Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
hjpp
Viestit: 1964
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

https://www.hs.fi/historia/art-2000010593631.html

Saabien jättämiseen oli varauduttu.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4466
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

hjpp kirjoitti:
06 Elo 2024, 07:59
https://www.hs.fi/historia/art-2000010593631.html

Saabien jättämiseen oli varauduttu.
Tuohan on kunniajuttu Getawaycar-osiossa, AR tuohon aikaan lähes Jaguar Mark 2:n luokkaa :wink:
Tehopaino-suhde, ajo-ominaisuudet, jarrut ... kyllä lähtee kleinbussin alta .
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5610
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Baader-Meinhof Wagen oli asemassa, jossa poliisit tarkasteli bemarikuskien papereita ihan varmuuden vuoksi.

https://jalopnik.com/how-bmw-became-a-t ... -i-5975558
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tuulilasi 8/2024. Hyvin myönteinen koeajo autosta Alfa Romeo Stelvio 2.0 Tributo Italiano.

Auton hinta ”vain” 69 t€. Onko näitä halpuutettu?

Avatar
Tommi
Viestit: 660
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

96t. Mutta numerot oli kuitenkin oikeat.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Jösses. Ei ois mitään mahiksia ostaa omaa autoa…

Noh, käytettynä tuo romu pihaan tulikin, kun Italian suurlähetystö oli polkenut sen ihan loppuun.

Avatar
Tommi
Viestit: 660
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Jep. Noiden hinnat on kyllä pompsahtaneet esittelyn ajoilta ihan käsittämättömiksi.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0

sew
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Marras 2005, 19:50
Car(s): 75TS
166TS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja sew »

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000010615982.html

"Vain pölkkypää latelee reippaasti sateella."

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

TV-sarjassa Lolita Lobosco ajellaan iltalialaiselle "poliisisarjoille" tyyppillisesti Alfa Romeoilla ja muutenkin visuaalisuuteen on satsattu tässä sarjassa.

"Itsellinen nelikymppinen nainen ja vieläpä apulaispoliisipäällikkö! Lolita Lobosco on jotain, mihin Barin rannikkokaupunki eteläisessä Italiassa ei ole tottunut. Nuorena poliisikouluun lähtenyt Lolita on palannut kotikulmilleen, missä hänet kyllä muistetaan".

Eihän tuosta voi muuta kuin tykätä.

https://areena.yle.fi/1-67354661

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^katseluun

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2359
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Tämä kuulostaa naisversio Comissario Montalbano:sta. Montalbanoa suosittelen niin kiinnostavien tarinoiden, kuin maisemien ja autojen ihailun kannalta.

Nätisti ajettu varastettu Giulia:
https://www.carscoops.com/2024/09/alfa- ... ng-garage/
Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Äh, ei toiminut Lolita. Yhden jakson kahlasin väkisin läpi. Poukkoileva ja mukahauska. Ei riitä muutama 159 ja yksi 166 pitämään mielenkiintoa yllä...

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Juonen takia katsottavat sarjat ovat sitten erikseen. Minulle riittää pääosan esittäjän tarkkailu, mutta oli jaksossa 2 ainakin seuraavat Alfa Romeot bongattavissa: 159, 166, 145, 75 ja 33.

Avatar
Dali
Viestit: 149
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Dali »

Jahas, Helsingin Sanomat tehnyt pitkän jutun Busso GT:stä: https://www.hs.fi/talous/art-2000010650285.html (maksumuuri)

Lainaan jutun tähän niille, joilla ei ole tilausta. Modet poistakoot jos rikkoo liikaa tekijänoikeuksia.
Järjetön rakkaus

Pirkka Peltoniemi toi aikanaan Dr. Oetker-pakastepitsat Suomeen. Pitsamiehellä piti olla italialainen auto, ja nyt rakkauden jakavat myös hänen poikansa.
”Pudota ylempää”, Pirkka Peltoniemi sanoo, kun hänen poikansa Oskari laittaa Alfa Romeon konepellin kiinni.

Kuskin penkillä istuu Pirkan toinen poika Pyry. Tämä käynnistää Alfa Romeo GT 3.2 -auton, ja ”Aresen viulu” murahtaa soimaan.

Olemme Klaukkalassa katsomassa isän ja poikien yhteistä projektia, Alfa Romeota.

Se on järjetön auto. Siksi isän ja poikien ihastusta autoon on vaikeaa selittää rationaalisesti.

Mutta kuten kirjailija Haruki Murakami on sanonut: jos et ymmärrä ilman selitystä, et ymmärrä selityksen kanssakaan.

Pirkka Peltoniemi oli 1990-luvulla töissä Fazerilla. Eräänä päivänä tuli puhelu Saksasta: olisiko Suomessa markkinoita Dr. Oetker -nimisille pakastepitsoille?

Peltoniemi alkoi selvittää asiaa, ja vuonna 1997 hän alkoi tuoda pitsoja Suomeen. Hänestä tuli Dr. Oetker Suomen toimitusjohtaja.

Koska hän oli pitsamies, hänellä piti olla italialainen auto. Peltoniemi oli myös yksi HS:n arvoautoja käsittelevässä jutussa olleeseen kyselyyn vastanneista.
Ysärillä Alfa Romeo 156 -mallisista autoista tehtiin edullisia leasing-tarjouksia, ja vuonna 1998 Peltoniemi otti käyttöönsä 2,5-litraisella moottorilla varustetun Alfa Romeo 156:n.

Peltoniemi liisasi sen. Ei sellaista uskaltanut ostaa.

”Kaverit sanoivat, että ei Alfa Romeoon voi luottaa – ja eihän siihen voikaan. Mutta siinä autossa ei ollut mitään vikaa”, Peltoniemi sanoo.

Monta vuotta 156:n kanssa meni mukavasti, kunnes auto meni vaihtoon. Sitä tuli ikävä.

Vuonna 2020, juuri ennen joulua, perheeseen hankittiin taas Alfa.

Klaukkalassa konepelti on ylhäällä, koska ihailemme auton moottoria, sitä ”Aresen viulua”.

Se on lempinimi tämän auton V6-moottorille, viimeiselle Alfa Romeon omalle moottorille. Monen autofanin mielestä se on ulkonäöltään kauneimpia V6-moottoreita.

Auto on myös muotoilultaan kaunis. Se on siro mutta voimakas, siinä on määrätietoisuutta kuten monissa muissakin Bertone-muotoilupajan suunnittelemissa autoissa.

Jos vertaa muotoilua vaikkapa moniin saksalaisiin autoihin, ne näyttävät vakavilta ja funktionaalisilta Alfa Romeo GT:n rinnalla, jolla on tukka vähän sekaisin ja muikea hymy kasvoillaan.

Ja on tässä vaan helkkarin hieno ääni.
Käynnistettäessä auto murahtaa, kunnes alkaa jylistä matalalla nuotilla. Kun Pyry polkee kaasua, moottori alkaa rääkyä. Se on kouluttamattoman koiran ääni, sitä täytyy käskeä itsevarmasti, tai se tekee mitä lystää.

Itse asiassa, vaikka kuinka käskisi, tämä Alfa Romeo oikuttelee miten huvittaa. Auto ei nimittäin aina suostu käynnistymään. Ja jos se suostuu käynnistymään, se saattaa levitä kesken ajon.

Ehkä siksi vuonna 1951 Suomeen tullut merkki ei ole koskaan ollut valtava myyntimenestys. Viime vuosina uusia Alfa Romeoita on rekisteröity Suomessa joitain kymmeniä. Huppuvuosi oli 1989, jolloin uusia autoja myytiin Suomessa 799 kappaletta.

Alfa Romeoiden luotettavuus on parantunut, mutta edelleen se on tuittupäisen auton maineessa. Ja tosiaan, tässä GT-mallissa on joskus vikaa – tai ollaan rehellisiä, siinä on tosi usein vikaa.
Isä ja pojat etsivät juuri tällä moottorilla varustettua GT-autoa ympäri Eurooppaa. He löysivät tämän vuoden 2006 auton lopulta Suomesta.

Auto maksoi noin 8 000 euroa. Euroopassa autot olivat usein kalliimpia, luultavasti siksi, että ne ovat paremmassa kunnossa. Suomen talvi on Alfa Romeo GT:lle myrkkyä, sillä se on herkkä ruostumaan.

Osto oli vasta taloudellista esileikkiä. Pyry laskee, että auton kunnostamiseen ja päivittämiseen on mennyt niin paljon rahaa, että hinta on kolminkertaistunut. Koko ensimmäinen talvi meni maalauspajalla ja peltitöissä.

”Olisi sitä halvemmallakin päässyt. Mutta tällaisessa projektissa sitä haluaa, että yksityiskohdat ovat viimeisen päälle”, Pyry sanoo.

Siksi moottorin putkistojen kromaus piti uusia. Siksi vanteet piti entisöidä. Siksi ratti ja vaihdekepin nuppi piti päivittää puisiksi. Siksi pakoputkisto piti uusia ja alustaa jäykistää. Jarrujakin piti remontoida ja raidetangon pää uusia – ja hommia on vielä edessä.

Pirkka ja Pyry, isä ja poika, ovat molemmat auton haltijoita. Oskari ei saa vielä ajaa, koska on alaikäinen.

Oletko silti ajanut?

”Joo”, Oskari sanoo ja virnistää.

David Bowie lauloi vuoden 1974 Candidate-biisillään:

“When it’s good it’s really good / and when it’s bad I go to pieces”

Se on hyvä summaus elämästä Alfa Romeo GT:n kanssa.

Uudella asfaltilla kauniissa kesäsäässä tai radalla GT on Puccinin oopperaa.

”Kun tällä ajaa ja antaa kaasua, niin moottori ikään kuin huutaa, että lisää, lisää, lisää”, Pyry sanoo.

”Mutta ei tällä jossain Helsingin keskustassa voi ajaa. Kerran tein sen virheen, enkä tee uudestaan”, Pirkka sanoo.

Ja sitten on se epäluotettavuus.
Pirkka oli reissussa Naantalissa Alfa Romeolla. Kaikki sujui hyvin, kunnes seuraavana päivänä piti lähteä liikkeelle.

Auto ei käynnistynyt, bensa haisi. Pirkka alkoi tutkia asiaa ja huomasi, että bensaletku oli irronnut.

”Sen osasin korjata jopa ihan itse”, hän sanoo. Varmuuden varalle pelkääjän paikan jalkatilassa on edelleen vaahtosammutin – herkästi kuumeneva moottori ja irtoileva bensaletku voivat olla riskialtis yhdistelmä.

Viime vuonna posahti jäähdytin, kun Pirkka oli ajamassa Helsingissä Teollisuuskadulla – onneksi hän oli ajamassa huoltoon.

Yhtenä päivänä Pyry oli menossa katsastuttamaan autoa. Matkalla kohti katsastuskonttoria moottorinohjausyksikön vikavalo alkoi palaa.

”Mietin, että ei se sitten mene katsastuksesta läpi, mutta mennään nyt kuitenkin, niin saadaan lista, että mitä kaikkea muuta on vialla. Lista oli pitkä – ja se moottorivian valo palaa yhä. Mutta hetken se oli jo poissa”, Pyry sanoo.

Jakohihnoja – kallis remonttikohde – auto syö tuplanopeudella normaaliin autoon verrattuna. Kaikenlaisia vuotoja on tämän tästä.

Eivät nämä asiat yllätyksenä ole tulleet. Siksi Alfa Romeoon on hankittu hyvä hinausvakuutus.
Miksi?

Miksi ajaa autolla, joka hajoaa tämän tästä, ruostuu ja oikeuttelee?

Pyry miettii hetken, kunnes vastaa:

”Ei ole vaihtoehtoa. Tällainen auto vaan pitää olla.”

”Jonkun muun automerkin kanssa sitä olisi varmaan tässä vaiheessa niin turhautunut, että auto olisi mennyt vaihtoon jo hyvissä ajoin. Mutta Alfan kohdalla nuo viat jotenkin hyväksyy, koska ne kuuluvat auton luonteeseen”, Pirkka sanoo.

Alfa Romeo GT 3.2:n moottori laulaa taas oopperaa. Pyry pistää vaihteen silmään, ja auto jylisee horisonttiin.

Hetken aikaa sillä on ihanaa ajaa, kunnes se varmaan kohta taas sanoo sopimuksensa irti.

Järjetöntä. Vai onko?

”Ostin auton, koska vanhempi poikani muisteli jatkuvasti Alfa Romeo 156:a. Nyt molemmat pojat jakavat yhteisen harrastuksen kahdenkymmenen vuoden ikäerosta huolimatta ja saan itse olla mukana. Tästä yhteisestä kokemuksesta ja ajasta poikien kanssa olisin valmis maksamaan enemmänkin”, Pirkka kertoo.

Ei se niin järjettömältä kuulostakaan.

Avatar
dnapekko
Viestit: 611
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Minkälaisia liskuja ne ihmiset ostavat? Ei näissä minun Alfoissani ole muutaman vuoden aikana ollut mitään ihmettä, normaalia kulumista enimmäkseen.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
lerppu
Viestit: 6138
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Hauskaa harrastamista! Mutta artikkelin tulokulmassa hieman outoutta. Kyllä esim. tämän vuosituhannen BMW on huomattavasti vikaherkempi kuin vastaavan ajan Alfa Romeo. Ja harrasteautossa kuuluukin olla hieman tekemistä… Sitä en ymmärtänyt miksi Busso GT:llä ei voi mennä ytimeen? Eikös tälläkin palstalla vaikuttanut Töölööläinen vastaavan laitoksen omistaja vuosikausia. Ok, en tiedä kumpaa puolta tullinpuomia kilsoja tuli, mutta ei GT nyt poissa kotoaan keskustassa ole, vähän jopa päinvastoin!

Avatar
Polforea
Viestit: 11521
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

dnapekko kirjoitti:
06 Syys 2024, 09:32
Minkälaisia liskuja ne ihmiset ostavat? Ei näissä minun Alfoissani ole muutaman vuoden aikana ollut mitään ihmettä, normaalia kulumista enimmäkseen.
Mietin samaa hetken, sitten totesin että 8k€ Busso-GT on Saksasta saatettu kyllä ostaa vielä vähän euro edellä.

Heikoksi on kyllä tarkastus jäänyt, kun Suomi-Alfat ruostuu puhki mutta hyväkuntoinen Saksa-Alfa on viettänyt ekan talven koripajalla.
lerppu kirjoitti:
06 Syys 2024, 09:36
Sitä en ymmärtänyt miksi Busso GT:llä ei voi mennä ytimeen?
Ei sinne kannata mennä millään muullakaan :silly:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

JanV
Viestit: 1023
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mä en koskaan oo ottanut yleisiä mielikuvia kauheen vakavasti. Mun mielestä toi mielikuva on oikeastaan aika hauska ja oon itsekkin ylläpitäny sitä lähinnä vitsinä. Samat mielikuvathan koskee muitakin marginaalisempia merkkejä ja malleja.
Ja ihan sama mikä se mielikuva olisi niin toppahousu ostaa sen mitä löytyy naapurista koska sen on oltava silloin hyvä (vaikka ei olisi). Aiemmin se oli corolla, golf tai octavia. Nykyään se on model 3 tai Y.
Ja ruosteherkkiä löytyy muitakin, jopa ihan suosittujenkin merkkien malleista. Ne tunnistetaan mutta niistä ei vaahdota.

Sellaisen johtopäätökseen olen tullut jos ajaa marginaalimerkillä, sun on oltava jotenkin auto-orientoitunut tai arvostat muutakin kuin että se vie paikasta a paikkaan b tai että se kiihtyy motarin rampissa kovaa.

Mutta jos Alfa olisi yleinen malli niin mä en sillä ajaisi. Mona Lisakaan ei olisi niin arvostettu jos niitä olisi valmistettu 100t kpl.

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tuo HS:n juttu on järjettömän negatiivinen Alfa Romeota kohtaan. Itselläni mennyt 21 vuotta 156 Bussolla ilman draamaa, ellei nyt kynnyskoteloiden väistämätöntä ruostumista sellaiseksi lasketa.

FinPat
Viestit: 7943
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

155156 kirjoitti:
06 Syys 2024, 11:46
Tuo HS:n juttu on järjettömän negatiivinen Alfa Romeota kohtaan. Itselläni mennyt 21 vuotta 156 Bussolla ilman draamaa, ellei nyt kynnyskoteloiden väistämätöntä ruostumista sellaiseksi lasketa.
Paras Alfa Esson Baari -juttu mitä minulle on sattunut tapahtui Spiderin kanssa Maskun hiekkamontuilla kun joku Esson Baarin kanta-asiakas kertoi parkkeeratun auton vieressä asiantuntevasti kaverilleen millainen romu se on ja kun menin autoon ja Busso hörähti laakista käyntiin, kuten aina, niin Esson Baarin expertin kaveri totesi että onpas kaunis ääni kauniissa autossa.

Sitten Esson Baari expertti käveli harmaaseen Skeidaansa.

FinPat
Viestit: 7943
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:
06 Syys 2024, 11:43
Aiemmin se oli corolla, golf tai octavia. Nykyään se on model 3 tai Y.
Tuo on totta. Kun hankin syksyllä 2021 Model 3 niin se oli ensimmäinen punainen Turussa, tai ainakin ihan ensimmäisiä. Silloin ne harvat vastaantulevat Tesla kuskit vielä moikkasivat toisiaan kuin Alfistit parhaimmillaan.

Ja nyt 2024 syksyllä se on Golf Octavia III. Nopeasti muuttui maisema.

Avatar
Dali
Viestit: 149
Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170"
Paikkakunta: Raisio

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Dali »

155156 kirjoitti:
06 Syys 2024, 11:46
Tuo HS:n juttu on järjettömän negatiivinen Alfa Romeota kohtaan. Itselläni mennyt 21 vuotta 156 Bussolla ilman draamaa, ellei nyt kynnyskoteloiden väistämätöntä ruostumista sellaiseksi lasketa.
Tuossa juttusarjassa koko tulokulma on se, että auton täytyy olla jollain tavalla "järjetön". Varmatoimisimmat Alfat ovat siis karsiutuneet jo pois siinä vaiheessa, kun toimitus on kerännyt juttuehdotuksia lukijoiltaan.

Avatar
alum
Viestit: 640
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja alum »

^^^ ....

Noista italialaisista tv-sarjoista. Lolitassa tai Foscassa Alfojen keulamerkit on peitetty tai retusoitu jostakin syystä. Don Matteossa oli samanlainen ilmiö taksia esittäneen kansanauton kohdalla. Vaikka Kansanautoyhtymä onkin Adolf Hitlerin eli Mussolinin aateveljen luomus, syy lienee muualla. Kaupallisuus on viety jo vähän liian pitkälle, jos tuotantoyhtiö tai ohjelman sponsori määrää joidenkin autojen logot piiloon.

Vaikka italialaiset poliisisarjat tuntuvat aikamoiselta saippualta tai hömpältä verrattuna saksalais- tai brittisarjoihin, ne kuitenkin ainakin minusta ovat laadukkaampia kuin kotimaiset, joissa lähinnä naidaan, tapellaan, kiroillaan, ryypätään ja muutenkin kuvataan sen kansanosan elämää, josta britit kohteliaasti käyttävät nimitystä "ordinary people". Kaikissa on myös kauniita .... maisemia ja muita näkymiä. Sen sijaan pidän paheksuttavana jatkuvaa herkuttelua ruualla. Siitä tulee ns. vesi kielelle ja on pakko itsekin vierailla jääkaapilla.

Lolitan aloitusjaksossa oli varastettu hänen Bianchinansa, jonka kääntäjä suomensi ensimmäisellä kerralla "autoksi", mutta jatkossa se oli sentään "Bianchina".

Avatar
TeroPee
Viestit: 1563
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »


Avatar
Mikkeller
Viestit: 204
Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T
Paikkakunta: Kemi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Mikkeller »

TeroPee kirjoitti:
26 Syys 2024, 18:02
Media kai se Youtubekin on.

https://youtu.be/lHTH5v2BNOg?si=sjdGXbvP4Hjg7gQV
Huh, kylläpä maisema vaihtuu vikkelään.



Brera Cinqueporte: https://www.automoto.it/news/alfa-romeo ... uesto.html

Avatar
dnapekko
Viestit: 611
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Mikkeller kirjoitti:
27 Syys 2024, 13:13
TeroPee kirjoitti:
26 Syys 2024, 18:02
Media kai se Youtubekin on.
https://youtu.be/lHTH5v2BNOg?si=sjdGXbvP4Hjg7gQV
Huh, kylläpä maisema vaihtuu vikkelään.
Brera Cinqueporte: https://www.automoto.it/news/alfa-romeo ... uesto.html
Olen seurannut Instagramissa tuota 159 Breran perällä projektia, hienoa työtä on kaveri tehnyt. Kun ei eka versio ollut tarpeeksi fiksu, leikattiin peltiä ja aloitettiin alusta, nyt on tyylikäs neliovinen
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
hjpp
Viestit: 1964
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja hjpp »


gYdEbUh
Viestit: 2535
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tässä on päivitetty versio Giulia QV:stä Nurburgringillä, ja tässä on ''siviiliajo'' Alfalla kyllä jo aika tapissa:

https://www.youtube.com/watch?v=86RHa5m-aVc
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Cotzy
Viestit: 910
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Ihailtavan rauhallisesti otetaan takapenkillä. Itsellä vois lentää laatta takana ratavauhdissa.

Cotzy

Avatar
HANU
Viestit: 1389
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja HANU »

Cotzy kirjoitti:
07 Loka 2024, 08:59
^ Ihailtavan rauhallisesti otetaan takapenkillä. Itsellä vois lentää laatta takana ratavauhdissa.

Cotzy
Toi jamppa korjasi tuon Giulian mällipelistä. JuuTuubissa on siitä videoita.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Mikkeller
Viestit: 204
Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T
Paikkakunta: Kemi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Mikkeller »

HANU kirjoitti:
07 Loka 2024, 12:16
Cotzy kirjoitti:
07 Loka 2024, 08:59
^ Ihailtavan rauhallisesti otetaan takapenkillä. Itsellä vois lentää laatta takana ratavauhdissa.

Cotzy
Toi jamppa korjasi tuon Giulian mällipelistä. JuuTuubissa on siitä videoita.
Kaivelin uteliaisuuttani tuon esille, voin samalla linkata ensimmäisen osan tähän:

REBUILDING MY WRECKED ALFA ROMEO WITH A FERRARI ENGINE
https://www.youtube.com/watch?v=K6PmFOfylCQ

Avatar
Mikkeller
Viestit: 204
Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T
Paikkakunta: Kemi

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Mikkeller »

Neilin kanava on hyvä, rehellinen ja käytännönläheinen. Paljon korjaus- ja kunnostusvideoita, joskin nyt oli vähän eriluontoinen video, kun auto oli niin uusi.

Italia Autos - ARE MODERN ALFA ROMEOS RELIABLE? MYTH DEBUNKED
https://www.youtube.com/watch?v=w9uqZaW4wXc

Avatar
155156
Viestit: 2151
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

KSML 11.10.2024

Vakuutusyhtiö väitti miehen suistaneen moottorivikaisen autonsa tahallaan tieltä Jyväskylässä lunastuskorvauksen toivossa

https://www.ksml.fi/paikalliset/7966950 ... 7BId-HtZgw

Avatar
alum
Viestit: 640
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27

Re: Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja alum »

Television 6-kanavalla pyörii - varmaan moninkertaisena uusintana "Ant Antsteadin unelma-auto", jossa rakennetaan jonkilaista replikaa Alfa 158:sta. En paljon perusta niistä, mutta yhdessä jaksossa käytiin vanhemman herrasmiehen autohallissa, jossa oli alkuperäinen sellainen. En lunttaamatta muista kuinka monta niitä rakennettiin, joku tai joitakin päätyi myöhemmin yksityisille - ehkä silloisten ajajien kautta. Samaisella herralla oli hallissa myös ainakin pari muuta Alfaa ... 8C35 ja 8C2600 (?). Ja sitten sanotaan, ettei raha tee onnelliseksi. 158:n arvoksi hän mainitsi 10-20 miljoonaa, mikä on aika hyvin linjassa vuosia sitten huutokaupassa myydyn saman aikakauden Mercedeksen 22 miljoonan hinnan kanssa. Jos jonkun replikan voisin rakennuttaa en haluaisi tuollaista, vaan mahdollsimman täydellisen kopion 162:sta. Olisi kiva mennä jonkun Alfa Classichen päällikön puheille ja sanoa, että rakentakaapas sellainen, ei mitään väliä mitä se maksaa, voin sitten antaa sen museoon säiytettäväksi.

Vastaa Viestiin