Sivu 56/84

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 08:51
Kirjoittaja jkk
glideslope kirjoitti:
jkk kirjoitti:Miksi ei giuliettaa? Volvon kanssa melkeen yhtä söpöt keulat ja hinnatkin aikalailla samassa haarukassa?
Työsuhdeauto kyseessä, ja koska takana on firman yhä jähmeä autopolitiikka, joka katsoo vain ilmoitettuja päästöarvoja ja oletettua jälleenmyyntiarvoa, karsii tämä (mielivaltaisesti) valtaosan merkeistä pois. - Siksi ei esim. Alfaa.
-joo, tämä harmittaa, mutta muuten töissä ollut pitkään mukavaa. :)

Vähän pienempää sporttia siis tekisi vaihteeksi mieli, ja koska valinta pitää tehdä rajoitetusta tarjonnasta, (Audi, Honda, Hyundai, Ford, Opel, Skoda, Toyota, VW, Volvo) löysin nämä kaksi em. ehdokasta mielestäni houkuttelevimpina malleina mukaan (max. hinta noin 35 Keur).

Muuttuuko tilanne jos mukaan otetaan bubbling under-kerhosta esim:
Opel Astra 1,6 Bi-Turbo (200 hv/300 Nm) man.
Honda Civic 5D 1,5 VTEC (Turbo 182 hv/300Nm) man.
Skoda Octavia RS TDI (184 hv/380 Nm) man.
Ford Focus ST 2,0 TDCi (185 hv/400 Nm) man.

Mielipiteitä?
OK, i see. Jos toyota on hyväksyttyjen listalla, niin tämä uusi c-hr crossoveri voisi olla myös kokeilemisen arvoinen hybridi eco vehje :)

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 11:14
Kirjoittaja Kivijärvi
+ Volvo v40 - "kaikki on oikein"-fiilis vakuuttaa, mainio ajaa.
+ Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
+ Toyota Prius jokerina mukaan, sekin on omalla tavallaan hyvin toteutettu
+ Hyundai i30. Tästähän on tulossa sporttia, "M-B Cla-tappaja" ym.
+ VW Beetle
- kaikki muut

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 12:08
Kirjoittaja Xehpuk
Kivijärvi kirjoitti: + Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
Tää näyttää erehdyttävästi Hondalta. Mallimerkintäkin on Hondaa :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 12:14
Kirjoittaja Kivijärvi
^ No ei muuten näytä.. Kaikki Hondat on rumia, C-HR hieno. Viimeksi tällä viikolla yritin innostua Hondasta, mutta osoittautui mahdottomaksi. Poikkeus sääntöön on HR-V, jonka sisusta on oikein miellyttävä. Uusi Civic menee metsään niin monessa kohtaa ettei pysty ymmärtämään. Ja kuinka upea se avaruus-Civic 2006-> olikaan /on.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 12:16
Kirjoittaja glideslope
Kiitos kommenteista!

C-HR:stä olen ottanut kylmätyypit, ja ihan on mielenkiintoisen oloinen laite. Sporttisuudesta olisi tämän kohdalla tingittävä, mutta sinällään kyllä kiinnostaa.
Gt-86 ei ole kaksiovisena listalla ja muutenkin takapenkille on yhä käyttöä.
Hyundai i30 on varmasti hyvä uutuus, mutta ei innosta. Fastbackit yms. tulevat ilmeisesti vasta ensi vuonna?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 14:21
Kirjoittaja palkus
Jiitee kirjoitti:
palkus kirjoitti:500x maliit ovat kuulemma liian tyyriitä. Uusi corsa on myös aiheuttanut kiinnostusta :? Nuot 500L mallit on sopivassa hinnassa ja lounge-varustelu ihan ookoo. Imo.
Muijahan sen sitten valitsee, mun tehtäväksi jää vain vahtiminen, ettei mitään aasian kikotinta parkkiruutuun ilmesty. :-D Dacian kyllä hyväksyn, mutta emäntä ei innostunut :mrgreen:
Jätä nyt viimein se "kiristävä" aasiapanta pois niin hyviä vaihtoehtoja on paljon lisää... :mrgreen: :wink:
Muija vaan vähän kiusoitteli mua, kun rupes jostain netin listasta luettelemaan "vaihtoehtoja": "Mikäs se nyt pitäis ostaa? tojota, kia, mazda, skooda jne" Katteli siinä pirulinen ilme päällä, kun meikäläisen ilme synkkeni enemmän ja enemmän. Joo, mulle noit on ihan ilmaa, en arvosta, enkä näe lisäarvoa menetetylle rahasummalle. Meidän talouteen ei siis pitoautoksi tule idänihmettä eikä saaressa tehtyä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 14:22
Kirjoittaja Albertolli
^Mikäs vika esim. Jaquaarissa on? :(

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 14:24
Kirjoittaja palkus
^no ei kyllä kiinnosta pätkääkään :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 14:25
Kirjoittaja Polforea
^^Huhu kertoo, että täysmoottorin takimmaiset tulpat on vähän pirulliset vaihtaa. Ja pikkukoneiden (3.2-4.0l V8:t) jakopäät ja nikasilit on vähnä hazardeja.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 16:22
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vähän nousi autokuume tuossa joku vko takaperin, mutta ohihan se sitten meni. Jos ajaisi tuon BOOn paaliin sitten viiden vuoden päästä. Kuukausierät ja arvonalenemat ahdistavat nykyään enemmän kuin vanhan ruoskan kuljettaminen.

Aika iso oli hyvityshaarukka tällä kertaa: paras hyvitys oli melkein kaksinkertainen huonoimpaan verrattuna. Toki tähän vaikuttaa se, että osa kohteista oli käytettyjä ja osa uusia. Kohteina uusi Giulia, käytännössä uusi Giulietta MA, käytetty Giulietta QV, uusi Giulietta Veloce, uusi Jaguar XE, käytetty 308 GTi, käytetty C-Meisseli sekä käytetty Mégane GT. Muita (semi)kiinnostavia autoja olisivat ehkä olleet BMW i3 sekä Lexus IS300, mutta niistä ei löytynyt sopivia.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 20:31
Kirjoittaja fahlsjy
Polforea kirjoitti:^^Huhu kertoo, että täysmoottorin takimmaiset tulpat on vähän pirulliset vaihtaa. Ja pikkukoneiden (3.2-4.0l V8:t) jakopäät ja nikasilit on vähnä hazardeja.
Se on vaan huhua :mrgreen:
Mulla vuonna 2000 kasatulla nikasil motilla kymmenes ajokausi menossa ja jakopään kamatkin on alkuperäiset. Tulppajumppa on ahdetussa 48tkm välein mutta ei mun mielestä mikään paha, riippuu tietty jonkunverran siitä minkälaisessa kopassa voimalähde sijaitsee.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 26 Elo 2017, 21:22
Kirjoittaja Polforea
Sun tulppajumppa ei oo validi, kun kolmannes pytyistä puuttuu :P. Tuo huhu koskee siis nimenomaan V12 -konetta, siitä en tiedä, mitä versioita niistä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 27 Elo 2017, 19:49
Kirjoittaja fahlsjy
No just, täysmoottoristahan se olikin kyse... :oops:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 28 Elo 2017, 20:10
Kirjoittaja Stiletto
Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 28 Elo 2017, 20:14
Kirjoittaja jkk
Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Ai niinq quadrifoglio verde, distinctive, super, veloce ?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 28 Elo 2017, 21:08
Kirjoittaja Stiletto
jkk kirjoitti:
Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Ai niinq quadrifoglio verde, distinctive, super, veloce ?
ei kai noi nimet liity työntekoon ? Kuulostaa pikemminkin hauskanpidolta :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 29 Elo 2017, 08:56
Kirjoittaja Farina
Stiletto kirjoitti:Mie kierrän kaikki autot kaukaa joiden mallinimeen on ympätty joku Business, momentum tms. yybernimike. Kuulostaa jo lähtökohtasesti erittäin tylsiltä autoilta. :( (eihän työnteko voi olla hauskaa?)
Ymmärän toki että nimikkeet vetoaa juurikin leasing/työsuhde autoilijoihin.
Tuskin ne nimikkeet kehenkään vetoaa. Niiden takana on vaan usein hyvä varustepaketti järkevään hintaan. Kuka vaan voi tilata kyseisen paketin, ei tarvitse olla työsuhdeautoilija. En usko, että esim. uutta 1-sarjan Bemaria kukaan tilaa ilman Business-pakettia.
- BMW 118i 28 301€
- BMW 118i Business, 29 393€
Erotus: +1092€
Erotuksella saa
* LED-ajovalot
* LED-sumuvalot
* Parkkitutka
* Vakionopeussäädin
* Säilytystilapaketti
* Automaatti-ilmastointi
* Servotronic
Ihan toinen keskustelu on se, että miksi osa näistä varusteista on Business-paketin alla, eikä vakiovarusteena. Mutta näin se on kaikkien premium-merkkien kanssa (jopa Giulia).

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 29 Elo 2017, 11:05
Kirjoittaja Stiletto
Juu ymmärrän toki mutta MIKSI varustepaketit on nykyään nimetty tolleen??
Ennen autoissa oli L GL GLX joka kuvasi samaa asiaa. Paljon selkeenpää:L oli perusmalli, GL mallissa oli galvanoitulista sivussa ja GLX.ssä 2 listaa ristissä GTI oli sitte se sportpack. Ei mulle ainakaan kerro että mikäero on Summum, momentum, business, districrible yms.visia, planetarium, höpöhöpöt.
Sen mie sentään tiiän että viimisin mallisarjan Volvo on aina Classic. Siitä tietää että uusi julkastaan seuraavaksi. :-D :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 31 Elo 2017, 20:53
Kirjoittaja Vainio
Tjoo, pitkällisen erilaisten nelipyöräisten peltilaatikoiden ihmettelyn ja koeajojen jälkeen loppusuoralle jäi kolmesta kehonsiirtimestä valittavaksi minkä sitä ottaisi Alfan seuraajaksi. Toki 159 on vielä pihassa, mutta se löytynee lähiaikoina myytävien autojen osastolta.

Kolmikossa oli X1 118d xdrive penari, Avensis ja 508 pökötti. Ja matkaan näistä kolmesta lähti sitten tuo pösö.
Ja miksi sitten valinta päätyi pösöön? Pösössä vaikutti saavan ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille noista kolmesta.
X1 ei oikein tarjonnut mitään kovin erikoisen hienoa laatuelämystä lukuun ottamatta napakkaa ajettavuutta ja nelivetoa. 18d kone on laiska ja ajoittain pahalta kuulostava nakutin. Pappakalsaripenkit ja ahtaanpuoleiset, kohtuullisen meluisat ja muoviset sisätilat pudottivat bemarin jatkosta kun pelkkä hauska ajettavuus ei tällä kertaa ollut auton valintaperusteena.

Avensikseen (vm. 2014) ei sitten vaan pystynyt lähtemään vaikka kuinka koitin aatella, että ostetaan nyt sitten maineensa perusteella ikiliikkuja johon ei esson baarin huhujen mukaan tarvi tehdä ikinä mitään remonttia. Mut on se vaan vähän karu auto ja maksaa ajokilometreihin nähden aivan liikaa. Tojo pitäis ostaa ihan uutena, koska siinä näyttää arvo säilyvän niin hyvin ettei käytetyn ostossa ole mitään järkeä :-D
Tästä kolmikosta kaikkein huonoin ajettavuudeltaan. Urat löytyy Avensiksella aika helposti, eikä sekään mikään hiljainen kulkija ole motarivauhdissa. Sorateillä ajaessa kuulostaa pakasterasialta jonka kylkeen ropisee sora.

Pösö olikin sitten melkoinen kompromissi, mutta oikein mukava, hiljainen ja suoraan kulkeva laite kohtalaisen mukavilla puolinahkapenkeillä.
Kestävyydeltään huonossa maineessa oleva THP kone on yllättävän terhakka ja pelaa automaatin kanssa eleettömästi. Noissa 508:ssa on ilmeisesti useampia versioita penkeistä, koska kävin koeistumassa toista vastaavaa pösöä ja sen penkit olikin todella oudon malliset?
Katotaan nyt sitten miten huono kone tuo nyt sitten oikeasti on. Pitäähän sitä jotain jännitystä olla autoilussa :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 06 Syys 2017, 14:32
Kirjoittaja Waverunner
Kenelläkään kokemusta mersun CLS sarjasta?

Siis nythän niitä rupeaa saamaan alle parinkymmenen tonnin...

Lähinnä tässä kyselen, että sattuuko joku tietämään että onko noissa millaisia
tyyppivikoja? Onko korjaukset / huollot miten kalliita? Mikä CLS malli kannattaisi / ei
kannattaisi ostaa jne...? Tuttavilla / kavereilla kokemuksia?

Kiitos paljon etukäteen kaikille autotietäjille myös Alfan ulkopuolelta!

Waverunner

Lähetetty: 06 Syys 2017, 15:38
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Eikös ne sydämeltään ole E-sarjalaisia? On kyllä hienoja ehdottomasti!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 06 Syys 2017, 16:05
Kirjoittaja lerppu
Ex-naapurilla oli W219 CLS aikanaan. Ihan kivan näköinen peli, letkeä ajella. Automaageissa pulmia alkupään malleissa, korjattu 2006 eteenpäin. (Jäähdytysvuotoja taisi olla, glykoli pääsi laatikkoon sisään.) Sinänsä alkupäänkin 350 V6 kone on mainio, sellainen oli itselläni ML:n nokalla aikoinaan. TwinSpark btw. 2006 eteenpäin ko koneeseen on liitetty kirjaimet CGI, en tiedä niistä mitään. Bensakonehan tähän selkeesti kuuluu, V8 kuulemma (en ole ajanut, mutta moottoripää-ystäväni kokeili mokomaa kun vaihtoi GT Mustangin lopulta C6 Corvetteen) hyvin sivistynyt ja oikeasti hyvä kulkemaan. Jos lompakko kestää, niin hanaa vaan! Diesel CLS:ssä vaatii kaveriksi vetokoukun, kattotelineet ja isoimman lumiharjan mitä Suomesta löytää...

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 06 Syys 2017, 16:55
Kirjoittaja Stilo
Waverunner kirjoitti:Kenelläkään kokemusta mersun CLS sarjasta?
Vanhemmassa W219 menee W211 E-sarjan tapaan alustanosaa menee jonkunverran. Uudemmissa (W212/W218) kestävämpää alustaa.
Airmatic on aika kallis jos jotain hajoaa, takapään jousitus tais olla semmonen, että jousipalkeiden vaihtoon tarvii irrottaa apurungonkin.
OM642 diiseli on muuten asiallinen laite, mutta öljynjäähdyttimiä vuotanut(V sisällä, tarvii purkaa imusarjat jne), swirli moottoreita menny.
M272 bensa V6 taas on alkupäässä oliko johonkin 2008? asti potentiaalinen jakopääongelma jossa tasapainoakselin ketjupyörä kuluu, remppa on kallis sillä jakopää koneen takapäässä ja ketjupyörää ei saa kuin koko tasapainoakselin mukana. Jotain imusarjan läppäjuttujakin tuossa V6 bensassa tais olla ollut.

CLS karmittomat lasit syö jonkunverran tietty lasinnostimia, ei tosin kauhean kallis remppa korjata.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 06 Syys 2017, 19:46
Kirjoittaja Josef Matula
^

Nuohan eivät onneksi kaikki ole Airmaticeja, mutta V8:t vissiin on vakiona ilmajousin.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 09:26
Kirjoittaja Waverunner
Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...

On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.

Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D

Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...

Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?

Waverunner

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 09:39
Kirjoittaja Polforea
Waverunner kirjoitti:Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Bemarinostamisen muistilista:
1) 6zyl rivikone, etenkin käyttöautoon.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 09:52
Kirjoittaja _rico
Waverunner kirjoitti:Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...

On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.

Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D

Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...

Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?

Waverunner
Sinuna suuntaisin katselun saksan maalle. Noi on Suomessa olleet niin älyttömän hintaisia uutena, että valikoima on hyvin rajallinen.
Mobilessa myynnissä pelkkiä CLS:siä noin 3200 kpl.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 10:01
Kirjoittaja Dfin
Waverunner kirjoitti:Kiitos kaikille tähän CLS kysymykseen vastanneille...

On tämä hieno palsta ja vähän säälittää vaihtaa mahdollisesti Alfasta johonkin toiseen mutta kun ei noita vähemmän ajettuja
159:ä taida enää olla ja tuo uusi Giulia houkuttaisi mutta en autoon viitsi laittaa +40 euroa.

Nyt tuollaisen CLS:n saisi alle 25 tonnia jopa V8 koneella ja kun työmatka on se 15 km niin se on oikeastaan ihan se ja sama millä
moottorilla sitä ajaa ;=D

Jos tulee tuosta CLS:stä vielä jotain mieleen niin laittakaa vaan viestiä. Sen kuulin joltain automyyjältä, että tosiaan noita ikkunannostimia
hajoaa joskus...

Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?

Waverunner

Cls himoitsen itsekin. Olen vaan vahvasti sitä mieltä, että kyseiseen autoon riskistä huolimatta se Airmatic kuuluu olennaisena osana. Jos olis sellanen, johon airmatic-rempat tehty niin tietysti paras. Isoon tyylikkääseen sedaniin kuuluu mielestäni ilmajousituksen mukavuus, josta voi joutua välillä maksamaan pidemmän pennin :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 10:56
Kirjoittaja Waverunner
Polforea kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:Mitäs sanotte sitten vertailusta BMW645/650 vs MB CLS?
Bemarinostamisen muistilista:
1) 6zyl rivikone, etenkin käyttöautoon.

Tämä meni multa ohi, mitäs Polforea tarkoitit?

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 11:10
Kirjoittaja mattijus
Eiköhän tuossa verrata pnv:n rivi6:n yleiseen huolettomuuteen vrt. saman merkin muut moottorit.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 11:10
Kirjoittaja Polforea
Bemarilla kutoskoneet ovat perinteisesti tupanneet olemaan vähiten jännittäviä ja käyttöominaisuuksiltaan parhaita kompromisseja. Eihän niistä kaikista täyskoneista (V12) jakopäät mene, mutta turhan usein hintaansa nähden. Jostain syystä ymmärtääkseni myös mm. Valvetronic tuppaa olemaan kestävämpi kutosissa ja helposti jonkinasteinen murheenkryyni rivinelosissa ja V-koneissa. Suoraruiskuissa (N53, vissiin myös N54 ja N55) menee kutosissakin tosin puolat ja suuttimet ja N-koneissa ylipäätään kallis vesipumppu jännittää siinä 150-200tkm välillä. N54:ssa (3.0 tuplaturbo) on pari muutakin vakiomurhepaikkaa, joten itse käyttöautossa jättäisin senkin mielelläni väliin ja tähtäisin N52/N53/N55 -linjalle. Esim. Bilteman sivut kertoo yleensä rekkarilla moottorikoodin, sieltä on helppo tarkistella.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 12:43
Kirjoittaja savijo-r
Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 13:46
Kirjoittaja Waverunner
savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?

Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 13:51
Kirjoittaja savijo-r
Waverunner kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?

Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!

Lähinnä ÄSSÄn jälkeen sen huomaa ihan oven sulkemalla. :-D
Muutenkin jotenkin... miten sen sanoisi... rimpulan oloinen.
Ei tunnu Mersulta?

Ehkä odotin isolta autolta liikoja??????

Käy kokeileen molemmat. -06 S-mallitkin ovat jo vallankin haettuna kohtuu hinnoissa.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 08 Syys 2017, 13:55
Kirjoittaja Waverunner
savijo-r kirjoitti:
Waverunner kirjoitti:
savijo-r kirjoitti:Itsekkin suunnittelin CLS:än hankkimista siihen saakka, kunnes ajoin sellaista ja -07 S mallia samana päivänä.
Siitä lähtien CLS:ät ovat olleet poissa nettiauto hauista.

Edelleen hyvän näköinen mutta laaduttoman tuntuinen käteen.
ÄSSÄ on edelleen listoilla.
Mitäs meinaat tuolla laaduttomuudella?

Itseäni tuossa vähän häirinnyt sellainen "pappamainen" sisusta eli usein siinä kojelaudassa käytetty jotain puun jäljitelmää mikä tuohon
sporttiseen ulkoasuun ei oikein sovi!



Lähinnä ÄSSÄn jälkeen sen huomaa ihan oven sulkemalla. :-D
Muutenkin jotenkin... miten sen sanoisi... rimpulan oloinen.
Ei tunnu Mersulta?

Ehkä odotin isolta autolta liikoja??????

Käy kokeileen molemmat. -06 S-mallitkin ovat jo vallankin haettuna kohtuu hinnoissa.

Joo, no eiköhän S ole se ässä! Se on vaan jotenkin jo niin helvetin ison oloinen auto ja joku sellainen sporttisuus puuttuu ainakin niistä vanhemmista. Joskus joku autokauppias sanoi (Veho Pitäjänmäki) , että jos ei ole varaa laittaa Ässän huoltoon 2-3 tonnia niin kannattaa ostaa vaikka joku japanilainen ritsa!

Itseäni tuossa CLS:ssä nimenä hämännyt myös se, että tuo viimeinen kirjain viittaa myös S sarjaan ainakin mielikuvissa ja eihän tuo CLS todellaakaan mikään pieni auto ole ;=D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 12:46
Kirjoittaja palkus
kuinkakohan uusia ovat 500L viimmisimmät maahantuodut? Edelllisen maahantuojan touhuja taitaa olla ja onko ne sitten -14 vai peräti vielä -15 ?
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 13:55
Kirjoittaja Kivijärvi
Eiköhän se e-torq ole pääsyyllinen. Ei ole ollut esillä, ei ole kuultuja tai luettuja kokemuksia. Ainakin multiairin verran luotettavampi. Kyllä tuolla varmaan pääsee ellei kovin kiirettä yleensä pidä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 15:23
Kirjoittaja Macela
Xehpuk kirjoitti:
Kivijärvi kirjoitti: + Toyota C-HR vetoaa tyylin puolesta. Kautta aikain hienoin massa-Toiota.
Tää näyttää erehdyttävästi Hondalta. Mallimerkintäkin on Hondaa :-D
Kivijärvi kirjoitti:^ No ei muuten näytä.. Kaikki Hondat on rumia, C-HR hieno.
Eheei näytä :lol: Vähä vanhat kommentit mutta pakko puuttua.

Kuva

Kun yhdistää Civicin viistoperineen, HR-V:n maastoautomaisuuden ja päälle loput Toyotaa niin tulee Toyota Civic-HR-V, eli lyhemmin C-HR.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 15:31
Kirjoittaja Kertsu
C-HR näyttää luonnossa ihan erilaiselta kuin kuvissa, ainakin takaa. Ei se minustakaan Hondalta livenä näytä :mrgreen:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 16:45
Kirjoittaja jkk
Ihan se ja sama miltä näyttää, se on hieno ja tuntuu hienolta ! Samaa sanovat uusista alfoistakin, mm. Alfa 320:stä eiku....giuliasta tarkoitan :mrgreen:

Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 19:59
Kirjoittaja Tazio
Kertsu kirjoitti:C-HR näyttää luonnossa ihan erilaiselta kuin kuvissa, ainakin takaa. Ei se minustakaan Hondalta livenä näytä :mrgreen:
Ei minustakaan. Muotoilu on samanlaista predator-elokuvia ja mangaa fanittavan sake- ja upper-päissään riehuvan art-college graduaten jälkeä kuin Lexuksella

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 20:10
Kirjoittaja Kertsu
^ Hmm, olisikohan minusta sitten muotoilijaksi Toyotalle jos alkaisin hörppimään sakea? Predator- ja mangafani jo olenkin :mrgreen:

Tosin taidekoulukin on käymättä :roll:

Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 20:34
Kirjoittaja AVe
Ei taida CHR: n muotoilijakaan olla taidekoulussa aikaansa viettänyt, sen verran on kamalan näköinen laitos linjalta ulos tullut.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 20:42
Kirjoittaja Kertsu
Noh, noh, ei se nyt niin ruma ole :-D

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 22:19
Kirjoittaja Alfissimo
Monesti optikolla käynti auttaa kummasti 8)

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 09 Syys 2017, 22:24
Kirjoittaja hjpp
On se. Muutaman viikon olen työkaverin uutta hankintaa katsellut ja ihmettelen joka päivä, miten joku on keksinyt sellaisen ottaa tuotantoon.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 10 Syys 2017, 09:59
Kirjoittaja Jiitee
^ Myy silti kuin simaa.... katsokaapa sekä Auris Hybridin ja tuon CHR:n myyntilukuja. Toyota goes strong :wink:

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 10 Syys 2017, 10:06
Kirjoittaja Kivijärvi
Oliskos näissä japanilaisissa nyt kuitenkin joku sellainen koukku, että muotoilu kantaa ajassa pidemmälle..? Opelin Astra on minusta hyvä esimerkki muotoilusta, joka ei kestä aikaa. Jokainen malli on tullessaan ollut pirteä, erottuva ja hyvännäköinen. Harmi vain kaikki katoaa vuodessa ja auto näyttää yksinkertaisesti tutulta ja tavalliselta. Hondalla on aiemmin ollut maltillisempi ote muotoiluun ja monet Accordit ovat edelleen hienoja. Se 2006 vuodeksi tullut Civic on paremman näköinen kuin kaksi seuraavaa sukupolvea. Liekö vieläkin nykyaikaisimman näköinen. Ja olihan se outo näky 2005 autolehtien sivuila! Tätä samaa outoutta olen näkevinäni C-HR:ssä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 10 Syys 2017, 19:05
Kirjoittaja Aquatica
Ajelin tossa Jazzin ohi motarilla.

Tein havainnon: Jazzin perse näyttää enempi CHR:ltä kuin sivikki. Siis liikenteessä.

Re: Autonvaihtoketju

Lähetetty: 16 Syys 2017, 00:08
Kirjoittaja palkus
palkus kirjoitti:kuinkakohan uusia ovat 500L viimmisimmät maahantuodut? Edelllisen maahantuojan touhuja taitaa olla ja onko ne sitten -14 vai peräti vielä -15 ?
Vammalassa olisi melkiiste ajamaton 500x kohtuuhinnalla? Ei näytä oikein kelpaavan kellekään, liekö syynä tuo lisävarusteena ottettu tummanharmaa pohjamaali ja popstar+etorq.
Tätä tiedusteltiin, mutta väliraha-olettama oli kyllä :roll: Tietysti paikanpäälle karauttamalla vois päästä tolkullisuuteenkin, mutta jäi vähä semmonen maku, että ilman vaihturia kannattais
kauppa tehä.
Ööö. Mites noit valohommat nykyjään? Jos vaihtoehtoina on joko halogeenit tai lisärahalla bi-xenonit, niin onhan noit 25w xenonit sentään ne paremmat? Siis pesureita ei olisi/saisikaan, niin eikö silloin heikkotehoisemmat xenonit? Sitten toinen juttu: ilmeisesti webasto/eper, jos ottaa, niin on saatavilla vain kakella. Ajastusmahdollisuus siis puuttuu :shock: Automyyjä meinas, että kyllä sen ajastuksen siihen jotenkin saa vempuloitua, ehkä. Mutta onkohan takeloitu nykyjään nämätkin siten, että ei onnistu helpolla?
Tapetilla oleva kehonsiirrin on -18 mallinen ja siis päivittynyt, eikä kaikki kommervenkit tainnu olla ihan vielä selvillä :-D