^ Katselin jo eilen tota, olis kyllä tilaisuus rohkealle. En tunne nykykäytäntöjä mutta teknisten haasteiden lisäksi kilpien väliin saaminen ei liene helppo juttu?
Jollakin menettelyllä opiskelijaprojektina rakennettu ERA (Electric RaceAbout) saatiin aikanaan kilpiin - helppoa se ei välttämättä ollut.
Tietääkseni sille tehtiin ihan tavallinen yksittäishyväksyntä. Se vaatii käytännössä aika paljon (kalliita) selvityksiä, ja jos valmistaja on nurin, voi jo materiaalien saaminen niihin olla hankalaa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.
Mun auto. Kirjaimellisesti. Ei ole vielä liikkeen nimissä… Perjantaina tulee kaksi viikkoa kaupoista, josko siihen mennessä onnistuisi - ei viitsisi ilkeäksi alkaa kun Stelvio on tähän verrattuna niin iloinen asia!
No, kappas. Tämä hopean harmaa aikanaan Chigagossa palovaurioiden takia lunastukseen mennyt ja ilmeisesti Eestissä kokoon harsittu Possu on taas pulpahtanut myyntiin. Oli aikanaan myynnissä Eestissä hyvän aikaa ja samalla pyynnillä.
Onhan se nätti, paljon uutta ja kallista osaa ja leveää peppua löytyy mutta silti 69k€ on ehkä kova pyynti tuolla historialla? Kun samalla rahalla saisi puhtaan historian 993 avon tai Coupen tai sitten vaikka G-body Targan ja rahaa jäisi 25k€ ylikin.
Oli myynnissä ehkä 3 vuotta sitten noin 4-5k€ pienemmällä hinnalla. Muistaakseni.
(Vaikka muuten onkin dementiaa niin jostain syystä muista värikkäät Possut aika hyvin.)
Ja myös, muistini mukaan taisi olla pieni pusu jossakin kohtaa ja korjauksen yhteydessä vaihdettu sitten nämä GT3 look spoilerit. 2-3% vaihdettuja osia tai jotain.
En yhtään käsitä, mitä kautta olen noiden postituslistalle joutunut, ja yleensä suhtaudun semmoiseen aika vihamielisesti, mutta näiltä tulee liian mielenkiintoista kalustoa tyrkylle.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Mun auto. Kirjaimellisesti. Ei ole vielä liikkeen nimissä… Perjantaina tulee kaksi viikkoa kaupoista, josko siihen mennessä onnistuisi - ei viitsisi ilkeäksi alkaa kun Stelvio on tähän verrattuna niin iloinen asia!
Deltalla voi kassa piiputtaa, eivätkä saa loppuvelkaa maksettua. Voivat sen takia maksaa loppuvelan vasta eräpäivänä.
Mun auto. Kirjaimellisesti. Ei ole vielä liikkeen nimissä… Perjantaina tulee kaksi viikkoa kaupoista, josko siihen mennessä onnistuisi - ei viitsisi ilkeäksi alkaa kun Stelvio on tähän verrattuna niin iloinen asia!
Deltalla voi kassa piiputtaa, eivätkä saa loppuvelkaa maksettua. Voivat sen takia maksaa loppuvelan vasta eräpäivänä.
Kiitokset kommentista. Tuo skenaario on itsellä pyörinyt mielessä erilaisin motiivein / syin. Aito kassavaje se on se synkin. Edelleen traficom kertoo ettei ole rekisteritiedoissa muutosta. Muinoin oli jonkinlainen asetus rekisteröinnistä 7 päivän kuluessa. Pitänee alkaa googlaamaan miten tilanne nyt… Vakuutuskin pentele rullaa nimissäni.
Mun auto. Kirjaimellisesti. Ei ole vielä liikkeen nimissä… Perjantaina tulee kaksi viikkoa kaupoista, josko siihen mennessä onnistuisi - ei viitsisi ilkeäksi alkaa kun Stelvio on tähän verrattuna niin iloinen asia!
Deltalla voi kassa piiputtaa, eivätkä saa loppuvelkaa maksettua. Voivat sen takia maksaa loppuvelan vasta eräpäivänä.
Kiitokset kommentista. Tuo skenaario on itsellä pyörinyt mielessä erilaisin motiivein / syin. Aito kassavaje se on se synkin. Edelleen traficom kertoo ettei ole rekisteritiedoissa muutosta. Muinoin oli jonkinlainen asetus rekisteröinnistä 7 päivän kuluessa. Pitänee alkaa googlaamaan miten tilanne nyt… Vakuutuskin pentele rullaa nimissäni.
Tuo seitsemän päivän sääntö ei koske tätä keissiä. Se tulee voimaan esim. silloin kun Delta joskus maksaa sen loppuvelan ja rahoitusyhtiö lähettää rekisteröintivarmenteen Deltalle. Vasta siitä lähtee 7:n päivän rekisteröintiaika. Tod.näk. se loppuvelka maksetaan vasta eräpäivänä, eikä siinä ole mitään rikollista. Se on vain asiakkaalle harmillista, kun verot ja velvoitteet juoksevat kahteen autoon.
Deltalla voi kassa piiputtaa, eivätkä saa loppuvelkaa maksettua. Voivat sen takia maksaa loppuvelan vasta eräpäivänä.
Kiitokset kommentista. Tuo skenaario on itsellä pyörinyt mielessä erilaisin motiivein / syin. Aito kassavaje se on se synkin. Edelleen traficom kertoo ettei ole rekisteritiedoissa muutosta. Muinoin oli jonkinlainen asetus rekisteröinnistä 7 päivän kuluessa. Pitänee alkaa googlaamaan miten tilanne nyt… Vakuutuskin pentele rullaa nimissäni.
Tuo seitsemän päivän sääntö ei koske tätä keissiä. Se tulee voimaan esim. silloin kun Delta joskus maksaa sen loppuvelan ja rahoitusyhtiö lähettää rekisteröintivarmenteen Deltalle. Vasta siitä lähtee 7:n päivän rekisteröintiaika. Tod.näk. se loppuvelka maksetaan vasta eräpäivänä, eikä siinä ole mitään rikollista. Se on vain asiakkaalle harmillista, kun verot ja velvoitteet juoksevat kahteen autoon.
Ok, tämä selventää asiaa. Onhan tuokin tapa hallita varastoarvoa… Asiakkaan kannalta tämän tietäminen ennalta olisi kyllä hyvä, voisi vaikuttaa ostopäätökseen. Itse olin kuukauden edellä maksusuunnitelmaa! Velkaisena mieluusti kun järjestää sattumuksille puskuria. En ajatellut rahoittavani Deltan vaihtoautovarastoa tällä proseduurilla. Noh, olkoot. Kunhan ei tule seuraamuksia jonkun koeajotötöilyn tms jälkeen. On ollut oma Stelvio saaga kyllä poikkeuksellisen vaikea synnytys! Mutta päivän ajelut pääkaupungin rantojen kautta poikkeuksellisen mukavat - ei ole hetkeen tullut huviajeltua pihan kikottimilla.
Kiitokset kommentista. Tuo skenaario on itsellä pyörinyt mielessä erilaisin motiivein / syin. Aito kassavaje se on se synkin. Edelleen traficom kertoo ettei ole rekisteritiedoissa muutosta. Muinoin oli jonkinlainen asetus rekisteröinnistä 7 päivän kuluessa. Pitänee alkaa googlaamaan miten tilanne nyt… Vakuutuskin pentele rullaa nimissäni.
Tuo seitsemän päivän sääntö ei koske tätä keissiä. Se tulee voimaan esim. silloin kun Delta joskus maksaa sen loppuvelan ja rahoitusyhtiö lähettää rekisteröintivarmenteen Deltalle. Vasta siitä lähtee 7:n päivän rekisteröintiaika. Tod.näk. se loppuvelka maksetaan vasta eräpäivänä, eikä siinä ole mitään rikollista. Se on vain asiakkaalle harmillista, kun verot ja velvoitteet juoksevat kahteen autoon.
Ok, tämä selventää asiaa. Onhan tuokin tapa hallita varastoarvoa… Asiakkaan kannalta tämän tietäminen ennalta olisi kyllä hyvä, voisi vaikuttaa ostopäätökseen. Itse olin kuukauden edellä maksusuunnitelmaa! Velkaisena mieluusti kun järjestää sattumuksille puskuria. En ajatellut rahoittavani Deltan vaihtoautovarastoa tällä proseduurilla. Noh, olkoot. Kunhan ei tule seuraamuksia jonkun koeajotötöilyn tms jälkeen. On ollut oma Stelvio saaga kyllä poikkeuksellisen vaikea synnytys! Mutta päivän ajelut pääkaupungin rantojen kautta poikkeuksellisen mukavat - ei ole hetkeen tullut huviajeltua pihan kikottimilla.
Kyllä Delta velvoitteensa hoitaa, sitä ei tarvitse murehtia. Sakot seuraa haltijaa, mutta ei tuollainen Bemu ole koeajo kaaharien päiväuni. Itselleni kävi vuosia sitten niin, että annoin AMG Mersun vaihossa liikkeeseen joka ei maksanut loppuvelkaani ajoissa, niin minulle tuli muutamat ylinopeussakot himaan. Niitä oli sitten kiva setviä.
Ilmeisesti pitäisi poistaa rahoitettu auto liikennekäytöstä ennen luovutusta autoliikkeeseen. Tällöin maksut katkeaa vakuutusten ja verojen osalta. Voivat sitten koeajattaa autoa koekilvillä.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
Haltija ei taida pystyä tekemään luovutusilmoitusta autoliikkeelle? Sinällään voisit kyllä laittaa rahoitusyhtiöön kopion kauppasopimuksesta, jolla Bemari on siirtynyt Deltan hallintaan ja pyytää heitä tekemään luovutusilmoituksen. Toki he eivät sitä tee kun eivät ole saaneet rahojaan, mutta oispa tilanne sielläkin tiedossa.
^Onhan tässä nyt vähän tällainen köyhän kohtalo. 38 autokauppaa, enkä muista että näin olisi ennen käynyt. Toki osa vaihdokeista ollut maksettuja ja osa yksityistä kauppaa ja 5 ulkomailla tehtyä ostosta. Mutta silti… Ikävä maku tällaisesta jää. Kauppakirja tietty on jos tarvii alkaa rimpuilemaan. Ärsyttää vaan. Kiitoksia palstalaisille viisaista sanoista! Pitänee jyrkentää palautetta Deltan suuntaan.
Mulla on käynyt kerran ihan sama temppu. Auto ei kerennyt koskaan käymään autoliikkeen nimissä, vaikka taisi se siellä useamman viikon viettää
Laskuja ei toki mulle tullut - edes veroja.
Jos jäsen lerppu on yhä auton haltijakummi niin eikö hän silloin pysty laittamaan autoa seisontaan?
Maksaa toki 6€ nykyään mutta silloin on ainakin homma melko yksikäsitteinen.
Ei Alfa, mutta yksi Koneliikkeen 1960-luvulla maahantuomista 45:stä Jaguarista. Mk10 oli ehkä hienoin auto, mitä Suomessa silloin oli mahdollisuus ostaa. Tämä on vielä varustettu ylivaihteella, joka kantaa komeaa nimeä Laycock-de-Normanville.
Muistaakseni autoa on kaupiteltu ainakin vuoden ajan. Alkuperäinen hintapyyntö taisi olla 45.000 euroa. Sillä hinnalla kylläkin myytiin ulkomaisessa huutokaupassa samanlainen yksilö, jonka ensimmäinen omistaja oli kuitenkin Sir William itse. Nettiautossa oli vähän aikaa sitten myynnissä 17.000 eurolla samanlainen, joka nähtävästi löysi nopeasti uuden kodin.
Tämä auto on hylätty katsastuksessa, syynä oli Trafin mukaan öljyvuoto tasauspyörästössä tai vaihdelaatikossa. Jos tuollaisella hinnalla ryhtyy ostamaan museorekisterissä olevaa autoa, haluaisi luottaa myyjään edes sen verran, ettei tarvitsisi ruveta ryömimään auton alle tutkimaan, onko siellä vuotoja ja mahdollisia muitakin vikoja. Vaikka auton omistajahistoria ei olekaan harrastajan kannalta mielenkiintoisimmasta päästä, on silti surullista, että osa näistä päätyy kaikenlaisten trokarien käsiin.
MkX tuli uudelleen myyntiin, uudella omistajalla (?) Peräpohjolassa. Nyt sentään katsastettu. Toivottavasti aiemman hylkäyksen aiheuttanut öljyvuoto on korjattu. Kummastuttaa aina, miksi jonkun pitää ostaa tällainen auto ja pistää se 1-2 vuoden kuluttua uudelleen kiertoon - eli haluaa hankkiutua siitä eroon. Kaava on tuttu, kaikki mahdollinen pitäisi kysyä puhelimessa. Senkö takia, ettei myyjä joudu puheistaan vastuuseen?
Mutta - kuten tuolla aiemmassa kommentissakin todettiin - MkX on hieno. Omienkin kokemusten perusteella.
Tämä Mk10 ilmestyi taas nettiautoon. Hintapyyntö on tainnut pudota puoleen edellisen omistajan parin vuoden takaisesta. Katsastuksesta ei mainita mitään.
Malli oli uutena valtavan hieno. Kolme oli johtokunnan jäsenillä. En muista montako näitä tuotiin. Olen aiemminkin todennut ajaneeni silloin paljonkin väriä myöten täsmälleen samanlaisella. Todellista ajamisen juhlaa, varsinkin 200 km/h moottoritiellä. Renkaat tosin piti vaihtaa muutaman tuhannen km:n välein. Silloin näitä ei ollut maalaistalojen pihoilla joitakin kartanoita lukuunottamatta. Ehkä Quattroporte oli hienompi, mutta niitä ei ollut Suomessa. Kyllähän tuon hankkiminen houkuttelisi jos olisi tilaa, ei mahdu ihan jokaiseen autotalliin. Uskoisin tämän olevan se Vilhonkadun esittelyauto, joka aikanaan maalattiin nykyisen väriseksi ensimmäisen omistajan toivomuksesta.
Jagge on museorekisterissä, seuraava katsastus 28.04.2025
Tämä oli jo aiemminkin toki museokatsastettu, mutta reputettu tavallisessa katsastuksessa. Jos on mennyt läpi peräpohjolassa, toivottavasti menee sitten myöhemmin läpi muuallakin.
Kiitetään nyt Polforeaa ennemmin kun kirotaan tästä infosta. Tuli juuri käytyä vilkaisemassa kokoelma paikanpäällä. Itseä kiinnosti lähinnä tuo pääsiäismuna romu -85 BMW 320. Näitä ei oikein enää myynnissä ole, etenkään konepeitto lukittuna, eli tekniikka pitkälti yllärinä. Oli sen verran härski silli livenä ettei min. +2000€ hinta oikein säväytä. 155 V6 näytti äkkiseltään hienolta.
FinPat keksii nyt paremman tekosyyn tai käy hakemassa tuon talteen. Autohan on täydessä kunnossa ja hinta kohdallaan, joten missä ongelma? Huolto-osiahan noihin saa paremmin kuin vaikka 2000-luvun Lancioihin.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8 x 2. Etu-, taka- ja neliveto x 2. Puuttuu kaasuturbiini ja yliveto.