Uusi 166
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11271
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Esimerkki onnistuneesta feisliftistä. Tykkään.
PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sitä pähkäilin että mihin sen laittaisi.. Tyhmältä tuntui sekoittaa se sinne 8C ketjuun, eivät ole ihan sama asia. Jos taas olisi jonkun vanhan kaivanut niin turha penkoa niitä kuvia kunnes löytää uudet viestit..Vittorio Jano kirjoitti:PS. Hieman off-topic-moderointiasiaa. Onko palstan luettavuuden/toiminnan/nopeuden kannalta parempi se, että ketjuja on paljon (esim. jokaiselle uudelle Alfakuvalle oma ketju niinkuin nykyään) vai se, että ketjuja on vähän mutta ne ovat pitkiä (kaikki uudet Alfakuvat samassa pötkössä)? Alkaa nimittäin noita ketjuja olla aika lailla...
Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11271
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jotain rajaa tietysti, onhan se v-mäistä sille joka käy täällä harvoin. Vaikka silloin ei varmaan löpinä puoli ole ensisijainen syy käyntiin. Ja voihan aina laittaa linkin niin voi sitten modeemikaverit katsella jos haluavat.Vittorio Jano kirjoitti:OK, taitaa siis olla parempi tuo paljon lyhyitä ketjuja-malli.Rolle kirjoitti:Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
Conclusion: Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee
Hyvä esimerkkinä yhden BMW-foorumin tapaamisthredit. Jos yhden alisivun avaaminen kiinteällä yhteydellä kestää melkein kaksi minuuttia niin ei sekään ole hyvä (vaikka itse tykkäänkin selailla kuvia rullaamalla).Rolle kirjoitti: Ja joku ketju täynnä kuvia modeemikäyttäjille on sama kuin teurastamo vegaanille, eli yhtä helvettiä!
Tehtäessä paljon threadeja olisi tärkeää kiinniittää huomiota niiden nimeämiseen. Tällöin search-toimintoa voi käyttää mahdollisimman hyvin. Itse jouduin tuota 8c-ketjua etsimään pitkään kun en muistanut mallin nimeä. Ainakin merkittävät vastaavat ketjut voisi nimetä tyyliin "Uusi hieno Alfa: 8c" ennemmin kuin "Katsokaas pojat tätä.."
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11251
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minustakin Fiatin muotoilu on viime vuosina mennyt takapakkia. Varsinkin uusi Punto näyttää mainoskuvien perusteella tosi mitäänsanomattomalta möhkylältä, vanha malli sentään oli/on kokoluokkansa tyylikkäin peli.tsxm kirjoitti:Olin jo pettynyt emoyhtiö Fiatin nykyisen muotoiluosaston saavutuksiin ja pelkäsin pahinta myös tulevien Alfojen kohdalla, mutta onneksi turhaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Minulla on sellainen kutina,ettei Alfa ole vielä lopullisesti Twin Sparkista luopunut.
Tuleekohan seuraavaksi JTS:n kanteen vielä 4 reikää lisää,jotta sinne saadaan tarvittava määrä tulppia
Itsekkin JTS Alfaa kokeilleena tuntu kuin siitä puuttuisi jotain,tai ehkä
fiilis tuli vain korvien välistä kun tiesi,ettei koneessa ole kuin 4 tulppaa.
Tuleekohan seuraavaksi JTS:n kanteen vielä 4 reikää lisää,jotta sinne saadaan tarvittava määrä tulppia
Itsekkin JTS Alfaa kokeilleena tuntu kuin siitä puuttuisi jotain,tai ehkä
fiilis tuli vain korvien välistä kun tiesi,ettei koneessa ole kuin 4 tulppaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Voe hittolainen! Tuohan on suorastaan upea! Nyt mallisto on vihdoin saanut "saman ilmeen" Uudet 147/156/166 on grilliltään miltei identtiset, mikä on tietysti aina hyvä asia kun puhutaan saman merkin malleista. 166 alkoikin jo näyttää vanhentuneelta muihin Alfa malleihin verrattuna, mielestäni tämä uusi onkin parempi kuin vanha.
Tietyllä tavalla 1997 esitellyt 156:n linjoilla jatketaan. Erityisesti konepelti, keula yleensäkin, sumuvalot yms. yksityiskohdat tuovat mieleen auton, joka tullessaan piti Alfan hengissä. Nyt muutokset eivät ole mitenkään dramaattisia, kuten ei 156:nkaan, mutta täytyy sanoa, että Alfa on niitä harvoja autotehtaita, jotka tekevät myös faceliftit kunnolla. Esim. juuri tuo uusi punto. Voin oikein kuvitella Fiatin muotoiluosaston hahmotelmat "otetaan saksalaisen auton keula ja liitetään se vanhaan puntoon niin voilá- Uusi Punto on valmis!"
Samoin Stilo. Fiat ei tainnut käsittää, ettei Saksalaisten autojen ostajat osta Fiatia vaikka kuinka auto näyttäisi "saksalaiselta". Samalla Italialaisten ostajat pettyivät. Muotoilu oli turhan "konservatiivinen", tai ehkä se on huono sana. Stilo ei näytä kuitenkaan haluttavalta ja varsinkin 5ov malli on suorastaan tylsä varsinkin sivusta katseltuna. Näin kaikkoaa myös ne "uskolliset" Fiatin omistajat- Toivottavasti ostavat Alfan
Tokkopa Punton omistajalla kuitenkaan on varaa uuteen 147:aan...
Tietyllä tavalla 1997 esitellyt 156:n linjoilla jatketaan. Erityisesti konepelti, keula yleensäkin, sumuvalot yms. yksityiskohdat tuovat mieleen auton, joka tullessaan piti Alfan hengissä. Nyt muutokset eivät ole mitenkään dramaattisia, kuten ei 156:nkaan, mutta täytyy sanoa, että Alfa on niitä harvoja autotehtaita, jotka tekevät myös faceliftit kunnolla. Esim. juuri tuo uusi punto. Voin oikein kuvitella Fiatin muotoiluosaston hahmotelmat "otetaan saksalaisen auton keula ja liitetään se vanhaan puntoon niin voilá- Uusi Punto on valmis!"
Samoin Stilo. Fiat ei tainnut käsittää, ettei Saksalaisten autojen ostajat osta Fiatia vaikka kuinka auto näyttäisi "saksalaiselta". Samalla Italialaisten ostajat pettyivät. Muotoilu oli turhan "konservatiivinen", tai ehkä se on huono sana. Stilo ei näytä kuitenkaan haluttavalta ja varsinkin 5ov malli on suorastaan tylsä varsinkin sivusta katseltuna. Näin kaikkoaa myös ne "uskolliset" Fiatin omistajat- Toivottavasti ostavat Alfan
Tokkopa Punton omistajalla kuitenkaan on varaa uuteen 147:aan...
Ammattina autokauppa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Silmät nimittäin levis kun näin! Todella onnistunut yhdistelmä agressiivisuutta ja ylemmän luokan tyylikkyyttä. Voisi olla vihreitä naamoja kun tuollaisella pyyhkisi menemään. Mielestäni uudet 156 ja 166 ovat kauneimmat uudet autot(ainakin jos kaiken maailman tutkielmat ja muut eksoottiset vehkeet unohdetaan). 147 ei yllä ihan samaan minun mielestäni.
Mitä uuteen Puntoon tulee, oli siinäkin järkytyksen paikka. Tosin negatiivisen. Hyvä auto se saattaa toki muuten olla mutta se muotoilu jätti kyllä esitteessä ainakin kylmäksi. Missä on ne vanhan sirot linjat, tilojen saamiseksiko sitä piti "pullistaa" noin
Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Mitä uuteen Puntoon tulee, oli siinäkin järkytyksen paikka. Tosin negatiivisen. Hyvä auto se saattaa toki muuten olla mutta se muotoilu jätti kyllä esitteessä ainakin kylmäksi. Missä on ne vanhan sirot linjat, tilojen saamiseksiko sitä piti "pullistaa" noin
Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Juu, on tullut koeajettua ja ajettua muutamia kertoja, kun oma ollut huollossaWile E. Coyote kirjoitti:
Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
No tässä havaintoja 1.6ltr: onnistuin sammuttamaan sen liikennevaloissa muutamankerran, kun yritin lähteä, (oli kierrokset ilmeisesti liian alhaiset; sammahtaa tosi herkästi)
Toinen havainto oli tälläinen; läksin U-rampilta kiihdyttämään ja kun 100:seen sai vetää, niin havainto oli tämä, kun oikaisin auton, niin tuntui siltä, että alusta oli jo suorassa, mutta koppi kallellaan! , kunnes se suoristui, kallistelee paljon enempi, kuin esim marea.
Jousitus mukava, mutta ei mielestäni urheilullinen, äänieristys moottorista hyvä, alustaääniä ja rengasääniä jonkin verran takaa.
Jäi valitettavasti itselleni negatiivinen kuva moottorista (tukkoisen oloinen) ja alustasta (kallisteleva) ja se kaikkein pahin; muotoilu....
Niin, nämä olivat vain minun havaintoja ja mielipiteitäni. Kokeilkaa ihmeessä löydättekö samoja ominaisuuksia, olisi mukava tietää!
Viimeksi muokannut tsxm, 28 Syys 2003, 22:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11271
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Ainakin kolmeen otteeseen olen kokeillut. 3-ovista, 5-ovista ja MultiWagonia, 1.6-koneella muistaakseni kaikki. Ohjaus on joka kerralla vaikuttanut omituiselta, mutta kai siihen tottuu. Jotenkin tietokonepelimäinen ajofiilis on, ei tietoakaan 156:n tarkasta tuntumasta. Alusta on myös varsin pehmeä, kuten tsxm jo totesikin.Wile E. Coyote kirjoitti:Onko kukaan ajanut stiloa kun sen ohjaustahan on kilvan haukuttu alan lehdissä?
Sähköinen ohjaustehostin on muuten huomattavasti paremmin toteutettu Puntossa, jollaisella pari vuotta liikennöin. Ihan hauska peli ja tosiaankin ulkonäöltääkin faceliftattua huomattavasti parempi. Minäkään en ymmärrä sitä, miksi Fiatin malleista yritetään tehdä saksalaisen näköisiä. Ensi Stilo ja nyt Punto. Siro italialaistyyppinen muotoilu puhutteli ainakin minua enemmän.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Tuohan oli ihan mukavaa luettavaa... En olisi uskonut ilta - sanomista...V6 kirjoitti:ilta-sanomien juttu 166sesta
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11251
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuutosissa ei ole, mutta pitäisihän TS:ssä olla? Kolmilitrainen voi kiihtyä hiukan hitaammin siitä syystä, että maahantuoja on tehnyt "järkipäätöksen" varustaa sen aina nelivaihteisella sporttronicilla Sivistysmaissa siihen saa kyllä kuusivaihteisen manuaalinkin.2TS kirjoitti:Hyvä juttu, mutta eikö moottoreissa tosiaan ole muuttuvia venttiiliajoituksia ja miten 3-litrainen kiihtyy hitaammin kuin 2,5-litrainen?
- Epäkelpokeräilijä -