Saksinostin vs Quickjack?
Valvoja: Moderators
Saksinostin vs Quickjack?
Team Alfa,
Näyttää siltä että autojen kanssa tulee leikityksi sen verran että itselleen voi perustella jonkinlaisen nostimen hankkimisen uudeksi leluksi. Koska talli on kohtuullisen matala (280 cm) ja pienehkö kahden autopaikan versio niin mitään kaksi- tai nelitolppaista oikeaa korkealle yltävää nostinta saa sinne ei järkevästi saa asennetuksi.
Onko raadilla näkemystä Quickjack (https://www.quickjack.com) siirrettävästä kevytnostimesta? Sitä näkyy monessa paikassa kehutun sopivaksi tällaiseen satunnaiseen harrasteluun. Näyttäisi Biltemassa olevan 12V versio 1.5k€ hinnalla. https://www.biltema.fi/en-fi/car---mc/w ... 2000042204 Ehkä kuitenkin 230V/400V voisi näppärämpi kotikäytössä kun ei tarkoituksena ole kuitenkaan lähteä ratoja kiertämään huoltoauton kanssa.
Vai onko jokin "perinteinen" saksinostin parempi veto?
Näyttää siltä että autojen kanssa tulee leikityksi sen verran että itselleen voi perustella jonkinlaisen nostimen hankkimisen uudeksi leluksi. Koska talli on kohtuullisen matala (280 cm) ja pienehkö kahden autopaikan versio niin mitään kaksi- tai nelitolppaista oikeaa korkealle yltävää nostinta saa sinne ei järkevästi saa asennetuksi.
Onko raadilla näkemystä Quickjack (https://www.quickjack.com) siirrettävästä kevytnostimesta? Sitä näkyy monessa paikassa kehutun sopivaksi tällaiseen satunnaiseen harrasteluun. Näyttäisi Biltemassa olevan 12V versio 1.5k€ hinnalla. https://www.biltema.fi/en-fi/car---mc/w ... 2000042204 Ehkä kuitenkin 230V/400V voisi näppärämpi kotikäytössä kun ei tarkoituksena ole kuitenkaan lähteä ratoja kiertämään huoltoauton kanssa.
Vai onko jokin "perinteinen" saksinostin parempi veto?
- Tiige
- Viestit: 2860
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Uskaltaisin väittää matalanostinta tukevammaksi ja monikäyttöisemmäksi. Hintaa nyt hieman enemmän mutta yleensä noissa tulee myös pyörät mukana jos tarvitsee siirrellä.
https://www.elekma.com/auton-nostaminen ... imet/c/13/
https://www.elekma.com/auton-nostaminen ... imet/c/13/
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Suosittelen. Meillä on tuollainen 220v versio. Tällä saa mm. moottorin apurunkoineen helposti alas esim. Busson remmiremonttia, vaihteisto- tai tehostinhommia varten. Vähän on kapeahko (174cm) leveäraideväliselle autolle, jää helposti puoli rengasta ajosiltojen ulkopuolelle. Jatkuvasti on kuitenkin käytössä, ainakin viikoittain.Tiige kirjoitti: ↑02 Touko 2022, 15:38Uskaltaisin väittää matalanostinta tukevammaksi ja monikäyttöisemmäksi. Hintaa nyt hieman enemmän mutta yleensä noissa tulee myös pyörät mukana jos tarvitsee siirrellä.
https://www.elekma.com/auton-nostaminen ... imet/c/13/
- fahlsjy
- Viestit: 1731
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Meikäläinenkin pallotteli noiden välillä ja päädyin saksinostimeen enkä ole hetkeäkään katunut, lähinnä miettinyt miksi en hommannut aiemmin....
Itse pähkäilin näin:
quickjack
+ väliin jää tasainen vapaa tila
+ helppo säilyttää ja tallin lattia säilyy "vapaana"
- heiveröisempi rakenne jos joutuu käyttämään voimaa esim. alustapalikoiden vaihdon yhteydessä, kaatuvat alta helpommin, näin kuvittelen?
Saksinostin
+ Nostaa korkeammalle, tietty tilan/auton korkeus rajana
+ tukevampi rakenne, uskaltaa voimaakin käyttää
+ tästä saa myös näppärästi tukevan "työpöydän"
- nostimen väli ei ole täysin vapaa
- Vaikka liikultevissa niin kuitenkin jököttää siinä lattialla joten auto on aina ajettava sen yli. Jos liukas lattia niin nostin voi liukua alta pois. Mulla on korotuspalat ennen ja jälkeen nostimen jolloin yli ajaminen "pehmenee" ja nostin on pysynyt paikallaan.
Itse siis päädyin saksinostimeen ja sellaiseen malliin missä lukot toimii sähköllä. Markkinoilla on myös malleja missä lukot toimii paineilmalla ja vaikka kompura löytyy tallista niin en halunnut että nostin on riippuvainen paineilmasta.
Itse pähkäilin näin:
quickjack
+ väliin jää tasainen vapaa tila
+ helppo säilyttää ja tallin lattia säilyy "vapaana"
- heiveröisempi rakenne jos joutuu käyttämään voimaa esim. alustapalikoiden vaihdon yhteydessä, kaatuvat alta helpommin, näin kuvittelen?
Saksinostin
+ Nostaa korkeammalle, tietty tilan/auton korkeus rajana
+ tukevampi rakenne, uskaltaa voimaakin käyttää
+ tästä saa myös näppärästi tukevan "työpöydän"
- nostimen väli ei ole täysin vapaa
- Vaikka liikultevissa niin kuitenkin jököttää siinä lattialla joten auto on aina ajettava sen yli. Jos liukas lattia niin nostin voi liukua alta pois. Mulla on korotuspalat ennen ja jälkeen nostimen jolloin yli ajaminen "pehmenee" ja nostin on pysynyt paikallaan.
Itse siis päädyin saksinostimeen ja sellaiseen malliin missä lukot toimii sähköllä. Markkinoilla on myös malleja missä lukot toimii paineilmalla ja vaikka kompura löytyy tallista niin en halunnut että nostin on riippuvainen paineilmasta.
- Epezi
- Viestit: 7510
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Ajankohtainen aihe.
Itselleni ei saksi tule kyseeseen sillä auton keskiosa pitää saada vapaaksi. Olinkin quickjackiin jo päätymässä kunnes bongasin Classic Motorshowssa tämmösen:
https://www.torafors.com/product/27/hyd ... autorampit
En tiedä onko aloittajan tarpeet millaset, eli onko tuollainen renkaista nostava järkevä. Omaan käyttöön se sopii yleisimmin, ja jos tarvii saada pyörät vapaaksi niin nostaa tuolla ensin ylös ja sitten laskee pukkien päälle.
Meinaan ostaa kaksi paria että saan molemmat päät ylös. Vielä on varmistamatta että onko tuossa jokin mekaaninen lukitus että voi tuon pumpun irroittaa (että saan sen keskiosan täysin vapaaksi) kun auto on nostettuna ylös, sen jo varmistin että hydrauliputkissa oli pikaliittimet, joten senpuolesta irroitus on helppoa.
Itselleni ei saksi tule kyseeseen sillä auton keskiosa pitää saada vapaaksi. Olinkin quickjackiin jo päätymässä kunnes bongasin Classic Motorshowssa tämmösen:
https://www.torafors.com/product/27/hyd ... autorampit
En tiedä onko aloittajan tarpeet millaset, eli onko tuollainen renkaista nostava järkevä. Omaan käyttöön se sopii yleisimmin, ja jos tarvii saada pyörät vapaaksi niin nostaa tuolla ensin ylös ja sitten laskee pukkien päälle.
Meinaan ostaa kaksi paria että saan molemmat päät ylös. Vielä on varmistamatta että onko tuossa jokin mekaaninen lukitus että voi tuon pumpun irroittaa (että saan sen keskiosan täysin vapaaksi) kun auto on nostettuna ylös, sen jo varmistin että hydrauliputkissa oli pikaliittimet, joten senpuolesta irroitus on helppoa.
- Polforea
- Viestit: 11283
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Äkkiseltään kuvittelisin että mekaaninen lukitus on tuo 4-asentoinen sokkasysteemi nousevan tason takaosassa.
Kai tuon stopparin saa järkevästi pois/alas? Kuusnepan etuhelma ottaa sen kanssa yhteen alta aikayksikön...
Kai tuon stopparin saa järkevästi pois/alas? Kuusnepan etuhelma ottaa sen kanssa yhteen alta aikayksikön...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Epezi
- Viestit: 7510
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Juu stoppari on aikas korkea. Se oli kahdella pultilla kiinni, joten helppo irroittaa tai ehkä mieluummin rakentaa matalempi
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Kiitoksia raadille näkemyksistä, kokemusten jakamisesta ja vinkeistä!
Ilmeisesti Quickjack saa vähemmän kannatusta kuin ns. ihan oikea matala saksinostin. Pääsyynä ilmeisesti epäilyt Quickjackin tukevuudesta ja stabiilisuudesta. Kieltämättä olisihan oman auton alle jääminen maailman typerimpiä kuolinsyitä...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuk ... ti/7831044
https://marek.tukes.fi/Hakutulos.aspx
https://www.quickjack.com/why-quickjack ... -for-home/
Hydraulinen ramppi on kyllä näppärä moneen hommaan mutta omaan käyttöön ei ehkä se ideaali koska näyttää siltä että tallissa näpertelystä suuri osa liittyy jousitukseen, pyörien laakereihin ja jarruihin jolloin rengasta saa olla repimässä irti.
Ilmeisesti Quickjack saa vähemmän kannatusta kuin ns. ihan oikea matala saksinostin. Pääsyynä ilmeisesti epäilyt Quickjackin tukevuudesta ja stabiilisuudesta. Kieltämättä olisihan oman auton alle jääminen maailman typerimpiä kuolinsyitä...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuk ... ti/7831044
https://marek.tukes.fi/Hakutulos.aspx
https://www.quickjack.com/why-quickjack ... -for-home/
Hydraulinen ramppi on kyllä näppärä moneen hommaan mutta omaan käyttöön ei ehkä se ideaali koska näyttää siltä että tallissa näpertelystä suuri osa liittyy jousitukseen, pyörien laakereihin ja jarruihin jolloin rengasta saa olla repimässä irti.
Viimeksi muokannut FinPat, 02 Touko 2022, 22:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Helmoista noilla saksinostureilla nostetaan. Renkaat pyörii vapaana eikä keskiosassa ole palkkeja tai muita esteitä.Epezi kirjoitti: ↑02 Touko 2022, 21:11Ajankohtainen aihe.
Itselleni ei saksi tule kyseeseen sillä auton keskiosa pitää saada vapaaksi. Olinkin quickjackiin jo päätymässä kunnes bongasin Classic Motorshowssa tämmösen:
https://www.torafors.com/product/27/hyd ... autorampit
En tiedä onko aloittajan tarpeet millaset, eli onko tuollainen renkaista nostava järkevä. Omaan käyttöön se sopii yleisimmin, ja jos tarvii saada pyörät vapaaksi niin nostaa tuolla ensin ylös ja sitten laskee pukkien päälle.
Meinaan ostaa kaksi paria että saan molemmat päät ylös. Vielä on varmistamatta että onko tuossa jokin mekaaninen lukitus että voi tuon pumpun irroittaa (että saan sen keskiosan täysin vapaaksi) kun auto on nostettuna ylös, sen jo varmistin että hydrauliputkissa oli pikaliittimet, joten senpuolesta irroitus on helppoa.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Itseasiassa taitaa yksipilarinostimet olla ainoa malli jossa keskiosa on lähes kokonaan blokattu?Elefant kirjoitti: ↑02 Touko 2022, 21:50Helmoista noilla saksinostureilla nostetaan. Renkaat pyörii vapaana eikä keskiosassa ole palkkeja tai muita esteitä.Epezi kirjoitti: ↑02 Touko 2022, 21:11Ajankohtainen aihe.
Itselleni ei saksi tule kyseeseen sillä auton keskiosa pitää saada vapaaksi. Olinkin quickjackiin jo päätymässä kunnes bongasin Classic Motorshowssa tämmösen:
https://www.torafors.com/product/27/hyd ... autorampit
En tiedä onko aloittajan tarpeet millaset, eli onko tuollainen renkaista nostava järkevä. Omaan käyttöön se sopii yleisimmin, ja jos tarvii saada pyörät vapaaksi niin nostaa tuolla ensin ylös ja sitten laskee pukkien päälle.
Meinaan ostaa kaksi paria että saan molemmat päät ylös. Vielä on varmistamatta että onko tuossa jokin mekaaninen lukitus että voi tuon pumpun irroittaa (että saan sen keskiosan täysin vapaaksi) kun auto on nostettuna ylös, sen jo varmistin että hydrauliputkissa oli pikaliittimet, joten senpuolesta irroitus on helppoa.
Toki Quickjackilla jää lattia kokonaan vapaaksi huristella huoltoalustalla edestakaisin kun saksinostimissa on poikkittaistuet alhaalla.
- fahlsjy
- Viestit: 1731
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Jos päätyy saksinostimeen niin pari näppärää varustetta
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000040056 tollaset nostimen eteen ja taakse niin yliajaminen on mukavampaa ja pysyy nostin paremmin paikallaan. On laadukkaan oloiset ja tukevat vaikka "biltema"
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000039752 nää on myös osoittautunut hyväksi hankinnaksi
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000040056 tollaset nostimen eteen ja taakse niin yliajaminen on mukavampaa ja pysyy nostin paremmin paikallaan. On laadukkaan oloiset ja tukevat vaikka "biltema"
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000039752 nää on myös osoittautunut hyväksi hankinnaksi
-
- Viestit: 971
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Aito QuickJack ei ole millään tasolla hutera, sitä ei tarvitse pelätä. Muuten sen edut ja haitat ovat kuten yllä on kuvattu.
Se on kyllä ehdottomasti paras silloin jos ei halua lattialle ns pysyvää alustaa jonka yli täytyy sitten ajaa.
Jos se ei ole ongelma niin sitten saksinostin. Jos ootte seurannut mighty car modsia niin nehän on käyttänyt quickjackiä jo 10 vuotta. Tosin nyt ne sai tilaa niin hommas pilarit. Eli jos on tilaa niin 2 pilari. Ja jos haluaa autoa säilyttää ylhäällä niin sitten 4 pilari.
Ja hydrauliset ajorampitkin on tällä hetkellä ja niitä pääasiassa kotona käytän. Sopii kyllä hyvin moniin juttuihin mutta ei kaikkeen. Esim jousitukseen koska rengas on tietenkin paikoillaan. Mutta silloinkin nostan noilla ja laitan pukit ja lasken hydraulirampit alas. Ja mekaaninen lukitus toki noistakin löytyy kuten kaikista muistakin.
2 sarjasta en kyllä tiiä onko järkevää, eiks sit kannattais jo hommaa quickjack?
Ehkä 2 pilaria lukuunottamatta kaikissa on omat "esteensä" eli mitä pystyy tekemään ja mitä ei mutta jokainen toki parempi kuin kämänen tunkki.
Se on kyllä ehdottomasti paras silloin jos ei halua lattialle ns pysyvää alustaa jonka yli täytyy sitten ajaa.
Jos se ei ole ongelma niin sitten saksinostin. Jos ootte seurannut mighty car modsia niin nehän on käyttänyt quickjackiä jo 10 vuotta. Tosin nyt ne sai tilaa niin hommas pilarit. Eli jos on tilaa niin 2 pilari. Ja jos haluaa autoa säilyttää ylhäällä niin sitten 4 pilari.
Ja hydrauliset ajorampitkin on tällä hetkellä ja niitä pääasiassa kotona käytän. Sopii kyllä hyvin moniin juttuihin mutta ei kaikkeen. Esim jousitukseen koska rengas on tietenkin paikoillaan. Mutta silloinkin nostan noilla ja laitan pukit ja lasken hydraulirampit alas. Ja mekaaninen lukitus toki noistakin löytyy kuten kaikista muistakin.
2 sarjasta en kyllä tiiä onko järkevää, eiks sit kannattais jo hommaa quickjack?
Ehkä 2 pilaria lukuunottamatta kaikissa on omat "esteensä" eli mitä pystyy tekemään ja mitä ei mutta jokainen toki parempi kuin kämänen tunkki.
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Omaan käyttöön noista Quickjack olisi ehdoton valinta. Keskiosa pitää olla vapaa työskentelyyn. Vaihtele siinä pakoputkea tai käsijarruvaijereita, jos tilaa ei ole... Tukevuus ei ole mikään ongelma, paitsi jos pehmeällä alustalla nostelee, ja sitten ollaan Darwin-palkinnon puolella. Kaatuminen kun edellyttää muuten, että kuorman pitäisi päästä nousemaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tiige
- Viestit: 2860
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Pakoputki ja kässärihommat onnistuu kyllä näppärästi matalanostimella myös: viewtopic.php?p=665357#p665357
Oikeastaan kaikki muukin paitsi helmojen ropaus. Ne kaksi poikkitukea lattian rajassa ei paljoa haittaa. Metriin nostavan matalanostimen alle mahtuu istumaan. On mukavampi laitella vaikka pakoputkea kuin selällään makaamalla. Itsellä on kanssa nuo bilteman lisärampit niin saa matalammankin auton näppärästi ajettua päälle. Lisäksi on pyörillä kulkeva moottoripyöränostin korvaamassa vaihteistonostinta: viewtopic.php?p=629692#p629692
Ja
viewtopic.php?p=652083#p652083
Eli tuollainen mutta pyörillä kulkeva: https://motonet.fi/fi/tuote/807609/Moot ... tin-135-kg
Oikeastaan kaikki muukin paitsi helmojen ropaus. Ne kaksi poikkitukea lattian rajassa ei paljoa haittaa. Metriin nostavan matalanostimen alle mahtuu istumaan. On mukavampi laitella vaikka pakoputkea kuin selällään makaamalla. Itsellä on kanssa nuo bilteman lisärampit niin saa matalammankin auton näppärästi ajettua päälle. Lisäksi on pyörillä kulkeva moottoripyöränostin korvaamassa vaihteistonostinta: viewtopic.php?p=629692#p629692
Ja
viewtopic.php?p=652083#p652083
Eli tuollainen mutta pyörillä kulkeva: https://motonet.fi/fi/tuote/807609/Moot ... tin-135-kg
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Saksinostin vs Quickjack?
No joo, mikä ettei, jos kerran noin korkealle nostaa. Omalla kohdalla Quickjack saattaa edelleen viedä voiton, koska metrillä nostamalla taitaisi auto tulla chopattua siinä samalla.
Helmahommat onnistuu tuolla saksinostimella, kun ensin nostaa auton ylös, ja sitten laittaa renkaiden alle sopivat pukit. Aikoinaan Flavian pohjasta massoja puhdistaessa nostelin tunkilla toisen pään niin ylös kuin mahtui lisäten renkaita vanteineen pyörien alle. On itse asiassa aika tukeva "pukki" semmoinen pino, kunhan renkaat ei ole vanteisiin nähden liian leveät.
Helmahommat onnistuu tuolla saksinostimella, kun ensin nostaa auton ylös, ja sitten laittaa renkaiden alle sopivat pukit. Aikoinaan Flavian pohjasta massoja puhdistaessa nostelin tunkilla toisen pään niin ylös kuin mahtui lisäten renkaita vanteineen pyörien alle. On itse asiassa aika tukeva "pukki" semmoinen pino, kunhan renkaat ei ole vanteisiin nähden liian leveät.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Epezi
- Viestit: 7510
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Aika monessa saksessa menee tuet tai hydrauliikka nostimien välissä. Lisäksi sakset tyypillisesti ovat niin leveitä että saksien väli jää minun tarpeeseen liian kapeaksi. Quickjack on niin kapea että sillä ei tätä ongelmaa ole.
-
- Viestit: 1855
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Mul tallis Launchin matalanostin.
Siinä tuplasylkyt molemmin puolin, eli ei esteitä auton pohjan eessä. Etuosassa lattialla toisenpuolen hydeletkut haittaamassa suojapelteineen huoralla rullaamista. Toki jos letkut upottas lattiaan... Mut lattian kakku ei anna myöden.
Mun talli 2300 korkee. Lisäks, edelleen, nosto-oven rullaratojen orkkis poikkitukitanko katossa auton katon kohdalla vie liki 150 korkeutta. Pitäny modata toi kiinnike/tuki järkevämmäksi.
Metriin nostaa tuo härveli. Vanereista tein aikoinas väliaikaiset protot apurampeiksi matalampia kulkineita varten. Edelleen käytös. Laitos propattu lattiaan. Koska keskellä kaivo, eli lattiassa kaadot, joutu paksuhkosti mellaamaan, jotta yrittäis ees kohtisuoraan nousta rampit. Ohjauskeskus puolikkaan pyykinpesukesukoneen kokoinen. Kokpaino jottai 500kg luokkaa. Pelliosat paksuhkot, iha jees hitsatut. Sähköpuoli ei pahinta kiinankuraa. Ramppien leveys lie luokkaa liki 400?
Ei tuokaan se halvin ratkaisu ollut, mut tulipa tehtyä.
Muoks;
https://www.mkj-motorsport.com/kauppa/l ... alanostin/
Tomne. Maksoin aikoinas huomattavan vähemmän.
Siinä tuplasylkyt molemmin puolin, eli ei esteitä auton pohjan eessä. Etuosassa lattialla toisenpuolen hydeletkut haittaamassa suojapelteineen huoralla rullaamista. Toki jos letkut upottas lattiaan... Mut lattian kakku ei anna myöden.
Mun talli 2300 korkee. Lisäks, edelleen, nosto-oven rullaratojen orkkis poikkitukitanko katossa auton katon kohdalla vie liki 150 korkeutta. Pitäny modata toi kiinnike/tuki järkevämmäksi.
Metriin nostaa tuo härveli. Vanereista tein aikoinas väliaikaiset protot apurampeiksi matalampia kulkineita varten. Edelleen käytös. Laitos propattu lattiaan. Koska keskellä kaivo, eli lattiassa kaadot, joutu paksuhkosti mellaamaan, jotta yrittäis ees kohtisuoraan nousta rampit. Ohjauskeskus puolikkaan pyykinpesukesukoneen kokoinen. Kokpaino jottai 500kg luokkaa. Pelliosat paksuhkot, iha jees hitsatut. Sähköpuoli ei pahinta kiinankuraa. Ramppien leveys lie luokkaa liki 400?
Ei tuokaan se halvin ratkaisu ollut, mut tulipa tehtyä.
Muoks;
https://www.mkj-motorsport.com/kauppa/l ... alanostin/
Tomne. Maksoin aikoinas huomattavan vähemmän.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
" On laadukkaan oloiset ja tukevat vaikka "biltema"
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000039752 nää on myös osoittautunut hyväksi hankinnaksi"
Nuohan vaikuttavat fiksuilta. Miltä vaikuttavat ennustettavalta kestävyydeltään? Melko paljon tulee helmasaumasta painoa noiden päälle.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000039752 nää on myös osoittautunut hyväksi hankinnaksi"
Nuohan vaikuttavat fiksuilta. Miltä vaikuttavat ennustettavalta kestävyydeltään? Melko paljon tulee helmasaumasta painoa noiden päälle.
- fahlsjy
- Viestit: 1731
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Saksinostin vs Quickjack?
^ Ihan on muodossaan pysyneet näin harrastekäytössä, hyvä hankinta
- TonninAlfa
- Viestit: 477
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Tästä langasta oli paljon apua oman matalanostinhankinnan suunnittelussa, joten raapustelen jatkoksi omat kokemukset. Ehkä auttaa jotakuta myös hankintaa suunnittelevaa.
Tallini on sen verran matala perustalli, että matalanostimille speksivertailun perusteella yleiseksi ilmoitettu ~1m nosto ei tulisi onnistumaan. Mittailin että madallettu 156 nousisi ~85cm, ennen kuin tulee nosto-oven mekanismit vastaan hieman ennen kattoa. Siirrettävyys olisi myös plussaa, ainakin sen verran että voi kääntää 180 astetta riippuen puuhasteleeko keulan vai perän parissa. Nostimissa ajosuunnalla ainakin nostimen kyljessä ohjeistavan nuolen mukaan on väliä Paineilmaa tallissa olisi ollut saatavilla, mutta kokosähköinen tietysti aina parempi.
Matalanostimista kun ei ollut mitään käytännön kokemusta ennestään, kävin vakoilemassa Tiigen tallissa ollutta yksilöä ja kyselemässä kummallisia. Tästä oli korvaamaton apu, opin ripakopallisen asioita joita ei olisi tullut mieleenkään ottaa huomioon ennen tilausta.
Päädyin sitten tähän: https://rehakkagroup.com/tuote/siirrett ... kolukolla/ / mallimerkintä TDY-P3010
Ostohetkellä ei ollut tarjolla tuosta leveämmästä mallista valovirtaversiota, joten voimavirtaversiolla mentiin. Tallista löytyi yksi "punainen pistoke", tietysti juuri eri nurkasta mihin nostimen ohjauspömpeli oli tulossa mutta toistaiseksi 10m jatkoroikalla mennään kunnes sähkäri kerkiää poiketa tekemään uuden pistokkeen.
Nostin ja ohjausboksi tulivat puulootiin suojattuina 50e lisähintaan suoraan kotipihaan. Suurena haaveena oli saada nostin suoraan talliin jakeluautosta, ja Postin taitavan kuskin käsissä piha riitti juuri ja juuri jakeluauton vispaamiseen niin että takaovet ja tallin nosto-ovi olivat kohdakkain. Illalla sitten lootien purku ja jälleen Tiigen avustuksella vekotin käyttökuntoon. Juuri muuta hämmennystä ei tainnut olla, kuin yksi mysteeripiuha johtosarjassa vailla paria (todettiin että ilmeisesti tarpeeton tähän nostinmalliin) ja voimavirtapistokkeessa piti kääntää napaisuus.
Parin viikon käyttöjakson kokemukset nostimesta ovat oikein hyvät, tekee sen mitä lupaa ja vaikuttaa hinta-laatusuhteeltaan oikein asialliselta. Hieman harmittaa tuo tallin mataluus, kun ei saa kaikkea nostokapasiteettia hyödynnettyä. Mutta kyllähän tämä tunkkailut voittaa sata-nolla. Leveämpi malli kannatti ehdottomasti ottaa, kapeamman kanssa saisi jo olla todella tarkka miten auton nostimelle ajaa. Tämän huomaa jo oman vakikalustoni kanssa, saati sitten uudemman ha/suv osaston.
Ostin nostimen kaveriksi Biltemasta ajorampit x4 ja muutaman 25-30mm paksuisen kumitallan. Nostimen mukana tuli kanssa neljä saman kokoluokan kumitallaa, mutta ovat aika lärpäkkeitä. Vielä voisi pari ~60mm tallaa noukkia esim. Motonetistä etupään nostokohtiin. Kumimatot nosturin ja ramppien alle löytyikin sopivasti ennestään.
Hintaa nostimelle kotiin kuljetuksella tuli ~2600e ja lisävermeistä n. 300e vielä päälle (rampit, tallat, hydrauliöljyt 10l, voimavirtaroikka 10m).
Tallini on sen verran matala perustalli, että matalanostimille speksivertailun perusteella yleiseksi ilmoitettu ~1m nosto ei tulisi onnistumaan. Mittailin että madallettu 156 nousisi ~85cm, ennen kuin tulee nosto-oven mekanismit vastaan hieman ennen kattoa. Siirrettävyys olisi myös plussaa, ainakin sen verran että voi kääntää 180 astetta riippuen puuhasteleeko keulan vai perän parissa. Nostimissa ajosuunnalla ainakin nostimen kyljessä ohjeistavan nuolen mukaan on väliä Paineilmaa tallissa olisi ollut saatavilla, mutta kokosähköinen tietysti aina parempi.
Matalanostimista kun ei ollut mitään käytännön kokemusta ennestään, kävin vakoilemassa Tiigen tallissa ollutta yksilöä ja kyselemässä kummallisia. Tästä oli korvaamaton apu, opin ripakopallisen asioita joita ei olisi tullut mieleenkään ottaa huomioon ennen tilausta.
Päädyin sitten tähän: https://rehakkagroup.com/tuote/siirrett ... kolukolla/ / mallimerkintä TDY-P3010
Ostohetkellä ei ollut tarjolla tuosta leveämmästä mallista valovirtaversiota, joten voimavirtaversiolla mentiin. Tallista löytyi yksi "punainen pistoke", tietysti juuri eri nurkasta mihin nostimen ohjauspömpeli oli tulossa mutta toistaiseksi 10m jatkoroikalla mennään kunnes sähkäri kerkiää poiketa tekemään uuden pistokkeen.
Nostin ja ohjausboksi tulivat puulootiin suojattuina 50e lisähintaan suoraan kotipihaan. Suurena haaveena oli saada nostin suoraan talliin jakeluautosta, ja Postin taitavan kuskin käsissä piha riitti juuri ja juuri jakeluauton vispaamiseen niin että takaovet ja tallin nosto-ovi olivat kohdakkain. Illalla sitten lootien purku ja jälleen Tiigen avustuksella vekotin käyttökuntoon. Juuri muuta hämmennystä ei tainnut olla, kuin yksi mysteeripiuha johtosarjassa vailla paria (todettiin että ilmeisesti tarpeeton tähän nostinmalliin) ja voimavirtapistokkeessa piti kääntää napaisuus.
Parin viikon käyttöjakson kokemukset nostimesta ovat oikein hyvät, tekee sen mitä lupaa ja vaikuttaa hinta-laatusuhteeltaan oikein asialliselta. Hieman harmittaa tuo tallin mataluus, kun ei saa kaikkea nostokapasiteettia hyödynnettyä. Mutta kyllähän tämä tunkkailut voittaa sata-nolla. Leveämpi malli kannatti ehdottomasti ottaa, kapeamman kanssa saisi jo olla todella tarkka miten auton nostimelle ajaa. Tämän huomaa jo oman vakikalustoni kanssa, saati sitten uudemman ha/suv osaston.
Ostin nostimen kaveriksi Biltemasta ajorampit x4 ja muutaman 25-30mm paksuisen kumitallan. Nostimen mukana tuli kanssa neljä saman kokoluokan kumitallaa, mutta ovat aika lärpäkkeitä. Vielä voisi pari ~60mm tallaa noukkia esim. Motonetistä etupään nostokohtiin. Kumimatot nosturin ja ramppien alle löytyikin sopivasti ennestään.
Hintaa nostimelle kotiin kuljetuksella tuli ~2600e ja lisävermeistä n. 300e vielä päälle (rampit, tallat, hydrauliöljyt 10l, voimavirtaroikka 10m).
Money well spent? Well, money spent...
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Itel on just samanlainen nosturi kun ylemmällä. Alkuun homma meni hyvin, paloi nimittäin toi ”ohjainboxi” heti kättelyssä. Ei siin, meni takuuseen uus ja sen jälkeen toiminut aivan mainiosti. Ainut mitä tulee mieleen on nuo sähkölukot mitkä välil jumittaa. Oon nostellu painavimmillaan W221 lang mallista mersua ilman mitään ongelmia. Ihan 8/10 ostos omast mielestä.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
"If you assume, you make an ass out of you and me" + "Laiskuus ei ole hyve" + "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis"
Koska 916 Alfan nostopisteiden etäisyyttä ei heti löytynyt ja auto oli tallin nurkassa niin minähän tilasin alennuksesta QuickJack 5000 SLX:n koska sillä näköjään nousee uudempi Mustang tai Challenger tai vaikka klassikko Corvette joten ei voi olla mitään ongelmaa pikku Spiderin kanssa.
Mutta näköjään 916 Alfassa nostopisteiden etäisyys on enemmän kuin mitä Quicjackissa on rungossa pituutta! Tai ainakin turhan tiukoille menee. Virallisesti QuicJack tukee nostopisteiden etäisyyksiä 749 mm - 1 524 mm ja kun mittanauhalla yritin sohia Spiderin alla niin sain nostotornien keskeltä-keskelle mitaksi noin 1 550 mm ja kauimmaiset reunasta reunaan mitat noin 1 590mm. Eivät ihan millin tarkkoja mittoja mutta suunnilleen.
Pitää siis tilata luokkaa 250€ - 300€ jatkokiskot jotka tukevat nostovälejä 167 cm saakka. Prkl.
Koska 916 Alfan nostopisteiden etäisyyttä ei heti löytynyt ja auto oli tallin nurkassa niin minähän tilasin alennuksesta QuickJack 5000 SLX:n koska sillä näköjään nousee uudempi Mustang tai Challenger tai vaikka klassikko Corvette joten ei voi olla mitään ongelmaa pikku Spiderin kanssa.
Mutta näköjään 916 Alfassa nostopisteiden etäisyys on enemmän kuin mitä Quicjackissa on rungossa pituutta! Tai ainakin turhan tiukoille menee. Virallisesti QuicJack tukee nostopisteiden etäisyyksiä 749 mm - 1 524 mm ja kun mittanauhalla yritin sohia Spiderin alla niin sain nostotornien keskeltä-keskelle mitaksi noin 1 550 mm ja kauimmaiset reunasta reunaan mitat noin 1 590mm. Eivät ihan millin tarkkoja mittoja mutta suunnilleen.
Pitää siis tilata luokkaa 250€ - 300€ jatkokiskot jotka tukevat nostovälejä 167 cm saakka. Prkl.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Tuplaprkl!
Jatkapalat saapuivat. Positiivista on että ovat erittäin tukevaa tekoa. Negatiivista taas se että nostavat QJ:n korkeutta juuri sen verran että eivät mahdu madalletun Spiderin alle. <Tähän lista tuhmia sanoja>
No. Pitää huomenna laittaa jiirsaha laulamaan sen verran että saa pienet korotuspalat jonka päälle ajaa jotta nosturi mahtuu alle.
Jos on siis matalahko auto jossa nostopisteet kauempana toisistaan niin ja haluaa QJ:n niin sitten suoraan tilaukseen EXTended malli.
Jatkapalat saapuivat. Positiivista on että ovat erittäin tukevaa tekoa. Negatiivista taas se että nostavat QJ:n korkeutta juuri sen verran että eivät mahdu madalletun Spiderin alle. <Tähän lista tuhmia sanoja>
No. Pitää huomenna laittaa jiirsaha laulamaan sen verran että saa pienet korotuspalat jonka päälle ajaa jotta nosturi mahtuu alle.
Jos on siis matalahko auto jossa nostopisteet kauempana toisistaan niin ja haluaa QJ:n niin sitten suoraan tilaukseen EXTended malli.
- Polforea
- Viestit: 11283
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Minä oon tässä miettiny, että josko ns. pikkutalliin jaksasi valaa lattian ja pistäsi sinne(kin) (matala)nostimen, niin pitää kyllä tehdä sellaset ajosillat ennen ja jälkeen nostimen että saa matalankin auton turvallisesti siihen päälle. Jos pikajaakko viihtyy lattialla enemmänkin, niin ei varmaan huono idea sullekaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Pikajaakko ei ole päälle ajettavaa mallia kuten perinteinen matalanostin. Pitää tehdä pienet rampit kyllä mutta vain nostamaan autoa sen verran että saa pikajaakon vedettyä alle.
- Tiige
- Viestit: 2860
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Tai vielä parempi kun valaa nostimelle poteron niin että tulee tasan lattian kanssa.Polforea kirjoitti: ↑09 Maalis 2023, 20:38Minä oon tässä miettiny, että josko ns. pikkutalliin jaksasi valaa lattian ja pistäsi sinne(kin) (matala)nostimen, niin pitää kyllä tehdä sellaset ajosillat ennen ja jälkeen nostimen että saa matalankin auton turvallisesti siihen päälle. Jos pikajaakko viihtyy lattialla enemmänkin, niin ei varmaan huono idea sullekaan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 11283
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Saksinostin vs Quickjack?
^^Ah, jos siitä ei voi yli päräyttää niin sitten ei aatos tosiaan toimi.
^Toisaalta tasainen lattia antaa laajempia mahdollisuuksia ja laitetukia tulevaisuudessa (lattia toivottavasti on pitkäikäisempi kuin matalanostin) ja poteron potentiaalinen paskankeruukyky jää pois.
^Toisaalta tasainen lattia antaa laajempia mahdollisuuksia ja laitetukia tulevaisuudessa (lattia toivottavasti on pitkäikäisempi kuin matalanostin) ja poteron potentiaalinen paskankeruukyky jää pois.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Kuopan voi aina täyttää siinä vaiheessa kun pikajaska jää pois käytöstä
Paskankeruuominaisuus on kyllä ihan hyä pointti. Mut sitten taas kuopasta löytyis aina ne kadonneet 10 mm hylsyt ja tippuneet irtomutterit
Paskankeruuominaisuus on kyllä ihan hyä pointti. Mut sitten taas kuopasta löytyis aina ne kadonneet 10 mm hylsyt ja tippuneet irtomutterit
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Sanoisin oma kokemuksen pohjalta että PikaJaakko(tm) ei sovellu upotettavaksi vaan siihen tarkoitukseen ottaisin kyllä ihan oikean matalanostimen. PikaJaakkoa on kyllä kohtuulisen helppo liikutella lattialla ja säilöä auton alla pitkittäin.
Ja 10mm hylsyt eivät koskaan putoa lattialle saakka vaan jäävät aina johonkin konehuoneen pimeään koloon kolisemaan jos eivät pääse hyppäämään mistään reiästä koneen tai laatikon sisälle....
https://www.youtube.com/shorts/ZJMlvtLTSJ8
-
- Viestit: 1036
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Itse vähän miettinyt Bendpak:in viritelmä MaxJax, vähän hinnakkaampi mutta jenkeissä kai valmistettu. Omaan talliin mahtuisi nostamaan Stelvion 4/7 lukitukseen, pystyyköhän jotenkin estämään kattoon nostamisen jotenkin automaattisesti vai onkohan pelkästään käyttäjän varassa . 159 menisi korkeimpaan lukitukseen.
https://www.maxjax.com/measure/
https://www.maxjax.com/measure/
Viimeksi muokannut AAW, 10 Maalis 2023, 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 15058
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saksinostin vs Quickjack?
^
Aika usein nostimissa voi ylärajat määrittää alle maksimin.
Lisäksi kuoppaan voi upottaa pylväät. Siis vain sylinteri yläosineen tulee ulos lattiasta kun tarvitaan. Näitä muistan nähneeni Incarilla (?) 2012, Jagen tai vastaavan marmorilla. Yksinkertaisuudessaan taisi tulla 2 sylinteriä lattiasta ylös ja niissä ehkä oli jotain säätöä, jolla sai kivasti nostettua ihan helmojen nostokohdista ja sitten eivät olleet tiellä käyätnnössä lainkaan, kun laskettiin alas (sentin verran koholla lattiasta?).
Aika usein nostimissa voi ylärajat määrittää alle maksimin.
Lisäksi kuoppaan voi upottaa pylväät. Siis vain sylinteri yläosineen tulee ulos lattiasta kun tarvitaan. Näitä muistan nähneeni Incarilla (?) 2012, Jagen tai vastaavan marmorilla. Yksinkertaisuudessaan taisi tulla 2 sylinteriä lattiasta ylös ja niissä ehkä oli jotain säätöä, jolla sai kivasti nostettua ihan helmojen nostokohdista ja sitten eivät olleet tiellä käyätnnössä lainkaan, kun laskettiin alas (sentin verran koholla lattiasta?).
-
- Viestit: 1036
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Hyvä tietää. Tuohan on sellainen että lattiaan tehdään ankkurit ja sitten kun haluaa käyttää nostinta niin vetää pylväät paikoilleen ja kiinnittää viidellä pultilla per puoli, eli voi purkaa nopeasti kun sitä ei käytä. Ja kun on pylväsnostin niin lattia jää vapaaksi. Oma tallin korkeus 244 niin tuo mahtuisi hyvin.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Ei ole PikaJaakko muuten "Pika" kun kyseessä on hieman madallettu 916 Spider. Sen verran pitää säätää että saa nostimen sinne alle.
Mutta nyt on auto ylhäällä.
Mutta nyt on auto ylhäällä.
- Turre
- Viestit: 332
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Saksinostin vs Quickjack?
^ Onko ehtinyt jo muuten kokemusta kertyä Quickjackin käytöstä? Kattelin tuossa kuvaketjun lentokuvaa hitusen kateellisena että aika kivasti näyttäisi rassaustilaa jäävän, kun just on itse möyrinyt tallin lattilalla perinteisen tunkki+pukit kombon aika ahtaassa välissä (toki, saahan niitä kaupasta isompia mutta...)
Tuo MaxJax näyttäisi todella hyvältä, MUTTA kun tallin lattia on 50-lukuista halkeillutta hötöä niin se vaatis jo ihan toista luokkaa olevan alkupääoman...
Tuo MaxJax näyttäisi todella hyvältä, MUTTA kun tallin lattia on 50-lukuista halkeillutta hötöä niin se vaatis jo ihan toista luokkaa olevan alkupääoman...
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Kokemus rajoittuu nyt tähän ensimmäiseen Spiderin lennätykseen mutta lähtökohtaisesti vaikuttaa toimivalta ja ulkonäköään selkeästi jämäkämmältä järjestelmältä. Jos pitäisi luonnehtia sanoisin että PikaJaakko(tm) on enemminkin korkea pukki kuin ns. oikea nostin. Sen verran tuntuu säätämistä olevan kun systeemiä laittaa pystyyn ja autoa nostaa mutta sitten kun ollaan ylhäällä niin tilaa on runsaasti ja korkeus itseasiassa aika näppärä esim. jarrujen ilmauksen eli konemuovin saa auki ja ilmausnipat ovat hyvin käsillä.Turre kirjoitti: ↑14 Huhti 2023, 18:07^ Onko ehtinyt jo muuten kokemusta kertyä Quickjackin käytöstä? Kattelin tuossa kuvaketjun lentokuvaa hitusen kateellisena että aika kivasti näyttäisi rassaustilaa jäävän, kun just on itse möyrinyt tallin lattilalla perinteisen tunkki+pukit kombon aika ahtaassa välissä (toki, saahan niitä kaupasta isompia mutta...)
Tuo MaxJax näyttäisi todella hyvältä, MUTTA kun tallin lattia on 50-lukuista halkeillutta hötöä niin se vaatis jo ihan toista luokkaa olevan alkupääoman...
Tästä on nyt tullut myös päivitetty versio joka nostaa 3" korkeammalle.
Niin ja tosiaan kannattaa mitata nostettavien laitteiden nostopisteiden etäisyydet jotta tietää pitääkö hankkia pidemmillä kiskoilla varustettu versio. Itse piti hommata jatkopalat jotka sitten ikävästi korottivat laitetta sen verran että madallettu Spider piti ajaa matalille pukeille ennen kuin mahtui alle.
MaxJax olisi periaatteessa ideaalilaite mutta lattian pitäisi tosiaan olla melko jämäkkää tekoa.
- Turre
- Viestit: 332
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Kolme tuumaa lisää on tuossa luokassa kyllä paljon. Quickjack.de sanoo TL-malleista että coming soon, mutta Hollannin kautta näyttäisi saavan jo.
Se mikä tuossa QJ:ssä tuntuu ennakkoon hankalalta on että sivustasta ei pääse alle, mutta sama se on tietysti matalanostimissakin.
No, säästöpossua lihottaessa tällä päätöksellä ei onneksi kovin kiire ole
Se mikä tuossa QJ:ssä tuntuu ennakkoon hankalalta on että sivustasta ei pääse alle, mutta sama se on tietysti matalanostimissakin.
No, säästöpossua lihottaessa tällä päätöksellä ei onneksi kovin kiire ole
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Polforea
- Viestit: 11283
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Kuinka suoraan ylöspäin pikajaakko nostikaan?
Meinaan, jos riittävän suoraan, niin helmoihin jne pääsee käsiksi kun törkkää sopivat pukit renkaiden alle ja laskee auton tassuilleen ja nostimen pois edestä. Tai jos on soveltuvia nostokohtia edessä ja takana muuten, mistä saa tuettua tukevasti, niin niihin. Mutta jos nostoliike on luokkaa neljäsosarinkula, jossa auto liikkuu metrin eteenpäin samalla kun nousee metrin, niin tuollasia on paitsi ikävä kohdistaa, voivat myös olla nostimen liikeradan edessä laskiessa.
Meinaan, jos riittävän suoraan, niin helmoihin jne pääsee käsiksi kun törkkää sopivat pukit renkaiden alle ja laskee auton tassuilleen ja nostimen pois edestä. Tai jos on soveltuvia nostokohtia edessä ja takana muuten, mistä saa tuettua tukevasti, niin niihin. Mutta jos nostoliike on luokkaa neljäsosarinkula, jossa auto liikkuu metrin eteenpäin samalla kun nousee metrin, niin tuollasia on paitsi ikävä kohdistaa, voivat myös olla nostimen liikeradan edessä laskiessa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Liikkuu kyllä eteen-taakse mutta ei ihan 1:1 noston kanssa kuitenkaan. Jos korkeus sallii niin voi käyttää korkeampia nostotukia.Polforea kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 10:52Kuinka suoraan ylöspäin pikajaakko nostikaan?
Meinaan, jos riittävän suoraan, niin helmoihin jne pääsee käsiksi kun törkkää sopivat pukit renkaiden alle ja laskee auton tassuilleen ja nostimen pois edestä. Tai jos on soveltuvia nostokohtia edessä ja takana muuten, mistä saa tuettua tukevasti, niin niihin. Mutta jos nostoliike on luokkaa neljäsosarinkula, jossa auto liikkuu metrin eteenpäin samalla kun nousee metrin, niin tuollasia on paitsi ikävä kohdistaa, voivat myös olla nostimen liikeradan edessä laskiessa.
https://www.quickjack.com/accessories/t ... apter-kit/
Re: Saksinostin vs Quickjack?
PikaJaakko meni lepäämään seinän viereen.
(Joo, tiedän. Tallin lattia pitäisi maalata. Betoluxia pintaan. Joku vuosi kun jaksaa.)
(Joo, tiedän. Tallin lattia pitäisi maalata. Betoluxia pintaan. Joku vuosi kun jaksaa.)
Re: Saksinostin vs Quickjack?
Nyt kun kokemuksia on kerääntynyt useamman eri kokoisen auton nostosta niin annettakoon väliarvostelu PikaJaakolle.
- Ei ole niin hirmuisen nopea ja vaivaton saada auton alle kun vertaa esim. lattiaan upotettuun saksinosturiin. Toisaalta nopeampi kuin joka kulmasta tunkkaus ja pukkien päällä laittaminen jos koko auto pitää saada ylös.
- Kun nostimen on saanut paikalleen ja auton ylös niin se on tukevasti siinä. Vaikka monesti aavistuksen vainoharhainen olenkin niin kyllä tuon alle uskaltaa mennä.
- Nostin pääsääntöisesti ei ole tiellä kun tekee hommia ja nostokorkeus on riittävä tavallisimpiin kotitalliaskareisiin.
- Säilytys on helppoa, joko keskellä auton alla tai sitten seinän vieressä.
- Ei ole niin hirmuisen nopea ja vaivaton saada auton alle kun vertaa esim. lattiaan upotettuun saksinosturiin. Toisaalta nopeampi kuin joka kulmasta tunkkaus ja pukkien päällä laittaminen jos koko auto pitää saada ylös.
- Kun nostimen on saanut paikalleen ja auton ylös niin se on tukevasti siinä. Vaikka monesti aavistuksen vainoharhainen olenkin niin kyllä tuon alle uskaltaa mennä.
- Nostin pääsääntöisesti ei ole tiellä kun tekee hommia ja nostokorkeus on riittävä tavallisimpiin kotitalliaskareisiin.
- Säilytys on helppoa, joko keskellä auton alla tai sitten seinän vieressä.