Autovakuutuksista asiapuolta!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Autovakuutuksista asiapuolta!

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onkos porukka kilpailuttanut autovakuutuksia? Liikennevakuutuksissa, ei ole suurta markinaalista eroa eli sama missä yhtiössä! Mutta kaskoissa tuntuu olevan satojen eurojen eroja. Näin kävi minulla eli vaihtui yhtiö sukkelaan! :mrgreen:
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

jukra
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006, 17:22
Paikkakunta: SJK

Viesti Kirjoittaja jukra »

Itse kyselin juuri tarjoukset viime viikolla.. kallein ~1000e / vuosi siis liikenne + kasko(myös ns. vanhanauton versio kävi minulle kun tarjouksia kyselin) ja halvin 602e / vuosi - Pohjolassa.
Noissa liikennevakuutuksissakin aika suuria eroja vaikka en voi käsittää miten se on mahdollista.. ei puhuttu mistään 10e luokasta.

Samalla kun vaihtoi kotivakuutukset niin oli hyvä kilpailuttaa firmat.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

jukra kirjoitti:Itse kyselin juuri tarjoukset viime viikolla.. kallein ~1000e / vuosi siis liikenne + kasko(myös ns. vanhanauton versio kävi minulle kun tarjouksia kyselin) ja halvin 602e / vuosi - Pohjolassa.
Noissa liikennevakuutuksissakin aika suuria eroja vaikka en voi käsittää miten se on mahdollista.. ei puhuttu mistään 10e luokasta.

Samalla kun vaihtoi kotivakuutukset niin oli hyvä kilpailuttaa firmat.
itsekin vaihdoin pohjolaan... sieltä "jossittelu" firmasta!!! ja paremmalta näyttää 8)
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Pohjolassa tuli kokopaketti halvimmaksi eli kaikki meni sinne ja siinä kasko oli kattavampi kuin aikaisemmassa yhtiössä. Nyt tuli vielä keskeytysturvakin ja satoja euroja halvemmalla.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Kaikki tuntuu vaihtaneen Pohjolaan, minullekin nuo soittivat perjantaina. Sanoivat että soittelevat Alfa-kuskeja läpi kun on joku kamppanja.

ITSE en ikinä Pohjolasta enää ikinä vakuutusta ota. Ex-164 varastettiin parkkikselta yön aikana, löytyi kansivikaisena. Pohjola alkoi väittämään, 4 viikon odottelun jälkeen, että auton virtalukosta ei löydy muita kuin avaimen jälkiä. Heidän mukaansa olin itse "varastanut" autoni ja yritin vain laittaa koneremonttia heidän piikkiinsä.

Koko 4 viikon aikana en saanut tarkastajaa kiinni, oli joka päivä palavereissa ym. joka päivä jätin soittopyynnön puhelimeen vastanneelle sihteerille, IKINÄ ei soittanut takaisin. Ja kesken prosessin vielä vakuutustarkastaja sai kenkää, eikä tilalle tulleeseenkaan saanut yhteyttä, tuli vaan päätös postissa jossa ilmoitettiin ettei korvata.valituksetkaan eivät auttaneet...
Joten näin Pohjolassa!!(olis kai pitänyt kirjoittaa avautumis-topikkiin)

jukra
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Touko 2006, 17:22
Paikkakunta: SJK

Viesti Kirjoittaja jukra »

pikkis77 kirjoitti:Joten näin Pohjolassa!!(olis kai pitänyt kirjoittaa avautumis-topikkiin)
Kaippa näistä kaikista isoista firmoista tuollaisia tapauksia löytyy.. kun asiakkaitakin on pikkuisen enemmän kuin yleensä(minun tapauksessani eivät edes olleet) halvemmissa pikkufirmoissa(lähivakuutus, turva jne).

Itselläni oli ennen vakuutukset Tapiolassa joka myös on joskus viihtynyt Karpon ohjelmassa.. No itselläni ei ongelmia ollut, vaikka nyt ei ole paljoa tarvinnut vakuutuksesta lunastaakaan - yksi kännykän näytön korjaus josta sain 15e tililleni omavastuiden jälkeen. Puhelinsoitolla nuokin rahat tuli...

Nordeasta muuten kuulemma myös saa vakuutuksia tai siis he myyvät "omiin nimiinsä" jonkun ison ulkomaisen firman vakuutuksia - kuulemma todella edullisia mutta todella huonosti korvaavat yhtään mitään - tämän olen kuullut useammastakin paikasta. Itse en edes uskaltanut kysyä tarjousta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No mulla on veritaksessa sellattinen rahotysyhtiön kautta hommattu liikenne+kasko paketti... ei kerry bonuksia mutta on sika halpa (vastaa 70% bonuksia) ja joka kerta on korvannut kaiken mitä on tarvinnut... varastetuista kesärenkaista aina takapuskurin maalaukseen ja kunnostamiseen (kahteen kertaan) ... asiakaspalvelussa tosin ovat vähän niiku maansa myyneitä.... homma hoituu mutta sävy on "who cares" luokkaa ... no ihan aina ei voi voittaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nordeasta pitäisi hakea tarjous... halpa kuulemma on.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Nordeasta voit verkosta tilata emailiin suoraan tarjouksen tai näet sen suoraan laskurista, jos et halua käydä konttorissa, mutta kannattaa myös ottaa se pohjola huomioon se tuli mulla halvimmaksi sieltä lähettävät paperiversiot postissa!

Nordea: http://laskuri.nvv.fi/(t44pa53nx0tz2xjf ... fault.aspx

Pohjola: http://www.pohjola.fi/YKY/Vakuutus/_Lom ... jouspyynto
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Itse vaihdoin Pohjolasta IF:iin ja euroja säästyy vuodessa reilu sata. Pohjolalla muutenkin ihan paska asiakaspalvelu kun joutunut tappelemaan niiden kanssa joskus... ei ikipäivänä enää pohjolan asiakkaaksi.

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

minä kilpailutin koko vakuutuspaketin pari vuotta sitte. Lopulta vakuutukset jäivät edelleenkin Tapiolaan. Syy oli autojen ikä. Tapiolasta sai esim museoautolle selvästi muita paremmat ehdot halvimmalla. Samoin '89 T-birdin osakasko oli Tapiolassa kattavin.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla oli Pohjolan muiden vakuutusten korvausten kanssa ongelmia ja vaihdoin kaikki , joita kannatti vaihtaa IF:iin ja kerroin Pohjolan hinnat , niin putos samaan tasoon .

Vakuutusyhtiöillä on niin kova kisa, että on asiakkaan markkinat - korvaukset on sitten toinen juttu - toivottavasti ei tarvi käyttää.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
WLD@HRT
Viestit: 119
Liittynyt: 22 Elo 2005, 12:54
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja WLD@HRT »

Jos jotain kiinnostaa niin älkää unohtako Fenniaa! Mä voin laskee hinnat kaikkineen alennuksineen. Yv:llä vaan rek.nro ja bonukset niin vastaan pikimmiten.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Pohjolaa en vaihda, toimii asiakaspalvelu (oman paikkakunnan pikkukonttori, mihin aina soitat), korvaukset on toimineet hyvin (sairaskulu, auto + matka jutuissa)
Hinnat mukavat ja kaikkee extraa 70% bonusten päälle, ei haitta vaikka kikkailee talvi ja kesä auton kanssa sekä vaimon ja omien bonusten kanssa ristiin rastiin, väliin laskut sekoo autojen kesken ja bonukset viiraa mut lopuxi aina ok. Samoin voi s-postilla laitella autoihin vakuutuksia ulkomailta käsin tuonti vehkeisiin ym ym.
(vaatii tosin toimiakseen sen pikkukonttorin ja saman virkailijan mikä oppii tuntemaan)

Suosittelen....

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Vode kirjoitti:Itse vaihdoin Pohjolasta IF:iin ja euroja säästyy vuodessa reilu sata. Pohjolalla muutenkin ihan paska asiakaspalvelu kun joutunut tappelemaan niiden kanssa joskus... ei ikipäivänä enää pohjolan asiakkaaksi.
Täysin samaa minulla. Niin kauan kuin vain maksaa eikä valita mistään, niin homma ihan ok. Kun tulee ongelmia ja pitäs jotain korvata, menee homma Pohjolassa vaikeaksi. Näin ainakin PK-seudulla. Itsellä taas Fennia edustaa toista ääripäätä, sitä voi jopa suositella muille, myös asiakaspalvelu toimii!
Viimeksi muokannut pikkis77, 30 Touko 2006, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pantti
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Syys 2004, 15:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pantti »

Vaihdoin kaikki vakuutukset Nordeaan viime sykynä ja Alfan kaskossa oli merkittävä ero. En nyt muista tarkkaa eroa, mutta usemapi satanen tippui hinta Iffiin verrattuna.

Korvaus politiikasta ei ole vielä onneksi kokemusta.

Vastaa Viestiin