Onko kenelläkään kokemusta siitä kuinka lähettää osa EU:n ulkopuolelle huoltoon?
Kuinka välttää tullit ja lisäarvoverot tullessa ja mennessä?
Osien lähettäminen huoltoon EU:n ulkopuolle?
Valvoja: Moderators
Re: Osien lähettäminen huoltoon EU:n ulkopuolle?
Olen lähettänyt UK monet kerrat. EORI-tunnus tullista.
Tämä siis yritystoiminnan puitteissa, yksityishenkilönä ei kokemusta tai tietoa.
Ole yhteydessä firmaan jonka palveluja aiot ostaa, neuvovat kyllä miten menetellä koska harvoin ovat pelkässä sisämarkkinassa.
Tämä siis yritystoiminnan puitteissa, yksityishenkilönä ei kokemusta tai tietoa.
Ole yhteydessä firmaan jonka palveluja aiot ostaa, neuvovat kyllä miten menetellä koska harvoin ovat pelkässä sisämarkkinassa.
Giulia Super -69
Juu, yksityishenkilönä.Gasolina kirjoitti: ↑08 Elo 2024, 16:25Olen lähettänyt UK monet kerrat. EORI-tunnus tullista.
Työelämässä olen saanut EORI-prosessin ulkoistettua procurement osastolle ja kuittailen vain ERP:iin kun kamat reissaavat pitkin Eurooppaa.
- _rico
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Tässä ollaankin mielenkiintoisen ääressä. Oikeaoppisesti vienti-ilmoitus tehtäisiin käytetyn tavaran väliaikaisena vientinä EU:n ulkopuolelle ja vastaavasti sitten aikanaan tuontitullauksella päin vastoin. Tullaukselle pitää silloin ilmoittaa viennin mrn-numero ja poikkeuskoodeja tulee jokunen. Lisäselvityspyynnölle voi sitten selostaa liirum laarumit.
Tekeekö joku isoista firmoista näin? Ei todellakaan. Bulkkina ne kaikki vaan lyödään ja joudut sitten itse erikseen jälkikäteen tappelemaan tullin kanssa rahojen palautuksesta.