Tämä on nyt turhaa pilkunviilausta, mutta eikös kolmepistevyöt ole tuollaiset ihan tavalliset turvavyöt?motorhead kirjoitti: Kaaret ja kolmipistevyö oli siinä vauhdissa ihan mukavasti turvallisuuden tunnetta lisäävä varuste
Alfa Romeo ajotapahtuma Ahvenistolla perjantaina 10.9.2004.
Valvoja: Moderators
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Re: rata 147
Taisi kallion poika sitten lasketella mulle loruja siellä autossa..KJS kirjoitti:eli kyseessä ei ole mikään pakoputkiviritteinen vaan täysiverinen kilpa-auto
Re: rata 147
Niin se saattoi hädissään tehdämotorhead kirjoitti: Taisi kallion poika sitten lasketella mulle loruja siellä autossa..
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5766
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Aika lussu oli sitten runsaasti päälle parisataa heppaiseksi. Ei se niin tykiltä vaikuttanut suorituskykynsä puolesta. Muutamaan kertaan katselin suorillakin, kun 156 2,5 otti kohtuu helposti 147:aa kiinni.
Tiedä sitten, kaikki siellä väittivät, että autossa on vain nuo motorheadin mainitsemat kevyet virit.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- KJS
- Viestit: 4706
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
147
Niin enhän tiedä oliko tuo Ahvenistolla ollut auto kyseinen yksilö. Team F40:n sivuilta http://www.teamf40.fi löytyy kuitenkin tarinaa kuinka teami teki Deltalle asiakastilaisuuksia varten kaksipaikkaisen rata-Alfan. Katurenkailla se melkeen 240 heppaa polttaa vaan kumia jos täysillä painaa kaasua.
-
Curva Grande
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
juu, ei se kyllä miltään 200hv+ vehkeeltä tuntunut suorilla. Olisivatpa laittaneet siihen vaan ratakumit vielä alle, ois saanu lisää G:tä kurveihin 
Kummallista olis kyllä että kaikki siellä puhuis paskaa auton konehuoneen sisällöstä. Ainakin kallioiden pitäisi alan miehinä viimeistään kaasujalassa tuntea mikä härveli toi on kerta ajavat alfoilla siivilissäkin.
Kummallista olis kyllä että kaikki siellä puhuis paskaa auton konehuoneen sisällöstä. Ainakin kallioiden pitäisi alan miehinä viimeistään kaasujalassa tuntea mikä härveli toi on kerta ajavat alfoilla siivilissäkin.
-
Curva Grande
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
En tuon kellotuksen tarkempia yksityiskohtia tiedä, vaikka taisin siinä seistä tuolloin vieressä. Käsittääkseni mittauskohta oli pääsuoralla jossa vauhtia on paljon, mahdollista heittoa voisi tulla n. 1s?
kun tarkkaa painoa ja hevosvoimia ei ole tiedossa niin en ainakaan itse pysty kuin arvailemaan tuon teknistä mahdollisuutta.
Kyydissä olleena voin sanoa että kuski (vaikkakin on kaksipyöräisiin erikoistunut) on ajellut radalla myös nelipyöräisilla muulloinkin kuin CARFin ratapäivillä eli ainakin ajotaidon puolesta tuo aika on ihan täysin mahdollinen.
EDIT:
Kun tuota f40 racinging sivua tutkailee niin siellä sanotaan että perustuu LÄHES samanlaiseen tekniikkaan kuin tuo 238,5hv/1020kg laite.
toiselta sivulta löysin seuraavan: Jos suhde on 5 kg/hv on kierrosaika tyypillisesti n. 1.32 ja 3 kg/hv suhteella päästään n. 1.27.
F40 varsinailselle kilpurille tulee vajaa 4,3hv/kg.
jos olettaa että paino on molemmissa sama niin 170hv olisi 6kg/hv eli hattuarviona tyypillinen kierrosaika olisi 1.345?
kun tarkkaa painoa ja hevosvoimia ei ole tiedossa niin en ainakaan itse pysty kuin arvailemaan tuon teknistä mahdollisuutta.
Kyydissä olleena voin sanoa että kuski (vaikkakin on kaksipyöräisiin erikoistunut) on ajellut radalla myös nelipyöräisilla muulloinkin kuin CARFin ratapäivillä eli ainakin ajotaidon puolesta tuo aika on ihan täysin mahdollinen.
EDIT:
Kun tuota f40 racinging sivua tutkailee niin siellä sanotaan että perustuu LÄHES samanlaiseen tekniikkaan kuin tuo 238,5hv/1020kg laite.
toiselta sivulta löysin seuraavan: Jos suhde on 5 kg/hv on kierrosaika tyypillisesti n. 1.32 ja 3 kg/hv suhteella päästään n. 1.27.
F40 varsinailselle kilpurille tulee vajaa 4,3hv/kg.
jos olettaa että paino on molemmissa sama niin 170hv olisi 6kg/hv eli hattuarviona tyypillinen kierrosaika olisi 1.345?
Taitaa mennä hiukan OT, mutta jostain toiselta foorumilta joskus luin kun hondaväki totesi että 1:38 on kohtuullinen aika typeryksellä ajetuksi ja vauhtien olevan luokkaa 190 Ahveniston pääsuoran päässä ennen jarrutusta. Aika voi ollakin lähellä totuutta, mutta nipponin ihmeissä näyttää tuo nopeusmittari kyllä mitä sattuu 
- MKT
- Viestit: 691
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Delta-Auton kaveri kertoi että tuossa vip-147:ssa on laskettu vähän koneen tehoa kestävyyden parantamiseksi. Käytännössä kierrosrajoitin oli jossain 7500...7800rpm:n tienoilla. Muutoin auto oli, kuten täällä todettiin, sport2000-luokan säännöille rakennettu kilpa-auto. Perävälitys oli liian lyhyt Ahvenoston radalle joten huippunopeus jäi karvan alle alle 170 km/h. Tähän vaikutti myös noin 1000 rpm alempana menoon puuttuva kierrosrajoitin.
156V6 meni aavistuksen kovempaa pääsuoralla, Vesa Kallio väitti että saisi 180 km/h lasiin. JTS meni noin 160 km/h pääsuoran lopussa, vaikka sen renkaat olivat jo aivan loppu. Vip-147 saavutti huippunopeutensa jo pirusti ennen pääsuoran loppua.
Mutta kyllä Brothers_of_Rock antoivat erinomaiset kyydit
156V6 meni aavistuksen kovempaa pääsuoralla, Vesa Kallio väitti että saisi 180 km/h lasiin. JTS meni noin 160 km/h pääsuoran lopussa, vaikka sen renkaat olivat jo aivan loppu. Vip-147 saavutti huippunopeutensa jo pirusti ennen pääsuoran loppua.
Mutta kyllä Brothers_of_Rock antoivat erinomaiset kyydit
Joo ja vähän rapiat 600kg painavat VanDiemenit joissa on 170hp menee juuri ja juuri 2 markkaa siihen ja niissä on kuitenkin tuo teho/paino ja alusta hiukan paree kuin typerässä...V6 kirjoitti:nopeus 190 pääsuoran päässä on varmasti utopiaa vakiolle kun super 2000set vetivät n170-180 samassa kohtaa muistaakseni.
Tuossa VIP 147:ssa on nykyään vakio 2.0 ts moottori kiinni, eikä siinä ihan tuon Schroderuksen Sport 2000 147:n tasoista moottoria ole ikinä ollutkaan. Juttelin huoltomiesten kanssa asiasta. Pakosarja ei ollut vakio ja unichip oli kiinni, mutta muuten vakiomoottori. Vaihteistossa lyhyempi perävälitys ja lukko, minkä vuoksi tuntui kiihtyvyyttä riittävän. Alusta tuntui hyvältä mutta oli hieman aliohjaavaksi säädetty tai ainakin siltä se tuntui kyydissä istuessa.
Varsin hieno tapahtuma ja yllättävin koeajoni oli Kia Sorento. Oli meinaan mukavan oloinen auto. Radalla ajettuna Stilo farmari JTD-moottorilla oli mielenkiintoinen - vääntöä riitti niin maan perusteellisesti
Varsin hieno tapahtuma ja yllättävin koeajoni oli Kia Sorento. Oli meinaan mukavan oloinen auto. Radalla ajettuna Stilo farmari JTD-moottorilla oli mielenkiintoinen - vääntöä riitti niin maan perusteellisesti
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- MKT
- Viestit: 691
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Oli siinä sitten tehty muutakin kuin uudelleenohjelmointi boxille. No, tuo on varmaan VIP-autolle sopiva lähestymistapa, kestipä ainakin hyvin koko päivän rääkin.BSTR kirjoitti:Tuossa VIP 147:ssa on nykyään vakio 2.0 ts moottori kiinni, eikä siinä ihan tuon Schroderuksen Sport 2000 147:n tasoista moottoria ole ikinä ollutkaan. Juttelin huoltomiesten kanssa asiasta. Pakosarja ei ollut vakio ja unichip oli kiinni, mutta muuten vakiomoottori. Vaihteistossa lyhyempi perävälitys ja lukko, minkä vuoksi tuntui kiihtyvyyttä riittävän. Alusta tuntui hyvältä mutta oli hieman aliohjaavaksi säädetty tai ainakin siltä se tuntui kyydissä istuessa.
Continentalin vakiokumit eivät sitä kyllä tehneet vaan olivat mielestäni tuohon autoon hieman outo rengastus. Auto tuntui ainakin päivän lopulla todellakin hieman aliohjaavalta - saattoi noilla loppuun kuluneilla etugummeillakin olla vaikutusta asiaan.
