glideslope kirjoitti:"Kimi Räikkösen Veloce-varustetason Stelviossa on nahkaverhoillut urheiluistuimet ja ratissa on alumiiniset vaihteenvalitsimet. Alumiinia on myös polkimissa ja kojelaudan koristelistoissa."
Onneksi kommentit on piilossa jonkun turhan almatunnuksen takana, ei tartte särkee silmiä.
Tuskin ovat laadultaan itse tekstin tasoa. "Tarvittaessa Q4-nelivetojärjestelmä siirtää enimmillään jopa 50 % vääntömomentista takarenkaille alle 150 millisekunnin aikana." - niin että etuakselia kytkevä kytkin saisi jotenkin kiinteästi vedettävältä taka-akselilta voiman tyystin pois?
Jaaaa mutta sehän olikin Pena toimittelijana, ei kai tuota sitten tartte ihmetellä, että auto hahmotetaan takaperin.
Polforea kirjoitti:Onneksi kommentit on piilossa jonkun turhan almatunnuksen takana, ei tartte särkee silmiä.
Tuskin ovat laadultaan itse tekstin tasoa. "Tarvittaessa Q4-nelivetojärjestelmä siirtää enimmillään jopa 50 % vääntömomentista takarenkaille alle 150 millisekunnin aikana." - niin että etuakselia kytkevä kytkin saisi jotenkin kiinteästi vedettävältä taka-akselilta voiman tyystin pois?
Joo, huvittavaa sisältöä myös itse juttukin. Aloin itsekin hetken uskoa kommentteja, että Kimin Stelvio on oikeasti heti luovutuksessa tohjona, kun vääntömomentti takana putoaa puoleen välittömästi .
No, perhe Räikköselle hyvää joulua vain. Sekä taka- että nelivedolla.
uudenvuoden aattona tuli radiosta Novalta juttua Hämeenlinnasta, siellä kun joku on tehnyt pieniä tonttuhattuja ja asentanut niitä Mersujen johtotähtien päälle. Juontaja sitten luki jonkun kuuntelijan viestin aiheesta, meni kutakuinkin näin: "Johtotähti ja johtotähti, kyllä se on Kuolontähti. Köröttelevät kuuttakymppiä tai ovat tien sivussa takajousi poikki. Terveisin Milanon jalo kärme."
pahintahan tässä on se että 2 mallin "mallistolla" ei juuri myydä mitään, eli hyvä nousu tyrittiin taas---osasyynä Manley joka siirsi Alfan mallit ja rahat Maseratille. Kun Tonale saapuu aloitetaan taas lähes nollasta ja nämä 2 nykyistä mallia alkaa olemaan jo vanhoja..., tämä sama karuselli jatkuu vuosikymmenestä toiseen, miten voikin olla niin epäpätevää johtamista firmassa-
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
^ onneksi saman linkin takaa löytyi myös Skoda Enyag, jonka "keula on varustettu 130 valoelementillä keulamaskissa, muodostaen merkin mukaan tervetulleeksi toivottavan kristallikasvon" ja tarjoaa siten valkaisua silmille ja aivoille.
Sori OT
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Ilmeisesti näitä kommentteja lukeakseen pitäisi hankkia tunnus ja kirjautua. No, ehkäpä näin onkin parempi.
Tietokoneversiossa ei näkynyt, mobiilisivustolla pystyin lukemaan. Enkä ole tilaaja
Eipä minulle auennut mobiililaitteillakaan, mutta ei se mitään. Aiheesta riippumatta noilla iltapäivälehtien kommenttipalstoilla tulisi olla varoitus syöpävaarallisuudesta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Ilmeisesti näitä kommentteja lukeakseen pitäisi hankkia tunnus ja kirjautua. No, ehkäpä näin onkin parempi.
Tietokoneversiossa ei näkynyt, mobiilisivustolla pystyin lukemaan. Enkä ole tilaaja
Eipä minulle auennut mobiililaitteillakaan, mutta ei se mitään. Aiheesta riippumatta noilla iltapäivälehtien kommenttipalstoilla tulisi olla varoitus syöpävaarallisuudesta.
Juuri noin. Ikinä mitään noille kirjoita ja todella harvoin mitään luenkaan... ihan suoli24-tasoa noissa jutut. Ajan hukkaa.
Ilmeisesti näitä kommentteja lukeakseen pitäisi hankkia tunnus ja kirjautua. No, ehkäpä näin onkin parempi.
Iltalehdellä on kaiketi useampia palvelimia, eri konfiguraatioilla. Samalta koneelta sivun useampaan kertaan lataamalla kommentit tulevat näkyviin, ilman kirjautumista. En todellakaan kirjaudu saati kirjoittele tuonne, mutta on välistä mielenkiintoista nähdä mitä kommentoijat ovat mieltä.
Mielenterveyteni takia en kommentteja ole lukenut mutta eiköhän ne mene näin:
Paska auto
Paska auto
Hallituksen vika että on paska auto
Ei italialaista tähän talouteen
Kaverilla on Alfa ja on paska auto
Yksi uusi asia listalle, jonkin alan asiantuntijat.
Tuli käytyä Alfa Romeon tehtaan museossa muutama vuosi sitten. Joitakin hienoja muotoilututkielmia ja kisa-autoja näytillä tavanomaisten lisäksi. Se mikä pisti kierrellessä silmään oli autojen ja sen tekniikan rakennustapa mikä oli meikäläisen silmään alimitoitettua. En enää ihmettele kun Alfa ei kestä kuin ehkä ti-harrastajalla joka pitää auton väkisin kunnossa työmäärästä ja kustannuksista välittämättä.
Eilen tais tulla kutoselta joku jenkkiläinen ohjelma, jossa Giuliaa ja Jakulaaria vertailtiin. Melko hyvät arviot sai, toki jarrujen toimintaa moitiskelivat. Samassa oli myös G-mese ja Jeep Wrangler nuottasilla.
Historian havinaa menneiltä vuosikymmeniltä. Firman kahvion syövereistä löytyi vanhoja Teknikkan Maailmoja. Oheinen artikkeli numerosta 2/80. Hi-Luxin kalsarikuosinen sisusta liittyy toiseen saman aukeaman juttuun.
Liitteet
rsz_giulietta_vain_a_hlEY8.jpg (128 KiB) Katsottu 7280 kertaa
rsz_giulietta_vain_a_gVZC5.jpg (137.99 KiB) Katsottu 7280 kertaa
^
Näin pääsi vähän vahingossa käymään Auto oli bongattu Bella Italian peränurkassa ja kiinnittänyt lehden huomion. Olivat tehneet taustatyönsä ja ottivat yhteyttä. Kesällä ottivat kuvat, mutta tekstiosion kanssa oli vähän kiire. Pahoittelen jos sinne on eksynyt virheitä sun muita väärinkäsityksiä auton edellisiin omistajiin yms. liittyen. Minusta on ihan kiva että 155 mallia nostellaan välillä esille ja muistutellaan kuinka hieno auto se loppujen lopuksi onkaan.
Historian havinaa menneiltä vuosikymmeniltä. Firman kahvion syövereistä löytyi vanhoja Teknikkan Maailmoja. Oheinen artikkeli numerosta 2/80. Hi-Luxin kalsarikuosinen sisusta liittyy toiseen saman aukeaman juttuun.
Tarkkasilmäiset huomasivat tekstistä maininnan "versione svedesestä". Joillekin suomalaisille ostajille oli aikanaan yllätys, kun moottoreissa ei ollutkaan tehoja odotetusti. Sieltä löytyy myös Englannin maahantuojan jo 60-luvulla mainostama urheiluauton määritelmä, joka toimi hyvin verrattaessa Alfoja brittien omiin merkkeihin.
Kohteen tunniste
MUM - Valokuva - 47
Nimi
Eläintarhanajot, luokka 4, sarjavalmisteiset urheiluautot alle 2000 cm3
Kuvausaika
toukokuu 1955
Kuvaaja
Jyrki K. Talvitie
Aihe
Joakim Bonnierin Alfa Romeo 1900, nro 5, jolla otettiin luokkavoitto. Bonnier ajoi hajoitusajossa puuhun varsinaisen kilpa-autonsa Alfa Romeo Disco Volanten, mutta voitto heltisi yhtä hyvin käyttöautolla. Vieressä Chrysler vm. 1955.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama
Uusimmassa Autobildissä käytetyn testissä Alfa Romeo Mito 1.4 95hp versiolla hyvä otsikko oli ainakin laitettu: kompakti taideteos ja sai ihan kehujakin.
^
Näin pääsi vähän vahingossa käymään Auto oli bongattu Bella Italian peränurkassa ja kiinnittänyt lehden huomion. Olivat tehneet taustatyönsä ja ottivat yhteyttä. Kesällä ottivat kuvat, mutta tekstiosion kanssa oli vähän kiire. Pahoittelen jos sinne on eksynyt virheitä sun muita väärinkäsityksiä auton edellisiin omistajiin yms. liittyen. Minusta on ihan kiva että 155 mallia nostellaan välillä esille ja muistutellaan kuinka hieno auto se loppujen lopuksi onkaan.
Onkohan tuossa Klassikot lehdessä ollut miten usein alfoja? Tuo taitaa olla tietääkseni toinen 155 siinä ja siistimmän näköinen kuin se ensimmäinen mistä tiedän.