Minulla ei ole mitään tietoa, mutta on hieman hullunkurista, että autoa kaupitellaan eri rekisteritunnuksella kuin kuvissa. Todellinen ajokilometrimäärä? Muuten sitä tavallista - pientä laittoa ja koneremppa tehty, toivottavasti ei Leevi Luikun työtä. Tämä pitää ostaa nopeasti. kun hinta nousee tonnin viikossa. Nämähän viedään käsistä jos on asiantuntija-myyjää uskominen.
Ihmettelin tyhjän näköistä konehuonetta, mutta ohjaustehostimen pumppu sieltä taitaa puuttua. MSD boksi tulipellissä, ja epämääräisen näköistä johdotusta sytkän seutuvilla, hmmm. Takaluukun aukon ympärille on näköjään kerääntynyt pikku komposti - auton kuin auton pellit tunnetusti tykkäävät hyvää jatkuvasta pikku kosteudesta.
Plussaa ehjän näköisestä sisustasta ja toki konerempasta - jos se on tehty kunnolla.
Minulla ei ole mitään tietoa, mutta on hieman hullunkurista, että autoa kaupitellaan eri rekisteritunnuksella kuin kuvissa. Todellinen ajokilometrimäärä? Muuten sitä tavallista - pientä laittoa ja koneremppa tehty, toivottavasti ei Leevi Luikun työtä. Tämä pitää ostaa nopeasti. kun hinta nousee tonnin viikossa. Nämähän viedään käsistä jos on asiantuntija-myyjää uskominen.
Ihmettelin tyhjän näköistä konehuonetta, mutta ohjaustehostimen pumppu sieltä taitaa puuttua. MSD boksi tulipellissä, ja epämääräisen näköistä johdotusta sytkän seutuvilla, hmmm. Takaluukun aukon ympärille on näköjään kerääntynyt pikku komposti - auton kuin auton pellit tunnetusti tykkäävät hyvää jatkuvasta pikku kosteudesta.
Plussaa ehjän näköisestä sisustasta ja toki konerempasta - jos se on tehty kunnolla.
Jos olisin ostamassa klassikkotakaveto-Alfaa niin tärkein kriteeri olisi korin kunto. Tekniikkaa saa ulkoistettunakin kohtuullisen hyvin, ja kaasarikoneisen Nordin tekniikan oppii itsekin DIY helposti jos haluaa.
PS. Läpiruoste on nykyään itselleni ( kai iän tuomaan mukavuudenhalua, ehkä )
No- No.
Auto on 1 sarjalainen ja melko suurelta osin edelleen alkuperäinen. Penkit alkuperäiset, keskikonsoli ilman kyynärnojaa niin kuin kuulukin, ruskean sävyiset ikkunat, kaksivärinen kojelauta, käsisäätöiset peilit, ratti alkuperäinen.
Takavalot on vaihdettu koko punaisiin, pitäisi olla keltaiset yläosat. Samoin konepelti on vaihdettu 2 sarjalaiseen.
Kaikki varaosat näyttäisi olevan 2 sarjalaisesta, vihreän sävyiset lasit, eri kuviointi ovipahvissa jne. Niistä ei paljoa iloa ole.
Ilmanohjaimet ja helmalevikkeet ei periaatteessa kuulu tuohon autoon mutta hyvän näköisethän ne olisi.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Pakko vähän vielä härnätä helposti lausuttavaa nimimerkkiä 75 aiheella - Ruotsissa olisi äkkiseltään mielenkiintoisen oloinen 75 3.0 V6 projekti nykykurssilla 2800€ hintaan:
^ Jos tuo on suunnilleen kokonainen eikä ihan toivottoman laho niin vaikuttaa hyvältä hinnalta. Euroopassa hinnat näyttävät jo pompsahtaneen ihan reilusti, ehkä Suomessakin vielä joskus.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/13854521
Tässäpä näyttäisi olevan hyvähkö hinta-laatusuhde, jos annetut tiedot pitävät paikkansa. Jos tuotu Ruotsista Koneliikkeen tai Reilu-Reiskan toimesta, tehoa jotain muuta kuin 122hv. Se ei haitanne vanhassa harrasteautossa. Mutta Biltema ei ainakaan tunnista rekisterinumeroa.
Biltsun haku ei jostain syystä tunne moniakaan jälkituotuja. Siellä saattaa olla jokin suodatin esim. sen mukaan arpooko Bengt Biltema myyvänsä ko autoon jotakin vai ei, tai sitten jotakin aivan muuta. Yksi jakava tekijä voisi näppituntumalta olla ensirekisteröintivuosi.
Useimmat rekkarihaut käyttävät Bisnoden dataa joka päivittyy joskus ja jouluna. On saattanut parantua siihen, että päivittyy oikeasti jo neljästi vuodessa kuten lupaavat. Se on sitten vielä eri asia miten palveluntarjoajat vievät sitä rekkaridataa omiin kantoihinsa.
Yksi reaaliaikaisen Traficom-yhteyden tarjoajakin on, ja sellaisen pystyttää suoraan Traficomiinkin melko helposti ja yllättävän vähällä rahalla. Vaatii toki Traficomille kelpaavan käyttötarkoituksen, johon "yleinen uteliaisuus" ei luultavasti ole paras vastaus.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/13854521
Tässäpä näyttäisi olevan hyvähkö hinta-laatusuhde, jos annetut tiedot pitävät paikkansa. Jos tuotu Ruotsista Koneliikkeen tai Reilu-Reiskan toimesta, tehoa jotain muuta kuin 122hv. Se ei haitanne vanhassa harrasteautossa. Mutta Biltema ei ainakaan tunnista rekisterinumeroa. rek.jpg
Tuolla rekisteritunnuksella alkaa Trafista löytymään dataa vuodesta 1995. Autolle löytyy myös toinen rekisteritunnus Trafista.
Jos ilmoituksen tiedot pitävät paikkansa, tämähän ei oikeastaan ole mikään jälkituonti. Koneliike (ja R-R) toivat niitä Ruotsista, koska Koneliikkeellä ei ollut sopimusta tehtaan kanssa. Kuvissa voisi ehkä olla ensirekisteröintitunnus, koska ne silloin menivät aakkosjärjestyksessä eikä satunnaisesti niin kuin nykyään. Ikävää jos Benkun firman tietoihin ei voi luottaa edes rekisteritiedoissa.
Minulla ei ole mitään tietoa, mutta on hieman hullunkurista, että autoa kaupitellaan eri rekisteritunnuksella kuin kuvissa. Todellinen ajokilometrimäärä? Muuten sitä tavallista - pientä laittoa ja koneremppa tehty, toivottavasti ei Leevi Luikun työtä. Tämä pitää ostaa nopeasti. kun hinta nousee tonnin viikossa. Nämähän viedään käsistä jos on asiantuntija-myyjää uskominen.
Ihmettelin tyhjän näköistä konehuonetta, mutta ohjaustehostimen pumppu sieltä taitaa puuttua. MSD boksi tulipellissä, ja epämääräisen näköistä johdotusta sytkän seutuvilla, hmmm. Takaluukun aukon ympärille on näköjään kerääntynyt pikku komposti - auton kuin auton pellit tunnetusti tykkäävät hyvää jatkuvasta pikku kosteudesta.
Plussaa ehjän näköisestä sisustasta ja toki konerempasta - jos se on tehty kunnolla.
Jos olisin ostamassa klassikkotakaveto-Alfaa niin tärkein kriteeri olisi korin kunto. Tekniikkaa saa ulkoistettunakin kohtuullisen hyvin, ja kaasarikoneisen Nordin tekniikan oppii itsekin DIY helposti jos haluaa.
PS. Läpiruoste on nykyään itselleni ( kai iän tuomaan mukavuudenhalua, ehkä )
No- No.
Jahas täällähän tullut hyvin kommenttia. Kiitos niistä. Pitääpäs kysyä tosta rekkarihommasta myyjältä. Kori ei kuulemma pitäis olla läpimätä. Onkohan palstalaisilla tietoa onkohan tossa sitä perän lukkoa ollut uutena. Itse olen siinä ymmärryksessä, että vasta twin sparikissa ois lukko. Itselle tuo muuten tulisi ihan ympärivuotiseksi kakkosautoksi. Onkohan sellaiseen järkeä hommata? ajoa tulee noin 5tkm/vuosi. Välillä saattaa kyllä olla esim viikonkin tauko ajossa. Monenlaiset rempat onnistuu kyllä. Ja nuo kohtuulliset ruostepaikat ja kosmeettiset fiksit onnistuu.
Jos ilmoituksen tiedot pitävät paikkansa, tämähän ei oikeastaan ole mikään jälkituonti. Koneliike (ja R-R) toivat niitä Ruotsista, koska Koneliikkeellä ei ollut sopimusta tehtaan kanssa. Kuvissa voisi ehkä olla ensirekisteröintitunnus, koska ne silloin menivät aakkosjärjestyksessä eikä satunnaisesti niin kuin nykyään. Ikävää jos Benkun firman tietoihin ei voi luottaa edes rekisteritiedoissa.
Tästä alkaa Trafissa auton historia:
18.11.1995 - 11.12.2011
1. Omistaja:
Jahas täällähän tullut hyvin kommenttia. Kiitos niistä. Pitääpäs kysyä tosta rekkarihommasta myyjältä. Kori ei kuulemma pitäis olla läpimätä. Onkohan palstalaisilla tietoa onkohan tossa sitä perän lukkoa ollut uutena. Itse olen siinä ymmärryksessä, että vasta twin sparikissa ois lukko. Itselle tuo muuten tulisi ihan ympärivuotiseksi kakkosautoksi. Onkohan sellaiseen järkeä hommata? ajoa tulee noin 5tkm/vuosi. Välillä saattaa kyllä olla esim viikonkin tauko ajossa. Monenlaiset rempat onnistuu kyllä. Ja nuo kohtuulliset ruostepaikat ja kosmeettiset fiksit onnistuu.
Samoja paikkoja oli omassa 75:ssä aikanaan hitsailtu.
"Ei pitäisi olla läpimätä" voi tarkoittaa mitä vain.
Jonkun pitäisi kehittää skanneri, joka läpivalaisee Alfan kopan ja mittaa ruosteisuusasteen esim. että kuinka monta prosenttia/kiloa korista on mätää
Jahas täällähän tullut hyvin kommenttia. Kiitos niistä. Pitääpäs kysyä tosta rekkarihommasta myyjältä. Kori ei kuulemma pitäis olla läpimätä. Onkohan palstalaisilla tietoa onkohan tossa sitä perän lukkoa ollut uutena. Itse olen siinä ymmärryksessä, että vasta twin sparikissa ois lukko. Itselle tuo muuten tulisi ihan ympärivuotiseksi kakkosautoksi. Onkohan sellaiseen järkeä hommata? ajoa tulee noin 5tkm/vuosi. Välillä saattaa kyllä olla esim viikonkin tauko ajossa. Monenlaiset rempat onnistuu kyllä. Ja nuo kohtuulliset ruostepaikat ja kosmeettiset fiksit onnistuu.
Lukkoperää ei käsittääkseni vakiona kaasari-versioissa ole.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Siinä että Tesla on alentanut reippaasti uusien autojensa hintoja on se jännä ilmiö että se on saanut Teslan entiset asiakkaat jotka on maksaneet samasta tuotteesta reilusti enemmän hermostumaan, ja lopputulos on vielä näkemättä.
Elon on ilmeisesti joskus tokaissut tyyliin että polttomoottoristen autojen arvo tulee olemaan mitätön.
Tällä hetkellä tuo väite on totaalinen vale kun nimenomaan jokin aikaa sitten uutena tuollaisen Pladin ostaneet asiakkaat on saaneet kokea kaikkien aikojen suurimman arvonromahduksen lyhyellä aikavälillä automarkkinoilla.
Jos en olis just langennut nelivedon perässä Volvon rattiin niin lähtisin ostoksille. Ainakin näin pelkkien kuvien ja tietojen perusteella, mitään en yksilöstä tiedä. muistelen, että ruotsissa ainakin oli jossain kohtaa tarjolla hyvinkin ”mätä” tämänvärinen veloce tarjolla.
Jos en olis just langennut nelivedon perässä Volvon rattiin niin lähtisin ostoksille. Ainakin näin pelkkien kuvien ja tietojen perusteella, mitään en yksilöstä tiedä.
muistelen, että ruotsissa ainakin oli jossain kohtaa tarjolla hyvinkin ”mätä” tämänvärinen veloce tarjolla.
Jaa se mistä oli juttua muutama vuosi sitten? Ruotsissa se auto mikä oli lähteny jostain Japanista sieltä sun täältä kierrellen Ruotsiin vauriohistorialla yms epämääräisyyksillä? Ei oo sama auto, siinä korinumero päätty 63825 ja tossa Nettiauton yksilössä 83762.
Tätä sotaa tarkoitin. En onnistunut löytämään alkuperäistä ilmoitusta. En ole nähnyt paperihesaria vuosiin enkä tiedä vieläkö ilmoitus on siellä. Ainakin se oli useamman vuosikymmenen joka ikinen päivä muuttumattomana. Lada-foorumilla joku haukkuu firman pystyyn, mutta omien kokemusten mukaan oli ainakin renkaiden osalta edullinen. Liiketilat, rengasasentajat ja muut asiakkaat tosin antoivat silloin vaikutelman, ettei sinne pitäisi viedä Alfaa, vaan pelkät Alfan vanteet, jos ostaa uudet renkaat. Mutta kokonaisen auton myynti on täysin eri asia.
Ja Triangle on nykyään osa Mr. Olinin harrasteautoimperiumia.
Näköjään. Auton omistajan osoite on Tallinnassa, mutta autoa myydään Alastarossa. Eli taitaa olla Trianglen hommia vaikka Vexissä ei saa liikkeet ilmoittaa. Toki ilmoittaja voi olla joku välimies.
Auto on 1 sarjalainen ja melko suurelta osin edelleen alkuperäinen. Penkit alkuperäiset, keskikonsoli ilman kyynärnojaa niin kuin kuulukin, ruskean sävyiset ikkunat, kaksivärinen kojelauta, käsisäätöiset peilit, ratti alkuperäinen.
Takavalot on vaihdettu koko punaisiin, pitäisi olla keltaiset yläosat. Samoin konepelti on vaihdettu 2 sarjalaiseen.
Kaikki varaosat näyttäisi olevan 2 sarjalaisesta, vihreän sävyiset lasit, eri kuviointi ovipahvissa jne. Niistä ei paljoa iloa ole.
Ilmanohjaimet ja helmalevikkeet ei periaatteessa kuulu tuohon autoon mutta hyvän näköisethän ne olisi.
Tuo BEB-275 on ollut meillä 90-luvulla ja 2000-luvun alkuvuosina. 90-luvun loppupuolella siihen on tehty peltitöitä missä tyypilliset 75 ruostepaikat on korjattu ja osittain uudelleenmaalattu autoa. Itsekin olen jonkun verran ajellut sillä vuosituhannen vaihteessa ja ohjaustehostin puuttui jo silloin. Mahdollisuuksien rajoissa että siihen olisi silloin voinut lukollinen laatikkokin vaihtua, mutta muistikuvat eivät yllä niin kauaksi.
Manuaali Maserati Coupe. Värikombinaation hieman haastava omaan silmään. Mutta manuaali F136 koneella ilman rasittavaa Cambio Corsa robolootaa.
Värikombot ovat Maserateissa usein haastavia. Vapaus tilata mitä haluaa, ei aina toimi Manuaaliksi hinta vaikuttaa kohtuulliselle, varsinkin jos kone ei ole jotain variaattori-remppaa vaille valmis.
Tuleva klassikko kohtuullisella pyynnillä. Keski-Euroopassa hinnat lähteneet jo nousuun. Tuo yksilö taisi esiintyä Klassikot-lehdessäkin joku vuosi takaisin.
^Tuo Kappa coupe olisi kyllä ehdottamasti upea ekoauto nykyisen XJ 3.2 tilalle/kaveriksi. Näin talvea vasten etuveto on toki vähän huono vaihtoehto.
Jaa huono vai ... kysypä joltakin wanhalta kajakki-kaksikkokuskilta , mm. meikä. Menee muuten hangessakin hienosti.. Maalla tuli vedettyä auraamatonta omaa tilatietä puoli kilometriä kylätielle parinkymmenen sentin hankeen kevyesti.
^Tuo Kappa coupe olisi kyllä ehdottamasti upea ekoauto nykyisen XJ 3.2 tilalle/kaveriksi. Näin talvea vasten etuveto on toki vähän huono vaihtoehto.
Jaa huono vai ... kysypä joltakin wanhalta kajakki-kaksikkokuskilta , mm. meikä. Menee muuten hangessakin hienosti.. Maalla tuli vedettyä auraamatonta omaa tilatietä puoli kilometriä kylätielle parinkymmenen sentin hankeen kevyesti.
Vähän huono talvea vasten tarkoitti tässä tapauksessa tylsää. Ei oikein jaksa kiinnostaa polkea millään etuveto''rimpulalla'' menemään talvella. Tuo XJ kitkalukolla etenee kaikenkaikkiaan ihan hianosti talvella.
Tää on. En junnuna tajunnut miten hienoa autoa kaverin faija esitteli, kun sillä oli tällanen. Hänen edeltävä autonsa oli 75 America (tms, mikä nyt olikaan, busso kumminkin). Sitä sain ihan tuoreella tsettillä kokeillakin, mutta olin silloin niin tyhmä että mielestäni faijan Mitsu Sapporo pyyhki sillä lattiaa mennen tullen. Onneksi olen kultivoitunut kuluneen 28 vuoden aikana. Ja omakin kulkine välikoppaeskosta jonkun kerran vaihtunut, joskus parempaankin.
Varmaan sama yksilö kun vuosi pari sitten oli myynnissä jollain 10 000€ hinnalla, silloin taisi olla jotain vikaakin ja vähän kulahtaneen näköinen.
Joku mielikuva on että olisi ollut joskus myös Bellassa, väri ainakin sama.