Uusi 166

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Uusi 166

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Esitelty myös Frankfurtissa, jotain kuvia oli jo aikaisemmin. Tässä jotain juttua.

Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Esimerkki onnistuneesta feisliftistä. Tykkään.

PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Marjut
Viestit: 270
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 00:40
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Marjut »

Vautsi vau!!! hieno, onneksi Alfa ei mene muiden merkkien joukossa niihin möhkö malleihin. Tuommoisen kun saisi!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
Sitä pähkäilin että mihin sen laittaisi.. Tyhmältä tuntui sekoittaa se sinne 8C ketjuun, eivät ole ihan sama asia. Jos taas olisi jonkun vanhan kaivanut niin turha penkoa niitä kuvia kunnes löytää uudet viestit..

Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
OK, taitaa siis olla parempi tuo paljon lyhyitä ketjuja-malli.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
OK, taitaa siis olla parempi tuo paljon lyhyitä ketjuja-malli.
Jotain rajaa tietysti, onhan se v-mäistä sille joka käy täällä harvoin. Vaikka silloin ei varmaan löpinä puoli ole ensisijainen syy käyntiin. Ja voihan aina laittaa linkin niin voi sitten modeemikaverit katsella jos haluavat.

Conclusion: Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee 8)

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

hyvältä näyttää.... :)
tuota voi sanoa jo onnistuneeksi..paljon parempi kuin vanha keula...
alkaa malliston yhdenäköisyyskin olemaan jo aika selvä.. :)

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti: Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
Hyvä esimerkkinä yhden BMW-foorumin tapaamisthredit. Jos yhden alisivun avaaminen kiinteällä yhteydellä kestää melkein kaksi minuuttia niin ei sekään ole hyvä (vaikka itse tykkäänkin selailla kuvia rullaamalla).

Tehtäessä paljon threadeja olisi tärkeää kiinniittää huomiota niiden nimeämiseen. Tällöin search-toimintoa voi käyttää mahdollisimman hyvin. Itse jouduin tuota 8c-ketjua etsimään pitkään kun en muistanut mallin nimeä. Ainakin merkittävät vastaavat ketjut voisi nimetä tyyliin "Uusi hieno Alfa: 8c" ennemmin kuin "Katsokaas pojat tätä.."
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

kaunis...

tsxm
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tsxm »

Erittäin onnistunut faceliftaus! Olin jo pettynyt emoyhtiö Fiatin nykyisen muotoiluosaston saavutuksiin ja pelkäsin pahinta myös tulevien Alfojen kohdalla, mutta onneksi turhaan. Onhan siellä Alfan osastolla vielä taito tallella, kyllä miellyttää silmää! 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tsxm kirjoitti:Olin jo pettynyt emoyhtiö Fiatin nykyisen muotoiluosaston saavutuksiin ja pelkäsin pahinta myös tulevien Alfojen kohdalla, mutta onneksi turhaan.
Minustakin Fiatin muotoilu on viime vuosina mennyt takapakkia. Varsinkin uusi Punto näyttää mainoskuvien perusteella tosi mitäänsanomattomalta möhkylältä, vanha malli sentään oli/on kokoluokkansa tyylikkäin peli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Taas tuli uusi auto ha(r/n)kintalistalle. Saas nähdä mihin hinta asettuu.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Hmm, onkohan tuo artikkeli ihan ajan tasalla? Miksi ihmeessä tuohon tulisi 2.0/150hp TS moottori, eikös se JTS korvannut sen kokonaan?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Minulla on sellainen kutina,ettei Alfa ole vielä lopullisesti Twin Sparkista luopunut.
Tuleekohan seuraavaksi JTS:n kanteen vielä 4 reikää lisää,jotta sinne saadaan tarvittava määrä tulppia :wink:

Itsekkin JTS Alfaa kokeilleena tuntu kuin siitä puuttuisi jotain,tai ehkä
fiilis tuli vain korvien välistä kun tiesi,ettei koneessa ole kuin 4 tulppaa.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Jumaliste, kerrankin onnistunut facelift. 8) , tuohan on jo paremman näkoinen kuin 156nen.. :shock:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Aloitain taas tämän itkemisen, ja sanon että nykyinen on parempi... :?
Tosin, onhan tuo onnistuneempi kuin 156 facelift.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Italialaista tyyliä parhaimmillaan! Tuon kuvan 166:n väri ja vanteet on lisäksi niiiiiin täydelliset... :shock: uskomattoman onnistunut facelift!
Herättää pahoja omistushaluja - aijaijaijai.

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Voe hittolainen! Tuohan on suorastaan upea! Nyt mallisto on vihdoin saanut "saman ilmeen" Uudet 147/156/166 on grilliltään miltei identtiset, mikä on tietysti aina hyvä asia kun puhutaan saman merkin malleista. 166 alkoikin jo näyttää vanhentuneelta muihin Alfa malleihin verrattuna, mielestäni tämä uusi onkin parempi kuin vanha.

Tietyllä tavalla 1997 esitellyt 156:n linjoilla jatketaan. Erityisesti konepelti, keula yleensäkin, sumuvalot yms. yksityiskohdat tuovat mieleen auton, joka tullessaan piti Alfan hengissä. Nyt muutokset eivät ole mitenkään dramaattisia, kuten ei 156:nkaan, mutta täytyy sanoa, että Alfa on niitä harvoja autotehtaita, jotka tekevät myös faceliftit kunnolla. Esim. juuri tuo uusi punto. Voin oikein kuvitella Fiatin muotoiluosaston hahmotelmat "otetaan saksalaisen auton keula ja liitetään se vanhaan puntoon niin voilá- Uusi Punto on valmis!"

Samoin Stilo. Fiat ei tainnut käsittää, ettei Saksalaisten autojen ostajat osta Fiatia vaikka kuinka auto näyttäisi "saksalaiselta". Samalla Italialaisten ostajat pettyivät. Muotoilu oli turhan "konservatiivinen", tai ehkä se on huono sana. Stilo ei näytä kuitenkaan haluttavalta ja varsinkin 5ov malli on suorastaan tylsä varsinkin sivusta katseltuna. Näin kaikkoaa myös ne "uskolliset" Fiatin omistajat- Toivottavasti ostavat Alfan :mrgreen:

Tokkopa Punton omistajalla kuitenkaan on varaa uuteen 147:aan...
Ammattina autokauppa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

:shock: Silmät nimittäin levis kun näin! Todella onnistunut yhdistelmä agressiivisuutta ja ylemmän luokan tyylikkyyttä. Voisi olla vihreitä naamoja kun tuollaisella pyyhkisi menemään. Mielestäni uudet 156 ja 166 ovat kauneimmat uudet autot(ainakin jos kaiken maailman tutkielmat ja muut eksoottiset vehkeet unohdetaan). 147 ei yllä ihan samaan minun mielestäni.

Mitä uuteen Puntoon tulee, oli siinäkin järkytyksen paikka. Tosin negatiivisen. Hyvä auto se saattaa toki muuten olla mutta se muotoilu jätti kyllä esitteessä ainakin kylmäksi. Missä on ne vanhan sirot linjat, tilojen saamiseksiko sitä piti "pullistaa" noin :?

Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Wile E. Coyote kirjoitti:Mitä uuteen Puntoon tulee, oli siinäkin järkytyksen paikka. Tosin negatiivisen.
Todellakin. Miksi ihmeessä keulasta tehtiin niin järkyttävä... Vanha oli mielestäni todella onnistunut.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

tsxm
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 19:41
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tsxm »

Wile E. Coyote kirjoitti::shock:
Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Juu, on tullut koeajettua ja ajettua muutamia kertoja, kun oma ollut huollossa :-D

No tässä havaintoja 1.6ltr: onnistuin sammuttamaan sen liikennevaloissa muutamankerran, kun yritin lähteä, (oli kierrokset ilmeisesti liian alhaiset; sammahtaa tosi herkästi)

Toinen havainto oli tälläinen; läksin U-rampilta kiihdyttämään ja kun 100:seen sai vetää, niin havainto oli tämä, kun oikaisin auton, niin tuntui siltä, että alusta oli jo suorassa, mutta koppi kallellaan! :shock: , kunnes se suoristui, kallistelee paljon enempi, kuin esim marea.

Jousitus mukava, mutta ei mielestäni urheilullinen, äänieristys moottorista hyvä, alustaääniä ja rengasääniä jonkin verran takaa.

Jäi valitettavasti itselleni negatiivinen kuva moottorista (tukkoisen oloinen) ja alustasta (kallisteleva) ja se kaikkein pahin; muotoilu.... :puke: :(

Niin, nämä olivat vain minun havaintoja ja mielipiteitäni. Kokeilkaa ihmeessä löydättekö samoja ominaisuuksia, olisi mukava tietää! :)
Viimeksi muokannut tsxm, 28 Syys 2003, 22:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11271
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Ainakin kolmeen otteeseen olen kokeillut. 3-ovista, 5-ovista ja MultiWagonia, 1.6-koneella muistaakseni kaikki. Ohjaus on joka kerralla vaikuttanut omituiselta, mutta kai siihen tottuu. Jotenkin tietokonepelimäinen ajofiilis on, ei tietoakaan 156:n tarkasta tuntumasta. Alusta on myös varsin pehmeä, kuten tsxm jo totesikin.

Sähköinen ohjaustehostin on muuten huomattavasti paremmin toteutettu Puntossa, jollaisella pari vuotta liikennöin. Ihan hauska peli ja tosiaankin ulkonäöltääkin faceliftattua huomattavasti parempi. Minäkään en ymmärrä sitä, miksi Fiatin malleista yritetään tehdä saksalaisen näköisiä. Ensi Stilo ja nyt Punto. Siro italialaistyyppinen muotoilu puhutteli ainakin minua enemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Toihan oli aika leppoisa juttu 8)

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Rolle kirjoitti:Toihan oli aika leppoisa juttu 8)
jeps..tekstihän suorastaan imartelee Alfaa... :-D

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Taitaa toimittajaparkakin olla Alfakuumeeseen sairastumassa :mrgreen:
Kerrankin jotakin muutakin kuin numeroarvoja kertovia juttuja! Asiaa!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuohan oli ihan mukavaa luettavaa... En olisi uskonut ilta - sanomista... :wink:
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Siis solmiota löysälle, tukeva ote ratista ja nauttimaan.


:)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Hyvä juttu, mutta eikö moottoreissa tosiaan ole muuttuvia venttiiliajoituksia ja miten 3-litrainen kiihtyy hitaammin kuin 2,5-litrainen? :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

2TS kirjoitti:Hyvä juttu, mutta eikö moottoreissa tosiaan ole muuttuvia venttiiliajoituksia ja miten 3-litrainen kiihtyy hitaammin kuin 2,5-litrainen? :-D
Kuutosissa ei ole, mutta pitäisihän TS:ssä olla? Kolmilitrainen voi kiihtyä hiukan hitaammin siitä syystä, että maahantuoja on tehnyt "järkipäätöksen" varustaa sen aina nelivaihteisella sporttronicilla :evil: Sivistysmaissa siihen saa kyllä kuusivaihteisen manuaalinkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

166 Super on esim. UKssa ja Saksassa (faceliftaamaton korimalli) 3-litrasella motilla ja 6-vaihteisella manuaalilodjulla.
MP

Vastaa Viestiin