Tähän se varmasti tulee menemäänkin niin, että valmistaja päättää, että n.600km riittää yhdellä latauksella ja tähdätään siihen pienemmällä, kevyemmällä ja halvemmalla akulla. Lopulta kovin moni ei kuitenkaan tarvitse oikeasti sitä 1000km lappi-rangea, joten akkupainoa on turha pitää kyydissä.
Muiden merkkien uutuuksia.
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8721
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ei tässä maassa oikeasti ole ongelmana eikä tarpeena megametrirangelle kerrostalon hinaaminen Lappiin, eikä edes pääsy sinne Lappiin virallisilla lukemilla.
Mutta osan aikaa vuodesta lämpömittari heiluu 20-30°C nollan paremmalla puolella, osittain jopa kauempanakin. On ihan perusfysiikkaa, että noilla keleillä energiankulutus kasvaa ja range lyhenee merkittävästi ja se virallinen megametrirange (WLTP) alkaakin helposti olla sen 600-700km luokkaa ja se 600km range jossain 300-450km tuntumassa. Se "normaalisti ja lähes kaikille täysin riittävä" 200-300km range tipahtaakin jo oikeasti aika lyhyeksi ja saattaa tehdä ihan viikottaiseen mummolamatkaan jo tuntuvan lisätauon.
Ja kun me on totuttu kulkemaan kelistä riippumatta (suomalaista ei pikkupakkanen pysäytä, tuhisee alfisti tömäyttäessään busson tulille -35°C pakkasella), niin tuntuu absurdilta että pitäisi alkaa ottaa keliä matkasuunnitelmissa huomioon enemmän kuin talvirajoitusten osalta.
Tää on se mikä jengillä ajaa rangentarpeeseen. Aika monella se käyttöauto on ainoa auto ja sen vaan pitää toimia kelistä riippumatta niin työmatkassa kuin mummolareissullakin. Ja koska auton ostaminen ja omistaminen on kallista, niin hyvin pitkälle tulee vaan halvemmaksi pitää pelkästään se Avensis tai 520d, joka toimii kaikkeen ja jonka kuitenkin tarvii sen sijaan että ostaisi lisäksi arkipyöritykseen Eco-rsa:n.
Mutta osan aikaa vuodesta lämpömittari heiluu 20-30°C nollan paremmalla puolella, osittain jopa kauempanakin. On ihan perusfysiikkaa, että noilla keleillä energiankulutus kasvaa ja range lyhenee merkittävästi ja se virallinen megametrirange (WLTP) alkaakin helposti olla sen 600-700km luokkaa ja se 600km range jossain 300-450km tuntumassa. Se "normaalisti ja lähes kaikille täysin riittävä" 200-300km range tipahtaakin jo oikeasti aika lyhyeksi ja saattaa tehdä ihan viikottaiseen mummolamatkaan jo tuntuvan lisätauon.
Ja kun me on totuttu kulkemaan kelistä riippumatta (suomalaista ei pikkupakkanen pysäytä, tuhisee alfisti tömäyttäessään busson tulille -35°C pakkasella), niin tuntuu absurdilta että pitäisi alkaa ottaa keliä matkasuunnitelmissa huomioon enemmän kuin talvirajoitusten osalta.
Tää on se mikä jengillä ajaa rangentarpeeseen. Aika monella se käyttöauto on ainoa auto ja sen vaan pitää toimia kelistä riippumatta niin työmatkassa kuin mummolareissullakin. Ja koska auton ostaminen ja omistaminen on kallista, niin hyvin pitkälle tulee vaan halvemmaksi pitää pelkästään se Avensis tai 520d, joka toimii kaikkeen ja jonka kuitenkin tarvii sen sijaan että ostaisi lisäksi arkipyöritykseen Eco-rsa:n.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 387
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ Noilla kriteereillä ainoa Alfa minkä voisi ostaa olisi Diesel käyttöinen Stelvio Webastolla?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Riippuu käyttömallista. Jos vispilässä on tarpeeksi pitkä range kattamaan päivittäiset matkat (esim. Turku-PKS-Turku) ja pääsee lataamaan kotona niin yleisesti ottaen julkista latausinfraa ei tarvitse mihinkään ja 11kW latausteho riittää hyvin. Jos joutuu 3-4 kertaa vuodessa julkisen latausinfran sovellussoppaan tutustumaan niin yleensä se latausteho ei ole silloinkaan ole asia joka mahdollisesti harmittaa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑15 Huhti 2023, 16:51Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
Jos taas on urbaani kommuuniasukki joka liikkuu ainoastaan polkupyörän matkan pituisia päivämatkoja ja nojaa pelkästään julkiseen elektronien siirtoon niin tällöin luonnollisesti latausnopeudella on rangea suurempi merkitys. Tai jos on taksikuski ja tankki pitäisi saada täyteen kahvitauon aikana.
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Riippuu mieltymyksistä. 30 min tai tunti ei ole itselleni dealbraker, koskaVittorio Jano kirjoitti: ↑15 Huhti 2023, 16:51Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
tykkäämme pitää noilla 300-400 km:n siirtymällä kunnon rauhallisen lounaspaussin.
Jos se tietty laturi ei toimi niin isompi range helpottaa.
Olikos vain Tesloilla Superchargereissa tiedossa tulossa olevan laturin reaaliaikainen käyttö/ jonotilanne,
onko muissa tuota jo ?
Finbatilla hyvä sähkiksen käyttöprofiili.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Ei ihan vielä uutuus, mutta konseptia pukkaa.
https://youtu.be/71yn8wnsXWw
https://www.lancia.com/lancia-pu-ra-hpe
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No oikeestaan ei. Stelvio varmaan korina on monelle helpoin kun Giuliasta ei farkkua ole, mutta jos ei farkkuperää tarvi, niin ei se Giulia sen huonompi lie. Diesel on itseasiassa lähempänä sähköä kuin bensakone rangensa dynamiikan suhteen, jos sitä pitää webastolla lisälämmittää kovilla pakkasilla - eli kulutus nousee ja range heikkenee havaittavasti jossain kohtaa lämpökäyrää. Ei toki yhtä vahvasti kun sähköllä, kun hyötysuhde ei ole läheskään samalla tasolla.
Vanhemmasta kalustosta vaikka tuollanen 159 3.2 vetää matkaa kesällä sen 600km tankillisella, mutta tekee saman myös kovallakin pakkasella - hukkalämpöä eli hukkaenergiaa vaan tarvii pumpata vähemmän ulkoilmaan. Eli tasaista suorittamista, sama (yhtä huono, kun hyötysuhteesta puhutaan) lopputulos käytännössä aina.
Tuo ei siis ole teknisesti sähköauton vika tai heikkous, vaan nimenomaan polttomoottorin huonoudesta syntyvää tasaisuutta, Käytännössä kuitenkin tekee sen, että sähkäriä miettiessä tarvii omasta ajoprofiilista katsoa pisin kohtuullisella tiheydellä toistuva matka ja kertoa se pahimman ehdottoman kelin pakkaskertoimella (jonka joutuu jossain määrin arvaamaan, koska lämpötilan suhde rangeen riippuu autosta), jotta saa sen järkevän itselle sopivan WLTP -rangetarpeen ainoalle autolle.
Tuosta ne 600+km rangetarpeet ennemmin siis minun nähdäkseni tulee kuin vuotuisista lapinmatkoista. Eihän tuota ongelmaa ole samalla tapaa meillä, joilla kuitenkin on toinenkin riittävän hyvä auto (olkoon vaikka jääratalelu), että kovimmat pakkaset ja pitkät reissut voi vetää vaikka sillä. Mutta ihmiset, jotka ei ole autoharrastajia ja joilla ei tälläisiä ylimääräisiä extra-autoja ole, eivät halua sitä toista autoa "varmuuden vuoksi" vaan ainoan auton pitää hoitaa useamman kerran vuodessa toistuvat matkat helposti kelistä riippumatta. Niin se vanhakin auto teki, eikä saavutetuista eduista haluta luopua.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8721
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Ainakin Mersulla sopivilla sovelluksilla varustettuna näyttää sopimuskumppanien laturien vapaa/varattu-tilan ja kuinka paljon sähköä ko. tolpasta on mahdollista saada.Jiitee kirjoitti: ↑15 Huhti 2023, 18:36Olikos vain Tesloilla Superchargereissa tiedossa tulossa olevan laturin reaaliaikainen käyttö/ jonotilanne, onko muissa tuota jo ?Vittorio Jano kirjoitti: ↑15 Huhti 2023, 16:51Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No juujuu, niin tietysti. Ilmaisin itseäni taas turhan simppelisti.
Edelleen uskon että lähivuosina latausnopeus tulee olemaan se, millä valmistajat paukuttelevat henkseleitään ja houkuttelevat dinoilijoita sähköautojen syleilyyn. Nythän jollain kiinalaisella on jo se akunvaihtoasema; ihan mielenkiintoinen konsepti sekin.
Teslalla muuten ale! Uskotteko kotona?
Ja hienolta näyttää Lancia!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 5785
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tuo Bemari näyttää, kuin olisi omatekoinen puskuri laitettu. Surullista kyllä, näyttää silti vähemmän kauhealta, moni sisarmallinsa. Tai ehkä juuri siksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kyllähän sillä paukutellaan henkseleitä jo. Markkinoinithörhöt rakastavat kun saavat yksinkertaistettua monimutkaisen metriikan yhteen numeroon jota sitten voivat paukutella.Vittorio Jano kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 08:47Edelleen uskon että lähivuosina latausnopeus tulee olemaan se, millä valmistajat paukuttelevat henkseleitään ja houkuttelevat dinoilijoita sähköautojen syleilyyn.
- Xehpuk
- Viestit: 811
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Menee jo aika vahvasti offtopiciksi, mutta tuore Autogefühlin Ariya vs. Ioniq5 -vertailu sisälsi myös lataustestin, 20-80% SOC. Akkujen koot oli ilmoitettu 87kWh (Nissan) vs. 77kWh (Hyundai). Arvannette jo varmaan, miten kävi?FinPat kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 09:34Kyllähän sillä paukutellaan henkseleitä jo. Markkinoinithörhöt rakastavat kun saavat yksinkertaistettua monimutkaisen metriikan yhteen numeroon jota sitten voivat paukutella.Vittorio Jano kirjoitti: ↑16 Huhti 2023, 08:47Edelleen uskon että lähivuosina latausnopeus tulee olemaan se, millä valmistajat paukuttelevat henkseleitään ja houkuttelevat dinoilijoita sähköautojen syleilyyn.
No tietystihän pienempään akkuun meni sähköä kovempaa vauhtia


Onko tavallisella kuluttajalla mitään mahdollisuuksia valita oikein ilman jokaisen vuodenajan kattavaa viikon mittaista tuhannen kilometrin koeajoa?
https://youtu.be/yxwTkaGqjYM?t=168
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kun odottaa yhden vuoden markkinoille tulosta ja kerää palautetta kentältä. Sekä speksaa tarpeeksi puskuria erilaisiin ilmoitettuihin arvoihin.
- 155156
- Viestit: 2206
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Pemarissa Pontiacin keula.
- mutt
- Viestit: 5785
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Toivottavasti Lancian konseptinimi ei jää pysyväksi. On vähän liian helppo leukailtava Suomessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 5785
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Morris JE Van tulee myyntiin vuoden sisällä.
https://www.youtube.com/watch?v=OISQx4A3qds
https://www.youtube.com/watch?v=OISQx4A3qds
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Uusi 5-sarja.
BMW ultimate driving machine. Jaa-a. Edellinen vitonen oli vielä suht ok, tästä en nyt ihan suorilta jaksa innostua. Taitaa olla niin että paras vitonen on tämänkin jälkeen E39. Noh, kuviahan tästä vasta on, kokeilla tietty pitää.
BMW ultimate driving machine. Jaa-a. Edellinen vitonen oli vielä suht ok, tästä en nyt ihan suorilta jaksa innostua. Taitaa olla niin että paras vitonen on tämänkin jälkeen E39. Noh, kuviahan tästä vasta on, kokeilla tietty pitää.
- 155156
- Viestit: 2206
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Viivoitin ollut ahkerassa käytössä, kun tuota on piirretty.
- Tazio
- Viestit: 3406
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Onkohan tuo nyt ihan loppuun asti mietitty?
Kovin pieniltä näyttävät nuo keulamunuaiset...
-Tazio
Kovin pieniltä näyttävät nuo keulamunuaiset...
-Tazio
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ niitähän voi tarvittaessa korostaa punaisilla tai kullitetuilla "nenärenkailla" XM viitoittamaan tapaan 

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Hetken mietin että mitä renkaita citikan XM:ssä oli, ennen kuin tajusi että kyse oli bemarin XMstäinsinörtti kirjoitti: ↑26 Touko 2023, 17:44^ niitähän voi tarvittaessa korostaa punaisilla tai kullitetuilla "nenärenkailla" XM viitoittamaan tapaan![]()

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Sivuprofiili on hyvinkin onnistunut, mutta muuten ei kyllä oikein lähde.
E60-jälkeisiä malleja (kaksiko sukupolvea) en kyllä erota toisistaan/liikenteestä. Bland.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Minusta taas edellinen (n-1) sukupolvi eli F10 on todellakin bland and blah pyöreä pullamössö mutta tämänhetkinen (n) G30 sukupolvi on taas paljon linjakkaampi vaikkakaan ei kovin räyhäkkä. Ensireaktio tulevaan (n+1) sukupolveen on että turhan viivottimella vedetty ja karkealla kirveellä veistetty.Vittorio Jano kirjoitti: ↑31 Touko 2023, 15:15Sivuprofiili on hyvinkin onnistunut, mutta muuten ei kyllä oikein lähde.
E60-jälkeisiä malleja (kaksiko sukupolvea) en kyllä erota toisistaan/liikenteestä. Bland.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tietenkin suhteellista miten hyvin erottaa mitäkin sarjalaisia, mutta komppaan FinPatia tossa, että G-sarja on linjakkaampi kuin F-sarja (ja helposti tunnistettavissa, IMO).FinPat kirjoitti: ↑31 Touko 2023, 15:42Minusta taas edellinen (n-1) sukupolvi eli F10 on todellakin bland and blah pyöreä pullamössö mutta tämänhetkinen (n) G30 sukupolvi on taas paljon linjakkaampi vaikkakaan ei kovin räyhäkkä. Ensireaktio tulevaan (n+1) sukupolveen on että turhan viivottimella vedetty ja karkealla kirveellä veistetty.
Tarvii nähdä livenä ensin tuokin, että saa kunnon mielipiteen. Kuvissa näyttää kyllä kovin viivottimella vedetyltä. Mutta ehkä tuohonkin silmä tottuu ja eri kulmat saa uusia ajatuksia.
-
- Viestit: 2546
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Siirto-ajoin tänään sattumalta vähän uutta Toyota Hilux GR:ää.
Auto tuntui ihan työkoneelta, mutta siinä oli nahka/"alcantara" penkit ja ratti punaisilla ompeleilla, GR merkkejä, ja "hiilikuitulistoja"
Auto tuntui ihan työkoneelta, mutta siinä oli nahka/"alcantara" penkit ja ratti punaisilla ompeleilla, GR merkkejä, ja "hiilikuitulistoja"

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Fiatilla ovat huomanneet että pohjamaali-pehmoporno-osaston lisäksi maailmassa on myös värejä.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009681710.html
(Pehmoporno siis viittaus "50 Shades of Grey" -elokuvaan)
https://www.hs.fi/talous/art-2000009681710.html
(Pehmoporno siis viittaus "50 Shades of Grey" -elokuvaan)
- mutt
- Viestit: 5785
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Eli Suomessa ei kohta myydä yhtäkään Fiatia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- 155156
- Viestit: 2206
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Just julkaistu Fiat 600 mainos: https://youtu.be/MNqmF6BoE1g
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
onkohan toi Fiatin hinta oikeasti noin metsässä?
"I don't understand at this price how it can have a market when at the same price you can buy a higher segment Tesla Model 3, with more autonomy, more habitability and luggage space, more horsepower (351 HP vs 156 HP) and a capillary recharge network with super chargers."
"I don't understand at this price how it can have a market when at the same price you can buy a higher segment Tesla Model 3, with more autonomy, more habitability and luggage space, more horsepower (351 HP vs 156 HP) and a capillary recharge network with super chargers."
-
- Viestit: 2678
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Tämä onkin todellinen sleeper 

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Siis saa harmaana vai ei saa???
- 155156
- Viestit: 2206
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Saa nähdä onko 600e samanlainen hitti kuin Tonale. Veikkaan että ei.
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
vähän on turvonnut 600:nenkin sen alkuajoista. Ehdottaisin laihduttamista
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kyllä se tietyillä spekseillä +40k€ taitaa olla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- karila
- Viestit: 1230
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
- Paikkakunta: Turku
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Laitetaan ny tänne volkkarin mainos, joka tuli vastaan instagramissa.
No juu, ehkei ihan paras mainospläjäys tai onko sittenkin harkiten laitettu, että varmaan kaivetaan se hinnasto esiin, että mikä siinä maksaa.
No juu, ehkei ihan paras mainospläjäys tai onko sittenkin harkiten laitettu, että varmaan kaivetaan se hinnasto esiin, että mikä siinä maksaa.
- Liitteet
-
- Screenshot_20230710_204019_Instagram.jpg (29.52 KiB) Katsottu 7555 kertaa
- Kari
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Kiinalainen sähköavoauto. Ajatus on hyvä, mutta hinta on kova käytännöllisyyteen nähden. Kun eihän kukaan tuollaista käyttöautoksi osta, kai:
https://tekniikanmaailma.fi/mg-cyberste ... atiloista/
Nasu on syntynyt uudelleen sähköautona: https://tekniikanmaailma.fi/nsu-prinz-h ... aytetyona/
https://tekniikanmaailma.fi/mg-cyberste ... atiloista/
Nasu on syntynyt uudelleen sähköautona: https://tekniikanmaailma.fi/nsu-prinz-h ... aytetyona/
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Just yksi niitä harvoja sähköautoja, jotka alkaa kiinnostamaan käyttöautomielessä, kiinalaisuudesta huolimatta. Jos vaan ajaminen ja käyttöliittymät on kunnossa, niin pitää alkaa seurailemaan hintakehitystä.Carlo Coppa kirjoitti: ↑12 Heinä 2023, 22:09Kiinalainen sähköavoauto. Ajatus on hyvä, mutta hinta on kova käytännöllisyyteen nähden. Kun eihän kukaan tuollaista käyttöautoksi osta, kai:
https://tekniikanmaailma.fi/mg-cyberste ... atiloista/
Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa

Jutussa mainittu brittimarkkina on vähän kiikkua-kaakkua. Britit tykkää avoista, joten siinä mielessä on potentiaalia. MG on brittimerkki, joka voi houkuttaa ostajia, mutta nykyään kiinalainen, mikä taas voi karkottaa nostalgisia ostajia, jotka saattaisivat ostaa saman auton ei ex-brittimerkkisenä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- fahlsjy
- Viestit: 1746
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
No et ole ihan yksin.... Olen tohon Miniin niin tykästynyt että reissu/harraste avokas voisi hyvinkin olla myös patterikäyttöinen. Kaksipaikkaisuus ei ole mulle ongelma mutta tavaratilaa pitäis löytyä jonkunverran reissuille. Kissan päivitys F-typeen on kuumottanut mutta intoa lieventää tavaratila, siinä on tosi pieni.Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa
- atti
- Viestit: 769
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^ Varsinkin avo F-typessä tavaratila on oikeasti pieni. Ymmärrän kyllä tuosta haaveilun. Itsellekin F-type on yksi suosikeistani, varsinkin ennen faceliftiä.
- fahlsjy
- Viestit: 1746
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Joo, nimenomaan avomallista kyse. Tossa mun X100 korisessa kissassa mahtuu pari matkalaukkua kyytiin ja vielä joku kassi siihen viereen. X150 koppasessa on katon rakenne erilainen ja alas laskettu katto tekee tilan pienemmäksi mutta sinne kuitenkin jotain mahtuu vaikka katto alhaalla olisikin. F-Typessä reissukäytössä olis kyllä kamojen kanssa pulassa.
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Huomio F-Typestä reissuautona että esim. X100 verrattuna melutaso on melkoinen ja muutenkin auto mielestäni enemmän "sport" kuin "GT". Toki eri ihmisillä erilaisia näkemyksiä aiheesta mutta reissuautoksi itse hakisin jotain hieman rauhallisemman oloista.fahlsjy kirjoitti: ↑13 Heinä 2023, 12:04No et ole ihan yksin.... Olen tohon Miniin niin tykästynyt että reissu/harraste avokas voisi hyvinkin olla myös patterikäyttöinen. Kaksipaikkaisuus ei ole mulle ongelma mutta tavaratilaa pitäis löytyä jonkunverran reissuille. Kissan päivitys F-typeen on kuumottanut mutta intoa lieventää tavaratila, siinä on tosi pieni.Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa
- Jiitee
- Viestit: 4613
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Asennekysymys tuo: tänä kesänä jo muutaman edestakaisen siirtymän 400 km:n päähän metsäfarmille Spiderillä ajaneena en kaipaa edes radiotaFinPat kirjoitti: ↑13 Heinä 2023, 16:50Huomio F-Typestä reissuautona että esim. X100 verrattuna melutaso on melkoinen ja muutenkin auto mielestäni enemmän "sport" kuin "GT". Toki eri ihmisillä erilaisia näkemyksiä aiheesta mutta reissuautoksi itse hakisin jotain hieman rauhallisemman oloista.fahlsjy kirjoitti: ↑13 Heinä 2023, 12:04No et ole ihan yksin.... Olen tohon Miniin niin tykästynyt että reissu/harraste avokas voisi hyvinkin olla myös patterikäyttöinen. Kaksipaikkaisuus ei ole mulle ongelma mutta tavaratilaa pitäis löytyä jonkunverran reissuille. Kissan päivitys F-typeen on kuumottanut mutta intoa lieventää tavaratila, siinä on tosi pieni.Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa

auki aina kun ei sada ja rasvaa naamaan sekä kunnon hattu päähän. Koleammalla kelillä lentäjän huuva prätkälaseilla varustettuna päähän ja
tarvittaessa lämmityslaitetta päälle... tulee ihan Manfred von Richthofen - fiilis WW1:stä mieleen.
Sähkö-avoauto... hmm... manuaalivaihteinen polttis on kyllä meikälle se fiiliksen tekijä... ajapa vaikka tunneliin
sähköavolla ja polttisavolla ja vertaile ...

PS. Meikä teki samalla eilen harrastekalustossa muka järkeistämistoimenpiteen, kun Ducan SportTouring sai lähteä kun Spider toimii samassa toimintaikkunassa niin paljon paremmin varsinkin isokokoisella ( Ducan ST4 ideaali n. 170- 180 cm:lle, meikä 187 cm ).

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- atti
- Viestit: 769
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Vaimon kanssa tehtiin noin viikon roadtrip avo-F-typellä Saksa Pohjois-Italia linjalla joitain vuosia sitten. Tuo peräkontti pakotti priorisoimaan vaatteiden monimuotoisuutta ja korvaamaan matkalaukut pehmeillä kasseilla. Vaimolle kiitokset että myös hän on valmis priorisoimaan asioita, jotta saisi halutun auton käyttöön. Toisaalta hän on ollut myös roadtripillä Catherham 7:lla, joten uhrautumista riittää. Käytössä oleva peli oli ihan standardi versio, joten ei se ollut liian sport. Pörinät olivat hyvät ja kulki tarpeeksi minun makuuni.fahlsjy kirjoitti: ↑13 Heinä 2023, 13:01Joo, nimenomaan avomallista kyse. Tossa mun X100 korisessa kissassa mahtuu pari matkalaukkua kyytiin ja vielä joku kassi siihen viereen. X150 koppasessa on katon rakenne erilainen ja alas laskettu katto tekee tilan pienemmäksi mutta sinne kuitenkin jotain mahtuu vaikka katto alhaalla olisikin. F-Typessä reissukäytössä olis kyllä kamojen kanssa pulassa.
-
- Viestit: 2546
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Siirtelin eilen ja tänään pienet matkat Kia EV6 GT:itä. 575hp ja 0-100km/h taitaa olla 3.5 Sek luokkaa..
Ihmettelin vähän mitä joku epämääräisen näköinen iäkäs patu teki lähipusikossa kun olin ajamassa täysiperän hytin päältä EV6 GT:tä pois.
Oli kyseisen auton omistaja ja kysyi saako videoida kun ajan pois, oli odotellut kiesiä kuulemma 1.5 vuotta. Sanoin että kuvaa pois.
Kääntöympyrä vaikuttaa tosin saakelin isolta.
Siirtelin minä tuossa toissa viikolla myös kokonaan uudistunuttta 2024 Toyota Priusta.
Sisältä paljon samaa Bz4x:n kanssa. Vähän reilu 200 heppaa taitaa olla tuossa priuksessa yleisesti ottaen.
Ihmettelin vähän mitä joku epämääräisen näköinen iäkäs patu teki lähipusikossa kun olin ajamassa täysiperän hytin päältä EV6 GT:tä pois.
Oli kyseisen auton omistaja ja kysyi saako videoida kun ajan pois, oli odotellut kiesiä kuulemma 1.5 vuotta. Sanoin että kuvaa pois.
Kääntöympyrä vaikuttaa tosin saakelin isolta.
Siirtelin minä tuossa toissa viikolla myös kokonaan uudistunuttta 2024 Toyota Priusta.
Sisältä paljon samaa Bz4x:n kanssa. Vähän reilu 200 heppaa taitaa olla tuossa priuksessa yleisesti ottaen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- -TTY-
- Viestit: 1532
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
^Hyundai esitellyt nyt oman versionsa aiheesta; Ioniq 5 N esiteltiin tuossa muutama päivä sitten.
Normaalisti itsellä ollut vain kaksi samanmerkkistä peräkkäin, joten seuraavan pitäisi sitten olla joku muu vaikka kyllähän tuo ostohaluja herättäisi. Mut eiköhän hinta tule olemaan sellainen, että joutuu kauppaan jättämään
Normaalisti itsellä ollut vain kaksi samanmerkkistä peräkkäin, joten seuraavan pitäisi sitten olla joku muu vaikka kyllähän tuo ostohaluja herättäisi. Mut eiköhän hinta tule olemaan sellainen, että joutuu kauppaan jättämään

Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Polforea
- Viestit: 11763
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien uutuuksia.
Saatan olla (taas) erilainen nuori, mutta Pembleton T24 herättää kyllä välitöntä omistamisen halua:
https://www.youtube.com/watch?v=ZouEkDHLJyQ
Kuinkahan realistista tuollaista olis ylipäätään kilvittää Suomeen..
https://www.youtube.com/watch?v=ZouEkDHLJyQ
Kuinkahan realistista tuollaista olis ylipäätään kilvittää Suomeen..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.