Sivu 39/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Elo 2015, 13:59
Kirjoittaja Jiitee
Aquatica kirjoitti:^
Jokos etualatukivarren etuhelat on vaihdettu? Ne kuuluu tarkastaa aina huollon (ja myös takuuhuollon) yhteydessä, mutta joku saattaa olla huomioimatta. Ei muuten, mutta katsastus voipi näistä pompata :p Huomaa hyvin ihan vaikka renkaita kääntämällä ja silmin katsomalla, onko vulkanointi alkanut pettää vai ei.
Ei ole vielä. Vaimo katsastaa Ceedin ensi viikolla niin sitten tiedetään niiden kunto. Ihan hyvin se menee.

Jt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Elo 2015, 17:02
Kirjoittaja Aquatica
^
Pistä viestiä katsurille, että katsoo ne sitten tarkkaan (vääntämällä ihan oikeasti). Käsittääkseni ne mennee myös 7v/150tkm takuuseen... AIVAN varma en kyllä ole, mut eipä se osa mikään älykallis edes ole. Oliko 14eur/kpl?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Elo 2015, 21:15
Kirjoittaja Jiitee
^ kiitti vinkistä Aqu , otetaan huomioon :wink:

JT

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Elo 2015, 02:37
Kirjoittaja jalittam
Ratiorokilla heikeläkorporaation jetron haastattelu. Maserati/ferrari läpät - jätkällä asennetta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Elo 2015, 00:00
Kirjoittaja willez
Rasvis kirjoitti:mutta aika vähissä taitaa olla se kalusto joilla voi vaan ajaa ja tankata esimerkiksi seuraavat kymmenen vuotta
Honda accord 2003-2008 ? :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Elo 2015, 01:14
Kirjoittaja Albertolli
^palataan asiaan 8,5 vuoden kuluttua? :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Elo 2015, 18:23
Kirjoittaja Alfissimo
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1439685542665.html
Mitähän kaikkea on onnistuttu salaamaan :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Elo 2015, 18:35
Kirjoittaja lerppu
Tämä se jaksaa surettaa niin, että kuuluisi avautumis-ketjuun: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1439517123952.html
Moottori maantiellä poikittain... Huoh. Onneksi on vasta 80tkm ajettu tuo nykyinen, ei ole kiirettä korvaamisella. Mitäköhän sitä sitten joskus tilalle?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Elo 2015, 23:41
Kirjoittaja Aquatica
^
Joudut odottamaan Alfan SUV:ta selvästi :(

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 00:02
Kirjoittaja Shuttle
^^No eipä tarvitse välittää kardaanin tärinästä enää! :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 00:05
Kirjoittaja Polforea
^Ei se N47/B47 sen enempää poikittain kalkata kuin pitkittäin, ei mitään hätää :P

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 07:52
Kirjoittaja lerppu
^ :roll:
Lienee totta että tuo Baijerilainen ketjunvenyttäjä on kuuluisa juuri niistä vääristä ominaisuuksista. Oma on vuodenpäivät jaksanut värinöittä ja kalkatuksitta liikuttaa X1:stä (ristinmerkki, lentosuukko taivaalle), lienee ollut enemmän atribuuttiongelma (joko hajoaa heti tai sitten ei). Onhan noita mennyt myös kahdenmarkan tietämillä, uskottelen itselleni että olen juurikin kilsojen sweetspotissa moottori koeteltuna vaan ei lopussa... :silly:
Sinänsä tarjoaa kustannustehokasta suorituskykyä (kunhan osaa sitten laittaa kiertoon oikealla hetkellä)!
Alfan SUVia tietenkin odotellaan, mutta toisaalla tuli jo mainittua, että ei lompakko veny suunniteltuun segmenttiin.
- Tai kai se niin on että köyhyys alkaa vasta kun luotto loppuu! :twisted:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 09:34
Kirjoittaja Polforea
Meinasin sitä 4zyl dieselin ominaista värinää (älä kysy enempää, jos opit tuon tunnistamaan, haluat todennäköisesti vaihtaa) ja, rehellisesti sanoen, hieman kolisevaa ääntä, jotka nykydieseleistä, ml. N47:n viimeisimmät generaatiot on saatu jo suht. inhimillisesti kuriin. Ei ne siinä poikittaisversiossa taatusti ainakaan pahene, suurin havaittava efekti on todennäköisesti auton heilahtaminen pitkittäisakselia myöten kaasua paikallaan herutellessa, mitä poikittaismoottori ei yksinkertaisesti pysty tekemään. Eli niin kauan, kuin valinta osuu kuitenkin pikkukoneeseen, ei poikittaistekniikka (ja edes se etuvetolähtöisyys) BMW:ssä juuri muuta havaittavaa haittaa tehne kuin perinteiden katkomisen.

Oikea tappio tuossa mielestäni on se, että tarjolle ei ehkä lainkaan tule isoja 6zyl-koneita, jotka ko. merkillä ovat näytelleet sitä oivinta osaa vuosikausia ellei peräti -kymmeniä. Yli 3-litraisen kutosen tunkeminen poikittain on meinaan jo jossain määrin sarjassa Temppu ja kuinka se tehdään. No, tunkihan Volvo toki 2,9l kutosen S80:n keulalle poikittain, eli ihan varma en tuostakaan tappiosta vielä ole.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 12:45
Kirjoittaja lerppu
^Ach so - ihmettelinkin että noinkohan on sinulle ominaista yhtyä Essonbaarin puheisiin joidenkin moottoreiden ongelmien yleistyksestä. My bad! Tottahan on ettei tuo pikkunokivasara ole bimmerin smootheimpia voimanlähteitä! :lol:
Mutta värinät ja kalinat sekä kolinat ovat tyhjäkäynnin aikana enemmän havaittavissa kuin kuormittaessa. Kyllähän tuon työkoneen kanssa elää, kun tietää sen juovat paholaisen mehua ostopäätöstä tehdessään.

Mua vähän rassaa tuo vetotavan pakollinen heikentyminen verrattuna vanhaan. En osaa kaivata niitä värinättömiä suoria kutosia - jotka kuulemma ovat lähes parasta, mitä moottorien maailma on saanut kokea. Ehkäpä siksi, etten ole itse Bimmerin suoraa kutosta paljonkaan käskenyt. Tietenkin vähäsen, kuuluuhan tuo Allgemeinbildung'iin.
Mutta nykyinen xDrive on viihdyttävä liukkaan kelin kulkine. Uskon että uusikin on hyvä ja loistelias etenijä. Mutta pystyykö sillä räppäämään? :|

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 13:11
Kirjoittaja Polforea
No, pikkudieselin ominaisuudet ovat pikkudieselin ominaisuuksia, mutta tosiaan loppupään N47:t eivät ole ainakaan pahimmasta päästä. Ja se 8-portainen ZF:n automaatti sporttimoodissa on kutakuinkin ainoa pikkudieselin perässä jopa minulle kelpaavasti toimiva automaagiaski, joten jos tuo paketti vaan käännetään poikittain, niin en tosiaan usko että siinä paljoa menettää, ellei tapana ole avata konepeltiä moottorin asennon ihailua varten.

Etuveto-xDrive pitää päästä kokemaan liukkaalla, että voi sanoa pystyykö sillä räppäämään, mutta luulen että pystyy. Haldexillakin pystyy räppäämään ja kun takaveto-xDriven toteutus vedon kytkemisen suhteen on kuitenkin oikeasti esimerkkillisen hieno, niin luulen että eiköhän tuostakin tule ihan käypä laitos.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 17:03
Kirjoittaja Tazio
Polforea kirjoitti: Oikea tappio tuossa mielestäni on se, että tarjolle ei ehkä lainkaan tule isoja 6zyl-koneita, jotka ko. merkillä ovat näytelleet sitä oivinta osaa vuosikausia ellei peräti -kymmeniä. Yli 3-litraisen kutosen tunkeminen poikittain on meinaan jo jossain määrin sarjassa Temppu ja kuinka se tehdään. No, tunkihan Volvo toki 2,9l kutosen S80:n keulalle poikittain, eli ihan varma en tuostakaan tappiosta vielä ole.
Ja voihan sinne keulalle halutessaan ja osaamisen riittäväessä laittaa täysmoottoreita poikittain ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 17:21
Kirjoittaja Polforea
Tuo mainitsemani Volvon puolimoottori on jo melko näyttävä ja (konehuonetta) täyttävä suoritus. Mutta toki, jos tilaa ja taitoa riittää, niin voihan sinne sen toisenkin puoliskon tunkea.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 17:44
Kirjoittaja Albertolli
Mitenkäs päin se xc90:n v8 olikaan laitettu?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 17:45
Kirjoittaja Polforea
En ole ihan varma, mutta veikkaan että poikittain, niinhän se on S80:nkin V8. Mutta sama homma kuin rivinelosessa, lohko on ~kolmanneksen lyhyempi kuin puoli- tai kokomoottorissa.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 18:14
Kirjoittaja Tazio
^
Totta. Tarkoitin lähinnä, että miksi leikkiä suoralla kutosella kun V8 on keksitty ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 18:51
Kirjoittaja lerppu
Yksi hyvä syy - Jeep 4 litran suora kutonen. Ei erityisen kuuluisa, mutta ite tykkään! Kokeilun arvoinen kaikille. Kasi luonnollisesti fiilikseltään se moottori. Muiden merkkien ja muiden autojen murheista: Kaverin pentele juuri myi C6 Vettensä pois - tuota kun sai sillointällöin käskeä. Murheellista. :(

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 19:48
Kirjoittaja Tazio
^
Joo, ei mitään suoraa kutosta vastaan, ko. konstruktiolla varustettuja hienoja koneita on useita. Jeep, Jaguar, Alfa Romeo nyt ainakin.

Sen poikittain sovittaminen sitten oma lukunsa ;)

Ja sitten niitä murheita: kohta vuosikymmenen on Standard of the World katsastettu samalla asemalla. Tänään yllättäen inssi löysi ongelman: turvavyön lukituspalan suojamuovi puuttuu. On muuten puuttunut ainakin koko minun omistusaikani - molemmilta puolilta, nyt moinen törkeä turvavarustepuute johti hylkäykseen.

Mutinaani, että voi olla vaikea löytää tuohon osa, sain kohtalaisen ylimielisen äyskäisyn "luuletko tosiaan, että jenkit eivät ole käyttäneet moista samaa osaa vaikka missä" En luule, tiedän. Normi GM kiinnike on sivustaladattava ja laukaistava. Tässä nuo ovat euro-tyyliin päältä kytkeytyvät ja aukeavat, jenkkisoljella. GM käyttänyt tasan Allantessa - paitsi viimeisenä vuonna jolloin halpuuttaminen toi tullessaan normi Cadillac jakkarat

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 22:01
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Alfissimo kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1439685542665.html
Mitähän kaikkea on onnistuttu salaamaan :roll:
Eipäs oo pelkästään VAG:n ongelma. Listalta löytyy myös Alfat 147,156 & GT ja monia muita automerkkejä ja malleja joissa on käytössä kyseinen Megamos Crypto siru. FIAT-konserni on osallistunut ihan samaan salaukseen, Ferrareita, Fiatteja, Lancioita ja 1 Maseratikin on listalla Alfojen lisäksi.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autojat ... i-listalta

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 22:54
Kirjoittaja mutt
Herää kyllä kysymys, kuinka ovat avaimen ja auton välistä liikennöintiä kuunnelleet. Auton ulkopuoleltako? Keskuslukon kauko-ohjaimellahan ei ole tuon ajoneston kanssa mitään tekemistä. Voihan tuo ulkopuoleltakin kuuntelu olla mahdollista, jos on riittävän tehokas vastaanotin, mutta ei taida olla ihan kenen tahansa rakennettavissa vielä.

Nukun siis yöni vielä rauhassa, vaikka Lybrani onkin ulkona. :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 22:56
Kirjoittaja Polforea
Tazio kirjoitti:^
Totta. Tarkoitin lähinnä, että miksi leikkiä suoralla kutosella kun V8 on keksitty ;)
Vain amerikkalaisilta loppuu kuuminta kärkeä lukuunottamatta sylinterien laskentakyky jo ennen omia sormia, ilmeisesti eivät ota peukaloita huomioon. Euroopan sivistyneet - jopa BMW:llä - ovat jo kautta aikain osanneet laskea mukaan vielä pari ukkovarvasta ja ymmärtäneet, että V8:sta puuttuu vielä 4 pyttyä. ;)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 23:05
Kirjoittaja mutt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 23:12
Kirjoittaja Polforea
Juu, ennen isoja sotia jenkitkin laski joskus sormiaan pidemmälle. Yhden V16-caddyn olen nähnyt livenäkin, varsin hieno laite.

BMW:lläkin oli joskus V16-projekti. Hautasivat sen vähin äänin ja häpeilevät sitä ihmeesti. Ilmeisesti saivat siihen jotain vielä jännittävämpää kuin M70:n (5.0 V12) jakopää, kun jälkimmäisen ottivat sentään tuotantoon.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 23:27
Kirjoittaja Isola
Jospa Volkswagenin W-moottorien jakopään suunnitellut, Escheriltä innoituksensa saanut insinööri oli osallisena tässäkin eikä jakoketjun geometriaa saatu ratkaistua vain kolmessa ulottuvuudessa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Elo 2015, 23:31
Kirjoittaja Polforea
Hyvinkin mahdollista. Saksalaisvalmistajat lienevät muutenkin tehneet yhteistyötä, kun E90:n lukkomekanismit tuntuivat olevan VW:n legendaarisen Team Doorhandlen käsialaa. Sen verran ovat työtään mokanneet, että nämä saa sentään helpolla (kaikkia ei tarvitse edes täysin purkaa!) toimiviksi tai ainakin siltä vaikuttaviksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Elo 2015, 08:23
Kirjoittaja Tazio
Polforea kirjoitti:Juu, ennen isoja sotia jenkitkin laski joskus sormiaan pidemmälle. .
Hmm, osaahaan sitä Voorttikin:

http://www.ford.com/commercial-trucks/c ... im/f450xl/

Konsernin panos:

http://www.dodge.com/en/viper/

Tuolla varmaan pääsee Bellaankin ;)

GM/Standard of the World valitettavasti ei ole v12 tai v16 koneita viimeisen rähinän jälkeen valmistanut. Nykyisinkin mennään nykypikkulohko-pohjaisesti läpi koko malliston :(

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:00
Kirjoittaja lerppu
^Pitikin kysyä - kun murheiden ketjussa liikuskellaan - että ei kai avokäkkylän konepeiton alla majaile Pohjantähteä?
Helvetin hieno moottori - aina siihen asti kunnes kannet menee kieroon, kun jäähdytysneste ei enää kierrä kunnolla ja tiivisteet porsii. Alumiinia vähän hankala tuossa kohtaa työstää...
Toki helpolla estettävissä, pitää vaan tuoreistaa aika-ajoin nesteet.

Anywho, olkoon millä koneella tahansa, on hieno peli tuo Allante!

Ja murheista vielä; tänne se päätyi se Vette... http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7447565
Hyvää kotia etsii. :(

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:11
Kirjoittaja Polforea
^^Noi on se mainitsemani kuumin kärki, jossa lasketaan sormet loppuun asti, mutta yli asti ei mennä. ;) Paitsi tietty jos laskijana on sirkkelimies.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:30
Kirjoittaja Tazio
lerppu kirjoitti:^Pitikin kysyä - kun murheiden ketjussa liikuskellaan - että ei kai avokäkkylän konepeiton alla majaile Pohjantähteä?
Helvetin hieno moottori - aina siihen asti kunnes kannet menee kieroon, kun jäähdytysneste ei enää kierrä kunnolla ja tiivisteet porsii. Alumiinia vähän hankala tuossa kohtaa työstää...
Toki helpolla estettävissä, pitää vaan tuoreistaa aika-ajoin nesteet.

Anywho, olkoon millä koneella tahansa, on hieno peli tuo Allante!
Ei ole N*, sen sai vain viimeisiin. Pohjantähti liikuttaa tuota koppaa todella vauhdikkaasti, valitettavasti nämä viimeiset ovat halpuutettu niin pitkälle, että ainakaan minun intoni ei tuonne asti aivan ylity. EDIT: Tosin tuossa taisi olla delco:n abs kirotun B:n sijaan, iso plus!

STS tai DTS Nortilla sitten olisi eri asia ;)

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:37
Kirjoittaja lerppu
Naamakohotettu ensimmäisen N* generaation DeVille omistushistoriani komeimpia lukuja!
Sinisestä lehmästä vuodatulla sohvapenkillä, tottakai. Ja sähkönsiniseen autoon ajattomasti istuvilla kultaisilla pinstripeillä. Party like it's 1999! :twisted:

Harmittavaisesti kiertoon joutui laite, kun en tohtinut moottoria uusia. :|

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Elo 2015, 20:40
Kirjoittaja insinörtti
Italialaisissa on vikoja, laatuautoissa ainoastaan optimointimahdollisuuksia toiminnan ja luotettavuuden suhteen.

http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/08 ... luetuimmat

:eggface:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Elo 2015, 21:01
Kirjoittaja Smacket
insinörtti kirjoitti:Italialaisissa on vikoja, laatuautoissa ainoastaan optimointimahdollisuuksia toiminnan ja luotettavuuden suhteen.

http://m.taloussanomat.fi/autot/2015/08 ... luetuimmat

:eggface:
^ Juu, tuolle onkin tullut naureskeltua, täytyy laittaa toi fraasi muistiin... :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Elo 2015, 20:51
Kirjoittaja h_lauri
Pistän tän hätäpäissäin tähän:

Kaveri tarttis Volvo PV544:n maalausta, mielellään ei kilikalilla eikä lateksilla ja telalla. Oisko kellään vinkkiä? Maalaamot ei vastaa sen kyselyihin juuri mitään eivätkä sitäkään. Ja tietty voi olla, että kädiläkkiin, mutta pönttis on sen viimeisin hankinta.

Privalla vinkkiä vaikka? Rahalla teetettäis, sanoisin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Elo 2015, 20:53
Kirjoittaja alamajy
h_lauri kirjoitti:Pistän tän hätäpäissäin tähän:

Kaveri tarttis Volvo PV544:n maalausta, mielellään ei kilikalilla eikä lateksilla ja telalla. Oisko kellään vinkkiä? Maalaamot ei vastaa sen kyselyihin juuri mitään eivätkä sitäkään. Ja tietty voi olla, että kädiläkkiin, mutta pönttis on sen viimeisin hankinta.

Privalla vinkkiä vaikka? Rahalla teetettäis, sanoisin.
^Enzo, Hamina?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2015, 21:08
Kirjoittaja Laku
CRV:stä takapyörän laakeri sökö.
Kilometrejä takana 20000.
Onneksi menee takuuseen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Syys 2015, 21:49
Kirjoittaja jalittam
Kävin eilen leimauttamas fiatin. Pyysin katsuria ettimään räminän aiheuttajan - todnäk oikealta kylänopeuksissa erottuu semmone pellin helinä lievästi monttusella tiellä, kun talo/aita/tms on lähellä tietä. No ei löytyny, ei rämissy iskaritestissäkään. Liekkö jarrukilpi tai jottai. Toi o viel pieni murhe.
Nosturilla pällistelin alustaa ja kirosin itteni ääneen huonosti tehdystä työstä. Oliopohjan tiivistys semisti epäonnistui keväällä, ku entrasin tulpan jenkat. Katsurin mielestä ei paha vuoto, olin eri mieltä. Kosteutta oli ja pari touhutippaakin. Käkkärissä oli 45% ero, pitänee tarkistaa nuo alkuperäiset vaijerit. Katsuri kehui auton siisteyden ja kunnon, vaik onkin jo vanhahko. Olin taas eri mieltä. Ilmastointikin tälle kaudelle koeponnistamatta keväisen tiivistejumpan jäliltä. Mut eipä tänä kesänä ilmastointia olis kaivannukkaan kuin yhtenä päivänä.

Mut pari sähkövikaakin tullu. Nopeusmittarin viisari jäätyy ajoittain paikalleen ja aiheuttaa tykytyksiä varsinki rajoituksen muuttuessa kameraosuuksilla. Kevyt neppaus mittariston päälle saa viisarin peliin mukaan. Onkohan tämä jonkilainen tyyppivika näis konsernikulkimissa, muilla vastaavaa? Mekaaninen vai sähköinen vika?
Lisäks muutaman kerran ajonesto ei deaktivoidukkaan. Liekkö antennin liitin hapettumaisillaan.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Syys 2015, 14:11
Kirjoittaja Tazio
Standard of the World heitti kierrepallon. Käyttävät muka euromitoitusta osissa. Jostain syystä turvavyön naaraspalan kiinnityspulttiin ei kuitenkaan sovi 20 mm ja 21 mm on väljä. Tuohon väliin jää konversitaulukon mukaan kaksi tuumakokoa. Veikkaukseni on 13/16, moista kun ei tähän hätään mistään löytynyt :(

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Syys 2015, 15:48
Kirjoittaja Pasi
Miten tuollaisesta 1987 vuosimallin Fiat Ducatosta saa hehkutulpat irti? Päällä menee rautakisko josta tulee virta hehkuille, ja se on taas kiinni jollain 15mm halkaisijalla olevilla pyöreillä muttereilla (jotka ei tunnu pyörivän mihinkään suuntaan).

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Syys 2015, 19:50
Kirjoittaja berliina
Kysy fiat forumilta

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Syys 2015, 21:58
Kirjoittaja vesamaan
Pasi kirjoitti:Miten tuollaisesta 1987 vuosimallin Fiat Ducatosta saa hehkutulpat irti? Päällä menee rautakisko josta tulee virta hehkuille, ja se on taas kiinni jollain 15mm halkaisijalla olevilla pyöreillä muttereilla (jotka ei tunnu pyörivän mihinkään suuntaan).
Greenthingillä on tehtaan korjausmanuaali, siltä vois kysäistä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Syys 2015, 07:36
Kirjoittaja sämpy
Tai kurkkaa hehkujen kuvaa:

http://www.ebay.co.uk/itm/4X-FIAT-DUCAT ... 1792864973

Onko niistä kierteet hajalla vai jotkut peitekannet päällä? Yleensä noi on 8 tai 10mm muttereilla, 15mm kuulostaa peitekannelta.

Muiden merkkien murheita: joko mainitsin, että neljän nollan volkkarissa oli 10 litraa vettä kabiinissa. Keskusteluilla löytyi 4 vikapaikkamahdollisuutta ja tässä oli ne kaikki.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Syys 2015, 16:13
Kirjoittaja Jiitee
Ei oikeastaan iso murhe ja ei ainakaan Ceedin piikkiin, mutta kartturin puolen
lokasuojasta löysivät anoppi ja naapuri pintamaaliin tulleen n. parin mm:n syvyisen
parkkipaikkapainuma-kolhun. Lienee tullut viime viikon vaimon Tampester-Hlinna reissulla.
Tekijä ei tietystikään jättänyt yhteystietojaan. :?
No hyvä, että se osui Kiaan eikä Alfoihin. Kuvaavaa Kian käyttisstatukselle on se, että
muut löysivät tuon klommon, ei me 8)


Jt

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Syys 2015, 22:13
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
VAG kärähti törkeästä päästötestihuijauksesta. Huhhuh :shock:

EPA:n mukaan yhtiön vuosina 2009-2015 myymissä Volkswageneissa ja Audeissa on "hienostunut ohjelmistoalgoritmi", joka tunnistaa, milloin auto on päästötesteissä.

Päästötesteissä auto säätelee päästöjen määrää, mutta normaalissa ajossa algoritmi ei säätele päästöjä samalla tavalla. Auton päästöt voivat olla jopa 40-kertaiset tavallisessa ajossa, EPA kertoo.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Syys 2015, 23:10
Kirjoittaja Tuomas K
Jaha. Ja syy tuollaiseen kötöstykseen lienee jotain sen suuntaista, että päästöpuhtaalla ohjelmalla ajettavuus tai tehot on jotain ihan muuta kuin pitäisi. Nyt sitten tehdään takaisinkutsu ja autoihin laitetaan uusi softa, jonka jälkeen on muutama miljoona onnellista vaginistia kun auton käytös on jotain muuta kuin mistä ostopäätöstä tehdessä oli puhe?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Syys 2015, 23:41
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Ja verottajakin voi kiinnostua kun sitä on huijattu päästöpohjaisissa autoveroissa ja käyttömaksuissa.
Niin ja se tärkein asia kai oli että piti ympäristöäkin niillä vähillä päästöillä suojella.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Syys 2015, 09:36
Kirjoittaja insinörtti
^ Et ole muutamaan vuoteen uutisia lukenut? Kaikki tätä tekee, ihan varmasti, koska uusien autojen todelliset kulutukset ovat nykyään keskimäärin 30 % normikulutuksia suurempia. Koko testimenetelmä on a) liian lepsu (sallii kaikenlaista vedätystä, jopa pelien poistaminen taisi olla sallittua???) b) tippunut kehityksen kelkasta (testissä ei ole ajovalot päällä, ilmastointi käytössä jne).

Esim. Giulietalle (TCT+bensaturbo) luvataan täysin ufoluokan kulutuksia, 4,3 maantiellä ja 6,7 kaupungissa. Ja huom. se kaupunkiajon kulutus pitäisi olla pätkäajon kulutus, testilenkki on vain 4 km ja liikkeelle lähdetään kylmällä koneella. Oikeassa elämässä hyvä jos tällaisessa ajossa saa tauluun alle 10 l lukeman ja kaikkien ajojen keskikulutus on minulla ollut 40 % normin lupaamaa suurempi. En silti usko, että autossa tai ajotaidossani on ihan hirveästi vikaa, kun se keskikulutus on 7,1 l/100 km. Normilukema vaan on ihan täyttä tuubaa ja kun 4-7 l lukemien päälle lisätään 2 l, niin ylitysprosentti on kova.

Autovalintojen ohjaaminen vähäpäästöisiin (=vähän kuluttaviin) malleihin on toki ihan kannatettava idea, mutta verotuksen pitäisi perustua realistisempaan mittariin. OK, uusien autojen välillä tämä toimii, koska kaikki huijaa, mutta uudet vs. vanhat peli on kaikkea muuta kuin reilu.