Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja liekki »

S_A kirjoitti:Ilmotettu kulutus oli jotain 3,2 litran lähellä ja testissä ajettiin pitkä pätkä 3 päivän ajan tai jotain tällästä. 4,5 litraa tai jotain saivat kulutukseksi. 1,5 litraa tapauksessa liikaa vähintään kuin tehtaan ilmottamat...
Mietin siinä, että ja ongelma oli mikä? Millään autolla et pääse niihin ilmotettuihin kulutuksiin. Et taatusti pääse, vaikka ajat miten pihisti et pääse.
Toi 4,5 litraa oliko se nyt 600km lenkkistä sekalaista ajoa näissä keleissä on HYVÄ TULOS.
No jaa. Mikähän siinä sitten on, kun 156 2.5 V6 Q-system meni vuoden aikana keskimäärin 2,5 litraa/100km alle ilmoitetun kulutuksen sekalaisessa ajossa. Samoin 159 1.9 JTDm meni alle ilmoitetun kulutuksen ja 145 TS, GTV TS jne. Ainoa millä taisi olla ilmoitetun yhdistetyn kulutuksen luokkaa oli 156 2.0 JTS. Enkä mielestäini aja mitenkään erityisen taloudellisesti ja ajot ovat aina olleet sekalaista ajoa, ei pelkkää maantietä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Ainakaan noita vanhempia ei ole "optimoitu" mihinkään kulutussyklitesteihin.
Sen enempää Priusta tuntematta, tossahan tulee jo melkein 50% ylitystä ilmoitettuun

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sanctus »

S_A kirjoitti:
Samassa lehdessä oli myös juttu PSA yhtymän ilmotuksesta alkaa julkaista autojen todelliset kulutukset virallisten lisäksi.
http://www.hs.fi/paivanlehti/16042016/a1460603327883
Esimerkkinä oli joku pikku Peugeot, jonka tehdas lupaa vievän 3,2 litraa satasella. Todellinen kulutus on kuitenkin noin 5 litraa.
Tämä asia on ollut tiedossa aina, ja sitten tuo HSn toimittaja narisee siitä, ettei pääse 3,2 litralla, joka on ilmotettu. Siihen ei varmasti pääse kukaan, ei edes sen tehtaan paras kuljettaja, jos se pistetään normaaliin liikenteeseen kaupungissa.....
Sitä, että HS:n toimittaja nillittää juuri Priuksesta, voi spekuloida, mutta liittyyhän autojen ilmoitettuihin ja todellisiin kulutuslukemiin sen verran huikea ero, että kyse on jo virheestä itse tuotteessa. Se miksi jengi ei möykkää tosta enempää, lienee juuri tuo "on yleisesti tiedossa, että..." -ajatusrakenne. Ja mistä se taas kumpuaa, en tiiä.

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

liekki kirjoitti:
S_A kirjoitti:Ilmotettu kulutus oli jotain 3,2 litran lähellä ja testissä ajettiin pitkä pätkä 3 päivän ajan tai jotain tällästä. 4,5 litraa tai jotain saivat kulutukseksi. 1,5 litraa tapauksessa liikaa vähintään kuin tehtaan ilmottamat...
Mietin siinä, että ja ongelma oli mikä? Millään autolla et pääse niihin ilmotettuihin kulutuksiin. Et taatusti pääse, vaikka ajat miten pihisti et pääse.
Toi 4,5 litraa oliko se nyt 600km lenkkistä sekalaista ajoa näissä keleissä on HYVÄ TULOS.
No jaa. Mikähän siinä sitten on, kun 156 2.5 V6 Q-system meni vuoden aikana keskimäärin 2,5 litraa/100km alle ilmoitetun kulutuksen sekalaisessa ajossa. Samoin 159 1.9 JTDm meni alle ilmoitetun kulutuksen ja 145 TS, GTV TS jne. Ainoa millä taisi olla ilmoitetun yhdistetyn kulutuksen luokkaa oli 156 2.0 JTS. Enkä mielestäini aja mitenkään erityisen taloudellisesti ja ajot ovat aina olleet sekalaista ajoa, ei pelkkää maantietä.
2,5 litraa alle ilmotetun. Varmaan kyseessä on joku Italialainen kierous... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

sanctus kirjoitti:
S_A kirjoitti:
Samassa lehdessä oli myös juttu PSA yhtymän ilmotuksesta alkaa julkaista autojen todelliset kulutukset virallisten lisäksi.
http://www.hs.fi/paivanlehti/16042016/a1460603327883
Esimerkkinä oli joku pikku Peugeot, jonka tehdas lupaa vievän 3,2 litraa satasella. Todellinen kulutus on kuitenkin noin 5 litraa.
Tämä asia on ollut tiedossa aina, ja sitten tuo HSn toimittaja narisee siitä, ettei pääse 3,2 litralla, joka on ilmotettu. Siihen ei varmasti pääse kukaan, ei edes sen tehtaan paras kuljettaja, jos se pistetään normaaliin liikenteeseen kaupungissa.....
Sitä, että HS:n toimittaja nillittää juuri Priuksesta, voi spekuloida, mutta liittyyhän autojen ilmoitettuihin ja todellisiin kulutuslukemiin sen verran huikea ero, että kyse on jo virheestä itse tuotteessa. Se miksi jengi ei möykkää tosta enempää, lienee juuri tuo "on yleisesti tiedossa, että..." -ajatusrakenne. Ja mistä se taas kumpuaa, en tiiä.
Joo sitä mä yritin sanoa, että ihme mussutusta kun toi on tiedossa oleva asia. Ei sitä tartte korostaa monella rivillä,että "ei päästy tavotteeseen".
No ei varmasti päästä näissä keleissä, se ei ole mikään ihme.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

S_A kirjoitti:Tän päivän HS:n autopuolella oli juttu uudesta Priuksesta. Luin sen jutun tottakai ja jäi vähän hassu fiilis siitä tarinasta.
Toimittajalla oli kyllä varsin erikoinen tyyli kirjottaa siitä autosta, kaikki oli vähemmän ja enemmän perseellään ja akutkin pienet kapasiteetiltaan ja kauas jäätiin ilmotetuista kulutuksista ja meteliä riitti ja ohjaus sitä ja jouset tätä....
Aika...hassu fiilis jäi.
No tuohon kannattaa tottua, suomalaisen autotoimittajien koeajoraportit esimerkiksi toyotista on juuri tuollaisia. Ei niistä mitään käteen jää, vaan kannattaa aina käydä koeajolla ja todeta itse millainen se auto oikeasti on (Jenkkilehdistössä tuo samainen kottero keräsi isot kehut). Sama toki on alffojen kohdalla, ei oikein ymmärrystä löydy. Pääsyy tähän varmaan on se, että autotoimittajat yrittävät masinoida kaikista autoista samanlaisia saksalaistyyppisiä vehkeitä. Ja jos teet autostasi erilaisen niin sitten ei hyvä heilu. Autotoimittajien ja auton ostajien halut/mieltymykset/tarpeet ei oikein aina kohtaa oikeassa elämässä. Mutta siis, aina kun autonvaihtoa pohtii niin koeajolle mars. :)

Itsellä isoin ristiriita jonkun tm:n kanssa tulee yleensä siitä, että millainen auto on hyvä ajaa. Jotenkin niitä jamppoja ei esimerkiksi aliohjautuvuus ollenkaan haittaa vaikka minulle se on vastenmielinen fiilis. Toinen on se, että millainen on hyvä ohjaus...

Liekki:
No jaa. Mikähän siinä sitten on, kun 156 2.5 V6 Q-system meni vuoden aikana keskimäärin 2,5 litraa/100km alle ilmoitetun kulutuksen sekalaisessa ajossa. Samoin 159 1.9 JTDm meni alle ilmoitetun kulutuksen ja 145 TS, GTV TS jne. Ainoa millä taisi olla ilmoitetun yhdistetyn kulutuksen luokkaa oli 156 2.0 JTS. Enkä mielestäini aja mitenkään erityisen taloudellisesti ja ajot ovat aina olleet sekalaista ajoa, ei pelkkää maantietä.
No se siinä on, että ennen ilmoitettiin kulutukset sillein että kaikki pääsi niiden alle. Koska ilmoitetulla bensankulutuksella ei ollut verotuksellista merkitystä. Nyt kustaan silmään minkä kerkeää, foordin ecoboosti ja keskikulutus 4.9l/100km. Kukaan ei pääse edes matkassa tuohon ja taitaa oikea keskikulutus olla sen 7l/100 km riippumatta rungosta...

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos euroopassa rekisteröidään noin miljoona autoa joka kuukausi, paljonko Suomen n. 100 000 vuotuisen auton markkina vaikuttaa EU säädöstenmukaisiin päästömittauksiin?
VMP

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

mattijus kirjoitti:Jos euroopassa rekisteröidään noin miljoona autoa joka kuukausi, paljonko Suomen n. 100 000 vuotuisen auton markkina vaikuttaa EU säädöstenmukaisiin päästömittauksiin?
Tuota noin, kyllähän muuallakin euroopassa verokohtelu menee enemmän tai vähemmän co2-päästöjen mukaan. Esmes briteissä leasing hinnat (suurin osa uusista autoista liisataa, joko yritys tai yksityisleasing) menee suoraan eri päästöluokkien mukaan. Samaten tieveromaksut, mitä pienemmät päästöt sitä vähemmän maksat. Plus tietysti edelleen saadaan myynnillistä etua sillä kun ilmoitetaan härskit kulutuslukemat, sehän on kuitenkin monelle merkittävä peruste ostaa joku tietty auto.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

LVA kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Jos euroopassa rekisteröidään noin miljoona autoa joka kuukausi, paljonko Suomen n. 100 000 vuotuisen auton markkina vaikuttaa EU säädöstenmukaisiin päästömittauksiin?
Tuota noin, kyllähän muuallakin euroopassa verokohtelu menee enemmän tai vähemmän co2-päästöjen mukaan. Esmes briteissä leasing hinnat (suurin osa uusista autoista liisataa, joko yritys tai yksityisleasing) menee suoraan eri päästöluokkien mukaan. Samaten tieveromaksut, mitä pienemmät päästöt sitä vähemmän maksat. Plus tietysti edelleen saadaan myynnillistä etua sillä kun ilmoitetaan härskit kulutuslukemat, sehän on kuitenkin monelle merkittävä peruste ostaa joku tietty auto.

Itse oletan näillä olevan isompi painoarvo:
http://ec.europa.eu/clima/policies/tran ... dex_en.htm
VMP

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

mattijus kirjoitti:
LVA kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Jos euroopassa rekisteröidään noin miljoona autoa joka kuukausi, paljonko Suomen n. 100 000 vuotuisen auton markkina vaikuttaa EU säädöstenmukaisiin päästömittauksiin?
Tuota noin, kyllähän muuallakin euroopassa verokohtelu menee enemmän tai vähemmän co2-päästöjen mukaan. Esmes briteissä leasing hinnat (suurin osa uusista autoista liisataa, joko yritys tai yksityisleasing) menee suoraan eri päästöluokkien mukaan. Samaten tieveromaksut, mitä pienemmät päästöt sitä vähemmän maksat. Plus tietysti edelleen saadaan myynnillistä etua sillä kun ilmoitetaan härskit kulutuslukemat, sehän on kuitenkin monelle merkittävä peruste ostaa joku tietty auto.

Itse oletan näillä olevan isompi painoarvo:
http://ec.europa.eu/clima/policies/tran ... dex_en.htm
Jepa! Mutta juttuhan oli se, että noihin ilmoitettuihin lukuihin ei uusilla autoilla päästä. Ei mitenkään.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

Löysin sattumalta lyhyen Expressauton parivertailun uuden Passat 1.6 TDI Bluemotionin ja uuden Priuksen väliltä:
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen ... yota-prius

Passat on autona isompi ja painavampi, joten ei ihan ole reilu vertailu. Tosin taitaa sisätilat autoissa olla aika samankokoiset joten voip olla että jonkin verran näillä on samaa ostajakuntaa. Kulutusetu Priuksella on 9 dl kulutuksien ollessa 4.8 ja 5.7 litraa/100 km. Huomionarvoista on se, että oiroopan ruuhkaisilla teillä voip olla vielä hankalampaa ajaa taloudellisesti mitä täällä. Mutta kaukana on luvatut lukemat. Huonoa tässä testissä on se, että ei kerrottu millaista reittiä on ajettu. Ohituskiihtyvyyksissä on iso ero Priuksen hyväksi, tuo 1.6 tdi ei ole kovin noheva ohitustilanteissa.

Siinä on kaksi uutuutta ekoteko-perheautoluokkaan ja luulisi kiinnostavan ostajia. Molemmat on vaan aika kalliita vehkeitä Suomessa. :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Telkkarissa tuli mainos jostain paskatista.
Lupasivat plugin-hybrid-paskatille (sellainen se kai oli?) 1.6l/100km ja 37g/km... :lol: :silly:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Huomasin saman, naureskelin myös pienelle ilmoitetulle toimintasäteelle sähköllä, eteenkin kun sen tietää että käytännössä ei päästä noihin(kaan) arvoihin.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja unknown »

...50km akku, että pääsee 150tkm moottorinvaihto huoltoon omin voimin ja WAG säästää kuljetuskustannuksissa -> odotettavissa massiivisia hinausautofirmojen konkursseja!
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Smacket kirjoitti:^ Huomasin saman, naureskelin myös pienelle ilmoitetulle toimintasäteelle sähköllä, eteenkin kun sen tietää että käytännössä ei päästä noihin(kaan) arvoihin.
Joo ei noihin päästä. Ei kukaan pääse.
Auriksella pääsee kyllä yllättävän pitkiä matkoja sähköllä kun ajaa maltilla ja seuraa vähän asioita. Puhutaan siis ihan 4-5km pätkistä, kuhan rajotus on sielä 40-60kmh välissä ja ei mäkiä matkalla.. :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
TeroPee
Viestit: 1515
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Toiselta foorumilta just bongasin kirjoituksen, jossa Outlander PHEV:n omistaja kirjoitti seuraavaa:

Laitetaan tänne vielä lopputilanne oman Outlander PHEVin osalta. Autohan meni vaihdossa uuteen Volvo XC90 T8:een ja vein sen eilen liikkeeseen. Ehdin kahdessa ja puolessa vuodessa ajaa vain 26 tkm. Keskikulutus koko ajalta 1.3 litraa/100 km, loput siis sähköllä. Autossa ei ainuttakaan vikaa tai valmistajan takaisinkutsua tms probleemia. Täytyy sanoa, että pikkusen harmitti luopua tästä, mutta ei ollut taloudellisesti mahdollista jättää sitä kakkosautoksi vaan piti laittaa se "lihoiksi".

Sen verran tosiaan ladattavaan hybridiin ihastuin ja totesin sen soveltuvan omiin ajoihin kuin nenä päähän, joten seuraavakin on ladattava hybridi. Nyt on Volvon vuoro näyttää onko sen hybriditekniikka yhtä vahvaa ja luotettavaa kuin Mitsubishin. Tällä tietoa T8 tulee syyskuussa, siihen asti yritetään tulla toimeen yhdellä autolla.
En nyt tähän hätään muista Outlanderin virallista kulutusta, mutta jos sillä pääsee 1,3 litraan niin ehkä Passat GTE:llä voi päästä 1,6 litran kulutukseen. Kysehän on vain siitä, millaisessa käytössä auto on. Alle 30km matkoja latauspisteiden välillä ajaville (kotoa töihin, töistä kaupan kautta kotiin) alhaiset bensankulutukset on ihan mahdollisia.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Toi 1.6l/100km on harvinaisen harhaanjohtava ilmoitus. Todellinen kulutushan voi olla tankki vuodessa - 7.5 l/100km riippuen onko auto lyhyessä vai pitkässä ajossa taajamassa tai moottoritiellä. Kun Chevy Volt oli ollut myynnissä vuoden verran, moni oli ajanut kuin sähköautoa ja todellinen kulutus jäi tankilliseen vuodessa - se kun pilaantumisvaaran vuoksi pakkopoltetaan pois vuoden ikään tultuaan. Uuden Volt-sukupolven n. 80km lienee jo melko monelle liki oikeaa sähköautoa, eikä bensaa tarvitse päivittäin poltella. Tällä em. tavalla kaikkien lataushybridien kulutus on lähentelee nollaa per 100km (jos tuo pakkotankillinen jaetaan koko vuoden ajoille). Toisaalta TM:n talvitestissä Volt vei tyhjin akuin bensaa Amerikan serkkujensa tahtiin, eikä hybriditaloudesta ollut tietoakaan. Ajat kuin bensa-autoa ja syö kuin bensa.

Hybridien osalta harvemmin otetaan puheeksi ajamisen laatu suhteessa kulutukseen. Voltin osalta suorituskykyä riittää, veto on terhakkaan pirteää heti paikaltaan lähdettäessä ja 160 km/h riittää ohitukseen kuin ohitukseen täällä satojen tuhansien järvien maassa. Ajat sitten Aito Suomiauto TM Fiat 1.4 16v/95hp -perheautolla tuohon verrattuna ja toteat, että europäästötuunattu FIRE kyydittää autoa sellaisella kiireellä, että ohitus perustuu F1-tyyliin toisen kuljettajan ajovirheeseen... Silti bensaa palaa vähintään se 5.5 litraa sadalle kun kaikki tekijät ovat otollisessa asennossa. Hybrideissä tätä jerkkua on enemmän ja ajaminen on laadukkaampaa, helpompaa ja kokonaisuutena helpommin taloudellista kuin näillä kuristetuilla bensakoneilla. Tuoreempi Volt kai ehtii 60mph vauhtiin 8.5 sekunnissa - Fiat vain vapaassa pudotuksessa.

Seuraava autoni voisi olla lataushybridi. Uusi Prius on suorastaan miellyttävä kylmin tyypein. Volt/Ampera lähtisi ajoon heti, jos vain sattuisin alle saamaan.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

Minkäs verran sähköä tuollainen sähköauto vie 80 kilometrin matkalla kilowatteina? Nimimerkillä talo lämpiää isolta osaltaan sähköllä. Eli haen tässä mitä se maksaa euroissa ajella sähkiksellä, jos se nostaa talon sähkönkulutusta vaikka puolella, niin onhan siinä talvella maksamista....!

Totta se on että ei euroakaan mene bensaan, mutta carunan jampat pitää hyvät pikkujoulut :D

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^autolehdet puhuivat 2€/"tankki" -hinnoista muutama vuosi sitten. Kokeneemmat oikaiskoot. Eikös se kertalatinki ole 10kWh+siirtohävikki..? Tämä arvio muistuu mieleen I gen Voltista. Uudessa täytyy olla isompi akkukin ja isommat kulutkin, Toyota Priuksessa taas oli luokkaa 6.4kWh ellen väärin muista. Ei maksaisi tuota kahtakaan euroa, mutta Priuksella taisi päästä vain 20-30km sähköllä.

edit: Piti oikein Chevroletin pääkallopaikalta palautesähköpostin kautta kysyä milloin saamme Eurooppaan Opel/Vauxhall Amperan uuden sukupolven E85-versiona.. Pyysivät mitä kohteliaimmin kääntymään Suomen Chevroletin puoleen tarkemman tiedon osalta. Taitaa Suomen Chevy ja sen maahantuonti rajoittua jonkun yksittäisen jantterin puhelinnumeroksi tällä hetkellä... Tosin vallankumouksellista olisikin ollut mikään todellinen info tuota piruuttaan kokeilemaani reittiä pitkin..

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

Kivijärvi kirjoitti:^autolehdet puhuivat 2€/"tankki" -hinnoista muutama vuosi sitten. Kokeneemmat oikaiskoot. Eikös se kertalatinki ole 10kWh+siirtohävikki..?
Itse itselleni vastaten.

Nissan Leafilla 100 kilsan ajaminen maksaa 4€, jos sähkön hinta on sen 7 senttiä/kilowatti ja siirto on 7 senttiä ja auto vie ilmoitetun 29kwh/100km. Nämä hinnat on päästäkeksittyjä, sähköä saa varmaan halvemmalla mutta siirto taitaa olla yleisesti ottaen kalliimpaa--->jotakuinkin kaiketi tontilla ollaan?

Samalla matkalla meidän bemun diesel lasku on noin reilu 7€ (5,4 l/100km) ja alfan 10,30€ (7.4l/100km). Minun työmatkalla ei oikein mikään auto pääse ilmoitettuun matkakulutukseen koska on niin paljon isoja mäkiä matkalla ja loput motaria. Olisi ihan mukava tietää mihin se ero asettuu koko vuoden ajalta.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Meillä Fiat 500 Multijet vie 4.2 l/100km x 1,10 €/l, eli 4,62€/100km otollisimmillaan. En tosin usko, että Leafissa tarttis "joka toinen vuosi" korjata moottoria hintaan 3390 euroa kuten omaani. Tuon kun jyvittää samalla ajalla ajettuun 60000 kilometriin, saadaan " Fix It Again Tony" -korjauskuluja 5,65€/100km. Saa Carunan pojat juhlia puolestani vaikka päivittäin, jos tekniikka on luotettavampaa kuin tämä hauraan herkkä dieselteknologia Pohjolan pakkasissa.

ps. Opel Bolt on tulossa Eurooppaan, ja vissiin Suomeenkin. Eikös ne luvanneet 300+ kilsaa tälle kertalatauksella...? Ajaisin.
Liitteet
Opel Bolt.jpg
Opel Bolt.jpg (4.39 KiB) Katsottu 6704 kertaa

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

Kivijärvi kirjoitti:Meillä Fiat 500 Multijet vie 4.2 l/100km x 1,10 €/l, eli 4,62€/100km otollisimmillaan. En tosin usko, että Leafissa tarttis "joka toinen vuosi" korjata moottoria hintaan 3390 euroa kuten omaani. Tuon kun jyvittää samalla ajalla ajettuun 60000 kilometriin, saadaan " Fix It Again Tony" -korjauskuluja 5,65€/100km. Saa Carunan pojat juhlia puolestani vaikka päivittäin, jos tekniikka on luotettavampaa kuin tämä hauraan herkkä dieselteknologia Pohjolan pakkasissa.
No ainiin. Itse elän vielä ajatusmallissa että motti kuin motti kestää 300-400tkm ihan perushuolloilla. :mrgreen: Aika surullista oikeastaan :bad-words: Heti kirraa itsellä otsalohkossa jos moottoripuolelle tulee jotain ylimääräistä kohtuu pienillä kilsoilla. Hyvät huollot tottakai kuuluu asiaan ja kaikki kuluvat osat ovat nimensä mukaisia. Mutta silti.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja liekki »

S_A kirjoitti:2,5 litraa alle ilmotetun. Varmaan kyseessä on joku Italialainen kierous... :lol:
156:lla meni vajaan vuoden aikana tankkauksista laskettuna pääasiassa 9-9,5l/100 km. Isoin kulutus 9,9 ja pienin oli jopa 8,4. Ilmoitettu yhdistetty 11,9l/100km.

LVA kirjoitti:Jepa! Mutta juttuhan oli se, että noihin ilmoitettuihin lukuihin ei uusilla autoilla päästä. Ei mitenkään.
S_A kirjoitti:Millään autolla et pääse niihin ilmotettuihin kulutuksiin. Et taatusti pääse, vaikka ajat miten pihisti et pääse.
Mikä sitten on uusi auto? Vuoden 2011 159 meni kevyesti ilmoitettuun yhdistettyyn kulutukseen (6l/100km). Tietysti jos moottoritiellä ajaa 140km/h ja loput pelkkää kaupunkia, niin ei varmasti mene. Sekalaisessa ajossa oma kulutus oli välillä 5,2-6l/100km. Yleisimmin oli 5,5l/100km, tankkauksista laskettuna. Eikä oma ajotyyli tosiaankaan ole mikään pihistelevä.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja LVA »

liekki kirjoitti:
S_A kirjoitti: Mikä sitten on uusi auto? Vuoden 2011 159 meni kevyesti ilmoitettuun yhdistettyyn kulutukseen (6l/100km). Tietysti jos moottoritiellä ajaa 140km/h ja loput pelkkää kaupunkia, niin ei varmasti mene. Sekalaisessa ajossa oma kulutus oli välillä 5,2-6l/100km. Yleisimmin oli 5,5l/100km, tankkauksista laskettuna. Eikä oma ajotyyli tosiaankaan ole mikään pihistelevä.
Minun mielestä vm 2011 auto on edelleen uusi, mutta on se jo irrelevantti auto tähän keskusteluun. Jos alffa on ilmoittanut keskikulutukseksi alle kaksilitraiselle dieselille 6.0 litraa sataselle, niin onhan se nyt todella realistinen arvo. Toista se on tänäpäivänä, vuoden 2016 bmw 320d ja ilmoitettu yhdistetty kulutus 4.0l/100km... Kuka helvetti tuohon uskoo :D

Mutta totta se on, että vanhemmilla autoilla pääsee alle ilmoitetun. Itsekkin olen päässyt kaikilla autoilla alle ilmoitetun, parhaimmillaan sen 2-3 litraa satasella. Oikean elämän kulutuksissa uusilla ja vanhoilla autoilla on joskus yllättävän vähän eroa. Heti tulee mieleen diesel Passatit 1.9 vs 2.0 koneilla. Taitaa tuo kaksilitrainen olla aina janoisempi.

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja uniiq »

Toroidion alottaa tuotannon, ei oo ainakaan liikaa ollu mediassa.
http://www.iltalehti.fi//autot/20160420 ... 1_au.shtml
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
michelin
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja michelin »

uniiq kirjoitti:Toroidion alottaa tuotannon, ei oo ainakaan liikaa ollu mediassa.
http://www.iltalehti.fi//autot/20160420 ... 1_au.shtml
Mielenkiintoisin autojuttu tämä Toroidion pitkään aikaan, innolla odotan lisätietoja tekniikasta. Saa nähdä soveltuuko heidän kehittämä tekniikka hintansa puolesta sitten, ainakin jonakin päivänä perusautoihinkin.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja unknown »

michelin kirjoitti:
uniiq kirjoitti:Toroidion alottaa tuotannon, ei oo ainakaan liikaa ollu mediassa.
http://www.iltalehti.fi//autot/20160420 ... 1_au.shtml
Mielenkiintoisin autojuttu tämä Toroidion pitkään aikaan, innolla odotan lisätietoja tekniikasta. Saa nähdä soveltuuko heidän kehittämä tekniikka hintansa puolesta sitten, ainakin jonakin päivänä perusautoihinkin.
Tästä on jo jonkinaikaa keskusteltu.
http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.p ... ef6f42574f
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
uniiq
Viestit: 419
Liittynyt: 24 Syys 2015, 08:09
Car(s): 156 1.8TS [ÅLF-4]
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja uniiq »

On se vaan saatanan nätti livenä. Vielä kun saisi todisteita ilmoitetuille spekseille niin voisi harkita pientä sijoitusta...

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut uniiq, 23 Huhti 2016, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ei ollut kovin vakuuttava tuo Pennanen aamutv:ssä tässä jokin aikaa sitten. Kauheaa kaartelua, kun kysyttiin mm. tehdyistä varauksista.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Vittorio Jano kirjoitti:Ei ollut kovin vakuuttava tuo Pennanen aamutv:ssä tässä jokin aikaa sitten. Kauheaa kaartelua, kun kysyttiin mm. tehdyistä varauksista.
Eniten minua ihmetyttää suomalaisen (auto)lehdistön sokeanhurmoksellinen asenne tähän projektiin.
Miksi ei haluta nähdä sitä, minkä kaikki muut näkevät?

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Vittorio Jano kirjoitti:Ei ollut kovin vakuuttava tuo Pennanen aamutv:ssä tässä jokin aikaa sitten. Kauheaa kaartelua, kun kysyttiin mm. tehdyistä varauksista.
Piti kattoo ihan tuo. Muutenkin vähä väsyny puhetapa automuotoilija Pennasella. Automuotoilusta puheenollen ei mielestäni oo mitää erityisen vakuuttavia designeja (henkilöauto) tämä kaveri tehny. Jotain Jaguareja suunnitellu? Mitähä malleja? Sisustaa vai ihan ulkopuoltakin?

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Hei hei hei. Mikäs tuo tesla sitten on? Eikö hurmoshenkeä riitä muille? :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

palkus kirjoitti:Hei hei hei. Mikäs tuo tesla sitten on? Eikö hurmoshenkeä riitä muille? :)
Tesla on törkeän hieno, valmis ja tähän mennessä kehittynein tuote sähköautomarkkinoilla.
P90D kiihtyy todistettavasti kolmessa sekunnissa sataseen. Toroidionin sanotaan kiihtyvän 11 sekunnissa 400 km/h.
Teslan kiihtyvyyden todisteeksi löytyy lukemattomia videoita. Toroidionin virallisella videolla ajetaan hiljaa jonkun teollisuushallin takana hiekkatiellä.
Teslan huippumalli maksaa yli satatonnia, mutta sen voi käydä ostamassa vaikka huomenna.
Toroidion maksaa miljoonan eikä sitä voi ostaa.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Siinähän se tuli varsin tyhjentävästi. Ei lisättävää...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Monikohan täällä syö hattunsa vielä................................................ :roll: :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Jos tuota autoa katsoo niiden kuvien kautta mitä tekniikasta on näytillä, ne ei mitenkään voi kestää voimia mitä 400km/h tuo mukanaan... Sen lisäksi uusi Bugatti Chiron huippunopeus on rajoitettu, koska maailmassa ei ole rengasta mikä kestää auton todellisen huippunopeuden, asia mikä näissä toro-jutuissa on unohtunut.
Edes Nokian Renkaat ei pysty toimittamaan rengasta mikä kestää (Nokia:n rengas jutut ei ole paljoa viimeaikoina herättänyt luottamusta, joten edetkää varovasti)
https://www.nokiantyres.com/innovation/ ... toroidion/

Entä jarrut? (jos vaikka sähkömoottori tai reiden paksuinen sähkökaapeli sulaa)
Kuinka usein vanteet pitää vaihtaa metallin väsymisen takia? (kuten Bugatti:ssa)
Miten renkaiden kuluminen otetaan huomioon noissa nopeuksissa? (Bugatti:ssa loppuu bensa tankista ennen kuin renkaat räjähtää 400km/h+ nopeuksissa)
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
S_A
Viestit: 1982
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Okei no selvä sitten. Ei muuta ku Tesla kauppaan.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Noniinno. Tesla on olemassa ja sen saa. Tuo on konseptiasteella ja mikään tuossa ei oikein henki luottamusta. Ei olisi vaikeaa päättää kumman hankkisi, varsinkin kun tuon "Suomen ylpeyden" hinnalla saa 10 Teslaa ihan jopa Suomessa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Fiatilta kiinnostava 5-ovinen Sportwagonin hengessä.

http://www.quattroruote.it/landing/2016 ... 12A2A935A5
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eihän tämä Toyotan vetyauto enää uutuus ole, mutta en tiennyt sen olevan oikeasti myynnissä euroopassakin.


http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyot ... maInternal
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Macela
Viestit: 2631
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Uutta Citikan C6:sta?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Keula muistuttaa vähä VW mutta muutan en vie sano.


Edit: "the new C6 is a China-only luxo-barge" Aa.. ok.
Viimeksi muokannut Macela, 29 Huhti 2016, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Olipas ennätyksellisen laimea takapään muotoilu. Valotkin tuollaista duplo(tm) -mallia. Myy varmaan kuin Kia konsanaan.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

On kyllä hämmentävän tylsä Citroënin lippulaivaksi. Mitä ihmettä?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kai tuo Kiinassa myy? Siellä on vähän tuollaista designia kaikki... Omaan makuun liikaa VW:tä.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kaikesta nähtävissä 508:n geenit. Ei toimi.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Onneksi on 156! :mrgreen:
Ride on!

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Vanteet vaihtamalla voisi tosiaan olla uusi Passat XL

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo on vain Kiinan markkinoille ja valmistetaan Kiinassa.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tavis ulkomuoto. Kuha kyyti kohillaan. Siksihän noi on olemassa.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Aina kun autokuume iskee, katson omaa vanhaa GT:äni ja mietin, kuinka paljon pitäisi laittaa rahua kiinni, jotta saisi "vastaavan".. Ihan liikaa, joten se siitä autokuumeesta.

Meni himppasen ohi topicista, mutta menkööt tällä kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin