Järjettömät katkaisimien sijoittelut ja muut älyttömyydet
Valvoja: Moderators
Juu oli, mutta jos osas lukea käyttöohjekirjan läpi ni sen sai ihan itse ohjelmoitua sillai ettei sitä tarvi syöttää kun ainoastaan jos on ollu esim akunkenkä irti. Eli ei suinkaan joka helevetin käynnistyksessä.Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Tai sit 605-mallissa oli kehittyneempi versio.
Monesti jo mainittu tuo 156:n penkinlämmittimen nappi, mutta mainitsen sen vielä kerran. Auto oli itellä muutaman vuoden ennenku sain edes kuulla että siellä semmoset napit on. Kuskin lämppäri ei tietenkään toiminut, mutta vaimoke oli tyytyväinen kun kolmantena talvena jo sai nahkapenkin lämpiämään pakkasella.
- Ollie
- Viestit: 176
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
- Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
- Paikkakunta: Tampere
Italialainen muotoiluhan on tyylikästä, mutta sitten kun esteettiseen kokonaisuuteen pitää lisätä jotakin, ei lopputulos enää hivele silmää.
Esimerkkinä vaikkapa Bertone coupen takalasinlämmittimen painike70-luvulta. (Ei silti, on tomiva paikka, ja löytyy helposti.)
Esimerkkinä vaikkapa Bertone coupen takalasinlämmittimen painike70-luvulta. (Ei silti, on tomiva paikka, ja löytyy helposti.)
Viimeksi muokannut Ollie, 07 Huhti 2010, 21:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Monza
- Viestit: 974
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Jo satakuusnelkussa (TS -92) toi lämppärinnappula oli abt. samoilla paikoilla, joten makarooneilla on jo pitkät perinteet "ergonomiasta" ...Joonake kirjoitti:Monesti jo mainittu tuo 156:n penkinlämmittimen nappi, mutta mainitsen sen vielä kerran. Auto oli itellä muutaman vuoden ennenku sain edes kuulla että siellä semmoset napit on. Kuskin lämppäri ei tietenkään toiminut, mutta vaimoke oli tyytyväinen kun kolmantena talvena jo sai nahkapenkin lämpiämään pakkasella.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Inhoan syvästi firman mersujen monitoimiviikseä. Tosi kätevää kun pitää koko käsi ottaa ratilta aina kun haluaa suihkauttaa pissapojasta
Toinen on se kun matka-ajossa säikähtää naputtavaan ääneen ja luulee jotain hajonneen ennen kuin tajuaa että mukavassa asennossa istuessa oikean käden kyynärpää makaa sähköpeilin säätönamiskalla ja jompi kumpi peili hakkaa rajoittimeen. Jotta vitsi olisi täydellinen, niin siinä keinuvivussa jolla valitaan kumpaa peiliä haluaa hajottaa, ei ole "neutraali" asentoa. Siksipä sitä tulee harrastettua muutaman kerran kk, ja perillä säädetään peili uudelleen. Hienoa
Olenko ainut joka joskus rajummassa kepityksessä lipsauttaa hätävilkut päälle 156? Ainakin kanssa autoilijat tietää että nyt on tosi kiire
Toinen on se kun matka-ajossa säikähtää naputtavaan ääneen ja luulee jotain hajonneen ennen kuin tajuaa että mukavassa asennossa istuessa oikean käden kyynärpää makaa sähköpeilin säätönamiskalla ja jompi kumpi peili hakkaa rajoittimeen. Jotta vitsi olisi täydellinen, niin siinä keinuvivussa jolla valitaan kumpaa peiliä haluaa hajottaa, ei ole "neutraali" asentoa. Siksipä sitä tulee harrastettua muutaman kerran kk, ja perillä säädetään peili uudelleen. Hienoa
Olenko ainut joka joskus rajummassa kepityksessä lipsauttaa hätävilkut päälle 156? Ainakin kanssa autoilijat tietää että nyt on tosi kiire
Ayrton Senna da Silva forever
Perkule kun siitä on jo kymmenen vuatta.. siinä on niiden numeronäppäinten lisäks kaks muuta nappia (olisko vihree ja pun? A ja B? tms) niitä kun paino jotenki oikeessa järjestyksessä sen koodin syötön jälkeen ni sitä ei tarvinu enää joka käynnistyksessä syöttää. Luulis netistä jostain löytyvän.gYdEbUh kirjoitti:^Faijan Sitikka XM:ssä on tuo sama koodisysteemi ja näppäimien päällä on vielä luukku, joka tosin on revitty tuosta irti. Faijalla ei ole huoltokirjaa, joten jos satut tietämään/viittimään niin voit PM:llä vinkata miten sen saisi pois kiitos
Ja aika käsittämätöntä että tätä "modia" ei oo jo jokaiseen tehty.
- Härmälänkolli
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
- Car(s): Kona Dew Plus
- Paikkakunta: Savonlinna
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Anteeksi.
Anteeksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Jeps, ainakin ensimmäisissä 406:ssa oli tämä. 80% autoista omasi mielikuvituksellisen koodin 0000 lisää pösöä: joidenkin laitteiden alkuperäsiet mankat omasivat niin eksoottisia kuvakkeita napeissa, ettei voinnut tietää mitä ne tekevät ennen kokeilemista. Edit: ainakin 307 ensimmäinen mallisukupolviVittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Ensimmäiset mazda6 automaatilla: "Hold" nappi kepin sivussa, joko sitä ei kukaan ikinään huomannut ja sitä kautta jäi käyttämättä, tai sitten käyettiin, muttei tiedetty, että autossa on kyseinen ominaisuus.
Viimeksi muokannut DaViega, 08 Huhti 2010, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Seat Ibizan (siis wanhan mallin <1992?) "hallintakonsoli". Samassa nipussa mielenkiintoinen keinuvipu vilkulle ym. mukavaa. Koko hökötys oli äärimmäisen käytännöllinen ja käyttäjäystävällinen... Tästä ilmosta löytyy ainakin yksi kuva: http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3132248
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Saattaisi Ibiza olla vahvoilla jossain maailman rumin ratti-äänestyksessä!Antijape kirjoitti:Seat Ibizan (siis wanhan mallin <1992?) "hallintakonsoli". Samassa nipussa mielenkiintoinen keinuvipu vilkulle ym. mukavaa. Koko hökötys oli äärimmäisen käytännöllinen ja käyttäjäystävällinen... Tästä ilmosta löytyy ainakin yksi kuva: http://www.nettiauto.com/seat/ibiza/3132248
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Kyllä vanha kunnon sirppi ja vasara -kalusto vetää voiton. Tehkääpä excursion Molo-Zilin komentajan paikalle, ja etsikää katkaisimet tai edes vaihdekeppi, ja pimeässä pashalusta.
Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.
Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
eipä tuo vielä mitään olikohan se Ford Thunderbirdissa ovessa tuollainen kalvonäppäimistö mistä syöttää "avainkoodi" erittäin kätevää vaikka Suomen talvessa kun lumi on jäätynyt siihen päälle.DaViega kirjoitti:Jeps, ainakin ensimmäisissä 406:ssa oli tämä. 80% autoista omasi mielikuvituksellisen koodin 0000Vittorio Jano kirjoitti:Pösöissä - ainakin joissakin 405- ja 406-malleissa - oli todella kätevä ajonestolaite: etupenkkien välissä oli näppäimistö, johon piti ennen käynnistystä syöttää nelinumeroinen (?) koodi.
Tämä sopinee tänne.. Tossa täyttelin 75:n pissapojannesteen säiliötä ja kattelin että onpas siellä kaikennäköstä mutua. Samalla bongasin hienon patentin, nesteen pinnan anturissa koho on ratkaistu vetämällä viinipullonkorkki nippusiteellä kiinni karaan. En tiedä onko ratkaisu tehtaalainen mutta hei - miksi ei olisi Varmaan alfan pomot tehny hyvän diilin paikallisten densojen kanssa korkkitoimituksista..
Muistaakseni joissain versioissa vaihdekepin nupin pyörittelykin vaikutti kytkettävän vaihteen määräytymiseen. Muita Belahrustsevin karvalakkimallien hienouksia oli mm. moottorin kylkeen sijoitettu kierroslukumittari. Toisaalta paineilmakompressori vakiovarusteena, automaattisesti kytkeytyvä neliveto ja kaksitoiminen nostolaite...Bisci kirjoitti:Kyllä vanha kunnon sirppi ja vasara -kalusto vetää voiton. Tehkääpä excursion Molo-Zilin komentajan paikalle, ja etsikää katkaisimet tai edes vaihdekeppi, ja pimeässä pashalusta.
Tai sitten vierailu Pelastus 501 sakastiin, laittakaa käyntiin: ensin päävirtakytkin päälle - siis mistä h****. Kyseinen bodausväline on ainoa, missä olen onnistunut laittamaan pakin ja jonkin eteenpäin vievästä vaihteesta samanaikaisesti päälle, kun sattuvat kaikki 10 vaihdetta olemaan yhden kepin hämmennettävänä. Sitten vaan kytkin ylös ja nauttimaan musiikista.
- Epezi
- Viestit: 7526
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
E60 ja E61 BMW, jos jarrupalojen vaihtoilmoitus tulee tauluun ja ylitetään määrätty kilometriraja (vaikka palat olisi oikeestikin vaihdettu), niin ilmoitusta ei saa enään nollattua. Kaksi tapausta todenneena, asiakas on itse vaihtanut palat, ja sitten ollaan vähän ajanpäästä tultu nollattavaksi. Ei onnistu iDrivella, ei yleistesterillä eikä BMW:n omallakaan.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Eikös siinä ollut se rengaspaineiden säätö ajon aikanaJönsson kirjoitti: Toisaalta paineilmakompressori vakiovarusteena, automaattisesti kytkeytyvä neliveto ja kaksitoiminen nostolaite...
Kerran tuli oltua metsäkeikalla sellaisen ratissa, miehekäs V8, joka oli polttoainejäähdytteinen, mutta ns. ergonomia oli heikohkolla tasolla.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
164:ssa ja 75:ssa vaihdettu vettynyt alkuperäinen koho italialaiseen viinipullonkorkkiin (tosin synteettiseen).J. Saari kirjoitti:Tämä sopinee tänne.. Tossa täyttelin 75:n pissapojannesteen säiliötä ja kattelin että onpas siellä kaikennäköstä mutua. Samalla bongasin hienon patentin, nesteen pinnan anturissa koho on ratkaistu vetämällä viinipullonkorkki nippusiteellä kiinni karaan. En tiedä onko ratkaisu tehtaalainen mutta hei - miksi ei olisi Varmaan alfan pomot tehny hyvän diilin paikallisten densojen kanssa korkkitoimituksista..
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Pösölinjalla jatkan. Patonginpurijat on piilottaneet 307 SW:n vararenkaan vanhaan tyyliin pohjan alle keräämään kaiken kuran ja moskan. Vararengas lasketaan vaijerin varassa kontin pohjasta pyörittämällä. Vararenkaan sisällä on sitten tarvikepakki, tunkki ynnämuut. Tunkilla ei tosin pysty nostamaan autoa ylös, tai pystyy, puoli kierrosta kerrallaan. Kampi on mallia jäykkä, eikä mahdu pyörähtämään ympyrää, vaan isänmaa on ensin vastassa, jolloin jokaista kierrosta varten veivi irroitettava ja taas laitettava kiinni. Toivottavasti ei ikinä tarvitse tuolla alkaa tien päällä rinkulaa vaihtamaan. Pelottava hökötys, ei sen tunkin päällä varmaan auto edes pysyisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Toivottavasti en joudu koskaan Priukseen vaihtamaan tienpenkalla rengasta...
Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.
Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.
Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.
Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
No yhden hyvän syyn miksei kannata nostella helmoista löydät kun katsot sun 156:n helmojassulti kirjoitti:Toivottavasti en joudu koskaan Priukseen vaihtamaan tienpenkalla rengasta...
Tuli opittua kesärenkaita vaihtaessa, että sitä turkasta ei saa nostettua helmoista. Jaappanin pojat on päättäneet, että etu ja takapää pitää nostaa kerralla, eli molemmissa päissä on keskellä pohjaa nostokohta. Autossa ei ole tunkkia mukana ja tallissa ollut "2t honkkaritunkki" sanoi armiaasti "kuolen kohta". Ei siinä kyllä ole vararengastakaan mukana, vain sähkökompura ja "paikkauspatruuna" siihen.
Mikähän järki tuossakin on, ettei helmoista voi nostaa tassu kerrallaan.
Mielummin nostelisin alfaakin keula/perä kerralla, mutta kun se ei onnistu.
'Johonkinhan ne on laitettava'
Kyllä seiskavitosen panelointi on todellista aatelia.
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Eipä työkoneella viitsi pitää automaattista kirjautumista päällä. Niinikään työkoneella ei ihan kertaistumalta viitsi heittää mitään pidempiä forumisessioita. Se mitä kahvitauolla jää lukematta, on jo ruokatunnilla merkitty luetuksi ihan forumisoftan toimesta.V6 kirjoitti:aijaa... en muista milloin olis pitäny viimeks kirjautua....mutt kirjoitti:AlfaBBS:n kirjautumissysteemi, joka heittää ulos todella nopeasti, ellet käy vähän väliä linkkejä klikkailemassa.
- silverine
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Huomasin tuossa viikonloppuna että kun jouduin ajamaantoolman kirjoitti: Mielummin nostelisin alfaakin keula/perä kerralla, mutta kun se ei onnistu.
Alfan etupyörän 3cm korokkeelle että sain faijan tunkin
alle niin samalla nostolla ja samaan rahaan nousi sitten (saman puolen )
takafillarikin muutaman sentin...pikkasen on
jäykät noi Eibachin kallistuksenvakaajat, näemmä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Nyt oli muuten Amerikan insinööri härmän kollia välkympi. Kun oven avaa peilien ollessa taitettuna, kääntää auto itse peilin pois edestä. Ja kun lyö oven kiinni, auto taittaa peilin takaisin kylkeä vasten. Ja toimii luonnollisesti myös apparin ovestaAbarth kirjoitti:Tuossa meikäläisen Voikkerissa on myös mahdollisuus taittaa ulkopeilit hienosti nappia painamalla sivuille. Muuten ihan kätevä ominaisuus, mutta peilien ollessa taitettuna ovia ei enää saa auki
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Tuo avainnipussa roikkuva ajoneston patukka on tuttu myös Spideristä (ainakin Type4), joka toki ei aivan 2000-luvun tekniikkaa edusta.
Rasvis kirjoitti:Joo, se näpyttelynäppäimistö taisi olla noissa 90-luvun vermeissä.
2000-luvun Ladassa sama asia on sentään toteutettu avainnipussa roikkuvalla patukalla, jolla pitää ennen käynnistystä hivellä kojelaudassa nöpöttävää nänniä. Kätevää!
- h_lauri
- Viestit: 6709
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Kotimaiset autolehdet on aina jaksanu niuhottaa fiatin pebagrillien nappuloista, että ovat kuulemma hankalassa paikassa siinä istuimien etureunoissa. Eivät kuulemma tiedä, milloin grillaa ja milloin ei, kun ei näy nappulan asentoa saati merkkivaloa (jos on)...ihan kuin ei sitä hanurilla huomaisi...
Tuossa alfojen corollassa taas sumarinapit ovat itselle hieman ikävässä paikassa. Viimeksi taisin luuria käpistellä siinä keskikonsolikolossa ja samalla meni takasumarit päälle. Huomasin vasta vahingossa, että jokin valo syttyi tauluun. Hätävilkkuja en o vielä vahingossa tönäissy päälle - ilmeisesti kiisselin kepitys ei ole niin nopeaa kuin ehtivämmän pelin.
Tuossa alfojen corollassa taas sumarinapit ovat itselle hieman ikävässä paikassa. Viimeksi taisin luuria käpistellä siinä keskikonsolikolossa ja samalla meni takasumarit päälle. Huomasin vasta vahingossa, että jokin valo syttyi tauluun. Hätävilkkuja en o vielä vahingossa tönäissy päälle - ilmeisesti kiisselin kepitys ei ole niin nopeaa kuin ehtivämmän pelin.
- Kivijärvi
- Viestit: 959
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
"Mielenkiintoinen" havainto Cadillac CTS:stä (tää viimeisin korimalli): autossa on "keyless entry/start" -systeemit ja kaikki. Edessä ovissa ei ole vanhanaikaisia vetonuppeja oven lukoille, mutta takana on. Siis takana! Jokainen alle kouluikäisen lapsen kanssa matkustanut tietää, että se nuppi on a) heti rikki), b)jumissa tai c)lapsi lukitsee itsensä joka kerta autoon kun ulos pitäis tulla. Ja kun on lapsilukot kuitenkin olemassa ja käytössä, lopputulos on useimmiten se että ovet ovat takana lukossa niin ulkoa kuin sisältä. Helppoa ja järkevää! Ok, ehkäpä CTS ei ole kovin tavallinen lapsiperheiden kuljetusvehje mutta silti...
Kun tässä on paitsi tullut matkusteltua eri ikäisten lasten kanssa - niin mikä vielä huomion arvoisempaa - tullut oltua itsekin lapsi (aluksi vieläpä alle kouluikäinen), niin täytyypä todeta, että kovin on uutta tämä lukitusnuppien aiheuttama ongelma. Ennenhän sellaiset oli joka autossa eivätkä ne ikinä rikkoutuneet, jumiutuneet tai aiheuttaneet suurempaa ongelmaa. Jos pentu painoi namikan itse alas, niin etuovesta käsin takaovi sisäkahvasta auki ja elämä jatkui.Kivijärvi kirjoitti: Jokainen alle kouluikäisen lapsen kanssa matkustanut tietää, että se nuppi on a) heti rikki), b)jumissa tai c)lapsi lukitsee itsensä joka kerta autoon kun ulos pitäis tulla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Laguna II on avaimen sijaan kortti, kun kortti hajoaa/kastuu/siitä loppuu patteri on ihmiset jokseenkin paniikissa, Mites autoon nyt? ei ole eka kerta kun puhelin soi, miten pääsen autoon? Hirveän moni (eli kaikki, ketkä eivät ymmärrä että patterit pitää vaihtaa) eivät vielä ole hoksanneet vanhaa perinteistä avainta, joka on kortin sisällä.
Seuraava kysymys: Mihin tää menee? kuljettajan oven kahvan vieressä olevan levyn alle, jossa on - yllätys yllätys - lukkosylinteri.
Faija soitti ekan kerran kun oli tuollaisen ostannut, setä vähän myöhemmin, kun oli samanlaisen ostannut
Seuraava kysymys: Mihin tää menee? kuljettajan oven kahvan vieressä olevan levyn alle, jossa on - yllätys yllätys - lukkosylinteri.
Faija soitti ekan kerran kun oli tuollaisen ostannut, setä vähän myöhemmin, kun oli samanlaisen ostannut
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean