Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Seuraava ja tehokkain temppu olisi varmaan kaivaa ilmastoinnin kenno esiin kojelaudan sisältä/alta ja putsata se sekä auki olevat kanavat mekaanisesti sekä sen jälkeen vielä kemikaalein. Luulis homekasvuston häviävän. Ja kantsii putsata myös kondenssiveden poistokanavat. Niis on joskus melkoinen limamöykky asukkina.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

hagger16 kirjoitti:Perheen kuljettimena toimiva Saab 9-5 on ollut aina herkkä tuoksahtamaan kesäisin käynnistyksen yhteydessä.
Vaimo epäilee nyt herkistyneensä homeille, joten tämä haluttaisiin saada kuntoon..

Eli käynnistyksen yhteydessä pöllähtää homeen hajua, joka kestää noin minuutin verran. 90% ihmisistä ei välittäisi tästä todennäköisesti mitään.

Autolle on toistaiseksi tehty:
- ilmastoinnin täyttö ja suodattimen vaihto
- kanavien vaahtopuuhdistus
Ysifemmasta kannattaa ainakin tarkastaa tuo puhallinmoottorin ympäristö, ettei ole maatuvaa roskaa täynnä kaukalot. Moottorihan on keskellä tuulilasin alla ja vaihtuu ulkokautta. Vaatii pyyhkijävarsien irroituksen, että saa nuo suojamuovit pois tieltä. Samalla pystyy tarvittaessa suihkuttaa desinfiointiaineet suoraan moottorin läpi kanaviin/kennolle.

Joskus tuollaiseen vaihtanut puhallinmosaa ja ainakin siinä yksilössä, joka muuten oli siistissä kunnossa, oli kaukalo aivan täynnä lehtimoskaa, eikä vedenpoisto toiminut enää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kaukalosta minäkin varmistuisin. Sieltä herkästi pöllähtää vaikka ja mitä...

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

Uusimman mallinen Skoda Octavia RS erkani valoista, eihän se surullinen tuote pitänyt edes ääntä...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jarsan kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Perheen kuljettimena toimiva Saab 9-5 on ollut aina herkkä tuoksahtamaan kesäisin käynnistyksen yhteydessä.
Vaimo epäilee nyt herkistyneensä homeille, joten tämä haluttaisiin saada kuntoon..

Eli käynnistyksen yhteydessä pöllähtää homeen hajua, joka kestää noin minuutin verran. 90% ihmisistä ei välittäisi tästä todennäköisesti mitään.

Autolle on toistaiseksi tehty:
- ilmastoinnin täyttö ja suodattimen vaihto
- kanavien vaahtopuuhdistus
Ysifemmasta kannattaa ainakin tarkastaa tuo puhallinmoottorin ympäristö, ettei ole maatuvaa roskaa täynnä kaukalot. Moottorihan on keskellä tuulilasin alla ja vaihtuu ulkokautta. Vaatii pyyhkijävarsien irroituksen, että saa nuo suojamuovit pois tieltä. Samalla pystyy tarvittaessa suihkuttaa desinfiointiaineet suoraan moottorin läpi kanaviin/kennolle.

Joskus tuollaiseen vaihtanut puhallinmosaa ja ainakin siinä yksilössä, joka muuten oli siistissä kunnossa, oli kaukalo aivan täynnä lehtimoskaa, eikä vedenpoisto toiminut enää.
Juu, kiitoksia, kuten myös muille vastanneille.
Kävin vielä äskön kokeilemassa purkamista. Homma tyrehtyi pyyhkijänvarsien irroittamiseen. :mrgreen:
Ovat vaihteeksi helevetinperkeleen hapettuneita.. Toinen antautui, mutta toinen vaan jaksoi vängätä vastaan.
No huomenna uusi yritys työkalujen kanssa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Isola kirjoitti:Ihmetystä herättää apulaitehihnan vaihtotarve.
Tästä nimenomaisesta vehkeestä en tiedä yhtikäs mitään mutta eikös nuo yleensä vaihdeta samalla kuin jakoremmi, ja rullat sitten jos alkavat metelöimään?

Apulaitehihnan kunnon näkee kait jollain tarkkuudella ottamalla sen irti, taivuttamalla väärin päin mutkalle ja katsomalla näkyykö halkeamia. Tosin se ei niin paljoa maksa ettei voisi samalla vaivalla vaihtaa uuteenkin. Rullia ei kai yleensä vaihdeta samalla tapaa "varmuuden vuoksi" kuin jakopään rullia koska niiden vaihto erillisenä operaationakaan ei ole mikään amerikantemppu, ja toisaalta jos ehtivät hirttämään kiinni niin tuho ei todennäköisesti ole samaa suuruusluokkaa kuin jakopään rullan kuollessa. Aina on tietysti mahdollista että katkennut hihna löytää tiensä jakopään kopan sisään, ainahan joku voittaa Lotossakin..
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Isola
Viestit: 1976
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Pointti oli siinä, että tuon kiinni hirttämisen ei nyt tarvitsisi taas tapahtua kesken Euroopan läpiajon, joten ennakointi olisi suotavaa. Tätä ennakointihan on nyt parin huollon yhteydessä yritetty, mutta ei vissiin korjaamoille raha kelpaa (ainakaan jos ei osaa riittävän selvästi vaatia palikoita vaihtoon). Koska tuo selitys tuntuu miedosti epäuskottavalta, niin koitin tällä kysymyksellä probeerata, onko tuossa jokin juttu mitä en nyt vain ymmärrä. Tuohan on ketjuvetoinen moottori, joten luonnostaankaan se hihna ei vaihdu jakohihnan ohella.

Eipä se Lanciankaan rulla äännellyt ennen kuin hirtti kiinni, otti pompun moottoritiestä ja piiloutui pohjamuovin taakse. Kuului vain kolme ääntä: Poks, kops, ja klomps. Siinä vaiheessa oli myöhäistä suunnitella rullan vaihtoa ennakoivassa mielessä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rullien kuntoa voi koittaa arpoa ottamalla hihnan pois ja pyörittelemällä niitä käsin. Ehjä rulla pyörii aavistuksen nihkeästi ja pysähtyy melko nopeasti. Jos rulla jää pyörimään pidemmäksi aikaa saati hurraa tai muuten meluaa se kannattaa laittaa vaihtoon.

Tuo on sellaista näppituntumaylläpitoa, tavallaan ymmärrän jos eivät merkkihuollossa ole innokkaita sitä tekemään. Ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan se asiakas joka nostaa rullan vaihdosta metelin jos vaihto ei pohjaudu mihinkään valmistajan antamaan huoltoväliin tai muuhun speksiin.

En muista törmänneeni noille helyille määriteltyihin vaihtoväleihin. Tosin en olekaan ammattimies ja muistikin on tunnetusti lyhyenlainen.
- Epäkelpokeräilijä -

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

OBD auto Doctor näytti jännitteeksi 11 volttia kun auto ei ollut käynnissä. Onkohan siihen uskomista sillä silloin pitäisi lähteä akku kauppaan. En omista yleismittaria

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos ECU sanoo 11v, se on yleensä 11v.
Halpa yleismittari maksaa jonkun 8eur tjsp. Tarj...Tokmannista, Honkkarista yms. mut niillä ei sit paljon muuta katotakaan ku napajännitteitä.

Mites muuttuu jännite kun laitat koneen käyntiin tai kierroksille? Vaikuttaako kuorma pahasti?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Rasvis kirjoitti:Ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan se asiakas joka nostaa rullan vaihdosta metelin jos vaihto ei pohjaudu mihinkään valmistajan antamaan huoltoväliin tai muuhun speksiin.
Tuo nyt on aika kaukaa haettu selitys tilanteessa jossa asiakas itse pyytää rullien vaihtoa. Silloinhan asia on noin jos huolto myy tuollaisen suorituksen asiakkaalle joka ei moista toimenpidettä halua.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Rasvis kirjoitti:Rullien kuntoa voi koittaa arpoa ottamalla hihnan pois ja pyörittelemällä niitä käsin. Ehjä rulla pyörii aavistuksen nihkeästi ja pysähtyy melko nopeasti. Jos rulla jää pyörimään pidemmäksi aikaa saati hurraa tai muuten meluaa se kannattaa laittaa vaihtoon.

Tuo on sellaista näppituntumaylläpitoa, tavallaan ymmärrän jos eivät merkkihuollossa ole innokkaita sitä tekemään. Ennemmin tai myöhemmin tulee vastaan se asiakas joka nostaa rullan vaihdosta metelin jos vaihto ei pohjaudu mihinkään valmistajan antamaan huoltoväliin tai muuhun speksiin.

En muista törmänneeni noille helyille määriteltyihin vaihtoväleihin. Tosin en olekaan ammattimies ja muistikin on tunnetusti lyhyenlainen.
Apulaitehihnan kunnon voi todeta sitä irroittamattakin, koska se taipuu molempiin suuntiin rullilta, ja vähänkin isommissa autopajoissa on yleensä kamera jonka saa hyvin pieneen rakoon, jollei muut konstit riitä
Rullien kuntoa voisi yrittää kokeilla paikallaan laittamalla endoskooppi? tai pitkä ruuvimeisseli rullien juureen.
Ja juu ei, pajoilla ei omatoimisesti yleensä ruveta tällaisia asioita tarkastelemaan aikataulujen, kannattavuuden jne. Takia.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Aquatica kirjoitti:Jos ECU sanoo 11v, se on yleensä 11v.
Halpa yleismittari maksaa jonkun 8eur tjsp. Tarj...Tokmannista, Honkkarista yms. mut niillä ei sit paljon muuta katotakaan ku napajännitteitä.

Mites muuttuu jännite kun laitat koneen käyntiin tai kierroksille? Vaikuttaako kuorma pahasti?
Sitä mä ihmettelinkin kun ei kuormalla muuttunu voltti määrä mihinkään. Jaksaiskohan edes käynnistyä 11 voltilla. No tänä iltana olen viisaampi kun mittaan suoraan akulta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Se on mahdollista, että ECU saa väärää tietoa. Tai siis ainakin se, että se näyttää väärin. Itselläni oli jonkun Alfan kanssa ongelmia ELM327-piuhalla, jossa mm. voltit näytti koko ajan ihan muuta kuin todellista. Muut arvot oli ihan OK (kierrosnopeudet, vikakoodit ymv) - toisella piuhalla noprob.
Joo, ECU kertoo sen mitä ECU kertoo eikä sen pitäisi mitenkään voida muuttua piuhasta tai softasta riippuen - tietty jos softa ei osaa tulkita oikein, niin ehkä sitten?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuomas K kirjoitti:Tuo nyt on aika kaukaa haettu selitys tilanteessa jossa asiakas itse pyytää rullien vaihtoa.
Joo niin onkin jos asiakas tosiaan tilaa rullien vaihdon. Mutta jos asiakas vain kysyy pitäisikö ne jonkun huolto-ohjelman mukaan vaihtaa tai ainakin varmistua että ovat kunnossa niin tilanne on vähän toinen. Herkästi pyörivä rulla kun ei varsinaisesti ole rikki vaikka kulunut onkin, ja kun toisaalta voidaan ajatella että käytössä olevassa autossa jokainen osa on muutenkin enemmän tai vähemmän kulunut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kuljin tukkalääkäristä kotio ja yhden korttelin alueella neljä mustaa Octavia RS:ää. Kaikki parkissa. Ei sentäs olleet vierekkäin...

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Aquatica kirjoitti:^
Se on mahdollista, että ECU saa väärää tietoa. Tai siis ainakin se, että se näyttää väärin. Itselläni oli jonkun Alfan kanssa ongelmia ELM327-piuhalla, jossa mm. voltit näytti koko ajan ihan muuta kuin todellista. Muut arvot oli ihan OK (kierrosnopeudet, vikakoodit ymv) - toisella piuhalla noprob.
Joo, ECU kertoo sen mitä ECU kertoo eikä sen pitäisi mitenkään voida muuttua piuhasta tai softasta riippuen - tietty jos softa ei osaa tulkita oikein, niin ehkä sitten?
Kävin tossa mittaamassa niin yleismittarilla 12,75 volttia. samaa tilannetta demoten missä obd lukija näytti aikaisemmin 11v.. Täytyypi seuraavalla kerralla katsoa molemmat samaan aikaan, kun nyt ei tajunnut / jaksanut..

Avatar
Isola
Viestit: 1976
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Noihin OBD-kikaleiden tarjoilemiin akkujännitelukemiin on hyvä suhtautua vähintään keskisuurella varauksella. Esimerkiksi ELM327 lupaa mittaustarkkuudeksi ±2 % typical, ja toteutuksesta riippuen todellinen tarkkuus voi olla paljonkin huonompi useammastakin syystä. Yleensä halvinkin yleismittari on luotettavampi.
Auton itsensä kertomat jännitelukemat antureilta ovat sitten asia erikseen. Ne luetaan auton ECUn AD-muuntimelta, jonka toteutus on (ainakin toivottavasti...) huomattavasti ammattimaisempi kuin viiden euron OBD-kapulan.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ No sitten en tuhlaa aikaani tuohon sen enempää. Tosiaan kiinan obd bluetooth lukija ja windows phone laitteina, niin ei noista tiiä ;)

E: mitenköhän tuollainen vika vaikuttaisi auton käytökseen jos ecu tulkitsisi akun varausta väärin?

Avatar
Isola
Viestit: 1976
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jokaisella ECUlla on jokin raja, jota alemmalla jännitteellä se joko ei suostu käynnistymään lainkaan tai pudottaa enemmän virtaa kuluttavia toimintoja pois. Sinänsä olisi aika erikoinen vika, jos ECUn jännitevahti toimisi väärin, mutta hetkellisen jännitenotkahduksen aikaan noita näkee. Jokainen kovemmalla pakkasella Thesikseen käyntiin vääntänyt lienee nähnyt punaisen ratin kuvan ja tekstin "Avaria Variosteer", joka johtuu juuri tästä: säätyvän ohjaustehostuksen ECU näkee hetkellisesti startin aikana alentuneen akkujännitteen ja varoittaa tästä.
Sen verran vielä, että tuo OBD-lukijan sinne päin tehty jännitemittaus johtuu todennäköisemmin juuri siitä kapulasta: joko sen softan tai raudan tekijä ei ole osannut hommaansa (tai kumpikaan...), tai sitten tuotanto ei puhu samaa kieltä suunnittelijoiden kanssa. Ei sillä, että tuo "2 % typical" olisi sekään vielä mikään tarkkuusmittalaite. 12:sta voltista 2 % on kuitenkin jo 0,24 volttia ja tuo "typical" tarkoittaa, että huonolla säkällä virhe voi olla paljon suurempikin.
Viimeksi muokannut Isola, 21 Heinä 2015, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11240
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Älykästä latausjärjestelmää (tyyliin BMW:n rakastettu IBCS) se voisi häiritä. Tai Passatin ja Vectran tyylinen klassinen suojausominaisuus, ettei auto edes yritä käynnistyä jos akkujännite ei ole tarpeeksi ylhäällä (eikä siis myöskään käynnisty pakkasella) voisi aktivoitua turhan herkästi. Muita fataaleja efektejä ei pitäisi olla, kun järjestelmät on suunniteltu jotakuinkin järkevästi (eli referenssijännitteet reguloidaan jne).

Edit: tarkennettu efektien fataaliutta. Isolan mainitsemia herjoja toki voi ilmetä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Portti
Viestit: 1162
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Shuttle kirjoitti:Kuljin tukkalääkäristä kotio ja yhden korttelin alueella neljä mustaa Octavia RS:ää. Kaikki parkissa. Ei sentäs olleet vierekkäin...
Myyvät noita Suomessa niin halvalla, että on vissiin käynyt kaupaksi kun näkyy tosiaankin liikenteessä aika tiuhaan.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:
Shuttle kirjoitti:Kuljin tukkalääkäristä kotio ja yhden korttelin alueella neljä mustaa Octavia RS:ää. Kaikki parkissa. Ei sentäs olleet vierekkäin...
Myyvät noita Suomessa niin halvalla, että on vissiin käynyt kaupaksi kun näkyy tosiaankin liikenteessä aika tiuhaan.
Ominaisuudet ja varusteet ovat todellakin kohdallaan 32-33k€ autolle. Lähtöhinnassa on varusteitakin mukana semmoinen läjä, ettei mitään välttämätöntä puutu. Vaikea keksiä paremman hinta-laatusuhteen uutta autoa tällä hetkellä. Ulkonäkö on toki tylsähkö ja turvallinen, mutta ratin takana sekin tahtoo unohtua.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Samaa mieltä. Jos mistään autosta voi käyttää Suomessa kuvausta "yllättävän halpa" niin se on Octavia RS. Jos olisin uudesta autosta kaupoilla tai pääsisin vapaasti valitsemaan työsuhdeautoa niin tuo olisi mielenkiintoisimpia vaihtoehtoja. Siitäkin huolimatta että ulkoasulle en kovasti lämpene. Tai no, saahan sitä sentään edes vihreänä sen iänikuisen mustan sijaan.

Kääntöpuolena on tietysti että RäSiä on kaikki parkkipaikat puolillaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei uusi Ocu RS todellakaan huono ole, en minä sitä. Koeajolla tykkäsin itsekin melkoisesti joskus viime vuoden puolella ja autosta löytyy kaikki tarvittava ihan vakiovarustelistallakin. Noita nyt on vaan kaikki mestat täynnä, se on kuin uusi Corolla... noita uusimpia Corollia meinaat saa metsästämällä etsiä, kun RS tulee joka päivä useampi yksilö vastaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tässä vähän monen merkin ongelmaa. Lontooksi ja pitkä juttu, mutta kannattaa...

http://www.wired.com/2015/07/hackers-re ... p-highway/

Lyhyesti:
Jäntterit keksi keinon täysin langattomasti, GSM(tai internet, jää epäselväksi)-verkkoa hyödyntäen (!) hakkeroida Jeepin.
Ja voivat mm. jarrut kytkeä pois. Jos haluavat. Ja muutenkin tehdä lennosta "kaikkea jännää", joka todellakin aiheuttaa ongelmia kuljettajalle...

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Rasvis kirjoitti:Kääntöpuolena on tietysti että RäSiä on kaikki parkkipaikat puolillaan.
Tämä pitää valitettavasti paikkansa. Varsinkin kun itse ajelee Räsäselle, niin tuntuu että näitä tulee vastaan turhankin usein. Työpaikan parkkiksellakin on toinen täysin samanlainen, samanvärinen, mutta diesel-koneinen RäSä.

Yleisestikin muiden merkkien (ja Alfankin) murhe tuntuu olevan yksilöllisen muotoilun puute. Jos ottaa esimerkiksi tavoitteeksi uuden +4,5m auton, jossa on 4-ovea, kohtuullinen tavaratila (400-500l) ja hintaluokka on 30-35k€, niin löytyykö siitä yhtään muotoilullisesti mielenkiintoista tai yksilöllistä automallia? Ainoa mikä tulee mieleen on (Citröen) DS5. Kyseistä autoa en ole ajanut, mutta kylmät tyypit jättivät oudon fiiliksen erittäin vahvojen A-pilarien takia. Silti erittäin kiinnostava peli. Toinen muotoilultaan miellyttävä auto olisi RR Evoque, mutta siinä puhutaan jo täysin eri hintaluokasta, jopa käytettynä. Onko muita? Ei tule äkkiseltään mieleen.

Avatar
Portti
Viestit: 1162
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Octavia RS on tosiaankin erittäin halvaksi hinnoiteltu Suomessa. Saksassa farmaribensa-versio on samanhintainen kuin vastaava Focus ST. Suomessa Octavia seitsemän tonnia halvempi. Noh, tuollainen Focushan tuli kuitenkin ostettua.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Jännä juttu, miten puhkutaan ja puhalletaan, miten VAG laitteilla ei meinaa koneet, vaihdelaatikko, sekä muut kilkkeet pysyä kiinni, edes sitä öljynvaihtoväliä, niin silti se on "järkivalinta" ja"suhteessa halpa" kun paremmin näihin autoihin sopii lauseet "koskaan ei tiedä pääseekö perille" ja "pelataan autopeliä; arvaa mikä vijavalo syttyy seuraavaksi!"
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mielikuvia, mielikuvia....

Eilen iltasella velipojan 308 HDi Pösöön suodattimia vaihtelin ja samalla vähän muutakin näpertelin "siitä vierestä", niin ei voi kun hämmästellä merkkiliikkeessä, pääsääntöisesti, huolletusta autosta rikottujen asioiden määrää. Suodatinkotelo, imuputket, suojaverhoilut, verhoilun kiinnikkeet, tiivisteitä yms. pientä paskottuna ja hukattuna ihan vaan sen takia, että niitä nyt vaan on eri huoltotöiden tieltä joutunut purkamaan.
Ei voi ymmärtää, kun kuitenkin minä, täysi harrastelija, saan ne samat nippelit auki oikein siihen juurikaan ylimääräistä aikaa käyttämättä. Nyt itse suodattimien (moottori ja raitisilma) vaihtoon kuluneen ajan lisäksi meni itse vaihtotyötä enemmän aikaa muiden "korjaajien" tuhoamien osien saamiseksi edes hieman paremmin paikallaan ja yleisen ulkoasun siistimiseen ja parin johdon & letkun oikealle paikalleen laittamiseen. Silti pitää purkamolta pari nippeliä metsästää rikottujen tilalle, vaikka nyt pieniä hätäpaikkailuja teinkin.

Ei voi olla niin kiire, vai eikö oikeasti vaan kiinnosta :bad-words: . Sanoinkin velipojalle, että tässä on syy, minkä takia niillä huoltokirjan leimoilla ei itselleni ole paskankaan merkitystä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11240
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei millään pahalla, mutta nyt on pakko.
Alfissimo kirjoitti:HDi Pösöön ... merkkiliikkeessä, pääsääntöisesti, huolletusta autosta rikottujen asioiden määrää.
...niinkuin esmes... moottori?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oliko pakko :mrgreen: ?

Kyllä tässä yksilössä moottori toimii, mutta kaikki muoviset osat sitten olikin tavalla tai toisella paskana. Vähintään kiinnikeistään. Tiedän, että ne saa myös ehjänä auki.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1162
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Portti »

unknown kirjoitti:Jännä juttu, miten puhkutaan ja puhalletaan, miten VAG laitteilla ei meinaa koneet, vaihdelaatikko, sekä muut kilkkeet pysyä kiinni, edes sitä öljynvaihtoväliä, niin silti se on "järkivalinta" ja"suhteessa halpa" kun paremmin näihin autoihin sopii lauseet "koskaan ei tiedä pääseekö perille" ja "pelataan autopeliä; arvaa mikä vijavalo syttyy seuraavaksi!"
Minä ostinkin sen seitsemän tonnia kalliimman Focuksen kun ei VAG-vehjettä kyennyt ostamaan.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

Portti kirjoitti:
unknown kirjoitti:Jännä juttu, miten puhkutaan ja puhalletaan, miten VAG laitteilla ei meinaa koneet, vaihdelaatikko, sekä muut kilkkeet pysyä kiinni, edes sitä öljynvaihtoväliä, niin silti se on "järkivalinta" ja"suhteessa halpa" kun paremmin näihin autoihin sopii lauseet "koskaan ei tiedä pääseekö perille" ja "pelataan autopeliä; arvaa mikä vijavalo syttyy seuraavaksi!"
Minä ostinkin sen seitsemän tonnia kalliimman Focuksen kun ei VAG-vehjettä kyennyt ostamaan.
Enpä olisi uskonut "unknown" nimimerkkiä ensisijaisesti kiinnostaisi automerkin luotettavuus.

Jos miettii diesel-RäSää (jakohihna) manuaalilla, niin en näe mitään suurempaa riskiä tekniikan osalta verrattuna kilpaileviin merkkeihin. TSI+DSG onkin sitten kimurantimpi. Suorituskyvyltään ja mukavuudeltaan hieno kombo, mut en omalla rahalla olisi uskaltanut ostaa. Onneksi ei tarttenut, vaan taipui autoetuun. Vaikka parkkipaikalla ei joudu taakse katselemaankaan, niin ratin takana miettii, et miksei Alfa saanut tämmöistä ohjausvastetta G:hen, tai tämmöistä istuinta.

Mut ei enempää Skoda-"propaganda". Ajaisin mieluummin yksilöllisemmällä autolla, mut tarjonta tavisluokassa on olematonta. 159:n jälkeen ei ole tullut mitään päräyttävää sedania, joka nostaisi sykettä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11242
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos on tarve löytää reilulla 30 tonnilla perheauto jossa on hiukan voimaa ja varustetta niin mitkä ovat ne Octavia RS:n todelliset vaihtoehdot? Minulle ainakin on ihan eri juttu ostaa 33 tai 40 tonnin auto, tosin jo tuo ensimmäinen on omalle lompakolle sen verran jyrkän hintainen että taitaa jäädä toistaiseksi ostokset tekemättä.

DSG:tä ei ole pakko valita, halvempiahan nuo ovat sillä perinteisellä kirstulla.

TSI:n ongelmat ovat kai koskeneet lähinnä 1.2/1.4-litraisia ja RS:n kaksilitraisella ei käsittääkseni ole juuri tekemistä noiden kanssa. Voin olla väärässäkin, kuten aina.

Ei sillä etteikö autosta silti voisi jotain hajota, mutta aika vähissä taitaa olla se kalusto joilla voi vaan ajaa ja tankata esimerkiksi seuraavat kymmenen vuotta. Vanhojen Alfojen omistamisen pohjalta olen ehkä jopa valmis sietämään pientä epävarmuutta :P
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Alfissimo kirjoitti:Mielikuvia, mielikuvia....

Eilen iltasella velipojan 308 HDi Pösöön suodattimia vaihtelin ja samalla vähän muutakin näpertelin "siitä vierestä", niin ei voi kun hämmästellä merkkiliikkeessä, pääsääntöisesti, huolletusta autosta rikottujen asioiden määrää. Suodatinkotelo, imuputket, suojaverhoilut, verhoilun kiinnikkeet, tiivisteitä yms. pientä paskottuna ja hukattuna ihan vaan sen takia, että niitä nyt vaan on eri huoltotöiden tieltä joutunut purkamaan.
Ei voi ymmärtää, kun kuitenkin minä, täysi harrastelija, saan ne samat nippelit auki oikein siihen juurikaan ylimääräistä aikaa käyttämättä. Nyt itse suodattimien (moottori ja raitisilma) vaihtoon kuluneen ajan lisäksi meni itse vaihtotyötä enemmän aikaa muiden "korjaajien" tuhoamien osien saamiseksi edes hieman paremmin paikallaan ja yleisen ulkoasun siistimiseen ja parin johdon & letkun oikealle paikalleen laittamiseen. Silti pitää purkamolta pari nippeliä metsästää rikottujen tilalle, vaikka nyt pieniä hätäpaikkailuja teinkin.

Ei voi olla niin kiire, vai eikö oikeasti vaan kiinnosta :bad-words: . Sanoinkin velipojalle, että tässä on syy, minkä takia niillä huoltokirjan leimoilla ei itselleni ole paskankaan merkitystä.
Juu mainitsemasi asennustavat ovat hyvin ihmeellisiä.
Asiakkaita ei nuo tavat vaikuta kiinnostavan sen enempää kun eivät tee asialle mitään.
Fakta on että jos tuolle asennustavalle haluaa muutosta, niin täytyy auton korjauksen/huollon jälkeen vilkaista tehdyt paikat läpi niin kuin kohtuudella onnistuu, ja vaatia korjausta. Tämä auttaisi myös niitä asentajia jotka tekevät työnsä kunnolla, kun huomattaisiin että sillä on jotain merkitystä että tekee kunnolla.
Nämä huomiot siltä pohjalta että olen itse työkseni autonasennushommia tehnyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6681
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

No hitsi. Olin eilen menossa tonne kaupan suuntaan, kun joku vislas perään. Hetken ehdin jo ajatella, että se vitaepromainoksen ihana impilauma, mutta äääähhhHH, vanha naapurin setä halusi tietää, joko tein rampit pesutalliin. Sanoin notta en, mutta vesivaneria on.

Nimittäin hän oli hommannut jonkin marsun, jolla on liian matalat jalat. Lisäksi joku audistinaapureistani oli polttanut kytkimen peruutellessaan sisään. Niin että en olekaan enää ainoa poikkeava!

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kuolontähden B-huolto (se isompi) osui samaan saumaan kun mittariin pyörähti 200 kiloa täyteen. Viimeksi vehjettä onkin huollettu a-huollon merkeissä pari vuotta sitten.

Valtuutetulle siis, ajattelin että veret seisauttava kustannus saa pihan taas siistiksi. Noh, ei mennyt ämpärillistä alustan osia, ei latureita, vesipumppuja, hihnoja tai muita. Vain tynnyrillinen öljyä, muut nesteet, sulat ja uusi termostaatti (josko olisi talvella lämpimämpi) ja hinta hikiset 6 sataa.

Signora Nuvolari kuin Hangon keksi, ei kuulemma Alfalla ikinä päässyt näin halvalla kahta vuotta. Tuo siis toistaiseksi on ja pysyy..

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Siis öljynvaihto, sulat ja termostaatti 600 € :shock:

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Kyllä tuossa oli iso lista tarkistettavia kohteita mukana ;) Pointti oli se, että tuossa on kahden vuoden huollot marmoritiskillä.

Pakko myöntää, että 156 kahdessa vuodessa huolto-ohjelman (ja pakollisten koiranluiden jne. kanssa) tuli marmorilla kalliimmaksi.

Eihän tuo halpaa ole, ainkaan minusta. Tuolla saisi hyvän Fiatin tai Bianchin VJ:ltä, mutta marmorihuollettuna käyttöautona tuo Kuolontähti on vaimolla halvempi ja vähemmän hermoja raastava - ei edes yhtä MCSF-herjaa ole antanut

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

On niitä ongelmia muillakin

Viesti Kirjoittaja jamie »

Ihan hyvä esimerkki että ei helppoa Audi kuskeillakaan vaikka yli 50 k€ laite ajossa

http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=147019

Ihme juttu että nämä ei tule esiin missään testeissä tai muualla , Audeja poikeukksetta kehutaan mm ajo-ominaisuuksista maasta taivaisiin.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: On niitä ongelmia muillakin

Viesti Kirjoittaja quppe »

E: Ei tarpeellinen kommentti enää..
Viimeksi muokannut quppe, 07 Elo 2015, 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: On niitä ongelmia muillakin

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mitä tulee tuohon audi keskusteluun, niin mulla eka Alfa (33) teki juurikin tuollaista järjetöntä kiskomista kiihdytettäessä. Syy löytyi rengaspaineista, jotka olivat jotain 3,8bar luokkaa eturenkaissa (takana ~2) ... Lasku normi tasolle lopetti vetelyn :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

On niitä ongelmia muillakin

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Höm, joku jamppa internjetissä sanoo, että DKW vetelee kiihdytettäessä? Tottahan sen niin täytyy olla, kun netistä luin, pasha vessa.

Oliko tässä joku erillinen pointti? Vai onko tämä muiden merkkien murheita tavaraa?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11256
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: On niitä ongelmia muillakin

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kannattaa enne uuden ketjun avaamista aina vähän katsella, että sopisikohan jatkoksi johonkin. Muuten meillä on aika monta ketjua.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

jamie
Viestit: 182
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 22:17

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jamie »

Sori, en huomannut tätä jo olemassa olevaa ketjua.

Uusi kesäkuussa julkaistu Giulia asemoidaan Premium luokkaan mm tämä Audi A4/A5 on selkeä kilpailija sille.

Olen ihan mielenkiinnosta käynyt näitä Premium merkkien keskusteluja läpi ja ei se elämä niilläkään aina niin auvoista ole vaikka julkisuudesta sitä ei välttämättä huomaisi.

Ja vasta kommentti oli että A5 ei vetele, sitä ennen oli muutama kirjoittaja joilla samoja oireita jo uudesta asti.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

hagger16 kirjoitti:Onko ilmastointien huoltamisen asiantuntijoita?
Perheen kuljettimena toimiva Saab 9-5 on ollut aina herkkä tuoksahtamaan kesäisin käynnistyksen yhteydessä...
Otin raitisilmasuodattimen kotelon auki, pesin höyrystimen (jonka alalaidassa oli mustaa / märkää mönjää..) tiskiharjalla ja pesuaineella, kuivasin höyrystimen ja laitoin lopuksi desinfiointiaineet.

Ei haise enää.
Senza cuore saremmo solo macchine

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): Ford Fiesta ST -21
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:-D Baijerilaisten huolto vähän ruuhkaantunut...

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3350304530

Avatar
Jiitee
Viestit: 4343
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Jiitee kirjoitti:
flapjack kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Oiskohan koiranluu.
Tai tukivarren pusla - molemmat tyyppivikoja ja jos on takuuaika, mennee takuuseen muistaakseni 100tkm asti (vuosista en osaa sanoa, 7v?).
Voihan se olla. Noista on tosiaan jossain valitettu anarkioissa. Mutta aika hyvältä kuulostais jo noin 8 kk ja 16 tkm ajolla :)
Meitinki Ceedissä vähän terävissä kuopissa samaa kolahtelua, ja löysä koiranluu tai vakaajan pusla lienee kysymyksessä. Ei ole jaksettu ressata sitä, mutta voisi sen takuuseen vaihdattaa ( nyt 6,5 vuotta ja 85 tkm ) - ja optimoiden takuun vaikutuksen :wink:

JT
Pari kuppia kahvia seinäjokelaisessa liikkeessä , ja samalla kuukautta vaille 7-vuotias Kia kävi koiranluuhoidossa. Puolen tunnin homma, ja kiitoksilla kuittasin sen. Kiallahan homma toimii. Tosin kulutusosia on mennyt nyt hiukan enemmän huolloissa alle kuin 1st gen FL Avensikseen.....

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15044
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jokos etualatukivarren etuhelat on vaihdettu? Ne kuuluu tarkastaa aina huollon (ja myös takuuhuollon) yhteydessä, mutta joku saattaa olla huomioimatta. Ei muuten, mutta katsastus voipi näistä pompata :p Huomaa hyvin ihan vaikka renkaita kääntämällä ja silmin katsomalla, onko vulkanointi alkanut pettää vai ei.

Vastaa Viestiin