Klassinen Logitechin M705 hiiri. Kolmas noita nyt menossa. Kun tuohon on tottunut, niin ei tahdo vaihtaa. Onneksi noita vielä saa. Jos jotain saisi toivoa, niin vasemman napin mikrokytkin saisi olla kestävämpi.
Mx518 vie kestävyydessä. Hiiri vuodelta 2007 ja ei mitää vikaa. Tosin nykyään porukoilla siellä olevan "etätyöpisteeni" hiirenä. Roccatin hiiriä taitaa olla toinen menossa tuon jälkeen "ykköshiirenä". (enemmän nappeja jne.)
Hankinta viime kuukausilta: Shotgun. Ei haulikko, vaan lastenistuin fillariin.
Liitteet
Tommonen, eipä toi läjä koneistettua&liimattua "lentokonealumiiniakaan" kovin kauaa ole miulla ollut. :)
IMG-20251026-WA0007.jpg (69.09 KiB) Katsottu 2161 kertaa
Tyttären opetellessa ajamaan 2019-2022 oli silloisessa Citroen C3:ssa tehdasvarusteena dash cam. Se olikin ihan kätevä apuväline haastavien liikennetilanteiden tarkasteluun yhdessä jälkikäteen.
Väliin ei ole ollut tarvetta kojetaulukameralle.
Mutta tänä kesänä on tullut useampia läheltä piti -ohituksia kanssaliikennöijien halutessa ottaa etupuskurin muistoksi camperista ja myös Junior Velocesta. Aika läheltä käännetään takaisin oikealle kaistalle ohituksen jälkeen. Jotenkin Junior Veloce on vähän urpomagneetti liikenteessä.
Nyt kun Junior Veloce menee vasemman kyljen uudelleen maalaukseen, kun pakukuski ei huomannut kaistalla kulkevaa autoa, eikä nähnyt heti tarvetta pysähtyä kylkikontaktin jälkeen, pitänee tuollainen kamera hommata Veloceen. Ja auttaa dash cam myös omien rata-ajotaitojen kehittämisessä.
Toi on aika pieni, menee siististi taustapeilin taakse ja voi siirtää myös autosta toiseen.
No nyt! En edes tiennyt tuollaisen olemassaolosta . Olikos Autodeltalla 3,7 l mutta sitä ei tainnut 166 saada? Eroaako luonteeltaan 3.2 verrattuna esim. kaasunvasteessa vai onko vain kaikkea enemmän ja onko alustaa vastaavasti customoitu, ei ainakaan kuvan perusteella näytä matalammalla istuvan?
Kulttuuriteko tuollaisen hankinta, punainen nahka sointuu hyvin mustan kanssa yhteen.
On hieno. Toivottavasti on vähämmän vakio pakoputkisto myös. Mutta varaudu siihen, että murisevalla 166:lla joutuu kohtaamaan liikennevaloissa naapurikaistan nykiviä VilleRistoSakareita, joilla on enemmän näennäispyrkyä. Ei kannata provosoitua turhan usein .
3.5 ja 3.7 on sama asia, ainoa ero on siinä että onko käytetty GTA kampiakselia vai kolme litraisen. Tämä minun autoni on vuodelta 2000, silloin ei vielä ollut 3.2 saatavilla.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
i5 Ultra, RTX 5060 Ti 16GB, 64GB DDR5, 4 TB SSD, Asus B860, puhaltimia ja taitettua peltiä. Eiköhän näistä saa jotain kasattua.
Sitten kun saan oikean väriset valot päälle purkkiin niin alkaakin se oikea työ eli Ubuntu, Docker / Kubernetes ja siihen päälle paikallisia AI malleja. Ja saa toimia myös kotiserverinä yleishommille. Ei mitään mission critical kamaa.
^
Mihin käyttöön i5 Ultra? Ovat aika heikkoja watti/tehosuhteessa kaikessa paitsi spesifeissä tuotantotaskeissa.
Tämä rigi on ihan omaan oppimiskäyttöön aiheesta paikalliset AI -mallit jolloin suurin osa raskaasta työstä pitäisi mennä joka tapauksessa GPU:n puolelle. CPU + emolevy yhdistelmä Inteliltä sattui olemaan hyvässä alennuksessa niin Ryzen 7 jäi tällä kertaa kaupan hyllylle.
Niin, ja Immich (https://immich.app) pitää laittaa pyörimään jotta saa 100k tai jotain sitä luokkaa valokuvaa ja videota jotenkin järkevästi organisoitua. Mutta tämä on nyt sekundäärinen tehtävä. Ja tulee niitä varmasti muitakin vastaavia kotisovelluksia pyörimään sitten pikku hiljaa. Tuskin mitää raskasta.
Totta sinänsä. Totta tosin on sekin, että aikaa olisi kyllä ollut tehdä, ei vaan ole saanut tartuttua toimeen, niin kyllä minä tuon siinä mielessä laiskuustappioksi lasken. Toki se on myös taktinen valinta, koska tiedossa on ollut että tuo on niitä juttuja jotka voi rahalla ulkoistaa. Puutahan olisi siis ollut (ja on yhä), olisi vaan pitänyt (ja pitää yhä, ei vaan tartte tälle talvelle) pätkiä ja/tai halkoa.
^ Mulla on rankakasa liiterin edessä ja ammattimallin automaattiklapikonelainakin sovittuna, kun vaan hakisi parin kilsan päästä No juu, ei ole kyse ensi talven puista.. Ehkä tässä vielä/kohta ehtii/aktivoituu.
Hitusen tuli viime kesänä kalastettua. No senhän arvaa, että kalusto alkoi lisääntyä. Tässä ny viikolla tuli taas pari vapaa lisää ja kolme hyrräkelaa on vielä matkalla. Alakerrassa on kattoon tehty telineet, paitsi, että tila loppui. Jonkin matkaa toistakymmentä vapaa alkaa olla. Toki siellä on muksujen vavat ja vetovapojakin on oltava se puolen tusinaa ainakin. Viime v-loppuna käytiin 11v pojan kanssa sellainen 10 min kalareissu. Aika samantien tuli 4,5 kg hauki, niin totesi, että riittää. Ei ainakaan ehtinyt alkaa palella. Veneitä on ny kolme pihassa, ehkä yhden tarttis lisää
Paikalleenasennus on helppoa, kyllähän jokaisesta hallista nyt löytyy siltanosturi...
Ilman tuota nosturia olisi kyllä voinut mennä kiroiluksi, toki ehkä pinkkaria olisi voinut hyödyntää.
Reikien poraamista varten tarttee saada saksia nostettua, ehkä sen olisi voinut tehdä hydrauliikkaakin käyttäen.
Asennus jäi vielä vähän vaiheeseen, ehkä huomenna sitten loppuun.
Eero Tiainen
0451560102
CARF klubimestari "ratavastaava" www.EerosGarage.fi
^ Mulla on rankakasa liiterin edessä ja ammattimallin automaattiklapikonelainakin sovittuna, kun vaan hakisi parin kilsan päästä No juu, ei ole kyse ensi talven puista..
Siellähän Polforeallakin on Fiatti pihassa, siihen vain persuksiin klapikone, niin alkaa tulosta tulemaan nopeaan tahtiin! Toki sitä ennen pitää ne rungot ja rangat raahata metsästä - juontokouran se siis vielä hankituttaa.
Viimeisin hankinta täällä päin on flunssa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta