Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Valvoja: Moderators
- hjpp
- Viestit: 2000
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Ei taida tämä keskustelu tänne kuulua, mutta kommentoidaan nyt kuitenkin.
Jos vanha C5 on ollut iäisyyden alla on kaikki Alfat varmaan alkuun kamalia. Jos muutosta ei kaipaa, niin vähemmän käytetty C5 on loistava vaihtoehto! Ei ruostu ikinä, hdi toimii ikuisuuteen asti, kyytiin sopii puoli elämää, matkustus on mukavaa eikä niistä tarvitse maksaakaan oikein mitään.
Jos taas kaipaa, niin kyl myö autetaan.
Jos vanha C5 on ollut iäisyyden alla on kaikki Alfat varmaan alkuun kamalia. Jos muutosta ei kaipaa, niin vähemmän käytetty C5 on loistava vaihtoehto! Ei ruostu ikinä, hdi toimii ikuisuuteen asti, kyytiin sopii puoli elämää, matkustus on mukavaa eikä niistä tarvitse maksaakaan oikein mitään.
Jos taas kaipaa, niin kyl myö autetaan.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 20 Tammi 2023, 19:49
- Car(s): Ei vielä Alfaa. Citroen C5, Citroen C6, Saab 900.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Kuten totesin, täytyy yrittää käydä kokeilemassa toista Giuliettaa. Jos se on tuota aiempaa parempi niin mikäs siinä sitten. On tunnustettava, että tuo kokeilemani oli Ruotsin halvin ja myyjäliikettä pyöritti vielä sopivasti päivettynyt kaveri. Ehkä kyseessä ei ollut aivan helmi. Tuo oli kuitenkin lähin diesel, minkä luokse oli päästävissä. Kaupungissa on myös toinen myynnissä, mutta on bensakäyttöinen ja brysselin ruplissa toiselle kympille menevä pyynti asettaa näyttelijänlahjat koetukselle. Voisi olettaa, että auto on vastaavasti parempi... Muut vaihtoehdot ovat sitten jo sen verran kauempana, ettei yhden vapaapäivän aikana oikein viitsi lähteä niiden luo ajelemaan.
hjpp tietysti kiteyttää tuossa sen pahimman dilemman. Toisaalta tekisi mieli kovasti kokeilla välillä jotain muutakin mutta tottuminen C5:n (tai muun hydesitikan) ominaisuuksiin tekee muuhun siirtymisen hankalaksi, varsinkin kun yli puoli miljoonaa mittariin itse ajettua kilometriä on mennyt kokonaisuuden huomoiden melkoisen vähällä remontinteolla. Asia täytyy selvittää ensin itselle, mutta jotain toimenpiteitä on tehtävä koska vanha uskollinen palvelija alkaa viimein uupua, eikä hinkua liiemmälti ole kansiremppaan + peltien hitsaamiseen. Mutta ne jaget me nyt kuitenkin unohdetaan, siitä ei tingitä. Jos bensa olisi vaihtoehto ja tuon pyynti hiemankaan alhaisempi, niin tuossahan se peli olisi:
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /106059181
hjpp tietysti kiteyttää tuossa sen pahimman dilemman. Toisaalta tekisi mieli kovasti kokeilla välillä jotain muutakin mutta tottuminen C5:n (tai muun hydesitikan) ominaisuuksiin tekee muuhun siirtymisen hankalaksi, varsinkin kun yli puoli miljoonaa mittariin itse ajettua kilometriä on mennyt kokonaisuuden huomoiden melkoisen vähällä remontinteolla. Asia täytyy selvittää ensin itselle, mutta jotain toimenpiteitä on tehtävä koska vanha uskollinen palvelija alkaa viimein uupua, eikä hinkua liiemmälti ole kansiremppaan + peltien hitsaamiseen. Mutta ne jaget me nyt kuitenkin unohdetaan, siitä ei tingitä. Jos bensa olisi vaihtoehto ja tuon pyynti hiemankaan alhaisempi, niin tuossahan se peli olisi:
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /106059181
Aquatica kirjoitti: ↑22 Tammi 2023, 19:46Itselläni ollut 2 Giuliettaa, enkä kyllä voi millään tasolla allekirjoittaa jäykkää ohjausta.
D-asennolla voi olla jäykähkö, mutta N/A antaa kyllä niin löysän, että toisinaan harmitti.
Toki pääosin ajelut tapahtui D:llä toki.
Paukkuva alustakaan ei ehjään autoon kuulu; jos iskarin yläpäät tai etupään alapallot kärsineet, niin siinä on herkästi syyllinen löytynyt. Noihinhan saa pelkät pallonivelet, toki alkuperäisistä varsista pitää ensin porata niitit auki - mutta sen jälkeen on vaihdettavat.
Jaguarissa kokemukset on pari kertaa XE:n (?) kyydissä matkanneena ja kerran ajaneena, mutta siitä tykkäsin aika pirusti. Oikeastaan ainoa ongelma oli se, ettei se ole ihan budjetissa
Tuo 159:ssäkin oleva 2.4JTDm 20v kone on koneena tosi hyvä, mutta tankki (auto) painaa. Oma yksilöni pääsee n. 7,5l/100km pääosin matka-ajossa, mutta mulla onkin moottorissa vikaa.
- karila
- Viestit: 1224
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Juu, tuo Tukholman 156 on kyllä karkki, taitaa automaatti olla harvinaisuus 156 bussossa ?
No, n 30000 km mittarilukema 20 v vanhassa autossa on mielestäni liian hyvää ollakseen totta...
No, n 30000 km mittarilukema 20 v vanhassa autossa on mielestäni liian hyvää ollakseen totta...
- Kari
- Macela
- Viestit: 2687
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Kuvien perusteella kyllä uskon ajomäärään. Pari vuotta sitten käytiin katsomassa foorumilaisen 50tkm ajettua Busso 156:sta, oli houkutteleva mutta ollut pitkään ajamatta niin uskallus ei itsellä riittänyt kauppoihin. Välillähän noita vähän ajettuja tulee esiin.
-
- Viestit: 133
- Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
- Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08 - Paikkakunta: Lieksa
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Giulietassa oikean puolen viiksen päästä painelemalla näet ajotietokoneen tietoja mm. keski- ja reaaliaikainenkulutus.
Itsellä myös 2.0JTDm ja paras kulutus talvirajoituksilla on arvaustietokoneen mukaan 3.8l/100km todellinen muutaman desin enempi.
Ei pitäisi alustan paukkua kunnossa ollessa.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 20 Tammi 2023, 19:49
- Car(s): Ei vielä Alfaa. Citroen C5, Citroen C6, Saab 900.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tässä kävikin nyt niin, että autoksi seuloutui käyttöauton sijaan keräilykappale eli -95 Citroen XM 3l V6 bensa. Aika kaukana siitä, mitä etsin mutta ei voinut olla ostamattakaan kun tuo on jo melkoisen harvinainen kapine. Vielä kun sen saa ehjänä täältä Ruotsista kotiin asti niin pannaan naftaliiniin. 

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervehdys. Uusi foorumilainen tässä Nurmijärveltä. Pitkään PSA :n tuotteilla ajaneena kiinnostaisi hankkia Alfa toiseksi autoksi. Giulietta tai miksei Mitokin. Jos on hyviä ehdokkaita tiedossa, saa tarjota tai vinkata.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan! Tässä olisi yksi uusi foorumilainen. Aikaisemmin oon omistanut saksalaisia, japskeja ja ranskiksia, mutta en ikinä yhtään italialaista autoa. Noh nyt hyppäsin kohti tuntematonta ja hommasin alkukesästä tommosen Alfa Romeo 156:n 2.5 V6 "Busso"-moottorilla. Alun perin ajatuksena oli ihan vaan, että jos sitä kerrankin sais nauttia tommosesta kunnon moottorista. Suorituskykyä riittää mulle ihan tarpeeks ja kyllä tuo upea äänimaailma sytyttää!
Mutta saattoi tässä jonkinlainen Alfa-kärpänen purasta muutenkin. Ainakin se on ensimmäinen automerkki, joka on saanut mut rekisteröitymään autoaiheiselle foorumille!
Yksilöni on kaukana priimasta, mutta kyllä sillä ajaessa vaan hymyilyttää ja murheet unohtuu.
Kaiken kaikkiaan sen verta positiivinen kokemus, että olen henkisesti varautunut tähän vähän eurojakin uhraamaan, jotta sen saan pidettyä tien päällä mahdollisimman pitkään. Ja hyvinhän tämä on jo kolme kesäreissuakin kestänyt! Ainoastaan ääntävän pyöränlaakerin olen joutunut vaihdattamaan.
Hieman tässä alkutaipaleilla pääs hämmentämään, kun muut Alfa-kuskit saattavat moikkailla vastaan tullessaan. Mutta sehän on mielestäni hieno ja mukava tapa. Täytyy vaa koittaa pysytellä skarppina, että huomaa moikkailla takas!

Yksilöni on kaukana priimasta, mutta kyllä sillä ajaessa vaan hymyilyttää ja murheet unohtuu.

Hieman tässä alkutaipaleilla pääs hämmentämään, kun muut Alfa-kuskit saattavat moikkailla vastaan tullessaan. Mutta sehän on mielestäni hieno ja mukava tapa. Täytyy vaa koittaa pysytellä skarppina, että huomaa moikkailla takas!

- Al Fist
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14 Tammi 2022, 13:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 Berlina 2.2
Kivoin exä Mercedes-Benz A 160.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tämähän on lähes sanasta sanaan kuin omalta näppäimistöltäniDario kirjoitti: ↑20 Heinä 2023, 16:00Terve vaan! Tässä olisi yksi uusi foorumilainen. Aikaisemmin oon omistanut saksalaisia, japskeja ja ranskiksia, mutta en ikinä yhtään italialaista autoa. Noh nyt hyppäsin kohti tuntematonta ja hommasin alkukesästä tommosen Alfa Romeo 156:n 2.5 V6 "Busso"-moottorilla. Alun perin ajatuksena oli ihan vaan, että jos sitä kerrankin sais nauttia tommosesta kunnon moottorista. Suorituskykyä riittää mulle ihan tarpeeks ja kyllä tuo upea äänimaailma sytyttää!Mutta saattoi tässä jonkinlainen Alfa-kärpänen purasta muutenkin. Ainakin se on ensimmäinen automerkki, joka on saanut mut rekisteröitymään autoaiheiselle foorumille!
Yksilöni on kaukana priimasta, mutta kyllä sillä ajaessa vaan hymyilyttää ja murheet unohtuu.Kaiken kaikkiaan sen verta positiivinen kokemus, että olen henkisesti varautunut tähän vähän eurojakin uhraamaan, jotta sen saan pidettyä tien päällä mahdollisimman pitkään. Ja hyvinhän tämä on jo kolme kesäreissuakin kestänyt! Ainoastaan ääntävän pyöränlaakerin olen joutunut vaihdattamaan.
Hieman tässä alkutaipaleilla pääs hämmentämään, kun muut Alfa-kuskit saattavat moikkailla vastaan tullessaan. Mutta sehän on mielestäni hieno ja mukava tapa. Täytyy vaa koittaa pysytellä skarppina, että huomaa moikkailla takas!![]()

Minutkin toivotettiin foorumille tervetulleeksi, joten laitetaanpa hyvä kiertämään, eli tervetuloa!
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Uusvanha forumisti esittäytyy. Kolme Alfaa ollut aiemmin ja nyt viiden vuoden Alfattoman kauden jälkeen tuli eilen haettua Bemarin tilalle 159 2.4 litraisella dieselillä ja automaattilaatikolla. Välttämättä tuo diesel ei toisaalta hirveästi houkuttanut mutta automaatti oli ehdoton, joten jossain täytyi nöyrtyä.
Heinäkuussa tuli käytyä Milanossa Alfa museossa ja se oli lopulta se viimeinen niitti jolloin tajusi, että pakko se on taas saada italialainen ja nimenomaan Alfa alle. Toivottavasti tämä 159 pysyisi edes jotenkin läjässä siihen asti, että saan opintoni päätökseen parin vuoden päästä, jonka jälkeen voisi alkaa suoraan katselemaan sitä omaa ultimaattista graalin maljaa eli Giuliaa.
PS: Pakko sanoa, että kyllä hymy nousi eilen korviin asti, kun kauppojen jälkeen lähdin ajamaan kotiin ja muutaman kilsan päästä tuli ensimmäinen Alfa vastaan, josta nousi komeasti lapa pystyyn.
Heti karisi viimeisetkin epäilykset siitä, tuliko tehtyä oikea päätös.
Heinäkuussa tuli käytyä Milanossa Alfa museossa ja se oli lopulta se viimeinen niitti jolloin tajusi, että pakko se on taas saada italialainen ja nimenomaan Alfa alle. Toivottavasti tämä 159 pysyisi edes jotenkin läjässä siihen asti, että saan opintoni päätökseen parin vuoden päästä, jonka jälkeen voisi alkaa suoraan katselemaan sitä omaa ultimaattista graalin maljaa eli Giuliaa.

PS: Pakko sanoa, että kyllä hymy nousi eilen korviin asti, kun kauppojen jälkeen lähdin ajamaan kotiin ja muutaman kilsan päästä tuli ensimmäinen Alfa vastaan, josta nousi komeasti lapa pystyyn.

- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Hienoa, että tänne on tullut uutta väkeä vanhojen jäärien joukkoon
Itse olen ollut hiukan harhapoluilla ja mierontiellä sen jälkeen, kun korjaamo poltti GT:ni. Nyt olen ajellut vajaan vuoden tolla i4M50:llä, mutta sydämeni sykähtää aina, kun näen Alfan.
Mies voi lähteä pois Alfa Romeosta, mutta Alfa Romeo ei lähde pois miehestä. Näin ollen ainakin kesäautoksi minulle vielä tulee Alfa. Onneksi tuo italialainen mopedi edes hiukan paikkaa GT:n jättämää aukkoa.
Sorry lievä OT.

Itse olen ollut hiukan harhapoluilla ja mierontiellä sen jälkeen, kun korjaamo poltti GT:ni. Nyt olen ajellut vajaan vuoden tolla i4M50:llä, mutta sydämeni sykähtää aina, kun näen Alfan.
Mies voi lähteä pois Alfa Romeosta, mutta Alfa Romeo ei lähde pois miehestä. Näin ollen ainakin kesäautoksi minulle vielä tulee Alfa. Onneksi tuo italialainen mopedi edes hiukan paikkaa GT:n jättämää aukkoa.
Sorry lievä OT.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervehdys kaikille!
Montrealin vihreän Tonale tuli hankittua useiden yllättävien käänteiden jälkeen tällä viikolla. Tykkään kovasti, vaikka suhteellisen rauhallinen kulkija onkin edelliseen verrattuna (Macan).
Montrealin vihreän Tonale tuli hankittua useiden yllättävien käänteiden jälkeen tällä viikolla. Tykkään kovasti, vaikka suhteellisen rauhallinen kulkija onkin edelliseen verrattuna (Macan).
- Liitteet
-
- IMG_1201.jpeg (239.12 KiB) Katsottu 9978 kertaa
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Hienon näköinen ja maantiellä yhtä harvinainen kuin Macan. Autoina hieman eri luonteisia.
-
- Viestit: 361
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm - Paikkakunta: Kouvola
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Täällä taas. Pari vuotta meni ilman mut nyt taas mukana. Neljäs Alfa kaiken kaikkiaan. Täytyy opetella uudestaan morotus. Ja näköjään tää foorumikin on hiukan erinäköinen ku viimeks.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Moi!
Tuli alkutalvesta aika vaihtaa autoa ja päädyin hankkimaan Alfa Romeo Giulietta T-jet:in. Enkä ole katunut hetkeäkään päätöstäni. Autolla on hyvä ajaa ja se miellyttää silmää.
Mikä uutena Alfan omistajana yllätti eniten on se että Alfakuskit tervehtivät toisiaan.
Olen pyrkinyt parhaimman mukaan noudattamaan tätä hienoa tapaa.
Tuli alkutalvesta aika vaihtaa autoa ja päädyin hankkimaan Alfa Romeo Giulietta T-jet:in. Enkä ole katunut hetkeäkään päätöstäni. Autolla on hyvä ajaa ja se miellyttää silmää.
Mikä uutena Alfan omistajana yllätti eniten on se että Alfakuskit tervehtivät toisiaan.
Olen pyrkinyt parhaimman mukaan noudattamaan tätä hienoa tapaa.
- Mikkeller
- Viestit: 213
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Tourer Type S 2.2 i-DTEC
Accord Type S 2.4 i-VTEC
Golf IV GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervetuloa uusille foorumisteille. Itsekin saanut suht tuoreena merkin auton omistajana huomata, että Alfaihmiset on lunkia ja mukavaa porukkaa.
- karila
- Viestit: 1224
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tytär ajeli myös vastaavalla t-jetillä muutaman vuoden Turun ja Tampereen väliä. Pirteä peli, itsekin välillä fiilistelin sillä. Ko.yksilössä ei ainakaan ollut mitään huohotinongelmaa talvisin, vaikkei viimasuojaa ollutkaan. Ihan lämpöinen oli myös. Öljyt kannattaa vaihtaa kerran vuodessa/ max 10.000 kmJarppe kirjoitti: ↑06 Loka 2023, 16:20Moi!
Tuli alkutalvesta aika vaihtaa autoa ja päädyin hankkimaan Alfa Romeo Giulietta T-jet:in. Enkä ole katunut hetkeäkään päätöstäni. Autolla on hyvä ajaa ja se miellyttää silmää.
Mikä uutena Alfan omistajana yllätti eniten on se että Alfakuskit tervehtivät toisiaan.
Olen pyrkinyt parhaimman mukaan noudattamaan tätä hienoa tapaa.
- Kari
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve vaan kaikille!
Useamman vuoden olen ollut Spider 3.2 vm 2008 omistaja
Aikoinaan kun mietin harrasteautoa, porchet, Ferrarit yms karsiutui pois eurokriisi johdosta. Spider alkoi kutkuttaa.
Eurokriisi vaikutti sen verran paljon että ostin auto firman piikkiin syksyllä. Kirjanpitäjän mielestä huono idea, siis se että firman piikkiin. Ostin keväällä (olisko ollut 2017??) auton itselleni.
Autoa ei voi kun kehua, V6 murina ja se vääntö!! ajo-ominaisuudet, mitä mutkaisempi tie
Ei ole ikinä ollut näin vähävikaista autoa, johtuu ehkä vähistä kilometreistä. Alkuun ilmamäärämittari kiukutteli, mutta oli käytön puutetta.
Nyt on suuri mahdollisuus että ilmamäärämittari alkaa kiukuttelee uudestaan, viime vuonna ajoin n. 1000km. Keväällä menee myyntiin.
Useamman vuoden olen ollut Spider 3.2 vm 2008 omistaja
Aikoinaan kun mietin harrasteautoa, porchet, Ferrarit yms karsiutui pois eurokriisi johdosta. Spider alkoi kutkuttaa.
Eurokriisi vaikutti sen verran paljon että ostin auto firman piikkiin syksyllä. Kirjanpitäjän mielestä huono idea, siis se että firman piikkiin. Ostin keväällä (olisko ollut 2017??) auton itselleni.
Autoa ei voi kun kehua, V6 murina ja se vääntö!! ajo-ominaisuudet, mitä mutkaisempi tie
Ei ole ikinä ollut näin vähävikaista autoa, johtuu ehkä vähistä kilometreistä. Alkuun ilmamäärämittari kiukutteli, mutta oli käytön puutetta.
Nyt on suuri mahdollisuus että ilmamäärämittari alkaa kiukuttelee uudestaan, viime vuonna ajoin n. 1000km. Keväällä menee myyntiin.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Maalis 2024, 19:41
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0b
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Terve!
Vannoutuneesta jenkkiautoilijasta Jaguarin ja Moto Guzzi moottoripyörän kautta Alfa Romeo Giulia-intoilijaksi.
Jenkit, Jaguar ja Guzzi (V85TT ) ovat vieläkin, mutta hoksasin sattumalta, että tätä "vastikään esiteltyä" Giuliaa onkin ykskaks jo vuosia vanhana käytettynä! Moto Guzzin myötä aloin uskomaan Italian laitteiden laatuun. Miksipä ei uudehko Alfa Romeokin voisi olla luotettava. Lisäksi Giulia on takaveto! Aina ollut talviautoni takavetoisia (isomoottorisia, 6-8 -sylinterisiä) ja okei, vaikka nyt olisi pieni 2,0 turbomoottori, 98E:n hinta esim. kesällä 2022 veti vähän mietteliääksi
Joku Giuliassa veti puoleensa. Muotoilu ulkoa ja sisältä. Bemareita, Mersuja ja jopa Subaruja katsonut "pakosta" ja viimeisin talviauto 330 Bemari E46 oli ihan hauska ajaa ja kivat äänetkin, mutta suurempaa intohimoa ei ollut, niitä on kaikilla. Sen sijaan Alfa Romeo Giulia (vm 2018) oli vain reilun kuukauden kestävä instant autokuume, johon oli pakko saada lääkeannos eli se auto paljon nopeammin, kuin mitä ihan aluksi olin kuvitellut.
Nyt ajellut vajaa 2 kk ja 5500 km, eli varsin paljon. Kesäksi olen laitellut talviautojani usein seisomaan, mutta Alfaapa en laittaakaan! Miten voikin tällainen "nykyauto" olla näin innostava, eikä kyse ole mistään moderneista varusteista, vaan jostain muusta.
Modifikaatiot tähän asti ovat RACE-nappi, d-n-a-RACE, jotta sain takaveto-auton toimimaan haluamallani tavalla ja seuraavaksi jossain kohtaa tullee moottoripäivitys, jos kerran on keinotekoisesti kuristettu tuo 2,0 "perusmalli". En ollut edes tajunnut ennen auton ostoa, että lisätehoa saa niin helposti tuohon perusversioon verrattuna.
download/file.php?mode=view&id=29720
Vannoutuneesta jenkkiautoilijasta Jaguarin ja Moto Guzzi moottoripyörän kautta Alfa Romeo Giulia-intoilijaksi.
Jenkit, Jaguar ja Guzzi (V85TT ) ovat vieläkin, mutta hoksasin sattumalta, että tätä "vastikään esiteltyä" Giuliaa onkin ykskaks jo vuosia vanhana käytettynä! Moto Guzzin myötä aloin uskomaan Italian laitteiden laatuun. Miksipä ei uudehko Alfa Romeokin voisi olla luotettava. Lisäksi Giulia on takaveto! Aina ollut talviautoni takavetoisia (isomoottorisia, 6-8 -sylinterisiä) ja okei, vaikka nyt olisi pieni 2,0 turbomoottori, 98E:n hinta esim. kesällä 2022 veti vähän mietteliääksi
Joku Giuliassa veti puoleensa. Muotoilu ulkoa ja sisältä. Bemareita, Mersuja ja jopa Subaruja katsonut "pakosta" ja viimeisin talviauto 330 Bemari E46 oli ihan hauska ajaa ja kivat äänetkin, mutta suurempaa intohimoa ei ollut, niitä on kaikilla. Sen sijaan Alfa Romeo Giulia (vm 2018) oli vain reilun kuukauden kestävä instant autokuume, johon oli pakko saada lääkeannos eli se auto paljon nopeammin, kuin mitä ihan aluksi olin kuvitellut.
Nyt ajellut vajaa 2 kk ja 5500 km, eli varsin paljon. Kesäksi olen laitellut talviautojani usein seisomaan, mutta Alfaapa en laittaakaan! Miten voikin tällainen "nykyauto" olla näin innostava, eikä kyse ole mistään moderneista varusteista, vaan jostain muusta.
Modifikaatiot tähän asti ovat RACE-nappi, d-n-a-RACE, jotta sain takaveto-auton toimimaan haluamallani tavalla ja seuraavaksi jossain kohtaa tullee moottoripäivitys, jos kerran on keinotekoisesti kuristettu tuo 2,0 "perusmalli". En ollut edes tajunnut ennen auton ostoa, että lisätehoa saa niin helposti tuohon perusversioon verrattuna.
download/file.php?mode=view&id=29720
- Liitteet
-
- alfa_pak.jpg (119.9 KiB) Katsottu 6932 kertaa
-
- Viestit: 376
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^
^^
Tervetulotoivotus molemmille punaisten paholaisten omistajille!
Spider on aina makea - ja hienoa, että on saatu talteen noin hyvä yksilö.
GiuliaGuzzimanin Giuliakommentteihin jatkan, että tuohan on tällä hetkellä aika lailla ainoa laatuaan automallina koko maailmassa tuo Giulia (ja tottakai koko Giorgio-sarja). Muutenkin nautinnollisuuden ja käyttökelpoisuuden yhdistäminen on ollut autoissa aina haaste ja se on sitä varsinkin nykyaikana. Osaan ennustaa, että niitä, jotka Giuliasta näinä vuosina syystä tai toisesta luopuvat tulee joskus myöhemmin kaduttamaan.
^^
Tervetulotoivotus molemmille punaisten paholaisten omistajille!
Spider on aina makea - ja hienoa, että on saatu talteen noin hyvä yksilö.
GiuliaGuzzimanin Giuliakommentteihin jatkan, että tuohan on tällä hetkellä aika lailla ainoa laatuaan automallina koko maailmassa tuo Giulia (ja tottakai koko Giorgio-sarja). Muutenkin nautinnollisuuden ja käyttökelpoisuuden yhdistäminen on ollut autoissa aina haaste ja se on sitä varsinkin nykyaikana. Osaan ennustaa, että niitä, jotka Giuliasta näinä vuosina syystä tai toisesta luopuvat tulee joskus myöhemmin kaduttamaan.
- h_lauri
- Viestit: 6742
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tervetuloa joukkoon ei niinkään tummaan. Suhasin ehkä 4500 km elokuussa 2018 ja keltaisia autoja ja poliisisellaisia tuli vastaan paljon useammin kuin Alfoja.GiuliaGuzziman kirjoitti: ↑13 Maalis 2024, 20:20Terve!
Vannoutuneesta jenkkiautoilijasta Jaguarin ja Moto Guzzi moottoripyörän kautta Alfa Romeo Giulia-intoilijaksi.
Jenkit, Jaguar ja Guzzi (V85TT ) ovat vieläkin, mutta hoksasin sattumalta, että tätä "vastikään esiteltyä" Giuliaa onkin ykskaks jo vuosia vanhana käytettynä! Moto Guzzin myötä aloin uskomaan Italian laitteiden laatuun. Miksipä ei uudehko Alfa Romeokin voisi olla luotettava. Lisäksi Giulia on takaveto! Aina ollut talviautoni takavetoisia (isomoottorisia, 6-8 -sylinterisiä) ja okei, vaikka nyt olisi pieni 2,0 turbomoottori, 98E:n hinta esim. kesällä 2022 veti vähän mietteliääksi
Joku Giuliassa veti puoleensa. Muotoilu ulkoa ja sisältä. Bemareita, Mersuja ja jopa Subaruja katsonut "pakosta" ja viimeisin talviauto 330 Bemari E46 oli ihan hauska ajaa ja kivat äänetkin, mutta suurempaa intohimoa ei ollut, niitä on kaikilla. Sen sijaan Alfa Romeo Giulia (vm 2018) oli vain reilun kuukauden kestävä instant autokuume, johon oli pakko saada lääkeannos eli se auto paljon nopeammin, kuin mitä ihan aluksi olin kuvitellut.
Nyt ajellut vajaa 2 kk ja 5500 km, eli varsin paljon. Kesäksi olen laitellut talviautojani usein seisomaan, mutta Alfaapa en laittaakaan! Miten voikin tällainen "nykyauto" olla näin innostava, eikä kyse ole mistään moderneista varusteista, vaan jostain muusta.
Modifikaatiot tähän asti ovat RACE-nappi, d-n-a-RACE, jotta sain takaveto-auton toimimaan haluamallani tavalla ja seuraavaksi jossain kohtaa tullee moottoripäivitys, jos kerran on keinotekoisesti kuristettu tuo 2,0 "perusmalli". En ollut edes tajunnut ennen auton ostoa, että lisätehoa saa niin helposti tuohon perusversioon verrattuna.
download/file.php?mode=view&id=29720
Oma alfailuni sai alkunsa 2010, kun esikoiselle piti lakkiasslahjaa, tuore ajokortti näet. Poika katteli bimmereitä, mutta isäpappa ehdotti italian oreja, niitä näet sai kertaluokkaa halvemmalla. Lahjaksi valikoitui 169 1,9 JTDm, mutta sitten iski asevelvollisuus. Ajoin silloin Nuova Cromalla vm 2006, mutta kun päivänä muutamana oli suhannut viiskutosella työmatkat kävi niin, että minä ajoin Alfalla viikot ja poika viikonloput, jos oli lomalla. Ja olihan se! Vekaranjärven lomakeskuksessa kun suoritti palvelustaan.
Croma alkoi muuttua ooppeliksi alkuvuonna 2011, joten oli pakko seikkailla nettiautoon, josta löytyi 14 tkm ajettu 159 TBi Berlina ja sillä tiellä olen, nykyään 180 hp Giulia punaiislla nahoilla. Ei kyllä ole kaduttanut muu kuin se, että tuhlasin aikaani Fiateihin 3/1990-3/2011! Toisaalta, hiivatit olivat viisihenkiselle perheelleni erittäin hyvin suunniteltuja ja ennen kaikkea luotettavia kulkineita.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Huhti 2024, 19:33
- Car(s): 166 2.5V6
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Morjesta,
tuore (viime kesänä hankittu) ensimmäisen korin 166sen omistaja täällä. Tuli hankittua hetken mielijohteesta huutokaupat.comista tuollainen 166nen, jossa on se oikea moottori.
Olen jotenkin aina tykännyt tuosta pre-facelift tai originaali-166sesta. Eikä se nyt ainakaan vähentynyt ole se tykkääminen kun oman sai alle edullisesti. Auto on uutena Suomessa myyty eli kangaspenkeillä ja kauheasti ei varustelistalta ole mitään kummallisia raksittu, onneksi sentään puuratti tajuttu ottaa.
Helmoissa on pienet ruostetäplät ja jakopää pitää laittaa. Sen lisäksi noin sata pikkuvikaa, kuten lähes pimeä radion/HVACin näyttö. Ja yksi ovi joka ei aukea sisältä eikä ulkoa. No, onpahan tekemistä.
Auto on kyllä tehnyt tästä ex-jenkkiharrastajasta italomiehen. Prätkäpuolella ollut useita Italian ihmeitä ja autoista harrastelen saksalaisia, nyt tallissa on 2002 Golf Cabriolet ja 71 hippibussi.
tuore (viime kesänä hankittu) ensimmäisen korin 166sen omistaja täällä. Tuli hankittua hetken mielijohteesta huutokaupat.comista tuollainen 166nen, jossa on se oikea moottori.
Olen jotenkin aina tykännyt tuosta pre-facelift tai originaali-166sesta. Eikä se nyt ainakaan vähentynyt ole se tykkääminen kun oman sai alle edullisesti. Auto on uutena Suomessa myyty eli kangaspenkeillä ja kauheasti ei varustelistalta ole mitään kummallisia raksittu, onneksi sentään puuratti tajuttu ottaa.
Helmoissa on pienet ruostetäplät ja jakopää pitää laittaa. Sen lisäksi noin sata pikkuvikaa, kuten lähes pimeä radion/HVACin näyttö. Ja yksi ovi joka ei aukea sisältä eikä ulkoa. No, onpahan tekemistä.
Auto on kyllä tehnyt tästä ex-jenkkiharrastajasta italomiehen. Prätkäpuolella ollut useita Italian ihmeitä ja autoista harrastelen saksalaisia, nyt tallissa on 2002 Golf Cabriolet ja 71 hippibussi.
- Macela
- Viestit: 2687
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Mahtavaa ja tervetuloa!
Mulla 166:ssa toinen takaovi mennyt lukkoon jumiin välillä. Eli ovi on lukossa, lukkonuppi alhaalla eikä edes sisäkahvasta onnistunu (ainakaan uskaltanu) avata väkisin. Irrotin ovipahvin (saa ehjänä pois melko helposti kun irrottaa ensin takapenkin) ja vedin sitten pihdeillä sisäkahvan metallitangosta pikkusen voimalla sen lukosta auki ja alkoi toimimaan taas. Meni kyllä uudestaankin jumiin aika pian mutta samalla proseduurilla taas auki ja nyt toiminutkin jo pitemmän aikaa. Oiskohan samalla tavalla jumissa?
Mulla 166:ssa toinen takaovi mennyt lukkoon jumiin välillä. Eli ovi on lukossa, lukkonuppi alhaalla eikä edes sisäkahvasta onnistunu (ainakaan uskaltanu) avata väkisin. Irrotin ovipahvin (saa ehjänä pois melko helposti kun irrottaa ensin takapenkin) ja vedin sitten pihdeillä sisäkahvan metallitangosta pikkusen voimalla sen lukosta auki ja alkoi toimimaan taas. Meni kyllä uudestaankin jumiin aika pian mutta samalla proseduurilla taas auki ja nyt toiminutkin jo pitemmän aikaa. Oiskohan samalla tavalla jumissa?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Huhti 2024, 19:33
- Car(s): 166 2.5V6
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Voipi olla. Ovipahvia pitäis alkaa irrottelemaan kun tästä toimeentuu. Ongelmana on että nuo kaikki vehkeet tuntuu vaativan aikaa ja rahaa, joista vain toista on kerrallaan ja useimmiten se ei ole rahaa 
Tuo radio ja sen pimeä ilmeisesti LCD näyttö eniten risoo. Onkohan niitä vaihdettu vai vaihtaako porukka vaan suoraan koko yksikön tuohon?
Tuo radio ja sen pimeä ilmeisesti LCD näyttö eniten risoo. Onkohan niitä vaihdettu vai vaihtaako porukka vaan suoraan koko yksikön tuohon?
- Cotzy
- Viestit: 1090
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^ Tervetuloa Alfistien joukkoon!
166 Busso on matka-autojen absoluuttista parhautta!
Sieltä ICS:stä on todennäköisesti palanut taustavalo. Tsekkaa sivusta kirkkaalla lampulla tai auringonpaisteessa näkyykö näytössä elämää. Jos näkyy, voit syöttää koodin ja saada radion henkiin. Radiota pystyy käyttämään, vaikkei näyttöä ajossa näkyiskään, kiitos nk. nappuloiden.
Taustavaloon saa UKsta korjaussarjaa pienellä rahalla. Uusi ICS on haastavampi löytää.
Cotzy
166 Busso on matka-autojen absoluuttista parhautta!
Sieltä ICS:stä on todennäköisesti palanut taustavalo. Tsekkaa sivusta kirkkaalla lampulla tai auringonpaisteessa näkyykö näytössä elämää. Jos näkyy, voit syöttää koodin ja saada radion henkiin. Radiota pystyy käyttämään, vaikkei näyttöä ajossa näkyiskään, kiitos nk. nappuloiden.
Taustavaloon saa UKsta korjaussarjaa pienellä rahalla. Uusi ICS on haastavampi löytää.
Cotzy
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Huhti 2024, 19:33
- Car(s): 166 2.5V6
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Joo radio pelaa siis normaalisti - näyttö on vain "pimeä". Ja osa noista toiminnoista ei myöskään pelaa mankan napin kautta. Vielä olen pärjännyt, mietin että auttaisiko mankan purkaminen atomeiksi ja näytön vaihtaminen. Luulisi että jostain saisi vastaavan näytön vielä uutena?
- Cotzy
- Viestit: 1090
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^Tuon ICS:s taustavalon korjauskitin tarttisit, jos vain on joku hakumies UK:ssa
https://www.dndservices.co.uk/alfa-rome ... ormer.html
166:lle on pari omaa omaa ketjua sekä Kaikkea Alfasta- että Projektiosasto -osiossa. Kannattaa lueskella läpi.
Cotzy
https://www.dndservices.co.uk/alfa-rome ... ormer.html
166:lle on pari omaa omaa ketjua sekä Kaikkea Alfasta- että Projektiosasto -osiossa. Kannattaa lueskella läpi.
Cotzy
- mutt
- Viestit: 5774
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
^Tulin sellaiseen käsitykseen, että tuo firma saattaisi suostua lähettämään myös mantereelle. Joku toinen (?) myyjähän kieltäytyi EU:hun lähetyksestä, kun mielestään tullimuodollisuudet on pelkkä kostotoimenpide brexitistä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 15 Huhti 2024, 19:33
- Car(s): 166 2.5V6
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Joo on useampikin tuttu UKssa jolta voisi kysyä. Kiitos vinkistä!
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Koska olen viimeksi ajanut Alfaani 1900-luvulla, ja ilmeisesti postannut jotain vuonna 2016, niin lämmittelen postaamalla jotain tähän threadiin.
Autona edelleen 75 3.0, joka on nököttänyt tallissani sekä Helsingissä asuessani että nyt Vaasassa. Koneremontin jälkeen meni kannen tiiviste, ja tietysti siitä kannesta, joka vaatii jarrusylinterin jne. poiston, jotta sen saa irti. Nyt on 8 vuodessa saatu koko hässäkkä polkimineen kiinni, kansi kiinni ja nesteet koneeseen. Vähän lupailee käynnistyvänsä, mutta ilmeisesti sytytys sekaisin.
Tarkoitus saada laite katsastettua ja myytyä, ellei nyt sitten käy niin kummasti, että ruosteisten ruuvien availu ja hapettuneiden johtojen arvailu ala maistumaan. En oikein usko, kojelautakin pitää irrottaa, jotta saa palaneen tuulettimen moottorin vaihdettua. Tässä elämän vaiheessa (55 v) haluaa melkein päästä tavarasta eroon ja nauttia olusistaan ilman häiritseviä ajatuksia, kuten että jotain pitäisi tehdä.
Autona edelleen 75 3.0, joka on nököttänyt tallissani sekä Helsingissä asuessani että nyt Vaasassa. Koneremontin jälkeen meni kannen tiiviste, ja tietysti siitä kannesta, joka vaatii jarrusylinterin jne. poiston, jotta sen saa irti. Nyt on 8 vuodessa saatu koko hässäkkä polkimineen kiinni, kansi kiinni ja nesteet koneeseen. Vähän lupailee käynnistyvänsä, mutta ilmeisesti sytytys sekaisin.
Tarkoitus saada laite katsastettua ja myytyä, ellei nyt sitten käy niin kummasti, että ruosteisten ruuvien availu ja hapettuneiden johtojen arvailu ala maistumaan. En oikein usko, kojelautakin pitää irrottaa, jotta saa palaneen tuulettimen moottorin vaihdettua. Tässä elämän vaiheessa (55 v) haluaa melkein päästä tavarasta eroon ja nauttia olusistaan ilman häiritseviä ajatuksia, kuten että jotain pitäisi tehdä.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Buongiorno a tutti,
Ensimmäinen autoni oli Fiat Uno (isolohko 1,3 ja 5V aski). Sen jälkeen on ollut italorintamalla hiljaisempaa. Samoihin aikoihin kun itse rullailin Unolla, Sveitsissä myytiin onnilliselle ensiomistajalleen GTV 2.0 TB. Minä ja auto jatkoi matkoimme omilla teillämme, kunnes tiet nyt, melkein 30v myöhemmin, Kangasalla kohtasivat.
Oikeastaan jo noihin aikoihin päätin että jos vain jossain kohtaa elämää on mahdollista ensin tulee autotalli ja sitten talliin tulee harrasteauto - ja että se auto on italo. Erilaisia haaveiluja on ollut jo pidemmän aikaa, mutta rintamamiestalo, lapset, ulkomaankomennus ja muu elämä on pitänyt sen verran kiireisenä ettei mahdollisuuksia oikein ole ollut. Foorumillekin olen näköjään liittynyt idlaamaan jo 2013, mitä lienee pohdintaa silloin on ollut käynnissä.
Nyt jonkin aikaa enemmän ja enemmän tosissani vaihtoehtoja pohdittuani, päätin että jos eteen tulee Busso-GTV, mikä tarjoaisi sopivasti iltapuhdetta ja on sen mukaan hinnoiteltu - ostan. Vapari olisi ehkä ollut mieleisempi, mutta nyt vastaan tuli tämä ja sillä mennään puhaltimesta ja kangaspenkeistä huolimatta.
Auto on katsastettu viimeksi 2012. Syvempää tuttavuutta pitää tehdä ajan kanssa, mutta ainakin se käy (ja kuulostaa Bussolta
), liikkuu eteen ja taakse sen minkä ruostuneilta jarruiltaan pääsee, eikä kojetaulussa loista ylimääräisiä varoitusvaloja. Kattosisus roikkuu, keskikonsolin joku on joskus maalannut miten sattuu. Konepeltikään ei ensiyrityksellä auennut, mutta siihenkin löytyi heti lääkkeet täältä
. Oletettavaa toki on, että jostain paljastuu syy miksei tuota ole aikoinaan leimalle viety ja ihan pelkkää huollettavaakin on tietysti paljon vaikkei korjattavaa löytyisikään.
Elämässäni on edelleen aika paljon muutakin täytettä, joten olen asettanut konservatiivisen tavoitteen saada tämä ajoon 2026 Bellaan. Muuta suunnitelmaa ei vielä ole, kuin että noilla tinapalloilla en itse aio kyllä ajaa metriäkään
Ensimmäinen autoni oli Fiat Uno (isolohko 1,3 ja 5V aski). Sen jälkeen on ollut italorintamalla hiljaisempaa. Samoihin aikoihin kun itse rullailin Unolla, Sveitsissä myytiin onnilliselle ensiomistajalleen GTV 2.0 TB. Minä ja auto jatkoi matkoimme omilla teillämme, kunnes tiet nyt, melkein 30v myöhemmin, Kangasalla kohtasivat.
Oikeastaan jo noihin aikoihin päätin että jos vain jossain kohtaa elämää on mahdollista ensin tulee autotalli ja sitten talliin tulee harrasteauto - ja että se auto on italo. Erilaisia haaveiluja on ollut jo pidemmän aikaa, mutta rintamamiestalo, lapset, ulkomaankomennus ja muu elämä on pitänyt sen verran kiireisenä ettei mahdollisuuksia oikein ole ollut. Foorumillekin olen näköjään liittynyt idlaamaan jo 2013, mitä lienee pohdintaa silloin on ollut käynnissä.
Nyt jonkin aikaa enemmän ja enemmän tosissani vaihtoehtoja pohdittuani, päätin että jos eteen tulee Busso-GTV, mikä tarjoaisi sopivasti iltapuhdetta ja on sen mukaan hinnoiteltu - ostan. Vapari olisi ehkä ollut mieleisempi, mutta nyt vastaan tuli tämä ja sillä mennään puhaltimesta ja kangaspenkeistä huolimatta.
Auto on katsastettu viimeksi 2012. Syvempää tuttavuutta pitää tehdä ajan kanssa, mutta ainakin se käy (ja kuulostaa Bussolta


Elämässäni on edelleen aika paljon muutakin täytettä, joten olen asettanut konservatiivisen tavoitteen saada tämä ajoon 2026 Bellaan. Muuta suunnitelmaa ei vielä ole, kuin että noilla tinapalloilla en itse aio kyllä ajaa metriäkään

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Onnittelut Bussosta ja erinomaisesta tavoitteenasetannasta!
Ja vaikka OEM kiekkojen ystävä itse olenkin niin eiväthän nuo ole mitään kauheimmasta päästä tarvikevanteita.
Hyviä valintoja vanteiksi:


Ja vaikka OEM kiekkojen ystävä itse olenkin niin eiväthän nuo ole mitään kauheimmasta päästä tarvikevanteita.
Hyviä valintoja vanteiksi:


Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
No joo. 225/35R19 kokona ei ehkä myöskään ole juttuni. Sienat olisivat kyllä hienot, mutta niihin ei taida saldo riittää. On tässä aikaa katsella mitä vastaan kävelee.
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tai riippuen jarruista, monotoora keskimutteri vanteet. Sellaisia on yksi sarja ylimääräisenä akaassa.
..ammattina autoslalom..
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Toora Monodadot tosiaan hienon näköiset kiekot!
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... anguage=en

Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Milloinkohan Valtteri kirjautuu Forumille?
- Kansleri
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15 Elo 2012, 19:06
- Car(s): Alfa Romeo 166 2.5V6 facelift -03
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio -13 Sivocci 17 edition
Maserati Coupe 4200 Cambiocorsa -03
Ford F-150 XLT SE -18
Ford 17M Super -70 - Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Hyvä, että tämä pääsi osaavaan kotiin. Kävin keväällä pelastamassa tämän, oli seissyt kuplapajan hallissa vuosikausia, ja oli se takakontti täynnä mitä kummallisempia äpöstyksiä. Ehdin saada sen käynnistymään, ja korjailla sinne takakonttiin asiat jotensakin sille mallille, että ei syty palamaan, mutta tuli sitten tilaisuus laittaa itselle maserati, ja siinä sitten kaupan sivujuonteena meni tuokin.spyykko kirjoitti: ↑28 Marras 2024, 12:20Buongiorno a tutti,
Ensimmäinen autoni oli Fiat Uno (isolohko 1,3 ja 5V aski). Sen jälkeen on ollut italorintamalla hiljaisempaa. Samoihin aikoihin kun itse rullailin Unolla, Sveitsissä myytiin onnilliselle ensiomistajalleen GTV 2.0 TB. Minä ja auto jatkoi matkoimme omilla teillämme, kunnes tiet nyt, melkein 30v myöhemmin, Kangasalla kohtasivat.
Oikeastaan jo noihin aikoihin päätin että jos vain jossain kohtaa elämää on mahdollista ensin tulee autotalli ja sitten talliin tulee harrasteauto - ja että se auto on italo. Erilaisia haaveiluja on ollut jo pidemmän aikaa, mutta rintamamiestalo, lapset, ulkomaankomennus ja muu elämä on pitänyt sen verran kiireisenä ettei mahdollisuuksia oikein ole ollut. Foorumillekin olen näköjään liittynyt idlaamaan jo 2013, mitä lienee pohdintaa silloin on ollut käynnissä.
Nyt jonkin aikaa enemmän ja enemmän tosissani vaihtoehtoja pohdittuani, päätin että jos eteen tulee Busso-GTV, mikä tarjoaisi sopivasti iltapuhdetta ja on sen mukaan hinnoiteltu - ostan. Vapari olisi ehkä ollut mieleisempi, mutta nyt vastaan tuli tämä ja sillä mennään puhaltimesta ja kangaspenkeistä huolimatta.
Auto on katsastettu viimeksi 2012. Syvempää tuttavuutta pitää tehdä ajan kanssa, mutta ainakin se käy (ja kuulostaa Bussolta), liikkuu eteen ja taakse sen minkä ruostuneilta jarruiltaan pääsee, eikä kojetaulussa loista ylimääräisiä varoitusvaloja. Kattosisus roikkuu, keskikonsolin joku on joskus maalannut miten sattuu. Konepeltikään ei ensiyrityksellä auennut, mutta siihenkin löytyi heti lääkkeet täältä
. Oletettavaa toki on, että jostain paljastuu syy miksei tuota ole aikoinaan leimalle viety ja ihan pelkkää huollettavaakin on tietysti paljon vaikkei korjattavaa löytyisikään.
Elämässäni on edelleen aika paljon muutakin täytettä, joten olen asettanut konservatiivisen tavoitteen saada tämä ajoon 2026 Bellaan. Muuta suunnitelmaa ei vielä ole, kuin että noilla tinapalloilla en itse aio kyllä ajaa metriäkään![]()
GTV_pihassa.jpg
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Osaava on kyllä vahvasti liioittelua. Innokas ehkä, joten eiköhän se osaaminenkin tässä kasva.

Mutta mukava tavata tätä kautta. Melkoisen mutkan teki auto Mäntsälästä Pirkanmaalle.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11510
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Tyhmiä kysymyksiä 33 Stradalesta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155, Maserati V6
ex. 156 - Paikkakunta: Nokia
Re: Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.
Ja tämanlaisia vastauksia kaipaamme 
