Onhan tuo noista paras kone ja toivottavasti pitkällä aikavälillä myös se "järkevin".
Varmaan kuitenkin ihan hyvä, ettei kaikkia julkisia hankintoja vedetä läpi samankaltaisella kilpailutusmallilla...
Valvoja: Moderators
Onhan tuo noista paras kone ja toivottavasti pitkällä aikavälillä myös se "järkevin".
Lorentzin kirjassa Iskuja ilmaan kerrotaan, että bensapula esti harjoittelemasta suunniteltuja torjuntakuvioita ja oli pakko keskittyä pommarein torjuntaan. Koneiden ominaisuudet riittivät juuri ja juuri iske ja irti -taktiikkaan. Ennen tokaa kahinaa siis.
Kaivostoiminnan viherryttämiseen pitäisi keksiä Talvivaaraa parempia ratkaisuja samaten kuin olemassa olevan elektroniikan kierrätystä kehittää. Siinä olisi elokapinallisille nuorillekin rakentavaa puuhaa. Planeetta ja kansantalous molemmat kiittäisivät.
Satakunnan rennoston tuttu inssi olisi ottanut Eurofighterin.
Tää on kyllä oikeasti kiinnostava kysymys.
Mä itse olisin pitänyt Gripeniä tai Eurofighteria varmaan ykkösenä. Ehkä jopa Rafalea.Vittorio Jano kirjoitti: ↑12 Joulu 2021, 14:14Satakunnan rennoston tuttu inssi olisi ottanut Eurofighterin.
Putinin porukka on varautunut jokaista uhkakuvaa kohtaan. Kovin monta sotakäyttöön tekevää konevalmistajaa ei ole, etteikö itänaapuri näihin tutustuisi.
Niitähän on jo. Sanovat ohjuksiksi. Eihän kaartotaistelu ole ollut hävittäjien heiniä enää vuosikymmeniin. Enemmän nämä ovat liikkuvia alustoja, joissa edelleen tarvitaan joku tekemään päätökset.Vittorio Jano kirjoitti: ↑12 Joulu 2021, 17:18Jokohan noiden jälkeen siirrytään itsekseen lentäviin?
Näin.
Immelmann ei ole enää se juttu?
Kehäpäätelmänä ilmavirtauksessa ei ole piikin nenässä koneen itsensä aiheuttamaa turbulenssia, joten lienee oiva paikka antureilleBjörn Contio kirjoitti: ↑15 Joulu 2021, 07:37ps
Miksiköhän lähes kaikissa uusissa hävittäjissä on "piikki" siinä keulalla.
Onkohan lähitaistelua varten.
https://www.is.fi/autot/art-2000008475297.htmlnaisten käyttöön päätyvien sähköautojen verotusta voitaisiin jollain tavalla pienentää suhteessa miehiin.
Tervetuloa menneisiin parempiin aikoihin. Ilmiön nimi on inflaatio. Ei kannata unohtaa satasen seteliä muutamaksi vuodeksi piirongin laatikkoon. Siitä tulee viisikymppinen.
Arvasin tekijän jo teeman perusteella Puopolo olisi varmaankin ollut se kakkosarvaus.
En ole missään nimessä Putin fani, mutta hieman tuotakin ukkoa ymmärtää jos katsoo Ukrainan sijaintia kartalla ja miettii kuinka suuri muutos Naton tukikohdat tuolla ovat Venäläisten puolustusstrategiaan. Todennäköisesti Venäjä estää Naton laajenemisen tuolle alueelle, kuten estivät Krimin siirtymisen Naton haltuun. Rauha säilyy, mikäli Naton tukikohtia tuonne ei tule. Tulipahan provottua. Anteeksi.Björn Contio kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 15:39Itänaapurilla on vauhti päällä - kova halu puuttua Suomen (ulko)poliittiseen liikkumatilaan.
Voimistuvia vihjeitä idästä on tippunut jo hyvä tovi. Tällä hetkellä Nato-kortin nostaminen
vakavissaan pöydälle tuntuu kaukaiselta.
Muuten olen sitä mieltä, että tämä feministinen hölmöily joutaa roskikseen ja unholaan.
Tuskin tämä saaga isojen poikien kanssa juttelevan Niinistönkään suosiota laskenut...
Luulen että Putin & kumppanit katsovat asioita 50-100 vuoden aikavälillä. Tuollon nykyhetkellä ja sen uhkakuvilla ei ole mitään merkitystä. Eikä edes pakotteilla. Sinällään hyvä kyseenalaistus miksi joku haluaa nykyaikana lisää pinta-alaa itselleen, kun lähes aina mukana tulee pelkkiä ongelmia. EU yms. uhkaavat kovilla pakotteilla, mutta ovat kuitenkin riippuvaisia Venäjästä ja sen toimittamasta energiasta. Jenkkejä taas rajujen rajoitteiden päälle pistäminen ei samalla tavalla heilauta.Gasket kirjoitti: ↑17 Joulu 2021, 15:41^ Toisaalta jos miettii Venäjän touhuja toisinpäin - onko kukaan sinne oikeasti vakavissaan hyökkäämässä ja jos, niin miksi ihmeessä? Toki on hurjat luonnonvarat, mutta kyllä siinä kylkiäisenä saisi niin ison kasan sitä itseään, että taitaa vaaka kääntyä negatiiviseksi ellei sitten vetäisi vanhaan siirtomaatyyliin. Tuohon ei kuitenkaan mikään sivisvaltio taida enää taipua. Sikäli tuntuu aika hulluilta nuo sapelinkalistelut.
Hyvä listaus, jonka allekirjoittaa aika moni länsimaisesta demokratiasta pitävä.
No on, konkreettisesti jos on matkustajana niin hätäjarrusta voi vetää mutta ohjaajan paikalta sitä voi painaa ja jopa peruuttaa sen.Onko jollekin selvinnyt, mitä hätäjarrusta vetäminen (vai painetaanko sitä?) ihan konkreettisesti tarkoittaa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008486782.htmlSTM:n strategiajohtaja: Rajoituksia voidaan kiristää ilman hätäjarrusta vetämistä
Mutta jos epäselvää asiaa selittää riittävän epäselvästi, niin voisiko se muuttua selväksi?
Se yksikin tarvitsisi varakoneen, jotta Sauli voi lentää aina halutessaan.Raimo Miettinen kirjoitti: ↑16 Joulu 2021, 17:50Selittäkääs miksi niitä hävittäjiä ostettiin 64 kpl? Sauli I Suurihan lentää vain yhdellä.