Sivu 3/61

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 18:23
Kirjoittaja Rasvis
Matti_S kirjoitti:Kumma ettei muut käytä noita rattikontrolleja vakkarille.
Käyttäähän ne muutkin. Ainakin ex-Epicassa ja frouvan nykyisessä Scénic II:ssa on ruiserin napit ratissa, ja kumpikin on käytettävyydessä valovuoden edellä 156:n patukkaa. Muistaakseni ratticruise oli myös velimiehen Voyagereissa, joista vanhempi oli sentään mallia -92!

Jostain syystä cancel-nappia ei ole katsottu tarpeelliseksi laittaa vielä Giuliettaankaan.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 18:46
Kirjoittaja Jönsson
Citikan C4:ssa on myös ja ratissa vakkarin ohjaus. Se on sitten hyvä. Yksi napsaus ja yksi kilometri. Ja kun se nopeus vielä pysyy todella tarkasti.

Ratissa oli muuten cuise control sellaisessakin laitteessa kuin Ford Aerostar vuodelta 1988. Työnantajalla oli joskus sellainen ja tulihan sillä ajeltua kerran jos toisenkin. Ruma, mutta mukava. Neljälitrainen bensakone, automaattivaihteisto ja neliveto. Liikennevaloista kun painoi kaasun pohjaan, niin tuo pakettiauton näköinen hökötys otti parissa sekunnissa 20 metriä kaulaa joka Civicciin. http://www.fordautosinfo.com/wp-content ... star-3.jpg

Uudessa C4:ssä on vakionopeussäätimessä toiminto, mitä olen vuosia odottanut kuin kuuta nousevaa. Siinä voi esiohjelmoida neljä nopeutta (esim. 50, 60, 80, 100 tai vaikka vähän päälle), jotka sitten ovat napinpainalluksen takana. Eli kun satanen vaihtuu kasikympin alueeksi, painat vain napista, eikä tarvitse sen enempää säädellä.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 19:20
Kirjoittaja Rolle
Ei ole tosiaan mikään uusi keksintö tuo rattinappicruise. -98 Rangessa on vain kaksi nappia ja kaikessa yksinkertaisuudessaan aika loistava. Saman ikäluokan bemaristakin löytyy ja on kieltämättä erinomainen varuste.
Jönsson kirjoitti:Eli kun satanen vaihtuu kasikympin alueeksi, painat vain napista, eikä tarvitse sen enempää säädellä.
Eikös sun bemarin cruisessa ole se ominaisuus, että kun työntää viiksen kokonaan ylös/alas niin se nosta/tiputtaa nopeutta 10km/h (vähän kuin kick-down automaatissa). Ei toki vaihdeta 100 -> 80 km/h yhdellä napinpainalluksella, mutta kahdella kuitenkin.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 22:01
Kirjoittaja Matti_S
I'll stand corrected. Ei ole omaan ajoon sattunut yhtään. Ja vanhemmat bemaritkin mitä olen tyypanneet ovat olleet aika karvalakkeja ja lyhyttä pätkää.

BTW: nyt on ajossa 116i. Varsin hauska talvella ja huomattavasti miellyttävämpi kuin tuo 116d. Mutta sen vakkari ei kyllä toimi talvioloissa.

Ajoin motarilla (jäinen, mutta ei lunta) vakkari asettettuna 110km/h n 15km ja se vakkari kääntyi pois päältä suoralla 4-5 kertaa. Pari kertaa kun vaihdoin kaistaa ja pari-kolme kertaa poikittaissaumassa. Onko tämä normaalia bimmerille? Ilmeisesti ajonvakautus on hieman hysteerinen. Meinaan että ajo muutenkin rauhoittui kun käänsi luistoneston ja ajonvakautuksen pois.

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 23:44
Kirjoittaja Il Mostro
Muutamaa uudenkarkiaa bemmaria näillä lumilla kokeilleena voin kyllä olla samaa mieltä... Kaikki estonestot on niin yliaktiivisia, ettei ne anna ajaa autoa ollenkaan. Urheilullisuudesta nyt puhumattakaan :? .

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 23:49
Kirjoittaja jeQQ
Suosittelen seiskavitosta :D

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 01:01
Kirjoittaja Jönsson
Rolle kirjoitti:Ei ole tosiaan mikään uusi keksintö tuo rattinappicruise. -98 Rangessa on vain kaksi nappia ja kaikessa yksinkertaisuudessaan aika loistava. Saman ikäluokan bemaristakin löytyy ja on kieltämättä erinomainen varuste.
Jönsson kirjoitti:Eli kun satanen vaihtuu kasikympin alueeksi, painat vain napista, eikä tarvitse sen enempää säädellä.
Eikös sun bemarin cruisessa ole se ominaisuus, että kun työntää viiksen kokonaan ylös/alas niin se nosta/tiputtaa nopeutta 10km/h (vähän kuin kick-down automaatissa). Ei toki vaihdeta 100 -> 80 km/h yhdellä napinpainalluksella, mutta kahdella kuitenkin.
Ei, tämä tiputtaa sen silloin kokonaan pois. Sitten tässä sellainenkin vekkuli ominaisuus, että kun pyörä inankin sutaisee tyhjää, putoaa vakkari pois päältä. Talvella se tekee sitä siis vähän väliä. Hetkittäin ärsyttävää.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 01:04
Kirjoittaja Jönsson
Matti_S kirjoitti:I'll stand corrected. Ei ole omaan ajoon sattunut yhtään. Ja vanhemmat bemaritkin mitä olen tyypanneet ovat olleet aika karvalakkeja ja lyhyttä pätkää.

BTW: nyt on ajossa 116i. Varsin hauska talvella ja huomattavasti miellyttävämpi kuin tuo 116d. Mutta sen vakkari ei kyllä toimi talvioloissa.

Ajoin motarilla (jäinen, mutta ei lunta) vakkari asettettuna 110km/h n 15km ja se vakkari kääntyi pois päältä suoralla 4-5 kertaa. Pari kertaa kun vaihdoin kaistaa ja pari-kolme kertaa poikittaissaumassa. Onko tämä normaalia bimmerille? Ilmeisesti ajonvakautus on hieman hysteerinen. Meinaan että ajo muutenkin rauhoittui kun käänsi luistoneston ja ajonvakautuksen pois.
Juurikin näin. Normaalia ja ärsyttävää. Kai se perustuu siihen, että pienikin jarrutus pudottaa vakkarin pois, ja pienikin sutaisu saa neuroottisen luistoneston jarruttamaan. Yritäpä lisätä ylämäessä talvella nopeutta viiksestä. Ei onnistu sitten millään. Joskus ei tasaisellakaan.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 09:23
Kirjoittaja Rolle
120da vilkutti luistonestoa yli satasen vauhdissa märällä asvaltilla, aika herkkä laite :-D
Jönsson kirjoitti:Ei, tämä tiputtaa sen silloin kokonaan pois.
Outoa, 2010 330d:ssä toimi noin. Eli ei siis työnnetä itseään vastaan/poispäin vaan "kiihdytetään lisää". Pitää kysyä maahantuojan kavereilta mielenkiinnosta, että löytyykö eri cruiseja sitten. Aktiivinen tämä ei kuitenkaan ollut.

Lähetetty: 08 Helmi 2011, 09:36
Kirjoittaja Farina
Rolle kirjoitti:120da vilkutti luistonestoa yli satasen vauhdissa märällä asvaltilla, aika herkkä laite :-D
Näin valitettavasti. Ekoilla kunnon liukkailla rampista kiihdyttäessä meinasi tulla löysät housuun, kun vauhtia ei meinannut saada kelattua millään ja valo vilkutti kuin strobo kojetaulussa. Nyt siihen on jo tottunut ja osaa ennakoida paremmin.

Bemarifoorumilta lueskelin, että monet ottaa DTC:n väliasentoon, kun ajelevat kaupungilla. Näin tulee itsekin tehtyä, jos on kunnon pöpperökeli, tai välillä muutenkin 8) Isolla tiellä on turvallisempaa laittaa kaikki estot päälle. Tuo väliasento antaa leikkiäkin, mutta ottaa pahimmat hölmöilyt pois.

Lähetetty: 09 Helmi 2011, 20:07
Kirjoittaja Janne
Penari X3 xDrive 20d on nyt testissä emännän työpaikan kautta. Sanon heti että tykkään perhanasti. Talviautoksi toimiva peli.
Sporttinahat, sporttiratti, steppi ynnä muut pylpyrät mitä vaan ikinä tarvii.
Ei oo meikäläinen koskaan noille citymaastureille oikein lämmenny, mutta jos sellanen pitäs olla niin, tämmönen Bemmi ois korkealla vaihtoehdoissa. Kaikki toimii loogisesti ja täsmällisesti, jakkarat on pirun hyvät ja kulkukin riittävän kohillaan.

Lähetetty: 22 Helmi 2011, 22:02
Kirjoittaja Janne
Täytyypä jatkaa tätä yksinjorinaa tässä säikeessä kun on viime viikkoina tullut ajeltua aika monella autolla ja vähiten omalla, joka on huollossa.

Positiivisin kokemus: Honda Accord Tourer 2.0 Elegance. No niin, tulipahan sekin sanottua julkisesti... Ihan totta puhuen, autohan on varsin hyvä japsiksi tai missä lieneekään tehty. Penkit on napakat ja sivuttaistuet hyvät, 2.0 bensakone on kivanoloinen ja -kuuloinen. Auto on muutenkin laadukkaan tuntuinen ja jotenkin ei niin perusjapanilainen muovihäkkyrä, joihin törmää turhan usein. Käykääpä joskus kokeilemassa, jossei muuta tekemistä ole :) Tuostahan ois reilu 200 heppanenkin versio olemassa.

Lähetetty: 23 Helmi 2011, 22:13
Kirjoittaja Manukki
Janne kirjoitti: Tuostahan ois reilu 200 heppanenkin versio olemassa.
Ainoat konevaihtoehdot ovat 2.0 bensa ja 2.2 diesel joissa kummassakin about 150 hp.

Ei siis ole mitään 200 hp malleja Accordista, auto on kylläkin hieno tuote, varsinkin executive advanced varustetasolla.

Lähetetty: 23 Helmi 2011, 22:27
Kirjoittaja Bones
jaa.. netti väitti että 2.4 dohc ja 201hv.. accordille.

Lähetetty: 24 Helmi 2011, 09:19
Kirjoittaja Finest
On noita 2.4 litrasia näkynyt myynnissäkin. Sitä en tiedä onko vuosimalleilla jotain merkitystä. Ja tosiaan n.200 hp

Lähetetty: 24 Helmi 2011, 10:14
Kirjoittaja Manukki
niin no minkä ikäisessä, käsitin että tässä puhuttiin uudesta autosta?
uuteen ei saa tuota 2.4 bensaa enää

Lähetetty: 24 Helmi 2011, 11:08
Kirjoittaja Finest
Autowikistä:
Mk7 2003-2007.
2.4 l / 140 kW (6800 rpm).
Oli alle 200 hv siis.
Vielä vanhemmissa oli joku type r, 2.2 l / 158 kW.
Saattaa myynti-aluekin vaikuttaa tehoihin (mutu).

Lähetetty: 24 Helmi 2011, 13:54
Kirjoittaja Janne
Kovasti ne silti Hondan sivuilla tyrkyttää uuteen Toureriin 2.4 i-VTEC konetta spekseillä 201(148)/7000. Tiedä sitten mihin tässä uskois.

Lähetetty: 24 Helmi 2011, 19:09
Kirjoittaja Manukki
Täytyykin mainita tuosta hondan myyntipäällikölle että on pojilla jäänyt mallitiedot vaiheeseen nettisivuilla. Vastaan siis itse Turussa Vehon yritysmyynnistä niin tulee ihan päivittäin katseltua tätäkin merkkiä.

Hinnastosta ei löydy 2.4:sta eikä sitä myöskään markkinoilla enää ole.
Liian suuri kulutus, vähäinen kysyntä ja kallis hinta tiputti sen pois mallistosta.
Kyllä sillä kaks litrasellakin ehtii, jalkaa vaan syvemmälle.

Lähetetty: 24 Helmi 2011, 22:52
Kirjoittaja Janne
^
Ok, selvä juttu, mainitsehan ihmeessä :)
Kyllä sillä kakslitrasellakin pärjäilee, ihan hyväntuntuinen mylly sekin.

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 14:40
Kirjoittaja Matti_S
VW Polo 1.2TSI


Ompas Polo parantunut edellisestä sukupolvesta. Exällä oli tuollainen ja aika paljon tuli pärräiltyä. Edellissukupolvi oli ihan solidi kaupunkiauto, mutta hommassa oli todellakin sellainen pikkuautofiilis. Ohjaus oli ylitehostettu ja tunteeton, vaihteensiirto ja kontrollit epämääräiset. Motariajo muutenkin varsin epämiellyttävää ja mutkittelevaa.

Toi uus on aika eri peli. Karvalakkimallin muoviratti on aika heikko esitys ja penkit eivät ole suunniteltu pidemmälle matkalle. Samoin puuttuva keskikyynärnoja osoittaa tän olevan kaupunkipärrä. Tilaa on vähän, mutta se on käytetty hyvin. Takakontti on myös hyvän mallinen, vaikka hävittömän pieni.

Autolla ajaa ihan mielellään silti maantiellä jos painoa ei ole liikaa kyydissä, sillä 1.2 koneen rajat tulee aika äkkiä kuormalla vastaan. Muutenkin ohjaus on todella kevyt kaupungissa, mutta tuntuu varsin kivalle nopeammassa ajossa. Muutenkin auto kulkee suoraan ja pitää vauhtinsa helposti. 0-kelillä auto ehti lämmetä ja kulutuskin pysy kohillaan.

Jousitusmukavuus on myös onnistunut. Auto nypyttää jonninverran kun yksin ajaa, mutta kuormattuna se toimi todella mallikkaasti.

Muuten mukavuus/ergonomia oli ihan kohillaan ja näkyvyys erinomainen. Polkimet toimivat varsin kohtuullisesti, vaikkakin vahteenvaihto oli aika epämääräinen toimenpide.

Täytyy sanoa että varsin miellyttävä kauppakassi on Polosta muotoutunut. Sen uus look sopii siihen paljon paremmin kuin isompiin sukulaisiinsa ja sen ajettavuus on melkein passatin luokkaa maantiellä. Kaupungissa sen näppäryys ja hyvä näkyvyys tekee siitä monipuolisen kulkineen. Myös 1.2 tsi riittää liikuttamaan autoa varsin kivasti ja taloudellisesti jos sää ei ole liian kylmä.

Myös tilaa on kokoon nähden kivasti, sillä kyytiin saatiin sullottua 4 aikuista 180cm miestä, offarilaskukamoine ja vlopun tarpeineen. Mukavaa se ei ollut, mutta selvittiin.

Kaikenkaikkiaan pakko myöntää, mutta tykkäsin tästä enemmän kuin Mitosta. Polossa on jotenkin konstailemattomampi meininki kun Mitossa, jonka keinotekoinen ohjaus ja rasittava DNA.systeemi jotenkin ei vaan sovi meitille. Ehkä GTI versio vois olla koeajamisen väärti. Ja siitä saa luistoneston ja muut härpättimet pois päältä.

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 14:57
Kirjoittaja routasydän
Matti_S kirjoitti:VW Polo 1.2TSI


Ompas Polo parantunut edellisestä sukupolvesta. Exällä oli tuollainen ja aika paljon tuli pärräiltyä. Edellissukupolvi oli ihan solidi kaupunkiauto, mutta hommassa oli todellakin sellainen pikkuautofiilis. Ohjaus oli ylitehostettu ja tunteeton, vaihteensiirto ja kontrollit epämääräiset. Motariajo muutenkin varsin epämiellyttävää ja mutkittelevaa.

Toi uus on aika eri peli. Karvalakkimallin muoviratti on aika heikko esitys ja penkit eivät ole suunniteltu pidemmälle matkalle. Samoin puuttuva keskikyynärnoja osoittaa tän olevan kaupunkipärrä. Tilaa on vähän, mutta se on käytetty hyvin. Takakontti on myös hyvän mallinen, vaikka hävittömän pieni.

Autolla ajaa ihan mielellään silti maantiellä jos painoa ei ole liikaa kyydissä, sillä 1.2 koneen rajat tulee aika äkkiä kuormalla vastaan. Muutenkin ohjaus on todella kevyt kaupungissa, mutta tuntuu varsin kivalle nopeammassa ajossa. Muutenkin auto kulkee suoraan ja pitää vauhtinsa helposti. 0-kelillä auto ehti lämmetä ja kulutuskin pysy kohillaan.

Jousitusmukavuus on myös onnistunut. Auto nypyttää jonninverran kun yksin ajaa, mutta kuormattuna se toimi todella mallikkaasti.

Muuten mukavuus/ergonomia oli ihan kohillaan ja näkyvyys erinomainen. Polkimet toimivat varsin kohtuullisesti, vaikkakin vahteenvaihto oli aika epämääräinen toimenpide.

Täytyy sanoa että varsin miellyttävä kauppakassi on Polosta muotoutunut. Sen uus look sopii siihen paljon paremmin kuin isompiin sukulaisiinsa ja sen ajettavuus on melkein passatin luokkaa maantiellä. Kaupungissa sen näppäryys ja hyvä näkyvyys tekee siitä monipuolisen kulkineen. Myös 1.2 tsi riittää liikuttamaan autoa varsin kivasti ja taloudellisesti jos sää ei ole liian kylmä.

Myös tilaa on kokoon nähden kivasti, sillä kyytiin saatiin sullottua 4 aikuista 180cm miestä, offarilaskukamoine ja vlopun tarpeineen. Mukavaa se ei ollut, mutta selvittiin.

Kaikenkaikkiaan pakko myöntää, mutta tykkäsin tästä enemmän kuin Mitosta. Polossa on jotenkin konstailemattomampi meininki kun Mitossa, jonka keinotekoinen ohjaus ja rasittava DNA.systeemi jotenkin ei vaan sovi meitille. Ehkä GTI versio vois olla koeajamisen väärti. Ja siitä saa luistoneston ja muut härpättimet pois päältä.
Velipojalla on 1,6 kiisseli polo 2010. Tosiaan pikkuautoksi näppärä. Miinusta penkeistä, jotka eivät erityisen mukavat ja äänekkyydestä, joka pikkuautoissa nyt tuppaa kauttalinjan olemaan isompia suurempi. Vaihteiden vaihto myös hieman itselläkin kangerteli ja kytkintuntuma ei yhtä hyvä kuin esim omassa volvossa.

Mutta ei mopolla kuuhun, eli jos hyväksyt faktan, että olet ajamassa halvahkoa pikkuautoa niin tuo on kyllä hyvä. Toimii aina kaupunkipyörittelystä motarinopeuksiin ja rekoistakin kerkeää ohi.

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 16:01
Kirjoittaja Ciancarlo
Duunikaverilla uusi Pösö 3008 ja kävin kokeilemassa pelkästä uteliaisuudestani:

helvetin ruma, mutta kai sillä ajaa, jos sellaisesta tykkää.

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 16:56
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ciancarlo kirjoitti: helvetin ruma, mutta kai sillä ajaa, jos sellaisesta tykkää.
Varsin kattava rapo, sanoisin.

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 17:01
Kirjoittaja EBITDA
Mitäpä sitä pidemmälti satuilemaan, jos osaa asiat kiteyttää olennaiseen. :)
Vittorio Jano kirjoitti:
Ciancarlo kirjoitti: helvetin ruma, mutta kai sillä ajaa, jos sellaisesta tykkää.
Varsin kattava rapo, sanoisin.

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 17:21
Kirjoittaja WWWVespa
Sellainen se 3008 on. Tosin kyllä tuollaiseksi erinomainen ajaa ja käytännöllinen. Meillä on sellainen hopeanharmaa, joten sellaisesta morjesteleva saatan olla minä ymmärtämättä olevani väärässä autossa. :oops:

Lähetetty: 28 Helmi 2011, 17:59
Kirjoittaja DaViega
Pääsin pikasesti ajamaan uutta Poloa (oli 2010 mallia)... Paljon parjattu, mutta voisiko joku kertoa miksi ihmeessä? :?

Ensimmäiseksi vastaan tuli penkki, Onneksi oli turvavyöt, tuki joka suuntaan puuttuu täysin, lisäksi reilut 32tkm ajetun auton penkki oli edelleenkin kova, pers tuntumalla taisi olla vielä kupera kruunaamaan koko komeuden, normaalisti 178cm 58kq uppoaa joka tuoliin hyvin vaikka päällään istuen! Seuraavana oli 1.2 liikkeelle lähtö oli aina hiukan erikoinen, vääntö tuntuu vaan loppuvan kesken auttamatta (olihan se 70 heppanen, mutta autokin on enemmän mallie Die-cast kun ihan oikea...) aina tuli vähän samanlainen tunne, kuin kytkin olisi soikea tjsp. Aina tietysti voi huudattaa jos tykkää... Liikkeessä oli onneksi jo vähän parempi, jos ei hirveästi kiinnitä huomiota pinta kovaan jousitukseen. Ohjaus oli hyvä vaikka ei muka teille huudakaan. Originelli Roiskeläpät otti kahdesti maahan, joten hirveitä joustovaroja tuskin kannataa etsiä.

Sisällä nappulat sun muut on ihan Okei paikolla ja toimivan olisia, vaikka muuten sisusta on huippu väritön. Eniten pisti silmään kova muovi jota koko kojelauta on, Muoviahan kaikki autot nykyään on, mutta osassa on keksitty tapoja piilottaa isoja muovipintoja, monissa on maalattuja koriste listoja, jotka polosta puuttui täysin. Paljon oli matta mustaa tarjolla.

Kone huoneessa häirtsi pienoinen öljyn hikoilu ketjunkotelon ja kannen välistä. Muuten oli avonainen tila, ei paljoa muovisuojia muihin verrattuna. säännöllinen peseminen on hyvä etenkin jos ajaa hiekkateitä.

---

3008 perä, etenkin valot ei oikein istu minun makuun, 5008 näyttää hyvältä, sen sijaan kabiini on meikeläisen makuun! Viihtyy varmana pidempiäkin matkoja, itse tykkään 'jaetusta tilasta', korkea keskikonsoli sopii etenkin leveään autoon

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 10:22
Kirjoittaja Matti_S
^Tjoo, ei noi penkit nyt mitkään häävit ollu. Ja olihan se harmaata. Mutta huomioiden hintaluokan (joka tosin on noussu taas), niin aika paljon ja hyvin viimeisteltyä saapi rahalleen. Tosin ite varmaan ottasin paremmin varustellun version.

Ja meluakin paljon (tämä unohtu mainita). Mutta meistä rengasmelu oli jotenkin huvittavan kuulosta. Tultiin siihen tulokseen, että se kuulostaa ihan joltain isolta hihnavetoselta voimansiirrolta. Ääni oli jotenkin melkein sirkkelimäisen selkeä, mutta ei pistävä tai kamalan epämiellyttävä. Mutta juttelmaan ei pystyny. Itellä tuli mieleen porukoiden vanha pylväspora josson 10cm hihnalla veto sähkömoottoriin.

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 10:33
Kirjoittaja EBITDA
Tutulta kuulostaa kuvaus Polosesta, tyypillinen VAG-tuote. Samanlaisen olisin voinut kirjoittaa parinsadan kilometrin kokemuksella sisarmalli Skoda Fabiasta (oli muuten viimeinen kerta kun jätän auton vuokraamisen muiden vastuulle...). Hyvä perusauto kaupunkipyöritykseen. Vankan ja kohtuulaadukkaan oloinen, muttei kyllä isompia omistamisen haluja herätä.

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 12:48
Kirjoittaja IlkkaL
Da Viega: voiks joku painaa 58kg ja olla 178cm pitkä???? Säähän oot ihan missityyppiä jos oot vielä saanu roiskeläpätkin laahaamaan :shock:

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 13:04
Kirjoittaja h_lauri
IlkkaL kirjoitti:Da Viega: voiks joku painaa 58kg ja olla 178cm pitkä???? Säähän oot ihan missityyppiä jos oot vielä saanu roiskeläpätkin laahaamaan :shock:
Heimo Lampi taisi olla noissa lukemissa kesällä 1944 suurhyökkäyksen aikaan. :roll:

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 21:27
Kirjoittaja DaViega
Kävin ihan vaa'alla

59,6 ja pituus on juuri tuo sama... Rimpula, ja silti huutelen sitä pientä kiinalaismiestä ahtaisiin paikkoihin. Heinolla on ollut hieno runko :lol:

Siellä saatto olla kesäkiekot kontissa. mutta ei vaatinnut isoa heittoa, että etu läpät ruapaisi

Lähetetty: 01 Maalis 2011, 21:43
Kirjoittaja einari
DaViega kirjoitti:Kävin ihan vaa'alla

59,6 ja pituus on juuri tuo sama...
Olet sitten lihonut? :crazyeyes:

Lähetetty: 02 Maalis 2011, 17:41
Kirjoittaja IlkkaL
Kohta ei tarvii niitä kesäkiekkojakaan ruapasuun.... :mrgreen:

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 08:50
Kirjoittaja Tazio
DaViega kirjoitti:Kävin ihan vaa'alla

59,6 ja pituus on juuri tuo sama...
Kestävyysjuoksija?

-Tazio

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 09:56
Kirjoittaja Matti_S
Matti_S kirjoitti:Volvo V50 1.6tdi DrivE

....
Negatiiviset. Dunno mistä alkaisin. Moottori on todella hengetön. Mutta varsin janoinen ainakin pakkasela. 211km aikana sekalaista ajoa meni 19,2l dieseliä. Mariaa saa todella polkea että moisiin lukuihin pääsee.

Ergonomia ei myöskään ihmeemmin vakuuttanut. Okei, penkit on hyvät, mutta rattia en oikeen saanut silleen soppelisti, että mittarit olisivat näkyneet kunnolla. Ajotietokoneen logiikka oli hyvin hämärää ja radion kontrollit kans aika suolesta. Todella hämmentävää oli myös huomata, että 180cm kuljettajan takana oli VÄHEMMÄN tilaa kuin mitä 159:sissä tai tyttökaverin A3:sessa.

Autolla oli ajettu n 60tkm, mikä on vajaa 5k enemmän kuin Mariialla. Dunno olivatko kilsat kohdelleet alustaa ja vaihteistoa kaltoin, mutta vaihteensiirto oli luokaton (varsinkin kolmonen ja vitonen eivät halunneet tulla valituksi) ja alusta päästeli todella rumia ääniä motarin poikittaissaumoissa.

Ohjaus oli aika perseestä. Esmes puskeminen ei välittynyt ratin tai penkin kautta mitenkään, vaan sitä ei huomannut kuin silmillä. Muutenkin ohjausvaste oli kuminauhamainen. Ja polkimista tuli mieleen slacklinellä kävely.

...
Itse itseäni lainaten.

Nyt on pikkusen pakko korjata aiempaa lausuntoa, sillä nyt on ajossa samanlainen mutta vuoden uudempi ja vain 20k lasissa. Dunno onko tosiaan volvot noin kuluvaa mallia, mutta tämä uudempi editio korjaa melkeen kaikki yllämainitut ongelmat.

Vaihteisto toimii varsin hyvin, moottori vetää jouhevasti ja lämpökin piisaa about 0-kelillä. Myös ohjaus on elettävän oloinen, toisaalta alla on nastat, eli voipi vaikuttaa asiaan.

Tilaa on yhä niukasti, poljin tuntuma ei ole kaksinen ja auto nitisee ja natisee rumasti, mutta muuten auto paranti menoaan roimasti edellisestä. Kysymys herääkin, että väsyykö pikku-Vulvat tosiaan tuohon malliin muutaman kymppitonnin aikana?!?

Lähetetty: 03 Maalis 2011, 11:11
Kirjoittaja routasydän
Älä nyt saatana pelottele :-D mittarissa 30tkm

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 16:27
Kirjoittaja routasydän
Nyt täytyy kyllä antaa kiitosta "vihollisleiriin". Eli noin 500km koeajolenkki käyty skoda superb 2.0tdi DSG farkulla eilisen ja tämän päivän aikana. Oli ilmeisesti sillä 170hv koneella käytöksestä päätellen :-D

Jos lähdetää liikkeelle ulkonäöstä niin se ei ak:ssa paljon tunteitä herätä: perussiisti, iso kantikas pötkylä. Sisätilojen varusteista en tiedä, ilm normipenkit oli, mutta koko sisätilojen laadukkuus kyllä yllätti. Kojelauta, alumiinilistat, selkeän moderni ja arvokas kokonaisilme. Ja rattidesign oli myös onnistunut ja ratii miellyttävä. Tosin ratin monitoimisäädöt, ja vakkarin viiksi, eivät ole käytettävyydessä samalla tasollo kuin esim volvossa. Mutta sisäilmeen perusteella ilman skodan merkkejä olisin luullut istuvani audissa (ja se on tässä tapauksessa siis hyvä asia). Takamus kyllä meinasi hieman penkeissä puutua, siitä pieni miinus, mutta toisaalta näin vajaa 70kg painoisena en ehä ole tarkoitettukaan noille istuimille. Muutenkin auto oli sisätiloiltaan mitoitettu ihan erikokoisille ihmisille kuin itse olen. Kun laitoin ajoasennon itselle sopivaksi, olisi takapenkille mahtunut vaikka valas :-D

No ajossa alusta oli hieman jopa pintakova, mutta itse pidän siitä. Ohjaus oli riittävän tunnokas ja vaste kaasun painallukseen hyvä, tosin näillä keleillä sudittiin aika paljon. Sport asento ei tosin kauheasti suorituskykyä parantanut, etenkään matka-ajossa. Ehkä hieman vähensin vasteen viivettä, mutta siinä se, tosin kesäkelillä tämänkin olisi voinut huomata paremmin.

Rengasmelu oli perus isonauton tasoa, ei pahemmin häirinnyt. Tuulenpuuskat eivät menoa juuri häirinneet vaan eteneminen oli todella vaivatonta.

Jotakin tässä päivystysmaniassa saattaa taas unohtua, mutta oli kyllä kertakaikkisen positiivinen yllätys. Jos pitäisi volkkarin ja skoodan välillä valita (ja skooda luonnollisesti edullisempi), niin kyllä skoodan ottaisin, sillä molemmilla ak:lle kansanauton imago ja laatu ja käytettävyys ratkaisee. Audin ja skoodan välillä tilanne jo hieman toinen ja vaatisi jo pohdintaa, mutta audin kanssa samassa hintaluokassa on sitten taas jo muita kivoja vaihtoehtoja :-D

Lähetetty: 04 Maalis 2011, 17:15
Kirjoittaja DaViega
Vähän Polon jälkeen 'joutui' vastaavanlaisen Fabian rattiin:
Moottori tuntui yllättäen paremmalta, täyskaasukiihdytyksissä tuntuu, että on puolet siitä mitä Alfassa on (tehojen puolesta on alle puolet...) ja liikkuminen tahmeaa, mutta liikeelle lähteminen paljon parempi kuin Poolossa, ravistaminen ja "väännön puute" oli korjattu jotenkin.

Rengasmölyä kuulostelin tällä kertaa tarkemmin, ja aivan hirveähän se oli, tuossa kohdassa oli säästetty paljon, samoin kabiinin ilmeessä. kovaa tummaa muovia ja tosi halvan oloiset ilmastoinnin säätimet, jopa pooloon verrattuna :shock:

Taas oli kesärenkaat kiinni, mutta läpät ei tällä kertaa raapinnu.

Lähetetty: 21 Maalis 2011, 15:31
Kirjoittaja Matti_S
Nyt olis vajaa nelisen tonnia tullu tuolla V50:sellä lasiin.

+ Välitykset taajamassa.
+ Suht pieni kulutus kevyellä kuormalla matka-ajossa

- Kammottavan tuuliherkkä
- Pieni ja kallis
- Löysä ja nitisevä alusta.
- Ärsyttävän nuhainen kone ja huonot välitykset matka-ajoon. Ohittaminen täydellä kuormalla on pelottavaa touhua.
- lämmityslaite hajosi kuskin jalkatilan osalta ja oli jumalattoman kylmää kyytiä monen sadan kilsan siivuja välillä (välillä tuli lämmintä).

Lähetetty: 02 Huhti 2011, 17:33
Kirjoittaja Herra Salo
Tänään käytiin pällisteleen Peugeotin 508. Pakkohan oli myös koeajaa kun sattui olemaan autokin suoraan vapaana.
Koeajettava auto oli HDi 112 2Tronic sedan.
Sisäinen muotoilu oli varsin miellyttävän näköinen, tilat 156:n verrattuna hulppeat ja auto oli vielä mukavan hiljainen. Ajettavuus oli vaivatonta ja jousitus ranskalaiseen tapaan mukavaksi viritetty. Laatikon toiminta oli ihan asiallista kun pari vuotta tuli ajettua selespeedilläkin. Pösössä vaihdot ei ehkä ihan yhtä nopeita kun selessä parhaimmillaan. Sporttiasento auttoi hieman. Tässä tosin oli kuusi vaihdetta joten kierrokset ja niiden mukana kulutus pysyy kurissa. Koeajoauton ajotieturi näytti pidemmältä matkalta kulutusta 6,7 ja viimeisen sata km matkalta 5,1. Kelpo lukuja kun tietää että kaikki kuitenkin kokeilee että kuinka se oikein kiihtyy ja kulkee.
Kaiken kaikkiaan hyvin miellyttävän tuntuinen kokemus tuo uusi iso Peugeot.

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 12:26
Kirjoittaja Matti_S
Subaru Forester 2.0Tdi X


Kävin eilen kopaseen tuon karvalakki-Foresterin ja melkoisen miellyttävä ylläri tuo oli. En joulukuussa tainnut edes käydä Foresterin sisällä.

Auton ulkonäkö on aika geneerisen mitäänsanomaton. Legacyn ja eritoten Outbackin lihaksikas kulmikkuus puuttuu. Mutta toisaalta auto näyttää käyttökalulta. Kulmat ovat selkeät hahmotettavat ja maavaraa on soppelisti.

Sisätilat ovat paljon karsitummat kuin Legacyssä ja Outbackissä. Mikä on hyvä, sillä edellämainittujen natisevamuoviset pikkunamikat (jotka tosin vaikuttivat kestäviltä) olivat tympeitä. Foresterin ohjaamo on todella karu. Namikoita on vain pari, ne ovat isoja ja simppeleitä. Jos L&O vaikuttivat työkoneilta, niin tämä on ihan rehellinen traktori.

Ajoasennon löytäminen vaatii pikkusen sompailua, sillä ratti liikkuu vain vähän ja keskikyynärnoja on pikkusen renkkana. Mutta asento löytyy. Ratti on myös miellyttävämpi käsitellä kuin L&O:n vastaava. Se on pikkuisen pienempi ja paksumpi. Takana on myös hyvin tilaa ainakin 190cm henkilölle meitin ajoasennon takana. Asento tosin on ryhdikäs, mutta mukava.

Takapaksi on pikkusen pienehkö varsinkin peitteen alla, mutta toisaalta Mariian peite ei ole ollut kertaakaan paikallaan auton saamisen jälkeen. O&L:ssä takapaksi on valtava.

Ajossa auto on parempi kuin Outback. Se ei juuri kallistele, ohjaus palauttaa hienosti ja poljintuntuma on mainio. AUto on suuntavakaa, hiljainen ja näkyvyys on erinomainen. Kaikki toimii loogisesti ja lupsakkaasti. Ja Boxeri diesel on hieno laite, kuten jo aiemmassa jutussa totesin. Voimaa riittää joka tilanteessa ja kulutus näyttää pysyvän 6l huitteissa taajamassa ja maantiellä.

Heikkouksista. Ohjaustuntuman puutetta ei juuri tällaisessa kaipaa. Sen sijaan vaihteensiirto on vähän kehno. Se on jämäkkä, mutta jo liian traktorimainen. Joka vaihdossa tuntuu olevan 3 pykälää joihin keppi pysähtyy. Joka siirto on hidas ja esimerkiksi 2 -> 4 hyppäys on aika vaikea toteuttaa smoothisti.

Kokonaisuutena meiti diggas autosta hitosti. Jos takapaksi olisi isompi, niin homma olisi jo melkolailla siinä. Myös hinta on erittäin kohtuullinen.

Ongelmaksi tuleekin, että tämä auto ei ole sellainen jota liisataan vaan ostetaan. Oulun subaru-kauppiaan ensimmäinen tarjous oli kuitenkin apteekki-tyyppiä ja se ei ole hyväksyttävää. Mutta kilpailuttamalla varmaan hommaan saapi tolkkua.

Uuden osto tai sitten reilusti vanhemman bensakoneen osto näyttää olevan vaihtoehdot, sillä vähän käytettyjen hinnat ovat täysin uuden tasolla. Tosin bensakoneen kulutuksella ja meitin ajomäärillä uuden hintaeron verrattuna vanhaan kuroo aika äkkiä kiinni.

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 12:53
Kirjoittaja Janne
Subaru on mielenkiintoinen laite ja vaikuttaa että tuo olisi sinunkin käyttötarpeisiin varsin hyvä peli.

Kaverilla on suht tuore Outback boxer diesel. Outback on kuulemma muuttunut vähän huonompaan suuntaan uuden mallin myötä. Liekö sama linja muidenkin Subaruiden kohdalla?
Kovilla pakkasilla uusi malli saattaa kuulemma mennä tilaan, jossa se alkaa säästää virrankulutusta ja sammuttaa joitain laitteita (ohjaustehostin, vilkut jne.). Akku on kuulemma siis jollain tavalla alimitoitettu eikä lataus riitä. Maahantuojan vinkki ollut, että ostajan pitää vaihtaa suurtehoakku - omalla kustannuksella. Toinen muutos liittyy tasauspyörästön lukkoon, joka on vanhemmissa toteutettu maastokelpoisemmin.


edit. kämmykällä kun naputtaa niin virheitä tulee :)

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 13:14
Kirjoittaja Farina
Matti_S kirjoitti:Subaru Forester 2.0Tdi X


...Ajoasennon löytäminen vaatii pikkusen sompailua, sillä ratti liikkuu vain vähän ja keskikyynärnoja on pikkusen renkkana. Mutta asento löytyy. Ratti on myös miellyttävämpi käsitellä kuin L&O:n vastaava. Se on pikkuisen pienempi ja paksumpi. Takana on myös hyvin tilaa ainakin 190cm henkilölle meitin ajoasennon takana. Asento tosin on ryhdikäs, mutta mukava...
Kannattaa ajaa kunnon pitkä koeajo, jotta saa kunnon käsityksen penkeistä. Mulla oli edellisen mallin Legacy ja siinä penkin yläosa oli muotoiltu viistävästi taaksepäin, joten tukea ei hartioille saanut ja ajoasennosta tuli kumara. Paikallaan istuessa ei moista huomannut, mutta tien päällä painui vähitellen ikävään etukenoon ja huonoon ryhtiin. Samoin istuinosa ei tukenut ainakaan meikäläistä kunnolla pituus- eikä leveyssuunnassa. Näiden summana Legacyllä ei vaan pystynyt ajamaan pitkiä siivuja ilman että kroppa oli puutunut ja turta. Vaimo valitteli samaa, vaikka istui lähinnä vänkärin paikalla. Miten tämä liittyy Foresteriin, niin siten että otin kylmät tyypit juuri vastaavasta pelistä Metro-Autossa ja mielestäni Foresterin istuin oli huolestuttavasti samankaltainen kun edellismallin Legacyssä. En käynyt sitten edes koeajolla.

Lähetetty: 06 Huhti 2011, 14:04
Kirjoittaja Matti_S
Farina kirjoitti:
Kannattaa ajaa kunnon pitkä koeajo, jotta saa kunnon käsityksen penkeistä. Mulla oli edellisen mallin Legacy ja siinä penkin yläosa oli muotoiltu viistävästi taaksepäin, joten tukea ei hartioille saanut ja ajoasennosta tuli kumara. Paikallaan istuessa ei moista huomannut, mutta tien päällä painui vähitellen ikävään etukenoon ja huonoon ryhtiin. Samoin istuinosa ei tukenut ainakaan meikäläistä kunnolla pituus- eikä leveyssuunnassa. Näiden summana Legacyllä ei vaan pystynyt ajamaan pitkiä siivuja ilman että kroppa oli puutunut ja turta. Vaimo valitteli samaa, vaikka istui lähinnä vänkärin paikalla. Miten tämä liittyy Foresteriin, niin siten että otin kylmät tyypit juuri vastaavasta pelistä Metro-Autossa ja mielestäni Foresterin istuin oli huolestuttavasti samankaltainen kun edellismallin Legacyssä. En käynyt sitten edes koeajolla.
Hyvä pointti. Pitää pyytää vaikka illaksi lainaan tuo syssymmällä.

Lähetetty: 14 Huhti 2011, 20:53
Kirjoittaja TeroPee
Tänään oli koeajossa Audi A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition Plus 136kW eli laite, jonka piti huhujen mukaan olla S1. Eilen illalla ajoin pienempitehoisella eli 90 kW A1:llä (myöskin 1.4 TFSI S-tronic) joten vertailupohja on melko tuore.

Suurimmat erot 90 kW autoon on tietenkin voimalinjassa. Voimaa on reippaasti enemmän ja kone tuntuu kiertävän herkemmin ylemmäs. Auto on enemmän vikkelä kuin nopea. Siis juuri sellainen mitä tuollaisen pikkukirpun kuuluukin olla. Varustelu on Ambition Plus -tasolla juuri sopiva ja ko. yksilössä oli otettu vielä kasa muitakin varusteita:

Connectivity -paketti (PNV) - 690.00 € *
Ilmastointi, automaattinen (Climatronic) (9AK) - 280.00 € *
Kattokaarien kontrastiväritys (6H1) - 490.00 € *
Kattokaarien väriset ulkopeilit, quattro GmbH (6FI) - 110.00 € *
Kyynärnoja etuistuinten välissä (6E3) - 140.00 € *
Lukkopultit (1PD) - 30.00 € *
Metalli- ja helmiäisväri - 580.00 € *
Concert Plus-paketti(1XW+RCM) - 540.00 € *

* autoveroton hinta

Start-stop -järjestelmä puuttuu 136 kW versiosta, ehkä se enää ole mahtunut pellin alle kun sinne on pitänyt saada sekä turbo että kompura. Äänimaailma tässä "mörkömoottorisessa" on mukavan urheilullinen pörinä kun antaa happea hiukan, tasaisessa ajossa ja kaupungissa auto on koneen puolesta erittäin hiljainen ja värinätön.

Ulkonäkö on S-line ulkopaketin ansiosta vakiosta poikkeava ja ainakin omasta mielestä parempaan suuntaan.

Kaikenkaikkiaan A1 136kW on vielä parempi hauskuutin kuin 90kW versio, varusteidensa ja suuremman boforinsa vuoksi. Hinnoittelusta tietysti voi olla montaa mieltä (ilman lisävarusteita pyöreät 33.000 euroa) mutta vastaavalla tavalla varusteltu 90kW A1 Ambtion S-tronic maksaa vain joitakin satasia vähemmän. Hinta ei siis olekaan ollenkaan paha jos haluaa ajaa pienellä Audilla pienen auton sijaan. Onhan tuo monta tonnia kalliimpi kuin Mito QV, Polo GTI tai Fabia RS mutta vastaavasti esim. Audissa tulee mukana xenonit joita Fabiaan ei saa rahallakaan. Eikä Polossa puolestaan istuta niin "mukavan" matalalla suhteessa ikkunalinjaan kuin A1:ssä. Mitoa en ole ajanut. Kylmät tyypit olen ottanut ja laatuvaikutelmassa A1 on mun mielestä parempi kuin Mito mutta se nyt ei varmaan ole yllätys kenellekään että 1,5 kertaa Miton hintainen sakemannin suunnittelema (ja belgin tekemä..) auto on tukevampi. :)

Lähetetty: 14 Touko 2011, 21:07
Kirjoittaja routasydän
No niin, nyt on taas koeajettu kunnon auto :) Tuli tuossa välissä kokeiltua uus golf bensakoneisena ja jotain muutakin taviskauraa (golf oli kyllä kaikin puolin pettymys). Golfista nyt mainittakoon tasainen harmaus. Auto kulki kuten odotin, oli nastat alla vielä huhtikuussa joten ääntä riitti sisätiloihin ja vaikka penkit oli paremmat kuin polossa niin ei niistäkään juuri hyvää sanottavaa ole. Varmaan ihan ok käyttöauto, mutta tod näk skodalta saa samasta konsernista enemmän vastinetta rahoilleen, jos vain käytännöllisyys ja luotettavuus ovat ratkaisevia tekijöitä.

Mutta sitten ilonaiheeseen. Eli BMW 850i, vm 1990 ja ajettu vajaat 130tkm (täysin varmahan näistä ei voi olla, mutta kunto sisältä ja ulkoa kyllä vastaisivat hyvinkin hellää huolenpitoa ja vähäisiä kilometreja). Kone kehräsi tasaisesti (euro pysyi hievahtamatta koneen päällä tyhjäkäynnillä) ja soundi oli makea ulkopuolelle käynnistettäessä (sisälle ei kovin hyvin kuulu muuta kuin vaimeaa mörinää). No kun virrat laittaa päälle niin ratti laskee automaattisesti 10cm alaspäin. Sähköpenkki toimii moitteetta ja muutenkin kaikenmaailman nappuloita on melko paljon 20v vanhaksi autoksi. Myös ikkunoiden automaattinen aukeaminen ja nousu oven sulkeutuessa toimi mainiosti (tämä ominaisuus saisi olla getvosessakin). Kattoluukkukin toimi moitteetta. Ainoastaa orkkisradiossa oli häikkää. Siitäkin kuului, mutta näyttö pimeänä ja kanavien haku työlästä ja hidasta. No kuunnellaankin mieluummin moottoria :-D

Ajossa erittäin sivistynyt GT (painoa 1900kg). Eli etenkin pienillä nopeuksilla (alle 100kmh) ohjaus kohtuu kevyt ja pehmeä, sisälle ei kuulu juuri ulkoilman ääniä, ja kaikki kitinät ja natinat loistivat poissaolollaan. Erittäin jämäkkä peli.

Kaasuvaste tuntui hitaalta kunnes sain ohjeistuksen auton tarpeesta määrätietoiseen käskytykseen (kaasu pohjaan jos haluat kiihdyttää) ja motarille päästtinkin liittymään sitten ihan mukavissa nopeuksissa 8) Automaatti kyseessä, heitti ensin pykälän pienemmälle ja sitten vielä toisen, moottorinäänet alkoivat kuulua kunnolla ja selkä painui penkkiin. Eli potkua löytyy tarvittaessa vaikka muille jakaa. Ja vaikka paikaltaan sataseen auto tod näk häviäisi selvästi getvoselle niin viimeistää 150kmh jälkeen jäisi alfa nielemään pölyjä. Luvataanhan tuolle 300heposelle monsterille vajaa 300kmh huippuja...

Kaikenkaikkiaan erittäin miellyttävä tuttavuus. Itse kyllä pidän enemmän ketterästä ja kevyemmästä autosta tarkalla ohjauksella ja tuntumalla varustettuna, mutta kyllähän tuolla mielellään pidemmälle reissulle lähtis.

Niin ja mainitaan nyt vielä pakollinen eli kyllä, se syö prkl:sti bensaa, mutta tuskin kukaan muuta 20v vanhalta V12:lta odottaakaan :-D

Lähetetty: 14 Touko 2011, 22:38
Kirjoittaja TeroPee
Mielenkiintoinen raportti. Moni haaveilee bemarin 850:stä mutta hetken nettiä selattuaan päätyy haaveilemaan 840: stä. Ilmeisesti V12 koneen ylläpito maksaa vasemman munuaisen sekä pari kapallista sinisiä tryffeleitä. :)
Myös ikkunoiden automaattinen aukeaminen ja nousu oven sulkeutuessa toimi mainiosti (tämä ominaisuus saisi olla getvosessakin).
Mulla on. Ja toimii.

Lähetetty: 14 Touko 2011, 22:45
Kirjoittaja routasydän
TeroPee kirjoitti:Mielenkiintoinen raportti. Moni haaveilee bemarin 850:stä mutta hetken nettiä selattuaan päätyy haaveilemaan 840: stä. Ilmeisesti V12 koneen ylläpito maksaa vasemman munuaisen sekä pari kapallista sinisiä tryffeleitä. :)
Myös ikkunoiden automaattinen aukeaminen ja nousu oven sulkeutuessa toimi mainiosti (tämä ominaisuus saisi olla getvosessakin).
Mulla on. Ja toimii.
850 kalliudesta on kyllä todella jakautuneet mielipiteet. Jos bemarifoorumilla selailee niin laitoksen omistaneet eivät pidä konetta juurikaan ongelmaillisempana kuin 840:ään. No nyt kun velipoika laitoksen hankki niin pääsee lähietäisyydeltä seuraamaan miten kulut ja toimintavarmuus menee :-D Tosin pelkässä kesä- ja harrastekäytössähän tuo tulee olemaan.

Minkä vuoden getvonen sulla on ja onko tuo ikkunoiden automaattinen tiivistys orkkiksena? Omassa siis ei ole (tosin mulla ph1) ja ihan sellanen mielikuva, että koeajamassani 2001 getvosessakaan ei ollu, tosin koeajosta on jo 1,5v aikaa ja täytyy myöntää etten silloin niinkään ikkunamekanismeihin kiinnittäny huomiota :-D

Lähetetty: 14 Touko 2011, 22:52
Kirjoittaja TeroPee
routasydän kirjoitti:850 kalliudesta on kyllä todella jakautuneet mielipiteet. Jos bemarifoorumilla selailee niin laitoksen omistaneet eivät pidä konetta juurikaan ongelmaillisempana kuin 840:ään. No nyt kun velipoika laitoksen hankki niin pääsee lähietäisyydeltä seuraamaan miten kulut ja toimintavarmuus menee :-D Tosin pelkässä kesä- ja harrastekäytössähän tuo tulee olemaan.

Minkä vuoden getvonen sulla on ja onko tuo ikkunoiden automaattinen tiivistys orkkiksena? Omassa siis ei ole (tosin mulla ph1) ja ihan sellanen mielikuva, että koeajamassani 2001 getvosessakaan ei ollu, tosin koeajosta on jo 1,5v aikaa ja täytyy myöntää etten silloin niinkään ikkunamekanismeihin kiinnittäny huomiota :-D
Tietämättömät pelkää 850:n konetta ja onhan siinä isot kulut jos joutuu esim. vaihtamaan tulppia tms. Itse en ole perehtynyt tuotteeseen ollenkaan. Hieno iso GT-auto mutta oma valinta kohdistuisi siinä genressä ensisijaisesti Porsche 928:n suuntaan.

Mun GTV on ph2 ja ensirekattu 6/2003. Lienee viimeisiä ph2-autoja, voi olla että todellinen valmistuspäivä on jopa vuoden 2002 puolela. Luulen että tuo ikkunoiden tiivistyshomma on ihan orggissysteemi, autoa ei ole pahemmin tuunailtu mihinkään suuntaan muualtakaan.