Sivu 73/74

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 11 Joulu 2023, 09:39
Kirjoittaja sämpy
Olen suuresti yllättynyt jos korotettu ovikiila saadaan/viitsitään tyypittää EU alueelle. Vaikeuksia on ennakoitu.

Mutta onneksi radio-ohjattavaa saa jo Tokmanniltakin pukinkonttiin.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 11 Joulu 2023, 09:47
Kirjoittaja FinPat
Peurakolarin kestävä laite ei ehkä ole riittävän jalankulkijaystävällinen EU:hun.

Ja joka tapauksessa EU:n isojen pick-uppien markkina on melko pieni.

Siis tuhansia.
Kuva

Ja tässä miljoonia.
Kuva

Ja 2023 Pohjois-Amerikassa myyty noin 2.9M pick-uppia. Melko helppo matemaattinen tehtävä laskea kannattaako EU:ta varten tehdä pehmeäkeulainen malli. Tai laittaa AI:n ohjaama jalankulkija-airbag nokkaan. Tai jotain.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 11 Joulu 2023, 11:54
Kirjoittaja mutt
FinPat kirjoitti:
11 Joulu 2023, 09:47
Tai laittaa AI:n ohjaama jalankulkija airbag nokkaan. Tai jotain.
Teslan toteutuksena tämä laukeaisi aina, kun tien varren puista tippuu lunta. :lol:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 11 Joulu 2023, 18:27
Kirjoittaja Polforea
Markkina kehittyy ja tarjonta paranee. Caterhamin ProjectV näyttää jo melko hierotulta ja uhkaavat tuotantoon 2026:
https://caterhamcars.com/en/models/projectv

200kW sähköinen urheiluauto, jolle luvataan alle 1200kg massaa (all fluids, no occupants) eli kuskeineenkin alle 1300kg. Ja koska kyseessä on Caterham, valmistajan lähestyminen on "tästä on pakko saada hauska ajaa, se on tärkä osa Caterhamin DNA:ta".

Harry kävi piipahtamassa Caterhamia katsomassa: https://www.youtube.com/watch?v=RauqcIreKWs

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 13 Joulu 2023, 11:15
Kirjoittaja petteri nyholm
Uusi Lancia Ypsilon näköjään paljastui vähän ennakkoon:

https://lenouvelautomobiliste-fr.transl ... r_pto=wapp

Tuli jotenkin mieleen tämä kuva, ennen oli kyllä paremmin...

Kuva

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 13 Joulu 2023, 11:43
Kirjoittaja sämpy
Ei kyl ulkonäöltään herätä mitään väreitä, noissa kuvissa. Saa nähdä miten keula. Uusi sähköinen 600 olisi kiinnostava, jos nyt olisi henkilöautolle oikeasti käyttöä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 13 Joulu 2023, 12:18
Kirjoittaja 155156
Näyttää samalta kuin jokainen Kian malli.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 13 Joulu 2023, 12:23
Kirjoittaja mutt
Ulkonäön puolesta siis eväät myyntimenestykseksi ovat kunnossa.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 13 Joulu 2023, 13:00
Kirjoittaja Jiitee
mutt kirjoitti:
13 Joulu 2023, 12:23
Ulkonäön puolesta siis eväät myyntimenestykseksi ovat kunnossa.
Roger tämä ... korean/t keulat :mrgreen:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 22 Joulu 2023, 21:14
Kirjoittaja Vittorio Jano
Coupé-korimallin hidasta ja ennenaikaista kuolemaa surtiin tuolla Uutisia Alfa Romeosta -ketjussa.

Mut Hei, Rollsilta on tullut Spectre.

Kuva

Otan kivet vastaan, mutta totean silti ryhdikkäänä, että tuollaiseen maantielaivaan sähköinen voimalinja sopii kuin sinappi joulukinkkuun.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 23 Joulu 2023, 10:36
Kirjoittaja Kivijärvi
Voisiko yllä oleva Lancia olla vielä muuli? Eihän se eronnut millään tavalla mistään jo moneen kertaan nähdystä. Joskus 2008 esitelty Nuova Delta oli kovasti erilainen kuin Bravo, vaikka lähtökohtana oli arkinen alusta. Onhan Alfa Tonalekin ihan hyvän näköinen ja tuntuinen, vaikka ei kait siellä perustana ole mitään ihmeellistä. Olisikin jo aika päästä taas Lancian rattiin, joten jospa sieltä jotain kelvollista vielä tulisi!

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Tammi 2024, 10:45
Kirjoittaja lerppu
Uusi kansanautomalli: https://www.vw.com/en/models/atlas-cross-sport.html

Erityisesti tykkään tästä detaljista:
4 putkea ulos.jpg
4 putkea ulos.jpg (129.02 KiB) Katsottu 2821 kertaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Tammi 2024, 19:46
Kirjoittaja petteri nyholm
Kivijärvi kirjoitti:
23 Joulu 2023, 10:36
Voisiko yllä oleva Lancia olla vielä muuli? Eihän se eronnut millään tavalla mistään jo moneen kertaan nähdystä. Joskus 2008 esitelty Nuova Delta oli kovasti erilainen kuin Bravo, vaikka lähtökohtana oli arkinen alusta. Onhan Alfa Tonalekin ihan hyvän näköinen ja tuntuinen, vaikka ei kait siellä perustana ole mitään ihmeellistä. Olisikin jo aika päästä taas Lancian rattiin, joten jospa sieltä jotain kelvollista vielä tulisi!
Saamani ensivaikutelma ensimmäisten kuvien perusteella: Opel Corsa, jonka päälle on vaan liimattu Lancia-logot sekä läjä turhaa muovilirvakketta peittämään Opelin muotoja:

Kuva

Kuva

https://www.quattroruote.it/news/nuovi- ... ancio.html

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Tammi 2024, 21:13
Kirjoittaja FinPat
petteri nyholm kirjoitti:
19 Tammi 2024, 19:46
Saamani ensivaikutelma ensimmäisten kuvien perusteella: Opel Corsa, jonka päälle on vaan liimattu Lancia-logot sekä läjä turhaa muovilirvakketta peittämään Opelin muotoja:
Come on! Takaoven kahvat! Selvä italiaano!

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Tammi 2024, 22:40
Kirjoittaja mutt
Platform-sukulaisuus on selvä, mutta eipä noissa paljon yhteisiä korinosia taida kuitenkaan olla. Vai onko nuo ooppelin kylkipokkauksetkin piilotettu jonkun koko oven peittävän muovikuoren alle?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 19 Tammi 2024, 22:55
Kirjoittaja petteri nyholm
Nojuu, takaovenkahvat ovat selkeästi italian design :)

Olihan se tosiaan alun alkaenkin selvää, että Peugeotiin/Opeliin tämä tulee perustumaan kuten muutkin tulevat mallit joten on se toisaalta luonnollista, että jotain yhtäläisyyksiä löytyy muodoista.
Positiivista on se, että erottuu nyt kuitenkin niin ulkokuoren että sisustankin osalta Opelista.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Tammi 2024, 07:43
Kirjoittaja A Bart
Yhteys pösöön, ainakaan ajettavuuden suhteen, ei liene huono juttu.
404:nen (pösö) oli muistaakseni mukavan menijän maineessa.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 20 Tammi 2024, 12:36
Kirjoittaja Kivijärvi
Opel ei tietenkään kuulostaa kovin seksikkäältä pohjalta uudelle Lancialle, mutta toisaalta, velipoika Pösö 208 on mun mielestä ollut parasta pikkuautoluokassa jo pitkään. Mutta, ja iso mutta. Jos Lankisen pellin alla on 1.2 Puretech - vuoden moottori, joskus toisenkin - jää ostamatta. 208 onkin ollut suunnilleen vaihto moottorin verran kalliimpi uutena kuin muutoin verrattavissa oleva Clio. Sääli tuota moottoripuolta. Olisi Fiatilla toki omiakin (Firefly?), mutta onko liikaa kikkailua sitten konsernin sisällä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 21 Tammi 2024, 21:30
Kirjoittaja Vittorio Jano
A Bart kirjoitti:
20 Tammi 2024, 07:43
404:nen (pösö) oli muistaakseni mukavan menijän maineessa.
No sitten varmaan 2024 Lancia Ypsilon on makea ajettava.

Kuvien perusteella takavalot ovat auton paras osa.

Ja täytyy toki muistaa, ettei se poistuvakaan (ja ihan hullusti Italiassa myynyt) malli mikään S4:n perillinen ollut.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 26 Tammi 2024, 12:29
Kirjoittaja FinPat
https://porsche.fi/mallisto/macan-electric/

Pikkuinen sähkö-Possu. Pitää käydä koeajamassa mielenkiinnosta. Hinnat alkaen 85k€ mutta Porsche tyyliin jos haluaa ostaa etupenki ja ratin niin tarvitsee "Driving Essentials" -varustelupaketin ja maksaa siitä 10k€....

Edellisviikolla koeajelin Taycanilla sohjossa. Hinnat alkaen luokkaa 90k€ nyt kampanjassa. Olivat ilmeisesti hieman optimistisia kun tilasivat patteriautoja varastoon.
https://media.porsche.fi/autot/uudet/Taycan

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 26 Tammi 2024, 19:32
Kirjoittaja JanV
Varusteet tuplaa hinnan ja varsinkin sähköversioissa on se et ei normaalilla tai ässällä tee mitään vaan sen pitää olla "turbo". Koska noita ei voi virittää niin hikinen 400 hp alkaa vaan kyrsii.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 09:54
Kirjoittaja 155156
Suoraa puhetta Moottori-lehdessä, aiheena Lancia: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nim ... tu-ruumis/

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 10:33
Kirjoittaja FinPat
JanV kirjoitti:
26 Tammi 2024, 19:32
Varusteet tuplaa hinnan ja varsinkin sähköversioissa on se et ei normaalilla tai ässällä tee mitään vaan sen pitää olla "turbo". Koska noita ei voi virittää niin hikinen 400 hp alkaa vaan kyrsii.
Niin se maailma muuttuu, 400hp nuhapumput kyrsivät vuonna 2024 kun taas vuonna 1995 esiteltiin 993 Turbo niin sen 300kW/402hp oli tajunnan räjäyttävää. Toki se liikahti 0-100km/h nopeammin kuin eMacan 4 ja painoi luokkaa 900kg vähemmän.

On muuten lihava Possu tuo eMacan, 2405kg vs Tesla Model Y LR 2054kg puhumattakaan Model 3 LR 1899kg.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 10:42
Kirjoittaja JanV
FinPat kirjoitti:
08 Helmi 2024, 10:33
JanV kirjoitti:
26 Tammi 2024, 19:32
Varusteet tuplaa hinnan ja varsinkin sähköversioissa on se et ei normaalilla tai ässällä tee mitään vaan sen pitää olla "turbo". Koska noita ei voi virittää niin hikinen 400 hp alkaa vaan kyrsii.
Niin se maailma muuttuu, 400hp nuhapumput kyrsivät vuonna 2024 kun taas vuonna 1995 esiteltiin 993 Turbo niin sen 300kW/402hp oli tajunnan räjäyttävää. Toki se liikahti 0-100km/h nopeammin kuin eMacan 4 ja painoi luokkaa 900kg vähemmän.

On muuten lihava Possu tuo eMacan, 2405kg vs Tesla Model Y LR 2054kg puhumattakaan Model 3 LR 1899kg.
Teho/painosuhde joo on se oleellinen. Eikä sitä kompensoida edes nostamalla tehoa koska kaikki muu kärsii. Toki 0-100 suoralla, mikä tuntuu olevan tänä päivänä enää se ainoa mitä referoidaan.
En tiiä minkä kokoinen akku eMacanissa on, mutta se voi olla myös isompi kuten nyt kasvattivat myös taycaniin. No siinä taas toki paino nousee. Teslahan käyttää edelleen aika pientä akkua, mutta sen vahvuus on pieni kulutus.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 12:17
Kirjoittaja FinPat
JanV kirjoitti:
08 Helmi 2024, 10:42
Toki 0-100 suoralla, mikä tuntuu olevan tänä päivänä enää se ainoa mitä referoidaan.
Ja Nürre myöskin.

Hauskasti muuten Teslalla on muissa malleissa 0-100 km/h referenssinä mutta Plaidissa 1/4 mile aika.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 12:34
Kirjoittaja JanV
FinPat kirjoitti:
08 Helmi 2024, 12:17
JanV kirjoitti:
08 Helmi 2024, 10:42
Toki 0-100 suoralla, mikä tuntuu olevan tänä päivänä enää se ainoa mitä referoidaan.
Ja Nürre myöskin.

Hauskasti muuten Teslalla on muissa malleissa 0-100 km/h referenssinä mutta Plaidissa 1/4 mile aika.
Normisteslassa ei riitä huippunopeus vartin mittaamiseen. Plaidissa riittää. Lisäksi se antaa paremman kuvan sen ylivoimasta suoralla. 0-100 ero ei ois niin selkee.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 12:39
Kirjoittaja FinPat
JanV kirjoitti:
08 Helmi 2024, 12:34
FinPat kirjoitti:
08 Helmi 2024, 12:17
JanV kirjoitti:
08 Helmi 2024, 10:42
Toki 0-100 suoralla, mikä tuntuu olevan tänä päivänä enää se ainoa mitä referoidaan.
Ja Nürre myöskin.

Hauskasti muuten Teslalla on muissa malleissa 0-100 km/h referenssinä mutta Plaidissa 1/4 mile aika.
Normisteslassa ei riitä huippunopeus vartin mittaamiseen. Plaidissa riittää. Lisäksi se antaa paremman kuvan sen ylivoimasta suoralla. 0-100 ero ei ois niin selkee.
Ja luonnollisesti paras "käytännön" tulos saataisiin sellainella launch control järjestelmällä joka lukee liikennevaloista lähtöhetken ja lataa sitten 0-50km/h niin perskuleen lujaa. Ja liikennevalolukijassa asetukset: "red-yellow-GO!" tai laimeampi "yellow-green-GO!"... :silly:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 13:55
Kirjoittaja mutt
155156 kirjoitti:
08 Helmi 2024, 09:54
Suoraa puhetta Moottori-lehdessä, aiheena Lancia: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nim ... tu-ruumis/
Onhan siinä pointtinsa, mutta klikkiotsikoinniksi menee silti.

Insinööripornon aika on automaailmassa ohi, ja autojen kyvykkyyksiä tarkastellaan karjan silmissä ihan muista näkökohdista, kuin ennen. Tonalenkin heikkoudet ovat kaikilla tiedossa, mutta katsokaapas kuinka sitä myydään verrattuna alfamaisempiin laitteisiin. Valmistaja tiesi paremmin, kuin automiehet. Me setämiehet ollaan jo hävitty tämä peli, ja kohtahan me hävitään itsekin.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 19:30
Kirjoittaja dnapekko
[/quote]
Insinööripornon aika on automaailmassa ohi, ja autojen kyvykkyyksiä tarkastellaan karjan silmissä ihan muista näkökohdista, kuin ennen. Tonalenkin heikkoudet ovat kaikilla tiedossa, mutta katsokaapas kuinka sitä myydään verrattuna alfamaisempiin laitteisiin. Valmistaja tiesi paremmin, kuin automiehet. Me setämiehet ollaan jo hävitty tämä peli, ja kohtahan me hävitään itsekin.
[/quote]
Näinhän se on, nyt kun vielä löytäisi hyvän GT:n Thesiksen seuraksi, niin ei tarvitsisi enää autoja vaihdella. Kovin ovat epäkiinnostavia nykyään, paitsi ehkä Giulia näistä tavan ihmisten kulkineista.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 20:11
Kirjoittaja JanV
mutt kirjoitti:
08 Helmi 2024, 13:55
155156 kirjoitti:
08 Helmi 2024, 09:54
Suoraa puhetta Moottori-lehdessä, aiheena Lancia: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nim ... tu-ruumis/
Onhan siinä pointtinsa, mutta klikkiotsikoinniksi menee silti.

Insinööripornon aika on automaailmassa ohi, ja autojen kyvykkyyksiä tarkastellaan karjan silmissä ihan muista näkökohdista, kuin ennen. Tonalenkin heikkoudet ovat kaikilla tiedossa, mutta katsokaapas kuinka sitä myydään verrattuna alfamaisempiin laitteisiin. Valmistaja tiesi paremmin, kuin automiehet. Me setämiehet ollaan jo hävitty tämä peli, ja kohtahan me hävitään itsekin.
Noin se menee. Tabletti ja kääntyvät pyörät riittää. Tuntuu että ihmisten vaatimustasokin on laskenut siihen mitä autolta odotetaan.
Insinöörit, designerit ja kaikki muut voivat suksia mäkeen. Bulkki myy kaikkine heikkouksineen. Myös se irtisanotaan jonka mielestä firman tekeleessä ei ole ajo-ominaisuuksia eikä tunnetta.

Tällaista ammattiylpeyttä ja taitoa ei tulla enää näkemään.
https://www.youtube.com/watch?v=sdVWKpqZaXg&t=786s

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 08 Helmi 2024, 21:49
Kirjoittaja Jiitee
^ loistava ja kiinnostava tarina LFA:n takana- Kaizenia ja Akidoa sekä tiimiä kiittäminen tästä.
Aika hienoa, että yhden maailman suurimman autovalmistajan iso pomo ajaa Le Mansia protolla nimettömänä kuskina 8)

Hiljaa hyvä tulee, niin tuli LFA ja niin tuli ex-villapaitapomon erikoistiimiltä myös Giulia.
Joutsenlaulujako loistaville ajajan autoille, joissa myös kunnon moottori ja ääntä ...

Luulen, että tuo niche ei koskaan kokonaan kuole, koska bensalenkkarit uusiutuvat harrastekaluston kanssa.

Kiitos JanV nostosta.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 22 Helmi 2024, 15:38
Kirjoittaja Portti
Koska Zagatolla on vahvaa historiaa Alfaankin liittyen, niin tänne sopinee hyvin AGTZ Twin Tail. Zagaton luomus Alpine A110:n pohjalta. Pitkä versio perästä on (jotenkin) irrotettavissa, jolloin tuloksena onkin short tail. Suunnitelmissa valmistaa 19 kpl näitä, hinta vissiin 650 teur + verot.

Kuva

https://agtztwintail.com/
https://www.topgear.com/car-news/first- ... lpine-a110

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 22 Helmi 2024, 17:40
Kirjoittaja FinPat
Portti kirjoitti:
22 Helmi 2024, 15:38
hinta vissiin 650 teur + verot.
Kallis korisarja. Oletko harkinnut omaan A110:n?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 22 Helmi 2024, 20:06
Kirjoittaja Portti
FinPat kirjoitti:
22 Helmi 2024, 17:40
Portti kirjoitti:
22 Helmi 2024, 15:38
hinta vissiin 650 teur + verot.
Kallis korisarja. Oletko harkinnut omaan A110:n?
Saattaapa jäädä hankkimatta.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 24 Helmi 2024, 07:36
Kirjoittaja sämpy
Aika rohkeaa luottaa edelleen Z-symbooliin. Itse olisin kirjoittanut koko nimen..

Voisi toki vetäistä Spiderin (Beta) nokkapeltiin perinteisen jättimäisen Lancia-vaakunan sijaan Z-symbolin. Näyttäisi hyvältä Verde Olivo värin päällä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 26 Helmi 2024, 21:14
Kirjoittaja Dali
Uusi Renault 5 EV julkaistiin tänään, tässä Late Brake Show:n esittely aiheesta

Tykkään kyllä kovasti. Onnistunut retromainen yleisilme, mahtavat värit ja mahdollisuus värilliseen sisustaan. Ja Jean-Michel Jarren säveltämät äänet! Kuinkakohan paljon aikovat pyytää tuosta 150 hp versiosta?

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 03 Maalis 2024, 22:38
Kirjoittaja mutt
Sinäkin, Lotukseni? :puppydogeyes:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mai ... na-vuonna/
Uusi nimi punkeroautojen aina vain massiivisemmaksi käyvään ketjuun.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 04 Maalis 2024, 08:31
Kirjoittaja JanV
^ kiinalaisilla ei oo mitään kunnioitusta. Kyllä Chapman kääntyy nyt haudassaan koska koko hänen ideologiansa on tuhottu. Kiinalainen punkero ja vielä katumaasturina.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 04 Maalis 2024, 11:48
Kirjoittaja Jiitee
JanV kirjoitti:
04 Maalis 2024, 08:31
^ kiinalaisilla ei oo mitään kunnioitusta. Kyllä Chapman kääntyy nyt haudassaan koska koko hänen ideologiansa on tuhottu. Kiinalainen punkero ja vielä katumaasturina.
Täysin samaa mieltä, sama kuin MG:n kanssa, jossa on kuitenkin hiukan yritystä sporttisuuteen,
mutta China Inc haisee tuossa Lotuksessa omaan nenään liian paljon. Kulttuuriseikat painavat, Aasian tuotteista sentään
Japani ja Etelä- Korea menevät vielä oman tiukan seulan läpi koska yksilönvapaus ja demokratia
jonkinlaisessa hapessa.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 10 Maalis 2024, 11:06
Kirjoittaja phnts
Usealla tapaa todella onnistunut muotoilu. Ei ole punkero, vaan ihan rehellinen iso auto 3m akselivälillä.

https://tekniikanmaailma.fi/dodge-esitt ... ersioilla/

Kuva

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 10 Maalis 2024, 11:20
Kirjoittaja atti
^ Samaa mieltä. Tykkään.

Autoon suunniteltu äänimaailma on itselleni hieman haastavaa sulattaa. Jotenkin kaiuttimista ulos soitettavat äänet vaikuttavat säälittäville, jopa auton sisälle soitettavia säälittävämmille (tuokin on säälittävää). Ehkä tuohon tulee optio mahdollisuus hiljentämiseen.

Toisaalta ymmärrän. Äänet ovat iso osa kokemusta, varsinkin muskeliautoissa.

Äänet (Dodge Charger Daytona SRT )
https://www.youtube.com/watch?v=HvZ68P3xffg

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 15 Maalis 2024, 11:30
Kirjoittaja 155156
FIAT 600 hinnat Suomessa julkaistu tänään: https://www.fiat.fi/hinnasto

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 15 Maalis 2024, 18:48
Kirjoittaja insinörtti
^ perusvärinä oranssi! Rangaistusmaksu niille, jotka haluavat autonsa pelkällä pohjavärillä eikä tätä optiota edes tarjolla parhaisiin varustelutasoihin. :shock: Respect.

Jännästi myös parhaiten varustellun täyssähkärin autoetuversio selvästi polttomoottorivaihtoehtoja halvempi. Eipä ole moista ennen tullut hiffattuakaan, kun en moista veronkiertokikkailua ole omakohtaisesti päässyt nauttimaan. Ehkä näitä jopa tällä tavoin saadaan liikenteeseen.

Omalla rahalla ostajat taasee.... no, ei ainakaan tule sakkoja, kun kiihtyvyys mitataan kalenterilla. Vapariko näissä on? Lisäksi 500X kokemusten perusteella veikkaan, ettei moottoritiellä paljoa alle 8 pääse eikä sähkärin toimintasäteellä juhlita, jos ajetaan 120 km/h. Aerodynamiikka ei ole ollut muotoilussa ensimmäisellä eikä toisella eikä kolmannellakaan sijalla....

400 km 51 kWh akulla = vajaat 13 kWh/100 km. Jep jep. Ja esilämmitys puuttuu.

Täyssähköversion omamassa vallan kohtuullinen 1600 kg.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Maalis 2024, 00:37
Kirjoittaja artjojy
Kun tuon Fiatin sähkö version hinnalla saa melkein jo Tesla Model 3 takapotku version, missä on kuitenkin lähes kaikki herkut, niin ei tuolla hinnalla voi odottaa suurta kaupallista menestystä.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Maalis 2024, 06:46
Kirjoittaja Jiitee
artjojy kirjoitti:
16 Maalis 2024, 00:37
Kun tuon Fiatin sähkö version hinnalla saa melkein jo Tesla Model 3 takapotku version, missä on kuitenkin lähes kaikki herkut, niin ei tuolla hinnalla voi odottaa suurta kaupallista menestystä.
Samahan se on 500e:ssäkin, perus BYDin 4-5:lle hengelle saa pidemmällä
rangella samaan hintaan : tunnevalinta, tunnevalinta…

Ei kannata pidätellä hengitystä varmaan myöskään Alfan Milanon
järkivalittavuudesta Teslan ja kinuskien puristuksessa.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Maalis 2024, 10:02
Kirjoittaja lerppu
Jiitee kirjoitti:
16 Maalis 2024, 06:46
artjojy kirjoitti:
16 Maalis 2024, 00:37
Kun tuon Fiatin sähkö version hinnalla saa melkein jo Tesla Model 3 takapotku version, missä on kuitenkin lähes kaikki herkut, niin ei tuolla hinnalla voi odottaa suurta kaupallista menestystä.
Samahan se on 500e:ssäkin, perus BYDin 4-5:lle hengelle saa pidemmällä
rangella samaan hintaan : tunnevalinta, tunnevalinta…

Ei kannata pidätellä hengitystä varmaan myöskään Alfan Milanon
järkivalittavuudesta Teslan ja kinuskien puristuksessa.
Lienee aika todeta se reaalimaailman tapahtuma, jossa Teslan kolmonen on Corollan manttelinperijä. Onneksi vielä toistaiseksi on riittävä määrä väärin autonsa valitsevia, ettei valmistajat konsolidoidu lopulta kahteen, Kiina tai Musk. Dystopia on monelta osin jo täällä - itse pidän aiempaa tärkeämpänä että edes joku hankkii uuden sähköfiiun! Ja nostan moiselle kunnioituksesta hattua.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Maalis 2024, 10:11
Kirjoittaja FinPat
artjojy kirjoitti:
16 Maalis 2024, 00:37
Kun tuon Fiatin sähkö version hinnalla saa melkein jo Tesla Model 3 takapotku version, missä on kuitenkin lähes kaikki herkut, niin ei tuolla hinnalla voi odottaa suurta kaupallista menestystä.
Ja pitää huomioida että 2024 Tesla Model 3 perusmalli maksaa Kiinassa tällä hetkellä noin 33k€ ja silläkin ilmeisesti tehdään jonkinlaista Gross Marginia eli on mahdollista että taas vaihteeksi pudottaa 5k€ - 10k€ hintoja Euroopassakin jos ei myy tarpeeksi.

Renault 5 EV:lle joka tähtää 25k€ - 30k€ hintaluokkaan voi ennustaa Fiatia helpompaa taivalta markkinoilla kun pitää kilpailla MG4 / BYD Atto vastaan eikä Tesla Model 3:sta.

Tietysti jos Tesla joskus saa Model 2 ulos tuohon 25k€ hintaluokkaan niin sitten taas voi olla hankalampaa...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Maalis 2024, 15:24
Kirjoittaja Jiitee
insinörtti kirjoitti:
15 Maalis 2024, 18:48
^ perusvärinä oranssi! Rangaistusmaksu niille, jotka haluavat autonsa pelkällä pohjavärillä eikä tätä optiota edes tarjolla parhaisiin varustelutasoihin. :shock: Respect.

Jännästi myös parhaiten varustellun täyssähkärin autoetuversio selvästi polttomoottorivaihtoehtoja halvempi. Eipä ole moista ennen tullut hiffattuakaan, kun en moista veronkiertokikkailua ole omakohtaisesti päässyt nauttimaan. Ehkä näitä jopa tällä tavoin saadaan liikenteeseen.

Omalla rahalla ostajat taasee.... no, ei ainakaan tule sakkoja, kun kiihtyvyys mitataan kalenterilla. Vapariko näissä on? Lisäksi 500X kokemusten perusteella veikkaan, ettei moottoritiellä paljoa alle 8 pääse eikä sähkärin toimintasäteellä juhlita, jos ajetaan 120 km/h. Aerodynamiikka ei ole ollut muotoilussa ensimmäisellä eikä toisella eikä kolmannellakaan sijalla....

400 km 51 kWh akulla = vajaat 13 kWh/100 km. Jep jep. Ja esilämmitys puuttuu.

Täyssähköversion omamassa vallan kohtuullinen 1600 kg.
Tuo pieni massa sähköautoksi on aina meikää kiinnostava juttu, ja myös meikän 42 kWh- akkuinen viisisatanen on sarjassaan kevyt, n. 1400 kg. Matka- autoksi kumpaakaan sähköFiuua tuskin hankitaan, joten esilämmityksenkään puute ei ole maailmanloppu.
Omalla mentiin -32 - pakkasilla noin 150 - km rangella, joten tuo kuusisatanen mennee myös noin puolet luvatusta
laboratorioarvosta eli noin 200 km per lataus kunnon pakkasella.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 16 Maalis 2024, 15:32
Kirjoittaja hjpp
En tiedä muista, mutta itse rinnastan kiinalaiset takavuosien itäblokin antiin. Karvalakki vaan päähän ja jäsenkirja taskuun. Kai silloinkin Corolla tai Datsun saattoi olla Ladoille ja vastaaville vaihtoehto. Ilmaiseksikaan en huolisi enkä edes maksua vastaan, mutta aina löytyy ihmisiä, joille kaikessa on halpa hinta parhauden tae.
Onneksi on vielä vaihtoehtoja.

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Lähetetty: 17 Maalis 2024, 13:06
Kirjoittaja Rasvis
”Volvo” EX30:n koeajo. Cruisen etäisyysasetus tai pyyhkimien herkkyyden säätö vaatii vain neljä painallusta kosketusnäytöstä. Onkohan tuon käyttöliittymän suunnittelija itse koskaan ajanut autolla? Sikäli tietty helpottavaa, ettei tarvitse enää tuonkaan hankkimista miettiä.

Kuva
mental
Tämä on aika hieno. Vielä kun saisivat niitä uunista ulos ja kelkottua Eurooppaan asti ennen kuin on koko verstas kupit nurin.