![Kuva](https://i.ibb.co/LkGL0sc/IMG-0608.jpg)
Tämä on aika hieno. Vielä kun saisivat niitä uunista ulos ja kelkottua Eurooppaan asti ennen kuin on koko verstas kupit nurin.
Valvoja: Moderators
Volvo EX30 on oikeasti Zeekr 001. Geelyn (https://global.geely.com) omistajuus alkaa näkymään vahvasti. Käykö Volvolle samoin kuten Saabille GM:n kanssa?
Zeeker 001, Lotus Eletre, Polestar 3 ja Volvo EX 90 ovat "samoja autoja" ja isoja katumaastureita. EX30 on sitten sellainen ahdas kippo.FinPat kirjoitti: ↑17 Maalis 2024, 13:32Volvo EX30 on oikeasti Zeekr 001. Geelyn (https://global.geely.com) omistajuus alkaa näkymään vahvasti. Käykö Volvolle samoin kuten Saabille GM:n kanssa?
https://www.youtube.com/watch?v=EhmHpXREeEo
Zeeker 001, Lotus Eletre, Polestar 3 ja Volvo EX 90 ovat "samoja autoja" ja isoja katumaastureita. EX30 on sitten sellainen ahdas kippo.FinPat kirjoitti: ↑17 Maalis 2024, 13:32Volvo EX30 on oikeasti Zeekr 001. Geelyn (https://global.geely.com) omistajuus alkaa näkymään vahvasti. Käykö Volvolle samoin kuten Saabille GM:n kanssa?
https://www.youtube.com/watch?v=EhmHpXREeEo
Joo, juuri näin. Näppihäiriö minun puoleltani.artjojy kirjoitti: ↑17 Maalis 2024, 22:56Zeeker 001, Lotus Eletre, Polestar 3 ja Volvo EX 90 ovat "samoja autoja" ja isoja katumaastureita. EX30 on sitten sellainen ahdas kippo.FinPat kirjoitti: ↑17 Maalis 2024, 13:32Volvo EX30 on oikeasti Zeekr 001. Geelyn (https://global.geely.com) omistajuus alkaa näkymään vahvasti. Käykö Volvolle samoin kuten Saabille GM:n kanssa?
https://www.youtube.com/watch?v=EhmHpXREeEo
Teslalla hätävilkut on fyysisellä painikkeellea katossa, vilkut saa viiksestä (tai ratin napista), lasinpyyhin toimii viiksestä (tai ratin rullasta), äänitorvi löytyy. Hätäkutsu taitaa näistä olla ainut Teslassa kosketusnäytön takana. Eli ei kauheasti tule vaikuttamaan Teslan toimintatapoihin.mutt kirjoitti: ↑09 Huhti 2024, 10:39Kosketusnäytöt pienessä vastatuulessa:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... 2657f4c4f4
Kohtaa lähtee NCAP-tähtiä, jos ei ole fyysisiä painikkeita.
Täyden viiden tähden tuloksen saavuttamiseksi vaadittaisiin jatkossa perinteiset käyttökytkimet ainakin hätävilkuille, vilkuille, lasinpyyhkimille, äänitorvelle sekä hätäkutsulle.
Mutta ei ilmastoinnille / lämmitykselleTäyden viiden tähden tuloksen saavuttamiseksi vaadittaisiin jatkossa perinteiset käyttökytkimet ainakin hätävilkuille, vilkuille, lasinpyyhkimille, äänitorvelle sekä hätäkutsulle.
Tolkullisesti toteutetussa automaagi-ilmastoinnissa ei säätöjä tarvitse kovin usein räpeltää. Lähinnä olisi tarvetta Giulietan tyyliselle "huurteenpoiston paniikkinappi" -toiminnolle (puhallus tuulilasiin, lämmöt täysille, takalasinlämmitin päälle). Tarve moiselle yllättä esim. ajettaessa pakkassäästä lämpimään ja kosteaan pysäköintihalliin -> kaikki ikkunat ja peilit laakista huurteeseen, jos ei ole jo etukäteen ymmärtänyt vääntää lämpöjä päälle.
Omassa romussa on vielä viiksi, mutta väittäisin että kun viiksellä pakottaa automaattipitkät pois päältä, niin automaattipitkät saa takaisin viiksestä vetämällä. Eli ei tarvitse valikossa käydä, kun ei se sitä automatiikka-asetusta muuta.insinörtti kirjoitti: ↑10 Huhti 2024, 16:02Vaikka Teslaa jo kehutiin, niin siinähän osa ajovaloihin liittyvistä toiminnoista on valikon takana. Kaukovalot saa päälle käsikäytöllä napista, mutta automatiikka pitää aktivoida valikosta. Jos automatiikan menee ohittamaan (esim. vastaantulevan rekan äärivalojen putkahtaessa näkyville kumpareen takaa), niin tie takaisin automaatille käy valikon kautta.
OK, tuo tieto oli 1. käteen osuneesta Model S ohjekirjasta. Ehkä tämä on siihenkin saatu jo oikaistua.Cloverleaf kirjoitti: ↑10 Huhti 2024, 18:27Omassa romussa on vielä viiksi, mutta väittäisin että kun viiksellä pakottaa automaattipitkät pois päältä, niin automaattipitkät saa takaisin viiksestä vetämällä. Eli ei tarvitse valikossa käydä, kun ei se sitä automatiikka-asetusta muuta.
Ja Tesla 3 Performanssin hinta nousi USA:ssa $2000 kun oli ollut pari päivää markkinoilla. Tosin vieläkin halvempi kuin Long Range jos ostaja voi saada $7 500 veroedun.
Roger tämä. Hinnan pitäisi jäädä Niron alapuolelle.
Yksi ainakin.. Allekirjoittaneelle luovutettiin ensimmäinen kappale Raision Bassadonelta viime viikolla.
Autokin on kyllä ihan kelvollisen näköinen.mutt kirjoitti: ↑27 Touko 2024, 17:47Ypsilon HF.
https://www.media.stellantis.com/em-en/ ... be_mc_ref=
Miten vertautuu Tonaleen, toki eri voimalinjat mutta muutoin?niki kirjoitti: ↑30 Touko 2024, 00:54Yksi ainakin.. Allekirjoittaneelle luovutettiin ensimmäinen kappale Raision Bassadonelta viime viikolla.
Toinen myyty auto saapui pihaan perjantaina ja luovutettiin tällä viikolla. Lisäksi maassa on myyty rukkastuntumalta kourallinen tähän mennessä. Onko tämä sitten mistään kotoisin? Tykkään kyllä todella paljon, vaikka Puolan Tychystä tuleekin.
![]()
Pidän ajettavuudesta ja alustasta sekä istuimista kokonaisuutena Tonalea enemmän. Voimalinjoja ei tosiaan kannata lähteä suoraan vertaamaan, mutta 600e on kaikin puolin looginen, vaivaton, miellyttävä ajaa > mietityn oloinen tuote ilman suuria puutteita. Fiilis on Tonalea rennompi, myös pyöreämpi ja pehmeämpi, mikä sopii kuitenkin hyvin auton ulkonäön ja luonteen kanssa. Samaa pohjalevyä käyttäviin Opel Mokkaan ja Peugeot 2008:n verrattuna tanakampi, suoraviivaisempi ajettava ja hyvä niin. Infotainment tuntui aluksi sekavalta Tonalen jälkeen, mutta kaikkeen tottuu. Vihdoin myös suomenkieliset valikot löytyvät. Suoranaisia bugeja ei ole vielä tullut vastaan kuin yksi. Pesukadun läpi vapaalla rullaaminen saa järjestelmiä sekoilemaan, joka korjaantuu kuitenkin uudelleenkäynnistyksellä.