Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jiitee kirjoitti:
15 Huhti 2023, 10:58
Akkuteknologia saisi vielä keventyä
Tähän se varmasti tulee menemäänkin niin, että valmistaja päättää, että n.600km riittää yhdellä latauksella ja tähdätään siihen pienemmällä, kevyemmällä ja halvemmalla akulla. Lopulta kovin moni ei kuitenkaan tarvitse oikeasti sitä 1000km lappi-rangea, joten akkupainoa on turha pitää kyydissä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei tässä maassa oikeasti ole ongelmana eikä tarpeena megametrirangelle kerrostalon hinaaminen Lappiin, eikä edes pääsy sinne Lappiin virallisilla lukemilla.

Mutta osan aikaa vuodesta lämpömittari heiluu 20-30°C nollan paremmalla puolella, osittain jopa kauempanakin. On ihan perusfysiikkaa, että noilla keleillä energiankulutus kasvaa ja range lyhenee merkittävästi ja se virallinen megametrirange (WLTP) alkaakin helposti olla sen 600-700km luokkaa ja se 600km range jossain 300-450km tuntumassa. Se "normaalisti ja lähes kaikille täysin riittävä" 200-300km range tipahtaakin jo oikeasti aika lyhyeksi ja saattaa tehdä ihan viikottaiseen mummolamatkaan jo tuntuvan lisätauon.

Ja kun me on totuttu kulkemaan kelistä riippumatta (suomalaista ei pikkupakkanen pysäytä, tuhisee alfisti tömäyttäessään busson tulille -35°C pakkasella), niin tuntuu absurdilta että pitäisi alkaa ottaa keliä matkasuunnitelmissa huomioon enemmän kuin talvirajoitusten osalta.

Tää on se mikä jengillä ajaa rangentarpeeseen. Aika monella se käyttöauto on ainoa auto ja sen vaan pitää toimia kelistä riippumatta niin työmatkassa kuin mummolareissullakin. Ja koska auton ostaminen ja omistaminen on kallista, niin hyvin pitkälle tulee vaan halvemmaksi pitää pelkästään se Avensis tai 520d, joka toimii kaikkeen ja jonka kuitenkin tarvii sen sijaan että ostaisi lisäksi arkipyöritykseen Eco-rsa:n.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

artjojy
Viestit: 363
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja artjojy »

^ Noilla kriteereillä ainoa Alfa minkä voisi ostaa olisi Diesel käyttöinen Stelvio Webastolla?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
15 Huhti 2023, 16:51
Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
Riippuu käyttömallista. Jos vispilässä on tarpeeksi pitkä range kattamaan päivittäiset matkat (esim. Turku-PKS-Turku) ja pääsee lataamaan kotona niin yleisesti ottaen julkista latausinfraa ei tarvitse mihinkään ja 11kW latausteho riittää hyvin. Jos joutuu 3-4 kertaa vuodessa julkisen latausinfran sovellussoppaan tutustumaan niin yleensä se latausteho ei ole silloinkaan ole asia joka mahdollisesti harmittaa.

Jos taas on urbaani kommuuniasukki joka liikkuu ainoastaan polkupyörän matkan pituisia päivämatkoja ja nojaa pelkästään julkiseen elektronien siirtoon niin tällöin luonnollisesti latausnopeudella on rangea suurempi merkitys. Tai jos on taksikuski ja tankki pitäisi saada täyteen kahvitauon aikana.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:
15 Huhti 2023, 16:51
Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
Riippuu mieltymyksistä. 30 min tai tunti ei ole itselleni dealbraker, koska
tykkäämme pitää noilla 300-400 km:n siirtymällä kunnon rauhallisen lounaspaussin.
Jos se tietty laturi ei toimi niin isompi range helpottaa.

Olikos vain Tesloilla Superchargereissa tiedossa tulossa olevan laturin reaaliaikainen käyttö/ jonotilanne,
onko muissa tuota jo ?

Finbatilla hyvä sähkiksen käyttöprofiili.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja phnts »

Kuva

Ei ihan vielä uutuus, mutta konseptia pukkaa.
https://youtu.be/71yn8wnsXWw
https://www.lancia.com/lancia-pu-ra-hpe

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

artjojy kirjoitti:
15 Huhti 2023, 14:26
^ Noilla kriteereillä ainoa Alfa minkä voisi ostaa olisi Diesel käyttöinen Stelvio Webastolla?
No oikeestaan ei. Stelvio varmaan korina on monelle helpoin kun Giuliasta ei farkkua ole, mutta jos ei farkkuperää tarvi, niin ei se Giulia sen huonompi lie. Diesel on itseasiassa lähempänä sähköä kuin bensakone rangensa dynamiikan suhteen, jos sitä pitää webastolla lisälämmittää kovilla pakkasilla - eli kulutus nousee ja range heikkenee havaittavasti jossain kohtaa lämpökäyrää. Ei toki yhtä vahvasti kun sähköllä, kun hyötysuhde ei ole läheskään samalla tasolla.

Vanhemmasta kalustosta vaikka tuollanen 159 3.2 vetää matkaa kesällä sen 600km tankillisella, mutta tekee saman myös kovallakin pakkasella - hukkalämpöä eli hukkaenergiaa vaan tarvii pumpata vähemmän ulkoilmaan. Eli tasaista suorittamista, sama (yhtä huono, kun hyötysuhteesta puhutaan) lopputulos käytännössä aina.

Tuo ei siis ole teknisesti sähköauton vika tai heikkous, vaan nimenomaan polttomoottorin huonoudesta syntyvää tasaisuutta, Käytännössä kuitenkin tekee sen, että sähkäriä miettiessä tarvii omasta ajoprofiilista katsoa pisin kohtuullisella tiheydellä toistuva matka ja kertoa se pahimman ehdottoman kelin pakkaskertoimella (jonka joutuu jossain määrin arvaamaan, koska lämpötilan suhde rangeen riippuu autosta), jotta saa sen järkevän itselle sopivan WLTP -rangetarpeen ainoalle autolle.

Tuosta ne 600+km rangetarpeet ennemmin siis minun nähdäkseni tulee kuin vuotuisista lapinmatkoista. Eihän tuota ongelmaa ole samalla tapaa meillä, joilla kuitenkin on toinenkin riittävän hyvä auto (olkoon vaikka jääratalelu), että kovimmat pakkaset ja pitkät reissut voi vetää vaikka sillä. Mutta ihmiset, jotka ei ole autoharrastajia ja joilla ei tälläisiä ylimääräisiä extra-autoja ole, eivät halua sitä toista autoa "varmuuden vuoksi" vaan ainoan auton pitää hoitaa useamman kerran vuodessa toistuvat matkat helposti kelistä riippumatta. Niin se vanhakin auto teki, eikä saavutetuista eduista haluta luopua.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Jiitee kirjoitti:
15 Huhti 2023, 18:36
Vittorio Jano kirjoitti:
15 Huhti 2023, 16:51
Loppupeleissä taitaa latausnopeus olla se absoluuttista rangea olennaisempi ominaisuus.
Olikos vain Tesloilla Superchargereissa tiedossa tulossa olevan laturin reaaliaikainen käyttö/ jonotilanne, onko muissa tuota jo ?
Ainakin Mersulla sopivilla sovelluksilla varustettuna näyttää sopimuskumppanien laturien vapaa/varattu-tilan ja kuinka paljon sähköä ko. tolpasta on mahdollista saada.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

FinPat kirjoitti:
15 Huhti 2023, 18:32
Riippuu käyttömallista.
Jiitee kirjoitti:
15 Huhti 2023, 18:32
Riippuu mieltymyksistä.
No juujuu, niin tietysti. Ilmaisin itseäni taas turhan simppelisti.

Edelleen uskon että lähivuosina latausnopeus tulee olemaan se, millä valmistajat paukuttelevat henkseleitään ja houkuttelevat dinoilijoita sähköautojen syleilyyn. Nythän jollain kiinalaisella on jo se akunvaihtoasema; ihan mielenkiintoinen konsepti sekin.

Teslalla muuten ale! Uskotteko kotona?

Ja hienolta näyttää Lancia!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuo Bemari näyttää, kuin olisi omatekoinen puskuri laitettu. Surullista kyllä, näyttää silti vähemmän kauhealta, moni sisarmallinsa. Tai ehkä juuri siksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
16 Huhti 2023, 08:47
Edelleen uskon että lähivuosina latausnopeus tulee olemaan se, millä valmistajat paukuttelevat henkseleitään ja houkuttelevat dinoilijoita sähköautojen syleilyyn.
Kyllähän sillä paukutellaan henkseleitä jo. Markkinoinithörhöt rakastavat kun saavat yksinkertaistettua monimutkaisen metriikan yhteen numeroon jota sitten voivat paukutella.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

FinPat kirjoitti:
16 Huhti 2023, 09:34
Vittorio Jano kirjoitti:
16 Huhti 2023, 08:47
Edelleen uskon että lähivuosina latausnopeus tulee olemaan se, millä valmistajat paukuttelevat henkseleitään ja houkuttelevat dinoilijoita sähköautojen syleilyyn.
Kyllähän sillä paukutellaan henkseleitä jo. Markkinoinithörhöt rakastavat kun saavat yksinkertaistettua monimutkaisen metriikan yhteen numeroon jota sitten voivat paukutella.
Menee jo aika vahvasti offtopiciksi, mutta tuore Autogefühlin Ariya vs. Ioniq5 -vertailu sisälsi myös lataustestin, 20-80% SOC. Akkujen koot oli ilmoitettu 87kWh (Nissan) vs. 77kWh (Hyundai). Arvannette jo varmaan, miten kävi?
No tietystihän pienempään akkuun meni sähköä kovempaa vauhtia :roll: ja lisäksi ladattu energia oli molemmissa n. 50kWh :drinking:
Onko tavallisella kuluttajalla mitään mahdollisuuksia valita oikein ilman jokaisen vuodenajan kattavaa viikon mittaista tuhannen kilometrin koeajoa?
https://youtu.be/yxwTkaGqjYM?t=168

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Xehpuk kirjoitti:
16 Huhti 2023, 09:56
Onko tavallisella kuluttajalla mitään mahdollisuuksia valita oikein ilman jokaisen vuodenajan kattavaa viikon mittaista tuhannen kilometrin koeajoa?
Kun odottaa yhden vuoden markkinoille tulosta ja kerää palautetta kentältä. Sekä speksaa tarpeeksi puskuria erilaisiin ilmoitettuihin arvoihin.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Pemarissa Pontiacin keula.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Toivottavasti Lancian konseptinimi ei jää pysyväksi. On vähän liian helppo leukailtava Suomessa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Morris JE Van tulee myyntiin vuoden sisällä.
https://www.youtube.com/watch?v=OISQx4A3qds
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Uusi 5-sarja.

BMW ultimate driving machine. Jaa-a. Edellinen vitonen oli vielä suht ok, tästä en nyt ihan suorilta jaksa innostua. Taitaa olla niin että paras vitonen on tämänkin jälkeen E39. Noh, kuviahan tästä vasta on, kokeilla tietty pitää.
p90504991-646d1a200a066.jpeg
p90504991-646d1a200a066.jpeg (93.48 KiB) Katsottu 5161 kertaa
p90505018-646d1a20e95d8.jpeg
p90505018-646d1a20e95d8.jpeg (68.05 KiB) Katsottu 5161 kertaa
p90505088-646d1a28788a1.jpeg
p90505088-646d1a28788a1.jpeg (39.58 KiB) Katsottu 5161 kertaa

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Viivoitin ollut ahkerassa käytössä, kun tuota on piirretty.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Onkohan tuo nyt ihan loppuun asti mietitty?
Kovin pieniltä näyttävät nuo keulamunuaiset...

-Tazio

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ niitähän voi tarvittaessa korostaa punaisilla tai kullitetuilla "nenärenkailla" XM viitoittamaan tapaan :lol:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

insinörtti kirjoitti:
26 Touko 2023, 17:44
^ niitähän voi tarvittaessa korostaa punaisilla tai kullitetuilla "nenärenkailla" XM viitoittamaan tapaan :lol:
Hetken mietin että mitä renkaita citikan XM:ssä oli, ennen kuin tajusi että kyse oli bemarin XMstä :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:
26 Touko 2023, 13:16
Uusi 5-sarja.
Sivuprofiili on hyvinkin onnistunut, mutta muuten ei kyllä oikein lähde.

E60-jälkeisiä malleja (kaksiko sukupolvea) en kyllä erota toisistaan/liikenteestä. Bland.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Vittorio Jano kirjoitti:
31 Touko 2023, 15:15
lerppu kirjoitti:
26 Touko 2023, 13:16
Uusi 5-sarja.
Sivuprofiili on hyvinkin onnistunut, mutta muuten ei kyllä oikein lähde.

E60-jälkeisiä malleja (kaksiko sukupolvea) en kyllä erota toisistaan/liikenteestä. Bland.
Minusta taas edellinen (n-1) sukupolvi eli F10 on todellakin bland and blah pyöreä pullamössö mutta tämänhetkinen (n) G30 sukupolvi on taas paljon linjakkaampi vaikkakaan ei kovin räyhäkkä. Ensireaktio tulevaan (n+1) sukupolveen on että turhan viivottimella vedetty ja karkealla kirveellä veistetty.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

FinPat kirjoitti:
31 Touko 2023, 15:42
Minusta taas edellinen (n-1) sukupolvi eli F10 on todellakin bland and blah pyöreä pullamössö mutta tämänhetkinen (n) G30 sukupolvi on taas paljon linjakkaampi vaikkakaan ei kovin räyhäkkä. Ensireaktio tulevaan (n+1) sukupolveen on että turhan viivottimella vedetty ja karkealla kirveellä veistetty.
Tietenkin suhteellista miten hyvin erottaa mitäkin sarjalaisia, mutta komppaan FinPatia tossa, että G-sarja on linjakkaampi kuin F-sarja (ja helposti tunnistettavissa, IMO).

Tarvii nähdä livenä ensin tuokin, että saa kunnon mielipiteen. Kuvissa näyttää kyllä kovin viivottimella vedetyltä. Mutta ehkä tuohonkin silmä tottuu ja eri kulmat saa uusia ajatuksia.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Siirto-ajoin tänään sattumalta vähän uutta Toyota Hilux GR:ää.
Auto tuntui ihan työkoneelta, mutta siinä oli nahka/"alcantara" penkit ja ratti punaisilla ompeleilla, GR merkkejä, ja "hiilikuitulistoja" :-D
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Fiatilla ovat huomanneet että pohjamaali-pehmoporno-osaston lisäksi maailmassa on myös värejä.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009681710.html












(Pehmoporno siis viittaus "50 Shades of Grey" -elokuvaan)

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eli Suomessa ei kohta myydä yhtäkään Fiatia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mutt kirjoitti:
27 Kesä 2023, 20:17
Eli Suomessa ei kohta myydä yhtäkään Fiatia.
Paitsi muutama sähköinen 500 joissa on perinteisestikin ollut värejä käytössä.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Just julkaistu Fiat 600 mainos: https://youtu.be/MNqmF6BoE1g

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja V6 »

onkohan toi Fiatin hinta oikeasti noin metsässä?

"I don't understand at this price how it can have a market when at the same price you can buy a higher segment Tesla Model 3, with more autonomy, more habitability and luggage space, more horsepower (351 HP vs 156 HP) and a capillary recharge network with super chargers."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

V6 kirjoitti:
05 Heinä 2023, 12:55
onkohan toi Fiatin hinta oikeasti noin metsässä?
Eilisessä lehdistötilausuudessa oli esimerkkejä muutaman Euroopan (sivistys)maan hinnoista ja ne olivat hieman yli 30 000 euroa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo , autoparerin forumilla oli aika eri hinta, pakko olla joku virhe...


Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tämä onkin todellinen sleeper :sleeping:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
ORBITA
Viestit: 221
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Siis saa harmaana vai ei saa???

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

insinörtti kirjoitti:
05 Heinä 2023, 18:02
Tämä onkin todellinen sleeper :sleeping:
Saa nähdä onko 600e samanlainen hitti kuin Tonale. Veikkaan että ei.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja JanV »

vähän on turvonnut 600:nenkin sen alkuajoista. Ehdottaisin laihduttamista

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V6 kirjoitti:
05 Heinä 2023, 17:19
joo , autoparerin forumilla oli aika eri hinta, pakko olla joku virhe...
Kyllä se tietyillä spekseillä +40k€ taitaa olla...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja karila »

Laitetaan ny tänne volkkarin mainos, joka tuli vastaan instagramissa.
No juu, ehkei ihan paras mainospläjäys tai onko sittenkin harkiten laitettu, että varmaan kaivetaan se hinnasto esiin, että mikä siinä maksaa.
Liitteet
Screenshot_20230710_204019_Instagram.jpg
Screenshot_20230710_204019_Instagram.jpg (29.52 KiB) Katsottu 3882 kertaa
- Kari

Carlo Coppa
Viestit: 734
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kiinalainen sähköavoauto. Ajatus on hyvä, mutta hinta on kova käytännöllisyyteen nähden. Kun eihän kukaan tuollaista käyttöautoksi osta, kai:
https://tekniikanmaailma.fi/mg-cyberste ... atiloista/

Nasu on syntynyt uudelleen sähköautona: https://tekniikanmaailma.fi/nsu-prinz-h ... aytetyona/
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Carlo Coppa kirjoitti:
12 Heinä 2023, 22:09
Kiinalainen sähköavoauto. Ajatus on hyvä, mutta hinta on kova käytännöllisyyteen nähden. Kun eihän kukaan tuollaista käyttöautoksi osta, kai:
https://tekniikanmaailma.fi/mg-cyberste ... atiloista/
Just yksi niitä harvoja sähköautoja, jotka alkaa kiinnostamaan käyttöautomielessä, kiinalaisuudesta huolimatta. Jos vaan ajaminen ja käyttöliittymät on kunnossa, niin pitää alkaa seurailemaan hintakehitystä.

Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa :D. Sen myönnän, että tuskin kovin kovasti ainakaan täälläpäin myyvä malli on kyseessä.

Jutussa mainittu brittimarkkina on vähän kiikkua-kaakkua. Britit tykkää avoista, joten siinä mielessä on potentiaalia. MG on brittimerkki, joka voi houkuttaa ostajia, mutta nykyään kiinalainen, mikä taas voi karkottaa nostalgisia ostajia, jotka saattaisivat ostaa saman auton ei ex-brittimerkkisenä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa
No et ole ihan yksin.... Olen tohon Miniin niin tykästynyt että reissu/harraste avokas voisi hyvinkin olla myös patterikäyttöinen. Kaksipaikkaisuus ei ole mulle ongelma mutta tavaratilaa pitäis löytyä jonkunverran reissuille. Kissan päivitys F-typeen on kuumottanut mutta intoa lieventää tavaratila, siinä on tosi pieni.

Avatar
atti
Viestit: 585
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja atti »

^ Varsinkin avo F-typessä tavaratila on oikeasti pieni. Ymmärrän kyllä tuosta haaveilun. Itsellekin F-type on yksi suosikeistani, varsinkin ennen faceliftiä.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, nimenomaan avomallista kyse. Tossa mun X100 korisessa kissassa mahtuu pari matkalaukkua kyytiin ja vielä joku kassi siihen viereen. X150 koppasessa on katon rakenne erilainen ja alas laskettu katto tekee tilan pienemmäksi mutta sinne kuitenkin jotain mahtuu vaikka katto alhaalla olisikin. F-Typessä reissukäytössä olis kyllä kamojen kanssa pulassa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

fahlsjy kirjoitti:
13 Heinä 2023, 12:04
Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa
No et ole ihan yksin.... Olen tohon Miniin niin tykästynyt että reissu/harraste avokas voisi hyvinkin olla myös patterikäyttöinen. Kaksipaikkaisuus ei ole mulle ongelma mutta tavaratilaa pitäis löytyä jonkunverran reissuille. Kissan päivitys F-typeen on kuumottanut mutta intoa lieventää tavaratila, siinä on tosi pieni.
Huomio F-Typestä reissuautona että esim. X100 verrattuna melutaso on melkoinen ja muutenkin auto mielestäni enemmän "sport" kuin "GT". Toki eri ihmisillä erilaisia näkemyksiä aiheesta mutta reissuautoksi itse hakisin jotain hieman rauhallisemman oloista.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
13 Heinä 2023, 16:50
fahlsjy kirjoitti:
13 Heinä 2023, 12:04
Olen myös aika varma, että Suomessa on toinenkin tarpeeksi kahjo moiseen, eli väitän että en ole edes yksin tässä ajatuksessa
No et ole ihan yksin.... Olen tohon Miniin niin tykästynyt että reissu/harraste avokas voisi hyvinkin olla myös patterikäyttöinen. Kaksipaikkaisuus ei ole mulle ongelma mutta tavaratilaa pitäis löytyä jonkunverran reissuille. Kissan päivitys F-typeen on kuumottanut mutta intoa lieventää tavaratila, siinä on tosi pieni.
Huomio F-Typestä reissuautona että esim. X100 verrattuna melutaso on melkoinen ja muutenkin auto mielestäni enemmän "sport" kuin "GT". Toki eri ihmisillä erilaisia näkemyksiä aiheesta mutta reissuautoksi itse hakisin jotain hieman rauhallisemman oloista.
Asennekysymys tuo: tänä kesänä jo muutaman edestakaisen siirtymän 400 km:n päähän metsäfarmille Spiderillä ajaneena en kaipaa edes radiota :wink: ... katto vain
auki aina kun ei sada ja rasvaa naamaan sekä kunnon hattu päähän. Koleammalla kelillä lentäjän huuva prätkälaseilla varustettuna päähän ja
tarvittaessa lämmityslaitetta päälle... tulee ihan Manfred von Richthofen - fiilis WW1:stä mieleen.

Sähkö-avoauto... hmm... manuaalivaihteinen polttis on kyllä meikälle se fiiliksen tekijä... ajapa vaikka tunneliin
sähköavolla ja polttisavolla ja vertaile ... :mrgreen: toki muista oikea tilannenopeus

PS. Meikä teki samalla eilen harrastekalustossa muka järkeistämistoimenpiteen, kun Ducan SportTouring sai lähteä kun Spider toimii samassa toimintaikkunassa niin paljon paremmin varsinkin isokokoisella ( Ducan ST4 ideaali n. 170- 180 cm:lle, meikä 187 cm ).
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
atti
Viestit: 585
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja atti »

fahlsjy kirjoitti:
13 Heinä 2023, 13:01
Joo, nimenomaan avomallista kyse. Tossa mun X100 korisessa kissassa mahtuu pari matkalaukkua kyytiin ja vielä joku kassi siihen viereen. X150 koppasessa on katon rakenne erilainen ja alas laskettu katto tekee tilan pienemmäksi mutta sinne kuitenkin jotain mahtuu vaikka katto alhaalla olisikin. F-Typessä reissukäytössä olis kyllä kamojen kanssa pulassa.
Vaimon kanssa tehtiin noin viikon roadtrip avo-F-typellä Saksa Pohjois-Italia linjalla joitain vuosia sitten. Tuo peräkontti pakotti priorisoimaan vaatteiden monimuotoisuutta ja korvaamaan matkalaukut pehmeillä kasseilla. Vaimolle kiitokset että myös hän on valmis priorisoimaan asioita, jotta saisi halutun auton käyttöön. Toisaalta hän on ollut myös roadtripillä Catherham 7:lla, joten uhrautumista riittää. Käytössä oleva peli oli ihan standardi versio, joten ei se ollut liian sport. Pörinät olivat hyvät ja kulki tarpeeksi minun makuuni.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Siirtelin eilen ja tänään pienet matkat Kia EV6 GT:itä. 575hp ja 0-100km/h taitaa olla 3.5 Sek luokkaa..
Ihmettelin vähän mitä joku epämääräisen näköinen iäkäs patu teki lähipusikossa kun olin ajamassa täysiperän hytin päältä EV6 GT:tä pois.
Oli kyseisen auton omistaja ja kysyi saako videoida kun ajan pois, oli odotellut kiesiä kuulemma 1.5 vuotta. Sanoin että kuvaa pois.
Kääntöympyrä vaikuttaa tosin saakelin isolta.
Siirtelin minä tuossa toissa viikolla myös kokonaan uudistunuttta 2024 Toyota Priusta.
Sisältä paljon samaa Bz4x:n kanssa. Vähän reilu 200 heppaa taitaa olla tuossa priuksessa yleisesti ottaen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Hyundai esitellyt nyt oman versionsa aiheesta; Ioniq 5 N esiteltiin tuossa muutama päivä sitten.
Normaalisti itsellä ollut vain kaksi samanmerkkistä peräkkäin, joten seuraavan pitäisi sitten olla joku muu vaikka kyllähän tuo ostohaluja herättäisi. Mut eiköhän hinta tule olemaan sellainen, että joutuu kauppaan jättämään :-D
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Saatan olla (taas) erilainen nuori, mutta Pembleton T24 herättää kyllä välitöntä omistamisen halua:
https://www.youtube.com/watch?v=ZouEkDHLJyQ

Kuinkahan realistista tuollaista olis ylipäätään kilvittää Suomeen..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin