Pistehitsauskone Puuilosta. Saisikohan tällä liimattua helman korjauspalan alareunastaan vähän siistimmin kiinni kuin MIGillä tulppahitsaamalla, saapa nähdä...
Onko se tällänen? Talouselämä varoittelee palovaarasta:
Pistehitsauskone Puuilosta. Saisikohan tällä liimattua helman korjauspalan alareunastaan vähän siistimmin kiinni kuin MIGillä tulppahitsaamalla, saapa nähdä...
Onko se tällänen? Talouselämä varoittelee palovaarasta:
Jaa, no onhan se ehkä vähän ylitehoinen 16A sulakkeelle, kun automaattisulakkeet ei suostu sille virtaa antamaan, vaan joutuu vetämään roikan sellaisesta rasiasta, joka on posliinisulakkeen takana. Mutta jos minä tuon nyt palautan, niin milläs sitä sitten pistehitsaa?
Lidlin valovirralla toimiva plasmaleikkuri on hieman samaa sorttia, jos yrittää isommilla virroilla leikata. Muuten ollut ihan toimiva vehjes.
Ja viimeisimpänä hankintana laatikolliset 75:ia ja 100:ia nauloja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Tuon laitteen tulipaloriskiä pitäisin melko teoreettisena, kun laite itsessään kuumenee sen verran nopeasti, että on pakko pitää pitkiä taukoja aika ajoin. En usko rasioiden ja johtoliitosten ylikuumenevan tuolla, elleivät sitten ole todella huonossa kunnossa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Pistehitsauskone Puuilosta. Saisikohan tällä liimattua helman korjauspalan alareunastaan vähän siistimmin kiinni kuin MIGillä tulppahitsaamalla, saapa nähdä...
Onko se tällänen? Talouselämä varoittelee palovaarasta:
Joo, sama laite kyseessä. Yhden Fiat Scudon helman tuolla olen hitsannut ja kyllä laite siinä lämpöä otti. Mutta nättejä pisteitä se teki, käytän sitä kyllä jatkossakin. Sulake ei napsahtanut muistaakseni kertaakaan. Laite on aika painava ja tasalattialla maaten helmaa hitsatessa oli työasento sen verran hankala, ettei pisteitä kovin nopealla tahdilla saanut aikaiseksi.
Hienoa! Mulla on ollu 2 tällasta ja ne oli ihan ykkösiä - siis siihen mihin ne sopii! Toki sisustan muovit on kaameat ja karmiton lasi ei ole harmiton. Mutta muuten (varsinkin jos uppaa putken ja ämyrit) - erinomainen pikkukulkine. Mukavia kilometreja!
Hienoa! Mulla on ollu 2 tällasta ja ne oli ihan ykkösiä - siis siihen mihin ne sopii! Toki sisustan muovit on kaameat ja karmiton lasi ei ole harmiton. Mutta muuten (varsinkin jos uppaa putken ja ämyrit) - erinomainen pikkukulkine. Mukavia kilometreja!
Taitaa auto tulla vähäiselle käytölle, mutta kun Stelvio QV kuitenkin on seisonnassa, niin on joku auto tallissa jos pitää käydä kylillä.
Tänään tuli ajettua auto muutaman mutkan kautta himaan parisen sataa kilsaa. Kova on metakka sisällä motarivauhdissa, mutta eipä sillä ole sinne tarkoitus suunnistaakkaan.
Hienoa! Mulla on ollu 2 tällasta ja ne oli ihan ykkösiä - siis siihen mihin ne sopii! Toki sisustan muovit on kaameat ja karmiton lasi ei ole harmiton. Mutta muuten (varsinkin jos uppaa putken ja ämyrit) - erinomainen pikkukulkine. Mukavia kilometreja!
Taitaa auto tulla vähäiselle käytölle, mutta kun Stelvio QV kuitenkin on seisonnassa, niin on joku auto tallissa jos pitää käydä kylillä.
Tänään tuli ajettua auto muutaman mutkan kautta himaan parisen sataa kilsaa. Kova on metakka sisällä motarivauhdissa, mutta eipä sillä ole sinne tarkoitus suunnistaakkaan.
Nyt kun muistin - varoituksen sana: TCT kytkeytyy hieman hankalasti loivassa mäessä. Siis tilanteessa, joissa mäkijarru ei aktivoidu. Auto voi lähteä valumaan, tunne on ikävä jos liike on ns väärään suuntaan… Tätä voimistaa startstop. Vastauksena saattaa oikeaa jalkaa suoristaa liikaa - ja sitten rynnätään, kun vaihde kytkeytyy. Asetelma on kovin ikävä jos taskuparkkeeraa piukahkoon väliin. Johon toimintaan MiTo muutoin erittäin passeli. Ratkaisuna on ajaa molemmin jaloin, jarrua annostelemalla. Harvoin tulee vastaan, mutta tuntuu inhottavalle kun osuu. Molemmat MiTot ja Giulietta MA tct tekivät tätä. Jostain syystä Giulietta QV tct ei kärsi vaivasta, eri moottori eikä S&S edes optiona. Olisiko muutenkin erilaista lootassa, vähintään ohjaus? Muuten edelleen MiTo fani! Siinä on myös hyvä kuskin ergonomia, Alfalle epätyypillistä.
Hienoa! Mulla on ollu 2 tällasta ja ne oli ihan ykkösiä - siis siihen mihin ne sopii! Toki sisustan muovit on kaameat ja karmiton lasi ei ole harmiton. Mutta muuten (varsinkin jos uppaa putken ja ämyrit) - erinomainen pikkukulkine. Mukavia kilometreja!
Taitaa auto tulla vähäiselle käytölle, mutta kun Stelvio QV kuitenkin on seisonnassa, niin on joku auto tallissa jos pitää käydä kylillä.
Tänään tuli ajettua auto muutaman mutkan kautta himaan parisen sataa kilsaa. Kova on metakka sisällä motarivauhdissa, mutta eipä sillä ole sinne tarkoitus suunnistaakkaan.
Nyt kun muistin - varoituksen sana: TCT kytkeytyy hieman hankalasti loivassa mäessä. Siis tilanteessa, joissa mäkijarru ei aktivoidu. Auto voi lähteä valumaan, tunne on ikävä jos liike on ns väärään suuntaan… Tätä voimistaa startstop. Vastauksena saattaa oikeaa jalkaa suoristaa liikaa - ja sitten rynnätään, kun vaihde kytkeytyy. Asetelma on kovin ikävä jos taskuparkkeeraa piukahkoon väliin. Johon toimintaan MiTo muutoin erittäin passeli. Ratkaisuna on ajaa molemmin jaloin, jarrua annostelemalla. Harvoin tulee vastaan, mutta tuntuu inhottavalle kun osuu. Molemmat MiTot ja Giulietta MA tct tekivät tätä. Jostain syystä Giulietta QV tct ei kärsi vaivasta, eri moottori eikä S&S edes optiona. Olisiko muutenkin erilaista lootassa, vähintään ohjaus? Muuten edelleen MiTo fani! Siinä on myös hyvä kuskin ergonomia, Alfalle epätyypillistä.
Uskon pärjääväni auton kanssa ja S&S:n otan aina pois päältä jos suunta on kaupungin sykkeeseen. Jos auto ei maistu, niin myyn sen. Helppoa.
Roger tämä. Ja homman nimihän ammattilaisella on ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla...
En tiedä juuri autokauppiasta, joka pitää käyttöautoa puolta vuotta pidempään, jollei
ajattele hillota klassikoksi ...
QV Stelvio menee jo aika lähellä tuota tulevan klassikon rajaa.
La bellezza si sente. Kokeillaa voiko tämmösestä tykätä muutenkin kuin muotoilultaan. Ainakin autokuume on nyt taas hetkeksi poissa.
Itseltäni Breran hankinta vei käyttöautoista autokuumeen kokonaan. En vaan ole kyennyt generoimaan intoa toisiin autoihin, varsinkin kun huomioidaan mahdollinen investointitarve. Diesel ei kuulosta hyvälle, mutta vääntö sopii painavaan autoon ja kuluttaa sen verran että ei tarvitse miettiä kulutusta.
No, käsiraha on maksettu Brerasta ja setelit silitettävänä noutoa varten myös täällä .
Menikö 166 vaihdossa? Ei kai Bussoa vaihdeta Holdeniin?
Tämä on kyllä oleellinen kysymys! Kansa ansaitsee tietää.
Ei menny. Ihan käteisellä pelataan vaihdon välineenä.
Kyllä pihaan mahtuu Alfan eleganteimman ison sleeper-berlinan viereen kesällä myös Alfan räyhäkkäin neliveto-GT. Ja Breraa voi pitää omassa tallissa myös talvella osan aikaa, kun siihen tulee myös nastakumit mukaan .
Nää harrasteet on niin erilaisia luonteeltaan, ettei luopuminen huvita. Ei kahta ilman kolmatta, sano .
Menikö 166 vaihdossa? Ei kai Bussoa vaihdeta Holdeniin?
Tämä on kyllä oleellinen kysymys! Kansa ansaitsee tietää.
Ei menny. Ihan käteisellä pelataan vaihdon välineenä.
Kyllä pihaan mahtuu Alfan eleganteimman ison sleeper-berlinan viereen kesällä myös Alfan räyhäkkäin neliveto-GT. Ja Breraa voi pitää omassa tallissa myös talvella osan aikaa, kun siihen tulee myös nastakumit mukaan .
Nää harrasteet on niin erilaisia luonteeltaan, ettei luopuminen huvita. Ei kahta ilman kolmatta, sano .
Ei oikein maita harmaan eri valoisuuusasteet itsellä Alfa Romeoon .
Joten kyseessä on siisti Alfa Rosso yksilö hiljaisesta myynnistä harrastajapariskunnalta.
Ei oikein maita harmaan eri valoisuuusasteet itsellä Alfa Romeoon .
Joten kyseessä on siisti Alfa Rosso yksilö hiljaisesta myynnistä harrastajapariskunnalta.
Museoajoneuvolausunto S4:n. Eipä ollut huomauttamista rakenteesta tai alkuperäisyydestä. Kuvan kuski ei olisi tarkastusta läpäissyt, vaikka onkin hyvin säilynyt ja valmistusvuodesta on yli 30v (x2).
IMG_20230927_165947.jpg (68.52 KiB) Katsottu 9476 kertaa
Tällainen. Kävin katsomassa ja kysyin myyjältä tarjousta jos Spider jäisi vaihdossa. Tarjouksen väliraha jäi yllättävän pieneksi ja kun PK-seudun auktoriteetti näille ei löytänyt mitään suurta huomautettavaa ja oli omien sanojensa mukaan positiivisesti yllättynyt, jäi Spider liikkeeseen ja tämä lähti mukaan. Viimeinen valmistusvuosi, n 72 000 km ajettu ja Classic Data kuntoluokka 2. Museoitavissa kolmen vuoden päästä. Kun itsellä on jo yli 2x (auton)museointi-ikä ja lisää tulee joka vuosi, tämä tuntui tulevaisuuteen katsoen sopivammalta vaikka Alfa olikin 'very nice'. Nyt on siten tällainen 70-luvulta periytyvä pehmeällä katolla ja sen korvannut kaksi vuotta nuorempi kovalla katolla, eli kesän paisteelle ja sateelle.
Syksyn kunniaksi liksuttelin tiluuseen MultiEcuScaniin 6 OBD-adapterin setin, 3-pin adapterin ja vielä kadonneen tilalle uuden kytkimellisen KKL-piuhan, eli jatkossa pääsee kummalla vaan, ELMillä tai KKL:llä kiinni about mihin tahansa mitä MES vaan suostuu tukemaan (paitsi SGW-autot...). Saksasta tulevat, eli on oletettavasti perillä kohtuu ajassa.
Onnea ja menestystä! Mainosta nyt vähän, että minkä niminen liike ja missä päin.
Jakorinki ky tiloissa, eli meidän kuljetusliikkeen hallissa Viialassa touhuilen, kun vain muilta töiltä joudan. Vannetukun edustus ainakin näin alkuun riittää, valikoimaa kyllä riittää. Muutama sarja onkin foorumilaisille jo tullut myytyä ja asennettua.