Ottavat ne sitten kun kauppa taas käy. Ihan järkeenkäypää nyt. Isot premium riiselit ja bensakoneiset
käytettynä menevät aika hyvin kaupaksi nyt. Bensa varsinkin niille, jolla vuotuiset km:t jäävät sinne
5000-10 000 km:n väliin.
Valvoja: Moderators
Ottavat ne sitten kun kauppa taas käy. Ihan järkeenkäypää nyt. Isot premium riiselit ja bensakoneiset
Lienee nytkin haastava ala. Mutta jäsen HANUn toiminta taitaa olla sen verran isoa, että ei moiseen kompastu. Vielä kipuilee käytettyjen täyssähköjen markkina - mutta löytänee uomansa kyllä sekin. Aika tavalla on joillain malleilla hinta pudonnut…
Joo Volvoissa on kalliita Erad vikoja ja on niissä muitakin arvokkaita vikoja. Omaankin joutui myyjä laittamaan 1400€ "webaston" korjaukseen. Tosin tuntuu kaikissa nykyään olevan jotain kalliita tyyppivikoja. Edellisessä omassa jaggessa parin tonnin ketjuvikoja ja sen takia vaikea myytävä. Alfassa esimerkiksi multiair vikoja ja bemareissa ketjuvikoja ja muissa merkeissä muuta etc.. En tiedä mitä sitä pitäisi ostaa, että ei olisi riskiä kalliista tyyppiviasta. Ehkä sitä pitää palata takasin Kia kuskiksi joilla tuli tässä välissä ajettua . Ne ainakin oli ongelmattomia ja jos oli ongelmia, niin pitkä takuu oikeasti toimi.HANU kirjoitti: ↑24 Huhti 2024, 19:24Sähköautot ovat vielä ihan harmittomia autoja ottaa vaihdossa pl. vanhat Model S:t, niitä pitää karttaa.
Hybridiautoissa on reilusti vikoja varsinkin Volkkarissa. Valitettavasti myös ladattavissa Volvoissa on kalliita vikoja.
Suomen kuluttajasuoja on myös niin älytön nykyään, että esim. alkuvuosien GTE Passatteja ei kuuluisi myydä ollenkaan.
Tonnipommi. Laskennallisesti sellaiseen ei voi tulla yli tonnin hintaista vikaa, koska tonnilla saa jo toisen pommin.
"Ehkä sitä pitää palata takasin Kia kuskiksi joilla tuli tässä välissä ajettua . Ne ainakin oli ongelmattomia ja jos oli ongelmia, niin pitkä takuu oikeasti toimi." Komppaan ja toimii
Sieluni ei ole näihin valintoihin valmis, kävelykin on vaihteoehto! Joskus jonkun koeajon jälkeen, kun myyjä kysyi "mitäs tykkäsit", niin vastasin rehellisesti että mieluummin työnnän mun Alfaa kuin ajan tuolla uudelleen.
Ei harmaatojotakiatossania kuulukaan koeajaa jos meinaa moisen syystä tai toisesta ostaa.
Niin ja oli puhe autoista, joista ei ole huolta/harmia... Lerppu yhdestä paketista ei elämässä saa kaikkia haluamiaan keksejä, tiedäthän
Kaverin isä osti joskus corollan, ja tuumi että hyvä kun tuli montaa koeajettua, olisi muuten luullut tämän olevan rikki.
Ei vaan autoista, joissa ei ole kalliita tyyppivikoja.
Sanan säilää, mutta eikö juuri kalliit tyyppiviat ole huolen ja harmin
Tuo yli 4kk kestänyt tutkinta- ja korjausreissu ei vissiin ole tyyppivika, zombieilmiö on - joskaan sekään ei kai vielä kallis tyyppivika (silti harmittaa ja huolettaa auton käyttäjää). Mutta hyvä esimerkki sekä siitä, että luotettavaksi tunnettukaan merkki ei ole varmuudella huoleton, että siitä, että yksittäisen auton perusteella kokema voi olla aivan eri laidassa kuin tunnetusti merkillä keskimäärin.Naapurifoorumin Kia-kokemus kirjoitti: Jummijammi, minä sain autoni takaisin. Vieläpä toimivana, vielä sisältä ja ulkoa pestynä. Oli reissussa 4kk ja 13pv. Kilometrejä näytti karttuneen 1300 joista 500km ajoa maahantuojalle.
Pienenä yksityiskohtana jättivät autoon dataloggerin, jolla pyrkivät selvittämään tuota zombie ilmiötä. Se kun vaivaa aika montaa yksilöä, eikä siihen ole oikein lääkettä vielä löytynyt. Omassa tapahtui toissa talvena 4 kertaa. Tämän talvenhan tuo siis talvehti maahantuojalla.
Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, pääasiahan on, että asiaa tutkitaan ja tehdään jotakin. Harmi tullee KianPolforea kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 07:38Jaa niin, naapurifoorumilta voisi lainata Kia -kuulumisia. Autona EV6 GT-Line:
Tuo yli 4kk kestänyt tutkinta- ja korjausreissu ei vissiin ole tyyppivika, zombieilmiö on - joskaan sekään ei kai vielä kallis tyyppivika (silti harmittaa ja huolettaa auton käyttäjää). Mutta hyvä esimerkki sekä siitä, että luotettavaksi tunnettukaan merkki ei ole varmuudella huoleton, että siitä, että yksittäisen auton perusteella kokema voi olla aivan eri laidassa kuin tunnetusti merkillä keskimäärin.Naapurifoorumin Kia-kokemus kirjoitti: Jummijammi, minä sain autoni takaisin. Vieläpä toimivana, vielä sisältä ja ulkoa pestynä. Oli reissussa 4kk ja 13pv. Kilometrejä näytti karttuneen 1300 joista 500km ajoa maahantuojalle.
Pienenä yksityiskohtana jättivät autoon dataloggerin, jolla pyrkivät selvittämään tuota zombie ilmiötä. Se kun vaivaa aika montaa yksilöä, eikä siihen ole oikein lääkettä vielä löytynyt. Omassa tapahtui toissa talvena 4 kertaa. Tämän talvenhan tuo siis talvehti maahantuojalla.
Tesla vispilät tuntuvat asiansa ajavan. Ja hintakehitys muistuttaa jotain pientä alt-coinia volatiliteetin puolesta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 18:24Kyllähän tuo uusi Kolmonen on ihan oikeasti erinomainen sähköauto, vanhempaa en ole kokeillutkaan. Y:n ajosta en niin välittänyt.
Kaikki aika sopivasti hinnoiteltujakin suhteessa kilpailijoihin. Ainakin tänään.
Kerro sitten ihmeessä miltä uusi perf vaikutti . Ei ole uutta perus kolmostakaan tullut vielä kokeiltua, mutta kehuja se on tuntunut saavan.FinPat kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 18:05Huomiona että punainen Tesla Model 3 valko-mustalla sisustuksella:
RWD ~42k€ 513km
AWD ~52k€ 623km
Perf ~62k€ 528km
Tulee väkisin työmatkakulkineen vaihto syksylle. Ja jäisen tien ajo-ominaisuudet pois lukien olen ollut tyytyväinen nykyiseen 2021 malliseen joten on mahdollista että ylläolevasta joukosta jotain päätyy pihalle.
Mutta tylsäähän se olisi melkein samanlaisella, ja ennen kaikkea yhdellä yleisimmistä autoista ajella. Jotenkin ihan kokonaan China Inc. linjallekaan ei haluaisi lähteä vaikka BYD Hylje vaikuttaakin OK:lta.
No, koeajoja pitää tehdä taas runsaasti.
Samaa olen ihmetellyt. Häiritse on tosin omalla kohdallani tarpeettoman vahva sana koska en ole, enkä ole ollut, Teslaa ostamassa muutenkaan. Tilanne voisi olla toinen, jos olisi rahaa moiseen.
Muskin avaruusseikkailut tietysti pitää jotenkin resursoida, onko tämä pois sitten autojen tuotekehityksestä ? On. Onko Tesla ylipäätään autonvalmistaja vielä 10 vuoden päästä ?Ehkä. Onko montaa länsimerkkiä muutenkaan enää jäljellä ? Mersu, penari, vAGin premium-pää ja toyota-group sekä hyundai/kia group, stellantis erittäin karsittuna ? Mahdollisesti. China Inc. hajoaa/rakoilee ? Heaven knows ?JanV kirjoitti: ↑27 Huhti 2024, 09:13Ketään mun lisäksi ei tunnu häiritsevän se että Tesla lypsää kuollutta lehmää?
Model3 ja Y ovat yhtä tiensä päässä kuin mitä on giulia. Model S ylitti ajan jo 4 vuotta sitten ja siksi se ei enää myy. Alfan kohdalla facelifteillä on toki hengitetty tähän asti eli perinteisesti vähän etuvaloa, takavaloa ja sisustaa. Kun Tesla tekee saman puhutaan "uudesta mallista" joka on kuitenkin vain facelift ja ainakin omaan silmään jo nähty, last season, out of date. Valmistajallehan olisi edullista tuottaa sitä mallia 100 vuotta koska jokainen oikea mallin vaihto on pirun kallista. Kenenkään muun valmistajan kohdalla tuo ei ole koskaan toiminut. Ehkä kupla joo ja lada, mutta kuplan loppuaikoinakin se oli meksiko joka niitä valmisi ja osti.
Harvinaisesti olen tässä kohtaa eri mieltä palstatoveri JanV kanssa. Tesla Model 3 ja Y ovat muuttuneet matkan varrella huomattavasti mitä tulee auton rakenteeseen ja tekniikkan vaikka ulkonäkö on pysynyt samana. Ja softa päivittyy lennossa koko ajan.
Jollei lasketa sisustusta, moottoreita, akkuja ja elektroniikkaa. On totta että akuston integrointi kantavaksi osaksi ja "giga press" alumiinirunko ovat jääneet tekemättä Model S osalta. Todennäköisesti valuvat 2025 faceliftiin jonka arvataan olevan hyvin Model 3 näköinen.
Samanlaiset ajatukset täällä.JanV kirjoitti: ↑27 Huhti 2024, 12:16Puhelimille tosiaan kävi muutama vuosi applen julkistamisen jälkeen niin että niistä tuli vain puhelimia. Toive olisi ettei automaailmalle käy niin että autosta tuli vain auto jonka firma maksaa. Toki se on monelle sitä ollut jo iät ja ajat mutta sille osuudelle jolle se merkitsee jotain muuta, ei häviäisi.
Myöhäistä.jmi kirjoitti: ↑03 Touko 2024, 09:13Samanlaiset ajatukset täällä.JanV kirjoitti: ↑27 Huhti 2024, 12:16Puhelimille tosiaan kävi muutama vuosi applen julkistamisen jälkeen niin että niistä tuli vain puhelimia. Toive olisi ettei automaailmalle käy niin että autosta tuli vain auto jonka firma maksaa. Toki se on monelle sitä ollut jo iät ja ajat mutta sille osuudelle jolle se merkitsee jotain muuta, ei häviäisi.
No omasta mielestä on kuitenkin mukavaa, että köyhemmille on tarjolla autoja alle 60000€ euron hintaan, jotka kiihtyvät tarvittaessa 0-100 km/h 3,1 sekunnissa ja takapenkille mahtuu pari turvaistuintakin lapsille ja ostokset takakonttiin.JanV kirjoitti: ↑03 Touko 2024, 10:40Ferrari pitää onneksi vielä lippua ylhäällä. Vapari V12 9500 rpm. nam
https://www.ferrari.com/en-EN/auto/ferrari-12cilindri
Vaikka joku teslafanclubin jäsen varmaan tohon kohta kommentoikin että plaid on nopeampi 0-100 ja siinä on parempi langaton lataus.
ja että joku tesla truck vetää tota ferraria peräkärryssä nopeemmin 0-50km/h
Jos sitten harrastajat pistävät niihin naftaliinista kaivettuja v6- v8 , rivikuutosia jaJanV kirjoitti: ↑03 Touko 2024, 18:38Rimac nevera, lotus evija ja maserati Granturismo Folgore, mut siinä ne tulevat klassikot ja urheilu/super/hyperauton tittelin saajat taitaa sit olla. En sit tiiä onks noi lähinnä hylllynkoristeita 30 vuoden päästä koska akkuhan kuluu siitä lähtien ku se lyödään autoon ja niillä on elinikä vaikka sillä ei ajaisi metriäkään.