Alfa Romeon myynti 2003 jKr.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Alfa Romeon myynti 2003 jKr.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aamun Hesarissa oli tämän vuoden ensirekisteröintitaulukot tammikuusta syyskuuhun. Alfa oli totuttuun tapaan listan hännillä 406:lla myydyllä autolla - ykkösenä olevaa Toyotaa saatiin samassa ajassa kaupaksi 18152 yksikköä. Tärkeistä myyntimerkeistä Alfa Romeon taakse jäivät vain Subaru, Land Rover, Mini ja Jeep.

Iloista oli kuitenkin AR:n menekin huima kasvu edellisvuoteen verrattuna. Nousua oli mukavat 60,5%. Parempaan myynnin lisäykseen kykenivät vain Mazda (148,2%), Skoda (71,8%) sekä Huyndai (154,7%) ja jo mainittu Subaru (mukavat 302,8%). Hyviä nousuprosentteja Alfankin kohdalla selittävät tietenkin pienet myyntimäärät, jolloin sadankin auton kasvu on prosentuaalisesti merkittävä. Yleiseksi merkki ei tuollakaan kasvuvauhdilla muutu (ja hyvä niin).

Saapa nähdä millainen vaikutus 156:n ja 166:n facelifteillä on myyntimääriin. Myyjän mukaan uusi 156 saataneen kauppaan jo tämän vuoden puolella, kunhan varastot vain saadaan tyhjiksi. Kohta saattaa siis "vanha" 156 lähteä kaupasta kotiin mukavilla ehdoilla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Ihmeen vähäinen määrä tuo 400 autoa on. Alfan hinta on uutena Suomessa kuitenkin itse asiassa edullinen - suhteellisesti ottaen. Käytetyistä siellä sitten joutuu maksamaan aivan käsittämättömiä hintoja!

Pääkaupunkiseudulla näyttää pyörivän aika paljon näitä "uusia" Alfoja, mutta olisi hauska tietää, kuinka moni uudella Alfalla ajava on "todellinen" Alfisti, ja kuinka moni on "vaan ostanut, kun se näyttää niin hyvältä". Toisaalta, äkkiähän se sairaus tarttuu ja jää krooniseksi vaivaksi; itse ostin ensimmäisen Alfani juuri sen takia kun se näytti niin ..tanan hyvältä (ja se oli Alfetta GTV, joka vieläkin näyttää helevetin hyvältä), enkä sen jälkeen irti ole päässyt vaikka välillä on Alfattomia kausia kuinka yrittänyt elää :mrgreen:

Jaa, nyt onkin pakko tehdä galluppi tänne foorumiin... jos osaa....

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

GTA kirjoitti:Ihmeen vähäinen määrä tuo 400 autoa on. Alfan hinta on uutena Suomessa kuitenkin itse asiassa edullinen - suhteellisesti ottaen. Käytetyistä siellä sitten joutuu maksamaan aivan käsittämättömiä hintoja!
Mielestäni Alfat ovat käytettynä vielä edullisempia - suhteellisesti ottaen. Hintahaitari on iso ja varsinkin vähän ajettujen Sportwagoneiden kohdalla taitaa olla myyjän markkinat (S<D). Esim. tänään oli ilmoituksessa 2000 vuoden Super yli 22k euron hintalapulla varustettuna.
GTA kirjoitti:Pääkaupunkiseudulla näyttää pyörivän aika paljon näitä "uusia" Alfoja, mutta olisi hauska tietää, kuinka moni uudella Alfalla ajava on "todellinen" Alfisti, ja kuinka moni on "vaan ostanut, kun se näyttää niin hyvältä".
Niin, mikä on todellinen alfisti? Kokeilijoita on varmaankin paljon, mutta alfismista voidaan kai puhua sitten kun merkki alkaa herättää hieman voimakaampia tunteita ja seuravankin auton on pakko olla Alfa Romeo.

Itse asiassa mietin eilen samaa, kun Hämeenlinnan torilla joku teini antoi kavereilleen ääninäytettä 156:llaan. Tuplaputkista kajahti ilmoille ralliautomainen ääni ja pojilla oli hauskaa kuljettajan pumpatessa kaasua. Ei tehnyt mieli mennä huutamaan "Hei mulla on samanmerkkinen auto!".

Onko 156 uusi 300-sarjan BMW parempiosaisten pillurallisankareiden kiesinä...? Pelottavaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Vittorio Jano kirjoitti:Itse asiassa mietin eilen samaa, kun Hämeenlinnan torilla joku teini antoi kavereilleen ääninäytettä 156:llaan. Tuplaputkista kajahti ilmoille ralliautomainen ääni ja pojilla oli hauskaa kuljettajan pumpatessa kaasua. Ei tehnyt mieli mennä huutamaan "Hei mulla on samanmerkkinen auto!".

Onko 156 uusi 300-sarjan BMW parempiosaisten pillurallisankareiden kiesinä...? Pelottavaa.
Alkaa kai ikä painaa, mutta itsekin haluaisin nähdä Alfan jotenkin herrasmiesmäisenä autona. Radalla mennään niin kovaa kuin uskalletaan ja pelit kestää, mutta liikenteessä kunnioitetaan muita eikä pelleillä.
Saa lyödä. Ja heti perään on pakko tunnustaa että välillä pääsee lapsettamaan pahasti... viimeksi eilen... oli pakko laittaa luu kurkkuun öykkärimäisesti ajaneelta Audi TiT kuskilta.
¨
Mikäköhän siinä muuten on että sakumakkara-autoilla ajavilla tuntuu olevan jotenkin ylimielinen asenne liikenteessä melkein 100%:sti - ainakin täällä?! No joo, taitaa olla pari pastista liikaa nautittu nyt taas..
.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Vittorio Jano kirjoitti:Myyjän mukaan uusi 156 saataneen kauppaan jo tämän vuoden puolella, kunhan varastot vain saadaan tyhjiksi. Kohta saattaa siis "vanha" 156 lähteä kaupasta kotiin mukavilla ehdoilla...
Näitä "vanhoja" ei tule tarjoukseen yleisesti (eli siis lehtiin jne.). Eli jos ko. malli kiinnostaa, kannattaa lähteä kysymään tarjouksia. Hinnanpudotuksen määrästä en tiedä, mutta alennusta saa niin kauan kuin malleja riittää.

Vastaa Viestiin