Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11285
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, se näpyttelynäppäimistö taisi olla noissa 90-luvun vermeissä.

2000-luvun Ladassa sama asia on sentään toteutettu avainnipussa roikkuvalla patukalla, jolla pitää ennen käynnistystä hivellä kojelaudassa nöpöttävää nänniä. Kätevää!
- Epäkelpokeräilijä -

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Juu oli, mutta jos osas lukea käyttöohjekirjan läpi ni sen sai ihan itse ohjelmoitua sillai ettei sitä tarvi syöttää kun ainoastaan jos on ollu esim akunkenkä irti. Eli ei suinkaan joka helevetin käynnistyksessä.
Tai sit 605-mallissa oli kehittyneempi versio.

Avatar
Joonake
Viestit: 223
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Ei alfaa :(
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Joonake »

Monesti jo mainittu tuo 156:n penkinlämmittimen nappi, mutta mainitsen sen vielä kerran. Auto oli itellä muutaman vuoden ennenku sain edes kuulla että siellä semmoset napit on. Kuskin lämppäri ei tietenkään toiminut, mutta vaimoke oli tyytyväinen kun kolmantena talvena jo sai nahkapenkin lämpiämään pakkasella.
:mrgreen:

gYdEbUh
Viestit: 2535
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Faijan Sitikka XM:ssä on tuo sama koodisysteemi ja näppäimien päällä on vielä luukku, joka tosin on revitty tuosta irti. Faijalla ei ole huoltokirjaa, joten jos satut tietämään/viittimään niin voit PM:llä vinkata miten sen saisi pois kiitos :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Italialainen muotoiluhan on tyylikästä, mutta sitten kun esteettiseen kokonaisuuteen pitää lisätä jotakin, ei lopputulos enää hivele silmää.
Esimerkkinä vaikkapa Bertone coupen takalasinlämmittimen painike70-luvulta. (Ei silti, on tomiva paikka, ja löytyy helposti.)
Kuva
Viimeksi muokannut Ollie, 07 Huhti 2010, 21:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Monza
Viestit: 974
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Joonake kirjoitti:Monesti jo mainittu tuo 156:n penkinlämmittimen nappi, mutta mainitsen sen vielä kerran. Auto oli itellä muutaman vuoden ennenku sain edes kuulla että siellä semmoset napit on. Kuskin lämppäri ei tietenkään toiminut, mutta vaimoke oli tyytyväinen kun kolmantena talvena jo sai nahkapenkin lämpiämään pakkasella.
:mrgreen:
Jo satakuusnelkussa (TS -92) toi lämppärinnappula oli abt. samoilla paikoilla, joten makarooneilla on jo pitkät perinteet "ergonomiasta" ...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Inhoan syvästi firman mersujen monitoimiviikseä. Tosi kätevää kun pitää koko käsi ottaa ratilta aina kun haluaa suihkauttaa pissapojasta :roll:

Toinen on se kun matka-ajossa säikähtää naputtavaan ääneen ja luulee jotain hajonneen ennen kuin tajuaa että mukavassa asennossa istuessa oikean käden kyynärpää makaa sähköpeilin säätönamiskalla ja jompi kumpi peili hakkaa rajoittimeen. Jotta vitsi olisi täydellinen, niin siinä keinuvivussa jolla valitaan kumpaa peiliä haluaa hajottaa, ei ole "neutraali" asentoa. Siksipä sitä tulee harrastettua muutaman kerran kk, ja perillä säädetään peili uudelleen. Hienoa :roll:

Olenko ainut joka joskus rajummassa kepityksessä lipsauttaa hätävilkut päälle 156? Ainakin kanssa autoilijat tietää että nyt on tosi kiire :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

gYdEbUh kirjoitti:^Faijan Sitikka XM:ssä on tuo sama koodisysteemi ja näppäimien päällä on vielä luukku, joka tosin on revitty tuosta irti. Faijalla ei ole huoltokirjaa, joten jos satut tietämään/viittimään niin voit PM:llä vinkata miten sen saisi pois kiitos :)
Perkule kun siitä on jo kymmenen vuatta.. siinä on niiden numeronäppäinten lisäks kaks muuta nappia (olisko vihree ja pun? A ja B? tms) niitä kun paino jotenki oikeessa järjestyksessä sen koodin syötön jälkeen ni sitä ei tarvinu enää joka käynnistyksessä syöttää. Luulis netistä jostain löytyvän.
Ja aika käsittämätöntä että tätä "modia" ei oo jo jokaiseen tehty.

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

850 GLT Sportswagonissa ajonesto myös hassu, tökätä musta muovinen "avain" koloonsa mittariston vieressä ennen kuin starttasi.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Wile E. Coyote kirjoitti:Olenko ainut joka joskus rajummassa kepityksessä lipsauttaa hätävilkut päälle 156? Ainakin kanssa autoilijat tietää että nyt on tosi kiire :oops:
Myönnän kans ilmoittaneeni joskus hätävilkuilla, että tietä p*rkele. :mrgreen:

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Tuossa meikäläisen Voikkerissa on myös mahdollisuus taittaa ulkopeilit hienosti nappia painamalla sivuille. Muuten ihan kätevä ominaisuus, mutta peilien ollessa taitettuna ovia ei enää saa auki :shock:

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
:mrgreen:
Anteeksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Jeps, ainakin ensimmäisissä 406:ssa oli tämä. 80% autoista omasi mielikuvituksellisen koodin 0000 :lol: lisää pösöä: joidenkin laitteiden alkuperäsiet mankat omasivat niin eksoottisia kuvakkeita napeissa, ettei voinnut tietää mitä ne tekevät ennen kokeilemista. Edit: ainakin 307 ensimmäinen mallisukupolvi
Ensimmäiset mazda6 automaatilla: "Hold" nappi kepin sivussa, joko sitä ei kukaan ikinään huomannut ja sitä kautta jäi käyttämättä, tai sitten käyettiin, muttei tiedetty, että autossa on kyseinen ominaisuus.
Viimeksi muokannut DaViega, 08 Huhti 2010, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Seat Ibizan (siis wanhan mallin <1992?) "hallintakonsoli". Samassa nipussa mielenkiintoinen keinuvipu vilkulle ym. mukavaa. Koko hökötys oli äärimmäisen käytännöllinen ja käyttäjäystävällinen... Tästä ilmosta löytyy ainakin yksi kuva: http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3132248

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mazda 626 (1992-1996) oli ajonestolle oma avain, joka piti tietysti asettaa ennen käynnistystä omaan reikään.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Antijape kirjoitti:Seat Ibizan (siis wanhan mallin <1992?) "hallintakonsoli". Samassa nipussa mielenkiintoinen keinuvipu vilkulle ym. mukavaa. Koko hökötys oli äärimmäisen käytännöllinen ja käyttäjäystävällinen... Tästä ilmosta löytyy ainakin yksi kuva: http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3132248
Saattaisi Ibiza olla vahvoilla jossain maailman rumin ratti-äänestyksessä!

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Kyllä vanha kunnon sirppi ja vasara -kalusto vetää voiton. Tehkääpä excursion Molo-Zilin komentajan paikalle, ja etsikää katkaisimet tai edes vaihdekeppi, ja pimeässä pashalusta.

Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5404
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

166 ja ICS:n kello.

ei saa kesäaikaan jos haluaa käyttää navia :roll:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

DaViega kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Jeps, ainakin ensimmäisissä 406:ssa oli tämä. 80% autoista omasi mielikuvituksellisen koodin 0000 :lol:
eipä tuo vielä mitään olikohan se Ford Thunderbirdissa ovessa tuollainen kalvonäppäimistö mistä syöttää "avainkoodi" erittäin kätevää vaikka Suomen talvessa kun lumi on jäätynyt siihen päälle.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Tämä sopinee tänne.. Tossa täyttelin 75:n pissapojannesteen säiliötä ja kattelin että onpas siellä kaikennäköstä mutua. Samalla bongasin hienon patentin, nesteen pinnan anturissa koho on ratkaistu vetämällä viinipullonkorkki nippusiteellä kiinni karaan. En tiedä onko ratkaisu tehtaalainen mutta hei - miksi ei olisi :mrgreen: Varmaan alfan pomot tehny hyvän diilin paikallisten densojen kanssa korkkitoimituksista..

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Bisci kirjoitti:Kyllä vanha kunnon sirppi ja vasara -kalusto vetää voiton. Tehkääpä excursion Molo-Zilin komentajan paikalle, ja etsikää katkaisimet tai edes vaihdekeppi, ja pimeässä pashalusta.

Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.
Muistaakseni joissain versioissa vaihdekepin nupin pyörittelykin vaikutti kytkettävän vaihteen määräytymiseen. Muita Belahrustsevin karvalakkimallien hienouksia oli mm. moottorin kylkeen sijoitettu kierroslukumittari. Toisaalta paineilmakompressori vakiovarusteena, automaattisesti kytkeytyvä neliveto ja kaksitoiminen nostolaite...

Avatar
Epezi
Viestit: 7526
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

E60 ja E61 BMW, jos jarrupalojen vaihtoilmoitus tulee tauluun ja ylitetään määrätty kilometriraja (vaikka palat olisi oikeestikin vaihdettu), niin ilmoitusta ei saa enään nollattua. Kaksi tapausta todenneena, asiakas on itse vaihtanut palat, ja sitten ollaan vähän ajanpäästä tultu nollattavaksi. Ei onnistu iDrivella, ei yleistesterillä eikä BMW:n omallakaan.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2864
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jönsson kirjoitti: Toisaalta paineilmakompressori vakiovarusteena, automaattisesti kytkeytyvä neliveto ja kaksitoiminen nostolaite...
Eikös siinä ollut se rengaspaineiden säätö ajon aikana :mrgreen:

Kerran tuli oltua metsäkeikalla sellaisen ratissa, miehekäs V8, joka oli polttoainejäähdytteinen, mutta ns. ergonomia oli heikohkolla tasolla.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
mutt
Viestit: 5592
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

lukuisia autoja joissa pyyhkijän viiksi toimii "väärin päin", mikä logiikka nostamisessa on?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mutt kirjoitti:AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.
aijaa... en muista milloin olis pitäny viimeks kirjautua....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Suunnilleen silloin kun käyttiksen asentaa uudestaan, ei muuten :-D

Avatar
harold
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 147 ja 159
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja harold »

J. Saari kirjoitti:Tämä sopinee tänne.. Tossa täyttelin 75:n pissapojannesteen säiliötä ja kattelin että onpas siellä kaikennäköstä mutua. Samalla bongasin hienon patentin, nesteen pinnan anturissa koho on ratkaistu vetämällä viinipullonkorkki nippusiteellä kiinni karaan. En tiedä onko ratkaisu tehtaalainen mutta hei - miksi ei olisi :mrgreen: Varmaan alfan pomot tehny hyvän diilin paikallisten densojen kanssa korkkitoimituksista..
164:ssa ja 75:ssa vaihdettu vettynyt alkuperäinen koho italialaiseen viinipullonkorkkiin (tosin synteettiseen).

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Tuossa Hyundaissa on tavaratilan pohjan alla "ura" tavaratilan verhon säilytykseen, niitä tapauksia varten kun se on otettava pois paikoiltaan. Se verho ei vaan mahdu sinne koska siellä on vararengas joka täyttää tuon tilan. :crazyeyes:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pösölinjalla jatkan. Patonginpurijat on piilottaneet 307 SW:n vararenkaan vanhaan tyyliin pohjan alle keräämään kaiken kuran ja moskan. Vararengas lasketaan vaijerin varassa kontin pohjasta pyörittämällä. Vararenkaan sisällä on sitten tarvikepakki, tunkki ynnämuut. Tunkilla ei tosin pysty nostamaan autoa ylös, tai pystyy, puoli kierrosta kerrallaan. Kampi on mallia jäykkä, eikä mahdu pyörähtämään ympyrää, vaan isänmaa on ensin vastassa, jolloin jokaista kierrosta varten veivi irroitettava ja taas laitettava kiinni. Toivottavasti ei ikinä tarvitse tuolla alkaa tien päällä rinkulaa vaihtamaan. Pelottava hökötys, ei sen tunkin päällä varmaan auto edes pysyisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

PT Cruiserissa on varafillari myös pohjan puolella. Kaverilla joku veisteli kumin pas-2, mutta varakumi jäi vaihtamatta kun ei se irronnut sieltä pohjasta.

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

Toivottavasti en joudu koskaan Priukseen vaihtamaan tienpenkalla rengasta...

Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.

Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

Avatar
toolman
Viestit: 1488
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

ssulti kirjoitti:Toivottavasti en joudu koskaan Priukseen vaihtamaan tienpenkalla rengasta...

Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.

Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.
No yhden hyvän syyn miksei kannata nostella helmoista löydät kun katsot sun 156:n helmoja :wink:
Mielummin nostelisin alfaakin keula/perä kerralla, mutta kun se ei onnistu.

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

toolman: näinpä... :oops:
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

lambretta
Viestit: 37
Liittynyt: 12 Touko 2005, 15:02
Paikkakunta: Helsinki

'Johonkinhan ne on laitettava'

Viesti Kirjoittaja lambretta »

Kyllä seiskavitosen panelointi on todellista aatelia.

Avatar
mutt
Viestit: 5592
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

V6 kirjoitti:
mutt kirjoitti:AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.
aijaa... en muista milloin olis pitäny viimeks kirjautua....
Eipä työkoneella viitsi pitää automaattista kirjautumista päällä. Niinikään työkoneella ei ihan kertaistumalta viitsi heittää mitään pidempiä forumisessioita. Se mitä kahvitauolla jää lukematta, on jo ruokatunnilla merkitty luetuksi ihan forumisoftan toimesta.

Avatar
silverine
Viestit: 2476
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

toolman kirjoitti: Mielummin nostelisin alfaakin keula/perä kerralla, mutta kun se ei onnistu.
Huomasin tuossa viikonloppuna että kun jouduin ajamaan
Alfan etupyörän 3cm korokkeelle että sain faijan tunkin
alle niin samalla nostolla ja samaan rahaan nousi sitten (saman puolen :wink: )
takafillarikin muutaman sentin...pikkasen on
jäykät noi Eibachin kallistuksenvakaajat, näemmä. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

alle niin samalla nostolla ja samaan rahaan nousi sitten (saman puolen )
takafillarikin muutaman sentin...pikkasen on
jäykät noi Eibachin kallistuksenvakaajat, näemmä.
Nousee takatassu vakiossakin, ainakin kun nostaa sen verran että pääsee öljynsuodattimen vaihtamaan tämmönen pieni äijä...

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Abarth kirjoitti:Tuossa meikäläisen Voikkerissa on myös mahdollisuus taittaa ulkopeilit hienosti nappia painamalla sivuille. Muuten ihan kätevä ominaisuus, mutta peilien ollessa taitettuna ovia ei enää saa auki :shock:
Nyt oli muuten Amerikan insinööri härmän kollia välkympi. Kun oven avaa peilien ollessa taitettuna, kääntää auto itse peilin pois edestä. Ja kun lyö oven kiinni, auto taittaa peilin takaisin kylkeä vasten. Ja toimii luonnollisesti myös apparin ovesta :shock:

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Taitaa olla monessa vehkeessä täysin turhaa tuo peilien kääntyminen. Esim. naapurin C5:ssä ja muutamassa muussakin joita olen katsellut on mekanismi johtanut niin pulleaan koteloon ettei auto todellisuudessa kapene juuri ollenkaan.
TPP

Avatar
Maunu
Viestit: 3544
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

159:sin Dumbo peilien kääntäminen napista kaventaa autoa jo ihan mukavasti parkkiin ajettaessa. Eipä silti tule juuri koskaan taitettua peilejä parkkipaikalla jos auto mahtuu ruutuun. Eikös ne taitu silloinkin jos joku niitä päin kävelee :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Kääntyiväthän ne peilit päin kävellessä ilman sähkömoottoreitakin ja silloin myös peilin kotelot pysyivät järkevän kokoisina.
TPP

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Tuo avainnipussa roikkuva ajoneston patukka on tuttu myös Spideristä (ainakin Type4), joka toki ei aivan 2000-luvun tekniikkaa edusta.

Rasvis kirjoitti:Joo, se näpyttelynäppäimistö taisi olla noissa 90-luvun vermeissä.

2000-luvun Ladassa sama asia on sentään toteutettu avainnipussa roikkuvalla patukalla, jolla pitää ennen käynnistystä hivellä kojelaudassa nöpöttävää nänniä. Kätevää!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6709
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kotimaiset autolehdet on aina jaksanu niuhottaa fiatin pebagrillien nappuloista, että ovat kuulemma hankalassa paikassa siinä istuimien etureunoissa. Eivät kuulemma tiedä, milloin grillaa ja milloin ei, kun ei näy nappulan asentoa saati merkkivaloa (jos on)...ihan kuin ei sitä hanurilla huomaisi...

Tuossa alfojen corollassa taas sumarinapit ovat itselle hieman ikävässä paikassa. Viimeksi taisin luuria käpistellä siinä keskikonsolikolossa ja samalla meni takasumarit päälle. Huomasin vasta vahingossa, että jokin valo syttyi tauluun. Hätävilkkuja en o vielä vahingossa tönäissy päälle - ilmeisesti kiisselin kepitys ei ole niin nopeaa kuin ehtivämmän pelin. :)

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 959
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

"Mielenkiintoinen" havainto Cadillac CTS:stä (tää viimeisin korimalli): autossa on "keyless entry/start" -systeemit ja kaikki. Edessä ovissa ei ole vanhanaikaisia vetonuppeja oven lukoille, mutta takana on. Siis takana! :crazyeyes: Jokainen alle kouluikäisen lapsen kanssa matkustanut tietää, että se nuppi on a) heti rikki), b)jumissa tai c)lapsi lukitsee itsensä joka kerta autoon kun ulos pitäis tulla. Ja kun on lapsilukot kuitenkin olemassa ja käytössä, lopputulos on useimmiten se että ovet ovat takana lukossa niin ulkoa kuin sisältä. Helppoa ja järkevää! Ok, ehkäpä CTS ei ole kovin tavallinen lapsiperheiden kuljetusvehje mutta silti...

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

^No samalla tapaa nuo nupit on vaikka II-korisessa Cromassa, vain takaovissa. Ja mä en ymmärrä että mitä ongelmaa asiassa on - ellei ne pysy ehjinä niin katsoisin että ennemmin vika on muualla kuin siinä että ne nupit on olemassa :roll:

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Peugeot 504, vilkkuviiksi rattiakselin vasemmalla! puolella.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ eikös aikas monessa muussakin oo....??

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Kivijärvi kirjoitti::crazyeyes: Jokainen alle kouluikäisen lapsen kanssa matkustanut tietää, että se nuppi on a) heti rikki), b)jumissa tai c)lapsi lukitsee itsensä joka kerta autoon kun ulos pitäis tulla.
Kun tässä on paitsi tullut matkusteltua eri ikäisten lasten kanssa - niin mikä vielä huomion arvoisempaa - tullut oltua itsekin lapsi (aluksi vieläpä alle kouluikäinen), niin täytyypä todeta, että kovin on uutta tämä lukitusnuppien aiheuttama ongelma. Ennenhän sellaiset oli joka autossa eivätkä ne ikinä rikkoutuneet, jumiutuneet tai aiheuttaneet suurempaa ongelmaa. Jos pentu painoi namikan itse alas, niin etuovesta käsin takaovi sisäkahvasta auki ja elämä jatkui.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Laguna II on avaimen sijaan kortti, kun kortti hajoaa/kastuu/siitä loppuu patteri on ihmiset jokseenkin paniikissa, Mites autoon nyt? ei ole eka kerta kun puhelin soi, miten pääsen autoon? Hirveän moni (eli kaikki, ketkä eivät ymmärrä että patterit pitää vaihtaa) eivät vielä ole hoksanneet vanhaa perinteistä avainta, joka on kortin sisällä.
Seuraava kysymys: Mihin tää menee? kuljettajan oven kahvan vieressä olevan levyn alle, jossa on - yllätys yllätys - lukkosylinteri.

Faija soitti ekan kerran kun oli tuollaisen ostannut, setä vähän myöhemmin, kun oli samanlaisen ostannut :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin