Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Puuhastelin pihalla enkä tallissa kun talli on täynnä. Piti tehdä puskakorjaus Maseratin ikkunanostimeen, jäi matkustajanpuolen ikkuna alas eikä noussut enää. Purettuna selvisi onneksi että sekä moottori että hammasratas oli ehjä, oli yhdestä vaijerista hajonnut holkki. Kun ei uutta enää saa niin piti keksiä toinen korvaava holkki. Sellainen löytyi mopoliikkeestä eli skootterin kaasuvaijerin säätöruuvi/holkki. Hopeinen vaijerinholkki kuvassa uusi, musta vanha rikkinäinen mitä oli jäljellä. Vanha väärällä puolella kun avasin koko laitoksen ja kasatessa jätin tarkoituksella toiselle puolelle pyörää.
- Liitteet
-
- IMG-20240704-WA0002.jpeg (44.43 KiB) Katsottu 3749 kertaa
- VMTD
- Viestit: 3362
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen vaihtui jakohihna ilman hilppeitä Lybraan. Alkuperäinen suunnitelma ranetuksesta täytyi hylätä, koska alahammaspyörässä on reunus joten hihnaa ei voi vaihtaa työntämällä uutta hihnaa hammaspyörille kun ensin on poistanut vanhasta puolet.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hioin ja kiillotin varttikutosen apukuskin puoleisen ajovaloumpion, kun oli jo jonkun verran sumea ja kellastunut. Ei mitenkään karmeassa kunnossa, mutta kuitenkin ärsyttävästi eroa kuskin puoleiseen verrattuna, joka on lähes virheetön. Autoglymin porakoneeseen käyvä kiillotussarja osoittautui hintansa arvoiseksi ja nyt molemmilla puolilla on kirkas umpio. Muistaakseni veljen autoon kokeilin joskus edullisempaa Philipsin käsikäyttöistä sarjaa, jolla ei kovin kummoista lopputulosta saanut aikaiseksi. Tai mahdollisesti olisi saanut, jos aikaa olisi käyttänyt paljon paljon enemmän. Porakoneella homma hoitui helposti ja nopeasti.
Philipsin sarjassa tosin oli mukana pinnoittava suoja-aine, joka taas Autoglymistä puuttui. Laitoin nyt ainakin kunnon vahakerroksen valojen suojaksi.
Philipsin sarjassa tosin oli mukana pinnoittava suoja-aine, joka taas Autoglymistä puuttui. Laitoin nyt ainakin kunnon vahakerroksen valojen suojaksi.
- jargon
- Viestit: 616
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Outback sai uudet lambdat, nykiminen tuntui hävinneen testilenkillä. Helpohkot vaihdettavat, lähtivät irti kevyesti, ainoa ongelma oli etummaisen noin 5cm lyhyt johto jonka takia joutui muotoilemaan liittimen kiinnikettä hieman
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Haettu Puuilosta pari 1800 x 400 x 900 hyllykköä ja koottu autotallin yhteydessä olevaan "jäteastiahuoneeseen". Wanha, vuoden -69 talo jossa oli keittiöstä metalliseinäinen kuilu tänne. Oman aikansa virityksiä. Muuttoremontin yhteydessä keittön lattiaan tuli mosaiikkibetoni kauttaaltaan ja hitsasin kuilun umpeen ja kaadoin betonia sinne. Eipä enää ilma kierrä autotallista keittiöön tai päin vastoin.
Mutta siis romua yritän saada järjestykseen. Ihmiselle kertyy liikaa tavaraa.
Mutta siis romua yritän saada järjestykseen. Ihmiselle kertyy liikaa tavaraa.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ilmastoinnin täyttö Lybraan. Näiden aineella:
https://easyklima.com/
Kompuran akselitiiviste (ilmeisesti, värin perusteella) fuskaa, ja 2021 täytetty systeemi oli jo tyhjä. Saa nähdä kuinka pitkään pysyy toimivana tällä täytöllä. Mitähän aineita nuo korvaavat aineet sitten liekään, en ehkä lähtisi kovin uudella autolla testaamaan, vaikka kovasti itse turvalliseksi mainostavatkin. Kai siihen joku syy on, miksei niillä ole jo korvattu esim. R134:sta.
https://easyklima.com/
Kompuran akselitiiviste (ilmeisesti, värin perusteella) fuskaa, ja 2021 täytetty systeemi oli jo tyhjä. Saa nähdä kuinka pitkään pysyy toimivana tällä täytöllä. Mitähän aineita nuo korvaavat aineet sitten liekään, en ehkä lähtisi kovin uudella autolla testaamaan, vaikka kovasti itse turvalliseksi mainostavatkin. Kai siihen joku syy on, miksei niillä ole jo korvattu esim. R134:sta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Sape
- Viestit: 1398
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
R12 järjestelmä? Noihin on korvaavaa aine R437A, mutta toki on kalliimpaa kuin tuo linkin tuote.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vm. 2001, eli r134:sta siinä aina on ollut. Kannattaa muuten täyttäessä odottaa pidempään, kuin mainostettu 10 min. Paine nousee kyllä iloisesti nopeaan, mutta ilmeisesti ottaa hieman pidemmän aikaa, ennenkuin paine systeemissä tasautuu. Voi jäädä vajaaksi, jos ei odottele. Vajaalla pullollisella oli täyttyvinään ja alkoi viilentääkin, joskaan ei kovin tehokkaasti, mutta mittari vain näytti täysiä paineita. Seuraavana päivänä sai laittaa loputkin pullosta, ja perään koko toisen pullollisen ilman että mittari olisi ylitäyttöä näyttänyt, ja sitten alkoi viilennystehoakin löytymään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
R290 on ehkä se kylmä-aine noissa. Eli propaania, lisättynä sitruunahajusteella. Palavaa kaasua siis, eli vähän lisäjännitystä kolarointiin, ja lienee juuri se syy, miksei tuota ole otettu laajempaan käyttöön. Mutta aika paljon noita taidetaan käyttää maailmalla, joten kaipa se riittävän turvallinen on.
Ehkä kuitenkin laitan kompuran tiivisteen kuntoon seuraavan täytön sijaan.
Ehkä kuitenkin laitan kompuran tiivisteen kuntoon seuraavan täytön sijaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jenkeissähän noita kaikenlaisia, myös R12, on mainostettu pitkään mutta lentomatka ollut ongelma. Missä tämä Easyklima majailee?mutt kirjoitti: ↑25 Heinä 2024, 21:29Ilmastoinnin täyttö Lybraan. Näiden aineella:
https://easyklima.com/
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Puolalainen firma, ja sieltä pakettikin tuli.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jargon
- Viestit: 616
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jonkinverran vissiin käyttävät vanhoista linja-autoista matkailuautoiksi muutetuissa nestekaasua kylmäaineena, on hieman edullisempaa kuin kylmäaineet, ja haisee ainakin riittävän pahalle
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sorvasin ensimmäisen tilatun asiakastyön \o/
Olen parin kaverin muksuille sorvannut ristisäislahjaksi helistimen. Jälkimmäisestä innostui perheen koira (joka muuten ei lelujen perään niin ole), niin pyysivät koiralle oman, niin pitihän sellainen pyöräyttää. Yllätysbonukseksi tietty pöräytin laserilla leluun koiran nimen . Vielä tarttee vähän hioa ja viimeistellä, mutta ehkä tuosta ihan kelpo tulee.
Olen parin kaverin muksuille sorvannut ristisäislahjaksi helistimen. Jälkimmäisestä innostui perheen koira (joka muuten ei lelujen perään niin ole), niin pyysivät koiralle oman, niin pitihän sellainen pyöräyttää. Yllätysbonukseksi tietty pöräytin laserilla leluun koiran nimen . Vielä tarttee vähän hioa ja viimeistellä, mutta ehkä tuosta ihan kelpo tulee.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Maunu
- Viestit: 3546
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159sin takajarrupalojen vaihtoa. Satulan liuku oli jämähtänyt totaalisesti jumiin ja vain toisenpuolen jarrupala oli kulunut metallille asti. Samalla männän säätö oli auennut niin pitkälle ettei mennyt enää helposti takaisin. Koko satula irti ja säätöä ruuvipenkissä. Nyt toimii taas. Käsijarru on vielä vähän löysä, joten täytyy sitäkin vähän säätää.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Isola
- Viestit: 2064
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin Lamborghinin. Kaasuttimen huolto oli helpompaa kuin Maseratissa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hiekkapuhalsin Flavian taka-akselin, takajouset, panhard-tangon ja takaiskarit maalausta varten. Tai oikeastaan siis museotarkastusta varten, kuulemma pitää olla siistit.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Etäpäivänä ip hyvää aikaa ottaa tallissa maantiekilpapyörän 32h uusi tuubivanne käteen ja vastaava määrä pinnoja,etunapa sekä nippeleitä toiseen käteen ja istua alas. Edellinen vanne menikin solmuun lenkillä törmäyksessä pimeässä pyörätien risteyksessä nuoremman ladykuntoilijan kanssa. Tuli kylkeen väistöstäni huolimatta, kiva huomata, että on vetovoimaa viel.
Hän korvasi osan vahingostani.
Edellisen vanteen kasaajat olikin tavoitellut paitsi kiekon tukevuutta niin myös keveyttä koska olikin valinnut 2- ristiin puolauksen
sen tyypillisen 3- ristiin sijaan. Jaa, mistäkö huomasin…. Epätoivoisesti yritin ensin 3- ristiin kasausta, mutta pinnat olivat n. 5 mm liian lyhyet… Lyhyiden pinnojen avulla saadaan pieni massansäästö noihin pyöriviin massoihin.
Kivaa täydellistä Zen- maista keskittymistä vaativaa hommaa loppurihtauksineen kaikkineen ja siinä menikin pari tuntia siivillä.
Ei pääsisi pyörämekaanikkona oikein meikä palkoille varmaan.
Hän korvasi osan vahingostani.
Edellisen vanteen kasaajat olikin tavoitellut paitsi kiekon tukevuutta niin myös keveyttä koska olikin valinnut 2- ristiin puolauksen
sen tyypillisen 3- ristiin sijaan. Jaa, mistäkö huomasin…. Epätoivoisesti yritin ensin 3- ristiin kasausta, mutta pinnat olivat n. 5 mm liian lyhyet… Lyhyiden pinnojen avulla saadaan pieni massansäästö noihin pyöriviin massoihin.
Kivaa täydellistä Zen- maista keskittymistä vaativaa hommaa loppurihtauksineen kaikkineen ja siinä menikin pari tuntia siivillä.
Ei pääsisi pyörämekaanikkona oikein meikä palkoille varmaan.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nykyäänhän on suoraan puolattuja edessä ja takana 2-ristiin pakan puolella ja sitten suorat toiselle puolella. Kevyttä on.Jiitee kirjoitti: ↑28 Elo 2024, 16:22Edellisen vanteen kasaajat olikin tavoitellut paitsi kiekon tukevuutta niin myös keveyttä koska olikin valinnut 2- ristiin puolauksen
sen tyypillisen 3- ristiin sijaan. Jaa, mistäkö huomasin…. Epätoivoisesti yritin ensin 3- ristiin kasausta, mutta pinnat olivat n. 5 mm liian lyhyet… Lyhyiden pinnojen avulla saadaan pieni massansäästö noihin pyöriviin massoihin.
Itselläni 35 vuotta ja 35kg sitten oli kevään ja syksyn lenkkeihin 4-ristiin puolatut. Maantie- ja korttelikisoihin sitten 3-ristiin ja tempokisoissa etukiekko 2-ristiin.
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mulla on tuo roadie- kalusto sen verran vintagea, että tuo lenkkipyöräkin onFinPat kirjoitti: ↑28 Elo 2024, 16:37Nykyäänhän on suoraan puolattuja edessä ja takana 2-ristiin pakan puolella ja sitten suorat toiselle puolella. Kevyttä on.Jiitee kirjoitti: ↑28 Elo 2024, 16:22Edellisen vanteen kasaajat olikin tavoitellut paitsi kiekon tukevuutta niin myös keveyttä koska olikin valinnut 2- ristiin puolauksen
sen tyypillisen 3- ristiin sijaan. Jaa, mistäkö huomasin…. Epätoivoisesti yritin ensin 3- ristiin kasausta, mutta pinnat olivat n. 5 mm liian lyhyet… Lyhyiden pinnojen avulla saadaan pieni massansäästö noihin pyöriviin massoihin.
Itselläni 35 vuotta ja 35kg sitten oli kevään ja syksyn lenkkeihin 4-ristiin puolatut. Maantie- ja korttelikisoihin sitten 3-ristiin ja tempokisoissa etukiekko 2-ristiin.
vm.1989- teräsrunkoinen italo… kaikki tuubikiekot on 3- ristiin 36- pinnaisia
paitsi avokkaat Zonda 16R- ysärin aerovanne.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hienoa tunnelmointia!
Colnago Columbus SL(X?) putkella ja Campagnolo Super Recordin osilla?
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Bottecchia Equipe SPX ( isokokoinen runko) , mutta modernilla Campan
Athena -11 osasarjalla höystettynä …karvan alle 9,5 kg edelleen…
Joo, kuitupyörän ( viimeisen ) myin pois kun 60v tuli mittariin.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroV.
- Viestit: 546
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Deltaan takimmaisen äänenvaimentimen kumiripustimineen. 2.0 Multijet-Deltaan ei Aeromotorsin listoilta suoraan sopivaa löytynyt, mutta ahkeran ristiinvertailun tuloksena tilasin Polmo 07.418:n, jonka Aeromotors lupaa sopivan vain Bravo II T-Jetiin. Pönttö sopi loveamattomalla takapuskurilla varustettuun diesel-Deltaan ongelmitta.
- Romeo y Julieta
- Viestit: 573
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mitä teit tänään tallissa?
156:n kuskin oven rajoittimen vaihto, vanha kun paukkui jo todella häiritsevästi. No, jos positiivisen kautta ajatellaan niin käänsihän tuo pauke pari kertaa katseita parkkipaikoilla. Ja Alfanhan kuuluu olla huomiota herättävä
Tältäkin foorumilta luin että näppäräsormisen onnistuisi vaihtaa tuo osa kaiuttimen reiän kautta. En kyllä edes pienet kädet omistavana saanut tuota kautta vanhaa irti saati uutta paikoilleen, joten ovipahvin irroitteluksi meni. Loppujen lopuksi ei niin paha homma kuin odotin, Giuliettaan oli jotenkin paljon ärsyttävämpää tehdä sama työ joskus 3 v sitten kun sivupeilin vaihdon yhteydessä piti ottaa ovipahvi irti.
Mutta onhan tuo nyt kiva kun tuli vihdoin laitettua kuntoon, enää ei heti jo ovea avatessa kuulosta auto siltä että siinä on jotain rikki
Tältäkin foorumilta luin että näppäräsormisen onnistuisi vaihtaa tuo osa kaiuttimen reiän kautta. En kyllä edes pienet kädet omistavana saanut tuota kautta vanhaa irti saati uutta paikoilleen, joten ovipahvin irroitteluksi meni. Loppujen lopuksi ei niin paha homma kuin odotin, Giuliettaan oli jotenkin paljon ärsyttävämpää tehdä sama työ joskus 3 v sitten kun sivupeilin vaihdon yhteydessä piti ottaa ovipahvi irti.
Mutta onhan tuo nyt kiva kun tuli vihdoin laitettua kuntoon, enää ei heti jo ovea avatessa kuulosta auto siltä että siinä on jotain rikki
- Maunu
- Viestit: 3546
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159:sin öljynvaihto ja kardaanitunnelin lämpösuojan kiinnitys. Olin laiska ja laitoin vanhan riekaleen kiinni muutamalla itseporautuvalla ruuvilla. Eipä ainakaan enää hiero kardaania kiiltäväksi. Ilmanputsari piti vaihtaa, mutta jostain syystä varaston hylly olikin tyhjä. Täytyy vielä hankkia sellainenkin jostain ennen katsastusta.
Stelvio sai uuden käytetyn sumuvalon sekä paistinpannun öljypohjaan. Samalla vedin sisätilanpistokkeen johdon. Tämä menikin sitten jo hermoja raastavaksi hommaksi.
Sinänsä yksinkertaiselta tuntunut panssarikaapelin pujotus kumisesta läpiviennistä ei ollutkaan ihan helppo juttu sen jälkeen kun läpivienti tipahti pois paikoiltaan eikä sitä tuntunut saavan millään enää takaisin paikoilleen. Luigi oli keksinyt laittaa läpiviennin kiinnitykseksi jonkun muovi hässäkän, jota ei sitten saa enää mitenkään paikoilleen ainakaan yksin.
No nyt Stelvio on pihassa konepelti pystyssä ja sikafleksiä ruiskittuna läpivientiin. Kaikenlaisia puupalikoita ym. painamassa kumia päin peltiä, jotta saa kuivua huomiseen. Huomenna sitten vielä lisä tiivistys kumin ulkoreunalle.
Stelvio sai uuden käytetyn sumuvalon sekä paistinpannun öljypohjaan. Samalla vedin sisätilanpistokkeen johdon. Tämä menikin sitten jo hermoja raastavaksi hommaksi.
Sinänsä yksinkertaiselta tuntunut panssarikaapelin pujotus kumisesta läpiviennistä ei ollutkaan ihan helppo juttu sen jälkeen kun läpivienti tipahti pois paikoiltaan eikä sitä tuntunut saavan millään enää takaisin paikoilleen. Luigi oli keksinyt laittaa läpiviennin kiinnitykseksi jonkun muovi hässäkän, jota ei sitten saa enää mitenkään paikoilleen ainakaan yksin.
No nyt Stelvio on pihassa konepelti pystyssä ja sikafleksiä ruiskittuna läpivientiin. Kaikenlaisia puupalikoita ym. painamassa kumia päin peltiä, jotta saa kuivua huomiseen. Huomenna sitten vielä lisä tiivistys kumin ulkoreunalle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- dnapekko
- Viestit: 611
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siis pihalla, kun tallissa on se Vegaprojekti, jonka pääremppaaja (nuorempi poika) pakkasi reppunsa ja meni kaakois-Aasiaan epämääräiseksi ajaksi, nyt kuuluu olevan Laosiin menossa: Ensin etsin GT:n kadonnutta kuskinpuolen valoa sulakkeita tarkastelemalla, ei menestystä, Xenon on vieläkin pimeänä, sammui yhtäkkisesti, onneksi kolme viikkoa katsastuksen jälkeen. Pitänee purkaa keula...
Sitten Thesistä ihmettelemään, talviseisonnasta käynnistyksen jälkeen tuli vikakoodi P1687 joka viittaa kaasuläpän toimintahäiriöön. Häiriö ei ole vaikuttanut ajoon mitenkään, autolla on käyty Lapissa ja Tallinnassa, mutta katsastusmies ei tykkää. Kotelo ei ollut erityisen likainen, ja muutenkin tuntuu olevan kunnossa, pitänee väsätä uusi tiiviste, putsata kaikki liittimet ja kokeilla onnea. Sekä fiksata yksi ilmanputsarikotelon kannen kiinnityskohta, oli avattu voimalla, kun ei yksi ruuveista ollut lähtenyt nousemaan ylös, vaan pyöri vapaasti. Kivahan se olisi Thesiskin leimata, joten harrastus jatkuu
Sitten Thesistä ihmettelemään, talviseisonnasta käynnistyksen jälkeen tuli vikakoodi P1687 joka viittaa kaasuläpän toimintahäiriöön. Häiriö ei ole vaikuttanut ajoon mitenkään, autolla on käyty Lapissa ja Tallinnassa, mutta katsastusmies ei tykkää. Kotelo ei ollut erityisen likainen, ja muutenkin tuntuu olevan kunnossa, pitänee väsätä uusi tiiviste, putsata kaikki liittimet ja kokeilla onnea. Sekä fiksata yksi ilmanputsarikotelon kannen kiinnityskohta, oli avattu voimalla, kun ei yksi ruuveista ollut lähtenyt nousemaan ylös, vaan pyöri vapaasti. Kivahan se olisi Thesiskin leimata, joten harrastus jatkuu
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Maunu
- Viestit: 3546
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kasasin Stelvion eilisen läpivienti episodin jäljiltä. Näyttäisi läpivienti olevan paikoillaan, joten liimaus kaiketi onnistui.
Samalla tuli laitettua moottorin suojamuovi ("pohjapanssari") takaisin paikoilleen. Vuoden se sieltä pois ehti olla. Eipä tuota ole tullut kaivattua, mutta onpahan säilössä tuolla omalla paikallaan. Kirotaan sitten taas öljynvaihdon yhteydessä kun joku ruuvi varmasti pyörii, mutta ei aukea.
159:siin löytyi ilmanputsari Motonetista. Vielä täytyisi jaksaa sekin paikoilleen laittaan, niin pääsisi kokeilemaan onnea katsastuksessa. Vähän jännittää tuon 280tkm ajetut suuttimet. Vieläköhän päästöt olisi kunnossa mydieseliä käyttämällä. Aika mustat on pakoputkenpäät. DPF poltto sai aikaan kyllä komiat savut kuukausi sitten.
Samalla tuli laitettua moottorin suojamuovi ("pohjapanssari") takaisin paikoilleen. Vuoden se sieltä pois ehti olla. Eipä tuota ole tullut kaivattua, mutta onpahan säilössä tuolla omalla paikallaan. Kirotaan sitten taas öljynvaihdon yhteydessä kun joku ruuvi varmasti pyörii, mutta ei aukea.
159:siin löytyi ilmanputsari Motonetista. Vielä täytyisi jaksaa sekin paikoilleen laittaan, niin pääsisi kokeilemaan onnea katsastuksessa. Vähän jännittää tuon 280tkm ajetut suuttimet. Vieläköhän päästöt olisi kunnossa mydieseliä käyttämällä. Aika mustat on pakoputkenpäät. DPF poltto sai aikaan kyllä komiat savut kuukausi sitten.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Löin isokasin tulille, huuhtaisin pölyt pois päältä ja ajoin rampeille. Valuttelin vanhat öljyt pois ja totesin öljyropun olleen löysällä ja vähän falskanneen, joten pistin vain vähän uutta tilalle ja pahvia alle, jos huomenna on pahvi puhdas voi täyttää lisää.
Öljyjen lisäksi pitäisi vaihtaa startti, joka on kivasti pakosarjan välissä piilossa. Pääsee siihen käsiksi sentään, mutta jatkan sitäkin huomenna, kun kone on vähän viilennyt.
Öljyjen lisäksi pitäisi vaihtaa startti, joka on kivasti pakosarjan välissä piilossa. Pääsee siihen käsiksi sentään, mutta jatkan sitäkin huomenna, kun kone on vähän viilennyt.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
Chevrolet Corvette -00
+ Liuta Saabeja :)
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ivecon sivusuojien väsäystä.
Kuulemma max 25mm raot sallitaan, vaikka Faustmannin rakenne menisi mm. Saksassa heittämällä läpi, niinei täällä hölmölässä sellaista.
Tänään näin samanlaisen, isolla tavarankuljetuskopilla liikenteessä, Suomikilvet ja keltainen tausta.
Ei sivusuojia ollenkaan.
Tää on ilmeisesti taas sitä tasa-arvoa.
Kuulemma max 25mm raot sallitaan, vaikka Faustmannin rakenne menisi mm. Saksassa heittämällä läpi, niinei täällä hölmölässä sellaista.
Tänään näin samanlaisen, isolla tavarankuljetuskopilla liikenteessä, Suomikilvet ja keltainen tausta.
Ei sivusuojia ollenkaan.
Tää on ilmeisesti taas sitä tasa-arvoa.
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Totesin sekä ropun ympäristön että pahvin olevan kuivia, joten tuuppasin loputkin öljyt sisään. Lubricantiksi valikoitui speksin mukainen Comman British Classic Motor Oil 20W50Polforea kirjoitti: ↑09 Syys 2024, 20:01Löin isokasin tulille, huuhtaisin pölyt pois päältä ja ajoin rampeille. Valuttelin vanhat öljyt pois ja totesin öljyropun olleen löysällä ja vähän falskanneen, joten pistin vain vähän uutta tilalle ja pahvia alle, jos huomenna on pahvi puhdas voi täyttää lisää.
Tässä on käynyt selkeästi vakava suunnitteluvirhe, koska olisi tuon voinut tehdä paljon vittumaisemmaksikin vaihtaa. Toki, yläruuviin piti sihdata kärkipala ja jatkopötköt paikoilleen yläkautta ja sitten sujahtaa auton alle, väkästää vääntiö kiinni karaan ja rykäistä, jotta sen sai auki. Ruuvin kantaan pääsee käsiksi ylhäältä ihan kädellä, kunhan työntää vasemman käden tulikuidun ja moottorin välistä, kääntää 90° oikealle ja työntää pakosarjan alle, kääntää sitten reilun 90° kiertäen vasemmalle ja sohii sormien päillä. Alaruuvi ja piuhat hoitui sitten nätisti alakautta.
Tässähän on kovemmat puristukset kuin useimmissa Rovereissa, eikä tuonne pakosarjan ja lohkon väliin mahdu startille alennusvaihdetta, joten näissä on käytetty jytäkämpiä high-torque -startteja, jotka jaksaa tätäkin konetta pyörittää ilman alennusvaihdetta. TVR:lle speksattu startti maksaa n. triplat verrattuna Rover-speksattuun starttiin. Mulla kuitenkin on unfair advantage nimeltään Megasquirt, joten voin alentaa rajaa, jossa moottorinohjaus tulkkaa koneen pyörivän tarpeeksi kovaa että sitä aletaan ohjata, joten otin rohkeasti edukkaaamman Rover-version, toki aitona Stardax-tuotteelta, ettei tipahda korkealta jos pitää kaivaa taskua syvemmältä ja hakea se virallinenkin versio. Ja marjat, meinaan paskanmarjat - ikinä ei minun aikana ole tämän auton kone pyörinyt startilla niin ilosesti kuin nyt uudella edullisella veturilla. Ilo oli lyödä veekasi tulille ja ajaa takaisin omaan pilttuuseensa. Nyt kehtaa hyvänä päivänä soitella konttorille, että olkaatten valmiina, me tullaan piipahtaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- dnapekko
- Viestit: 611
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Edelleen pihalla tehtynä: Eilen askartelin Thesiksen kaasuläppäkotelon puhdistuksen (ei juuri mitään puhdistettavaa) jälkeen paikoilleen, uusi ilmanputsari ja putket ja letkut paikoilleen, ja auto käymään. Vikavalo ei vain sammunut, joten päätä tyynyyn. Tänään sitten kytkin MES:in, ja niinhän sen vikakoodin sai kuitattua pois, eli ongelma poistui. Auttoiko puhdistus, rämpääminen vai liitinten käsittely kontaktispraylla, mene ja tiedä. Sitten pikku koeajolenkki, bensan ostoa ja katsastusajan tilaus. Saas nähdä mitä huominen tuo tullessaan.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Isola
- Viestit: 2064
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Thesiksellä on sitten tapana jättää osa vikavaloista mittariston muistiin. Moottorin vikavalo ei välttämättä käyttäydy näin, mutta ABS:n valo kyllä. Ilmeisesti idea on siinä, että vakavimmat viat saadaan kuljettajan tietoon heti, ennen kuin diagnostiikka on tarkistanut nykytilanteen. Kannattaa siis joskus nollata mittaristokin MESillä jos valo vain killittää vaikka vian on täytynyt korjautua.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Flavialle hankittua myönteinen lausunto museorekisteröintiä varten, ja siitä sitten samantien myös museorekisteröinti. Seuraavan kerran pitää näyttää konttorilla vuonna 2028.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitoksia. Verojen maksu jatkuu edelleen, kun kaksi muutakin autoa on liikenteessä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Löin taas isokasin tulille ja peruutin pihalle. Tsekkasin renkaista ilmanpaineet ja paisarista jäähdytysnesteen määrän, lisäsin vähän kaikkia. Seuraavaksi soittelin naapurikylän ingenjöörille että joskos tulisin poikkeemaan. Ingenjööri ihasteli autoa aikansa ulkoa, sisältä, yltä, päältä ja alta ja printtasi lapun jossa lukee "Hyväksytty".
Nyt on siis meikäläisen koko autokalusto siltä osin, että edes moottori ylipäätään pyörii, leimassa.
Nyt on siis meikäläisen koko autokalusto siltä osin, että edes moottori ylipäätään pyörii, leimassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Jiitee
- Viestit: 4466
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fillarikärpänen puraisi viikolla taas lujaa, kun Seinäjoelta löytyi kelpo teräsrunkoisen Vintage- maantiekilpapyörän uusi projekti torstaina.
Panasonic Aero-6000:n vuodelta 1982 Dura-Ace Aero AX täydellisellä osasarjalla työn alle heti to-illalla, ja tänään tuli
valmista n. 10 tunnin uurastamisen jälkeen. Japsiklassikko on pelastettu nyt.
Panasonic Aero-6000:n vuodelta 1982 Dura-Ace Aero AX täydellisellä osasarjalla työn alle heti to-illalla, ja tänään tuli
valmista n. 10 tunnin uurastamisen jälkeen. Japsiklassikko on pelastettu nyt.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja sitten heti kortteliajoihin testaamaan. Dura-Ace Aero polkimia mainostettiin aikanaan että voi polkien kantata jyrkemässä kulmassa kuin normipolkimella samalla kammen pituudella.Jiitee kirjoitti: ↑06 Loka 2024, 21:35Fillarikärpänen puraisi viikolla taas lujaa, kun Seinäjoelta löytyi kelpo teräsrunkoisen Vintage- maantiekilpapyörän uusi projekti torstaina.
Panasonic Aero-6000:n vuodelta 1982 Dura-Ace Aero AX täydellisellä osasarjalla työn alle heti to-illalla, ja tänään tuli
valmista n. 10 tunnin uurastamisen jälkeen. Japsiklassikko on pelastettu nyt.
- TeroPee
- Viestit: 1563
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Esittelin myynnissä olevaa autoa ja kättelin.
- TeroPee
- Viestit: 1563
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tämä jää mulle talveksi talliin joten toistaiseksi painokeskiarvo ei muuttunut.
Jos kaikki asiat menevät suunnitellusti niin autojen omamassakeskiarvo nousee hiukan, mutta kokonaismassakeskiarvo laskee joskus keväällä.
- hjpp
- Viestit: 1964
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saatoin loppuun kahdeksan vuotta sitten aloitetun tulppien vaihdon Spideriin. Hintaan 6 snt/kpl ostetut Berut menivät vanhojen Berujen tilalle, mutta en nähnyt lukea olivatko täysin samat. Edellinen vaihto oli ollut syksyllä 20026, mutta matkaa oli toki kertynyt vasta 37 tkm.
Tämä tapahtui vastaavalla tavalla keväällä aloitetun jakohihnan vaihdon yhteydessä, joka tietysti jäi viime hetkille, kun huomenna ajattelin siirtää koko auton talvisäilöön. Yllättävän venähtänyt oli hihna viiden vuoden jälkeen vaikka ajoa ei ollut kuin ehkä 3 tkm. Avasin oikein venttiilikopat tarkastaakseni vähän kulahtaneiden tussimerkkien oikeellisuuden.
Siitä tarkistuksesta kaikki harmit sitten juontuivatkin, kun auto ei käynyt kokoamisen jälkeen tyhjäkäyntiä lainkaan. Kaasulla kyllä toimi, mutta vähän oudosti silloinkin. Liittimien tutkintaa, MESsin kanssa kiroilua ja laihoja tuloksia seurasi.
Lopulta auto kävi jotenkin ja jostain kuului kova suhina. Huohotin oli jäänyt imusarjasta irti ja sen kiinnitys sammutti koko auton...
MES suostui toimimaan sadalla yrityksellä kolme kertaa ja suomillaan sekunneilla kertoi tyhjäkäyntipuolella olevan jotain vikaa. Jaa, no kiitos varmistuksesta vaan.
Lämmettyään auto kävi juuri ja juuri ehkä 500 kierroksen tyhjäkäyntiä, mutta ruiskun valo paloi. Liittimien räpläystä puhdistusta ja bingo!
Imusarjan takanahan yksi liitin kaipaa johtoa. Johto kiinni ja kierrokset ampaisivat korkealle ja palasivat normaalille tasolle. Ruiskun valokin sammui.
Olinkin miettinyt, että luultavasti unohdan juuri tuon johdon laittaa kiinni, kun se roikkuu niin kovin piilossa moottorin takana. Olisi pitänyt olla ajattelematta.
Tuo purnukka imusarjassa oli siis kyseessä.
Tämä tapahtui vastaavalla tavalla keväällä aloitetun jakohihnan vaihdon yhteydessä, joka tietysti jäi viime hetkille, kun huomenna ajattelin siirtää koko auton talvisäilöön. Yllättävän venähtänyt oli hihna viiden vuoden jälkeen vaikka ajoa ei ollut kuin ehkä 3 tkm. Avasin oikein venttiilikopat tarkastaakseni vähän kulahtaneiden tussimerkkien oikeellisuuden.
Siitä tarkistuksesta kaikki harmit sitten juontuivatkin, kun auto ei käynyt kokoamisen jälkeen tyhjäkäyntiä lainkaan. Kaasulla kyllä toimi, mutta vähän oudosti silloinkin. Liittimien tutkintaa, MESsin kanssa kiroilua ja laihoja tuloksia seurasi.
Lopulta auto kävi jotenkin ja jostain kuului kova suhina. Huohotin oli jäänyt imusarjasta irti ja sen kiinnitys sammutti koko auton...
MES suostui toimimaan sadalla yrityksellä kolme kertaa ja suomillaan sekunneilla kertoi tyhjäkäyntipuolella olevan jotain vikaa. Jaa, no kiitos varmistuksesta vaan.
Lämmettyään auto kävi juuri ja juuri ehkä 500 kierroksen tyhjäkäyntiä, mutta ruiskun valo paloi. Liittimien räpläystä puhdistusta ja bingo!
Imusarjan takanahan yksi liitin kaipaa johtoa. Johto kiinni ja kierrokset ampaisivat korkealle ja palasivat normaalille tasolle. Ruiskun valokin sammui.
Olinkin miettinyt, että luultavasti unohdan juuri tuon johdon laittaa kiinni, kun se roikkuu niin kovin piilossa moottorin takana. Olisi pitänyt olla ajattelematta.
Tuo purnukka imusarjassa oli siis kyseessä.
- Liitteet
-
- IMG_20241009_144454-2.jpg (86.26 KiB) Katsottu 725 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tyhjäkäynnin lisäilmaventtiili
- Polforea
- Viestit: 11521
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lattiaa. Mun pieni puutyöverstas on vanhassa lehmälässä joten siihenhän on keskelle lattiaa aikoinaan valettu kusikouru. Mukavan petollinen astua vahingossa reunalle ja muutenkin ärsyttävä, joten wanhaan (hyvään?) tapaan täytin sitä tiilillä ja kivillä ja valoin päälle sementtiä niin, että lattia on edes kohtuullisen tasainen.
Saattoipa sinne väliin vilahtaa 20W/m lämmityskaapeliakin muutama metri - ei sillä teholla tuollaisesta tilasta lämmintä tehdä, mutta saa vähän lämmitystä, mikä voisi vähän vähentää ilmankosteutta tietyillä keleillä.
Saattoipa sinne väliin vilahtaa 20W/m lämmityskaapeliakin muutama metri - ei sillä teholla tuollaisesta tilasta lämmintä tehdä, mutta saa vähän lämmitystä, mikä voisi vähän vähentää ilmankosteutta tietyillä keleillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5610
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mazdan laturi purki akkua 3.5A teholla, mikä tiesi hyvin matalaa napajännitettä. Reilun vuoden vanha akku, toivottavasti vielä virkoaa, vaikka käyttöiästä taisi napsahtaa vuosia pois. Varastosta puoli miljoonaa ajetusta autosta oleva laturi tilalle, ja taas pelaa. Niinikään varastosta myös aito 500:sta kotoisin oleva Moparin akku paikalleen siksi aikaa, että oman akkunsa saa ladattua, siinä menee useampikin tovi. Alkuun ei älylaturi suostunut edes aloittamaan latausta, ennenkuin oli älyttömällä laturilla hieman herätellyt.
Kaipa tuo oma laturinsa tulisi kuntoon uudella diodisillalla.
Kaipa tuo oma laturinsa tulisi kuntoon uudella diodisillalla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Giulian kuskin puolen lampunpesuri vuotanut hiljaksiin rungon läpi jo jonkun aikaa. Otin pumpulta tulevasta letkusta pesureille jakava T-haaran irti ja tulppasin letkun 10mm puutapilla ja klemmarilla. Ei sotkeennu konepelti enää