Jos tulee toimiva niin kiinnostaa.
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- Tiige
- Viestit: 3017
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Maunu
- Viestit: 3680
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei taaskaan tallissa vaan tien varressa.
Eli eilen poika lähti viihteelle ja jätti Giulian kaverin kämpän eteen parkkiin. Hän soitti ja pyysi, että hakekaa se kotiin. No matka ei ollut pitkä ja todettiin vaimon kanssa, että mennään hakemaan auto heti. Taskussa oli Stelvion avain, mutta ajattelin että vaimo tykkää ajaa enemmän Juniorilla, joten valinta osui siihen. Vaimo ajoi ja Giulia nähtiin parkissa tien vieressä. Auton takana oli vielä linja-autopysäkki joten tilaa noutokuskin tipauttamiseksi pois kyydistä oli runsaasti. Vaimo ajoi sitten loivasti parkkiin pysäkille, samalla Junior hyppäsi pari senttiä ylöspäin ja jokin rasahti auton alla. Poikaa odotellessa muutaman minuutin huomattiin sitten Juniorin eturenkaan olevan aivan tyhjä. Kävin katsomassa mihin oli osuttu pysäköidessä niin lasipullon pohja tai juomalasi oli osunut renkaaseen. Juniori parkkiin Giulian tilalle ja Giulialla kotiin. Kotona Juniorin talvirenkaita 2 kpl ja tunkki 159:sin kyytiin ja takaisin hakemaan Juniori kotiin. Renkaan vaihto ja ajelu kotiin. Kotona totesin renkaan olevan vielä paikattavissa, mutta into paikata heti kesärengas oli sen verran pieni, että saa vielä odotella rengaskoneen vieressä muutaman päivän. Takarenkaassa on ainakin vielä ilmaa, joten se ehkä selvisi ilman osumaa.
Toinen viikonloppu jo putkeen kun Alfoja haetaan ympäri kaupunkia. Giulia aina osallisena näissä.
Eli eilen poika lähti viihteelle ja jätti Giulian kaverin kämpän eteen parkkiin. Hän soitti ja pyysi, että hakekaa se kotiin. No matka ei ollut pitkä ja todettiin vaimon kanssa, että mennään hakemaan auto heti. Taskussa oli Stelvion avain, mutta ajattelin että vaimo tykkää ajaa enemmän Juniorilla, joten valinta osui siihen. Vaimo ajoi ja Giulia nähtiin parkissa tien vieressä. Auton takana oli vielä linja-autopysäkki joten tilaa noutokuskin tipauttamiseksi pois kyydistä oli runsaasti. Vaimo ajoi sitten loivasti parkkiin pysäkille, samalla Junior hyppäsi pari senttiä ylöspäin ja jokin rasahti auton alla. Poikaa odotellessa muutaman minuutin huomattiin sitten Juniorin eturenkaan olevan aivan tyhjä. Kävin katsomassa mihin oli osuttu pysäköidessä niin lasipullon pohja tai juomalasi oli osunut renkaaseen. Juniori parkkiin Giulian tilalle ja Giulialla kotiin. Kotona Juniorin talvirenkaita 2 kpl ja tunkki 159:sin kyytiin ja takaisin hakemaan Juniori kotiin. Renkaan vaihto ja ajelu kotiin. Kotona totesin renkaan olevan vielä paikattavissa, mutta into paikata heti kesärengas oli sen verran pieni, että saa vielä odotella rengaskoneen vieressä muutaman päivän. Takarenkaassa on ainakin vielä ilmaa, joten se ehkä selvisi ilman osumaa.
Toinen viikonloppu jo putkeen kun Alfoja haetaan ympäri kaupunkia. Giulia aina osallisena näissä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- karila
- Viestit: 1349
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tarkistelin nestepintoja QPv: n konepellin alla.
Ohjaustehostimen nestepinta minimin alarajalla.
Pitäis varmaan lisätä, mutta mitä litkua sinne pitäisi laittaa?
Ohjekirjan mukaan jotain näistä:
En löytänyt markkinoilta tarkasti näihin spekseihin sopivaa.
Säiliössä oleva neste on kellertävää.
Ohjaustehostimen nestepinta minimin alarajalla.
Pitäis varmaan lisätä, mutta mitä litkua sinne pitäisi laittaa?
Ohjekirjan mukaan jotain näistä:
En löytänyt markkinoilta tarkasti näihin spekseihin sopivaa.
Säiliössä oleva neste on kellertävää.
- Kari
- karila
- Viestit: 1349
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jassoo, no löytyi Motonetista esim.:karila kirjoitti: ↑02 Marras 2025, 11:03Tarkistelin nestepintoja QPv: n konepellin alla.
Ohjaustehostimen nestepinta minimin alarajalla.
Pitäis varmaan lisätä, mutta mitä litkua sinne pitäisi laittaa?
Ohjekirjan mukaan jotain näistä:
Screenshot_20251101_185701_Adobe Acrobat.jpg
En löytänyt markkinoilta tarkasti näihin spekseihin sopivaa.
Säiliössä oleva neste on kellertävää.
Motox ATF Dexron II automaattivaihteistoöljy.
Nyt kun ei ole tietoa onko tehostajan nestettä koskaan vaihdettu ja onko säiliössä mineraali- vai täyssynteettistä öljyä niin mitä tapahtuu jos näitä sekoittaa keskenään ?
- Kari
- Aquatica
- Viestit: 15187
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kokemuksia 159:stä, jossa oli ATF:t jotka vaihdoin siihen öö, Tutela GI/A (?)-vastaavaan hydrauliikkaöljyyn:karila kirjoitti: ↑02 Marras 2025, 11:14Jassoo, no löytyi Motonetista esim.:karila kirjoitti: ↑02 Marras 2025, 11:03Tarkistelin nestepintoja QPv: n konepellin alla.
Ohjaustehostimen nestepinta minimin alarajalla.
Pitäis varmaan lisätä, mutta mitä litkua sinne pitäisi laittaa?
Ohjekirjan mukaan jotain näistä:
Screenshot_20251101_185701_Adobe Acrobat.jpg
En löytänyt markkinoilta tarkasti näihin spekseihin sopivaa.
Säiliössä oleva neste on kellertävää.
Motox ATF Dexron II automaattivaihteistoöljy.
Nyt kun ei ole tietoa onko tehostajan nestettä koskaan vaihdettu ja onko säiliössä mineraali- vai täyssynteettistä öljyä niin mitä tapahtuu jos näitä sekoittaa keskenään ?
Vaahtoutumista ja kavitointia.
Piti huuhtoa aika kauan, ennen kuin alkoi neste pysymään kuplimattomana mut sit oli hyvä!
Olisikohan jotain 2-2,5 litraa tarvinnut (säiliöönhän ei montaa desiä mahdu). Jotkut tehneet 159:ssä niin, että ottaneet säiliön paluuletkun irti ja laittaneet tyhjään astiaan, säiliö imetty tyhäksi vanhasta -> täytä uudella -> kone käymään ja tehostimen pumppu pumppaamaan samalla säiliöön uutta täyttäen kun vanhat kulkee systeemin läpi ja puskee paluuletkun kautta pihalle.
Itse yksin touhuilin aina niin, että pistin vaan säiliön tyhjäksi vanhasta -> uutta tilalle -> kone käyntiin ja pyörittelemään -> säiliöstä vaahtomömmöt pois ja uudet tilalle, kunnes ei enää reagoinut.