Ihan kiva hankita ja osiakin saa aika mukavasti. Tämä kauppa lienee jo tuttu: https://www.volkswagen-classic-parts.com/en_de/
Tuo kauppa tuli tutuksi kun muutama vuosi sitten elvytin kakkoskoppaisen Sciroccon. Näppärää kun saa uutta osaa tilattua suoraan valmistajalta.
Eipä tuo olekkaan vielä tuttu. Heritage Parts Center ja Werk34 on jo kaluttu valikoimaltaan läpi.
Pakko tykätä!
Täällä korona-ajan lähiliikenneajot on täälläkin hoituneet kakkoskopan Golffilla
Ai jumakauta, kyllä keplais Country tänneki. LPR suunnilla aikoinaan useitakin. Nyt porukoiden lähellä yksi ilmeisesti hiljattain kunnostettu sininen yksilö.
Tavallaan tämäkin on hankinta, maksanut sentään veroja 14-vuotiaasta alkaen saadakseni peruutuspaikan selkäleikkaukseen. (en tosin tiedä, onnistuiko sydänfilmille otettu kuva). Vähän jänskättää kyllä.
Patteriauto Polestar 2. Alfaan paluu sitten joskus, kun Alfalta saa jotain vastaavaa.
Giulia Super Veloce-penkeillä, Eurocompulsionin optimoinnilla, QV:n ratilla, Veloce-diffuusorilla ja Remuksen putkella lähtee parin viikon sisään myyntiin.
Jälleen yksi sarja renkaita. Golffin myötä talouteen on ilmestynyt kaikkiaan 5 sarjaa lisää vanteita. Golffin mukana tuli orkkis 14" pellit alla ja orkkis 13" pellit talvirenkailla. Autonhakureissulla tarttui matkaan myös GM Intrat (ja samaan rahaan sinkkuvalomaski, tummaoptiikka etuvalot ja 1" spacerit). Pari viikkoa myöhemmin purkaamoja kierrellessä tyrkytettiin kyytiin jotkut muistaakseni MIM-merkkiset vanteet (mustahopeat), jotka kaipaavat kovasti kunnostusta maalin osalta ja sen jälkeen ehkä talvivanteiksi. Ja tänään kaiken kukkuraksi yksi sarja kaiketi Fiestan orkkisvanteita, nämä ihan vain 195/50r15 renkaiden takia GM Introille niiden mukana tulleiden 165/50r15 vannesuojien tilalle. 13" talvipellit vaihdan varmaan 14" pelteihin paremmilla nastoilla kaverin Golffin raadosta.
Kaiken kaikkiaan vannekaupoissa rahaa mennyt suurinpiirtein 200€. 165/50r15 renkaissa pintaa 7mm, joten toivottavasti menisivät vielä kaupaksi hyvään hintaan. Kunhan saan Fiestan vanteilta kumit veks, niin nekin päätyy myyntiin. Sitten vielä 1" spacerit vaihtuu joko 15mm tai 20mm keskittäviin, ja toivon mukaan tuossa ei rahan suhteen montaa kymppiä joudu miinukselle. Spacerit ovat pakolliset, koska Opelin vanteissa korkeampi ET kuin Volkkarissa ja keskireikä on pienempi. (spacereistä sorvautan sen vajaan millin pois) Rengastöissä pääsee lähes ilmaiseksi, kun langon hallilla rengaskone ja hallinaapurilla tasapainotuskone.
Itse asiassa noiden lisäksi vielä kaksi vannesarjaa kierti porukoilla, kun Seatissa renkaat alko olemaan lopussa. Tarvikevanteet lähes uusilla kesärenkailla päätyi suoraan alle, ja tutun autosta tuli hyvät nastarenkaat, jotka vaihtuivat olemassaoleville vanteille.
Liitteet
IMG_20210828_182705.jpg (116.16 KiB) Katsottu 5110 kertaa
IMG-20210922-WA0002.jpg (126.38 KiB) Katsottu 5110 kertaa
Vähän jänskätti, että tuleeko sieltä mitä tilattu, kun firma on Ranskassa, mutta rahaliikenne hoituu näköjään Espanjaan.
Kyllä sieltä sitten ihan oikea tavara tuli ja erittäin hyvin pakattuna.
Mittari maksoi neljäsosan siitä, mitä seuraavaksi halvin netistä löytämäni olisi maksanut
Toisesa ketjussa kyselin OZ vanteiden eroista.Siitä viisastuneena olisin ottanu HLT valmistustekniikalla tehdyt mutta ei se patteriminin tapauksessa niin helppoa ollutkaan Ei ollut ihan hyllytavaraa nää vaikka monet verkkokaupat niin antaa ymmärtää. Ultraleggerat satiini mattana sitten lähti tilaukseen, 7,5X17 ET 50 löyty loppujen lopuksi italiasta tehtaalta... Talvikumit samaan pakettiin, niitäkään ei tarvinnu paljon miettiä kun 205/45/17 koossa ei "merkkikitkoista" löytyny kun continentalin 7:aa ja nekin tulee Hollannista. Testien mukaan noi pitäis olla omassa sarjassaan kelpo kumit, mulla ei kitkoja aiemmin ole ollutkaan. Koska patteri auto niin Nokian 3:t olisin mieluummin pienemmän vierintävastuksen takia ottanut mutta niitä ei valmisteta tuossa koossa. Vielä 4XTPMS anturit ja rengastyöt niin ihanan hintanen paketti tuli
Ei oo tää vihreä siirtymä halpaa...
No viimein hankinta on patteriauton alla, oli noi kyllä kevyet käsitellä ja perstuntumalla herkkyyttä kiihtyvyyteen tuli ehkä lisää ja ehkä kilometri rangea...tuumaa isommat olis ulkonäön puolesta olleet paremmat mutta..... Samalla selvis että että noi Hankookin ventus S1 evo3:t ei ole Runflatit joten motonetin kautta ja paikkaus setti tavaratilaan sille varatulle paikalle. Ainakin mainoksen mukaan ei pitäisi tuhota TPMS antureita jos joutuu joskus käyttämään https://www.motonet.fi/fi/tuote/6502435 ... gIRYPD_BwE
Liitteet
Ultraleggerat
Ultraleggerat alla 1.jpg (142.27 KiB) Katsottu 4460 kertaa
Kiiltoa kissapetoon. Jaguar kävi Eerosteltavana ja kyllä se on nyt entistä kauniimpi. Pesu, myllytys, pinnoitus, lasipinnoite ja sisustan putsaus + suojauskäsittely. Rohkee lähteä talvea vastaan. Kiitokset kaimalle jälleen kerran
Nyt on paljon hyvää. E92 - sitä on ikävä joka päivä. Myös julkean asiallisesti Eerosteltu kissapeto on kaunis. Suostuiskohan X1:seen koskemaan… Jos laittaisi Python Bluen pahimmalta suojaan! Hmm, investointeja - investointeja.
Eh eiköhän olisi lopultakin aika valita nurmenleikkuuta varten robottiruohonleikkuri. Monet vuodet vaihdoin jousia, laakereita, tappeja perinteisistä leikkureista ja sitten kun meni liian vaikeaksi, oli vaihtoehtoina joko korjauttaminen tai uuden ostaminen, kalliiksi kävi. Vahva suositteluni on robotti! Se on aikalailla kertaostos, sillä noissa harvemmin esiintyy toimintaongelmia tai epäkuntoa. Piha on leikattu oikeastaan napin painalluksella, ja jää aikaa muillekin asioille. Mallejakin löytyy eri tarpeita varten: terien määristä saa valita ja myös kuinka suurelle nurmialueelle roboa tarvitsee. Nautin, kun saan keskittyä autoiluharrastukseeni samalla kun robo hoitaa epämiellyttävimmät pihatyöt. Helppoa kuin heinänteko, tai siis heinänleikkuu tässä tapauksessa.
...kunhan ei innostu ostamaan McCullochia (ilmeisesti omaa sukua Husqvarna). ROB S800 on nyt ollut kaksi kertaa pajalla eikä toimi edelleenkään, eli taas pitäisi viedä takaisin kunhan vaan ehtisi. Nurtsin se on viimeksi leikannut joskus heinäkuussa. Alkaa olla aika nätti piha.
...kunhan ei innostu ostamaan McCullochia (ilmeisesti omaa sukua Husqvarna). ROB S800 on nyt ollut kaksi kertaa pajalla eikä toimi edelleenkään, eli taas pitäisi viedä takaisin kunhan vaan ehtisi. Nurtsin se on viimeksi leikannut joskus heinäkuussa. Alkaa olla aika nätti piha.
Toimihan se sentään yhden kesän.
Husqvarnan alla on ollu joku partner tai sinnepäin ja tuo Mccullochi on sitten se näistä poikkeava pohjimmainen. En tiedä, että onko husky poistanut sen kakkostason laitteet vallan. Mulla on pienkoneissa yksi partneri, mikä toimii ja kestää viimisen päälle ja yksi cullokki, joka on tarkoitettu lähinnä näreikköön heitettäväksi. Kriitilliset laitteet ovat sitten Stihlejä, koska ei viitti pelleillä.
Aprilia RST 1000 Futura. Ei olekaan ollut viiteentoista vuoteen moottoripyörää hallussa.
Hieno laite, ja ikäänsä nähden näyttää vieläkin aika modernilta. Nyt talven aikana tarkasta takapyöränlaakeri ja jännitteensäädin sekä solenoidi. Ja muutama muu pikkujuttu, tuolta hyvää infoa: http://www.apriliafutura.co.uk/
Aprilia RST 1000 Futura. Ei olekaan ollut viiteentoista vuoteen moottoripyörää hallussa.
Hieno laite, ja ikäänsä nähden näyttää vieläkin aika modernilta. Nyt talven aikana tarkasta takapyöränlaakeri ja jännitteensäädin sekä solenoidi. Ja muutama muu pikkujuttu, tuolta hyvää infoa: http://www.apriliafutura.co.uk/
Takapyöränlaakeri on vastikään vaihdettu, mutta jännitteensäätimestä ja solenoidista ei ole tietoa. Tuskin nekään pitelemättömiä enää ovat, tällä yksilöllä on kilometrejä sen verran reippaasti takana. Tarkoitus on talven aikana tehdä perushuolto (= kaikki nesteet ja suodattimet vaihtoon), vaihdattaa kulahtanut eturengas ja tsekkailla tyyppivioiksi luokiteltavat asiat läpi.
Autooni sopimattomat pakoputken päät, joita en muista tilanneeni saati maksaneeni. Paketti oli tuotu sillä välin kun olin töissä. Mun nimi ja osoite siinä luki, mutta en tosiaankaan ole varmasti tilannut noita. Aiemmin olen kyllä samasta verkkokaupasta tilannut muuta tavaraa. Laitoin kyselyä menemään miten toimin lähetyksen kanssa, omaan laskuuni en kyllä lähde ulkomaille postittamaan tavaraa jota en alun perinkään ole itse tilannut. Tarkastin huvikseni tuolta verkkokaupan sivuilta, putkenpäät maksavat yli 150 €
Autooni sopimattomat pakoputken päät, joita en muista tilanneeni saati maksaneeni. Paketti oli tuotu sillä välin kun olin töissä. Mun nimi ja osoite siinä luki, mutta en tosiaankaan ole varmasti tilannut noita. Aiemmin olen kyllä samasta verkkokaupasta tilannut muuta tavaraa. Laitoin kyselyä menemään miten toimin lähetyksen kanssa, omaan laskuuni en kyllä lähde ulkomaille postittamaan tavaraa jota en alun perinkään ole itse tilannut. Tarkastin huvikseni tuolta verkkokaupan sivuilta, putkenpäät maksavat yli 150 €
Tänään tuli vastaus kysymykseeni mitä teen noiden suhteen. Saan kuulemma pitää ilmaiseksi, koska he eivät pysty järjestämään noutoa kotiosoitteestani ja olisi kohtuutonta, jos joutuisin postittamaan nuo omaan laskuuni. Kiitokset lahjoituksesta sitten vaan. No, myyntiinhän nuo menevät kun eivät autooni edes sovi.
Diamon Car Mats. Yllättävän hyvin mitoitukset osuneet kohdille automalliin, kun kyseessä kuitenkin jonkinlainen harvinaisuus verrattuna muihin.
Eihän tonne kehtaa kuraisilla kengillä tulla, vaan joutuu vaihtamaan "sisäkengät".
Manny Khosbinillä, tuttu Youtubesta, on Bugatti jossa on Rembrantin sisusta, ja Bugatti, Mclaren ja Pagani jossa Hermezin sisusta. Ja hänellä on kengänsuoja-automaatti josta usein napsaisee suojat kenkiin, vaikkei Californiassa toki kurakelejä olekaan (: En tiedä mitä nuo sisustukset maksaa, mutta ilmeisesti vähintään monta sataatuhatta dollaria/kpl.
... Minä hankin tällä viikolla yhden muoviosan Audiin hintaan 12e/uusi
3 erilaista moottoripyöränostinta ja -pukkia. Mopohommat ei oikeen ole pariinkymmeneen vuoteen kiinnostaneet, ainoa mopeti omassa omistuksessa tuolla aikajänteellä oli ihan hieno joku yli litrainen bemarin matkapyörä jonka otin SLään vaihdossa joskus 5v sitten, mutta sekään ei sytuttänyt yhtään.
Nyt tuli vaihtokaupoissa 1100cc customi, ja jotenkin se kiinnosti heti sen verran että talvella rakentelen siitä omannäköisen, kattoo sitten keväällä raskiiko sitä myydä. Sen jälkeen tuli osteltua kolme muutakin kaksipyöräistä tässä mahdollisesti ohimenevässä rakenteluinnostuksessa.