Sivu 30/153

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 22:19
Kirjoittaja Finest
Liimasin V6 ja TB logon oletettavasti oikeille paikoilleen

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 22:46
Kirjoittaja Suba
Bertilin sydän tahdistettu. Isot kiitokset kirurgi Juhakolle.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 23:36
Kirjoittaja toolman
jkk kirjoitti:^hieno auto ja talli! :) onko sulla talli vaihtunu?
Joo, puuhastelen nykyään Hesan puolella metsälässä, sumpit tarjotaan poikkeaville :)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 20:52
Kirjoittaja ristojärvelä
Vaihdoin 156 GTA:n jäähdyttimen, oli alareunasta jo aika huonossa kunnossa, vuotojälkiäkin löytyi. Laitoin tilalle 2,5-litraisen hieman ohuemman jäähdyttimen. Hyvin tuntui jäähdyttävän. Kiitos Toolmanille vinkistä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 20:56
Kirjoittaja toolman
ristojärvelä kirjoitti:Vaihdoin 156 GTA:n jäähdyttimen, oli alareunasta jo aika huonossa kunnossa, vuotojälkiäkin löytyi. Laitoin tilalle 2,5-litraisen hieman ohuemman jäähdyttimen. Hyvin tuntui jäähdyttävän. Kiitos Toolmanille vinkistä.
Edellidessä gta:ssa pikkubusson jäähdytin toimi ihan hyvin. Onhan noissa tarvikesyyläreissä kuulemma ollut sitä vikaa ettei päädyt pysy kiinni, mutta kai niissä tarvikeosissakin on eroa?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Heinä 2014, 21:41
Kirjoittaja Aquatica
Saappiin uudet renkulat alle. Dunlopin Sport Blueresponset ja hyvältä tuntui ja ilmeisen tyytyväinen on appiehdokaskin.
Vanhoissa BF Goodricheissä alkoi olla vesipito-ongelmia rankalla kädellä, yhdestä renkaasta ruuvi läpi ja jokaisessa olat kuluneet enempi tai vähempi, kumit kovat ja jopa äänekkäät tonnarissakin.
Lisäksi kolmessa oli kalvo/runkovauriota sisäpinnassa KESKELLÄ rengasta, jälki vähän kuin tyhjänä ajettu, mutta tosiaan keskellä rengasta.

Vielä kulmat pitää varuiksi tarkistaa, että olisi kunnossa 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 22 Heinä 2014, 23:35
Kirjoittaja Pele
Kyllä henkilöauton vahaus on leppoisaa ajanvietettä verrattuna PUNAISEN Maxi Ducaton kiillotukseen.
Kahdelta mieheltä aikaa tuohon kului n.7 tuntia, sisältäen yhden lyhyen kahvitauon.
Operaatioon kuului:
-pesu
-kahdella eri aineella koneellinen kiillotus (+paljon käsipelillä paikkoja joihin koneella ei pääse)
-kovavaha (käsin)
-muoviosien käsittely
-ikkunoiden pesu
No, tuli siitä hieman eri näköinenkin, joten työ ei ihan hukkaan mennyt..Toki nyt näkyy kaikki kolhutkin paremmin. :lol:
Lisäksi kuskin kyljessä on uutena ollut jotkut jumalattomat mainostarrat: "uusi Ducato"...jotain...Näkyy määrätyssä valossa ja kulmassa kun oikein katsoo.

No, koitetaan pitää vastedes huoli, ettei maalipinta pääse yhtä paljon hapettumaan. Ei ole sitten ihan yhtä kova urakka edessä. :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 21:32
Kirjoittaja Suba
Juhako kirjoitti:Siirsin aina niin kauniin Nord moottorin toisesta tallista toiseen Suban avustuksella, nöyrä kiitos. :happy: :scatter: :scatter:
Eipä kestä kiitellä. Hienoa kun vuorostaan voi ystävää auttaa. :-D

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 21:43
Kirjoittaja Alfissimo
Kun eilen aamulla aloitti ja teki töitä tähän aamuun samoilla silmillä, niin siinä välissä ehti vaihtamaan 156:een moottorin kopasta toiseen, vähän kuluvaa palikkaa ja taistelemaan jumiutuneiden ja muuten vaan vastaan taistelevien pulttien & muttereiden kanssa. Parhaimmillaan jopa vuosi sitten rasvan kanssa paikalleen laitetut osat *ttuilivat vastaan.

Päivän aikana ajeltu 120km verran testilenkkiä eri ajo-olosuhteissa ja todettu kaiken toimivan pikku hienosäätöjä lukuunottamatta juuri kuten pitääkin. Ei se uusi ole, mutta ero on havaittava.

Tulipahan tehtyä :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 22:35
Kirjoittaja Jalamari
GTseen väri pintaan. Ei ötököitä ei valumia. :lol: Jopa häivytys tuntui onnistuneen. Etupuskurista ei tullut niin nätti. Semmosta ämpärimuovia ettei oikein totellut kolvia, eikä kittikään meinannut tarttua. :grab:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2014, 09:53
Kirjoittaja jkk
^veditkö koko auton uusiks?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2014, 20:40
Kirjoittaja Jalamari
^Pikku paikkuuta vain. Takalokasuojan, kummaltakin puolelta helmat ja puoli etupuskuria. Auto on ollut vain kahdella omistajalla ennen minua, mutta aika huolimatonta on ollut heillä pito. Koko toinen kylki on maalattu ilmeisesti kokonaan aiemmin, sitten vielä perään ovi. ja nyt vielä minä tein nuo paikkailut uudestaan. takapuskurikin olis pitänyt vielä maalata, mutta menköön nyt noin. Ei siitä kuitenkaan enää uutta saa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2014, 22:03
Kirjoittaja berliina
Vihdoin jaksoin gtv v6:sen röpöttelyn korjata.6 pytyn tulppa pimee,nyt pelaa hienosti.Jos jaksaa voi muutkin tulpat vaihtaa ilmoja pitelee ulkona tarkenee autoa korjata. :splat:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 24 Heinä 2014, 22:16
Kirjoittaja mutt
Viisi vuotta seisseen Theman takapään kotelot, helmat ja ovet sai täydennystä ruostesuojaukseen, samoin kuin takapyöräkotelot. Elektrolyysillä ja fosforihapolla putsatut takajarrulevyt sai keskiöihinsä maalipinnan. Huomenna hakemaan uutta jarrusatulaa...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 01:25
Kirjoittaja gYdEbUh
Tuon harrasteBemarin laitto on parin viimepäivän aikana ollut vaihteeksi ihan asiallisen oloista kun romualumiinikappaleesta näpertelemäni lisämittariteline tuli valmiiksi ja Mersu Clk -99 2.0 kompressorin syylärin, jonka neljällä eri romiksella mittailemalla löysin kooltaan sopivaksi, rupeaa olemaan lähellä onnistuneesti rakennettu paikoilleen.
Ja sen jälkeenhän se rupeaa olemaan viimeistelyä vailla että voi ensimmäistä kertaa 3.5 vuoteen kunnolla starttailla.
On muuten syylärin valmistaja aivan sama kun Bemarin alkuperäisen syylärin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 09:11
Kirjoittaja Alfissimo
Jos et halua löytää ruostetta, älä etsi sitä. Minä etsin, ja yllätys ei ollut suuri, että myös löysin :lol: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 09:26
Kirjoittaja vesamaan
Alfissimo kirjoitti:Jos et halua löytää ruostetta, älä etsi sitä. Minä etsin, ja yllätys ei ollut suuri, että myös löysin :lol: .
sulle sitä osuu kohdalle 8)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 09:44
Kirjoittaja Alfissimo
Riski oli tietoinen ja todennäköisyys hyvin suuri. Mitään sellaista ei vielä löytynyt, etten olisi jo aiemmin 156:een harjoitellut :lol: .

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 09:49
Kirjoittaja Polforea
Mitä aiemmin ruosteen löytää, sitä vähemmän sitä löytää.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 10:21
Kirjoittaja Alfissimo
Mutta jos sen jättää silloin korjaamatta ja vain piilottaa, niin seuraava etsijä löytää enemmän. Tämä yksilö on siltä osin melko koskematon, mutta kyllä sitä on piiloon silti päässyt ja edelleen ihmettelen kyllä, että melko lepsusti näitä katsastuksessa läpi päästetään. Vähän etsimällä, ilman suurempaa yritystä, tästäkin olisi vuosi sitten paikattavia reikiä löytänyt.

Tehdään pois, kun kaivamaan alettiin.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 10:57
Kirjoittaja Albertolli
Tuntuu tosiaan etsivä löytävän.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=446672#p446672

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 19:06
Kirjoittaja Garmund
Ei nyt tänään, mutta tällä viikolla. Sai katsastusta varten vaihtaa molemmat alatukivarret ja vasemman ylätukivarren (oikea vaihdettu jo noin kk si). Hienosti siihen sai pari iltaa menemään, tietenkin yhden uuden koiranluun joutui hommaamaan, kun kuusiokulmakanta nylppääntyi. Sai kyllä kunnon lekaa näyttää alapallolle, jotta lähti irti :)

Seuraavaksi vaihtoon raidetangonpäät, oli toisen nivelen suojakumi huonon näköinen. Ja katsurin iskaritestitäristyshärveli antoi 1% vasemmalle iskarille arvoksi, oikea sai sentään 20%. Pitääpä noikin varmaan vaihtaa. Sitten vaan miettimään, miten hyvä raaskii hommata.

Tietenkin "talli" täys autoja joten hommat piti tehä pihalla :?

Ainiin pari pyöränlaakeriakin voisi vaihtaa... ja syylärin... noh ainakaan tekemisestä ei ole puutetta

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 20:20
Kirjoittaja ristojärvelä
Tallin edessä, myllytin GTA:n. Ja vahasin päälle.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2014, 13:13
Kirjoittaja Macela
Hioin ja maalasin 156:n peilen tuet, näyttää tarpeeksi hyvältä. Ainakin toistaseks.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2014, 18:43
Kirjoittaja Paha arkkitehti
Egr:n putsaus. Hämmästys oli suuri kun karstaa ei juurikaan ollut kertynyt, vaikka orkkikselta vaikuttaa valmistuspäivänsä perusteella. Ilmamassa-anturi oli tukossa ja sen putsasin myös. EGR:ä läjätessä sähköpistokkeen klipsi päreiksi :evil: Nooh tuntuu pysyvän nippusidevirityksellä paikoillaan ja ensi viikolla tulppaan mokoman pois pelistä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 26 Heinä 2014, 20:00
Kirjoittaja BerlinettaSport
Viimeistelin kuukauden kestäneen projektin 8) 155 Romeo Alfan moottorin vaihto. Öljynpaine vammainen mylly heivattu helvettiin(lue: pois konetilasta) ja ehjä istutettu tilalle. Otin ehkä tunti sitten koe-ajot! Ensi savut kuitenkin jo tiistaina :)

Mikä ikinä siinä öljynpaine-vammaises konees onkin tehty päin helvettiä korjatessa, tiedä sitä. Venttiilikopan kannen alta löytyi syyllinen olemattomiin paineisiin, 2 sylinterin toinen imuventtiilinnostin nokasta melkein pyöreäksi kulunut :crazyeyes: Siitähän se falskaa paineet, ei välttämättä kaikkia, mutta hydrauli nostimessakin oltava sitten vuotavia paineita.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 00:08
Kirjoittaja Isola
Löysin viimeinkin syyn ajovalojen korkeudensäädön ajoittaiseen, ja viimeisen viikon aikana jatkuvaksi muuttuneeseen jumpitteluun. Aikaisemmat korjausyrityksen anturin liittimen kohteilla auttoivat aina hetkeksi, mutta lopulta enää eivät. Sieltähän oli johto poikki tavaratilan ja taka-akselilla olevan anturin väliltä. Pier-Luigi oli jossain vaiheessa korjannut johdosta katkoksen periaatteessa aivan oikeaoppisesti eli puristettavalla, kutistesukallisella jatkoholkilla, joka oli vieläpä oikean kokoinen eikä mikään 1,5 mm² abiko siinä 0,35 mm² johdossa. Ainoa vain, että liitos oli jäänyt puristamatta kiinni. Hyvin se oli piilotettu täysin alkuperäisen näköisen kangasteipin ja haitariputken sisään. Haitariputken koon vaihtuminen kesken matkan tuon kavalsi. Se, miksi tuollainen korjaus on joskus tehty, onkin sitten täysi mysteeeri. Se johto ei oikein voi katketa siitä kohtaa tärinän tms. vuoksi - olisiko joku jyrsijä ollut asialla? Näätähän tuon antenniakin on kalvanut.

Nyt tilanne onkin sitten se, että kaikki varusteet toimivat ja mikään vikavalo ei pala, joten tämän voisi postata myös Kivaa-ketjuun. Varsinkin kun intouduin vielä pesemään sisustan nahkasaippuallla.

Johdon korjauksen sivutuotteena kaivelin esille myös johdinvärien lyhenteet. Se kun ei ollut päivän selvää, että Z tarkoittaa violettia ja H harmaata.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 00:18
Kirjoittaja gYdEbUh
^Ainakin kokeneet autokorjaamon pitäjät sanovat että kaksi johtoa liitetään yhteen oikeaoppisesti tinaamalla. Sitten tulee sitä kutistesukkaa jne.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 00:44
Kirjoittaja Polforea
Juotettu liitos autossa pitää aina tukea, muuten se ei ole pitkäikäinen. Tukematon liitos tulee tehdä puristamalla ja juottamatta, jos sitä ei tahdo tehdä useampaa kertaa. Se juotos kovettaa liitoskohdan ja tekee päähänsä rasitepisteen, josta liitos murtuu tärinän myötä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 01:00
Kirjoittaja Isola
En kauhean mielelläni lähtisi tekemään johtoon jatkosta juottamalla varsinkaan autossa. Juotos on aina arka tärinälle, joten vähintään se pitää tukea hyvin. Isovirtaisten ja siksi paksujen johtojen kohdalla luotettavan juotoksen tekeminen on hankalaa, koska lämpö karkaa paksua kuparitouvia pitkin ja liitos jää helposti sisältä kylmäksi (ja isoilla virroilla katkennut liitos myös aiheuttaa eniten tuhoa). Ohuita johtoja on usein pakko juottaa, koska noita holkkeja ja niiden puristuspihtejä ei yksinkertaisesti loju joka nurkalla. Niin voi tehdä, kunhan katsoo, että liitos ei pääse täristessään vatkaamaan itseään poikki. Lisäksi liitos pitää tietysti suojata kosteudelta. Liimapintainen kutistesukka on siihen hyvä.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 11:03
Kirjoittaja vesamaan
Tallin päädyssä tapoin kolme kukkoa :) Lähiruokaa tiedossa tänään grillistä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 13:57
Kirjoittaja Jarsan
^^ ja ^^^ Komppaan. Tosin kunnollinen liimallinen kutistesukka tukee juotosliitoksen riittävän hyvin, kunhan sitä sukkaa ei säästellä, vaan vedetään reilusti yli liitoksen reunoista. Liimattomia en autokäytössä suostu tosin edes käyttämäänkään.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 15:03
Kirjoittaja Aquatica
^
Me käytetään ihan lämmöllä kutistettavia yleisesti... Rutistaa sen kiinni, eikä varmasti pelkoa liiman pettämisestä (ei kai se petä pitkässäkään juoksussa oikeasti?). Hyvin kestää.

Eilen tuli sovellettua (TM), kun ei työkaluja ollut.
Eli yksi kiinnikkeen kanta hajonnut vesikaukalon ritilän kiinnikkeestä ja se ärsytti valtavasti. Juurikin pelkääjän puoleinen ritilä keskipäädystä.
Kiinnike oli väärä, mutta KIINNI (siksipä varmaan hajonnutkin) ja se korvattiin alkuperäisellä, käytetyllä. Viereen laitoin uuden, joka näemmä puristi sen kiinni ns. pirukseen, mutta pysyy hyvin.

Tosiaan kun muovi on halki, se pitäisi liimata - ei ollut liimaa. Vaihtoehtona on sitten juottaminen, muttei ollut sähköä, kolvia tai oikeastaan muutakaan. Soveltaminen oli siis nämä työkalut:
Kuva

Papukaijat (tarvittiin jossain välissä), mutta tärkeimpänä ulkotuli ja pieni ruuvimeisseli. Tuli tulille, ruuvimeisseli liekkiin kuumenemaan tosissaan ja sitten "juottamaan" tuota muovia. Suhteellisen rauhallinen tempo, mutta hyvin näytti onnistuvan 8)

Tämä on ehkä rumaakin rumempaa jälkeä, mutta sillä ei ole merkitystä piilossa olevalle osalle. Se ei varmasti myöskään ole lujuudeltaan alkuperäisen veroinen, mutta joustoltaan senkin edestä. Siistin ja lisäsin halkeaman päähän materiaalia niin saumaan kuin reunoillekin, muuttui aika kestävän oloiseksi jopa...

Kuva

Jos hajoaa vielä, vaihdan koko muovin. Samalla voisi hankkia sopivia ruuveja sen etupään kiinnitykseen; tuo on kiinni noilla "A-tikkailla" ja yhdellä ristipääruuvilla, ei muulla.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 17:18
Kirjoittaja Jarsan
Aquatica kirjoitti:^Me käytetään ihan lämmöllä kutistettavia yleisesti... Rutistaa sen kiinni, eikä varmasti pelkoa liiman pettämisestä (ei kai se petä pitkässäkään juoksussa oikeasti?). Hyvin kestää.
Ainahan kutistesukka on lämmöllä kutistettava. :shock:

Niitä on vaan montaa erilaista. On 3:1 ja 2:1 kutistuvaa, liimallista ja liimatonta, eri seinämävahvuista jne. "Parhaat" kutistuvat jopa 4:1 ja 5:1.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 17:32
Kirjoittaja Aquatica
^
No niin, eli en edes ymmärtänyt väärin vaan tulkitsin väärin. Olen tosiaan nähnyt "kutisukkaa" (ei siis kutisukkaa lainkaan), jossa liimaa, mitä myös käytetty liitosten suojaksi. Toimii, mutta ei se kutisukkaa ollut siltikään :mrgreen:

Ymmärsin siis, että tarkoitit tuota ei-kutistuvaa liimasukkaa. Ja siihen kommentoin, että ei kai se liima oikeasti petä (niin nopeasti, että sillä olisi mitään merkitystä... Jos se 15v kestää, sen luulisi riittävän?)
Voisi itseänikin toki helpottaa kun sisäistäisi lukemansa ja osaisi vielä kommentoida oikeata asiaa... :roll: Nomutkun tää helle! ;)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 22:48
Kirjoittaja Finest
Tuunasin
Merkit.jpg
Merkit.jpg (33.43 KiB) Katsottu 4677 kertaa
Kyljessä.jpg
Kyljessä.jpg (49.14 KiB) Katsottu 4677 kertaa
Kyljessä2.jpg
Kyljessä2.jpg (36.62 KiB) Katsottu 4677 kertaa
En tiedä mihin autoon alunperin kuuluvat, mielestäni toimivat noinkin.
Toisessa kuvassa vähän huono kuvakulma, kun noin heijastaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 23:56
Kirjoittaja gYdEbUh
Polforea kirjoitti:Juotettu liitos autossa pitää aina tukea, muuten se ei ole pitkäikäinen. Tukematon liitos tulee tehdä puristamalla ja juottamatta, jos sitä ei tahdo tehdä useampaa kertaa. Se juotos kovettaa liitoskohdan ja tekee päähänsä rasitepisteen, josta liitos murtuu tärinän myötä.
En muista ikinä kuulleeni mistään tärinästä rikkoontuneista juotoksista vaikka autopajallakin olen aika kauan hommia tehnyt.
Jokatapauksessa kun liitoksen tekee perinteisesti juottamalla kietomalla johdonpäät ensin yhteen niinkun on tapana ja kutistesukka päälle liimalla tai ei, niin kun tuon tekee kunnolla niin itsestäänselvää on että se liitos pysyy toimivana.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 00:18
Kirjoittaja Mandeprkl
Finest kirjoitti:
Liitetiedosto Kyljessä.jpg ei ole enää saatavilla
En tiedä mihin autoon alunperin kuuluvat, mielestäni toimivat noinkin.
Toisessa kuvassa vähän huono kuvakulma, kun noin heijastaa
Hah! Melkein samanlaisen kuvan ottanut omasta muutama viikko sitten :D Tosin toinen puoli ja vaatteet päällä. :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 01:05
Kirjoittaja vrahikai
Plops...

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 02:02
Kirjoittaja Finest
Mandeprkl kirjoitti:Hah! Melkein samanlaisen kuvan ottanut omasta muutama viikko sitten :D Tosin toinen puoli ja vaatteet päällä. :lol:
Mulla on tommonen "moderni köyhän miehen" versio aiheesta, toi sun on kyllä perinteisempi ja tyylikkäämpi.
Uikkarit on, oli kuuma! :mrgreen:
Edit: Eikä ole mitään spessua tarjolla vaikkei olisikaan vaatekappaleita yllä :lol:
(+ modet)

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 06:23
Kirjoittaja Polforea
gYdEbUh kirjoitti:En muista ikinä kuulleeni mistään tärinästä rikkoontuneista juotoksista vaikka autopajallakin olen aika kauan hommia tehnyt.
Jokatapauksessa kun liitoksen tekee perinteisesti juottamalla kietomalla johdonpäät ensin yhteen niinkun on tapana ja kutistesukka päälle liimalla tai ei, niin kun tuon tekee kunnolla niin itsestäänselvää on että se liitos pysyy toimivana.
Ei se yleensä siitä itse liitoskohdasta murrukaan, vaan sen viereltä. Kohdasta, johon tulee rasitepiste kun johto ei jousta tasaisesti kun välipätkä on kovetettu juottamalla.

Mitä juotosten murtumiseen tulee, niin tämänkin foorumin käyttäjäkunnasta löytyy ainakin yksi kaveri, jolle olen korjannut murtuneita, alunperin tehtaalta tulleita juotoksia.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 21:19
Kirjoittaja Macela
vrahikai kirjoitti:Plops...
Mikäs koira tässä on haudattuna?

Ite tänään pesin ja vahasin omani, meinas loppua into kesken kaiken, janohan täs tuli.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 28 Heinä 2014, 23:02
Kirjoittaja mutt
Pudotin Themasta etuapurungon pois. Saattaa olla, että lujuus ei ollut enää ihan uuden veroinen:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... lder%2cjpg
Kuvissa vilahtava ylimääräinen apurunko on osa Flavian neliosaista etuapurunkoa. Lieköhän sieltä asti periytynyt tuo rakenne Tipo4:iin?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 01:01
Kirjoittaja vrahikai
Macela kirjoitti:
Mikäs koira tässä on haudattuna?

Ite tänään pesin ja vahasin omani, meinas loppua into kesken kaiken, janohan täs tuli.
Kuskinpuolen lähivalopolttimo pimeänä, eivätkä valojen tasonsäätimetkään toimi. Piti siis purkaa puoli autoa ja irrottaa umpiot, jotta pääsee käsittelemään niitä kunnolla. Onneksi vasta neljä erinäistä pulttia ja kiinnikettä katkennut tässä operaatiossa. :bad-words:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 20:54
Kirjoittaja Paha arkkitehti
No minä en tehnyt muuta kuin maksoin, mutta nyt on EGR tukossa, DPF poissa ja optimoitu softa moottorinohjauksessa.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 23:11
Kirjoittaja Finest
Vaihdoin Gtv:hen bensaletkun pätkä tukkien välillä.
Huonohkon näköinen (muttei akuutin) oli jo ostaessani auton, joten letkua olin jo aikaa sitten hommanut, mutta vaihto jäänyt tekemättä.
Nyt se sitten jo valutti ja kabiinissa haisi.

Letku oli varmaan jo kertaalleen vaihdettu, mikä noissa kestää tai on hyväksi havaittua?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 21:38
Kirjoittaja Keltsi
Mä kävin viimeksi Etrasta hakemassa bensaletkua. En tiedä mitä se oli, mutta vannotin myyjälle että letkujen vaihtaminen vuoden välein saa pikkuhiljaa riittää... 3P:ssä nuo kun on melko ahtaassa ja kuumassa paikassa ja hajotessaan suihkuaa bensa lähes suoraan pakosarjalle.

Just katselin 164:n bensaletkuja ja nekin näyttävät olevan uusimis kunnossa...

Tallissa tehty (loman kunniaksi) Jeepin etutukivarsien huolto ja säätö (ma), Unon vaihdelaatikon vaihto (ti+ke) coiloverit eteen ja öljynsuodattimen sekä -jäähdyttimen sijoittelua konehuoneeseen (to), eli perinteinen ajokaluston kausihuolto meneillään :lol:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 21:44
Kirjoittaja Polforea
^Kah, vähän samalla asialla - tipo4 -projektiin tuli maakuntamatkalla poimittua vähän koristusta konetilaan:
Kuva

Noista tosin vain yksi on bensaletku, muita tulee koristamaan jäähdytysneste, jarruneste (kytkin), ohjaustehostinöljy sekä moottoriöljy.

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 22:39
Kirjoittaja Albertolli
Mandeprkl kirjoitti:
Finest kirjoitti: Toisessa kuvassa vähän huono kuvakulma, kun noin heijastaa
Hah! Melkein samanlaisen kuvan ottanut omasta muutama viikko sitten :D Tosin toinen puoli ja vaatteet päällä. :lol:
Harrastin myös slaavikyykkäystä, mutta tarttee varmaan lisää vahaa ennen kun peilaa tarpeeksi?

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Lähetetty: 01 Elo 2014, 13:54
Kirjoittaja lerppu
^ :mrgreen:
Harrastamista taitaa riittää? Vielä ehtii tälle ajokaudelle!