Disagreed. Läpsyttelykiekolla ei ole merkitystä, mutta ESC on parhautta!

Valvoja: Moderators
Toivottavasti kääryle jää viimeisten joukkoon. Muuten tuota vihreää kielen esittelijää on jokapaikassa.
Ei saa olla liian vakava. Kääryle ei ole hieno asia. Se on hullua hyväntahtoista sekoilua - just sitä, mitä tää maailma kaipaa.
Toivottavasti Kääryle voittaa.Aquatica kirjoitti: ↑13 Touko 2023, 11:59Ei saa olla liian vakava. Kääryle ei ole hieno asia. Se on hullua hyväntahtoista sekoilua - just sitä, mitä tää maailma kaipaa.
Sitä paitsi Kroatian traktorivittuilu Venäjälle on kanssa aivan huikea pinkkeine latekseineen ja LSD-trippeineen![]()
Kiekosta ei kyllä itsellenikään väliä. Ainoat äänet tässä naapurustossa, jotka on kuuluneet oli, kun jänkit teki jonkun maalin. Muuten täällä kuuluu vain linnunlaulua.
Tjaa ryobi on näköjään "keksinyt pyörän uudelleen" tuon ketjunkiristimen osalta. Piti googlata että mitä ovat tehneet, kun se kiristin miusta perinteisesti yksi osista joita ei saa sahasta rikki.
Eipä ole pahan hintainen varaosa.Polforea kirjoitti: ↑13 Touko 2023, 19:36. On tuo pikakirrain siitä näppärä, että ei tartte työkalua kuskata mukana, muuten se ei minusta ole käytölleen mikään ihan maailman ihanin.
No, uusi kiristin maksaa Ryobin listan mukaan 6,30€ (näillä on osalistat intternetissä tarjolla, siitä plussa: . https://services.ryobitools.eu/fi-fi/ge ... 4000444193 ), vielä kun keksii että kuka sitä myy![]()
Joo ja ei. Kun ei liian iso tontti ole, niin ei niitä jaksa mukana kantaa, ei niitä kuitenkaan kokoaika tartte. Sillon kun tarttee, voi siis tassutella muutenkin tauolle.
No niinpä, Ei tuosta pikakiristyksestä tosiaan oikeaa hyötyä ole, mutta väkisin se molemmissa sahoissa tuli.
Plussaa: ei tartte pelata kuin yhden kanisterin (=teräöljy) kanssa, sen saa ostettua sellasenaan kaupasta ja se kestää pitkään. Ei tartte ihmetellä kaasuttimen mustaa magiaa kun mana on loppu.
Ryobihan on mulla ns. pikkukäytöllä, eli just sinne minne ei jaksa roikkaa vetää Stihliä varten. Tällä ja Stihlillä pilkotaan pölkyt lähinnä sen mittaisiksi, että ne jaksaa kohtuuvaivalla kantaa joko pihaan tai lumikauhan ulottuville. Pihassa on sitten kiva vetää kerralla isompi satsi kun nyppää Fiatin perään sirkkelin ja antaa jonokolmosen soittaa.
Äläs nyt, aika monella prätkäfanilla Kawa- green on pysyvä tavoitteellinen olotila
Näissä akkuhärveleissä tulee tehtyä valinta akkujärjestelmän hankinnasta. Jos laite maksaa 400 ja vara-akku 200, niin kalliiksi tulee patterivärkki pikkukäyttöönkin. Itse mokasin sitoutuessani Ryobiin ne kun on ihan leluja, esim. Makita olis ollu varma valinta, mutta nuukuus iski ja nyt sitten kärsitään. Joku parinsadan bensa McCulloppi ta Partner ajaa tämmöisellä mökki/omakotikäyttäjällä asiansa vuosikausia. No enpä osta patteriautoakaan vaan ajan dinoöljyllä niin kauan kun sitä myydään.
18 maassa ihmiset antoivat Käärijälle 12 pistettä.
Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöäGasket kirjoitti: ↑25 Touko 2023, 15:32^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Kentällä liikkuu ihan muutama matkustaja päivässä, joten tuo ”käsimatkatavaroiden” vahtaaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kaikki pääsisi helpommalla, kun jengi osaisi lukea ja ymmärtää mitä on ostamassa.dnapekko kirjoitti: ↑25 Touko 2023, 19:48Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöäGasket kirjoitti: ↑25 Touko 2023, 15:32^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Niin, ja jos ihan vanhan säännön mukaan olisivat toimineet oikein, eikä seitsemää nyssäkkää ja pussukkaa mukana. Josus nähnyt aika huimiakin suorituksia noiden matkustamoon otettujen kanssajkk kirjoitti: ↑01 Kesä 2023, 12:37Kentällä liikkuu ihan muutama matkustaja päivässä, joten tuo ”käsimatkatavaroiden” vahtaaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kaikki pääsisi helpommalla, kun jengi osaisi lukea ja ymmärtää mitä on ostamassa.dnapekko kirjoitti: ↑25 Touko 2023, 19:48Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöäGasket kirjoitti: ↑25 Touko 2023, 15:32^ Lentolippuja varatessa saa kyllä nyt arpoa noita mikä mikin lippu on. Enkä kyllä ole ihan varma mitkä liput nyt on kun en itse varannut. SASsilla lähtö ja Finskillä takas, miten lie menee. Finskin hinnoittelu menolle oli jotain härskin ja naurettavan tienoolta.
Olisivat edes vahtineet jotenkin niitä matkatavaroita ennen uusien lippuluokkien luomista. Kyllä väellä on ollut jos jonkinlaista kassia, nyssäkkää, laukkua, reppua ja pussukkaa mukana ettei mennyt edes vanhoihin raameihin millään, eikä ketään kiinnostanut. Nopeuttaa vaan kenttäasiointia melko lailla jos tulee se standardi lentolaukku ja läppärireppu kabiinissa mukana. Ihan jo kun lähtee perusasioista, niin silloin se laukku tulee perillekin..
Joo - käsimatka amatöörit on tehneet elämästä surkuhupaisaa. Vanha ID matkaaja osaa laittaa Empun hyllylle mahtuvaan laukkuun puolentoistaviikon kamat. Ja sitä aika-avaruutta kaareuttavaa, julmetun tiivistä möhkälettä, liikutellaan niinkuin se painaisi max 3 kiloa. Hymy naamalla. No, todellisuudessa on boardausnumeron kutistuessa kutistuneet myös itsellä mukana kulkevat tavarat... Now boarding all passenger groups, may the odds be ever in your favor - ei kiitos.dnapekko kirjoitti: ↑01 Kesä 2023, 14:35Niin, ja jos ihan vanhan säännön mukaan olisivat toimineet oikein, eikä seitsemää nyssäkkää ja pussukkaa mukana. Josus nähnyt aika huimiakin suorituksia noiden matkustamoon otettujen kanssajkk kirjoitti: ↑01 Kesä 2023, 12:37Kentällä liikkuu ihan muutama matkustaja päivässä, joten tuo ”käsimatkatavaroiden” vahtaaminen ei ole ihan yksinkertainen homma. Kaikki pääsisi helpommalla, kun jengi osaisi lukea ja ymmärtää mitä on ostamassa.dnapekko kirjoitti: ↑25 Touko 2023, 19:48
Nyt kun on siirrytty itsepalveluun lähtöselvityksessä, ei nyssäköiden määrää vahtaa kukaan senkään vertaa kuin ennen. Kyllä tästä eteenpäinkin on joku muu yhtiö se ensisijainen valinta. Missähän kohtaa nyt mittaillaan niitä käsimatkatavaroita, voip olla porteilla pian ruuhkaa ja älämölöä. Ainakin yksi syy kuuluu olleen boardingin hitaus koneessa, kun etsitään paikkoja niille kaikille tavaroille. Itsellä aina reppu, jossa läppäri ja kirja, että taxfreen herätejägeri sopii viellä sinne.
Tähän kohtaan terveisiä Heathrow-helskutista, Boarding Group 4. Muistelen aikaa kun PE-firman palveluksessa olin First / Business class oli standardi.
Aina voisi olla huonommin. Et sentään ole Gatwickillä. Hopeareunus!FinPat kirjoitti: ↑01 Kesä 2023, 19:33Tähän kohtaan terveisiä Heathrow-helskutista, Boarding Group 4. Muistelen aikaa kun PE-firman palveluksessa olin First / Business class oli standardi.
No, ei saisi valittaa kun nykyään ei joudu lentelemään kuin muutaman kerran vuodessa ja nämä ovat Euroopan sisäisiä pikku loikkia.
Espanjan kollegat lensivät Gatwikin kautta sisään ja luonnollisesti Gatwikin juna oli lakossa. Tulivat taksilla 1 1/2h bumper to bumper M23/A23 pitkin...
Engelsmannit aikoinaan vapauttivat junaliikennettä kilpailulle. Ilmestyikin epämääräisiä operaattoreita nyppimään kirsikoita kakusta. Lopputulema suht surullinen. Markkinatalouden puolesta yleensä liputan, mutta on tiettyjä syitä yhteiskunnan järjestäytyä valtioksi. Ratainfra ja sillä operointi on kansallisen intressin asioita - nykyvalossa asian pitäisi olla ilmiselvää myös Orpon neuvotteluissa. Pahin seuraamus ”vapauttamisesta” ei välttämättä ole markkinahintainen matkalippu…FinPat kirjoitti: ↑02 Kesä 2023, 09:09Espanjan kollegat lensivät Gatwikin kautta sisään ja luonnollisesti Gatwikin juna oli lakossa. Tulivat taksilla 1 1/2h bumper to bumper M23/A23 pitkin...
Heathrow Express joka kuuluu Lontoon Metroon ei ollut lakossa vei minulta taasen 15min LHR - Paddington välillä.
Ja laitetaan positiivista loppuun, lentokenttäjuna Vantaalta Helsinskiin maksaa 4.10€ kun vastaava Heathrow Express kustantaa 25£. Suomi on halpa maa!
Eikö se mennyt juuri päin vastoin? Linjoja kilpailutettiin nippuna, joista osalla ei ollut mitään mahdollisuutta tehdä voittoa. Yhtiö ei voi toimia tappiollisena, siinä missä homma hoituisi verorahoilla palveluna.
Nyt aion olla nihkeä keskustelija ja olla pureutumatta tähän sen pidemmälle kuin yleistämään ihan julkeasti että junaliikenteen kilpailutus tuo paikalle singaporelaisia sijoittajia, jotka kuorivat kenttäyhteydet kakusta ja mielellään vielä kansallisia tukiaisia ja jättävät kaiken muun asiakaskokemusta myöden levälleen. Enkä ala perustelemaan asiaa, koska olen totuuden ytimessä.mattijus kirjoitti: ↑02 Kesä 2023, 12:00Eikö se mennyt juuri päin vastoin? Linjoja kilpailutettiin nippuna, joista osalla ei ollut mitään mahdollisuutta tehdä voittoa. Yhtiö ei voi toimia tappiollisena, siinä missä homma hoituisi verorahoilla palveluna.
https://youtu.be/DlTq8DbRs4k?t=577