Aquatica kirjoitti:Nykyisen tuo tuntuu onnistuvan about näin:
Lataa firmis jostakin (purkin valmistajan sivut?)
Mene paikalliseen hallintaan purkkiin (192.168.1.1 / 192.168.10.1 tms.)
Päivitä Firmis-valikosta lataat ladatun filetsun purkkiin ja odota.
Jos ei ISP ole estänyt päivitystä, kuten Sonera/Elisa tehnyt aika monenkin purkin kanssa...
Jep, juurikin näin. laite on Telewell TW-EA510 v3 (c) ja selkeät ohjeet tuohon päivitykseen on olemassa kyllä. Ei vaan onnistu... Ei lähde edes päivittämään, vaan antaa heti virheilmoituksen "virhe päivityksessä"
Miten ISP tuon voi estää?
A Bart kirjoitti:Ja päivityshän tehdään sitten naru kiinni, eikä wlanin ylitse.
^
ISP voi dumpata sinne oman firmiksen, joka estää päivityksen. Ikävä kyllä... Itselläni on yksi Zyxel Elisalta moinen, jossa on firmiksenä Elisaxxxxxxxxx-versionumeroitu firmis, ei onnistu päivitys. Zyxelin foorumeilla oli joskus kikka tuon kiertämiseen, mut en jaksanut etsiä - oli kuitenkin telnetin läpi komentorivillä tehtävä se päivitys, mikä on taas tehty mielestäni ihan tolkuttoman vaikeaksi.
Eikai ole siltaavana? Jotkut modeemit/reitittimet estää päivityksen, jos ovat siltaavana tai WLAN on ylipäänsä päällä. Kai olet admin-tunnareilla sisällä?
Mä soitin elisalle kun kyllästyin pätkivään purkkiin johon ei saanut päivitettyä firmistä, ja sieltä kaveri tuuppasi uuden firmiksen ihan kiltisti kun totesi että taitaa tuossa sun purkissa olla kyllä aika vanha versio.
Ja oli kuulemma lukittu siksi ettei kukaan vahingossa päivitä toimimatonta firmistä purkkiin...
Missä pirussa pitäis rehellisen työssäkäyvän ihmisen autonsa rekisteröidä? Kaikki prkleen leimakonttorit tuntuu ottavan rekisteröintitaskeja vastaan 9-11 ja 12-15, parhaat jopa 15:30 asti...
Huomenna onneksi pääsee keskellä päivää ajamaan Janakkala - Vantaa, tuohon välille on pakko osua edes yksi konttori, joka voi palvella asiakasta.
Polforea kirjoitti:Missä pirussa pitäis rehellisen työssäkäyvän ihmisen autonsa rekisteröidä? Kaikki prkleen leimakonttorit tuntuu ottavan rekisteröintitaskeja vastaan 9-11 ja 12-15, parhaat jopa 15:30 asti...
Huomenna onneksi pääsee keskellä päivää ajamaan Janakkala - Vantaa, tuohon välille on pakko osua edes yksi konttori, joka voi palvella asiakasta.
Albertolli kirjoitti:Niinpä tietysti. Ettei olisi Trafin softat kiinni muina aikoina ja nuo ainoat mahdolliset kaikkialla?
tai sitten vaan yksinkertasesti on ko ala vedetty niin tiukille parhaillaankin käynnissä olevilla muutoksilla ettei pysty yhtään "ylimääräistä" resurssia töissä pitämään tiskin takana, varsinkaan kesäaikaan... Ja tilanne tulee vielä heikentymään tuossa suhteessa
Eiköhän se tuo kilpailu ole se vaikuttava tekijä. Etenkin loma-aikaan toimistohommia tekee tasan yksi henkilö ja jos se henkilö ei ole yrittäjä itse, ylityöminuutit pitää korvata niin että rekisteröinti ei maksa itseään takaisin. Etenkään, kun hinnat ovat kiveen hakattuja (rekisteröinti, liitteetön, 10,50e). Ymmärrän kyllä tilanteen, mutta ottaa se silti pannuun, kun tuossakin hommassa on asiakkaan puolelta lakisääteinen 7 päivän aikaraja.
Briteissä myyjä lähettää rekisteriotteen ilmoitusosan (V5C) DVLA:lle (paikallinen Trafin vastine) ja homma on tehty. Aina välillä tuo toimintamalli kuulostaa melko hyvältä.
^^ Ihan turhaa itkupotkua, ellei nyt rekisteröintikatsastuksesta ole kyse? Kai siellä briteissäkin joutuu liitteenä lähettää myös kopion kaasulaskusta?
Ei tässä varsinaisesti itkupotkuilla, vähän vaan kirotaan. Kysymys on nimenomaan rekisteröinnistä (rekisteröintikatsastuksen suhteen ei mitään ongelmaa olisikaan, sinne voi aivan hyvin mennä vaikka neljän jälkeen) eli omistajuuden vaihdosta. Sinällään pikkuhomma - täytetään yksi lirpake, viedään se tiskille, maksetaan 10,50e ja saadaan kuitti jossa lukee "Rekisteröintitapahtuma, liitteetön". Tämän suorittamiseen on 7 päivää aikaa siitä kun on auton ostanut, joka sekin on ihan ok.
Mutta sitten astuu kuvaan tilanne, jossa byrokratia määrää toimintatavan ja ymmärtääkseni pilkuntarkasti myös hinnan, jolloin ei voi edes yrittää kilpailla korkeammalla hinnalla ja paremmalla palvelulla vaan yksinkertaisesti kannattavinta on täyttää minimivaatimukset kyseisen toiminnon osalta.
Muutenhan Trafi on jo siirtänyt toimintoja nettiin itse suoritettavaksi, joka on asiakasystävällistä mutta syö pitkään palvelemisen katetta, kun ei enää tule juurikaan liikennekäytöstäpoistoja ja -käyttöönottoja tiskille, mutta omistajan- ja haltijanvaihdokset menee vielä tiskin kautta (missä on kyllä hyvätkin puolensa). Siitä vaan ei ilmeisesti saa tarpeeksi rahaa, että kannattaisi palvella pidempään.
Jos osaisin arvailla, niin voisin arvailla että omistajanvaihdokset voisi onnistua sähköisesti yleisimmissä tapauksissa joskus ensi kevään aikana. Vaan kun en osaa niin en arvaile.
Roadtripillä kaverin kanssa, molemmat avoilla. Eiköhän perkele keksi "oikaistaan tuosta", ajetaan sitten hemmetin monttuista hiekkatietä niin että kaverin takana pystynyt ajamaan useamman sadan metrin päässä kun hiekkapölly jäi tielle leijumaan... Keleen rallikuski. Bensakin meinasi loppua kesken molemmista kun jätkä vielä eksyi ja ajeltiin edes takas ennenkuin löysi oikean tien. Ja kaikki tämä 25km oikaisun takia... Kele. Tänään kuitenkin ajettiin se 600km...
Huomenna saa kaveri seurata spiderin takavaloja...
Niin ja huomasin että kun pitää kostealla kelillä ilmastointia täysillä ja puhalluksen jalkoihin niin kondensoituu vettä johonkin ja valuu kuskin jalkatilaan... Joka nyt on siis märkä... Ja tuulilasia putsatessa sohaisin lastalla pesimen rivan poikki... Prkl...
Onneksi on taukopaikalla sauna lämmin ja konjakkilasi lyötiin käteen heti kun autosta nousi.
Huomenna pitää päättää, luovunko Coupesta vai en. Argh! Osa minusta ei halua luopua, mutta toisaalta järki sanoo, että kun ei tällä hetkellä ole aikaa harrastaa tarpeeksi, on parempi luovuttaa tämä yksilö jollekin jolla on mahdollista pitää siitä hyvä huoli. Silti, sekä minä että eukkoseni olemme hyvin epävarmoja siitä, mitä teemme.
Järki sanoo, että kyseessä on vanha Fiat, tunne sanoo, että se on meidän rakas... Vittu kun olis tippunu lapsena japanilaiseen keittoon, niin ei tarviis tunteilla autojen kanssa
Mulla oli aivan vastaava tilanne joskus kun myin Integralea. Edelleenkin siitä luopuminen tuntuu järkevältä, mutta viimeksi tänään kun Bellassa katselin niitä tuntui aika ikävältä. Muttakun... kaikki elämäntilanteet ei salli kaikkia haaveita...ja tuntuu tyhmältä pitää kivaa autoa tallissa seisomassa kun ei ole niin paljoa rahaa, taitoa ja tiloja harrastaa kun tahtoisi. Tiedän kyllä mitä tarkoitat...mutta myy silti, vaikka tuletkin sitä myöhemmin katumaan. Ei Coupet mihinkään katoa, vielä. Mutta sit kun myöhemmin haluat ostaa sellaisen huomaat että ne maksaa tuplaten mitä nyt siitä saat. Joo et tullut tästäkään yhtään viisaammaksi.
m.sa kirjoitti:Mulla oli aivan vastaava tilanne joskus kun myin Integralea. Edelleenkin siitä luopuminen tuntuu järkevältä, mutta viimeksi tänään kun Bellassa katselin niitä tuntui aika ikävältä. Muttakun... kaikki elämäntilanteet ei salli kaikkia haaveita...ja tuntuu tyhmältä pitää kivaa autoa tallissa seisomassa kun ei ole niin paljoa rahaa, taitoa ja tiloja harrastaa kun tahtoisi. Tiedän kyllä mitä tarkoitat...mutta myy silti, vaikka tuletkin sitä myöhemmin katumaan. Ei Coupet mihinkään katoa, vielä. Mutta sit kun myöhemmin haluat ostaa sellaisen huomaat että ne maksaa tuplaten mitä nyt siitä saat. Joo et tullut tästäkään yhtään viisaammaksi.
No joo.... Integralen myin minäkin joskus ja just pelkään, että olen tekemässä samaa virhettä kuin silloin.
Sai läppärin näppis joku aika sitten kahvista ja ei senjälkeen pelannut kunnolla. Ei kannata kyllä särkeä uudehkojen asuksien näppiksiä. Oli tekemistä eka saada uus oikeanlainen ja sitten se vaihto...
piti purkaa puoli konetta, että sai koneen koko kannen irti. missä näppis on kiinni.
Oli sitten ihan oikeasti kiinni se näppis siinä. Eka ihmettelyä ja googlailua miten onnistuu: toistakymmentä ruuvia irti ja muiviklipsujen kanssa tappelua että sai "kannen" irti. Sitten näppiksen irroitus.. Ei ollut tyttöystävän isä, ketä vielä eläkkeelläkin koneita sivutoimisesti korjailee nähnyt vastaavaa: Noin 40!! ruuvia sai irroitella, että lähti näppis kannesta irti + oli vielä liimalla kiinni etureunasta. luulisi vähemmänkin riittävän
Naureskeli tuleva appi siinä, lenovon näppiksien olevan kiinni yhdellä ruuvilla. Saa kyllä tyttöystävä pysyä kahvimukin kanssa kaukana tosta koneesta
^Työkäyttöön tarkoitetut koneet on pääsääntöisesti helpompia purkaa, oli sitten hp, lenovo, fujari tai mikävaan. Kotikäyttöön tarkoitetut on kertakäyttökamaa joita ei ole suunniteltu purettaviksi ja kaikki ne melkein on merkistä riippumatta syvältä.
Huomasin,kun omassa lakkasi k-toimimasta,Ensin nappuloita irrottelin,eiauttanut,ja lopuksi kone auki.Oli aikas veemäinen saada se "nauha"johto takaisin paikoilleen,mahtui just kun raotti sentin verran konetta,eli eipä paljon ylimääräistä ole jätetty Niin näppis tosiaan valettu pohjasta kiinni.
Nyt joutuu k-ta sitten kopioimaan
Taisin tienata tänään elämäin ensmäise nopeussakon. Märynummelta Marttilaan päin oli 60 km/h alue risteykses enkä jaksanu reagoida. No siinähä tietty oli lentävie luiskaotsie siviilipaku pysäkil, hämäyksenä keltane magneettivilkku katolla prkl. Jännityksel ny oottele...
Perkeleen Motonet, tarvitsin 156:een taakse jarrupalojen asennussarjaa, mutta mätänetti myy eioota. Ei kun kiireellä Autokeskukseen, eipä ole hyllyssä, sitten Varaosamaailmaan, josta onneksi löytyi.
Varaosamaailman paketissa lukee päällä että se on Opel Corsan sarja. Siis suomeksi sanottuna sitä samaa sarjaa on luultavasti Motonetissakin hyllyt väärällään, mutta kun 156 on ilmeisesti niin ääriharvinainen auto etteivät ole jaksaneet laittaa niitä listaan
Olen muuten pitkään miettinyt, mitä palojen asennussarja sisältää? Ne peltiset lärpäkkeet, joita vasten palat tulevat? Jos niin, niin itse olen toistaiseksi pärjännyt teräsharja-bräkklean-kombolla, onneksi...
Juu, tuo selvensi. Ei ole koko termi itselleni tuttu, kun aina ne tulee joko palojen kanssa samassa, tai sitten niitä ei ole lainkaan
Erittäin pahasti jumittavatkin palat saanut aina kyllä hyvin toimimaan teräsharjalla putsaamalla nuo pellit ja siihen perään sitten maalipinta hiottuna paloista. Jotkut sanoo, että se liukupinnan hiominen aiheuttaa ruostumista, mutta Würthin rasvaa väliin laittaen ei ole kyllä ollut ongelmia ollenkaan ruosteenkaan kanssa, sikäli kun jarruja käytetään joskus. Kuparitahnakin toimii, mutta itse tykkään tuosta Wurthin hopeisesta.
PS.
Tarvikepaloja on joutunut lähes aina hiomaan ankaralla kädellä, muutaman kerran jopa millin per liukupinnan kylki, jotta ylipäänsä menee paikallensa... Palassa oleva "sauma" taitaa olla se pahin ongelmakohta noissa yleisesti?
Joo, korjaamosta kiinni, tehdäänkö hyvin vai ei. Tai mekaanikon mielentilasta... Meillä ainakin tarkoituksellisesti tehdään hyvää... nimimerkillä: eilen hieroin yhden auton yhtä liukutappia about tunnin, että se saatiin kunnolla henkiin (uusia ei ollut hyllyssä, muuten olisi vaihdettu).
Monessa muussa paikassa kokemuksien perusteella oltaisiin vain lätkitty ehkä uutta rasvaa sinne ja lekalla liukutappi kiinne...
Aquatica kirjoitti:
Tarvikepaloja on joutunut lähes aina hiomaan ankaralla kädellä, muutaman kerran jopa millin per liukupinnan kylki, jotta ylipäänsä menee paikallensa... Palassa oleva "sauma" taitaa olla se pahin ongelmakohta noissa yleisesti?
Ainut tarvikepala,jonka olen havainnut menevän ilman hiomista paikalleen on Pagid merkkinen. Nykyisin "Pagid-Hella". Jotain Mapcon paloja saa vedellä vinkalla muutaman zirkonilaikan
^
ABE:n palat muuten menivät paikalleen, mutta hioin silti maalin pois. Uskon, että maalipinta noista kuitenkin kuluu ja ahdistaa, kun voitelu katoaa samalla... Ja kerran vuoteen nuo joka tapauksessa avataan ja herkistellään, niin se ei ole ongelma, jos rasvat ei kestä paikallansa loppuun asti.
Nyt tuli bensasuodatinta ja letkuja vaihtaessa tuhottua seiskavitosen bensapumppu. Eli se saatanan muovikyrpä sieltä toisesta päästä katkesi letkun sisään. Onko hyviä ideoita miten korjata tilanne? Käykö esim joku tarvikepumppu? Boschin pumpussa lukee pienellä made in France
Puhtaus on puoli ruokaa sanovat, ei pidä paikkaansa; imuroin ja pesin lattiat, nyt on entistä enemmän nälkä
Ei tuota tee, kuin äärimmäisessä pakossa, sentään lattiat kuivasivat nopeasti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Kuukausi nyt odoteltu jos saataisiin netti toimimaan niin ettei aina pätki välillä. Sen jälkeen kun Kymen puhelin myytiin Elisalle on palvelu ollut ihan kuraa. Luvataan kyllä kaikenlaista mutta mitään ei tapahdu. Viimeksi kaksi viikkoa sitten soitettu että voisiko asialle tehdä jotain? "Joo, laitetaan kiireellisenä" Ja kun kännykälläkin verkko on mitä on niin ei silläkään surffailu (netin jakaminen) tahdo onnistua kuin sään ja kuun asennon olleessa suotuisia En tiedä onko jossain kosteutta kun nyt taas helteellä toimii. Toisaalta sormi osoittaa soneraa kun on heidän runkoverkkonsa.
Aivot tuntuu sulavan. Enkä ulkonakaan tykkää olla, joten sisällä kökötän. Töissä on prkleen kuumaa tai kuumempaa. Kotona sama.
Autossa viilentyy, mutta nyt on liian rättiväsynyt päivän päätteeksi, ettei jaksa edes ajella. Tulisi jo se perhanan talvi. Tulisi vieläpä TALVI, eikä mikään kuraloskapska"vuodenaika", kuten viimeksi...
"Siellä" on ilmeisesti ulkona? Siellä ilma kiertää.
Mutta kuten sanoin, en tykkää olla ulkona. Ei ole ilmastointia missään muualla, kuin autossa. Ja korjaamohommia tehdessä 30asteisessa hallissa tulee hiki jo räikän nostamisesta... Talvella valitan vilua, etenkin kun nykyinen wanha kämppä on kylmä talvella, kuuma kesällä.
On siellä (ulkona) kuuma. Mutta on se hyvä että meillä on ihan oikeat vuodenajat - kesällä voi löhötä riippumatossa ja uida, talvella voi painaa ympäri jäärataa ja saunoa kovemmin. Pitää iloita siitä mitä on tarjolla eikä kaivata sitä, jota joutuu turhan pitkään odottamaan.
"Miksen iloitse siitä mitä sain? Miksi aina suren, tuonkin menetin?"
-Timo Rautiainen