Sähköautoista ja lataushybrideistä
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Arvaako joku merkin?
Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...
Nyt jännittää.
Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...
Nyt jännittää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 5955
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Turha jännitys pois! Nämä ovat herkkiä syttymään. Itsellä neljä vuotta ja kaksi eri plugariyksilöä krematoriovalmistajalta - vielä en ole palanut. Mutta osaa näiden dieselpannuisetkin perusteellisen puhdistuspolton! Laadukkaan sisustan sivutuotteena saa merkin valitessaan mukavasti lämpöä elämänsä loppuhetkille. Ja positiivista että Vittorio näkee BMW vilkut, kertoo hyvästä vauraustasosta!Vittorio Jano kirjoitti: ↑04 Touko 2024, 08:27Arvaako joku merkin?
Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...
Nyt jännittää.
- Cloverleaf
- Viestit: 1574
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kokkolan Autohuollon somea seurailin ja Porsche Cayenne/Panamera hybrideissä jonkin verran akkuongelmia ollut ja se pieni 10 kWh akku maksaa Porschen kautta 30 k€. On hinnoissaan, kun Teslalta saa lähes 100 kWh akun 15 k€.
https://www.instagram.com/reel/C6og0fto ... pncDkyOG9x
https://www.instagram.com/reel/C6og0fto ... pncDkyOG9x
-
- Viestit: 972
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Noi oli vanhempaa generaatiota ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.
Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.
Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Toisaalta ur-hybridillä eli alkuperäisellä Priuksella tunnutaan ajavan ns. maailman tappiin. Ainakin Barcelonan 500 000 - 1 000 000 km rullatut taxit tuntuvat vielä toimivan alkuperäisellä akulla.JanV kirjoitti: ↑07 Touko 2024, 16:30Noi oli vanhempaa generaatiota ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.
Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.
Ja kyllähän noita Model S:kin tuntuu kulkevan pitkälle yhdellä akulla.
https://insideevs.com/news/717654/tesla ... e-battery/
- Jiitee
- Viestit: 4364
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Riikan Prius- takselta sain infoa, että sillä voi ajaa vaikka ajoakku kaputt…FinPat kirjoitti: ↑07 Touko 2024, 16:45Toisaalta ur-hybridillä eli alkuperäisellä Priuksella tunnutaan ajavan ns. maailman tappiin. Ainakin Barcelonan 500 000 - 1 000 000 km rullatut taxit tuntuvat vielä toimivan alkuperäisellä akulla.JanV kirjoitti: ↑07 Touko 2024, 16:30Noi oli vanhempaa generaatiota ja kokkolan autohuolto on teslamies joten se yleensä haukkuu kaikki muut merkit.
Mut joo, tuskin se uudemmissa sen parempi tilanne on. Se nyt ei ole yllätys et akuilla on käyttöikä ja ne levii joko nyt tai hetken päästä. Menihän meidän edellisessä volvossakin akut 30tkm kohdalla vaihtoon.
Ja kyllähän noita Model S:kin tuntuu kulkevan pitkälle yhdellä akulla.
https://insideevs.com/news/717654/tesla ... e-battery/
resetoidaan se pois jollakin kikka kolmosella… toki 400-500 tkm voi olla Priuksen
hybridiakun kestokin ennen resetointia.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Cloverleaf
- Viestit: 1574
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Hän on myös Alfa-mies. Hieno Alfasud hänellä.
https://www.instagram.com/reel/C6cEvpGL ... Q5OTB4c2V1
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tässä on merkki otsikossa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑04 Touko 2024, 08:27Arvaako joku merkin?
Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...
Nyt jännittää.
"Bemari paloi täysin Pansiontiellä"
https://www.ts.fi/uutiset/6320965
"Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli normaali BMW-palo." Vain hieman modifioitu teksti allekirjoittaneen toimesta.
- lerppu
- Viestit: 5955
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
5-sarjalaisen luonnollinen poistuma! Mukava nähdä miten täyden elämän jälkeen saa lähteä kuten tekijä on tarkoittanut. Kevyet mullat.FinPat kirjoitti: ↑08 Touko 2024, 11:37Tässä on merkki otsikossa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑04 Touko 2024, 08:27Arvaako joku merkin?
Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...
Nyt jännittää.
"Bemari paloi täysin Pansiontiellä"
https://www.ts.fi/uutiset/6320965
"Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli normaali BMW-palo." Vain hieman modifioitu teksti allekirjoittaneen toimesta.
- Jiitee
- Viestit: 4364
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Toivoa sopii, että i-sarjalaiset eivät kovin herkästi syty…tulee meinaan tällöinlerppu kirjoitti: ↑08 Touko 2024, 13:145-sarjalaisen luonnollinen poistuma! Mukava nähdä miten täyden elämän jälkeen saa lähteä kuten tekijä on tarkoittanut. Kevyet mullat.FinPat kirjoitti: ↑08 Touko 2024, 11:37Tässä on merkki otsikossa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑04 Touko 2024, 08:27Arvaako joku merkin?
Motarin varressa oli eilen aamulla myös yksi siniharmaa G20 nelivilkut päällä...
Nyt jännittää.
"Bemari paloi täysin Pansiontiellä"
https://www.ts.fi/uutiset/6320965
"Pelastuslaitoksen mukaan kyseessä oli normaali BMW-palo." Vain hieman modifioitu teksti allekirjoittaneen toimesta.
pitkäaikaiset jätkänkynttilät…
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 5955
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Hei - onko mitään tietoa arvon forumisteilla Vogen C40 mallista? Se on näköjään tarpeeksi pieni, ulkomitoiltaan kutakuinkin 2-sarjalaisen kokoinen - ja kumminkin neliveto ja ainakin paperilla näkyy potkua laitteessa jollain lailla olevan. Rouva voisi tuollaista itselleen haluta, mutta en tiiä... On meillä Voge joskus ollut, kaksikin, mutta vähän henkisesti vaikeaa on.
Mahtako olla koeajon arvoinen?
https://www.nettiauto.com/volvo/c40/14035638
Mahtako olla koeajon arvoinen?
https://www.nettiauto.com/volvo/c40/14035638
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ite kyllä tykkään tosta C40:sta. Mielestäni onnistunein coupé-SUV, vaimikätoinyton. Oli nytkin autonvaihtotaistelussa mukana, mutta kalliiksi jäi nelivetoisena.
Laatikkoversio XC40 on joskus koeajettu, enkä kyllä suoraan sanoen hirvesti tykännyt. Ajokokemus oli esim. Countrymaniin verrattuna huojuva ja epätäsmällinen. Auto ei kyllä lainkaan houkuttele ns. pyrkivään ajotyyliin, paitsi ehkä liikennevaloista seuraaviin (tämähän saattaa toki olla plussakin). Vastaavasti taas kyllä esim. penkit, viimeistely ja materiaalivalinnat olivat kunnossa.
Laatikkoversio XC40 on joskus koeajettu, enkä kyllä suoraan sanoen hirvesti tykännyt. Ajokokemus oli esim. Countrymaniin verrattuna huojuva ja epätäsmällinen. Auto ei kyllä lainkaan houkuttele ns. pyrkivään ajotyyliin, paitsi ehkä liikennevaloista seuraaviin (tämähän saattaa toki olla plussakin). Vastaavasti taas kyllä esim. penkit, viimeistely ja materiaalivalinnat olivat kunnossa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 5955
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Kiitos huomiosta, tätä hieman pelkäsin. Lankomiehen V90 on ponnisteltu, ja se on kyllä aika synkkä hintaisekseen laitokseksi (aika kauhee keinulauta). Mutta tuo on plussaa että C40 penkit on ok, se on se PNV:n syömähammas, että penkki - ja varsinkin ergonomia - on tikissä. Siitä ei haluaisi kaupunkihyristimessäkään luopua. Ja joskus silläkin ajellaan kaukomatka maaseudulle, kun mökkilogistiikka ei aina tue yhden auton taktiikkaa... Katsotaan nyt innostuuko rouva haluamaan tuota sen enempää, itse en aio pushaa mitään hankintasessiota tämän pohjalta. Vaikka tuota 2-sarjaa täällä tulee haukuttua, niin se liittyy enemmän leukojen louskutukseen kuin auton heikkouksiin.Vittorio Jano kirjoitti: ↑23 Touko 2024, 13:54Ite kyllä tykkään tosta C40:sta. Mielestäni onnistunein coupé-SUV, vaimikätoinyton. Oli nytkin autonvaihtotaistelussa mukana, mutta kalliiksi jäi nelivetoisena.
Laatikkoversio XC40 on joskus koeajettu, enkä kyllä suoraan sanoen hirvesti tykännyt. Ajokokemus oli esim. Countrymaniin verrattuna huojuva ja epätäsmällinen. Auto ei kyllä lainkaan houkuttele ns. pyrkivään ajotyyliin, paitsi ehkä liikennevaloista seuraaviin (tämähän saattaa toki olla plussakin). Vastaavasti taas kyllä esim. penkit, viimeistely ja materiaalivalinnat olivat kunnossa.
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
^ Itsellä vastaavat kokemukset sähköisestä neliveto XC40:stä kuin mitä Vittoriolla. Oli oikein nopea kiihtymään ja suoralla ihan ok tai no moottoritie nopeuksilla tuntui huojuvalta. Mutkissa taas oli hyvinkin huojuva ja epätäsmällinen ja ei tosiaan houkuttelut yhtään aktiivisempaan ajoon. Viimeistely tosiaan oli kunnossa ja android pohjainen käyttiskin ihan ok.
Tuo C40 pitkälti perustuu tuohon XC40:een, mutta ehkä siinä on hieman jäykempi alusta. Ei ollut silloin C40:stä kokeiltavana, kun tuota XC40stä kokeilin ja sen jälkeen vähän laantui into ja en sitten käynyt X40stä kokeilemassa. Vähän vaikutti silloin myös, että neliveto versio meni silloin kalliiksi ja perusmalli oli vielä etuveto. Muuten itsekin pidin C40 ulkonäöstä.
Tuo C40 pitkälti perustuu tuohon XC40:een, mutta ehkä siinä on hieman jäykempi alusta. Ei ollut silloin C40:stä kokeiltavana, kun tuota XC40stä kokeilin ja sen jälkeen vähän laantui into ja en sitten käynyt X40stä kokeilemassa. Vähän vaikutti silloin myös, että neliveto versio meni silloin kalliiksi ja perusmalli oli vielä etuveto. Muuten itsekin pidin C40 ulkonäöstä.
- lerppu
- Viestit: 5955
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Ok, tämä käy yksiin tosiaan myös V90 kokemuksen kanssa, lienee siis ominaisuus jota Volvoihin tavoitellaan. Ei tunnu houkuttelevalta itselleni yhtään, eikä tuo parempi puoliskokaan niin fleksiibeli ajo-ominaisuuksien kanssa ole, etteikö kuvauksen mukainen ajokäytös häiritsisi. Tosin kun hän matelee Metsälästä ruuhkan mukana Pasilaan ja takaisin, niin liekö sillä alustan napakkuudella tai ohjauksen tarkkuudella niin suurta merkitystä...Gusse kirjoitti: ↑23 Touko 2024, 15:32^ Itsellä vastaavat kokemukset sähköisestä neliveto XC40:stä kuin mitä Vittoriolla. Oli oikein nopea kiihtymään ja suoralla ihan ok tai no moottoritie nopeuksilla tuntui huojuvalta. Mutkissa taas oli hyvinkin huojuva ja epätäsmällinen ja ei tosiaan houkuttelut yhtään aktiivisempaan ajoon. Viimeistely tosiaan oli kunnossa ja android pohjainen käyttiskin ihan ok.
Tuo C40 pitkälti perustuu tuohon XC40:een, mutta ehkä siinä on hieman jäykempi alusta. Ei ollut silloin C40:stä kokeiltavana, kun tuota XC40stä kokeilin ja sen jälkeen vähän laantui into ja en sitten käynyt X40stä kokeilemassa. Vähän vaikutti silloin myös, että neliveto versio meni silloin kalliiksi ja perusmalli oli vielä etuveto. Muuten itsekin pidin C40 ulkonäöstä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1574
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
- Xehpuk
- Viestit: 794
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
On sille sitten vissiin tämä kääntöpuoli: Tesla Vehicle Batteries Degrade Under 65 Percent Of EPA Range After Only Three YearsCloverleaf kirjoitti: ↑02 Kesä 2024, 19:35Yllätti, että LFP-akulliseenkin sai näin kovalla teholla latausta. 170 kW muistaakseni on Tesla speksannut huipputehoksi. 19 kWh tuli 8 minuutin pikapysähdyksellä.
- Jiitee
- Viestit: 4364
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Mutta tuo vaatinee lähes jatkuvaa täysteho- pikalatausta… hidaslataus kotona balansoi mukavasti tilannetta.Xehpuk kirjoitti: ↑03 Kesä 2024, 21:36On sille sitten vissiin tämä kääntöpuoli: Tesla Vehicle Batteries Degrade Under 65 Percent Of EPA Range After Only Three YearsCloverleaf kirjoitti: ↑02 Kesä 2024, 19:35Yllätti, että LFP-akulliseenkin sai näin kovalla teholla latausta. 170 kW muistaakseni on Tesla speksannut huipputehoksi. 19 kWh tuli 8 minuutin pikapysähdyksellä.
Kun vielä hidaslataa vain noin 80 %:n kapasiteettini niin liPo- akku yleensä tykkää.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Xehpuk
- Viestit: 794
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Tässä taitaa olla vähän sensaatiohakuisuutta ilmassa. Lähtöpiste ei taida olla 100% EPA-arvosta.Jiitee kirjoitti: ↑03 Kesä 2024, 21:42Mutta tuo vaatinee lähes jatkuvaa täysteho- pikalatausta… hidaslataus kotona balansoi mukavasti tilannetta.Xehpuk kirjoitti: ↑03 Kesä 2024, 21:36
On sille sitten vissiin tämä kääntöpuoli: Tesla Vehicle Batteries Degrade Under 65 Percent Of EPA Range After Only Three Years
Kun vielä hidaslataa vain noin 80 %:n kapasiteettini niin liPo- akku yleensä tykkää.
Re: Sähköautoista ja lataushybrideistä
Nokitan NCA akkukemialla. 239 kW.Cloverleaf kirjoitti: ↑02 Kesä 2024, 19:35Yllätti, että LFP-akulliseenkin sai näin kovalla teholla latausta. 170 kW muistaakseni on Tesla speksannut huipputehoksi. 19 kWh tuli 8 minuutin pikapysähdyksellä.
No, ei sitä kovin pitkään tuolla teholla tullut, aika nopeasti tiputtiin sinne 120 kW nurkille.