Sivu 2/5

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 19:27
Kirjoittaja Epezi
No nyt tuli vahvistinkin, elikkä setti pitäisi olla nyt kunnossa.

Mitäs sanotte, voiko tuon vahvistimen kiinnittää tuon subbari kotelon takaseinään? Kait se kestää sen tärinän? Mitään muita järkeviä kiinnityskohtia ei tule mieleen.

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 19:33
Kirjoittaja PabloNeruda
Tuostakin on sitten kuullut niin montaa juttua.. Jotkut sanoo, että hajoaa, mutta itselläni ainakin on toiminut todella hyvin. Kuulemma joissain huonompi laatuisissa vehkeissä olisi heikot tinaukset pettänyt tärinästä. Mutta toisaalta, vaikka itselläni onkin tuo 15", niin ei se kotelo kovinkaan paljoa tärise. Muistaa vaan tehdä tukevan siitä kotelosta.

Ennemmin se rikkoutuu näiden "amis"-asentajien autoissa, joissa vahvistimet makaavat takakontin pohjalla ilman kiinnityksiä :mrgreen:

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 19:48
Kirjoittaja Jihti
Kyllä mä ainakin vahvarin aina oon sinne takaseinään pultannu. :) ei ongelmia.

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 20:10
Kirjoittaja KJS
Kyllä mulla oli aikanaan sekä Unossa että Temprassa vaffi subikotelon kyljessä kiinni (sama vaffi vieläpä molemmissa) ja ei siinä mitään ongelmaa ollut. Ehjänä myin sen vielä eteenpäinkin. 156:n asennuksissa olikin sitten enemmän show meininkiä. Getvosessa taas on laitteet piilotettu.

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 21:07
Kirjoittaja Epezi
Asia selvä, ja hyvä näin. Vielä menee tovi kun saa auton maalarilta. ei malta odottaa :mrgreen:

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 21:42
Kirjoittaja Oleino
Epezi kirjoitti: -- Mitään muita järkeviä kiinnityskohtia ei tule mieleen.
Itsellä on takapenkin selkänojassa kiinni. Hyvin on toiminut, pitää vaan jättää johdoille vähän varaa jotta eivät ole kireällä penkit kaadettuna.

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 21:47
Kirjoittaja Epezi
Ei varmaan huono paikka tuokaan, mutta sinne penkin viereen olen rakennellut sellasen säilytyslokeron, johon menee öljyt, nesteet ja tunkki, joten vahvistin ei enään kunnolla sinne mahdu. Kaikenlisäksi tuon subbarin takana sen on mahdollisimman hyvin piilossa :wink: helvetin rumia kun kerran ovat.

Tuon erillissarjan kanssa oli vähän sama juttu, kaikki kaupassa olleet olivat niin helvetin koristeellisia ja "hienosti" muotoiltuja että jäivät hyllyyn. Otin siis kaikista yksinkertaisemmalta näyttävän setin, tosin siinäkin on jostain helkkarin syystä keltaiseksi värjätty kartio :x ei morjes.

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 21:50
Kirjoittaja 90
monesti se yksinkertaisimman näköinen on myös laadultaan hyvä..
blink blink look on lähinnä myyntikikkailua.. :wink:

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 22:03
Kirjoittaja Jihti
Niin on :) Ja ainakin omaan silmään kaikki joulukuusi vahvarit on aivan järkyttävän näkösiä.

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 15:39
Kirjoittaja willez
Ite pidän myös kotelossa kiinni , ja noi on tehty kestämään tärinää kun autothan sitä vähän tekee . Mulla on 1 uusi kuva missä näkyy vähän miten on kiinni !

Lähetetty: 08 Maalis 2008, 15:44
Kirjoittaja Epezi
Tässä vähän "pidemmälle" vietyä hifiä :)
http://www.audiogroupforum.com/csforum/ ... hp?t=66958

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 20:35
Kirjoittaja geetee
Nyt tarvis vinkkiä subin valintaan.

Löytyykö suht edullista (alle 150e) 10 tuumaista subia joka toimis n.16 litran kotelossa?

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 20:41
Kirjoittaja MiNkO^^
tällä hetkellä jvc:n mp3 soitin ja jotkut 6*9 kaiuttimet ja takakontissa 15" subi parannusta on tulossa kait
6.5 erkkasarjalla ja taakse tulee 6.5 koksut...konttiin olen suunnitellut 2kpl 12" subbareita soitin viel avoin

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 20:42
Kirjoittaja MiNkO^^
geetee kirjoitti:Nyt tarvis vinkkiä subin valintaan.

Löytyykö suht edullista (alle 150e) 10 tuumaista subia joka toimis n.16 litran kotelossa?
eiköhän noita löydy onko merkillä väliä??

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 20:52
Kirjoittaja geetee
eipä tuolla merkillä nyt suurta väliä ole.

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 20:55
Kirjoittaja PabloNeruda
Tämä:
http://powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1041d.html

Vaikka onkin vähän kalliimpi, mutta eiköhän tuosta hinnasta vähän alea saa. Tuon isoveli voitti justiin matalien subbareiden testin Autosound-lehdessä ja tuomarit kehuivat tuota huippusubiksi.

Itse hommaan luultavasti tuo 8" version omaan Citikkaani. Saa nähdä minkälainen shokki on siirtyä 15" subista ja 1000w, 8" ja 220w.

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 21:36
Kirjoittaja MiNkO^^
pakko vielä udella että onko tuleeko 10" subi refleksillä vai suljettuun koteloon?

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 21:49
Kirjoittaja geetee
MiNkO^^ kirjoitti:pakko vielä udella että onko tuleeko 10" subi refleksillä vai suljettuun koteloon?
suljettuun.

Onko kellään kokemusta Rainbow Hammer 10:stä?
Entä hertzin subit?

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 23:09
Kirjoittaja dimmu
geetee kirjoitti:
MiNkO^^ kirjoitti:pakko vielä udella että onko tuleeko 10" subi refleksillä vai suljettuun koteloon?
suljettuun.

Onko kellään kokemusta Rainbow Hammer 10:stä?
Entä hertzin subit?
Hertsin HX200:sta (8") ja HX300D:stä (12") kokemuksia.
Ihan päteviä pelejä, tosin jos painetta kaipaa niin suosittelen ostamaan elementin joka toimii refleksikotelossa...

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 17:02
Kirjoittaja PabloNeruda
Kuva

Näyttää ihan subbarilta, mutta on vähän pieni :mrgreen:

http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 020835.jpg

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 21:31
Kirjoittaja geetee
Pistin nyt sitten tilaukseen rainbow hammer 10

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 21:47
Kirjoittaja PabloNeruda
Ei varmastikkaan huono valinta. Kehuttu sitä ainakin on ja hintakaan ei ole todellakaan kovin paha.

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 22:38
Kirjoittaja -Tomi-
^ Itsellä on tuo Rainbown 12". Powersetissä olin viime kesänä asioimassa, kovasti kehui kyseistä subia ja sellaisen matkaani sai tuupattuakin. Näkyipä tuo autosoundin jonkun testin voittaneen pari vuotta sitten. Kyllä se hyvin on soinut, tosin varapyöränkoteloon levystä tehty laatikko on ehkä muutaman litran liian pieni. GTA:n kohta (toivottavasti) tulessa alle, kotelo väännetään kaiketi lasikuidusti, jolloin tilavuutta saa helposti kasvatettua lisää muutamalla litralla. Rainbow:lle soundia tarjoilee SPL:n kuusikanavaisten lippulaiva S-7006. GTA:ssa kuitenkin on todennäköisesti Bosen popit, joten tarvii ensin kuunnella ne. Ja miettiä vaihtaako eteen Peerlesit orkkiksien tilalle. Soitin ainakin lähtee vaihtoon, varmaankin ? Vaikkakin tuo Blaukkarin vakio sopiikin sävyyn, niin luulen että tuo Pioneerin soitin paremmat soundit kuitenkin tarjoaa. Ja mp3 toisto on must, ja tuo blaukkari niitä tuskin toistaa ?

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 17:28
Kirjoittaja geetee
Osaisiko joku antaa neuvoa refleksi putken mitoitukseen.
Jos nyt sitten kokeilisin sitäkin.

Ajattelin ensiksi laittaa tuon subin suljettuun 16 litran koteloon ja myöhemmin kokeilla refleksi kotelolla kun varastossa olisi yksi 29 litrainen kotelo.
nyt vaan pitäisi tietää minkä kokoista reikää siihen tekisi ja kuinka pitkän putken laittais

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 17:41
Kirjoittaja PabloNeruda
Tällainen ohjelma löytyy Autosoundin sivuilta.
http://www.autosound.fi/bbd/index.htm

Alareunassa oleviin taulukkoihin FB, VB ja d syötät sopivat arvot, niin saat putken pituuden. Tuolle subille voisi olla sopiva putken halkaisija 10cm. FB on viritystaajuus, jota halutaan käyttää, VB kotelon tilavuus ja d putken halkaisija. Näillä tiedoilla sitten saat tarvittavan putken pituuden.

Ja itse asiassa maahantuojan sivuilta löytyy tieto:
http://audioimport.fi/?tuotteet&tuote=1 ... i=Hammer10
S: 15 litraa R: 25 litraa, Ø3"x290mm
Eli refleksiloota 25 litraa. 3" putki pituudeltaan 290mm. Viritystaajuus on tällöin tuolla 39 Hz luokkaa.

Eli tuo 29 litrainen kotelo on hyvä projekti, koska saat sitä pienentää 4 litraa. Teet sen vaikka hiekkahartsi-seoksella, niin saat samalla jykevyyttä koteloon. Tai sitten poikkirimoja/jotain vastaavaa.

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 21:43
Kirjoittaja geetee
Kiitoksia linkeistä.

onko tuo 39 Hz liian korkea vai olisiko järkeä pitää kotelo 29 litraisena ja pidentää tuota putkea hieman niin saisi virkistystaajuutta alemmas?

Pitääkö tuo putken ottama tila laskea mukaan koteloa mitoittaessa?

Powerset näyttäisi ilmoittavan hieman eri kokoiset kotelot
Valmistajan suosittelemat kotelo koot:
Suljettu kotelo 15-20 L
Refleksi kotelo 28 litraa

Lähetetty: 12 Huhti 2008, 14:27
Kirjoittaja Rasvis
geetee kirjoitti:Pitääkö tuo putken ottama tila laskea mukaan koteloa mitoittaessa?
Kyllä pitää. Se kaavojen ja laskureiden ilmoittama tilavuus on nettotilavuus, eli kotelon sisämitoista lasketusta tilavuudesta pitää vielä vähentää refleksiputken ja bassoelementin viemä tilavuus.

Jos pönttö on jo valmiina niin en kyllä itse lähtisi sitä parin litran vuoksi pienentämään, ennemminkin muuttaisin viritystaajuutta vähän alemmas. Kun ei yhdelle elementille kuitenkaan ole mitään "yhtä oikeaa" taajuutta vaan käytettävä viritys riippuu siitä minkälaista sointia ollaan hakemassa.

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 17:43
Kirjoittaja Epezi
Veikkaan että tämä olis fiksuin topic huudella apuja teknisiin ongelmiin.

Ongelma:
Kuljettajanpuolen etuoven kaiutin vinkuu kierrosten tahdissa.

Taustaa:
-Autossa on edessä Pioneerin erillissarja, takana 6x9 kolmitiet ja kontissa subbari.
-Subbaria ja Erillissarjaa ohjaa sonyn vahvistin.
-Etukaiuttimien johdotukset menevät ensin soittimelta häiriösuojattua RCA:ta pitkin takakonttiin vahvistimelle, sieltä samaa reittiä pitkin kaiutinjohtona soittimen nurkille, josta kytketty auton omiin johtoihin. Auton omat johdot kulkevat oven sisäpaneelissa olevaan erillisarjan jakohärdelliin.
-Vinkunaa on kuulunut alusta asti (muutama kuukausi sitten kun "hifit" asensin)
-Muutama viikko sitten ääni voimistui korvia hiveleväksi
-Ei kuulu kun soitin on pois päältä
-Soittimen äänevoimakkuus ei vaikuta äänen voimakkuuteen
-Toisinaan saattaa starttauksen jälkeen olla muutaman minuutin vinkumatta
-Tilanne 164:ssa, jossa akku sijaitsee takakontissa, ja päävirtakaapeli kulkee kuljettajanpuoleisessa kynnyksessä, piuhat (RCA, kaiutinkaapelit ym.) kulkevat auton keskeltä.

Apuva.?

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 17:49
Kirjoittaja Camber
Voipi olla että jossain kohtaa, todennäköisesti kontissa kaiutin tai rca piuhat kulkee liian läheltä virtapiuhaa :wink:

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 17:54
Kirjoittaja Epezi
^Riittääkö tuohon akulta vahvistimelle tulevan virtapiuhan läheisyys?

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 17:55
Kirjoittaja Camber
Epezi kirjoitti:^Riittääkö tuohon akulta vahvistimelle tulevan virtapiuhan läheisyys?
Helposti!

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 17:59
Kirjoittaja Epezi
Sittenhän meillä on todennäköisesti ratkaisu, olen nääs teipannut kaikki vahvistimelle tulevat johdot yhteen nippuun :silly:

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 18:01
Kirjoittaja Camber
Kurko kirjoitti:Laitetaas nyt sit oma setti esille;

-Soitin; Pioneer deh-p9100r
-Pääte; Impact reference six 6 kanavainen (edellinen omistaja voitti päätteellä Fascan amatööri unlimited luokan mestaruuden 2004)
-Etupää; Dls ms6 (6,5" 2-tie erkkasarja)
-Takana;Focal polyglass 165 CV1 (6,5" koax hatthyllyllä)
-Subi; Spl dynamics pro12"d4 mk3 35L suljetussa kotelossa
Laitetaas pientä päivitystä, hiljattain hommattu;
-Exide X-treme akku
-Stinger 1F konkka
-Bassworx 35L suljettu kotelo

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 19:46
Kirjoittaja PabloNeruda
Pioneer P88RS
SPL Dynamics S7006 ja S6002
Hertz HXS380D
RES Audio T-Detector ja 180FVH
Focal Utopia Be 3w2
Etusivulla oli tällainen laitteisto.. No näköjään taas tuo hifikärpänen purrut, koska tuosta on jäljellä enää soitin :mrgreen:

Uusi setti:
Pioneer P88RS
DLS Nobelium 1 diskantit
DLS R6A midit
Pioneer TS-SW841D subi
Genesis Series III Five Channel vahvistin

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 20:34
Kirjoittaja geetee
Epezi kirjoitti:Veikkaan että tämä olis fiksuin topic huudella apuja teknisiin ongelmiin.

Ongelma:
Kuljettajanpuolen etuoven kaiutin vinkuu kierrosten tahdissa.

Taustaa:
-Autossa on edessä Pioneerin erillissarja, takana 6x9 kolmitiet ja kontissa subbari.
-Subbaria ja Erillissarjaa ohjaa sonyn vahvistin.
-Etukaiuttimien johdotukset menevät ensin soittimelta häiriösuojattua RCA:ta pitkin takakonttiin vahvistimelle, sieltä samaa reittiä pitkin kaiutinjohtona soittimen nurkille, josta kytketty auton omiin johtoihin. Auton omat johdot kulkevat oven sisäpaneelissa olevaan erillisarjan jakohärdelliin.
-Vinkunaa on kuulunut alusta asti (muutama kuukausi sitten kun "hifit" asensin)
-Muutama viikko sitten ääni voimistui korvia hiveleväksi
-Ei kuulu kun soitin on pois päältä
-Soittimen äänevoimakkuus ei vaikuta äänen voimakkuuteen
-Toisinaan saattaa starttauksen jälkeen olla muutaman minuutin vinkumatta
-Tilanne 164:ssa, jossa akku sijaitsee takakontissa, ja päävirtakaapeli kulkee kuljettajanpuoleisessa kynnyksessä, piuhat (RCA, kaiutinkaapelit ym.) kulkevat auton keskeltä.

Apuva.?
Jos on pioneerin soitin niin vika voi olla soittimessa. Siitä kärähtää aika helposti yhdet sulakkeet piirilevyltä.

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 23:16
Kirjoittaja Epezi
Kyllä on Pioneerin vanha MP3 soitin. Erottelin noita vahvistimen johtoja näkyvältä osalta, mutta taitavat vielä mennä samassa nipussa verhoilujen alla, täytyy mennä ne vielä lävitse kunhan ehtii. Jos ei nämä auta niin soitin vaihtoon. Soitin on alkanut muutenkin vähän vittuilemaan (ei meinaa saada levyjä ulos), joten loppu sille olisi kuitenkin pian tulossa.

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 17:44
Kirjoittaja willez
Kaverilla oli joskus toi sama bimmerissä , ja laitto jonkun häiriönpoistimen jonkun johdon väliin , olisko ollu maadoitus ?

Lähetetty: 27 Kesä 2008, 17:58
Kirjoittaja geetee
Epezi kirjoitti:Kyllä on Pioneerin vanha MP3 soitin. Erottelin noita vahvistimen johtoja näkyvältä osalta, mutta taitavat vielä mennä samassa nipussa verhoilujen alla, täytyy mennä ne vielä lävitse kunhan ehtii. Jos ei nämä auta niin soitin vaihtoon. Soitin on alkanut muutenkin vähän vittuilemaan (ei meinaa saada levyjä ulos), joten loppu sille olisi kuitenkin pian tulossa.
Minulla on pioneerin deh-7700 ja se alkoi yht äkkiä vinkumaan. (ei myöskään työnnä levyä kunnolla ulos)
Kaverilla tuli samanlaiseen soittimeen sama "vika" tai oikeastaan vika oli vain käyttäjissä.
Pioneerin soittimissa ei nimittäin saa irroittaa/kiinnittää rca-piuhoja virtapiuhan ollessa kiinni vaan se pitää aina ottaa irti. saattaa polttaa muuten sen piirilevylle kolvatun 3A sulakkeen joka suojaa ilmeisesti jotain maafolioita. näin ainakin itse ymmärsin tuon.

Asiasta löytyy paljon juttua googlella kun laittaa hakusanaksi jotain "pioneer vinkuu" tyylistä tai pioneer maafolio.

Vika on helppo todeta yleismittarilla josta löytyy ohmi alue. Mittaa vain onko soittimen puoleisen rca-liittimen ulompi pinta ja soittimen runko yhdessä. en muista tarkkoja ohmi arvoja mutta jos sulake palanut niin eivät ole yhdessä.

Itse kolvasi sulakkeen tilalle ohuen kupari langan. jotkut ovat ilmeisesti korjanneet "vian" kolvaamalla rca-liittimen ulkopinnan ja soittimen rungon välissä olevan raon umpeen.

Lähetetty: 27 Kesä 2008, 19:09
Kirjoittaja Epezi
No johan on ratkaisuja :shock: kiitos tiedosta!

Lähetetty: 29 Kesä 2008, 15:04
Kirjoittaja hagger16
Osaisikohan joku kertoa minulle jotain tällaisesta laitteesta:

http://www.autohifikeidas.fi/epages/Pla ... oducts/233

Olen myymässä penkkiä, painoja, ym ja tällaista soitinta tarjottiin vaihdossa.
Mitä tuo "keskusyksikkö vaatii lisätilan" tarkoittaa? Eikö soitin mahdu syvyys-suunnassa normaali koloseen.

Joo, en ole laittamassa Alfaan, mutta tuo olisi helpompi säilyttää/myydä kuin 200 kg rautaa. :-D

Lähetetty: 29 Kesä 2008, 18:17
Kirjoittaja Epezi
Soittimessa on erillinen keskusyksikkö, jossa on monipuoliset liitännät lisälaitteille. Itse näyttölaite vaatii asennettaessa din-kokoisen asennusaukon, mutta keskusyksikkö vaatii erillisen tilan.
Siinähän se luki :wink:

Lähetetty: 29 Kesä 2008, 19:21
Kirjoittaja hagger16
^Juu, se itse soitin/"näyttölaite", siis mahtuu standardi aukkoon ja siihen tulee tuollainen erillinen mötikkä, johon voi liittää parkkitutkaa, digiboksia, jne...

Enivei, tein kaupat ja saan parin viikon päästä tuon soittimen. Privalla voi kysellä, jos ketä kiinnostaa. Laitan varmaan tämänkin foorumin myyntiosioon tuon myyntiin jahka se on minun näpeissäni... Hinta puolet uuden hinnasta.

Lähetetty: 30 Kesä 2008, 18:40
Kirjoittaja Tiige
Itsellä aiheutti kuskin puolen erillissatsissa vinkumista 164:ssä se että olin laittanut jakosuotimen kuskin jalkatilaan. Se sitten otti häiriötä auton omasta päävirtapiuhasta. Suotimen siirto 10cm poisti ongelman.

Lähetetty: 30 Kesä 2008, 19:32
Kirjoittaja Epezi
Itselläni on suodin ovipahvien sisällä. Enpä oo tälle vinkumis asiallekkeen jaksanut vielä mitään tehdä. :roll:

Lähetetty: 30 Kesä 2008, 19:36
Kirjoittaja PabloNeruda
Genesis saapunut Suomeen.. Jos se olisi huomenna jo Tampereella :-D

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 15:23
Kirjoittaja tammi
Onko kenelläkään tietoa, mitä kaiuttimia löytyy vakiona 156 sw 2001 mallista. Vai onko näihin aina laitettu itse jotkut kaiuttimet? Ja kokemuksia mitä 2-tie erillissarjaa tuohon eteen kannattaa alkaa laittamaan?

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 16:26
Kirjoittaja PabloNeruda
Kuva

http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... 030005.jpg

Koodi: Valitse kaikki

# 4 x 40 W pääkanavat (4 ohm)
# 1 x 140 W subwooferkanava (4 ohm)
# 4 x 55 + 1 x 155 W (tyypillinen teho, 4 ohm)
# 4 x 80 + 1 x 260 W (tyypillinen teho, 2 ohm) 
Valimistajan ilmoittamat tehot yllä. Eli ilmoitetut on nuo 4x40w + 140w, mutta yleensä tehoa tulee 4x55 + 155w.

No oman mukana tulleessa mittausraportissa lukee 4x63+230w :mrgreen: Subikanavalle 1 ohmiin 435w.

Mukavia yllätyksiä!

Vahvistin näyttää matalta, kun siinä on päällä suojakelmu.

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 18:04
Kirjoittaja willez
varsin laiska vahvistin ? Mitä aijot ton kaveriksi ?

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 18:26
Kirjoittaja PabloNeruda
Joo tosi laiska vahvistin.. Mutta taitaapi olla hiukan laadukkaampia watteja, kun yleensä :roll: Yleensä ottaen tarviiko vahvistimessa olla 2000w/rms? Äänenpaineen lisäksi on olemassa sellainen vaihtoehto kuin äänenlaatu.. Tämä nimittäin pieksee suurimman osan siinä alueella 100-0. Tietysti pitää olla muukin laitteisto kunnossa, joten kaveriksi tuolle tulee 50mm2 virta- ja maapiuhat, Ground Zeron akku, DLS kaiutin- ja RCA-piuhat sekä viimeisen päälle äänieristetty auto. Myös midien kiinnitys tulee olemaan tavanomaista järeämpää tekoa.

Edellinen vahvistin oli Spl Dynamicsin S7006, jonka paperilla olevat tehot olivat 4x75+600. Uskoisin, että todelliset tehot ovat melkoisesti pienemmät.. Myös käytetyt komponentit on tuossa Isossa G:ssä hiukan laadukkaammat, joten odotan aika huimia parannuksia. SPL:ssä diskantti oli itsestäni hiukan kireän oloinen.. No sittenpä sen kuulee, kun vahvi on kiinni.

Kaveriksi tulossa aktiivisena DLS:n Nobelium 1 diskantit, DLS R6A midit ja Pioneerin lituska 8". Haaveillut kyllä subiksi JL Audion 8w7:aa, mutta testaillaan nyt tuota Pinskua ensin. Niin ja soitin on P88RS.

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 18:35
Kirjoittaja willez
Ok , itellä on tuo autostudio 180.2-vahvistin ohjaamassa Hertzin ES300:sta . Autostudio lupaa 1x560W @ 4ohm ja 2x280W @ 4ohm . Subbari on 350W ja 12" . Hyvin tuntuu toimivan nää yhdessä , tietty painetta sais olla enemmän .