Jiitee kirjoitti: ↑01 Helmi 2024, 18:12
Ei nuo paha nakki ole, jos nyt ei huonolla metsätiellä/ metsikössä ajouralla ajele.
Eivät olleet maastoajoa harrastaneet, joten epäily on, että pohjapellin taivutteluun riitti kohtaaminen jäisen aurausvallin kanssa. Kukaan testikuljettaja ei edes ollut mitään merkittävämpää rysäystä pannut merkille (tai siis ei ainakaan tunnustanut muistavansa).
15 tonnin kustannusarviokin taisi olla siltä pohjalta, ettei akkumoduuleita tarvitse vaihtaa! Eli tuo summa tulisi pelkästä pohjan irrottamisesta, akkujen tarkastamisesta ja uuden pohjalevyn kiinnittämisestä kaikkine tiivistyksineen ym. Verkkokalvolle on jostan artikkelista haijastunut maininta 60 000 € kulusta, jos koko akku menee vaihtoon (suuren veden takaa tämä)
Jiitee kirjoitti: ↑01 Helmi 2024, 18:12
Kasko kuntoon niin ei tarvitse huolehtia moisesta.
Ninno, eihän siitä montaa päivää ole, kun uutisoitiin, ettei If enää myönnä kaskovakuutuksia tietyille sähköautomalleille. Syynä juurikin pohjakosketusten korjauskulut. Malleina mainittu Porsche Taycan-, Audi E-Tron GT ja Audi RS E-Tron GT.
Saattaa myös KIA päästä premium -luokkaan näillä eväin.
Mutta siis oikeasti jos tällaisia tulee enemmän, pohjakosketusvauriot tai koko akusto rajataan hyvin äkkiä vakuutusturvan ulkopuolelle tai pitää ostaa akkuturva ihan erillisenä tuotteena.
Ei taida olla pelkästään Suomen ongelma tämä. USA:ssa Hertz luopuu täyssähköautoista niiden kalliiden korjauskustannusten vuoksi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.