Autokeskus

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Oliko?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ei oo, ei oo, tilaukseen, tilaukseen...

Tietenkin rohkea työnjohtoja olisi saattannut takapuolituntumalla tilailla jo vähän etukäteen. Näin niin kuin yhtään vikojen luonteesta tutustumatta...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Itse vein miton autokeskus konalaan 23.12 näytille kun takaluukussa oli pieni "kupru/ruoste". Ottivat fotoo ja lupasivat olla yhteydessä jatkosta. Itse olin aivan varma että vastaus olisi "kiveniskeymästä" johtunut, ei takuu. Eilen ilmoiteltiin että menee takuuseen ja varattiin 2.1 aikaa maalaukselle :shock: plussat siitä konalaan 8) autona mito qv -11

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ovat siis viimein myöntäneet, että luukun maalauksessa on ongelma. Jokuhan täälläkin kirjoitteli, että joutui huomattavasti uudemman auton maalikupruista tappelemaan. En pysty muistamaan, menikö se silloin edes takuuseen, varmaan Mito-ketju kalhlaamalla löytyisi tai jos osaa (minä en) hakua käyttää hyvin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jotkut kohdat auton koria jää välillä kokonaan ilman sinkkiä kun tiettyjä kohtia korista joudutaan viimeistelemään sinkityksen jälkeen jolloin sinkki hiotaan siitä kohtaa pois. Myös itse sinkkipintaan on saattanut tulla ongelma sen odottaessa maalausta pidemmän tovin. Ja sitten vielä jos erinäisten sattumien vuoksi myös siihen päälle tulevat yleensä sähkövarausmaali ja pohjamaali ei onnistu kunnolla, jolloin tuollaista tapahtuu.
Pari vuotta sitten näin uuden käyttämättömän Piaggio, tai vastaavan mopoauton liikkeessä myynnissä joka oli alkanut ruostua tuulilasin reunalta.. Uusi käyttämätön 'auto'.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Ak Olarista minulle tulee mieleen etteivät halua olla Alfojen kanssa tekemisissä, sen verran nuivaa on toiminta kun Alfaan haluaa jotain ostaa tai huoltoja tilailla. Isälläni on Nissani (~20:nes) ja näille huoltoa tilaaville tarjotaan pullakahvitkin sekä sijaisauto ilmaiseksi. Alfaan kun menee kysymään öljyjä ja suodinta vietetään varaosatiskillä lähes tunti, saadaan kolme kertaa väärä öljypönäkkö ja suodin on nissan micraan. Valitettavasti en kyllä asioi Olarissa kuin pakosta, Konalassa pelaa nykyään todella hienosti kun vaihtoivat varaosamyynnin toiselle puolelle taloa Bemarin varaosien kanssa samaan, siellä on varaosamyyjällä asenne kohdallaan (tietotaito myös) ja hakemani jarrupalat ja huoltotarpeet löytyi 5 minuutissa....samaa oltaisiin varmaan vielä olarissa etsimässä. Hämeenlinnassakin oli melkoista opettelua, täällä helpotti kun oli vanha öljypönttö mukana, siitä saatiin "koordinaatit" mitä ollaan hakemassa.

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja peksu »

G. vuosihuollettu. Valituksen kohteet vietäessä bensaluukun jumittelu lukosta ja rämisevät oviverhoilut kaiuttimien kohdalta.
Molempiin paikkoihin olikin joku tehtaan tiedote; bensaluukkuun vaihdettiin uusi sarana :shock: (auttaako tämä lukon jumitteluun; ken elää se näkee..) ja oviverhoiluihin joku tehtaan korjausjuttu. Uutena asiana pyytämättä ja yllättäen vaihdekepin kaavion irtoilu, osa tilattu. Vähän siinä oli tuntunutkin jotakin löysyyttä, mutta nyt se tosiaan jäi heti käteen kun otin huollon jälkeen ekan kerran kiinni siitä.Tainnut huoltaja ottaa kunnon testiotteen nupista; no hyvä että tuo(kin) menee takuuseen.

Huomenna katsastukseen...

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja TommiS »

UupunutRomeo kirjoitti:Ak Olarista minulle tulee mieleen etteivät halua olla Alfojen kanssa tekemisissä, sen verran nuivaa on toiminta kun Alfaan haluaa jotain ostaa tai huoltoja tilailla. Isälläni on Nissani (~20:nes) ja näille huoltoa tilaaville tarjotaan pullakahvitkin sekä sijaisauto ilmaiseksi. Alfaan kun menee kysymään öljyjä ja suodinta vietetään varaosatiskillä lähes tunti, saadaan kolme kertaa väärä öljypönäkkö ja suodin on nissan micraan. Valitettavasti en kyllä asioi Olarissa kuin pakosta.
Just näin. Olen yrittänyt saada itseni ymmärtämään Olarin AK:n huollon toimintaa ja motiiveja kahden Fiatin ja yhden Alfan osalta.
Jälki on ollut synkkää, ja ylimääräisiä huoltokäyntejä näiden autojen osalta on kuusi kappaletta ihan vaan siitä syystä, että asiakasta ei ole tippaakaan kuunneltu, vikoja on vähätelty ja suorastaan pyritty olemaan korjaamatta.
Punto Evo Sportin Blue & Me moduulin selkeästä rautaviallisuudesta epäiltiin asiakkaan omaa käyttövirhettä asiodessani kolmatta kertaa aiheesta, ja siinä vaiheessa oli pakko pommittaa huoltoneuvoja nurkkaan tenttaamalla hänen tietoutensa Fiatin ja Alfan Blue & Me:stä.
Turbo-Bravon nestevuotojen "korjaaminen" kolmeen kertaan Olarissa aiheutti massiivisen keittämisen tien päällä, ja sitä myöden kansipahvin vaurioitumisen. Nyt olen luovuttanut Olarin osalta. Huollatan vastaisuudessa autoni jossain muussa toimipisteessä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfissimo kirjoitti:Oliko?
Kyllä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

peksu
Viestit: 623
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja peksu »

Eilisen huollon jälkiä ihmettelin tänään katsastukseen mennessä... Eikö niitä rasvaisia sormenjälkiä voisi pyyhkiä pois :evil: . Komean näköistä valkoisessa autossa, kun konepellin etureunassa ja sen edessä olevassa osassa kymmenkunta mustaa sormenjälkeä, lisäksi bensaluukun ympäristössä vielä lisää. Vanteissakin oli kaikissa rasvaiset jäljet; no näkipähän ainakin, että jotakin on tehtykin...

Bensaluukun saranan vaihto näköjään oikeasti korjasi jumittelun ja nyt luukun toiminta on huomattavan jämäkkää ja täsmällistä. Myös oviverhoilujen pärinät ovat ainakin toistaiseksi hävinneet eli plussat AK:lle toimivista korjauksista 8) .

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Eilen kyselin Autokeskuksen nettisivujen kautta 156:n pakoputken haitariosassa olevaa kannatinta. Vastasivat Konalasta nopeasti sähköpostilla, jossa oli kuva osasta varmistukseksi oikeasta osasta. :-D
Hinta oli kyllä suolainen 74 euroa, yhdestä putken kannattimesta. :? Ja pitää käydä tilaamassa paikanpäällä.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

tarvinnee tännekkin kirjoitella, ftcf_llä on enemmän tarinaa liittyen Bravon omistamisen ihanuuteen, kuten vaihteistorempan aikataulutukseen liittyen jne :mrgreen:

Näköjään se Alfalla parempi palvelu, ilmeisesti sen tekokukan toiselle puolelle siirtyminen vaikuttaa :mrgreen:

Toi uus kehonsiirrin tuotiin helsingistä tampereelle, ja mukana oli tulossa myös kesäkiekot. Joita nyt vieläkään ole tänne hämäläisiin maisemiin saatu, mutta enivei. Lisäksi navin usb-johto on jossain, ei tietoa missä. Myyjä on kyllä itsestään pitänyt hyvää meteliä, ts. soitellu melkein päivittäin väliaikatietoja että ei ole renkaita vieläkään tullut, ja johto jostain kaivetaan :mrgreen: Lisäksi kun uunona kyselin mitenkäs ne navin karttojen päivittäminen jne, oli kaivellut että ikuiset päivitykset pitäs kuulua ja katsotaan niiden hankkiminen sitten kun johto tulee... :shock:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mun kesäkumit jäi AK:n hotelliin keväällä 2011 odottamaan kautta ja kun kausi alkoi, homma oli siirretty Vianorille. No ne oli keksiny roudata rinkulat Tampereelle (koska auto oli rekattu Tampereen AK:n piikkiin 2010). Soittelin sit sinne ja tänne, kunnes joku Konalassa keksi hoitaa asiat mun puolesta kuntoon eli etsi kiekot ja kuljetutti ne Olarin Vianorille. Saipa vielä Vianorin soittamaan mulle, että "koska sopisi vaihto". Kiesinhän mä ostin Olarista.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Vode »

JackFry kirjoitti:Hinta oli kyllä suolainen 74 euroa, yhdestä putken kannattimesta. :? Ja pitää käydä tilaamassa paikanpäällä.
Varmaan siksi pitää käydä "tilaamassa" paikanpäällä kun haluavat siitä rahat etukäteen ennenkuin sitä edes tilataan. Joku vois kysyä onko tuo edes laillista varsinkaan kun "tilatulla" tuotteella ei ole minkäänlaista palautusoikeutta, edes silloin kun saat sen osan tiskillä käteen.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

h_lauri kirjoitti:Mun kesäkumit jäi AK:n hotelliin keväällä 2011 odottamaan kautta ja kun kausi alkoi, homma oli siirretty Vianorille. No ne oli keksiny roudata rinkulat Tampereelle (koska auto oli rekattu Tampereen AK:n piikkiin 2010). Soittelin sit sinne ja tänne, kunnes joku Konalassa keksi hoitaa asiat mun puolesta kuntoon eli etsi kiekot ja kuljetutti ne Olarin Vianorille. Saipa vielä Vianorin soittamaan mulle, että "koska sopisi vaihto". Kiesinhän mä ostin Olarista.

eli onneksi on vielä kesärenkaiden vaihtoon aikaa.... :silly:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Joo. Tohon meni pari viikkoa...onneksi oli kitkat niin ei ropissut.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

Tomlau kirjoitti:Itse vein miton autokeskus konalaan 23.12 näytille kun takaluukussa oli pieni "kupru/ruoste". Ottivat fotoo ja lupasivat olla yhteydessä jatkosta. Itse olin aivan varma että vastaus olisi "kiveniskeymästä" johtunut, ei takuu. Eilen ilmoiteltiin että menee takuuseen ja varattiin 2.1 aikaa maalaukselle :shock: plussat siitä konalaan 8) autona mito qv -11
Perjantaina sain auton takaisin ja vielä pestynä 8) En ainakaan vielä ole havainnu mitään eroja maalissa tai valuja 8)

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Vode kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Hinta oli kyllä suolainen 74 euroa, yhdestä putken kannattimesta. :? Ja pitää käydä tilaamassa paikanpäällä.
Varmaan siksi pitää käydä "tilaamassa" paikanpäällä kun haluavat siitä rahat etukäteen ennenkuin sitä edes tilataan. Joku vois kysyä onko tuo edes laillista varsinkaan kun "tilatulla" tuotteella ei ole minkäänlaista palautusoikeutta, edes silloin kun saat sen osan tiskillä käteen.
Aamulla kun nilkutin paikallisen putkan pihaan, niin huollon kaverilla oli pöydän vieressä lappu jossa syyksi mainittiin lukuisat hakemattomat osat.

Varastonarvot kohilleen kun laturin- ja apulaitehihna kiristimineen ei ole edes hyllykamaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Meille tuli viime viikolla kysely huoltojen toimivuudesta, jokin Origo taisi olla tekijänä. Postitin sen eilen.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Autokeskuksen nettisivuilta poimittua:

Dodge: DODGE-merkkisiä autoja ei tällä hetkellä tuoda Suomen markkinoille
Chrysler: CHRYSLER-merkkisiä autoja ei enää myydä Euroopassa.
Lancia: Uusia Lancia-automalleja ei toistaiseksi myydä Suomessa.

Auto Fennican merkeistä myynnissä ovat siis
Alfa Romeo: Mito, Giulietta
Fiat: 500, Punto ja Freemont.
Jeep: Compass, Grand Cherokee, Wrangler.

Ei yhtään sedania, ei yhtään coupé:ta, ei yhtään perinteistä farmaria, ei yhtään keskikokoluokan autoa, ei yhtään myyntimenestystä. Suomen suosituimpaan eli ns. Golf-kokoluokkaan on tarjolla Giulietta, jota myydään 100 kpl. vuodessa.

Autokeskuksen mallipolitiikka muistuttaa Fiat-konsernin politiikkaa. Sikäli on vakka löytänyt kantensa.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vaikea on Autokeskusta syyttää valmistajien mallipolitiikasta. Sit voi vielä miettiä että kumpi oikeastaan päättää mitä malleja tuodaan maahan: maahantuoja vai jälleenmyyjä? Jos vielä miettii tarkemmin niin mitä malleja edellä mainituilta merkeiltä voisi tuoda? Fiatilta jää puuttumaan pieniä ja keskisuuria autoja, joista korkeintaan Panda 4x4 voisi täydentää mallistoa. Bravo on vanhentunut, Sediciä myydään Suzukina Suomessa. Pieniä tila-autoja edustaa jo 500L, joten Idean, Doblon tai Qubon maahantuonnista ei tulisi lisäarvoja tai levennystä mallistoon. Alfalta tuodaan kaikkia mahdollisia malleja jo, eikä Jeepiltäkään mitään myyntimenestystä jää Suomen tulematta. Onneksi Autokeskuksella on aika paljon muitakin merkkejä myynnissä kun Autofennican maahantuomat.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Ehkä tuossa enemmän kummastuttaakin se, miten on juuri yhdelle automaahantuojalle päätyneet kaikki hiipuvat merkit.

Tai eihän se sattumaa ole, selittävä tekijä on Fiat, joka on päättänyt, ettei noita amerikanihmeitä tuoda Suomeen omina merkkeinään, vaan Fiatina / Lanciana. Autofennica/Autokeskus on kyllä sitten taas itse päättänyt olla tuomatta Lanciaa ja Fiat Bravoa ja Pandaa. Vanhentuneita tai vanhentuvia malleja ehkä, mutta parempi kai sekin kuin ei mitään, varsinkin kun varaosapalvelua ja huoltoa joutuu joka tapauksessa ylläpitämään. Ja kyllä tuolle Bravollekin luulisi vielä joitain markkinoita olevan, jos hinta on kohdallaan. Jostain Golfista on hiljattain tullut uusi malli, luulisi pystyttävän myymään 3000 - 5000 euroa halvemmalla. Monelleko alemman keskiluokan perusmallin ostajalle se malli-ikä on niin ratkaiseva asia, kun monikaan ei edes tiedä sitä.

Mutta joo, olet oikeassa että kaikki ei riipu vain maahantuojasta, mutta onhan tuo "ei tuoda maahan" aika karua luettavaa, oli syy kenessä hyvänsä.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Farina »

Joskus kolme-neljä vuotta takaperin kun katselin seuraavaa autoa, tuli käytyä paikallisessa Autokeskuksessa kokeilemassa ensin Mitoa ja myöhemmin Giuliettaa. Liikkeessa työskenteli silloin innokas Alfa-myyjä, joka hehkui intoa myydä Alfoja. Ensimmäisellä Miton koeajokerralla kyseinen myyjä kertoi, että uusi Giulietta oli käynyt Suomessa jälleenmyyjien ensiesittelyssä. Kaveri oli aivan innoissaan ja sanoi, että Giuliettan rinnalla Golfit ja Leonit kalpenee. "Tätä tullaan myymään". Sitten puhuttiin kuinka Giulia täydentää mallistoa pari vuotta myöhemmin ja muita malleja on tulossa perästä. Samoin oli arveluja, että Lancia palaisi Suomeen hyvinkin pian ja että Delta tultaisiin hinnoittelemaan erittäin kilpailukykyisesti.

Alfahan myikin sitten kohtuullisen hyvin vuonna 2011, mutta sitten pöhinä loppui. Giulia jäi uupumaan, uusi malleja ei kuulunut. Faceliftit jäi tekemättä ja Lancian paluusta ei puhunut kukaan. Abarth otettiin myymälään, mutta harva tietää miten Abarth eroaa perus Fiatista. Lopulta Fiatin mallistoakin kavennettiin. Mitähän sitä sitten myisi?

No. Kyseistä kaveria en ole nähnyt Alfoja myymässä aikoihin. Enkä ihmettele.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Viime vuoden marraskuussa lähetin muutaman kyssärin eri osoitteisiin Autofennicalle, Autokeskukselle ja vielä johonkin Fiatin suomenkielisiltä sivuilta. Asiani koski sekä megalomaanisen arvostelumenestyksen Fiat Pandan uuden nelivetoversion että Lancia Deltan FL:n Suomeen tuomista. Vaikka jätin kaikki mahdolliset yhteystietoni, toistaiseksi kukaan ei ole jaksanut vielä edes ilmoittaa, että "valitettavasti Euroopassa vuosikymmeniä suosittu Fiat Pandan uudistunut neliveto ei kiinnosta meitä täällä *ittujakaan".

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Paikalliselta myyjältä kuultuna Pandojen hinnat jäisi Suomessa todella pitkäksi, eikä siksi ole mikään versio ohjelmassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Alfissimo kirjoitti:Paikalliselta myyjältä kuultuna Pandojen hinnat jäisi Suomessa todella pitkäksi, eikä siksi ole mikään versio ohjelmassa.
Eli Polon kilpailijan hinta olisi mitä, perusvarusteltuna yli 20ke? Miten se taas edesauttaa ketään, ettei niitä tuoda yhtään tänne? En usko, että joku Audi RS6 olisi mikään suurmenekkituote, mutta onpa näyttää, että mallisto on laaja ja tarjontaa löytyy joka makuun. Appiukkoni olisi varmaan ensimmäisten joukossa ostamassa tuollaista nelikkopandaa farkuksi rekattuna. On tää nyt...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei ollut tarkkoja hintoja luonnollisesti mutta perusmalliin ymmärsin 20k€ olevan lähellä. Ilmeisesti vertaavat maahantuojankin päässä vanhan Pandan 13k€ hintaan, eikä siten ole johdollakaan uskoa tuotteeseen jos oman tuotteen hinta pelottaa.
Jos myyjä uskoisi tuotteeseen ja tietäisi mitä myy, ei sillon tuijotettaisi sen enempää omaa kuin naapurinkaan hintalappua. Näin minä olen oman myyjäkoulutukseni aikanaan saanut ja käytännössä oppinut ja myynyt kallistakin tuotetta miettimättä, paljon se naapurikaupassa maksaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kyselin puhelimitse tovi sitten roiskeläppiä Autotalo Pelttarista (Porissa Alfojen jälleenmyyjä). Huolto"mestari" kertoi, etteivät he kykene tilaamaan ('07) 159:n varaosia, koska maahantuonti on ollut toisella taholla silloin, kun tämä ulkomailta käytettynä vuonna 2013 Suomeen tuotu Alfa on rekisteröity uutena. :| Sanoi vielä, että voivat tarvikemalliset roiskeläpät yrittää metsästää, mutta niiden sopivuudesta eivät anna takeita.
Kohtuullista tukea työnantajatahon täytyy saada noiden urpojen työllistämisestä. Tämän firman kanssa on mahdotonta asioida välttämättä vitutusta.

Onneksi on Delta-Auto.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Cuore Sportivo kirjoitti:Kyselin puhelimitse tovi sitten roiskeläppiä Autotalo Pelttarista (Porissa Alfojen jälleenmyyjä). Huolto"mestari" kertoi, etteivät he kykene tilaamaan ('07) 159:n varaosia, koska maahantuonti on ollut toisella taholla silloin, kun tämä ulkomailta käytettynä vuonna 2013 Suomeen tuotu Alfa on rekisteröity uutena. :| Sanoi vielä, että voivat tarvikemalliset roiskeläpät yrittää metsästää, mutta niiden sopivuudesta eivät anna takeita.
Kohtuullista tukea työnantajatahon täytyy saada noiden urpojen työllistämisestä. Tämän firman kanssa on mahdotonta asioida välttämättä vitutusta.

Onneksi on Delta-Auto.
??? Kyllä mun kappaan saivat tilattua pakosarjan tiivisteen, ja kiltisti myös tuli muutamassa päivässä.
Toki sitten selvisi(tiiviste kädessä tallissa) ettei se ollutkaan tiiviste mikä vuotaa....

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Stilo »

FGA tuntuu olevan aika nopea kadottamaan noita lisävarusteita myyntiohjelmasta ihan tehtaan puolesta. Juurikin monista roiskeläpistä on toimitus lähinnä "ei oo". Muuta osaa sitten kyllä saa, lukuunottamatta jotain tiettyjä osia kuten 10v vanhoja ajoneston ohjainlaitteita pakuihin...
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
kivirok
Viestit: 472
Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
Car(s): 156 V6 SW, 159 2.2
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja kivirok »

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/aro ... le/a959535

Jälleen loppuu maahantuonti.

EDIT: Jaa tuolla Alfat mediassa-ketjussa onkin jo aiheesta keskustelua.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusi - no, 2013 joulukuussa kilvitetty - Giulietta alle 20 rahaa. Ei paha, ei paha.

Klick!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Josef Matula
Viestit: 146
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Vittorio Jano kirjoitti:Uusi - no, 2013 joulukuussa kilvitetty - Giulietta alle 20 rahaa. Ei paha, ei paha.

Klick!
Ei olisi ollut paha mutta näitä ei ollut enää vaikka sähköpostia tuosta mallista tuli vasta eilen. Näitä ei kuulemma ollut kuin se yksi nopeasti myyty erä jota mainostettiin pari viikkoa sitten :(

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No olipa sitten pätevää markkinointia!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tommi
Viestit: 642
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Tommi »

159 kävi eilen Olarin Autokeskuksessa huollossa ja renkaanvaihdossa.

Pyytävät tuomaan auton klo 7-8 aamulla.
Tiskillä on yksi tyttö ottamassa töitä vastaan. Vajaa puoli tuntia siinä jonottelin. Sitten pari pykälää edellä oleva rupesi nähtävästi ostamaan koko autoa yksittäisinä varaosina. Jätin huoltokirjan ja avaimet tiskille ja pyysin soittamaan, kun ehtii. Puolen tunnin päästä soitti ja hoidettiin homma puhelimessa.

Miksi ihmeessä siellä on vain yksi ihminen ottamassa töitä vastaan maanantaiaamuna?
Onneksi sain sen verran pidäteltyä, etten ruvennut turhaan sille tiskin takana olijalle avautumaan. Syylliset kun löytyy jostain muualta.

Hieman ennnen viittä menin sitten hakemaan auton, kun oli jo pari tuntia ennen tullut tekstiviesti, että on valmis.
Siinähän se pihalla odotteli. Tai ei pihalla, vaan jonkin matkaa tien vieressä, kun niiden piha on aina niin täynnä.
Onneksi satuin huomaamaan, että talvirenkaat oli edelleen alla ja kesärenkaat takakontissa.

Tiskillä (edelleen se sama) tyttö pahoitteli ja meni katsomaan, josko vielä joku asentaja olisi hommissa. Löytyihän sellainen vielä.
Vaihtoi sitten renkaat alle. Jouduin odottelemaan puolisen tuntia muksun kanssa ja ihmettelemään Nissan-valikoimaa.

Mitäköhän se renkaanvaihtaja oli ajatellut, kun oli ottanut kesärenkaat pois takakontista, vaihtanut niihin uudet renkaat päälle ja laittanut ne takaisin takakonttiin. Eikö siinä työmääräyksessä sitten lukenut, että ne voisi laittaa alle samalla? Kätevämpi olisi varmaan käynnyt kysymässä.

Ihme tunarointia. Kerran aiemmin tuolta ostin renkaat. Silloinkin oli jotain kämmäystä.
Eipä tuolla ole paljon tullut käytyä kuin poikkeustapauksissa. Vaikka olisi kätevästi kävelymatkan päässä kotoa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Jos työmääräys antaa kuvan ettei pyöriä laiteta alle niin sitten on ihan normaalia ettei niitä laiteta koska on paljon ihmisiä jotka haluaa säästää sen parikymppiä mitälie, tai harrastuksen vuoksi vaihtaa ne pyörät itse alle.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Sinulla tiettävästi on työmääräyksestä kopio/kuitti, jossa on työmääräyksen sisältö? "Renkaiden vaihto vanteille ja alle laitto" lukee meillä, jos pitää myös alle laittaa...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kyllä luulisi asentajan käydä varmistamassa... tähän aikaan vuodesta luulisi nyt järki sen verran koputella, että tajuaa, että nastat lähtee alta. Onko toi joku hesalainen juttu, että tehdään minimisuorituksia eikä ajatella omilla aivoilla ollenkaan? Faija ainakin sitä mieltä kun kehäIII sisäpuolella käy töissä :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

DaViega kirjoitti:Kyllä luulisi asentajan käydä varmistamassa... tähän aikaan vuodesta luulisi nyt järki sen verran koputella, että tajuaa, että nastat lähtee alta.
gYdEbUh kirjoitti:^Jos työmääräys antaa kuvan ettei pyöriä laiteta alle niin sitten on ihan normaalia ettei niitä laiteta koska on paljon ihmisiä jotka haluaa säästää sen parikymppiä mitälie, tai harrastuksen vuoksi vaihtaa ne pyörät itse alle.
Näin juuri.
Aquatica kirjoitti:"Renkaiden vaihto vanteille ja alle laitto" lukee meillä, jos pitää myös alle laittaa...
En nyt sanatarkkaa riviä muista, mutta vastaava on myös AK:lla.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Sama mutina voisi alkaa,jos artisti haluaisi itse vaihtaa renkulat parempana ajankohtana/juuroja säästäen :roll: Oi miksi asentaja,miksi? :)

Avatar
Tommi
Viestit: 642
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No, alle minä ne tietenkin pyysin laittamaan. Sekä alunperin huoltoa tilatessa että sitten vielä aamulla puhelimessa.
Hinnankin kertoivat "alle laitettuna".
Kyllä itse varmaan olisin kertaalleen varmistanut, jos työmääräyksessä ei lue, että laitetaan myös alle. Varsinkin kun on tämä aika vuodesta.

Lopputulos oli kuitenkin se, että alle ne eivät menneet ilman erillistä kehoitusta ja odottelua.

Edellinen kämmäys muutama vuosi sitten oli suunilleen seuraava:
Olin tilannut uudet renkaat ja vaihdon. Sovittiin, että tuon aamulla ja vaihtavat saman tien. Heitin auton sinne ja sovin hakevani 45 min. päästä. Kävelin kotiin söin aamiaisen ja tulin takaisin. Hetken odoteltuani menin kyselemään, onko jo valmista. No eivät olleet edes aloittaneet vielä. Sitten taas etsimään asentajaa, joka voisi homman heti hoitaa. Ja taas sain seisoskella odottelemassa. Silloin sielä taisi olla muutama Alfakin esillä, joita sai potkiskella.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Autokeskus on nähdäkseni erikoistunut surkeiden "tarjousten" tekemiseen. Mikähän älli siinä on, että jos puljun tarkoitus on myydä edelleen autoja voitolla, niin se yritys tökkää aina siihen ensimmäiseen ja oksettavan huonoon "aloitustarjoukseen", joka on heillä vastaavasti aina myös se samalla viimeinen tarjous. Ainakin minun kohdallani mielessä tuikkivat huutopotkuraivarit saa nousemaan sivistyneesti ylös ja toivottelemaan mukavaa kevättä... :silent:

Vaihdossa uuteen saatat saada oman autosi myyjä- ja merkkiliikkeestä "erikoistarjouksena" arvion autostasi, joka jää pari tonnia alle toisten liikkeiden. Uudesta autosta tosin muistetaan ynnäillä yhteen kumimatot ym. jota hinta saadaan niin korkeaksi, ettei sitä maallikko peruskoulumatikalla edes ymmärrä. Näin toimien asiakkaan arvioima väliraha-arvio saadaan näppärästi tuplattua. No, jos kuitenkin olet saanut arvion autosta hiljakkoin, ja oletkin harkitsemassa halvemman hankkimista, niin eihän se aiempi arvio luonnollisesti päde, vaan "me voidaan antaa näihin käytettyihin (jos mahdollista vielä) huonompi hinta tosta sun autosta (kaikki tämä tuodaan julki luonnollisesti parikymppisen myyjän järkkymättömällä itsevarmuudella)" . Huomaat siis mielessä juoksevien tunteiden lomassa käytännössä maksavasi liikkeelle siitä, että he saavat kenties 3000-4000 euroa voittoa siitä, että tyytyisit halvempaan ja enemmän ajettuun. Kai sitä maisterikin voi olla niin tyhmä, ettei tuota yhtälöä vaan tajua, tai sitten mua ei ole lennätetty tarpeeksi autotehtaiden tarjoamille kesäriennoille F1-kisoihin tms. Uskoisin silti, että (omalla kohdallani totta) nelinkertainen määrä "huonoja" kauppoja tuottaisi viivan alle enemmän itse liikkeellekin.

Ei niitä vaan taida kiinnostaa tässä liikkeessä oman navan ympärystä isommat asiat - > tehdään paska tarjous kun toi(kin) asiakas on kuitenkin joku helvetin mulkku - > " näemmä kukaan ei osta meiltä Fiateja/Alfoja/Lancioita/Jeeppejä/Chryslereitä/Dodgeja" -> pannaan lihoiksi... :bad-words:

Avatar
Tommi
Viestit: 642
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Evoluxione kirjoitti:
Tommi kirjoitti:Siinähän se pihalla odotteli. Tai ei pihalla, vaan jonkin matkaa tien vieressä, kun niiden piha on aina niin täynnä.
Q4-malli kenties? Bongasin sen siitä tieltä kun menin sinne vähän jälkeen neljän valittamaan taas. Paikan kyllä sain hyvin sieltä pihalta(ehkä ainoa paikka :lol: )
Juu. Punainen 3.2 Q4
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Evoluxione kirjoitti:Niin ja olivat huollossa rikkoneet toisen kilvenvalo hässäkän ja tilasivat sitten mulle uuden ilmaiseksi.
Olisit nyt puolet edes maksanut :-D

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tommi kirjoitti:No, alle minä ne tietenkin pyysin laittamaan. Sekä alunperin huoltoa tilatessa että sitten vielä aamulla puhelimessa.
Hinnankin kertoivat "alle laitettuna".
Kyllä itse varmaan olisin kertaalleen varmistanut, jos työmääräyksessä ei lue, että laitetaan myös alle. Varsinkin kun on tämä aika vuodesta.

Lopputulos oli kuitenkin se, että alle ne eivät menneet ilman erillistä kehoitusta ja odottelua.

Edellinen kämmäys muutama vuosi sitten oli suunilleen seuraava:
Olin tilannut uudet renkaat ja vaihdon. Sovittiin, että tuon aamulla ja vaihtavat saman tien. Heitin auton sinne ja sovin hakevani 45 min. päästä. Kävelin kotiin söin aamiaisen ja tulin takaisin. Hetken odoteltuani menin kyselemään, onko jo valmista. No eivät olleet edes aloittaneet vielä. Sitten taas etsimään asentajaa, joka voisi homman heti hoitaa. Ja taas sain seisoskella odottelemassa. Silloin sielä taisi olla muutama Alfakin esillä, joita sai potkiskella.
Kävi muuten sellainen vähän tähän liittyen oleva juttu tänään töissä että työn alle tuli vanha Citikka Xsara picasso.
Siihen piti laittaa alle uudet halvat kesäkumit.
Noh, olemassa olevat kesäpyörät oli aika lähelle uudella pinnalla ja tuoreehkolla valmistusajalla olevat Vredesteinit, ja asiakas halusi siis niiden tilalle uudet kiinakumit. Toisinsanoen halusi maksaa 300e siitä että vaihdetaan kumit ilman yhtään mitään käytännön merkitystä.
Tämän lisäksi asiakas halusi jättää kausisäilöön saman kokoiset talvipyörät jotka oli täysin arvottomat..
Kävin tietysti selittämässä tilanteen pomolle joka totesi että asiakas ei ole paikalla ja on jo maksanut joten 'antaa palaa'. Ei tietysti mitenkään yllättävää.
Tämän lisäksi jostain syystä noita peruskumeja mitkä piti alle laittaa ei meinannut löytyä ja kun ne löytyi oli niin vaikeessa paikassa että sai kunnolla tonkia ja vielä tän lisäksi huomasin että yksi uusi kumi vuoti vanteen välistä vaikkei siihen ollut oikein mitään syytä..
Tuntui kyllä aikamoisen oudolta episodilta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4363
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No siinähän oli asiakaspalvelua sitten koko rahalla.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja quppe »

Airportissa oli näköjään vaihtunut Alfa Romeo pylväs Skodaan. Myös alfojen tilalle oli tullut skodia, kun ikkunaa katseli. Näin ne pikku hiljaa katoaa :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 5951
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Autokeskus

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Aijaa! No eipä ollut hyvitystarjouskaan suuri ihme... Ei tarvii puljuun enää mennä vierailemaan. Ikinä.

Vastaa Viestiin