F1 2020
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: F1 2020
Tuo on vähän jännää, koska kyllähän kuskit opiskelevat toistensa telemetriat jne. Kyllähän noista näkee heti jos kulku on erilaista. Samoin kilpailevat tallit loggaavat moottorien ääniä jne. Tosin vaikuttanee aerosäädötkin jne. Kyllähän Red Bullikin on kokoajan väläytellyt tietojansa mersun koneista. Toisaalta olisi ihan loogista ajattaa yhtä autoa "riittävän nopeana", mutta vähän säästellen jos vaan voi. Tallipisteiden maksimoinnin kannalta hyvä vähän varmistella.
Voi katsoa vaikka: https://f1ingenerale.com/f1-sfida-di-si ... -mercedes/
Omaan silmä kiinnittää huomiota esimerkiksi kohtaan ~4400..4900 ylin kuvaaj, eli moottorin kierrokset. Molemmilla lähtönopeus kokolailla sama. Hamiltoni vaan vetää suoran loppupäässä eroa ja silti jarruttaa myöhemmin, tosin myös pidempään. Seuraavan mutkan H ajaa pykälää isommalla vaihteella ja veto päällä samalla jarruttaen, kun Bottas tulee pienemmällä pykälällä ja moottorijarrulla. Yllättävän isoja eroja kuskien välillä.
Fefeen jos vertaa, niin yksi iso ero on ainakin kohdassa ~3600. Bottas tulee tuon mutkan täydellä vedolla, Hamilton keventää ihan aavistuksen vaan ei jarruta. Olisiko aeroissa eroa. Vettel sen sijaan käy reilusti jarrulla ja Leclerccikin keventää reiluhkosti. Jos katsoo pitkän suoran loppupäätä, eli jossain tuolla 4900 kohdilla, niin V, L, ja B rpm kuvaaja kääntyy vaakaan, eli kiihtyminen loppuu. Sen sijaan H:n kierrokset jatkaa kiipeämistä loppuun asti. Jos ohitella pitää, niin kyllähän tuo aika iso etu on. Pystyisikö H ajamaan pienemmällä downforcella ja siten dominoimaan suorilla
Metkaa myös katsoa jarrukuvaajia. H on ainoa joka jarruttaa kerran ja kovaa. Muut pumppailevat ja V eniten.
Voi katsoa vaikka: https://f1ingenerale.com/f1-sfida-di-si ... -mercedes/
Omaan silmä kiinnittää huomiota esimerkiksi kohtaan ~4400..4900 ylin kuvaaj, eli moottorin kierrokset. Molemmilla lähtönopeus kokolailla sama. Hamiltoni vaan vetää suoran loppupäässä eroa ja silti jarruttaa myöhemmin, tosin myös pidempään. Seuraavan mutkan H ajaa pykälää isommalla vaihteella ja veto päällä samalla jarruttaen, kun Bottas tulee pienemmällä pykälällä ja moottorijarrulla. Yllättävän isoja eroja kuskien välillä.
Fefeen jos vertaa, niin yksi iso ero on ainakin kohdassa ~3600. Bottas tulee tuon mutkan täydellä vedolla, Hamilton keventää ihan aavistuksen vaan ei jarruta. Olisiko aeroissa eroa. Vettel sen sijaan käy reilusti jarrulla ja Leclerccikin keventää reiluhkosti. Jos katsoo pitkän suoran loppupäätä, eli jossain tuolla 4900 kohdilla, niin V, L, ja B rpm kuvaaja kääntyy vaakaan, eli kiihtyminen loppuu. Sen sijaan H:n kierrokset jatkaa kiipeämistä loppuun asti. Jos ohitella pitää, niin kyllähän tuo aika iso etu on. Pystyisikö H ajamaan pienemmällä downforcella ja siten dominoimaan suorilla
Metkaa myös katsoa jarrukuvaajia. H on ainoa joka jarruttaa kerran ja kovaa. Muut pumppailevat ja V eniten.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
Niin paljon ne formulat kiinnostaa että tälle vuodelle ei edes tehty omaa ketjua…
Ja ensi vuonna kiinnostaa vielä vähemmän!
Ja ensi vuonna kiinnostaa vielä vähemmän!
- Mokomakin
- Viestit: 722
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: F1 2020
Kai täällä vielä porukkaa on jotka seuraa. Joka kisa katsotaan, vaikka jälkilähetyksenä.
Nyt on sentään vähän jännää kun mestaruus ei ole vielä ratkennut
Ehkäpä ensivuonna seurattavuuden intoa nostaa uudet autot ja mahdollisesti Russel/Hamilton edesottamukset. Osaltani jopa toivon Bottaksen pääsevän uuteen talliin keksimään ajamisen iloa uudelleen.
Nyt on sentään vähän jännää kun mestaruus ei ole vielä ratkennut
Ehkäpä ensivuonna seurattavuuden intoa nostaa uudet autot ja mahdollisesti Russel/Hamilton edesottamukset. Osaltani jopa toivon Bottaksen pääsevän uuteen talliin keksimään ajamisen iloa uudelleen.
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: F1 2020
Norris, Gasly, Russel ja Verstappen.
Noi jantterit lisäävät mielenkiintoa.
Hyvin o pojat vetäneet.
Seuraan välillä mm. yleisurheilua/jalkapalloa/rallia/ampumahiihto/jne. Ei suomalaisia välttis tartte olla urheiluakteissa, mitä viittii kattoa.
Noi jantterit lisäävät mielenkiintoa.
Hyvin o pojat vetäneet.
Seuraan välillä mm. yleisurheilua/jalkapalloa/rallia/ampumahiihto/jne. Ei suomalaisia välttis tartte olla urheiluakteissa, mitä viittii kattoa.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
^Jalkapalloa täälläkin katsotaan! Eikä tosiaan kentällä suomalaisia… Viikon päästä taas alkaa, Da ’Boys vs Buckaneers. Heti taistellaan sielusta kun vanha kotikaupunki kohtaa kaikkien aikojen urheilijan (mikä vaan laji)! Game Pass ei ole halvin, mutta ruohokenttien shakista maksaisin enemmänkin.
Ja joo kyllä, Grand Prix autokilpailuja katson jatkossakin. Kiukuttelevasta hollantilaisesta huolimatta. Kestin Schumin kausien tylsyyden, joten istumalihaksissa löytyy - bring it on F1, imma take it!
Kimi vaan on laskuissani toiseksi suurin Suomesta tullut kuski. Harmi että lähti. Eikä jää edes kauas Keken taakse.
Ja joo kyllä, Grand Prix autokilpailuja katson jatkossakin. Kiukuttelevasta hollantilaisesta huolimatta. Kestin Schumin kausien tylsyyden, joten istumalihaksissa löytyy - bring it on F1, imma take it!
Kimi vaan on laskuissani toiseksi suurin Suomesta tullut kuski. Harmi että lähti. Eikä jää edes kauas Keken taakse.
- 155156
- Viestit: 2149
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: F1 2020
Kyllä F1 kiinnostaa. Myös kesä kiinnostaa.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
Zandvoortista lähdettiin 80-luvulla syystä. Varmaan hauska ajaa, en epäile. Mutta F1 autolla kilpailemiseen sopii vielä huonommin nykyään kuin 36 vuotta sitten. Ei jatkoon - mutta menee aivan varmasti jatkoon. Noh, aikoinaan GP Legendsillä tuota tuli veivattua paljonkin, silleen periaaatteessa hauska nähdä kisaamista Zandvoortissa. Mutta kaksi viimeistä GP:tä aivan vihkoon viihdyttävyyden puolesta, taas kerran alkaa epäilys hiipiä puseroon…
- Kivijärvi
- Viestit: 959
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: F1 2020
Mutta ei kai nyt yhden kerran perusteella vaivuta epätoivoon... ja ei kahta samanlaista kisaa putkeen ole ollut monella muullakaan radalla. Portimaon kisa taisi olla 2020 kohokohtia ja jos se on tänä vuonna ajeltu, ei jäänyt mitään mieleen. MInusta Hollannin GP:llä on paikkansa Verstappenin itsensä vuoksi, vaikka ajaisivat tuolla sitten tappiin asti. Moni "nykyaikainen" näyttämö tarjoaa huonommat puitteet ja tylsempää ohjelmaa - moni Tilken näyte onkin syystä tai toisesta tippunut pois jääneiden joukkoon, ja syystä. Eikä ne klassikot, kuten Monza (taidan joutua tästä saunan taa..) ole mistään kotoisin enää. Imolan paluu kalenteriin oli iso plussa kuitenkin.
Odottelen mielenkiinnolla 2022 kautta uusien autojen osalta. Jotenkin tuntuu vieläpä siltä, että tuolloin nähdään enää yksi suomalainen gridillä ja se ei ole Bottas... (sopimusuutisia piti tulla juurikin huhujen mukaan tänään). Eläkepappa Räikkönen vetää "one more yearin" kuitenkin nousujohteisella Williamsilla - kaikki klassikkotallit ovatkin sitten kolutut.
Odottelen mielenkiinnolla 2022 kautta uusien autojen osalta. Jotenkin tuntuu vieläpä siltä, että tuolloin nähdään enää yksi suomalainen gridillä ja se ei ole Bottas... (sopimusuutisia piti tulla juurikin huhujen mukaan tänään). Eläkepappa Räikkönen vetää "one more yearin" kuitenkin nousujohteisella Williamsilla - kaikki klassikkotallit ovatkin sitten kolutut.
- mattijus
- Viestit: 5283
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: F1 2020
Bottas ajaa Alfaa. https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008244606.htmlKivijärvi kirjoitti: ↑06 Syys 2021, 13:08Odottelen mielenkiinnolla 2022 kautta uusien autojen osalta. Jotenkin tuntuu vieläpä siltä, että tuolloin nähdään enää yksi suomalainen gridillä ja se ei ole Bottas... (sopimusuutisia piti tulla juurikin huhujen mukaan tänään). Eläkepappa Räikkönen vetää "one more yearin" kuitenkin nousujohteisella Williamsilla - kaikki klassikkotallit ovatkin sitten kolutut.
Ensin oli fiilis, että VMP mutta kymmeneen laskemisen jälkeen kiva nähdä suomalaiskuski Alfan puikoissa.
Edit: pikaisen pähkäilyn jälkeen puolet suomalaisista F1 kuskeista on ajanut Sauberilla
VMP
Re: F1 2020
^ Olisikohan Bottas ainoa F1-ajaja, joka on ajanut sekä Mersulla että Alfalla - Fangion lisäksi?
Uno per tutti, tutti per uno
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: F1 2020
Kimihän on ajanut noiden lisäksi myös Ferrarilla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: F1 2020
Niin no, Kimihän ei ajanut Mersulla vaan Mc Larenilla joissa oli Mersun koneet.
Mersuhan tuli omana tallina vasta v. 2009 entisen Brawn Gp:n jatkoksi.
Mersuhan tuli omana tallina vasta v. 2009 entisen Brawn Gp:n jatkoksi.
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
Mersu on oikeesti Tyrrel! Tai oli se välissä BAR - Honda - Brawn, mutta silti. Tyrrel putkeen 7 tallimestaruutta, outo ajatus. On niillä tietty ennenkin outoja juttuja ollut, vaikkapa 6 pyörää autossaan…
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: F1 2020
Niinpä taisi ollakin. Sekoitti ajatuksia mieleen tullut mersun "mainos", jossa Kimi ajeli liekehtivällä formulalla, ja teksti oli silloinen mersun mainosslogan "Der Zukunft des Automobils."
Eikös mersun moottorikin ole oikeastaan omaa sukujuurtaan Ilmor?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3 - Paikkakunta: Turku
Re: F1 2020
Vieläkin jaksan kummastella noita tehoja, joita Bottaksen autoon annetaan. Kun nyt Monzassa hän tuli heittämällä ohi muista ja muissa kisoissa, joissa Bottas on jostain syystä pudonnut kisan aikana huonoille sijoituksille, niin hän ei ole päässyt oikein mitenkään ohi kilpakumppaneistaan.
Voi olla, että Monzassa on ohittaminen helppoa, mutta kapea rata se on.
Toki Bottaksella oli uusi moottori ja joitain muitakin osia, mutta silti.
Pitikö nyt Mersun antaa hänelle lisää tehoja, jotta saataisiin pisteitä kun Hamilton oli pois pelistä?
Joku sanoi minulle, että tallit eivät saa antaa lisää tehoja kuskille kesken kisan, mutta kyllähän radioliikenteestä sellaisia pyyntöjä kuulee.
Pointtini on, että Mersu on laittanut Bottaksen autoon sellaiset säädöt tehoihin, ettei hän haittaa Hamiltonin ajamista.
Voi olla, että Monzassa on ohittaminen helppoa, mutta kapea rata se on.
Toki Bottaksella oli uusi moottori ja joitain muitakin osia, mutta silti.
Pitikö nyt Mersun antaa hänelle lisää tehoja, jotta saataisiin pisteitä kun Hamilton oli pois pelistä?
Joku sanoi minulle, että tallit eivät saa antaa lisää tehoja kuskille kesken kisan, mutta kyllähän radioliikenteestä sellaisia pyyntöjä kuulee.
Pointtini on, että Mersu on laittanut Bottaksen autoon sellaiset säädöt tehoihin, ettei hän haittaa Hamiltonin ajamista.
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: F1 2020
Nii no, pakko saivarrella vielä tähän sen verran, että yhtä paljon Alfaa on nykyisessä Sauberissa ku Kimin aikaisessa Macissa oli Meseä.
Pelkkä nimisponssihan tuo Alfa tuossa Sveitsin tallissa on ja tallin omistuspohja mm. Ruotsalaisella jampalla.
Mersu tuli omana tallinaan 2010 ja 2009 oli vielä Brawn
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Campari
- Viestit: 611
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: F1 2020
Onhan mersu mukana ollut nimellään jo ennen sotia ja sen jälkeenkin, mutta pitkä tauko oli välissä. Hauska triviajuttu on, että mersulla on 1950 vuoden jälkeen vain viisi eri osakilpailuvoittajaa, Fangio, Moss, Rosberg, Hamilton ja Bottas. Joten sinivalkoiset lasit päähän ja prosentit on kovat
-campari
-campari
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Re: F1 2020
Onkohan nykyisten tuotantomallien kanssa vähän sama asia? Fiatin "brändinä" niissä taitaa olla Alfaa vain keulamerkki, niitä ei enää valmisteta Milanossa (?) ja konepellin allakin on lehtijuttujen mukaan joku aussien kengurumoottori.Giovinazzi kirjoitti: ↑13 Syys 2021, 19:45
Nii no, pakko saivarrella vielä tähän sen verran, että yhtä paljon Alfaa on nykyisessä Sauberissa ku Kimin aikaisessa Macissa oli Meseä.
Pelkkä nimisponssihan tuo Alfa tuossa Sveitsin tallissa on ja tallin omistuspohja mm. Ruotsalaisella jampalla.
Mersu tuli omana tallinaan 2010 ja 2009 oli vielä Brawn
- Giovinazzi
- Viestit: 502
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: F1 2020
Ei, koska niitä valmistetaan kuitenkin brandin alaisuudessa.alum kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 16:16Onkohan nykyisten tuotantomallien kanssa vähän sama asia? Fiatin "brändinä" niissä taitaa olla Alfaa vain keulamerkki, niitä ei enää valmisteta Milanossa (?) ja konepellin allakin on lehtijuttujen mukaan joku aussien kengurumoottori.Giovinazzi kirjoitti: ↑13 Syys 2021, 19:45
Nii no, pakko saivarrella vielä tähän sen verran, että yhtä paljon Alfaa on nykyisessä Sauberissa ku Kimin aikaisessa Macissa oli Meseä.
Pelkkä nimisponssihan tuo Alfa tuossa Sveitsin tallissa on ja tallin omistuspohja mm. Ruotsalaisella jampalla.
Mersu tuli omana tallinaan 2010 ja 2009 oli vielä Brawn
F1 puolella esim. valmistajien pisteitä tai jopa voittoja jos sattuisi tulemaan, niin ne menee Sauber sarakkeeseen, eikä 50-luvun Alfan jatkeeksi, koska Sauber tallin omistuspohja on edelleen sama, eikä sponssi kuvioilla ole tämän kaa mitään tekemistä.
Mersulla taasen kun omistaja on oikeasti mm. MB niin ansiot menee aidosti Mesen sarakkeeseen.
2010 luvun kieppeillähän oli hassu tilanne kun fykkösiin oli tyrkyllä kaksi Lotus tallia, joista toinen enemmän aito kuin toinen, mutta molemmilla kuitenkin hallussa Lotus logo ja nimi.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: F1 2020
Kun Waltteri nyt pääsee/joutuu Alfalle, keskustapuolue varmaankin jatkaa tiimin sponsorointia.
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: F1 2020
Eikö mitään tunteita herätä kauden loppuratkaisut?
Luovaa sääntötulkintaa.. Kyllähän tuon mestaruuden Maxille soi. Vedettiin vähän riskillä ja yritettiin siinä missä mersu koitti varmistella. Olisiko vähän murrosta ilmassa. Jenkeissähän on ihan normisettiä, että jos erot meinaa karata liian isoiksi ja kilvanajo loppua, niin vedetään pace carilla letka nippuun ja aloitetaan uusiksi. Viihdettä nääs. Väittäisin, että rapakon takaa on jotain ohjetta tullut. Tuleeko tuo vakiotoimintatavaksi, niin siitä taas voi olla montaa mieltä. Itse pohdin miksei kilpailumittaa voisi muuttaa siten, että se menee kilpaa-ajettujen kierrosten mukaan. Tällöin siis turva-auton perässä ajetut kierrokset ei vähentäisi kilpailukierroksia. Olisi toisaalta ihan reilua. Toki tekisi oman mausteensa polttoaineen jne kanssa, mutta sehän on vain taktinen elementti.
Jäänyt myös kokonaan huomioimatta, että kaikesta huolimatta Bottakselle P3. Toki ero kärkeen reilu, mutta olihan siellä keskeytyksiäkin monta eikä varmasti oikeasti edes annettu ajaa potentiaalin mukaan. Harvassa kuitenkin nuokin suoritukset, sen otti mitä tarjolla oli.
Ensi kausi voi olla ihan metka kun sääntöjä rukattu reilusti. Ainakin ilmeisesti likaista ilmaa on ainakin teoriassa vähennetty reilusti, eli sen puoleen pitäisi kisaamisen olla parempaa.
Luovaa sääntötulkintaa.. Kyllähän tuon mestaruuden Maxille soi. Vedettiin vähän riskillä ja yritettiin siinä missä mersu koitti varmistella. Olisiko vähän murrosta ilmassa. Jenkeissähän on ihan normisettiä, että jos erot meinaa karata liian isoiksi ja kilvanajo loppua, niin vedetään pace carilla letka nippuun ja aloitetaan uusiksi. Viihdettä nääs. Väittäisin, että rapakon takaa on jotain ohjetta tullut. Tuleeko tuo vakiotoimintatavaksi, niin siitä taas voi olla montaa mieltä. Itse pohdin miksei kilpailumittaa voisi muuttaa siten, että se menee kilpaa-ajettujen kierrosten mukaan. Tällöin siis turva-auton perässä ajetut kierrokset ei vähentäisi kilpailukierroksia. Olisi toisaalta ihan reilua. Toki tekisi oman mausteensa polttoaineen jne kanssa, mutta sehän on vain taktinen elementti.
Jäänyt myös kokonaan huomioimatta, että kaikesta huolimatta Bottakselle P3. Toki ero kärkeen reilu, mutta olihan siellä keskeytyksiäkin monta eikä varmasti oikeasti edes annettu ajaa potentiaalin mukaan. Harvassa kuitenkin nuokin suoritukset, sen otti mitä tarjolla oli.
Ensi kausi voi olla ihan metka kun sääntöjä rukattu reilusti. Ainakin ilmeisesti likaista ilmaa on ainakin teoriassa vähennetty reilusti, eli sen puoleen pitäisi kisaamisen olla parempaa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
F1 on politikoinnillaan onnistunut vieraannuttamaan. Ei vaan jaksanut kuin puoli kautta. Lisäksi mestaruudesta kun taisteli tekopyhä tallin ykkösmies vs sietämätön mulkvisti, niin ei paljon napannut.
Annan toki taas ensi vuonna mahdollisuuden, mutta voi jäädä tilaus vielä lyhyemmäksi - loppuu heti kun alkaa ärsyttämään.
Annan toki taas ensi vuonna mahdollisuuden, mutta voi jäädä tilaus vielä lyhyemmäksi - loppuu heti kun alkaa ärsyttämään.
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: F1 2020
Ota huomioon, että siellä on muitakin seurattavia kuin ” voittajat” esim.lerppu kirjoitti: ↑14 Joulu 2021, 14:58F1 on politikoinnillaan onnistunut vieraannuttamaan. Ei vaan jaksanut kuin puoli kautta. Lisäksi mestaruudesta kun taisteli tekopyhä tallin ykkösmies vs sietämätön mulkvisti, niin ei paljon napannut.
Annan toki taas ensi vuonna mahdollisuuden, mutta voi jäädä tilaus vielä lyhyemmäksi - loppuu heti kun alkaa ärsyttämään.
Scuderia Fefe-kaksikko, Gasli ja Tsunoda ja Alfan kaksikko.
Tämähän on isoa viihdettä pienellä urheilullisella lisämausteella.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Paikalla
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1 2020
Kahdesta pahasta Perstappi oli huomattavasti pienempi ja hänelle mestaruus suotakoon.
Mersu tallina lakimiehineen yms. mielensäpahoittamisinaan edustaa pääosin kaikkea sitä, mikä nykyformuloissa on pielessä, kun taas kisan viimeiset hetket oli sitä, mitä pitäisi olla 20 kisaa ja ”1000” kierrosta kaudessa. Täysiä!!!
Mersu tallina lakimiehineen yms. mielensäpahoittamisinaan edustaa pääosin kaikkea sitä, mikä nykyformuloissa on pielessä, kun taas kisan viimeiset hetket oli sitä, mitä pitäisi olla 20 kisaa ja ”1000” kierrosta kaudessa. Täysiä!!!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
Koskapa vain mielipiteillä on merkitystä eikä tosiasioita jaksa kukaan, niin hyppään siihen bändivaunuun:
Maksimi Verstappen on yhtä pidettävä hahmona kuin isänsä. Joka oli ihmisenä vain hiukan tv-lupatarkastajaa epämielyttävämpi, lihaksi tullut kaalinmakuinen röyhtäys. En aio maksaa kummankaan näkemisesti euronhyrrää. Ainoaksi heidän vahvuudekseen on luettava se, että ensimmäistä kertaa koskaan toivoin menestystä hyvyytensä kanssa kipuilevalle formuloiden kesto-ongelmalle. Antaa GP kilvanajojen olla puolestani tylsiä - sen jaksan, jopa Schumin aikana. Mutta pelihousujani en viitsi ympyrän ajamisen vuoksi repiä, sen tehtävän olen luovuttanut jo aikapäiviä sitten defaulttina Dallas Cowboysien edesottamuksille.
Aina silti tulee palattua vastaanottimen ääreen kauden alkaessa. Joka kerta toivoo että maaginen 80-luku toisintuisi. Eikä se toisinnu. Ja kun juutuubista katsoo jotain pätkää siltä ajalta, niin ei se ehkä niin maagista silloinkaan ollut...
Ja kun ollaan mielipiteiden äärellä, niin hitsinpimpula - katsoin sen Schumi dokkarin, joka jossain suoratoistossa on tarjolla. Sehän oli siis yksityiselämässään stereotypinen saksalaisdorka! Melkoinen pettymys oli tämän tajuaminen. Taitaa olla omat toiveet olleet kuskienkin suhteen aika vinksallaan, liikaa romatiikkaa ja liian vähän realismia mukana.
Kyynisin odotuksin kauteen 2022.
Maksimi Verstappen on yhtä pidettävä hahmona kuin isänsä. Joka oli ihmisenä vain hiukan tv-lupatarkastajaa epämielyttävämpi, lihaksi tullut kaalinmakuinen röyhtäys. En aio maksaa kummankaan näkemisesti euronhyrrää. Ainoaksi heidän vahvuudekseen on luettava se, että ensimmäistä kertaa koskaan toivoin menestystä hyvyytensä kanssa kipuilevalle formuloiden kesto-ongelmalle. Antaa GP kilvanajojen olla puolestani tylsiä - sen jaksan, jopa Schumin aikana. Mutta pelihousujani en viitsi ympyrän ajamisen vuoksi repiä, sen tehtävän olen luovuttanut jo aikapäiviä sitten defaulttina Dallas Cowboysien edesottamuksille.
Aina silti tulee palattua vastaanottimen ääreen kauden alkaessa. Joka kerta toivoo että maaginen 80-luku toisintuisi. Eikä se toisinnu. Ja kun juutuubista katsoo jotain pätkää siltä ajalta, niin ei se ehkä niin maagista silloinkaan ollut...
Ja kun ollaan mielipiteiden äärellä, niin hitsinpimpula - katsoin sen Schumi dokkarin, joka jossain suoratoistossa on tarjolla. Sehän oli siis yksityiselämässään stereotypinen saksalaisdorka! Melkoinen pettymys oli tämän tajuaminen. Taitaa olla omat toiveet olleet kuskienkin suhteen aika vinksallaan, liikaa romatiikkaa ja liian vähän realismia mukana.
Kyynisin odotuksin kauteen 2022.
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: F1 2020
En ole kyllä itsekään tainnut katsoa sekuntiakaan formuloita tällä kaudella. Mutta taisi tuo päätös olla kokolailla parasta antia. Tuo on juuri sitä mitä laji kaipasi, enkä sen puoleen usko millään, että kabineteissa tulos muuttuisi.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Paikalla
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1 2020
Mersu veti valituksensa pois, joten selvä siltä osin. Nythän esille on noussut ilmeisesti ihan Toto Wolffin suusta, että Hamilton ei enää tämän jälkeen välttämättä jatkaisikaan ajamista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 6099
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 2020
^Olisi kyllä aidosti tyylikäs poistuminen. ”Tiedättekö se juttu millä autoja nostetaan. Voitte pitää sen.”
- Kivijärvi
- Viestit: 959
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: F1 2020
Voi olla väärin urheiltu, mutta minusta Lewis voisi poistua lajista ja se vain paranisi. Ei tekisi pahaa joku yläraja läsnäolovuosille, sillä niin hyvin kuin Hamilton vetää, niin ei se 15v putkeen enää kiinnosta ketään. Ei vaikka Räikkönen tai Bottas olisi hallinnut samoin. Ja ekoilu, se saisi poistua vallan. Polttoaine kestävää/ekoa/sähköä, mutta kilpaa lappu lattiassa alusta viimeiseen kierrokseen. Tämä "säästin ja voitin"-kilpailu toimii vain unilääkkeenä. Päivän paras huhu oli se kun Bottasta vietiin jo takaisin Mersulle Hamiltonin siirtyessä poprokkariksi. Ilmeisesti suomalaisten roolina on tämä "kun parempaa ei ollut tarjolla"-rooli?