Bella-Italia 19.7.08

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Gasolina
Viestit: 4735
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Janne kirjoitti:Jotain silti jäin kaipaamaan
Sama juttu. Jokin pieni asia, vaikka jo mainittu espresso olisi tehnyt tilaisuudesta erityisemmän.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Janne kirjoitti: Ja vaikka jutustelu Portin kanssa venyikin, niin mamma ei polttanut käämejä, vaan viihtyi alueella;) Eli muu viihdyke lieni paikallaan, vaikka mitään ruokapaikkaa itse en kiireessä hoksinutkaan.
Voi vaan miettiä mitä se on alueella mahtanut katsoa... :mrgreen: Mutta ruoka(ja kahvi-)paikka oli siinä päärakennuksessa jonka edessä varaosa- ja pienoismallikojut oli...

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuvat.

350D + Sigma 105mm + Tokina 17mm.
Hienoja kuvia, sade ei ole ainakaan valokuvaajan pahin vihollinen :wink:

Itse tapahtuma oli monen aurinkoisemman vuoden jälkeen hiukan vaisun tuntuinen, ehkä se Deltan puuttuminen sään lisäksi vaikutti. Moottoripyöriä oli aika paljon sateesta huolimatta, 4 Laverdaakin bongattu :)

Mieleen jäi autoista Alfojen lisäksi se uudempi Maserati, Fiat Spider Turbo -81, Abarth-osasto, Lancia Fulvia, Dino ja Innocenti avo :-D
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Janne
Viestit: 2126
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

-HH- kirjoitti: Voi vaan miettiä mitä se on alueella mahtanut katsoa... :mrgreen: Mutta ruoka(ja kahvi-)paikka oli siinä päärakennuksessa jonka edessä varaosa- ja pienoismallikjut oli...
Mitä lie katellut:)
Jahas ne sapuskatki oli siellä. Mitä pikaisesti pyörähdin, niin näin vaan sämpylöitä :wink: No eipä siinä mittään, mamma sai viininsä ja itse visuaalisennautinnon. Painelin palkintojenjaon jälkeen jalka suorana Oulua kohti.

Ihmeen vähän muuten tuollanen maantiepyörä katolla nostaa kulutusta ja muutenkaan vaikuttaa ajoon ja suuntavakavuuteen. Lastia oli 3000km reissussa yht. 3 henkeä + koira ja reissukamat + pyörä katolla. Kulutus aika tasan 8l/100km. Ja joku sanoo että Alfa on syöppö...

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Se ruoka oli toisessa päässä rakennusta - eli sisään toisesta ovesta (tai sitä "yhdyskäytävää" pitkin)...

Avatar
155156
Viestit: 2105
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Omalla kohdalla 7. Bella Italia ja selkeästi huonoin reissu. Vähän autoja, vähän ihmisiä, huono sää ja ennen kaikkea reissun pilasi omasta autosta löytyneet ongelmat: jotain häikkää apulaitehihnan pyörinnässä ja autosta löytynyt kusiaispesä (!!).

Kusiasyhdyskunnan hävitäminen alkoi välittömästi reissulta paluun jälkeen. Kolme tuntia kesti. Pesä oli laajalla alueella konepellin alla tuulilasin alareunan alla olevissa onkaloissa. Pääpesäkkeet olivat molemmilta puolilta löytyvien suurien mustien kumityynyjen sisällä. Tuli samalla putsattua ensimmäistä kertaa nuo paikat kaikesta töhkästä. Satoja kusiaisia & munia oli jopa molempien ulompien oventiivisteiden päissä olevien "mollukoiden" sisällä. Positiivista oli se, että kaiken vuosien aikana kertyneen töhkän alta löytyi vain tervettä peltiä.

Varsinainen tekninen vika eli apulaitehihnan pyörimisen ongelma on vielä täysin avoin. Jotain häikkää lienee kampiakselin päässä olevan rattaan kanssa, sillä se vaikuttaa hieman väpättävän. Kesti kuitenkin Tammelasta Jyväskylään, vaikka hihnan tasaiselta puolelta on kumia lähtenytkin.

Avatar
silverine
Viestit: 2470
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

155156 kirjoitti:Varsinainen tekninen vika eli apulaitehihnan pyörimisen ongelma on vielä täysin avoin. Jotain häikkää lienee kampiakselin päässä olevan rattaan kanssa, sillä se vaikuttaa hieman väpättävän.
Mulla hajosi juuri äskettäin tuo kampiakselin hihnapyörä.
Ohut kumivulkanointi oli irronnut pieneltä matkalta ja
pyörä väpätti uhkaavasti. Kyseisiä pyöriä ei ollut ainakaan
4 viikkoa sitten saatavilla edes Deltasta (n. 360e) vaan on
tilauskamaa. Itse asiassa jouduin heittämään kiinni "uuden"
purkuosan kun uutta osaa ei ole vielä kuulunut 4 viikon
odottelunkaan jälkeen(tilasin alfissimo.com:sta, 123e)..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
155156
Viestit: 2105
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

^ Onko apulaitehihnaa pyörittävän rattaan mahdollista irrota kokonaan vai jääkö vulkanoinnin pettämisen seuraukset rattaan väpättämiseen? Olisi tulossa vielä muutama sata kilometriä ennen kuin pääsee korjaukseen.

Hieman off-topiciksi menee..

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

155156 kirjoitti:^ Onko apulaitehihnaa pyörittävän rattaan mahdollista irrota kokonaan vai jääkö vulkanoinnin pettämisen seuraukset rattaan väpättämiseen? Olisi tulossa vielä muutama sata kilometriä ennen kuin pääsee korjaukseen.

Hieman off-topiciksi menee..
Kunhan rispaantuneesta apulaitehihnasta ei menisi suikaleita jakohihnan väliin. En ajaisi yhtään ellei oikeasti ole elämän ja kuoleman kysymys.
VMP

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

AlfaTom kirjoitti: Itse tapahtuma oli monen aurinkoisemman vuoden jälkeen hiukan vaisun tuntuinen, ehkä se Deltan puuttuminen sään lisäksi vaikutti. Moottoripyöriä oli aika paljon sateesta huolimatta, 4 Laverdaakin bongattu :)
Mopot ei oo tehty sokerista,niitä voi ulkoiluttaa sateessakin, toisin kuin harrasteautoja :roll: :mrgreen:

Tais Tammela olla Suomen sateisin paikkakunta tapahtuman aikaan,sillä 10km mihin suuntaan tahansa tuntu aurinko paistaneen,eikä himassakaan ollu satanu pisaraakaan koko päivänä :?

Avatar
Portti
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Olisiko mahdollista, että joku laittaisi tämän keskustelun kakkossivulla mahdollisesti olevat Bella-kuvalinkit myös tälle sivulle?

Jostain syystä minä en saa tuota keskustelun kakkossivua ollenkaan auki vaikka olen kokeillut kahdella eri koneella.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

http://picasaweb.google.com/michael.vir ... lia1972008

http://tinyurl.com/5q5w59

http://picasaweb.google.fi/ville.holm

http://www.flickr.com/photos/81186448@N ... 4443/show/

Miten tänne ei ikinä onnistu tulemaan, onneksi oli Ahvenanmaalla aurinkoista niin meni edes kelien puolesta nappiin :-D

Avatar
Portti
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tänks Rolle!
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
155156
Viestit: 2105
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

mattijus kirjoitti:Kunhan rispaantuneesta apulaitehihnasta ei menisi suikaleita jakohihnan väliin. En ajaisi yhtään ellei oikeasti ole elämän ja kuoleman kysymys.
Käsittääkseni tuo on hyvin epätodennäköistä, sillä jakohihna on kotelon sisällä ja apulaitehihna sen ulkopuolella. Matka tosin katkeaa siinäkin tapauksessa, jos apulaitehihna katkeaa tai ratas irtoaa.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5266
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

155156 kirjoitti: Käsittääkseni tuo on hyvin epätodennäköistä, sillä jakohihna on kotelon sisällä ja apulaitehihna sen ulkopuolella. Matka tosin katkeaa siinäkin tapauksessa, jos apulaitehihna katkeaa tai ratas irtoaa.
Jakohihnaa ei ole koteloitu kampiakselin kohdalta. Epätodennäköistä tai ei, tätä on kuitenkin sattunut.
VMP

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Laitoimpa minäkin muutaman räpsyn esille:
http://drivealfa.googlepages.com/bellaitalia2008
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyviä otoksia Auristo.

Tuo valkoinen Spider oli todella kaunis, mutta noista valkosivurenkaista en ole ihan varma. Enkä varsinkaan noista vanteista: V6:lle jo pelipaikalla avauduinkin, että minulla oli samanlaiset Melberit ekassa autossani. Se oli Opel Corsa TR 1.2S. Nuff said.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ On nätti.

Kakkoskoppaiseen Spiideriin on yllättävän vaikea keksiä sopivia vanteita, Cromodora Daytonat tietty istuu ja jotkut levittävät peltivanteet myös mutta muut onkin sitten vähän niin ja näin.

Harmi etten päässyt paikalle, olisin voinut tutkia miltä tuon oman kinnerin pitäisi näyttää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Vittorio Jano kirjoitti:Hyviä otoksia Auristo.

Tuo valkoinen Spider oli todella kaunis, mutta noista valkosivurenkaista en ole ihan varma. Enkä varsinkaan noista vanteista: V6:lle jo pelipaikalla avauduinkin, että minulla oli samanlaiset Melberit ekassa autossani. Se oli Opel Corsa TR 1.2S. Nuff said.
Kiitoksia, koska tuo valkoinen Spider tuntuu herättävän keskustelua niin lisäsin yhden kuvan sivuille.
Oman auton kuvan ujutin myös kuvien joukkoon, saa arvata mikä.

Edit. Kuvia lisätty vielä muutama

http://drivealfa.googlepages.com/bellaitalia2008
Viimeksi muokannut Auristo, 21 Heinä 2008, 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ryde »

Auristo kirjoitti:Oman auton kuvan ujutin myös kuvien joukkoon, saa arvata mikä.
Arvaan, että näissä kuvissa: 1 ja 2. :wink:

Avatar
Auristo
Viestit: 390
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport ja 1.3jtdm
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

ryde kirjoitti:
Auristo kirjoitti:Oman auton kuvan ujutin myös kuvien joukkoon, saa arvata mikä.
Arvaan, että näissä kuvissa: 1 ja 2. :wink:
Veikkaan että sulla on jotain sisäpiirin tietoa :wink:
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Olis kyllä saanut olla jotain alfa-krääsä kojuja (t-paitoja jne jne) , muuten ihan ok miitti

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vito kirjoitti:
Mopot ei oo tehty sokerista,niitä voi ulkoiluttaa sateessakin, toisin kuin harrasteautoja :roll: :mrgreen:
Italialaisia 70-luvun moottoripyöriä ei ole suunniteltu sateessa ajoon :wink:

Itse en aja enää sateella kuin pakon edessä. Nimimerkillä "tarpeeksi aikoinaan sateessa ajanut ja lippaillut" :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
Gasolina
Viestit: 4735
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Kakkoskoppaiseen Spiideriin on yllättävän vaikea keksiä sopivia vanteita, Cromodora Daytonat tietty istuu ja jotkut levittävät peltivanteet myös mutta muut onkin sitten vähän niin ja näin.
Miten olisi GTA-vanne

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11248
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, se on kyllä ihan jämpti ja noitahan saa uustuotantona puolisopivalla rahalla. Omaan silmään näyttää paremmalta kuin perinteinen Minilite-tyyppinen tykkipyörä.

No, mulla on nyt vasta pulverimaalatut orkkispeltivanteet alkuperäisillä sombrerokapseleilla, näillä mennään toistaiseksi.

Itse itseäni moderoiden: Takaisin Bella Italian pariin hus hus!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Katselin tuossa AutoItaliasta kuvia brittien vastaavista kalaaseista. Harmi homma, että täällä meillä eksoottisempien merkkien omistajat - muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta - ylenkatsovat Bella Italiaa. Joskus olisi hienoa nähdä esim. kunnon kattaus Fefejä Mustialan nurmikoilla. Ko. merkillähän on Suomessakin kerhotoimintaa, mutta jostakin syystä Tammelassa ei Maranellon tuotteita liiemmälti näy.

Mikähän neuvoksi?

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

En nyt siis kirjoita minkään ryhmän nimissä vaan yksityisenä henkilönä!

Suosittelen lämpimästi että Bella Italian järjestäjät ottaisivat mallia Turun Classic Sportscar Concours d'Elegance -tapahtumasta tai vastaavasta ulkomaisesta tapahtumasta.

Upea miljöö ja keskeinen sijainti on Bellan eduksi, mutta järjestäjä on hieman kangistunut kaavoihin ja varsinkin palkintojen jako seremonia on aivan turha nykyisessä muodossaan.

Mikä avuksi?

-Tapahtumalle olisi eduksi jos järjestävältä puolelta olisi yksi henkilö jonka voisi yhdistää tapahtumaan johtohenkilöksi.

-Tapahtuman johtohenkilöllä pitäisi olla hyvät suhteet Ferrari/Lamborghini/Maserati/De Tomaso -piireihin ja johtohenkilöihin.

-Johtohenkilön tai organisaation pitäisi myös tehdä työtä siihen että paikalle saataisiin eksoottisempia autoja. (mitään autoa vähättelemättä, mutta esimerkiksi Ferrari 250GTO on sieltä eksoottisemmasta päästä...)

-Selvät palkinnot, selkeisiin kategorioihin ja joko yleisöäänestys tai asiantunteva raati, joka päättää symbolisen voittaja.

-Sitten jokin oma juttu tapahtumalle, jokin sellainen joka tekee Bellasta mielyttävän tapahtuman. Elävä musiikki/iltajuhla/... ...jotain, miettikää.

Nyt kun Suomen eksoottisten autojen määrä kasvaa räjähdysmäisesti on Bellan osoitettava muuntautumiskykyään ja sitä että se ei jää jalkoihin yhä enemmän ohjelmaa eksoottistenautojen harrastajalle tarjoavasta kesästä, ja aika on se mitä näiden autojen harrastajilla ei todellakaan liikaa ole.

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J »

Hyviä pointteja unknownilta.

Muuta en sitten taida sanoakkaan...

-J

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

...Ja sitten järjestäjän on tehtävä kaikkensa että tapahtuman aikana on kaunis sää.

1. Lopettaa sadetanssi hyvissä ajoin ennen tapahtumaa.
2. Ilmoittautua kirjoille mitä ihmeellisempiin uskontoihin ja rukoilla kaunista säätä
3. Lahjoa meteorologit
4. lähettää uhkailukirjeitä meteorologille.

Turun tapahtuma on muuten ollut sateeton yli kymmenen vuotta. :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vähäinen Ferrari määrä saatta hyvinkin johtua siitä että koko tapahtuma ei ole ollut Ferrari-clubin ohjelmassa saatika tullut kokouksissa edes puheeksi.

Eli tuosta voi varmaankin syyttää huonoa organisointia.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

unknown kirjoitti: -Sitten jokin oma juttu tapahtumalle, jokin sellainen joka tekee Bellasta mielyttävän tapahtuman. Elävä musiikki/iltajuhla/... ...jotain, miettikää.
Naulan kantaan! Ensimmäistä kertaa tapahtumassa vierailtuani ja sateen vaikutukset unohtaen voisi kohteliaasti muotoilla, että tapahtumalla olisi hyvät mahdollisuudet kehittyä paljonkin dynaamisemmaksi. Vähemmän kohteliaasti sanottuna vaikutelma oli jokseenkin pystyynkuollut.

Erittäin luonteva teema (siis autojen lisäksi, niille vastakin pääosa) olisi tietysti Italia - ja kaikki se minkä italialaiset osaavat: ruoka, juoma, muoti, musiikki ja kaikki tämä iloisesti ja dramaattisesti. Nopeita autoja ja kauniita naisia, viiniä, pizzaa ja pastaa, espressobaari, Eros Pausinin konsertti ja Berlusconin vierailu. Johan olisi väkeä paikalla. Ja kaikilla hauskaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Epezi kirjoitti:Vähäinen Ferrari määrä saatta hyvinkin johtua siitä että koko tapahtuma ei ole ollut Ferrari-clubin ohjelmassa saatika tullut kokouksissa edes puheeksi.

Eli tuosta voi varmaankin syyttää huonoa organisointia.
eikai sen tartte minkään klubin ohjelmassa olla...aktiivinen harrastaja tietää tapahtumat muutenkin, eihän se ole Carfinkaan ohjelmassa. Joku muu syy taitaa olla...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Muistanko mä nyt ihan väärin vai eikös nimenomaan CARFin tarralla varustetuilla Alfoilla ollut aikoinaan hieman nihkeä vastaanotto Bellan sisääntulossa ??? Korjatkaa jos olen väärässä, ainakaan nykyään ei taida enää olla kyseistä ongelmaa?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11270
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

unknownilla erinomaisia pointteja, jotain tuollaista itsekin ajattelin. Mutta toisaalta: sataviiskuutosia riittää nytkin pihan täydeltä ja ihan kivahan tapahtuma on nykyiselläänkin. Potentiaalia kun vain olisi vielä paljon parempaankin.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Sellaisesta oli Bellassa jonkun kanssa puhetta, että järjestäjät voisivat hiukan rankata etenkin Alfoja joita on paljon, että saataisiin portin tuntumaan vanhempaa ja harvinaisempaa kalustoa ja uudemmat pelit voisivat olla siellä peremmälle menevän tien varressa. Nyt moni hieno vanha Alfa joka saapui hiukan myöhemmin joutui ikäänkuin varjoon, kun "paraatipaikat" oli täynnä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

KJS kirjoitti:. Nyt moni hieno vanha Alfa joka saapui hiukan myöhemmin joutui ikäänkuin varjoon, kun "paraatipaikat" oli täynnä.
mitäs vanhempaa kalustoa siellä oli? giulietta spider, parit giuliat, montreal,2600 oliko muuta? ei luulisi paljon tilaa vievän... 916 spidereita oli huomattavan paljon...156setkin vähenemään päin tuolla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

... ja onhan niitä uudempiakin Alfoja, jotka ovat harvinaisia..

Vai montako 156 ja 147 GTA:ta tästä maasta löytyy näin esimerkkinä?

ja tosiaan, eipä ollut perus-156:takaan ruuhkaksi asti paikan päällä.
Ammattina autokauppa

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Järjestäjän pitäisi aamulla tiedustella kerhojen puheenjohtajilta, että ketä on heidän tietämyksen mukaan tulossa ja käskeä tietty VAPAA järjestys.

Vaikka näin
"Ketä on tulossa teidän porukoista?"

"No, tänävuonna ainakin Virtaset sanoi tuovansa yhden Montrealin ja..."

"No hieno juttu! laitetaan se tähän Lancia Stratoksen viereen, niin on näyttävän näköistä...

"Tähän sitten vanhempia ja tähän hieman nopeampia jne jne"

Jos joku tulee myöhässä niin paikka on varattuna ja jos joku tulee yllättäen niin sinne vaan missä tilaa on. Ei pidä tehdä tapahtumasta liian vakavaa ja säänneltyä, Italialaiseen tyyliin vaan eli hiukan sinnepäin ja kohautetaan olkapäitä...

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tästä asiasta oli todella puhetta. Ja tottakai näkyville olisi saatava myös uutta kalustoa. Ei siinä mitään että paraatipaikalla on 156:nen, mutta niitä riittää kyllä yksi valioyksilö.

Ajoinhan minäkin tuon kansanautoni siihen, silti olisi voinut tuon paikan luovuttaa vaikka toiselle niistä vanhoista getvosista, taikka 147GTA:lle.

Mutta hankalaahan tuo valikoiminen olisi tehdä niin ettei kukaan vetäisi hernettä nenään kun ei se oma auto muka kelpaa. Ainoa tapa olisi suunnitella tuo yhdessä ja etukäteen.

Jokatapauksessa tämä on aika pieni ongelma, muita ongelmia onkin jo tuotu loistavasti esille.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

niki kirjoitti:... ja onhan niitä uudempiakin Alfoja, jotka ovat harvinaisia..

Vai montako 156 ja 147 GTA:ta tästä maasta löytyy näin esimerkkinä?
Riittävän monta, jotta voisi sanoa harvinaisuudeksi.
Se,että tänä vuonna Bellassa oli yksi 156 GTA, ei tee koko mallisarjaa harvinaiseksi. 147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) Mielestäni harvinaísuuden tekee valmistusmäärät/ Suomessa olevien autojen määrä. Puhutaan kuitenkin kymmenistä yksilöistä Suomen mittakaavassa.
Jopa 145 olisi tuolla ollut "harvinaisuus", vaikka sitä en sellaisena itse juurikaan pidä. Onhan niitä tässäkin maassa jo kymmenkunta kpl:ta.

Vain yksi mielipide muiden joukossa...

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Hauska reissu kaiken kaikkiaan. 850km kerty mittariin ja ilmakin oli Mustialaa lukuunottamatta hyvä. Ens vuonna uusiks.

Totta kyllä että tapahtumaa voisi ja kannattaisi hiukan kehittää, jotta pysytään mukana menossa.

Ohessa muutama amatöörin otos...


http://picasaweb.google.com/Bstonedpics
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AutonAlfa kirjoitti: Se,että tänä vuonna Bellassa oli yksi 156 GTA, ei tee koko mallisarjaa harvinaiseksi. 147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) Mielestäni harvinaísuuden tekee valmistusmäärät/ Suomessa olevien autojen määrä.
mielestäni siellä oli myös punainen 156GTA? ja 2x147 GTA, mikä muuten on tämä järjestäjä Bella Italia ry , .. netistä ei juuri tietoa löydy yhdistyksestä.....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Gasolina
Viestit: 4735
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Mun Rosso 130 v6 Gta-vanteilla oli siinä ekassa(tyhjemmässä) yleisöparkissa, ettet vaan sekoita siihen?

Avatar
Portti
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

AutonAlfa kirjoitti:147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) ... Puhutaan kuitenkin kymmenistä yksilöistä Suomen mittakaavassa.
147 GTA-kuskit on sen verran ahkeria, että 2/3 tiedossa olevista maassa olevista yksilöistä oli paikalla eli ei noita ihan haitaksi asti taida olla. Eipä sillä, itse olin ihan tyytyväinen paikkaani kun pääsin saman puun alle piiloon kuin viime vuonnakin.


Mutta asiaan eli tapahtumaan ja sen kehittämiseen. Tuossa ylempänä on esitetty hyviä ajatuksia tapahtuman kehittämiseksi ja olisipa hienoa jos maassa olisi italialaisiin ajoneuvoihin liittyvä tapahtuma, jossa olisi myös esim. Ferrareita ja Lamboja enemmänkin.

Tammela on tosiaankin hyvä ja keskeinen paikka ja Mustialan miljöökin sopisi em. kaltaiselle tapahtumalle erinomaisesti. Tapahtuman kehittäminen vaan vaatisi huomattavasti nykyistä dynaamisempaa otetta ja jotenkin minulle on jäänyt sellainen kuva, että Bellan järjestäjäporukka taitaa tyytyä nykyisen tyylisiin kuvioihin.

Ainahan voi kuitenkin yrittää antaa palautetta myös järjestäjille suoraan, tapahtuman sivuilta löytyy sähköpostiosoite.

Mitenkäs paljon siellä Concourds d'Elegancessa on italialaista kalustoa? Itse en ole koskaan paikalle ennättänyt osittain siksi kun tuo Turku on sen verran syrjässä.

Millä noita eksoottisempia pelejä saisi houkuteltua paikalle myös Bella Italiaan?

BI-sähköpostiosoite pyynnöstä poistettu. VJ
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

V6 kirjoitti:mitäs vanhempaa kalustoa siellä oli? giulietta spider, parit giuliat, montreal,2600 oliko muuta? ei luulisi paljon tilaa vievän... 916 spidereita oli huomattavan paljon...156setkin vähenemään päin tuolla
Eipä tällä sinänsä merkitystä, onhan siellä tilaa vaikka muille jakaa mutta oli siellä sentään vähän enemmän vanhaakin kalustoa:
2 x Giulietta Spider, 4-5 kpl Bertone GTV/GT Junior, 5 x Giulia berlina, useampi Spider, 2 x Alfetta berlina, Montreal, 2600 Sprint, 90 ja varmaan vielä joitakin muitakin. Nähtävästi ainakin osa oli aika hyvin piilossa siellä puiden siimeksessä ja talojen takana :)

Vaikka ajopelit ovatkin tapahtuman pääasia, kokonaistunnelman kannalta voisi olla hyväksi jos esim. joku italialaisen ruoan ja juoman päälle ymmärtävä kahvila/ravintolayrittäjä olisi mukana tapahtumassa.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuvat.
Kyl Sää vaa ossoot.
Raikkaita pisarakuvia ja hemmetin hienoa minimalistista kompositiointia muutamissa.

V6:lta kans kova setti!

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Portti kirjoitti:
AutonAlfa kirjoitti:147 GTA taas oli edustettuna kahdella kpl:lla (muistaakseni) ... Puhutaan kuitenkin kymmenistä yksilöistä Suomen mittakaavassa.
147 GTA-kuskit on sen verran ahkeria, että 2/3 tiedossa olevista maassa olevista yksilöistä oli paikalla eli ei noita ihan haitaksi asti taida olla. Eipä sillä, itse olin ihan tyytyväinen paikkaani kun pääsin saman puun alle piiloon kuin viime vuonnakin.
Juu-u. Se on muuten todellinen taitolaji käyttää tuota quotea niin, että saa asian näyttämään ihan toiselta mitä se oikeasti on. Leikkaa vaan puolet pois ja jättää tarvitsemansa osat näkyviin.
Eipä siinä mitään. Ylhäältä kaikki voivat lukea minun todellisen mielipiteeni, joka koski koko Alfan GTA mallistoa (lue: 156 JA 147)

Ps. Tästäkin voi leikata tuon 156:sen pois ja jättää vain tarpeellisen, niin ei hukata palsta tilaa turhaan. :twisted:

Todella hienoa kuvasettiä kaikilta. Kateeksi käy, kun itse ei osaa.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

[Mitenkäs paljon siellä Concourds d'Elegancessa on italialaista kalustoa? Itse en ole koskaan paikalle ennättänyt osittain siksi kun tuo Turku on sen verran syrjässä.]

Italialaista kalustoa löytyy kyllä. Oiskohan tänä vuonna Ferrari ollut edustettuna parhaiten? Ei se ainakaan kamalan paljon Alfalle hävinnyt... Asian voinee tarkistaa osoitteesta http://www.concours.fi/ .

Concourds d'Elegancesta ei tosin karvalakki-Alfoja löydy, mutta harvinaisempia löytyy enemmän kuin Bellasta. Tilaisuudessa on kiinnostavia autoja riittää, ja Concourds d'Elegance on nimensä mukaisesti elegantti tapahtuma ympäristöä myöten. Harjattulan maat eivät sateessakaan tallaudu savivelliksi kuten Mustialassa.

Minulla on tapana käydä vuosittain näissä kahdessa tapahtumassa ja kyllä Concourds d'Elegance vetää selvästi voiton. Osaltaan autoalan yritysten mukanaolo takaa siellä Bellaa jäsentyneemmän ja ryhdikkäämmän yleisilmeen ja upean autotarjonnan. Ja miten ihmeessä Jyrki Kankaan orkesterikin Ted Cursoneineen saadaan sinne soittamaan joka vuosi?

Mutta jotain ikävääkin: Tänä vuonna Concourds d'Elegancessa ei ollut ilmaista viinitarjoilua. Vai joko se oli loppu, kun minä iltapäivällä ehdin paikalle?

Avatar
Portti
Viestit: 1168
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Casa di Matti kirjoitti:...Italialaista kalustoa löytyy kyllä. ... Minulla on tapana käydä vuosittain näissä kahdessa tapahtumassa ja kyllä Concourds d'Elegance vetää selvästi voiton.
Kiitos infosta Matti. Jospa tuonnekin onnistuisi pääsemään joku vuosi.
AutonAlfa kirjoitti: ...Se on muuten todellinen taitolaji käyttää tuota quotea niin, että saa asian näyttämään ihan toiselta mitä se oikeasti on...
Näinhän se on - siis taitolaji.

Tarkoitus oli lainata ne kohdat, joihin halusin vastata. Käsitin, että halusit niputtaa 147 GTA:t ja 156 GTA:t samaan sarjaan yleisyyden suhteen ja halusin vain tuoda esille sen, että 147 GTA ei ole ihan niin yleinen kuin tekstisi perusteella voisi ymmärtää.

Kuten sanoit, niin alkuperäinen tekstisi kokonaisuudessaan näkyy kyllä heti ylempänä ja siitä voi koko tekstisi lukaista halutessaan jos sanoma ei muuten selviä. Tarkoitus ei ollut vääristellä vaan tuoda oma erilainen mielipide esiin.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4882
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En ole kummassakaan tapahtumassa mikään veteraani mutta niiden kokemusten perusteella nostaisin Bellaa hieman Concourdsin tasolle päin mutta en ihan niin kauluspaita tasolle. En ole kylläkään tuntenut oloani Kakskerrassakaan mitenkään epätoivotuksi mutta tunnelma menee hieman prameammaksi kuin Elloksen vaatteeni kestävät.
Bellassa on muutama "ongelma" mutta autothan on se pääasia, kummassakin tapahtumassa. Ja onhan se hienoa nähdä, kuin pakasta vedetty, alkupään Fiat Ritmo. Aikanaan jokapäiväinen näky mutta nykyään harvinainen. On hienoa että jotku uskaltavat tuoda tuollaisiin tapahtumiin autoja jotka maksavat enemmän kuin taloni ja niitä ei ole edes aidattu tms. Bellassahan riskit on varmasti isommat, ihan ilkivallalle, puiden, hieman ahtaiden paikkojen jne vuoksi.
Tuskin ainutkertainen idea mutta vain autoharrastuksen kannalta katsottuna olisi joku keskustan parkkitalo varsin hyvä paikka. Autoja maksimissaan 2 / 3 ruudulle ja reilusti irti seinistä. Järjestäporukassa voisi olla pari varaosaliikettä, ruokapaikkaa jne. Autot olisivat varjossa mutta myös sateelta suojassa. Ongelmana on tietty heti se että kaupat on nykyään aina auki....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin