Autohifi!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No nyt tuli vahvistinkin, elikkä setti pitäisi olla nyt kunnossa.

Mitäs sanotte, voiko tuon vahvistimen kiinnittää tuon subbari kotelon takaseinään? Kait se kestää sen tärinän? Mitään muita järkeviä kiinnityskohtia ei tule mieleen.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Tuostakin on sitten kuullut niin montaa juttua.. Jotkut sanoo, että hajoaa, mutta itselläni ainakin on toiminut todella hyvin. Kuulemma joissain huonompi laatuisissa vehkeissä olisi heikot tinaukset pettänyt tärinästä. Mutta toisaalta, vaikka itselläni onkin tuo 15", niin ei se kotelo kovinkaan paljoa tärise. Muistaa vaan tehdä tukevan siitä kotelosta.

Ennemmin se rikkoutuu näiden "amis"-asentajien autoissa, joissa vahvistimet makaavat takakontin pohjalla ilman kiinnityksiä :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

Kyllä mä ainakin vahvarin aina oon sinne takaseinään pultannu. :) ei ongelmia.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyllä mulla oli aikanaan sekä Unossa että Temprassa vaffi subikotelon kyljessä kiinni (sama vaffi vieläpä molemmissa) ja ei siinä mitään ongelmaa ollut. Ehjänä myin sen vielä eteenpäinkin. 156:n asennuksissa olikin sitten enemmän show meininkiä. Getvosessa taas on laitteet piilotettu.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Asia selvä, ja hyvä näin. Vielä menee tovi kun saa auton maalarilta. ei malta odottaa :mrgreen:

Avatar
Oleino
Viestit: 1954
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Epezi kirjoitti: -- Mitään muita järkeviä kiinnityskohtia ei tule mieleen.
Itsellä on takapenkin selkänojassa kiinni. Hyvin on toiminut, pitää vaan jättää johdoille vähän varaa jotta eivät ole kireällä penkit kaadettuna.
Tein itse - säästin

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei varmaan huono paikka tuokaan, mutta sinne penkin viereen olen rakennellut sellasen säilytyslokeron, johon menee öljyt, nesteet ja tunkki, joten vahvistin ei enään kunnolla sinne mahdu. Kaikenlisäksi tuon subbarin takana sen on mahdollisimman hyvin piilossa :wink: helvetin rumia kun kerran ovat.

Tuon erillissarjan kanssa oli vähän sama juttu, kaikki kaupassa olleet olivat niin helvetin koristeellisia ja "hienosti" muotoiltuja että jäivät hyllyyn. Otin siis kaikista yksinkertaisemmalta näyttävän setin, tosin siinäkin on jostain helkkarin syystä keltaiseksi värjätty kartio :x ei morjes.

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

monesti se yksinkertaisimman näköinen on myös laadultaan hyvä..
blink blink look on lähinnä myyntikikkailua.. :wink:

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

Niin on :) Ja ainakin omaan silmään kaikki joulukuusi vahvarit on aivan järkyttävän näkösiä.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Ite pidän myös kotelossa kiinni , ja noi on tehty kestämään tärinää kun autothan sitä vähän tekee . Mulla on 1 uusi kuva missä näkyy vähän miten on kiinni !

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tässä vähän "pidemmälle" vietyä hifiä :)
http://www.audiogroupforum.com/csforum/ ... hp?t=66958

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Nyt tarvis vinkkiä subin valintaan.

Löytyykö suht edullista (alle 150e) 10 tuumaista subia joka toimis n.16 litran kotelossa?

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

tällä hetkellä jvc:n mp3 soitin ja jotkut 6*9 kaiuttimet ja takakontissa 15" subi parannusta on tulossa kait
6.5 erkkasarjalla ja taakse tulee 6.5 koksut...konttiin olen suunnitellut 2kpl 12" subbareita soitin viel avoin
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

geetee kirjoitti:Nyt tarvis vinkkiä subin valintaan.

Löytyykö suht edullista (alle 150e) 10 tuumaista subia joka toimis n.16 litran kotelossa?
eiköhän noita löydy onko merkillä väliä??
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

eipä tuolla merkillä nyt suurta väliä ole.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Tämä:
http://powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1041d.html

Vaikka onkin vähän kalliimpi, mutta eiköhän tuosta hinnasta vähän alea saa. Tuon isoveli voitti justiin matalien subbareiden testin Autosound-lehdessä ja tuomarit kehuivat tuota huippusubiksi.

Itse hommaan luultavasti tuo 8" version omaan Citikkaani. Saa nähdä minkälainen shokki on siirtyä 15" subista ja 1000w, 8" ja 220w.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

pakko vielä udella että onko tuleeko 10" subi refleksillä vai suljettuun koteloon?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

MiNkO^^ kirjoitti:pakko vielä udella että onko tuleeko 10" subi refleksillä vai suljettuun koteloon?
suljettuun.

Onko kellään kokemusta Rainbow Hammer 10:stä?
Entä hertzin subit?

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

geetee kirjoitti:
MiNkO^^ kirjoitti:pakko vielä udella että onko tuleeko 10" subi refleksillä vai suljettuun koteloon?
suljettuun.

Onko kellään kokemusta Rainbow Hammer 10:stä?
Entä hertzin subit?
Hertsin HX200:sta (8") ja HX300D:stä (12") kokemuksia.
Ihan päteviä pelejä, tosin jos painetta kaipaa niin suosittelen ostamaan elementin joka toimii refleksikotelossa...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Kuva

Näyttää ihan subbarilta, mutta on vähän pieni :mrgreen:

http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 020835.jpg
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Pistin nyt sitten tilaukseen rainbow hammer 10

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Ei varmastikkaan huono valinta. Kehuttu sitä ainakin on ja hintakaan ei ole todellakaan kovin paha.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

^ Itsellä on tuo Rainbown 12". Powersetissä olin viime kesänä asioimassa, kovasti kehui kyseistä subia ja sellaisen matkaani sai tuupattuakin. Näkyipä tuo autosoundin jonkun testin voittaneen pari vuotta sitten. Kyllä se hyvin on soinut, tosin varapyöränkoteloon levystä tehty laatikko on ehkä muutaman litran liian pieni. GTA:n kohta (toivottavasti) tulessa alle, kotelo väännetään kaiketi lasikuidusti, jolloin tilavuutta saa helposti kasvatettua lisää muutamalla litralla. Rainbow:lle soundia tarjoilee SPL:n kuusikanavaisten lippulaiva S-7006. GTA:ssa kuitenkin on todennäköisesti Bosen popit, joten tarvii ensin kuunnella ne. Ja miettiä vaihtaako eteen Peerlesit orkkiksien tilalle. Soitin ainakin lähtee vaihtoon, varmaankin ? Vaikkakin tuo Blaukkarin vakio sopiikin sävyyn, niin luulen että tuo Pioneerin soitin paremmat soundit kuitenkin tarjoaa. Ja mp3 toisto on must, ja tuo blaukkari niitä tuskin toistaa ?

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Osaisiko joku antaa neuvoa refleksi putken mitoitukseen.
Jos nyt sitten kokeilisin sitäkin.

Ajattelin ensiksi laittaa tuon subin suljettuun 16 litran koteloon ja myöhemmin kokeilla refleksi kotelolla kun varastossa olisi yksi 29 litrainen kotelo.
nyt vaan pitäisi tietää minkä kokoista reikää siihen tekisi ja kuinka pitkän putken laittais

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Tällainen ohjelma löytyy Autosoundin sivuilta.
http://www.autosound.fi/bbd/index.htm

Alareunassa oleviin taulukkoihin FB, VB ja d syötät sopivat arvot, niin saat putken pituuden. Tuolle subille voisi olla sopiva putken halkaisija 10cm. FB on viritystaajuus, jota halutaan käyttää, VB kotelon tilavuus ja d putken halkaisija. Näillä tiedoilla sitten saat tarvittavan putken pituuden.

Ja itse asiassa maahantuojan sivuilta löytyy tieto:
http://audioimport.fi/?tuotteet&tuote=1 ... i=Hammer10
S: 15 litraa R: 25 litraa, Ø3"x290mm
Eli refleksiloota 25 litraa. 3" putki pituudeltaan 290mm. Viritystaajuus on tällöin tuolla 39 Hz luokkaa.

Eli tuo 29 litrainen kotelo on hyvä projekti, koska saat sitä pienentää 4 litraa. Teet sen vaikka hiekkahartsi-seoksella, niin saat samalla jykevyyttä koteloon. Tai sitten poikkirimoja/jotain vastaavaa.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Kiitoksia linkeistä.

onko tuo 39 Hz liian korkea vai olisiko järkeä pitää kotelo 29 litraisena ja pidentää tuota putkea hieman niin saisi virkistystaajuutta alemmas?

Pitääkö tuo putken ottama tila laskea mukaan koteloa mitoittaessa?

Powerset näyttäisi ilmoittavan hieman eri kokoiset kotelot
Valmistajan suosittelemat kotelo koot:
Suljettu kotelo 15-20 L
Refleksi kotelo 28 litraa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11251
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

geetee kirjoitti:Pitääkö tuo putken ottama tila laskea mukaan koteloa mitoittaessa?
Kyllä pitää. Se kaavojen ja laskureiden ilmoittama tilavuus on nettotilavuus, eli kotelon sisämitoista lasketusta tilavuudesta pitää vielä vähentää refleksiputken ja bassoelementin viemä tilavuus.

Jos pönttö on jo valmiina niin en kyllä itse lähtisi sitä parin litran vuoksi pienentämään, ennemminkin muuttaisin viritystaajuutta vähän alemmas. Kun ei yhdelle elementille kuitenkaan ole mitään "yhtä oikeaa" taajuutta vaan käytettävä viritys riippuu siitä minkälaista sointia ollaan hakemassa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Veikkaan että tämä olis fiksuin topic huudella apuja teknisiin ongelmiin.

Ongelma:
Kuljettajanpuolen etuoven kaiutin vinkuu kierrosten tahdissa.

Taustaa:
-Autossa on edessä Pioneerin erillissarja, takana 6x9 kolmitiet ja kontissa subbari.
-Subbaria ja Erillissarjaa ohjaa sonyn vahvistin.
-Etukaiuttimien johdotukset menevät ensin soittimelta häiriösuojattua RCA:ta pitkin takakonttiin vahvistimelle, sieltä samaa reittiä pitkin kaiutinjohtona soittimen nurkille, josta kytketty auton omiin johtoihin. Auton omat johdot kulkevat oven sisäpaneelissa olevaan erillisarjan jakohärdelliin.
-Vinkunaa on kuulunut alusta asti (muutama kuukausi sitten kun "hifit" asensin)
-Muutama viikko sitten ääni voimistui korvia hiveleväksi
-Ei kuulu kun soitin on pois päältä
-Soittimen äänevoimakkuus ei vaikuta äänen voimakkuuteen
-Toisinaan saattaa starttauksen jälkeen olla muutaman minuutin vinkumatta
-Tilanne 164:ssa, jossa akku sijaitsee takakontissa, ja päävirtakaapeli kulkee kuljettajanpuoleisessa kynnyksessä, piuhat (RCA, kaiutinkaapelit ym.) kulkevat auton keskeltä.

Apuva.?

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Voipi olla että jossain kohtaa, todennäköisesti kontissa kaiutin tai rca piuhat kulkee liian läheltä virtapiuhaa :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Riittääkö tuohon akulta vahvistimelle tulevan virtapiuhan läheisyys?

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Epezi kirjoitti:^Riittääkö tuohon akulta vahvistimelle tulevan virtapiuhan läheisyys?
Helposti!

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sittenhän meillä on todennäköisesti ratkaisu, olen nääs teipannut kaikki vahvistimelle tulevat johdot yhteen nippuun :silly:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kurko kirjoitti:Laitetaas nyt sit oma setti esille;

-Soitin; Pioneer deh-p9100r
-Pääte; Impact reference six 6 kanavainen (edellinen omistaja voitti päätteellä Fascan amatööri unlimited luokan mestaruuden 2004)
-Etupää; Dls ms6 (6,5" 2-tie erkkasarja)
-Takana;Focal polyglass 165 CV1 (6,5" koax hatthyllyllä)
-Subi; Spl dynamics pro12"d4 mk3 35L suljetussa kotelossa
Laitetaas pientä päivitystä, hiljattain hommattu;
-Exide X-treme akku
-Stinger 1F konkka
-Bassworx 35L suljettu kotelo

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Pioneer P88RS
SPL Dynamics S7006 ja S6002
Hertz HXS380D
RES Audio T-Detector ja 180FVH
Focal Utopia Be 3w2
Etusivulla oli tällainen laitteisto.. No näköjään taas tuo hifikärpänen purrut, koska tuosta on jäljellä enää soitin :mrgreen:

Uusi setti:
Pioneer P88RS
DLS Nobelium 1 diskantit
DLS R6A midit
Pioneer TS-SW841D subi
Genesis Series III Five Channel vahvistin
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Epezi kirjoitti:Veikkaan että tämä olis fiksuin topic huudella apuja teknisiin ongelmiin.

Ongelma:
Kuljettajanpuolen etuoven kaiutin vinkuu kierrosten tahdissa.

Taustaa:
-Autossa on edessä Pioneerin erillissarja, takana 6x9 kolmitiet ja kontissa subbari.
-Subbaria ja Erillissarjaa ohjaa sonyn vahvistin.
-Etukaiuttimien johdotukset menevät ensin soittimelta häiriösuojattua RCA:ta pitkin takakonttiin vahvistimelle, sieltä samaa reittiä pitkin kaiutinjohtona soittimen nurkille, josta kytketty auton omiin johtoihin. Auton omat johdot kulkevat oven sisäpaneelissa olevaan erillisarjan jakohärdelliin.
-Vinkunaa on kuulunut alusta asti (muutama kuukausi sitten kun "hifit" asensin)
-Muutama viikko sitten ääni voimistui korvia hiveleväksi
-Ei kuulu kun soitin on pois päältä
-Soittimen äänevoimakkuus ei vaikuta äänen voimakkuuteen
-Toisinaan saattaa starttauksen jälkeen olla muutaman minuutin vinkumatta
-Tilanne 164:ssa, jossa akku sijaitsee takakontissa, ja päävirtakaapeli kulkee kuljettajanpuoleisessa kynnyksessä, piuhat (RCA, kaiutinkaapelit ym.) kulkevat auton keskeltä.

Apuva.?
Jos on pioneerin soitin niin vika voi olla soittimessa. Siitä kärähtää aika helposti yhdet sulakkeet piirilevyltä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä on Pioneerin vanha MP3 soitin. Erottelin noita vahvistimen johtoja näkyvältä osalta, mutta taitavat vielä mennä samassa nipussa verhoilujen alla, täytyy mennä ne vielä lävitse kunhan ehtii. Jos ei nämä auta niin soitin vaihtoon. Soitin on alkanut muutenkin vähän vittuilemaan (ei meinaa saada levyjä ulos), joten loppu sille olisi kuitenkin pian tulossa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kaverilla oli joskus toi sama bimmerissä , ja laitto jonkun häiriönpoistimen jonkun johdon väliin , olisko ollu maadoitus ?

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Epezi kirjoitti:Kyllä on Pioneerin vanha MP3 soitin. Erottelin noita vahvistimen johtoja näkyvältä osalta, mutta taitavat vielä mennä samassa nipussa verhoilujen alla, täytyy mennä ne vielä lävitse kunhan ehtii. Jos ei nämä auta niin soitin vaihtoon. Soitin on alkanut muutenkin vähän vittuilemaan (ei meinaa saada levyjä ulos), joten loppu sille olisi kuitenkin pian tulossa.
Minulla on pioneerin deh-7700 ja se alkoi yht äkkiä vinkumaan. (ei myöskään työnnä levyä kunnolla ulos)
Kaverilla tuli samanlaiseen soittimeen sama "vika" tai oikeastaan vika oli vain käyttäjissä.
Pioneerin soittimissa ei nimittäin saa irroittaa/kiinnittää rca-piuhoja virtapiuhan ollessa kiinni vaan se pitää aina ottaa irti. saattaa polttaa muuten sen piirilevylle kolvatun 3A sulakkeen joka suojaa ilmeisesti jotain maafolioita. näin ainakin itse ymmärsin tuon.

Asiasta löytyy paljon juttua googlella kun laittaa hakusanaksi jotain "pioneer vinkuu" tyylistä tai pioneer maafolio.

Vika on helppo todeta yleismittarilla josta löytyy ohmi alue. Mittaa vain onko soittimen puoleisen rca-liittimen ulompi pinta ja soittimen runko yhdessä. en muista tarkkoja ohmi arvoja mutta jos sulake palanut niin eivät ole yhdessä.

Itse kolvasi sulakkeen tilalle ohuen kupari langan. jotkut ovat ilmeisesti korjanneet "vian" kolvaamalla rca-liittimen ulkopinnan ja soittimen rungon välissä olevan raon umpeen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No johan on ratkaisuja :shock: kiitos tiedosta!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Osaisikohan joku kertoa minulle jotain tällaisesta laitteesta:

http://www.autohifikeidas.fi/epages/Pla ... oducts/233

Olen myymässä penkkiä, painoja, ym ja tällaista soitinta tarjottiin vaihdossa.
Mitä tuo "keskusyksikkö vaatii lisätilan" tarkoittaa? Eikö soitin mahdu syvyys-suunnassa normaali koloseen.

Joo, en ole laittamassa Alfaan, mutta tuo olisi helpompi säilyttää/myydä kuin 200 kg rautaa. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Soittimessa on erillinen keskusyksikkö, jossa on monipuoliset liitännät lisälaitteille. Itse näyttölaite vaatii asennettaessa din-kokoisen asennusaukon, mutta keskusyksikkö vaatii erillisen tilan.
Siinähän se luki :wink:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, se itse soitin/"näyttölaite", siis mahtuu standardi aukkoon ja siihen tulee tuollainen erillinen mötikkä, johon voi liittää parkkitutkaa, digiboksia, jne...

Enivei, tein kaupat ja saan parin viikon päästä tuon soittimen. Privalla voi kysellä, jos ketä kiinnostaa. Laitan varmaan tämänkin foorumin myyntiosioon tuon myyntiin jahka se on minun näpeissäni... Hinta puolet uuden hinnasta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tiige
Viestit: 2861
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Itsellä aiheutti kuskin puolen erillissatsissa vinkumista 164:ssä se että olin laittanut jakosuotimen kuskin jalkatilaan. Se sitten otti häiriötä auton omasta päävirtapiuhasta. Suotimen siirto 10cm poisti ongelman.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselläni on suodin ovipahvien sisällä. Enpä oo tälle vinkumis asiallekkeen jaksanut vielä mitään tehdä. :roll:

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Genesis saapunut Suomeen.. Jos se olisi huomenna jo Tampereella :-D
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Onko kenelläkään tietoa, mitä kaiuttimia löytyy vakiona 156 sw 2001 mallista. Vai onko näihin aina laitettu itse jotkut kaiuttimet? Ja kokemuksia mitä 2-tie erillissarjaa tuohon eteen kannattaa alkaa laittamaan?

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Kuva

http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 030005.jpg

Koodi: Valitse kaikki

# 4 x 40 W pääkanavat (4 ohm)
# 1 x 140 W subwooferkanava (4 ohm)
# 4 x 55 + 1 x 155 W (tyypillinen teho, 4 ohm)
# 4 x 80 + 1 x 260 W (tyypillinen teho, 2 ohm) 
Valimistajan ilmoittamat tehot yllä. Eli ilmoitetut on nuo 4x40w + 140w, mutta yleensä tehoa tulee 4x55 + 155w.

No oman mukana tulleessa mittausraportissa lukee 4x63+230w :mrgreen: Subikanavalle 1 ohmiin 435w.

Mukavia yllätyksiä!

Vahvistin näyttää matalta, kun siinä on päällä suojakelmu.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

varsin laiska vahvistin ? Mitä aijot ton kaveriksi ?

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Joo tosi laiska vahvistin.. Mutta taitaapi olla hiukan laadukkaampia watteja, kun yleensä :roll: Yleensä ottaen tarviiko vahvistimessa olla 2000w/rms? Äänenpaineen lisäksi on olemassa sellainen vaihtoehto kuin äänenlaatu.. Tämä nimittäin pieksee suurimman osan siinä alueella 100-0. Tietysti pitää olla muukin laitteisto kunnossa, joten kaveriksi tuolle tulee 50mm2 virta- ja maapiuhat, Ground Zeron akku, DLS kaiutin- ja RCA-piuhat sekä viimeisen päälle äänieristetty auto. Myös midien kiinnitys tulee olemaan tavanomaista järeämpää tekoa.

Edellinen vahvistin oli Spl Dynamicsin S7006, jonka paperilla olevat tehot olivat 4x75+600. Uskoisin, että todelliset tehot ovat melkoisesti pienemmät.. Myös käytetyt komponentit on tuossa Isossa G:ssä hiukan laadukkaammat, joten odotan aika huimia parannuksia. SPL:ssä diskantti oli itsestäni hiukan kireän oloinen.. No sittenpä sen kuulee, kun vahvi on kiinni.

Kaveriksi tulossa aktiivisena DLS:n Nobelium 1 diskantit, DLS R6A midit ja Pioneerin lituska 8". Haaveillut kyllä subiksi JL Audion 8w7:aa, mutta testaillaan nyt tuota Pinskua ensin. Niin ja soitin on P88RS.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Ok , itellä on tuo autostudio 180.2-vahvistin ohjaamassa Hertzin ES300:sta . Autostudio lupaa 1x560W @ 4ohm ja 2x280W @ 4ohm . Subbari on 350W ja 12" . Hyvin tuntuu toimivan nää yhdessä , tietty painetta sais olla enemmän .

Vastaa Viestiin