Sivu 3/11

Lähetetty: 26 Marras 2010, 19:51
Kirjoittaja KauGoH
Parin päivän hankaamisen jälkeen positiiviset fiilikset kyllä :P

Parasta viihdettä mitä mies voi housut jalassa tehdä sisätiloissa.

Kyllä G27 Logitechissä toimii ainakin force feedback loistavasti. Rattivaihteilla ajaminen helpompaa kun kepistä vaihtama´lla jää usein vapaalle kytkintä sotkiessa, mutta harjoitellaan kepistä aina silloin kun ei ole tiukat paikat ja johtoa riittävästi.

Ooon nyt ite ajamassa IB- lisenssiä ja on kyllä vaikeutunut nuokin edellisistä turismoista aika paljon.

Pari ostettua autoa viritelty ja sama näpyttely tallella mikä on just pop :-D

Noh, huomenna hangataan lisää sitten.

Lähetetty: 27 Marras 2010, 17:54
Kirjoittaja Fyr
Peli on oikeesti hyvä!
onko kellään muulla vaikeuksia lisenssien kanssa? mielestään aika vaikeeta jos kultaa meinaa jokaisesta saada, taitaa pari vuotta kevyee vierähtää jos tosiaan kultaa meinaa...

no sain mä just ostettua ensimäisen käytetyn 156 2.5 busso. :)

Lähetetty: 27 Marras 2010, 19:35
Kirjoittaja DaViega
Hopealle saa helpommin kuin GT4, mutta kulta taso on sitten jotain tyyliin mahdoton kun päästään 2. tason vaikeimpiin testeihin. Päätin ajaa ne hopealle ja yrittää sitten uudelleen kun pelin fysiikkamallinnus ja radat ovat tutunmpia.

Ajo fysiikka on taas mennyt ainakin minunmielestä eteenpäin

Lähetetty: 28 Marras 2010, 11:42
Kirjoittaja kalliais
Peli paranee, mitä enemmän tuohon pääsee sisään... Ajoin eilen IC -lisenssin viimeistä osuutta huvikseen pari tuntia - Rooman katurata ja Ferrari bb512 :) Jarruttaminen tuntuu huomattavasti paremmalta kuin gt4:ssa - ne menee lukkoon tosi herkästi ilman abs:eja. Täytyy paneutua vielä tuohon jarrujen säätämiseen tarkemmin. Muuten en huomaa "fysiikanmallinnuksessa" suuren suuria eroja gt4:seen. Ehkä kovissa nopeuksissa huomaa joidenkin autojen kohdalla epävaukauden/nopeuden vaikutuksen eri tavalla.

Hopealle menee heittämällä, kun puolestaan gt4:ssa sai kultaa vahingossakin, niin vielä en ole päässyt kultavauhtia kertaakaan. Tottuminen ohjaamonäkymään on tosin vielä kesken... Omaa suosikkirata (el capitania) en ole vielä päässyt testaamaan, enkä itse asiassa ole edes vielä sitä nähnyt koko pelissä... Mutta erittäin lupaavalta vaikuttaa. Ja mikroautot on ihan turhakkeita.

Lähetetty: 28 Marras 2010, 12:01
Kirjoittaja routasydän
Kai se pitää lähteä hakemaan tuo peli, nyt kun sai viimeinkin tahkottua ne proloquessa olleet läpäisemättömät kisatkin läpi :-D

En oo ikinä ratilla pelanny, mutta ilmeisesti ero perusohjaimeen on valtava, eli kannattanee investoida myös rattiin? Mitenkäs nuo rattien väliset erot, kannattaako kerralla hankkia tuo G27 vai onko tästä mihinkään

http://www.gigantti.fi/product/pelit-ja ... rce-gt-ps3

Minkälaisia telineitä teillä on noille ratille, kepille ja polkimille? Tämä olis ilmeisesti optimaalianen
http://www.pixmania.com/fi/fi/3256813/a ... ution.html

Ton jos ostaa g27 ratin kans niin tulee vaanaika kova investointi yhtä peliä varten :-D Tokihan noita voi sitten muidenkin autopelien kanssa käyttää...

Lähetetty: 28 Marras 2010, 16:19
Kirjoittaja Hepa
http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=39-1075

Tuossa hiukan huokeampi pelipenkki. En omista, mutta ihaillut motonetissä joskus...

Lähetetty: 28 Marras 2010, 16:38
Kirjoittaja mattijus
routasydän kirjoitti: En oo ikinä ratilla pelanny, mutta ilmeisesti ero perusohjaimeen on valtava, eli kannattanee investoida myös rattiin? Mitenkäs nuo rattien väliset erot, kannattaako kerralla hankkia tuo G27 vai onko tästä mihinkään
Ainakin G27:n edeltäjän perusteella uskaltaisi tuota G27 suositella. G25 on ollut melkoisen kestävä. Nyt kun tuolla varmaan lähemmäs 20tkm ajanut niin on alkanut osoittamaan väsymisen merkkejä mutta edelleen käyttökelpoinen. (nahka luonnollisestikin kulunut sileäksi, vaihdekepillä joskus vaikeuksia keksiä mikä vaihde on päällä)

Itse meinasin seuraavaksi Fanatec Porsche rattia katsella, kunhan tästä G25:sta ensin aika jättää.

EDIT: Ratti on kiinni kirjoituspöydässä ja kisaistuimen virkaa toimittaa perus Martela toimistotuoli.

Lähetetty: 28 Marras 2010, 17:04
Kirjoittaja routasydän
Lyhyen googlauksem perusteella ainakin tuon motonetin penkin edeltäjää haukuttiin huteraksi. Putket taittuu rattitelineen alta yms. Suositeltu hitsitaitoisille, hyvä jos vahvistaa rakenteita tms. Onkohan penkissä säätövaroja samalla tavalla. Ite oon sen verran pienempi kaveri, ettei itse penkin rakenteiden tukevuus niin ratkaisevaa ole, mutta pelintohinoissa ratti tod näk kokisi kovempaakin käsittelyä, joten hiukan siltä pohjalta tuo motonetin penkki hieman epäilyttää :-D

Lähetetty: 28 Marras 2010, 17:10
Kirjoittaja azorblade
Virallisista pelipenkeistä ei ole kokemuksia mutta paras teline mitä jokakodeista löytyy on silityslauta. Ainut miinus on heikot jalkatilat polkimille. Mutta plussaa 4 portainen korkeuden säätö, suht tukeva, taittuu pieneen tilaan ja vaimokin tykkää ;)

Lähetetty: 28 Marras 2010, 21:02
Kirjoittaja Turre
Meillä on tämmöinen: http://www.wheelstandpro.com/order.html

Penkillinen versio houkutti kyllä mutta tilat ei oikein anna myöten. Tuo Wheel Stand Pro ei vie paljoa tilaa, on helposti siirreltävissä nurkkaan pois tieltä ja takasin käyttökohteeseen ja ihan riittävän tukevakin on ollut.

Lähetetty: 28 Marras 2010, 21:11
Kirjoittaja DaViega
Millä ratilla toi on sulla, ei mullakaan tilat anna perkisi, että voisi kokonaisen penkin ostaa, mutta tuo vaikuttaa hyvältä ratkaisulta. onhan mulla jo valmiina tollanen samanlainen tuoli kun tossa kuvassa xD

Nyt on vanha Logitech Driving force, mutta himottaisi ostaa G27, En panisi pahaksi jos teline sopisi kummallekin ;)

Lähetetty: 28 Marras 2010, 21:28
Kirjoittaja Turre
^ Mulla on vanha Logitech Driving Force Pro. G27:lle näkyy olevan oma mallinsa joka on vähän isompi, en tiedä sopiiko noi Driving Forcet siihen ollenkaan, sivut mainitsee vaan G25:n yhteensopivuudesta.

Lähetetty: 28 Marras 2010, 22:34
Kirjoittaja kalliais
Pakko hehkuttaa vielä... Jonkun verran peli avautunu ja kyllä vielä täytyy kehua tuota ajofiilistä. Jos se oli GT4:ssa hyvä niin tässä se on jotenkin omalla tasollaan. Tahkosin tänään Nürburgringin AMG driving academyä vanhalla sl 300:lla ja AMG SLS:llä... huhhuh... aika huisia! Jo pelkästään se, että ruudulta näkee paljon pidemmälle helpottaa ajamista todella paljon. Uskomaton peli... olen vaikuttunut oikeasti. Taidan mennä lamborghini kaupoille...

Lähetetty: 29 Marras 2010, 08:41
Kirjoittaja KauGoH
G27 on hyvä!

Oliskos kiinnostusta nettipeleihin tänä iltana kenelläkään??

Teen huoneen Alfabbs nimellä :wink:

ps. 3 litranen Spideri eilen ostettuna :-D

Lähetetty: 29 Marras 2010, 12:59
Kirjoittaja routasydän
Täytynee käydä tuo peli ja ratti vaikka gigantista hakemassa. Tuota penkkiä pitänee vielä miettiä...

Onko muuten muita paikkoja kuin gigantti, josta kannattaa kattoa? Oulun verrkokauppa.comista oli gt5 loppunu. Nettiakaupoista oon lähinnä play.comista tilannu ja sielläkin nyt ilmeisesti jouluhinnat kun kaikki oli yhtä kallista kuin täälläkin...

Lähetetty: 29 Marras 2010, 13:21
Kirjoittaja Grendel
Tulipahan tilattua GT5 ja G27.
Kunhan joku pojista saa joululahjaksi niin pääsee öisin pelaamaan :lol:

Lähetetty: 29 Marras 2010, 13:30
Kirjoittaja Janne
Missä moodissa se Top Gear (kahdeksikko) rata avautuu, kun en löydä sitä mistään?

Lähetetty: 29 Marras 2010, 18:02
Kirjoittaja DaViega
KauGoH kirjoitti:G27 on hyvä!

Oliskos kiinnostusta nettipeleihin tänä iltana kenelläkään??

Teen huoneen Alfabbs nimellä :wink:

ps. 3 litranen Spideri eilen ostettuna :-D
Laita aikaa niin yritän töräyttää paikalle, nettipeliä ei vielä korkattu, mutta kait se toimii - vielä prologuessa oli ihan kondiksessa

Lähetetty: 29 Marras 2010, 18:18
Kirjoittaja tmv
Turre kirjoitti:Meillä on tämmöinen: http://www.wheelstandpro.com/order.html

Penkillinen versio houkutti kyllä mutta tilat ei oikein anna myöten. Tuo Wheel Stand Pro ei vie paljoa tilaa, on helposti siirreltävissä nurkkaan pois tieltä ja takasin käyttökohteeseen ja ihan riittävän tukevakin on ollut.
Voin suositella myös. Itsellä tuollainen Driving Force GT:n kaverina. Ois pitäny ostaa se G27 :mrgreen:. Mutta ständi itsessään on loistava ja kulkee helposti mukana vaikka kaverillekin.

GT5:stä: ajopuoli kunnossa, mutta tuo valikkorakenne... autojen erikseen hyväksyminen, rekasta "ottaminen" jne. on kyllä hanurista. Samoin saa koko ajan olla vaihtamassa ainakin Arcade moodissa 2-player -tilassa samoja asetuksia (renkaat, säädöt) ees taas. Lisäksi kaksinpelissä ärsyttää että controller ykkösen kuski starttaa aina eturivistä. Vauriomallinnus (tai sen puute) tökkii myös. Erityisesti kaksinpelissä tämä on hölmöä kun takaa / edestä voi tehdä ihan älyttömiä ajoliikkeitä kisassa. Vaikkapa Monacon tunnelista täysillä edelläajavan perään > puske johtava auto eteenpäin ajoradalta ja jatka itse kärkeen. Jeejee. Tai kun toinen yrittää ohittaa niin voit vain kiilata kaverin kaiteeseen johon auto helposti "takertuu". Lisäksi kaksinpelistä ei näytä saavan uusintoja lainkaan.

Pelinä paikoin ihan hieno ja ajettavuus ok. Mutta pieni pettymys odotuksiin nähden.

Lähetetty: 29 Marras 2010, 19:28
Kirjoittaja Aquatica
Onneksi ei ollut odotuksia. Muista, että vauriomallinnustahan ei tule ollenkaan ennen kuljettajan tasoa 20 tai 30 (tai jotain sellaista) :)

Ajotuntuma on upea - mukavan haastava. Autot kuulostaa vieläkin paremmalta kuin aikaisemmin... Todella, todella upeat saundit. Alfoja olis toki voinut muutama lisää olla, vieläkin ja yhä edelleen kaipaan ihan normaalia 156 2.0 Tessua :(

Lähetetty: 29 Marras 2010, 19:29
Kirjoittaja Aquatica
Janne kirjoitti:Missä moodissa se Top Gear (kahdeksikko) rata avautuu, kun en löydä sitä mistään?
Joko löytyi? Se on siis Special Eventissä ensin, ja kun vedät ne Top Gearin testit (Kleinbus, Lotus Elise mm) ja muistaakseni vielä jotain, sai sen radan unlockattua Arcade/Practice modeen. Ihan varma en ole, koska en peliä omista - vaan kaverilla käyny pelailemassa :D

Lähetetty: 29 Marras 2010, 20:43
Kirjoittaja KauGoH
DaViega kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:G27 on hyvä!

Oliskos kiinnostusta nettipeleihin tänä iltana kenelläkään??

Teen huoneen Alfabbs nimellä :wink:

ps. 3 litranen Spideri eilen ostettuna :-D
Laita aikaa niin yritän töräyttää paikalle, nettipeliä ei vielä korkattu, mutta kait se toimii - vielä prologuessa oli ihan kondiksessa
Tää ilta menikin sitte. Kerkeisitkö huomenna? Pääsen kolmen aikaan töistä ja kaikki sen jälkeen käy .

Lähetetty: 30 Marras 2010, 18:44
Kirjoittaja DaViega
Tänään ei pääse, keskiviikosta ei mitään tietoa kauan menee töissä, torstaina katsastamaan, mutta sillon saattaisi päästä kuuden jälkeen huristelemaan...

Jos peli saadaan pystyyn, niin onko täällä innokkaita Alfisteja tulossa mukaan, ei siellä viiti kahdestaan pörrätä ympyrää :wink:

Lähetetty: 30 Marras 2010, 22:23
Kirjoittaja tumbe
Itellä ei peliä ole mutta muutamalla kaverilla on ja nyt muutaman tunnin äskön pelasin ratilla ja polkimilla.. Huomenna todennäköisesti taas lisää ajamista. En vielä lupaa mutta täällä suunnalla voisi kiinnostaa mittelö.. :D

Lähetetty: 30 Marras 2010, 22:29
Kirjoittaja routasydän
Liikaa iltamenoja niin on peli vielä hankkimatta. Mutta kunhan vuoro la aamuna loppuu niin gigantin (peli + G27) kautta kotiin (no pitänee tunti käydä välissä vielä toisessa työpaikassa, mutta kuitenkin).

Ja voi sitä v********n määrää, jos gigantissa ei tavaraa sitten hyllyssä olekaan :-D

Lähetetty: 02 Joulu 2010, 10:33
Kirjoittaja Armour
Viikon verran GT5 ollut käytössä, ei tosin joka päivä. Viikonloppu meni kivasti sisällä, kun ulkonakin oli niin kova pakkanen :mrgreen:
Grafiikka on pieni pettymys, sillä sehän on ihan sama kuin Prologuessa. Eihän se huono ole, mutta odotin jotain veret pysäyttävää.
Peli muuten on mainio lukuisine kisoineen ja uusine ratoineen sekä tietysti lukemattomine uusine autoineen.
Paketti on rakennettu hienosti, niin että mielenkiinto pysyy ja kasvaa, kun tasot pitää ajaa läpi saavuttaakseen seuraavan. Jos heti saisi ostaa parhaat autoot, niin mielenkiinto voisi loppua nopeasti.
Top Gear testit selvästi vaikeimmat, ainakin itselle. Pienestäkin kolhaisusta tai tolpan kaadosta ajo hylätään. Vituttaa. :evil:
Onneksi rahaa voi hakea typeriltä jenkeiltä ämpärikaupalla ajamalla naurettavia Nascar-testejä, joissa ajetaan pieni pätkä ja rahaa tulee.

Lähetetty: 02 Joulu 2010, 11:07
Kirjoittaja Janne
Aquatica kirjoitti:
Janne kirjoitti:Missä moodissa se Top Gear (kahdeksikko) rata avautuu, kun en löydä sitä mistään?
Joko löytyi? Se on siis Special Eventissä ensin, ja kun vedät ne Top Gearin testit (Kleinbus, Lotus Elise mm) ja muistaakseni vielä jotain, sai sen radan unlockattua Arcade/Practice modeen. Ihan varma en ole, koska en peliä omista - vaan kaverilla käyny pelailemassa :D
Ei vielä, sillä en ole ehtinyt tutustumaan peliin kuin testaamalla vasta. Luulin että tuo rata ois ollut heti valittavissa arcadeen jne.
Eli vaatii siis perehtymistä ja ajamista.
Pitikin ottaa lommaa joulun välipäivät että saa rauhassa vääntää ees 8h päivässä eikä oo akka koko ajan nalkuttamassa :)

Lähetetty: 02 Joulu 2010, 15:10
Kirjoittaja KauGoH
^

Eilen meni sellane 12h aika helposti GT:a pelatessa :lol:

Milläs levelillä porukka on jo? Itse olen 20lv ja extreme kisoista ei ole ajettuna vielä kun muutama.

Bugatti Veyron on melkosen hätänen laite... 1200 heppaa ja kulkee melkein 430km/h :-D Se onkin tällä hetkellä tehokkain tallista löytyvä laite. Toisena taitaa olla C63 AMG mersu 835hv.

Kivoja autoja ja kivoja kisoja.. Paneutumista tosiaan vaatii että pääsee kunnolla vetelemään.

Lisätkäähän mut kaverilistoille ni vois ottaa nettipeliä joku päivä jos joku vaan uskaltaa. kaugoh kun pistää kaverinlisäys pyynnön niin rupeaa löytymään.

Lähetetty: 02 Joulu 2010, 18:24
Kirjoittaja routasydän
Onko jollain vinkkejä mistä noita ratteja vois löytää (G27) oulusta? En oo vielä paikanpäällä kierrelly, mutta ainakin gigantti ja verkkokauppa.com näyttävät, että varastossa tuotetta ei ole. Kodinykkönen ei myy ilmeisesti. Euronicsistä en tiedä, pitänee käydä paikan päällä? Motonetissä ei netin mukaan varastossa (ja hinta 349e). Lapstoressa listoilla, mutta ei ilmeisesti hyllyssä, eli ilm tilaustavaraa. Limingantullin ja linnamaan prismoissa vois googlauksen perusteella olla, mutta niissäkin hinta 349.

No täytynee kierrellä, ehdotuksia saa antaa...

Lähetetty: 03 Joulu 2010, 12:22
Kirjoittaja jarski

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 12:46
Kirjoittaja hamppi
Osaako joku sanoa noissa rallimoodeissa, että onko se joku ominaisuus itse autossa, kun kaasu tuntuu katkeevan aina mutkiin jarruttaessa? joku turbon viive vai mikä.
Hankaloittaa sitä kirkkaimman pokaalin metsästystä. Tällä hetkellä menossa lvl20 ja b-speciä vielä avannutkaan.
Täältä löytyis kans kiinnostusta foorumin kisailuihin. mut löytää jiimu27 id:llä

Uutisia myös rattia pohtiville.
GT5 on saamassa uuden tulokkaan; Thrustmaster T500RS. Ratin hinnan arvellaan nousevan H-kaavion kanssa 500jenkkieuron hintaan.
Kuva
Kuva
Kuva

Main:
•Realistic steering wheel
•30cm in diameter with brushed metal radio stations.
•Authentic levers sequential gearbox polished metal.

Force Feedback:
•Accurate Technology HallEffect Thecnology HEART
•Ultra wheel, with resolution of 16 bits (65,536 values in the address)
•Industrial motor force feedback (150 mNm torque, 3000 rpm, 65 W, 52mm)
•Powerful Force Feedback rapid response t
•Plug motor drive
•Mechanisms with large double straps
•Adjustable angle of rotation up to 1080º (3 full turns)

Pedals:
•With 2 locations to choose from (mounted: F1 or suspended: GT)
•Metal pedals, high stability and resistance
•Weight 7 Kg approximately
•3 adjustable pedals both in space and height
•Brake pedal and adjustable enhanced resistance
•Textured metal footrest grid

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 12:50
Kirjoittaja tumbe
^ Eilen tuli huomattua sama homma rallissa, autona Mitsun Evo 6. Mutkista ulos ajaminen on hankalaa kun ei tosiaan tehoja löydy, tosin oikeissakin ralliautoissa on alakierroksilla tehot hukassa.. (kuulemma)

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 13:25
Kirjoittaja Fyr
Logitech Driving Force Pro--> saako ton 900asteen kääntyvyyden pois jotenki? hankala nopeissa liikkeissä ja jos auto on lähtemässä hanskasta...

kaasu

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 13:39
Kirjoittaja SP
tumbe kirjoitti:^ Eilen tuli huomattua sama homma rallissa, autona Mitsun Evo 6. Mutkista ulos ajaminen on hankalaa kun ei tosiaan tehoja löydy, tosin oikeissakin ralliautoissa on alakierroksilla tehot hukassa.. (kuulemma)
Hämmästelin samaa vaivaa :roll: korjaus löytyi auton asetuksista, luistonesto pois päältä... tuota luistonestoa saa jatkuvasti poistaa eri autoista.

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 14:57
Kirjoittaja unknown
Vasemmalla "vaihtoehto 1" on normaali vaihtoehto, Ladasta Lamborghiniin.
hamppi kirjoitti: Kuva
Oikealla "vaihtoehto 2":sta löytää oman näköiset setupin Porsche ja Kuplavolkkari harrastajat.

:lol:

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 15:29
Kirjoittaja routasydän
Ja prismasta asiakasomistajapäiviltä tuo G27 ja gt5 poimittu talteen. Tuli se ratti nyt sitten alle 300e:n, oli tosin myymälän ainut kyseinen ratti poljin setti. Ja muualtakin aika finaalissa ovat. No ei oo enää mun ongelma :-D

Nyt kunhan se sais nuo päivitykset ja asennukset tehtyä joskus niin pääsis kokeilemaan 8)

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 15:57
Kirjoittaja Rolle
Tämän ketun lukeminen näin aattoiltana ilman erityistä ohjelmaa tiedossa, on kuin tunkisi huvikseen neuloja kynsien alle.

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 18:22
Kirjoittaja KauGoH
Ottakaa hyvät ihmiset traction control pois päältä!

Eihän rallia voiteta jos ajetaan luistonesto päällä :-D

Samaa kannattaa kyllä kokeilla ihan asfaltti radallakin, helpottaa sitä auton liikkeiden korjausta jonnin verran ku ei joku apina roiku vetokoukussa koko ajan kiinni!

LV 22 menossa täällä... Rahat loppu ja oikeanlaista autoa ei ole että voittaisi Like The Wind kisan "Nascar" radan :roll:

Noh, ajamaan ajamaan ja rahaa tekemään!

Toivottavasti tuohon nettipeliin tulisi äkkiä päivitys ja saisivat sen INVITE napin sinne jonnekin! Vaikeaa tuo nettipelin aloittaminen tietyllä porukalla jos haluaa määritellä autoa tarkemmin tai vaan kutsua jonkun peliin kun siihen ei ole nappia!! Melkein puhelimella soitettava et nyt olis peli, tuletko?

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 18:24
Kirjoittaja KauGoH
Fyr kirjoitti:Logitech Driving Force Pro--> saako ton 900asteen kääntyvyyden pois jotenki? hankala nopeissa liikkeissä ja jos auto on lähtemässä hanskasta...
Gran turismosta en tiedä mutta Need For Speedissä oli asetuksissa mahdollisuus laittaa se kääntyvyys määrä.

Ei ole itsellä ollut tarvetta poistaa... Urakka nupin asentamista olen kyllä harkinnut :-D

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 19:43
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
No niin nyt on hankittu viimein PS3 ja GT5. Alan pikkuhiljaa tajuamaan kaiken hehkutuksen :D

En kovin syvällisesti ole vielä ehtinyt peliin perehtymään, pitää saada ensin väsäiltyä kunnollinen penkkisysteemi G25:lle. Väliaikainen viritys on murhaa selälle. Pari vuotta oli ainakin taukoa autosimujen pelaamisessa. Joutuu opettelemaan taas ajamaan. Arcade mooditkin tuntuu olevan yllättävän realistisia G25:lla pelatessa. Breraa ja Eliseä olen lähinnä testaillut sen vähän mitä olen ehtinyt testailla. Q4 Breralla oli hauskaa ajaa ralliteitä Toscanan tähtitaivaan alla ja Elisellä hakea aikaa Laguna Secan radalta. Vaarallisen koukuttava peli.

Grafiikat ja ajotuntuma on hemmetin hyviä. Simbinin simut tuli hakematta mieleen tuntumassa. 3D ominaisuudet oli lievähkö pettymys, tosin en ole hakenut optimaalisia asetuksia. Syvyysvaikutelmaa toki tulee lisää, mutta terävyyden kustannuksella. Ei toi pelikokemuksen kannalta ehkä niin olennainen ominaisuus kuitenkaan ole. Pähkäilin televisioni 40ms input lagia aika turhaan, en huomannut sen vaikuttavan mitenkään pelattavuuteen tai sitten oon vaan niin hidas jo muutenkin :mrgreen:

On tossa jotain ärsyttäviä ominaisuuksiakin kuten se ainainen nettiin kirjautumisen kysely kun menee päävalikkoon. Kai se loppuisi kirjautumisen myötä.

Lähetetty: 05 Joulu 2010, 22:04
Kirjoittaja routasydän
Lisenssejä ajeltu ja muutama eka kisakin. Vaatii tutustumista että pääsee kunnolla peliin sisälle. Myös tuo ratilla ajo on uutta ja tuntematonta entuudestaan. Hakkahan se ohjaimen mennen tullen ja palatessa, ja etenkin kun manuaalilla ajaa ja kytkimen ottaa käyttöön niin intensiivistä menoa on tarjolla. Enemmän voi varmaan tosin sanoa, kunhan pääsee fefeillä yms ajamaan. Silityslaudasta tuli muuten ihan kohtuullinen ratti ja keppi teline, pitää tuo penkkiasia vielä miettiä kuntoon myös

Lähetetty: 09 Joulu 2010, 09:50
Kirjoittaja routasydän
Kytkimen ja vaihdekepin käytöstä piti luopua, kun pääsi kunnon autoilla ajamaan. Ei toivoakaan ehtiä vaihtamaan muualta ku rattivaihteista, tosin semmosethan niistä löytyy oikeastikin.

Level 15 on nyt menossa. Onko minkälaisia vinkkejä credittien hankintaan, nascarit ja mikroautoilut koluttu läpi. Eli mistä irtoais helpoiten? Pari ärsyttävää piirreettä on tullu, joista tuo network poistui, kun kirjautui. Toinen on tuo, ettei rallia voi ajaa uusiksi ilman latausaikoja (niin kuin proloquessa pystyi). Tämä hidastaa tuota credittien keräämistä. Ja kaikista suurin miinus pelille siitä, että getvonen oli myynnissä heti aluksi, kun ei ollu credittejä, ja sen jälkeen ei ole myyntiin tullukkaan :evil: Muuten alfoja on talliin kymmenkunta kertyny

Lähetetty: 09 Joulu 2010, 17:39
Kirjoittaja Jevgen
Ei nyt liity suoranaisesti Gran Turismoon, mutta jollain tapaa pelaamiseen kuitenkin: http://www.v2.fi/uutiset/pelit/12782/Top-Gear-testasi-suomalaisen-virtuaalikuskin-oikealla-radalla/
Kertoo jotain oikeiden ajosimulaatioiden tasosta.

Lähetetty: 09 Joulu 2010, 19:04
Kirjoittaja DaViega
Special eventtejä tullut huidottua, jonkun aikaa B-specia kokeilin, mutta se aloitteleva kuski on niin onneton, että päätin siirtää tuota touhua siihen asti kun rahaa on kuin roskaa ja talli täynnä vain voittaja autoja, ehkä sitten...

Uusien autojen osastoa ei ole tullut selattua, mutta käytettyjä sitäkin enemmän, eilen tarttui mukaan 147 GTA :mrgreen:

Vielä pitäisi keksiä miten saa rahat nollaan, että saa trophyn, mielummin tekee nyt, kuin sitten kun sitä rahaa on tarpeeksi

Lähetetty: 09 Joulu 2010, 19:36
Kirjoittaja sataviisviis
Tulis jo, eilen tilasin Ahvenanmaalta. G27 himottais aika rajusti :?

Lähetetty: 09 Joulu 2010, 21:08
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Vakuuttavin kokemus tähän asti GT5:n fysiikkamallinnuksesta on kun ajelin Integralella jotain niitä nord pikataipaleita. Reitin loppuosalla tullaan liukasta sorapintaa mäkeä ylös ja yhtäkkiä tullaan asfaltille. Vaikka mulla on feedbackasetukset G25:ssa vain puolivälissä varotoimenpiteenä (G25:n moottorit hajosi aiemmin kertaalleen ja ratti meni takuuvaihtoon, eikä takuuta enää ole), niin se tuntuma ratissa renkaiden saadessa yhtäkkiä asfaltin alleen vauhdin ollessa jotain > 100 km/h on todella realistisen tuntuista ja yhtäkkiä rattia saakin vääntää tosissaan alustan muuttuessa radikaalisti.

Lähetetty: 11 Joulu 2010, 11:55
Kirjoittaja hamppi
KauGoh kirjoitti:Ottakaa hyvät ihmiset traction control pois päältä!
No ilmankos oli vähän tahmeeta menoa...luulin kyllä ottaneeni sen jo pois :o:
KauGoh kirjoitti:Rahat loppu ja oikeanlaista autoa ei ole että voittaisi Like The Wind kisan "Nascar" radan
Eilen sain jostain b-specin amatööri tason kisasta Mazda Furai Concept '08 jonka avulla pääsin vihdoin eroon tuosta ovaalista hetken yrittämisen jälkeen.
Sai kyllä tehä vähän lisä säätöjä autoon, että ylitti maalilinjan ekana.

Onkos porukka miten käyttänyt tota photomoodia?
Heitän kohta pari tallennusta kehiin.

Lähetetty: 11 Joulu 2010, 13:48
Kirjoittaja KauGoH
^ Auto löytyi jo kun laitto miljuunan rahaa kiinni :-D Corvette ZR1 ja kaikki hilut ja race kitit kiinni ni rupes pärjäämään.

Seuraavaks ois edessä todella **ttumaisia Nascar kisoja tiedossa!

Pakko vetää vissiinki pien kumara tänään ja katella joku toinen päivä kun ei tunnu nyt luonnistuvan.

Expert skaboista puuttuu enää se historic kisa mihin ei ole pärjäävää autoa toistaiseksi.

Ai niin, pitää lisätät Hamppi kaveriks pleikkarilla, olin ihan unohtanut :wink:

Ja kukahan mahtaa olla hoblaa nimimerkin takana kun oli pyydellyt pleikkarilla kaveriks??

Lähetetty: 11 Joulu 2010, 14:05
Kirjoittaja Rolle
KauGoH kirjoitti:Ja kukahan mahtaa olla hoblaa nimimerkin takana kun oli pyydellyt pleikkarilla kaveriks??
Hoblaa? :-D

Lähetetty: 11 Joulu 2010, 14:13
Kirjoittaja hamppi
^^olen paraikaa madridissa, ei pysty vielä hyväksyyn :D
Mullakin se histroic kisa vielä selvittämättä.
Pakko tahkoo noita b-speccejä siinä toivossa, että kai sieltä joku auto ilmaantuu.