Avautumisketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Kiitos jonkun ihmispaskan joka kolhi meidän autoa itä-helsingissä.
Ja isompi kiitos kun muisti jättää yhteystietonsa kolhimisensa jälkeen.
Helvetti että ottaa aivoon tämmöset, hyvä alkaa korjauttaa jo myytyä autoa kiireellä.
Kiitos tästäkin :agrue:
IMG-20221004-WA0006.jpg
IMG-20221004-WA0006.jpg (44.21 KiB) Katsottu 6672 kertaa
IMG-20221004-WA0007.jpg
IMG-20221004-WA0007.jpg (27.68 KiB) Katsottu 6672 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Yörghgh! Ymmärrän kiroamisen.

Itsellä aika vähäisiä murheita.

Ajelin aamulla töihin, tyytyväisesti ensimmäiset ehkä 5km. Sitten kun nostin 60-alueen jälkeen vauhtia aloin ihmettelemään, kun hassu satunnainen raapimisääni kuuluu jostain. Noh, ei muuta kuin bussipysäkille parkkiin.

Kiersin auton ympäri, mitään ei näy tai löydy. Outoa.

Luurista fikkari tulille ja kurkkimaan auton alle. Ei täällä mitää... P¤%"! oikea takavaimennin etuosastaan alaspäin. Hemmetti. Ilmavirta painaa sitä sitten tarpeeksi, jotta osuu maahan.
Perhana.

Ei muuta kuin ilman hanskoja ym. repimään äänenvaimennin kokonaan hittoihin, heitin sen takakonttiin kun totesin, ettei ole liian kuuma (oli selvästi lämmin kyllä, eli juuri ennen varmastikin putki katkennut) ja töihin.
Työpäivän jälkeen auto nosturille ja vähän mittailua, jonka jälkeen kotia kohti.
Ja nyt sitten se muutama viikko sitten melkovarmasti hajonneeksi todettu pyöränlaakeri alkoi ääntämään siihen malliin, että se on ihan oikeasti hajalla. Toivottavasti se nyt on tuo oikea etulaakeri, koska en perhana jaksaisi enää neljättä lakrua tähän autoon vaihtaa parin kuukauden sisään :lol:

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tulipahan itellekkin vihdoin korona. Normi flunssaoireilla selvittiin, lukuunottamatta maanantaina liki 39 kuumetta. Ei tuo muuten oikein haitannut, mutta kerrankin kun olisi ollut semmoinen viikko kun olisi kerennyt ottaa tekemisiä hieman kiinni, niin jäätiikin vielä enempi jälkeen. Tuntuu että saakohan tässä syksyllä nyt kuitenkaan kummallekkaan autolle tehtyä yhtään mitään kun maisteriopinnoissa aivan helvetin kiireinen ja työläs vaihe, ja töissä taas niin paljon uusia asioita koko yrityksen toiminnan kannalta ja verkkokauppaprojektin maali painaa päälle. Alfa pitäisi edelleen viedä tutkittavaksi johonkin ja Golffi kaipaisi paikkaa pohjaan.

AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja AAW »

Merkkihuolto, mitä tahansa tarvitset niin ei löydy varastosta ja toimitusaika 4-8vko. Sen lisäksi asiakas pitäisi osata kertoa varaosamyyjälle osanumeron mitä tarvitsee, ei riitä että osaa kertoa mihin se osa tulee kiinni. Sehän onnistuu mainiosti nykyään kun ei löydy edes varaosaluetteloa mistään. Ja kun tämä ei myöskään onnistu niin asiakas pitää osata neuvoa varaosamyyjää kysymään maahantuojalta mikäköhän se osa voisi olla. En yhtään ihmettele miksi näitä ei mene kaupaksi kun varaosapuoli ja huolto on tällainen.... :evil:

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

https://www.is.fi/autot/art-2000009119924.html

Menin lukemaan tämän. Sitten menin vähän lisää lukemaan Professori Heikki Liimataisen ulostuloja.
Ei olisi pitänyt.

:bad-words:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Ei pidä ihmisen lukeman keltaista lehdistöä.

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Oli kyllä uskomaton pysäköintisuoritus eilen. Istuin itse Alfassa odotellessa rouvaa asioilta, kun näin peilistä kuorma-auton yrittävän pysäköidä viereiseen ruutuun minun ja korokkeen väliin. Ensimmäisessä yrityksessä yritti todella loivassa kulmassa tulla viereen, mutta päätti yrittää uudelleen hieman eri kulmasta, ei onnistunut vieläkään. Ajattelin heidän jo lähtevän muualle ja jatkoin radion kuuntelua, kun jysähdys ja tärähdys auton taka-osassa nosti verenpaineen tappiin. Hyppäsin autosta ulos komean kotimaisen kirosanan saattelemana ja näin kaksi just kortti-ikäistä kuskia naamat valkoisena kuorma-autossaan. Kysyin pojilta, että saittuiko pojilla pieni vahinko. Vastaus oli ääni täristen: juu-u.

Vahingoiksi tuli ainakin takavalon palasina ja takapuskuri naarmuilla. Lisäksi koko auton peräpää natisee ajaessa. Vaihdekin oli päällä, toivottavasti ei sinne tullut vauriota. Just kolme viikkoa sitten laakerit vaihdettu ja nivelet tarkistettu huollossa. Kyllä nyt ketuttaa. Pojat soitti firman pomolle ja sovittiin, että vien auton pajalle arviota varten. Heidän vakuutuksensa saa hoitaa auton kuntoon. Onneksi olin paikalla, sillä oliskohan pojat jääneet kirjoittelemaan anteeksipyyntöä ja numeroa lapulle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Perkeleen *pskat* Lemförderin onnettomat osat.

Vaihdoin kuskin puolelle ylätukivartta.

Laitoin pallon mutterin kiinni ja kevyesti kirraten käsin.

Ja naps.

Ei ollu tiukassa ees. PERKELE :bad-words: :bad-words: :bad-words: :bad-words:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Kun vaihdoin nuo ylätukivarret, niin hiukan jäi karvastelemaan, koska laitoin lemförderit. En tiedä, että mikä valmista tekee orggigset, tietääkö joku? 156 oli helppo, valmistaja oli trw. Nykyjään valitettavasti lemförderi ja trw ovat samassa omistuksessa ja trw on asemoitu halvemmaksi merkiksi. Laitoin joskus pikkujötsiin lemförderin koiranluut ja kesti ne vuoden. Noh, on noi ylätukivarret sentään vielä kestäneet.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Väristä päätellen heikkoa materiaalia ollut...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Että silleen...

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Teddy »

palkus kirjoitti:
26 Loka 2022, 20:37
^Kun vaihdoin nuo ylätukivarret, niin hiukan jäi karvastelemaan, koska laitoin lemförderit. En tiedä, että mikä valmista tekee orggigset, tietääkö joku? 156 oli helppo, valmistaja oli trw. Nykyjään valitettavasti lemförderi ja trw ovat samassa omistuksessa ja trw on asemoitu halvemmaksi merkiksi. Laitoin joskus pikkujötsiin lemförderin koiranluut ja kesti ne vuoden. Noh, on noi ylätukivarret sentään vielä kestäneet.
Piti oikein käydä tallissa penkomassa, TRW:n leima oli 159:n orkkisylätukivarressa. Tai siis yläpallon suojakumissa, mutta kai se varsi samaa tekoa on.
Operating at the speed of dark

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^Haa, tuosta en huomannutkaan vanhoista ensiasennuksista katsoa, epäilin kyllä, että trw:n varret. Eli jos/kun pitää tukivarsia yms. vielä hommata, niin hommaan trw:n osasia.
Ja kiitos tiedosta
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Cotzy
Viestit: 804
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tapahtui tänään taas vispilähommissa.
Ajattelin työpäivän päätteeksi ottaa naapuritalon Virta-latureista pikalatausta järkevään päivähintaan. Siinä kun on kaksi paikkaa sähkäreiden lataukseen.

No, aikas tavallinen tilanne, kun lähellä on myös urheiluhalli padelinkipeille.
Eli toisessa ruudussa oli mainosteipattu Nissan Qäsiaivo ja toisessa BMW X5 Münapää :evil: . Ei touvia kiinni, eikä mihin laittaakaan noissa.
Laitoin vispiläni parkkiin taakse ja odottelin puoli tuntia, jos pääsis jutuille. Ei harmikseni tullut tilannetta jutella :roll: .
Mutta aika tavallinen tilanne, että latauspaikat on yleistä pysäköintiä varten.

No, onneksi bongasin toisesta rivistöstä hienon, uudenkarhean punaisen Stelvio Velocen. Hieno katsella, eikä alfistilla ollut aivot jäässä :wink:.

Cotzy

Avatar
nipaka
Viestit: 2076
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Cotzy kirjoitti:
23 Marras 2022, 20:37
.
Eli toisessa ruudussa oli mainosteipattu Nissan Qäsiaivo ja toisessa BMW X5 Münapää :evil: . Ei touvia kiinni, eikä mihin laittaakaan noissa.
Pitääkin tulostaa autoon muutama Mikki-kuva:
Liitteet
pysakointi1.jpg
pysakointi1.jpg (66.58 KiB) Katsottu 5716 kertaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
23 Marras 2022, 20:37
Ajattelin työpäivän päätteeksi ottaa naapuritalon Virta-latureista pikalatausta järkevään päivähintaan. Siinä kun on kaksi paikkaa sähkäreiden lataukseen.

No, aikas tavallinen tilanne
Onkohan Virta yms. palveluiden tuottajalla sopimusta ParkkiPaten kanssa? Ja 0800 numeroa johon soittaa väärin pysäköidyistä?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Onko niissä lainvoimaiset kieltolausekkeet, siis sähköpaikoissa? Yksityiset parkkialueethan tiemmä ovat kiinteistönomistajan hallinnassa, mutta jos kkiekonpuutteestakin saatu maksulappu on vessapaperia, niin?

Avatar
Cotzy
Viestit: 804
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Parkkialue on uusi, joten latauspaikoissa on merkinnät, uudenmalliset latauspaikan liikennemerkit molemmin puoli ja tietty isot latausmööpelit molemmissa ruuduissa.
Joten ihan puhdasta itsekkyyttä parkkeerata latauspaikoille.
Parkkeeraahan jotkut tietty laiskuuttaan invapaikoille kauppojen edessä ja liikuntarajoitteinen voi silti käyttää marketin palveluita.
Mutta noille merkityille latauspaikoille pysäköinti estää kyllä halutun palvelun käytön kokonaan :( .

Cotzy

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Niin, lähinnä ihmettelin, miksei hallitus ole pikana ajanut läpi asetusta, joka tekisi polttoainehimmelin pysäköinnistä tökkelipaikalle vähintään rikemaksun veroisen kuprun.

Onneksi perhepaikoille saa pysäköidä ilman perhettäkin. Näet mun on avattava ovi ammolleen eikä ole "invalupaa".

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Joop, menee takapuskuri vaihtoon kun naispuolinen skodakuski täräytti tänään risteyksessä perään. Puskuri yhdestä kohtaa halki vasemmalta puolelta, "diffuusori" jäi ihme kyllä täysin ehjäksi. Vastapuolella rekkari solmussa. Saatiin toisen osapuolen kanssa homma asiallisesti selviteltyä, luonnollisesti ärsyttää silti aika paljon...

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

XJ:n pohja oli pienehköiltä alueilta pintaruosteessa koska kivisuihku on ajanmyötä hakannut pinnoitteet pois.
Keskikesällä hioin huolella ruosteet pois ja puhdistin, maalasin kaksi kerrosta Hammeriten ruosteenestomaalia, ja sitten kaksi kerrosta Valvolinen Tectyl Motoralin alustamassaa avaamattomasta purkista. Joka kerroksen välillä annoin kuivua noin vuorokauden.
Ei mennyt kovin monia kilsoja kun kävi ilmi että tuo alustamassa on aivan täyttä roskaa.
Pienestä kiven osumasta tuosta lohkeaa reilu pala tuota alustamassaa pois, eikä tarvinnut montaa kymmentä kilometriä hiekkatiellä ajella maksimissaan noin 50km/h kun oli jo valtaosa massasta lohkeillut pois.
En tiennyt että massan oloinen aines voi ylipäätään olla noin huonoa.
Nuo alueet ovat olleet nyt jo pitkään aivan paljaalla pellillä, ja saan ''katsella koko talven'' huolella korjaamani kohdat ruostuu silmissä uudelleen. Ja saan tehdä saman homman taas keväällä uudestaan.
Koska tämä tuote on käytännössä täysin kelvotonta/ ei vastaa yhtään sitä mitä sen purkin mukaan pitäisi, otin yhteyttä tuotteen Suomen edustajaan, Motoraliin.
Ainoa hyvitys jota ovat tarjonneet on uusi vastaava purkki..
Selitys miksi käyttämäni tuote oli täyttä roskaa oli että se oli vanhentunut.
Tämä vaikuttaa valheelta koska tämä alustamassa näytti ja käyttäytyi aivan normaalin oloisesti siihen asti kun sen olisi pitänyt kestää kevyehköä käyttöä.
Ja jokatapauksessa jos alustamassa kerran vanhenee suuhteellisen nopeasti, kuten tässä tapauksessa kuulemma 2 vuotta valmistuksesta, niin purkissa pitäisi olla merkintä tuotteen vanhenemisesta. Käytettävä ennen/ parasta ennen.
Kerroin tälle kyseiselle Motoralin edustajalle että jos heitä ei kiinnosta ottaa juuri mitään vastuuta roskatuotteestaan niin kerron totuuden tilanteesta autofoorumeilla, joten tässä.
Ja jos jollain on tarkempaa tietoa näistä massoista niin saa toki kertoilla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tämäkö?
https://www.automaalit.net/epages/autom ... lAQAvD_BwE

Oon tota käyttäny kaiken näköisiin ritsoihin, sekä pohjaan että pyöränkoteloihin, koska mielikuva on ollut ainakin että ok tuote. Mihinkään oikeisiin autoihin en kyllä ole sotkenut.

Mutta joka tapauksessa olen havainnut saman että ne paikat jotka joutuvat kiville alttiiksi, esim helmapellit, niin se kyllä lähtee kivien mukana pois. En varsinaisesti ole havainnut että isolta alueelta mutta ainakin juuri kiven kohdalta, mutta lopputulos joka tapauksessa se että uusiksihan se menee.

Aineiden valmistuspäivää en ole tutkinut, mutta ainakin ihan kaupasta ne on suoraan laitettu.
Mutta koska kyse on ollut vähän sellaisista "no tuli siitä parempi kuin ennen" tyyppisistä korjauksista niin en ole asiasta stressannut, mutta sen kokemuksen perusteella en oikeisiin autoihin sitä laittaisikaan. Jos vertaa esim valmistajien käyttämään kiveniskumassaan niin hyvin kaukana ollaan siitä.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Tuon näköinen purkki juu ja kiitos havainnoivasta vastauksesta. Täytyy tosiaan etsiä jotain parempaa massaa. Jos olisin tuolla uudella purkilla tehnyt homman uudelleen ja jälleen samankaltainen lopputulos niin olisi kyllä todella palanut käämi..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ja Stelvion tuulilasi halki. Joka vuosi vaihtuu yksi lasi, viimevuonna meni X1:stä, joten rytmissä ollaan. Mutta silti harmillista. Taidan kerätä tähän vielä muutaman nastan ennen kuin vaihdatan… :(

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
13 Joulu 2022, 12:57
Ja Stelvion tuulilasi halki. Joka vuosi vaihtuu yksi lasi, viimevuonna meni X1:stä, joten rytmissä ollaan. Mutta silti harmillista. Taidan kerätä tähän vielä muutaman nastan ennen kuin vaihdatan… :(
Talvisessa Suomessa lasi/talvi lienee normaali tahti jos vain moottoritiekilometrejä kertyy. Useimmiten se lienee kuitenkin talvirenkaista lentänyt kivi eikä nasta joka siihen napsahtaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^En komppaa. Mulla on haljennut vaihtokuntoon kaksi (2) tuulilasia autoiluhistorian aikana. Yhtään osumaa ei ole erikseen porattu tai korjattu. Kehtaan kuitenkin väittää, että jokusen kilometrin olen moottoritietäkin Etelä-Suomessa suhannut, vaikka jo kolmisen vuotta onkin vuosikilometrit jääneet alle 50k luokkaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
13 Joulu 2022, 14:10
^En komppaa. Mulla on haljennut vaihtokuntoon kaksi (2) tuulilasia autoiluhistorian aikana. Yhtään osumaa ei ole erikseen porattu tai korjattu. Kehtaan kuitenkin väittää, että jokusen kilometrin olen moottoritietäkin Etelä-Suomessa suhannut, vaikka jo kolmisen vuotta onkin vuosikilometrit jääneet alle 50k luokkaan.
Oma saldoni 2015 jälkeen:

BMW 228i - 3 vuotta, hieman vajaat 100tkm -> Yksi tuulilasin vaihto
BMW X1 - 3 vuotta, 80tkm -> Yksi tuulilasin vaihto [Rouvan auto]
Stelvio - 3 vuotta, 140tkm -> Kaksi lasin vaihtoa
Tesla - 1 vuosi 60tkm, vielä mennään ensimmäisellä lasilla vaikka osumia on tullut useampia mutta ei halkeamia

Ei se ihan lasi/vuosi tasoon mene itselläkään.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Laskeskelin tuossa, että käyttöautoilla olen hinkannut sellasen 730tkm yhdellä lasinvaihdolla (BMW e90), josta reilun 550tkm sen jälkeen, kun työpiste ja koti alkoivat olla 80+km etäisyydellä, välillä ollen reilusti moottoritietä. Samalla aikavälillä käsissä on ollut muutama muukin auto, joista siis yhteen (Jive, Alfa 159) on vaihdettu tuulilasi, joka halkesi talviseisonnassa kosteusvian/vesivuodon seurauksena.

Tuulilasin elinikää voi pidentää, kun pitää kunnon turvaväliä. Myös hyvä tuuri auttaa asiaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Polforea kirjoitti:
13 Joulu 2022, 14:53

Tuulilasin elinikää voi pidentää, kun pitää kunnon turvaväliä. Myös hyvä tuuri auttaa asiaa.
Tuntuu että tästä on juteltu ennenkin… Mutta joo - mun turvaväli on luokkaa ”yletyn halutessani nuolemaan edessä ajavan korvaa”. Niin ajaessa ei ole napsunut lasiin. Nytkin kaista oli tyhjä! Viereisellä toki liikennettä. Taitaa olla kaupunkiliikenteen kipuilua tuo usein osuminen. En silti kiistä etteikö etäisyyden pitäminen kanssaihmisiin olisi viisasta!

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Juu, kaupunnissa voi hyvinkin napsua enempi.

Kannattaa muistaa, että kun rengas ampuu kiven altansa, niin se voi hyvinkin helposti lähteä siitä reunalta suoraan sivulle ja silloin tuulilasiosuman suuntavektori on puhtaasti omalla autolla, kiven vauhti määrittää lähinnä sen että mihin kohtaan lasia se osuu, eli pitkittäinen turvaväli sinänsä pätee myös näissä olosuhteissa.

Pikku hiekkateillä kannattaa itse olla se, joka väistää sivuun ja antaa vastaantulijan mennä sitä mahdollisimman vähäkivistä raidetta, niin lentokivien todennäköisyys laskee kummasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ennenvanhaan sorateillä kohtaamisissa kumpikin osapuoli nosti jalan kaasulta, jottei ropisisi niin vahvasti.

Mutta avautumiseni;
Te perkeleet, jotka olette elintarvikkeiden/tms pakkausautomaatioiden säätäjiä, säätäkää ne ultraäänet/kuumatössäys/jne laitteet siten, et tava muovipakkauksen voisi aukaista ilman työkaluja, kuten ne perkeleet on alunperin suunniteltu.
Ei riitä, et paketissa lukee: "Revi tästä". Luettuna ja koettuna tuntuu vittuilulta.
Onneks duunipakun perästä löytyy rälläkkä, millä kolmioleipäpaketin saa avattua.
Tänää, koiruuksille taas hauhausamppioonin herkkuriistatikkupaketti. Repäisykohta ookoo aukes. Mut taas piti hifistellä saksilla liki pussukan suljinmekaniikkaa, jot kuolaajille sai koko pussia paskomatta evästä. Ei kynnet/kärsivällisyys taaskaan riittäneet nypläämään etsien huonommin hitsattua kohtaa, mistä olis voinu yrittää pussukan avausta.

Revi tästä.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jalittam kirjoitti:
14 Joulu 2022, 01:41
Revi tästä.
Oyster Award winner!

https://www.packworld.com/design/materi ... ter-awards

Paras mitä minulle on tullut vastaan oli työkalu hankalien pakettien avaamiseen. Työkalun paketin avaaminen ei onnistunut Fiskarsin oransseilla vaan piti hakea pajan puolelta peltisakset.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Taas on ollut tiessä riittämättömästi penkkoja. Ei kai sitä muuta syytä ole, miksi joutuu kusettamaan koiriansa toisten portinpieliin tai kuten nyt, keskelle kulkuväylää? Perässä käveltävällä lingolla lunta siirtäessä saa olla tarkkana tuulen suunnasta. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tätä tapahtuu. Lemmikkien pito saisi olla luvanvaraista hommaa, johon vaadittaisiin joku ajokortin tapainen vaade. Jos ei ole kykyjä, ei ole eläintäkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Joo. Hain tänään auton vauriokorjaamolta puskuriremontista. Pääsin kotiin ja tutkailin vähän autoa, olivat pesseetkin. Mitäs seuraavaksi huomaan? Koko maalipinta on saatu aivan järkyttävän näköisille hologrammeille/pesunaarmuille. Varsinkin takaluukun kansi ihan kauttaaltaan täynnä poikittaista naarmua jota saa harjalla aikaan jos hankaa likaista maalipintaa. Eli ei vaan pienistä pyörrejäljistä kyse. Auto oli luonnollisesti viedessä likainen, mitä nyt tähän aikaan vuodesta suoraan ajosta tullut auto on. Maalipinta oli silti todella hienossa kunnossa, holoa aivan olemattoman vähän, tiedän koska ennen talvea pesin itse huolellisesti käsin ja vahasin. Tyhjästä eivät ole voineet ilmestyä, ei varsinkaan tollaset kunnon naarmut. Vein luonnollisesti auton takaisin, en ota sitä vastaan huonommassa kunnossa kuin oli viedessä. Uusi aika järjestyi, katsotaan mitä tolle tehdään. Ärsyttää ihan v*tusti kun noin yksinkertainen asia kun auton pesu voidaan kusta ammattilaisilla noin pahasti…

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Unohtui lisäksi mainita että takaluukku oli jäänyt raolleen autoa hakiessa, matkustajan airbag oli jostain syystä mennyt pois päältä ja merkkivalo paloi mittaristossa sekä rekkari ei ollut kunnolla kiinnitetty pohjalevyyn (vaan yläosasta kiinni, alaosa irti). Pikkujuttuja, mutta silti... Ovissa, helmoissa ja takaluukussa vieläkin likaa ja hiekkaa "pesun" jälkeen, ei ihme että naarmua tullut jos tossa kunnossa alettu harjaamaan, oli sitten koneella tai käsin. Tää homma harmittaa 10x enemmän kuin se pieni peräänajo mistä kaikki sai alkunsa :x

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

ˆaika normimeinkiä monella vauriokorjaamolla. Autot pestään ehkä "käsin" mutta välineinä käytetään harjoja joilla homma hoidetaan nopeasti ja näppärästi. Jälki on sitten kuvailemasi mukaista.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

mujunen
Viestit: 112
Liittynyt: 05 Syys 2014, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 1750 gtv 1970
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair
VW Golf Country
Bmw e30 325 cabrio 1986
Mb 190b W121 1960

Ex Alfa: 159 Ti 2.0Jtdm
Ex Alfa:156 2,5 2001
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja mujunen »

Romeo y Julieta kirjoitti:
19 Joulu 2022, 20:31
^ Unohtui lisäksi mainita että takaluukku oli jäänyt raolleen autoa hakiessa, matkustajan airbag oli jostain syystä mennyt pois päältä ja merkkivalo paloi mittaristossa sekä rekkari ei ollut kunnolla kiinnitetty pohjalevyyn (vaan yläosasta kiinni, alaosa irti). Pikkujuttuja, mutta silti... Ovissa, helmoissa ja takaluukussa vieläkin likaa ja hiekkaa "pesun" jälkeen, ei ihme että naarmua tullut jos tossa kunnossa alettu harjaamaan, oli sitten koneella tai käsin. Tää homma harmittaa 10x enemmän kuin se pieni peräänajo mistä kaikki sai alkunsa :x
Virran vähyys tiputtaa apukuskin airbagin pois. Akku päässyt tyhjäksi.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

https://youtu.be/av9BSljZank

Narkkarit varastaa auton ja sotkee sen. Menee kyllä tunteisiin tuollainen paskasakin touhu.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ihan kuin sähkön energialaskukuritus ei riittäisi, nyt verkkoyhtiökin pyöristelee summia omaan taskuunsa miten sattuu.

Kuukausimaksu on 34,17€ eli 3417 snt, päiväsiirto maksaa 4,01snt, yösiirto maksaa 2,45snt ja sähkövero maksaa 2,79372snt. Marraskuussa meni 820,16kWh päiväsähköä, 490,08kWh yösähköä eli yhteensä 1310,24kWh (veron peruste). Joulukuussa meni 1220,60kWh päiväsähköä ja 673,35kWh yösähköä eli yhteensä 1893,95kWh (veron peruste).

(2*3417+820,16*4,01+490,08*2,45+1310,24*2,79372+1220,60*4,01+673,35*2,45+1893,95*2,79372)/100=268,194607868€, joka minun tuntemani laskuopin mukaan pyöristyy siis lukemaan 268,19€. Jotenkin verkkoyhtiö kuitenkin saa laskuun kirjoitettua 268,21€.

Those are my 2 cents! Perkele! No, eihän tuo heitto todellisuudessa iso ole, mutta ärsyttää silti kun laskun lukema ei täsmää oman budjettitaulukon kanssa, joten laitoin aspaan kysymyksen, että miten he nämä oikein laskevat, kun ei matematiikka täsmää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Teitillä on näemmä halvemmat siirrot kuin Oitissa 4,45/2,47 nyt vuodenvaihteessa nousivat 5% perusmaksu 20 euroa/kk., joten siinä tulee hieman takaisin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vastahan tässä uutisissa oli, kuinka Caruna on laittanut kalleimman hinnan kohdalle yllättäviä kulutuspiikkejä joita ei voi selittää mitenkään järkevästi; esimerkiksi ilman lämminvesivaraajaa yht'äkkiä korkeaa kulutusta, vaikka kaikki sähköt pois.
Uhkasivat asiakkaat vetästä päävirran poikki ja katsoa, tuleeko paljonkin kulutusta.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Polforea kirjoitti:
10 Tammi 2023, 22:41
Ihan kuin sähkön energialaskukuritus ei riittäisi, nyt verkkoyhtiökin pyöristelee summia omaan taskuunsa miten sattuu.

Kuukausimaksu on 34,17€ eli 3417 snt, päiväsiirto maksaa 4,01snt, yösiirto maksaa 2,45snt ja sähkövero maksaa 2,79372snt. Marraskuussa meni 820,16kWh päiväsähköä, 490,08kWh yösähköä eli yhteensä 1310,24kWh (veron peruste). Joulukuussa meni 1220,60kWh päiväsähköä ja 673,35kWh yösähköä eli yhteensä 1893,95kWh (veron peruste).

(2*3417+820,16*4,01+490,08*2,45+1310,24*2,79372+1220,60*4,01+673,35*2,45+1893,95*2,79372)/100=268,194607868€, joka minun tuntemani laskuopin mukaan pyöristyy siis lukemaan 268,19€. Jotenkin verkkoyhtiö kuitenkin saa laskuun kirjoitettua 268,21€.

Those are my 2 cents! Perkele! No, eihän tuo heitto todellisuudessa iso ole, mutta ärsyttää silti kun laskun lukema ei täsmää oman budjettitaulukon kanssa, joten laitoin aspaan kysymyksen, että miten he nämä oikein laskevat, kun ei matematiikka täsmää.
Carunalla sähkönkulutuksessa enemmän desimaaleja käytössä kuin laskulle kirjoitettu? Tai sitten pyöristävät jossain välivaiheessa jotain ylöspäin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Kyseessä ei ole Caruna, mutta todennäköisesti kyse on jostain välivaihepyöristyksistä.

No, katsotaan mitä vastaavat. Ensinnä on tärkeää tietää miten he tuon laskevat, että voisi päästä samaan lopputulokseen. Sen jälkeen voi (jos jaksaa, tuntipalkoille tällä ei pääse) selvittää, onko kyseinen laskukaava juridisesti validi. Jos on, pitänee sijoittaa rahaa ko. yhtiöön ja hakea ne sentit takaisin osinkoina :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Justiisa kun menin kaverille kehumaan että Audi on pelannu hyvin useemman viikon niin anto aamulla ihan mulle uuden virheilmotuksen "ajovalojen rangesta" eli kai siellä xenonien säätö tuli tiensä päähän ja illasta kun pääs kotiin niin alko tehostin huutaan, nesteethän tuolta tulee nyt suoraan läpi jostain keulan tienoilta. Ei aina jaksais näitä romuja rassata että töihin pääsee :bad-words:

No, pääsee toisaalta QP taas tien päälle.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tuli (ainakin!) 3h ylimääräistä Barcelonan keikkaan taas vaihteeksi. Positiivisesti ajatellen Finnair - Iberia on kyllä pitänyt aikataulunsa paremmin tällä välillä kuin VR Tku-Hgi välillä.

EDIT: Ja tuohon 4h lisää. Nyt virallinen tavoite on olla 7h myöhässä. Melkein kuin Alfan launch aikataulut.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mersusta lensi nasta ja nyt on lasissa halkeama.

Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
27 Tammi 2023, 13:49
Mersusta lensi nasta ja nyt on lasissa halkeama.

Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
Oletko varma että kyseessä on nasta? Enemmänhän sitä soraa on ilmassa kuin nastoja. Kitkarenkaatkin kyllä napsivat mielellään nastoja lamellien väliin ja sitten paiskovat niitä. Jopa etuvetoiset.

Moottoritien rampilta kun joku tulee eteesi pienellä välillä niin siinä se suurin vaara on. Rampin jälkeen ensimmäiset sadat metrit singotaan ne kaikki pikku nopeuksilla kerätyt kivet menemään.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Vittorio Jano kirjoitti:
27 Tammi 2023, 13:49
Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
Siirtyminen kumipyöriltä ilmatyynyihin lopettaisi nastojen lentelyn lisäksi teiden urautumisen ja renkaista irtoavan mikrokumin leviämisen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti:
27 Tammi 2023, 14:47
Vittorio Jano kirjoitti:
27 Tammi 2023, 13:49
Takavedot ja nastat kiellettävä! Tai kai jossain omalla pikkutiellä saa noilla ajella, mutta ei pitäisi päästää normaalien ihmisten sekaan.
Siirtyminen kumipyöriltä ilmatyynyihin lopettaisi nastojen lentelyn lisäksi teiden urautumisen ja renkaista irtoavan mikrokumin leviämisen.
Eihän tuo ole hallitusohjelman mukaista. Tarkoitushan on että kaikki hyvät ihmiset asuvat ratikan reitin varrella.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Avautumisketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:
27 Tammi 2023, 14:47
Siirtyminen kumipyöriltä ilmatyynyihin lopettaisi nastojen lentelyn lisäksi teiden urautumisen ja renkaista irtoavan mikrokumin leviämisen.
Kyllähän vuonna 2000 piti siirtyä lentäviin autoihin.

Joo ja saattoi se olla kivikin. Kieltoon nekin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin