Seuraavalla kertaa on varmasti helpompaa, kun on parempi käsitys ja näkemys asioista. Näin ensikertalaisena joutuu isossa huollossa vähän miettimään ja tuumailemaan aina välillä.
Nostamalla, en rohjennut heittää kun hitusen painaakin . Yksi pieni murtuma siitä löytyi kannakkeesta, mutta ei mitään mitä ei pienellä miggitäppäyksellä olisi taklannut.
Se muuten istui suoraan ihan vaan pistämällä paikalleen. Tubihan oli vähän vinossa.
Nyt muuten kuulee itse moottorin eikä pelkkää pakoputkistoa.
Ei se kuva jonka välttämättä olisin halunnut lähettää, mutta tämän sunnuntain Alfa Romeo -ajot loppuivat öljyvuotoon. Nyt kahteen kertaan toistunut ongelma, mutta eiköhän ratkea pikaisesti niin pääsisi tälläkin kunnolla ajelemaan. Ei onneksi ehtinyt kahta minuuttiakaan 33 olla konepelti pystyssä huoltoaseman pihassa kun hinausapu ilmestyi paikalle kuin tyhjästä. Käyttäjälle kumimuumi vielä tätäkin kautta suuret kiitokset, jos osaa vaistomaisesti saapua paikalle kun apua kaipaava Alfakuski on pulassa niin operoi jo jollain aivan toisella tasolla.
Keskikesällä hommasin 25v+ aikaisen haaveen MR2:seen. Race Shifterin. Haaveillut koko ikäni. Niin kauan ku vaan muistan kilpa-automaisesta vaihteensiirrosta. Uskomatonta kyllä, W30:seen tällänen oli tarjolla. Joten aika pikainen päätös tuli tehtyä ja hankittua tämä.
Osaava harrastaja sitten laitto mun kanssa tän kiinni ja täytyy sanoo, että nyt on kyllä kohdallaan. Tätä parempaa ei oikeen tästä saa millään. Vaihelaatikon päässä on vielä uretaanipuslat vaijereissa, joten ei mene paremmaksi.
Tämä hakkaa mm. Lotuksen avoimen mekanismin olemalla tarkempi jajäykempi, ei löysää missään. Kaiken pystyy säätämään myös. Aivan jäätävää.
Luin toki ja 2ZZ maininnasta tuli Mieleen (tm), että osaatko kertoa saisiko tuollaista MR2:olmosta 2ZZ moottorilla suomikilvissä?
Hyvä jos kiinnosti lukea! Öö on niitä käsittääkseni on. Myynnissäkin joku todella iso projekti tällä hetkellä.
Mut periaatteessa en tiedä oikeen, melkeen 1zz ja turbo on ehkä järkevämpi ratkaisu. Rusalla käväs yks ilta tollanen "vakio" MR2 turbolla. Kyllä siitä löylyä saa irti siitäkin.
2ZZ on tosiaa kiertää korkeemmalle, mut en mä oo henkkoht kaivannut mitään vetekki kikkiä tohon enää, kyllä toi kulkee ihan tarpeeks nytkin ainakin mulle. Käytettävyys on hienossa suhteessa auton muuhun olemukseen, voi ajaa. Voi käyttää vaihteita, voi nauttia. Kulkee sopivasti, muttei liikaa.
Aika huikea tuo henkilökohtainen ote osien toimituksessa, kun oikein nimi leimataan kylttiin sarjanumeron kera!
Joo kyllä se kaveri osaa asiakaspalvelun. 6-0 moni kansainvälinen yritys. Mun mielestä todella hieno detaili numeroida nää ja laittaa vielä tilaajan nimi haluamalla tavalla erillisesti kiinni tuohon. Special feelistä saa monella tapaa.