Sivu 2/7

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 20:03
Kirjoittaja Jappe
^^ Hinta Biken luettelon mukaan 21900/26900=S-malli.

Lähetetty: 06 Joulu 2008, 22:59
Kirjoittaja Jappe
Heh. Siskon mies on palannut taas italialaisiin. Just kävin katsomassa aika harvinaista laitetta.
Moto Guzzi Centauro

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 11:03
Kirjoittaja Laku
Heh heh, taita toi Guzzismi olla yhtä paha tauti kuin Alfismi.

PS. Itteäni ei noi putkirunkoiset tai osaputkirunkoiset oikein nappaa.

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 11:41
Kirjoittaja MP
Guzzin Griso 8V:tä on tullu kuolattua itte. Joutuis vaan pulittaan turhan paljon välirahaa.

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 12:25
Kirjoittaja savijo-r
Laku kirjoitti:Heh heh, taita toi Guzzismi olla yhtä paha tauti kuin Alfismi.

PS. Itteäni ei noi putkirunkoiset tai osaputkirunkoiset oikein nappaa.
Eikö edes 1098 R tai Desmosedici?

Lähetetty: 08 Joulu 2008, 10:25
Kirjoittaja Laku
^ No 1098 R, mutta se menee jo hunajan puolelle ja voi olla umpivaarallinen tän ikäiselle ukolle.

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 20:34
Kirjoittaja Jappe
^^Joopajoo. Taitaa noi parhaimmat rungot olla hitsattu putkesta, kuten kaikissa Agustoissa.

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 22:45
Kirjoittaja savijo-r
^Ei välttämättä.

Ducatikin tekee ensivuoden GP-kilpurin rungon hiilikuidusta.

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 23:18
Kirjoittaja Jappe
Nojoo. nyt kai puhuttiinkin katupeleistä..

Lähetetty: 23 Maalis 2009, 11:31
Kirjoittaja savijo-r
1098R -09 Bayliss Limited Edition


Kuva

Lähetetty: 26 Maalis 2009, 21:44
Kirjoittaja Jappe
Uuden Bike-lehden lukeneena on pakko vähän hehkuttaa.
MV-Agusta Brutale 1078RRn koeajo: "Maailman paras katupyörä" ja "Täydellisyyttä hipova moottoripyörä"
Superbike v-tvinit vertailussa: Ducati 1098S selvään voittoon. "Ainoa huono puoli on hinta"

Lähetetty: 27 Maalis 2009, 20:43
Kirjoittaja jtt
Ducatille tuli kiire laittaa kalusto uusiksi... Vielä vuonna 2006 oli tilanne tämä: http://www.contieditore.it/masterbike/

Kuinkas siellä finaalissa kävikään... :-D

Lähetetty: 28 Maalis 2009, 07:59
Kirjoittaja savijo-r
Onhan toi vanha Mille ihan hyvän näköinen ja ihan hyvä ajaa ja tasapainoinen. Sellainen ettei se tee mitään yllättävää.

Moottori vaan on aivan onnettoman alimitoitettu .
Sen takia niillä ei vissiin kukaan ole ajanut kilpaa ainakaan kotosuomessa.

Ei muuten ollut kierrosajat kummoisia.... :shock:
On muuten hieno rata ajaa pyörällä. Videoista ei oikein näe korkeuseroja joita on yllättävän paljon.

Lähetetty: 28 Maalis 2009, 09:26
Kirjoittaja buctu
Savijo-R tiivisti aika hyvin tuota Millen olemusta. Eipä itselläkään ole tuohon oikein mitään lisättävää.
Oli hieno pyörä ajaa, muttei omistaa kuten jo aiemmin tuolla "Italian mopot" topicissa avauduin...

Kuva

Kyseiseen pyörään valmiiksi säädetty Power Commander sekä K&N:n suodatin *KLIK KLIK*

Lähetetty: 28 Maalis 2009, 16:12
Kirjoittaja jtt
Moottori vaan on aivan onnettoman alimitoitettu
Itse kuulun siihen luokkaan motoristeja, jolle minkään tonnikyykkyluokan pyörän moottori ei tunnu onnettoman alimitoitetulta. Noh, ehkä se vaatimustaso kasvaa kokemuksen myötä...

Nuo RSV:n kytkin- ja takajarruongelmat kuulostivat tutuilta. Omassanikin täytyy muistaa hakea vapaavaihde kun pyörä vielä liikkuu. Takajarrua en kyykyssä ole oppinut vielä käyttämäänkään, joten sen huonous ei paljoa vaivaa. Molempiin on korjauskeinot kyllä olemassa.

Tuo vikavalojuttuhan kuulosti siltä että MCSF -piru on siirtynyt riivaamaan Aprilliakin. Itselläni ei tuota ole vielä pyörässä ollut, mutta Alfa JTS:ssä tuon kanssa on tullut painiskeltua senkin edestä.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 13:14
Kirjoittaja Jappe
^ Laittaisitpa kuvia albumiin. Erityisesti toi guzzi le mans on aina kiehtonut :wink:

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 14:06
Kirjoittaja Rolle
^Nettisivuilla näyttäisi muutama olevan.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 19:19
Kirjoittaja Jappe
Niinpä tietysti :roll:
On toi le mans niin kaunis kuin muistelinkin, törkeä pakkari vaan sais lentää roskikseen..

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 22:33
Kirjoittaja jtt
On toi le mans niin kaunis kuin muistelinkin, törkeä pakkari vaan sais lentää roskikseen..
Kiitoksia kehumasta. Aivan roskiin en tuota tellinkiä ole raaskinut heittää, mutta tallin hyllylle se on siirtynyt. Pyörä näyttää taas tältä ilman tuota saksalaista häkkyrää:

Kuva

Lähetetty: 30 Maalis 2009, 21:47
Kirjoittaja Niko Tuomola
Kyllä tuo jtt:n lemans sytyttää meikäläisen tuleen . Joskus vielä sellainen pitää saada .

Lähetetty: 01 Touko 2009, 08:55
Kirjoittaja savijo-r
Termignonit vaihtuneet Akrapoviciin. Alkaa oleen äänet kohdallaan.
Tänään pitäisi nyppiä pyörä kasaan ja viimeiset vedot penkissä. Ensi viikon alussa Anderstorppiin.

Kuva


Pari muuta kuvaa: http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009605.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009606.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009607.jpg

http://i32.photobucket.com/albums/d36/s ... 009608.jpg

Lähetetty: 01 Touko 2009, 10:34
Kirjoittaja jeQQ
Ducatit on meitsin mieleen. 8)

Lähetetty: 03 Touko 2009, 18:32
Kirjoittaja Jappe
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... P_3023.jpg , onpa kaunis peli. oikein tuli wanha hyvälle tuulelle, kuus putkea :)

Lähetetty: 03 Touko 2009, 19:05
Kirjoittaja 1300ti
Mulla Gilera 175 Giubileo -projekti, tosin öh paperit ja osia puuttuu melkoisesti että saisi nippuun. Ts. faija osti itselleen moisen vm. 1962 175:n käyttökunnosttettuna (ajeli vastaavalla jo 12-vuotiaana) kymmenisen vuotta sitten ja tuli puolikas raato mukana, johon olen jotakin lisää osia löytänyt rompetoreilta... Siis runko, tankki, moottori ja jotain pienempää on... Mielestäni Giubileo on kuitenkin erittäin hieno peli! Hyvänä kakkosena tulisi tuollainen 20-30-lukuinen FN tai vastaava...

Veteraanimoottoripyöräklubilta saat muuten Giubileon varaosakirjat kopioitavaksi lainaan, suosittelen! Ja jotain esitteitäkin meillä on tallessa.

Niin ja lisäksi löytyy Lambretta Vega, 90 kuutioinen ja vuosimallia -71, puuttuu vielä lampunkehys, ehjä stonga (lipattu rikki) ja muuta, eikä tähänkään ole papereita tallella. Olis kaupankin.

Faijalla on hieno '86 Moto Guzzi 1000SP LeMans 3 70-luvun kisakatteella ja "Lugano Gamblers" -tyylisiä tarroja visiirissä.

Viime aikoina olen kuolannut kaverin Ducati S4 Monsteria ja joskus meinasin hankkia Piikkiön Guzzikaupasta -69:n 350 Aeromacchi-Harleyn metallinvaaleanpunaisessa aikakauden kuosissa, vieläkin kaduttaa ettei tullut kauppoja...

Lähetetty: 03 Touko 2009, 19:25
Kirjoittaja Laku
Toi Fiat näyttää pesevän Ducatin ainakin Moto GP:ssä.

Lähetetty: 30 Touko 2009, 23:12
Kirjoittaja GAMMA500
Tilasin pari viikkoa sitten 1198:n, saattaa tulla ennen juhannusta :) Vanha SS olisi jouten sitten.

Lähetetty: 31 Touko 2009, 03:27
Kirjoittaja jknracing
Laku kirjoitti:Toi Fiat näyttää pesevän Ducatin ainakin Moto GP:ssä.
Onneksi niillä on huono kuski...

Lähetetty: 31 Touko 2009, 21:59
Kirjoittaja Laku
No tänään näytti olevan järjestys sitten 1.Ducati 2. Fiat 3. Fiat

Hyvin näyttää lähtevän Ducati esim maalisuoralla. Huiputkin pitkälle päälle 300 km/t

Lähetetty: 03 Kesä 2009, 20:46
Kirjoittaja Jappe
GAMMA500 kirjoitti:Tilasin pari viikkoa sitten 1198:n, saattaa tulla ennen juhannusta :) Vanha SS olisi jouten sitten.
no perkl, upeeta!
hyvä että muutkin uskaltaa olla oma itsensä :)
mielettömän hieno pyörä.

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 00:35
Kirjoittaja GAMMA500
Jappe kirjoitti: no perkl, upeeta!
hyvä että muutkin uskaltaa olla oma itsensä :)
mielettömän hieno pyörä.
No juu, ei ulkonäöltään ihan MV:n veroinen mutta kun Ducati viehättää merkkinä ja twinistä tykkään:)
Ehdin tässä kevään asiaa puntaroimaan, aikeissa oli ensin ostaa 1098 ylivuotisena mutta sitten hintaero kutistui niin että ajattelin tuollaisen uuden mallin valita :) On se ainakin kuvissa ja ominaisuuksiltaan valtaväestönkin mielestä ihan ok, en ole vielä nähnyt tuollaista ikinä livenä saatikka ajanut :) mutta tuskinpa siinä pettymään joutuu. Oletkos Jappe koeajanut 1098/1198?

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 20:04
Kirjoittaja Jappe
^ En oo ajanut kumpaakaan, mutta kovastihan tota uutta on lehtien koeajoissa kehuttu. Esim. Bike 4.09: "Ducati 1198 vie katupyörät uudelle tasolle".
Ton tyyppinen pyörä luistonestoineen pääsee näyttämään todelliset kyntensä vasta radalla, siks mä valitsin rennomman naku-mallin..
Wanhus kun olen :roll:
Tuleeko sulle muuten toi tavallinen vai S-malli ?

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 20:31
Kirjoittaja GAMMA500
Ihan tuo normaali ilman ässää :roll: Luistonesto, tiedonkeruu ja Öhlisit puuttuu sekä hiilarietuloksu. Olisi hinta pompsannut itselleni sietämättömäksi (+n5500e). Vaihtoehtona oli 1098S mutta onhan se hauska kerrankin saada uutta mallia oleva. Näillä ajotaidoilla varmaan selviää Showankin alustalla, toivottavasti ei tule tehon puolesta läheltä piti- tilanteita :oops:

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 22:43
Kirjoittaja dilledong
buctu kirjoitti:Savijo-R tiivisti aika hyvin tuota Millen olemusta. Eipä itselläkään ole tuohon oikein mitään lisättävää.
Oli hieno pyörä ajaa, muttei omistaa kuten jo aiemmin tuolla "Italian mopot" topicissa avauduin...

Kuva

Kyseiseen pyörään valmiiksi säädetty Power Commander sekä K&N:n suodatin *KLIK KLIK*
Kaveri osti viimeviikolla tollasen aprilian.... Oli aikas miehekästä menoo sen kilometrin minkä sain sillä päästellä... Lupas loppukesästä(!) lainata uudestaan....

Lähetetty: 04 Kesä 2009, 23:18
Kirjoittaja buctu
dilledong kirjoitti:
buctu kirjoitti:*lorem ipsumia*
Kaveri osti viimeviikolla tollasen aprilian.... Oli aikas miehekästä menoo sen kilometrin minkä sain sillä päästellä... Lupas loppukesästä(!) lainata uudestaan....
Täysin turha tieto joka ei liity moottoripyörä harrastukseen eikä toimintaan millään tavalla enkä kyseistä toimintaa suosittele kokeilemaan...
mutta Aprilian on silti ainut omistamani pyörä jolla sai autojen varashälyttimet laukeamaan kaasua avaamalla :lol:.

Lähetetty: 05 Kesä 2009, 09:41
Kirjoittaja MP
Rukatissa on sama efekti :twisted:

Sai myös naapurin koiran ulvomaan ja tuulikellon hyppeleen tyhjäkäynnin tahtiin.

sitähän se

Lähetetty: 06 Kesä 2009, 02:33
Kirjoittaja dilledong
^^ Olihan toi vähän sitä... Oli vaan Niin hienoa päästä ensi kertaa italopyörää käskyttämään. Ja miehekkäällä menolla tarkoitin yleensä tämäntasoisella pyörällä ajamista. Olihan ne äänisetki kyllä kohillaan :-D

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 09:07
Kirjoittaja Jappe

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 13:53
Kirjoittaja Jami
Ainakin vielä on alla Triumph Speed Triple 1050. Uusi 2009 MV Agusta BRUTALE 1078 RR kiinnostaisi mutta hinta on kovin suuri. Vanhempi malli pienemmällä koneella ei niinkään (en ole kumpaakaan koejanut mutta tuosta vanhemman pyörän koneesta kuulemma puuttuu vielä se jokin). Toisaalta olen niin tyytyväinen Triumphin koneeseen että en tiedä haluanko vaihtaa tuosta mahtavasta 3 sylinterisestä pois.

Täytyisi varmaan käydä myös koejaan Benelli TNT 1130, siinä myös kolmisylinterinen kone. Voisi verrata Triumphiin, jossa ainakin vielä toistaiseksi paras kone ajetuista pyöristä.

Toisaalta mulla ei ole mikään hinku Italialaisiin välttämättä, en omista edes Alfaa :silent:

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 21:36
Kirjoittaja Jappe
^ Hehe. Taas näitä "musta tuntuu" kommentteja.
1078 brutale on vahvemman oloinen koko alueella tietty, mutta sanoisin perskokemuksella että 910 on räyhäkkäämmän tuntuinen, koska se herää paremmin kierroksilla.
Triumphithan on nykyisin suunnannäyttäjiä japanilaisille, siinä kuin italiaanotkin.. jos mulla olis sun peli. en vaihtais mihinkään, kuten en omaanikaan :mrgreen:

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 21:45
Kirjoittaja jeQQ
No kyllä Japen brutaali on hyvin brutaali. Hyvä, ettei seinät räjähtäny tallista irti. :lol:

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 23:11
Kirjoittaja Jappe
^ Nojoo. Onhan tossa vakioputkellakin miehekkäät saundit,toisin kuin useimmissa muissa..

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 01:05
Kirjoittaja Jami
Jappe kirjoitti:^ Hehe. Taas näitä "musta tuntuu" kommentteja.
Kyllä, nimenomaan. Tosin tässä tapauksessa enemmänkin "epäilen että musta tuntuu", koska ei ole kokemusta jolloin voisi sanoa että musta tuntuu.

Mutta eihän MP:n omistusta suomessa voi perustella mitenkään järjellä, eli koko hankinta on vain sydämellä tehty. Eli sen pitää tuntua musta hyvältä perseen alla :wink:

Mutta tosiaan, tällä hetkellä kokemuksen, epäilyn, tuntemusten etc. perusteella Speed Triple ja Brutale on ainoat pyörät jotka haluaisin ykkös pyöräksi (jos olisi varaa useampaan haluaisin toki myös Enduroa, customia...)

Tuossa muuten yksi arvostelu nakusporteista vuodelta 2007: http://www.fingermouse.net/scans/mcn_april2007.pdf
Aika monta italiailaistakin päässyt mukaan. Jossain toisessa testissä oli vielä teho/vääntö käyrätkin, mutta en sitä löytänyt tähän hätään.

Lähetetty: 21 Kesä 2009, 01:42
Kirjoittaja jknracing
Hieno kertomus Streetfighterin koeajosta. (kopsattu moottoripyörä.orgista)

No niin. Kokeiltu on. Osoittautui todella huonoksi. Ja se on kalliskin vielä sekä hankkia että pitää.

Kustannuksia toki laskee se yksi huonoimmista puolista, eli ajokauden pituus, joka tuolla vehkeellä on selkeästi alle puolet normaalista. Verrattuna tavalliseen moottoripyörään tuolla ajokauden maksimipituus vaihtelee päivästä kuukauteen. Kortti menee joka tapauksessa 2 viikon jälkeen, mutta hyvällä tuurilla voi ehtiä menettämään korttinsa vielä syksyllä toiseen kertaan toisen 2 viikkoisen ajokauden jälkeen.

Ajoasento oli mukava. Peilit olivat superpositiivinen yllätys. Niistä näki hyvin, jopa taakse, eivätkä ne edes tärisseet.

Miinusta tulee hallintalaitteista. Vilkun vipu oli bemariakin hankalampi käyttää, pitkiä ei saanut pysymään päällä ja vasemmalle kädelle oli enemmän nappeja kuin sormia.

Downforcea puuttui myös rutkasti. Nimenomaan etupäästä. Etupyörä tuppasi leijailemaan aina, kun oikea käsi edes kosketti tankoa.

Kaikkein huonoin puoli pyörässä oli se, että minulla ei ole sellaista

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 08:59
Kirjoittaja Jappe
Kävinpä eilen huollattamassa Agustan EE-Speed:llä Hyvinkäällä.
Hallista löytyi useita useita Ducateja ja Agustoja.
Palvelu oli uskomattoman hyvää, mekaanikko jopa tuli pois lähtiessä pihalle kehumaan Brutalen ominaisuuksia ja sanoi hankkivansa joskus samanlaisen.
Jos toi on niiden markkinointitaktiikkaa, niin osui ja uppos.
Eipä tarvitse miettiä minne vien seuraavaan huoltoon :)

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 09:59
Kirjoittaja Jappe
MV-Agusta R312
Lopussa urut soivat :mrgreen:

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 21:50
Kirjoittaja savijo-r
Jappe kirjoitti:MV-Agusta R312
Lopussa urut soivat :mrgreen:
Hienosti lyö liekkiä mutta riitääkö se...
Tässä meidän viimevuotinen Motecci pyörä omassa penkissä.

http://www.youtube.com/watch?v=N2HuIMj_Iw8

Saattoi ehkä mennä vähän leikkimisen puolelle. :oops:


On se kaunis pyörä. Peräkate näyttää aivan samalta kuin meidän 1098R:ssä.

Lähetetty: 05 Loka 2009, 15:15
Kirjoittaja Vittorio Jano
Ducati, jonka minäkin pystyisin ostamaan:

Kuva

Sähkömoottorilla varustettu polkupyörä.

Lähetetty: 05 Loka 2009, 16:43
Kirjoittaja MP
Nuo varmaan maksaa kuites enempi, ku ne mitä mullon ollu :-)

Lähetetty: 06 Loka 2009, 09:02
Kirjoittaja juhala
Pieniä (250 cc) nelitahti enduroita on hiukan kehnosti tarjolla vaikka laji on Italiassa suosittu. Puolivakavissani olen näitä katsellut:
http://www.hmmoto.it/ita/scheda.asp?idFam=1&idProd=81

tai sitten:

http://www.mp-racing.fi/product_info.ph ... ucts_id=67

hiukan kalliita kuitenkin vaan peltocrossiin ja mökkienduroon.. ;)

Lähetetty: 06 Loka 2009, 15:01
Kirjoittaja V6
maserati

Kuva