70 Yleisrajoitus kirjoita kansanedustajill

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

70 Yleisrajoitus kirjoita kansanedustajill

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kyllä ny meni herne nenään - 80 -> 70:iin !!!!!

Joka mies ny pistään mailia edustajille ja liikenneministeröön ja autolehtiin ja Liikenneturvaan ja .....

25 % kuolonkolareista ajetaan hönössä ylinopeudella riippumatta nopeusrajoitusmerkistä ja sitten tää jokaista kansalaista kiusaava mittariin tuijotus pitäis aloittaa jossain Seinäjoen lakeuksilla - ei mitään järjen häivää.

Yritetään myydä motarin 130 merkillä - törkeetä .

90 yleisrajoituksesksi ja sääntöjen kunnioitus kasvaa ja liikenneturva paranee kun ruvetaan seuraan liikennettä eikä nopeusmittaria ja "linnunpönttöjä".
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niinno. En tiedä miten tuo 80 nosto 90 vähentäisi sääntöjen rikkomista, eiköhän se vain lisäisi vauhdin tuonne 99 km/h, ainakin minulla.
Ja sitäpaitti oli se rajoitus mikä tahansa niin kuitenkin kolmasosa ihmisitä ajaa siinä samalla alueella 60 km/h :roll:
edit: Mutta motarille on ihan tervetullut toi 130. Ja samalla sais vähentää näitten 100km/h rajotuksella olevia motareita, esim tampere-nokia, ihan hyvin vois mennä 130 nykyisen satasen sijaan.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Oman mutun pohjalta sanoisin että ei maanteillä rajoitukset ole ongelma, vaan kusipäinen riskinotto vaikkapa jonossa ajellessa - sitähän tuo alentaminen ei poistaisi millään tavoin.

Ehkä saumat jäädä henkiin kun lopulta ei löydykkään sopivaa rakoa nousisivat hieman. :roll:

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Voi itkun pillu tätä maata kun taitaa tienkäyttäjä olla nykypäivänä se tärkein ja rikollisin kytättävä/holhottava/lannistettava. Paljonko liikuttaa täällä helevetin perseessä susirajan takana joku motareiden 130 km/h -rajoitus kun lähimmälle kunnon motarille on matkaa 150 km ja sieltäkin sitä löytyy mulukunmittainen pätkä.

Jos täällä Pohjois-Karjalan salotetillä pitää joku päivä ruveta ajamaan 70 km/h 40 tkm vuodessa kohta lähes kaikilla pääteillä (kiitos kunnostuksen puutteen), niin muutan vittu Venäjälle!!! Asiaa auttaa vielä se että bensakin maksaa täällä aina sen 10 senttiä enemmän kun muulla suomessa... Onhan se kivaa että Kehä kolmosella on liittymä kilometrin välein ja bensa markan halvempaa litralta kuin täällä. Helvettikö tämän maan johtajia vaivaa kun ainakin meikäläisen liikkuminen pitää tehdä aina mahdollisimman vittumaiseksi; eikä riitä että mulla on Alfa??? "Fucking cocksuckers... pardon my french" (Al Swearingen, Deadwood).

Kahlitkaapa vielä rajoittimella prätkäni huippunopeutta sataseen niin alkaa haulikot laulaa. Holhotaan myös kypäränkäyttö pakolliseksi suihkussa ja paskalla käydessä ettei kukaan vahingossakaan päätänsä mihinkään halkaise liukastuessaan. Laitetaan ulkonaliikkumiskielto kaikille ettei tarvitse edes ulos lähteä. Kiellettään syöminen ettei saada siitäkään syöpää. Vittuilukin pitää kieltää ettei kukaan pahoita mieltään ja tapa itseään...

Ei perkele.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

:lol: :lol:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tot mää just tarkotin , mitä Pulukka sano - pistin muuten asiasta pienen memon Liikenneministeriöön , Liikenneturvaan , Autoliittoon, Tuulilasiin, kaikille eduskuntapuolueitten ryhmille ja pari ohjetta mistä vois aloittaa ton liikenneturvallisuustyön.

Epezi ei taida paljon ajella näillä yleisrajoitusteillä - niillä liikkuu myös yllättävän paljon tutkia - prkle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

:lol: :lol:

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Seuraava askel on sallia ainoastaan tylpät kulmat esineissä - 90 asteen kulma kun voi olla jo terveysriski ;)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ruokoton kirjoitti:Seuraava askel on sallia ainoastaan tylpät kulmat esineissä.
Poistuu ainakin muutama vanha Vulva liikenteestä. :mrgreen:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Pudotetaan suurin sallittu nopeus 0km/h:iin niin loppuu liikenneonnettomuudet kokonaan. :wink: Kaikki pysyy kiltisti kotona ja matkustaa saa vain erityisestä anomuksesta ja silloinkin vain kävellen, erityistä varovaisuutta noudattaen. :lol:

Paljompa hyödyttää oulussakaan tuo motarin 130 rajoitus. Täällä kun paikalliset instanssit on päättänyt että motarilla ei ajeta yli 100. Eli ei nouse Oulun motarilla nopeus satasesta.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

tsav kirjoitti: Paljompa hyödyttää oulussakaan tuo motarin 130 rajoitus. Täällä kun paikalliset instanssit on päättänyt että motarilla ei ajeta yli 100. Eli ei nouse Oulun motarilla nopeus satasesta.
Käsittääkseni tuota satkun rajaa perusteltiin sillä, että valtaosa autoista ei ehdi kiihdyttää hurjaan 120 km/h nopeuteen rampilla.. :roll: Jotenkin käsittämätöntä :-D Ehkä tuommoinen toteamus olisi hyvä liittää mukaan verokeskusteluun kommenttina autokannan muinaisuudesta :)

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Have kirjoitti:
tsav kirjoitti: Paljompa hyödyttää oulussakaan tuo motarin 130 rajoitus. Täällä kun paikalliset instanssit on päättänyt että motarilla ei ajeta yli 100. Eli ei nouse Oulun motarilla nopeus satasesta.
Käsittääkseni tuota satkun rajaa perusteltiin sillä, että valtaosa autoista ei ehdi kiihdyttää hurjaan 120 km/h nopeuteen rampilla.. :roll: Jotenkin käsittämätöntä :-D Ehkä tuommoinen toteamus olisi hyvä liittää mukaan verokeskusteluun kommenttina autokannan muinaisuudesta :)
Johtuupi ihan siitä että valtaosa ei edes kiihytä rampilla. Sitten ko kiihdytyskaista on loppu ja niillä tötteröillä on 70 vauhtia ja pitäis päästä muun liikenteen sekaan niin huomataan että oho, sitähän ollaan tulossa moottoritielle missä jengi suihkii 120 ja yli... Tässä asia joka saa veren kiehumaan tasan joka kerta samoin ko tuo teiden suolauskin :twisted:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Teiden suolaus perseestä, kädettömien pitämiseksi tiellä. Siirtää vain jäätymispistettä ja aikaansaa kestojäätä, joka ei sula eikä kuivu. Jää pitää vain ottaa huomioon ajotavassa, ensin opetella ajamaan...

Nopeusrajoitukset... joo talvella tulee ajelleeksi koko ajan sama +20 risteykset, mutkat jne. Sama 80kmh rajoitus kun kerran on.

Kaikki ohitettavat suorittavat pikatuomion, että laiton ohittajahan se siinä, eli pieni kiusanteko tekee sille vain hyvää. Vauhti nousee kesken ohituksen, valot räpsyy ja pelle roikkuu perseessä kunnes menettää katsekontaktin.

Ylinopeus +10 +20 on niin helkutin yleistä, että poliisi voi käytännössä ottaa liikennevirrasta koska tahansa pari autoilijaa joiden pärstä ei miellytä. Ja annas jos se vielä pullikoi, eikä osoita riittävää nöyryyttä.

Sakotus ei olekaan enään rangaistus vaan verotuksen muoto, jonka maksaja arvotaan liikenteessä.

Rajoitusten pitäisi olla uskottavia ja niistä pitäisi pitää kiinni. Mitään yleisiä hyväksyttyjä marginaaleja ei pitäisi olla. Esim kamerat laukeavat täälläpäin vasta yli 20 ylinopeudesta.

90 kmh yleisrajoitus antaisi varaa ajaa kelin mukaan eikä tapissa samoin 130 moottoriteillä

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Heh, perjantai-illan uutisissa oli taas kunnon propagandameininkiä; ihmisiä haastateltiin aiheesta ja eräs kannusti rajoitusten tippumista sillä että ihan sama koska eihän tuota nykyäänkään kerkeä ajamaan tuota 70 km/h kovempaa kun kuin teillä on niin paljon ruuhkaa ja raskasta liikennettä... Jep right! Toinen haastateltava oli joku mummonkupelo joka tuumasi että kyllä hirvittää kesällä jo tuokin 120 km/h moottoriteillä vesikeleillä saati tuo 130 km/h. Kaikista haastateltavista rajoitusten tippuminen oli mahtavaa!!! Joopa taas jee, voipa olla ettei mummon Alto kulje noin kovaa edes kalliolta tiputettaessa...

Taas sama juttu kun oli joku aika sitten liikennevalvontakamppanjasta Oulussa (itekkin asuin silloin siellä); Haastateltiin Tuiran sillalla (kaikki ajavat aina ylinopeutta) pidetyssä ratsiassa sakotettuja ihmisiä ja poikkeuksetta uutisissä näytettiin kaikki asiasta iloiset idiootit; joku pyhimys tuumaili että saisi olla näitä ratsioita useamminkin niin ei tulisi ajettua ylinopeutta - tuosta uivelosta oli perkele hienoa saada sakkoja!?!

Siis mitä vittua.

Syövän saaminenkin on kivaa ja turpaan pitäisi saada säännöllisesti. Asentakaa vessaanikin kamerat etten vahingossa masturboisi mulkkua ravistellessa. Maksetaanko näille haastateltaville jotain noista kommenteista vai onko tässä takana joku salaliittoteoria mitä en ymmärrä..?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

:-D :-D todella oikeaa puhetta!!!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Voi tziisus!Mistä noita ääliöitä sikiää :evil:
Nykyisinkin suurin osa ajaa 80:n alueella 90-100 km/h ja moottoriteillä
normaalinopeus on 90%:lla 110,vasen kaista ajaa sit 140> :lol:
Noh,130:n moottoritierajoituksella voikin sitten lasketella +150 ja 70:n
rajoituksella voikin ajella kutosella tyhjäkäynnillä litran kulutuslukemilla :mrgreen:

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Siis tuossa motarinopeuksien nostamisessahan on sellainen pikkujippo, että samalla kameravalvonta ulotettaisiin myös moottoriteille. Käytännössä motarin nopeudet siis putoaisivat.

Kas kun eivät ole vielä keksineet seksiä kieltää, viimeistään reilun sadan vuoden päästä ei enää kenenkään tarvitsisi kuolla... :mrgreen:

Vastaa Viestiin