Formula kausi 2007/08

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Toronado kirjoitti:Eiköhän Kimi käyttänyt jo viime kaudella kaiken sen hyvän tuurin mitä F1-kuski voi uransa aikana käyttää eli tuskin uusii mestaruuttaan. :wink:
Niin se tuuri oli se kylä Töysässä:mrgreen:?

Tulevalle kaudelle on pakka taas aika hyvin sekaisin. Ferrarit ja McLarenit siellä kärjessä luultavimmin keikkuu. Yllättäjiä voi löytyä Renaultin, BMW:n ja Williamsin porukoista. Mitään tarkempaa listaa en tähän lähde veikkailemaan. "Katotaan ny, miten menee", sanoisi Kimikin.

Mitä tuohon autourheilun arvostamiseen tulee, niin itse pidän esimerkiksi F1 kuskeja kovassa kurssissa siksi, että ajaminen on fyysisesti raskasta ja ajorupeaman aikana ei saisi pahasti väsähtää. Keskittymisen pitäisi säilyä parituntisen kisarupeaman ajan terävänä. Lisäksi radalla kilpaillessa ei voi koskaan lähteä tekemään pelkästään sitä kuuluisaa "omaa suoritusta" ja katsoa mihin se riittää, vaan kilpailu käydään oikeasti mies/nainen miestä/naista vastaan.

Tottakai autourheilu, jos mikä, on välineurheilua. Onko auton merkitys sitten 80, 90 vai 20%, on aika hankala määrittää. Se on varma, että jokainen menestyvä kuljettaja on lajissaan äärimmäisen lahjakas, kunnianhimoinen ja on omistanut siihen astisen elämänsä määrätietoiselle harjoittelulle ihan niinkuin kaikkien lajien huippuurheilijat.

Ja tämä kaikki yhdenkään urheilulajin urheilijoita väheksymättä. On aina hienoa, kun suomalainen pärjää. Oli kysessä mikä laji tahansa.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

CHRdriver kirjoitti:Vaikka en ole itsekkään Kimin kanssa jutellu,mutta tunnen kimin kaverin ja tiedän todellakin että Kimi ei ole tuommonen miksi sitä luullaan...)
Pari kertaa oon Kimin kanssa höpissy ja kaveri on livenä ihan tavallinen nuori mies. Ehkä vaan vähän fiksumpi puheiltaan kun muut samanikäiset. Eka kerran juteltiin samassa porukassa luokkaa 2001 (tai jotain) kun Räikkösen Rami ajoi vielä junnu SM:ää ja toka kerran oltiin juttusilla viime vuoden kelkkakunkussa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Toronado kirjoitti:No eikös se ollut Kimin kannalta hyvää tuuria että Hamiltonilla meni pupu pöksyyn,eihän Kimi ilman sitä apua olisi maailmanmestari. :roll:
Kimi vei mestaruuden upealla ajolla, hamiltonin mestaruuteen en koskaan uskonut ;)
Keke vei mestaruuden aikoinaan yhdellä voitolla...
Paras on se joka kerää eniten pisteitä !
- Alfaholic -

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Eiköhän se ollut ennenminkin huonoa tuuria Kimin kannalta että kesti noikin monta kautta saada se mestaruus. Macin luotettavuus ja nopeus kun on ollut vähän ailahtelevaa (ainakin) jostain vuodesta 95 saakka... Sekä Häkä että Kimi saaneet siitä kärsiä ihan oman osansa. Toivon todella että tulevalla kaudella Kova saa sekä nopean että luotettavan kaluston alleen. Rellut saa mun puolesta räjähtää vaikka joka kisassa. Briatoren tai Alonson suuntaan ei juuri sympatiaa heru(jos ei Roninkaan).
Ayrton Senna da Silva forever

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Minä mitään allekirjoita!

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

PabloNeruda kirjoitti:Vaikuttaa ihan lupaavalta:
http://iltasanomat.fi/urheilu/t/formula1/1484514
Hmmm... Kumpaa uskois..?

http://www.iltalehti.fi/formulat/200802 ... 7_fo.shtml


EDIT: toisessa jutussa ajeltiin maanantaina ja toisessa tiistaina. Anyhow, rairai Räikkönen, toisena testipäivänä lähes 2 sekunnin parannus kierrosennätykseen!

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Joo tuo mun linkki on useamman tunnin vanhempi, joten iltalehdellä uudempaa tietoa. Lujaa se Kimi kyllä ajelee :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Vastaa Viestiin