Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mattijus
Viestit: 5258
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Cuore Sportivo kirjoitti:Eilen illalla käänsin kanavan neloselle, ja..

KUVA SENSUROITU

Miten joku ihminen voi tehdä itsestään noin saatanan törkeän näköisen?
"vian ei tarvitse olla iso jos se on päässä"

Se nettiauton tuninkialfa on kaunis :lol:

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

"vian ei tarvitse olla iso jos se on päässä"
Näinhän se on. Hiukan vakavammin, olen ko. henkilön joskus lyhyesti tavannut ennen näitä julkisuuskuvioita.
Sen perusteella sanoisin että kyseessä on henkilö joka tavallaan on jossain mattinykäsen ja sepikumpulaisen välimaastossa.
Eli vedätettävissä ja hyväksikäytettävissä oleva lapsellinen yksilö.
Käy lähinnä sääliksi.
Ja vihaksi pistää nämä seiskapäivää/hymy yms. ihmispaiseet jotka noita lehtiä tekee, pitäisi viedä kaikki saunan taakse.

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Kuva

:evil:

Ajoin risteykseen liiemmin jarruttamatta (reilu 50km/h), kun ei ole ennenkään tarvinut ja tiellä on leveyttä - nyt ilmeisesti siinä tiessä oli jotain mitä en havainnut ja tässä tulos. Meni kuin pulkka.

Alatukivarsi ainakin solmussa ja huomenna soitellaan vakuutusyhtiölle. Oma moka paras moka...

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

^^auts :roll:
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

... ajattelin, että viattomia kilometrejä tiedossa, kun kilometrialfa vaihdettiin 3 vuotta tuorempaan 90tkm vähemmän ajettuun... 500km ja jum jum jum, koli koli koli. No, en valita. Auto on helkutin hieno ja myyjä siksi luottamusta herättävä, että uskon asian tulevan kuntoon. Pitäis vain tosiaan hommata se vara-auto, että pääsee töihin. Meinasin käydä katsomassa tällaista sympaattista pikku-fiiattia

http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3152955

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Olisit vaan ostanut sen 159:n bensakoneella. Pääsee töihin ja töistä kotiin.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Taas joku maanisdepressiivinen(veikkaus) tyyppi olisi halunnut ostaa multa auton. Vakuutteli puhelimessa olevansa varsin luotettava ja pitävänsä sanastaan kiinni, mutta eipä näkynyt sovittua käsirahaa tilillä. Aina oli jotain selityksiä, ja mukamas ryssimisiä pankissa yms yms. Kuukausi siinä meni ja nyt saa aloittaa myymisen uudestaan. Noilla tyypeillä tietenkin on omat vakavammat ongelmansa, mutta turhauttaa silti.
Kimmo

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

^^ Niin kai olisi pitänyt, mutta kun ajatteli polttoeinekustannuksia ja yli 35tkm vuosittaista ajomäärää (tällä autolla). Sitäpaitsi olisihan se perääntymistä periaatteista siirtyä GM moottoreihin. Perr....

^ Onhan se hyvä, että on kysyntää. Aina ei ole ollenkaan.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfista kirjoitti:^^ Niin kai olisi pitänyt, mutta kun ajatteli polttoeinekustannuksia ja yli 35tkm vuosittaista ajomäärää (tällä autolla). Sitäpaitsi olisihan se perääntymistä periaatteista siirtyä GM moottoreihin. Perr....
Ei nuo 159:n riisselitkään kovin polttoainetaloudellisia näytä olevan.

Btw, yllättävän hienosti on Alfa sormeillut näitä bensakoneitaan; ainakin 159 3.2:n höpinöitä on kovin vaikea erottaa GTA:n puheista.

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Ilmastointihuolto tehty. Alipainetesti näytti että vuotoja ei ole. Kompressori tuntuisi kytkevän, ainakin magneettikytkimen napsahdus kuuluu. Automatiikka haeskelee oikean lämpötilan kohdalleen. Siltikään ei kylmää ilmaa tule. Kovin harmillista. :evil:
Tein itse - säästin

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^Onko raitisilmasuodatinta, mahtaako olla tukossa? Vaikuttaa tuohonkin kun ei ilma kulje kunnolla. Sattumalta tiedän...

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Alfan pohjapanssari otti kipeätä tiestä irronneesta isosta asfaltin palasesta ja samassa väistöyrityksessä ajoin toisen eturenkaan isoon kuoppaan.
Rytäkässä aukesi tupakansytyttimen luukku, joka ei mene enää kiinni.
P*rkele näitä teitä. Lähtee kirjallista palautetta kunnalle ja huomenna tutkimaan vahinkoja. :bad-words:

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Pepperoni kirjoitti:^Onko raitisilmasuodatinta, mahtaako olla tukossa? Vaikuttaa tuohonkin kun ei ilma kulje kunnolla. Sattumalta tiedän...
Täytyypä tarkistaa. Kiitos vinkistä!
Tein itse - säästin

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

JackFry kirjoitti:Alfan pohjapanssari otti kipeätä tiestä irronneesta isosta asfaltin palasesta ja samassa väistöyrityksessä ajoin toisen eturenkaan isoon kuoppaan.
Rytäkässä aukesi tupakansytyttimen luukku, joka ei mene enää kiinni.
P*rkele näitä teitä. Lähtee kirjallista palautetta kunnalle ja huomenna tutkimaan vahinkoja. :bad-words:
Tapahtuiko tuo Tuusulassa, jos niin missäpäin (jotta tietäisi varoa)?
Omassani ei myöskään pysy kiinni se töhkiksen luukku, pahvinpala luukun toisen sivureunan välissä on ajanut asiansa. Mitään näkyvää vikaa en ole saanut siitä luukun mekanismista paikallistettua, jotenkin lienee vaan kulunut tai muutenvaan särki.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Sautio kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Rytäkässä aukesi tupakansytyttimen luukku, joka ei mene enää kiinni. P*rkele näitä teitä. Lähtee kirjallista palautetta kunnalle ja huomenna tutkimaan vahinkoja. :bad-words:
Omassani ei myöskään pysy kiinni se töhkiksen luukku, pahvinpala luukun toisen sivureunan välissä on ajanut asiansa. Mitään näkyvää vikaa en ole saanut siitä luukun mekanismista paikallistettua, jotenkin lienee vaan kulunut tai muutenvaan särki.
Koottu väärin?

Entisestä 156:sta maalasin keskikonsolin niin olipa nimittäin tarkkaa puuhaa sen tuhkiksen kokoaminen. Parin yrityksen jälkeen sain sen kasattua oikein. Jos kasasi väärin niin ei pysynyt kiinni.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:^ Olisit vaan ostanut sen 159:n bensakoneella. Pääsee töihin ja töistä kotiin.
Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^ Olisit vaan ostanut sen 159:n bensakoneella. Pääsee töihin ja töistä kotiin.


Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa mega grin
Ei Opelilla hassumpi ajaa oo, mutta Alfassa on 185 heppaa Opelin 150 heppaa vastaan.

No onhan siinä Kirkisen Alfassakin kaikkia saksalaisten keksintöjä, niin kuin muissakin Alfoissa.
Tää on yhtä halvattua, ei pääse millään eroon noista germaaneista.

Onkohan se EGR venttiili kenen valmistama? Tietty Bosch tai joku????
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Laku kirjoitti:
^ Olisit vaan ostanut sen 159:n bensakoneella. Pääsee töihin ja töistä kotiin.


Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa mega grin
Ei Opelilla hassumpi ajaa oo, mutta Alfassa on 185 heppaa Opelin 150 heppaa vastaan.

No onhan siinä Kirkisen Alfassakin kaikkia saksalaisten keksintöjä, niin kuin muissakin Alfoissa.
Tää on yhtä halvattua, ei pääse millään eroon noista germaaneista.

Onkohan se EGR venttiili kenen valmistama? Tietty Bosch tai joku????
Se on totta - pitää varmaan siirtyä 70-80-luvun malleihin :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Sautio kirjoitti:Tapahtuiko tuo Tuusulassa, jos niin missäpäin (jotta tietäisi varoa)?Omassani ei myöskään pysy kiinni se töhkiksen luukku, pahvinpala luukun toisen sivureunan välissä on ajanut asiansa. Mitään näkyvää vikaa en ole saanut siitä luukun mekanismista paikallistettua, jotenkin lienee vaan kulunut tai muutenvaan särki.
Paijalantiellä tapahtui siinä 80km/h alueen mutkasella osuudella.
Toi töhkiksen luukku aukesi tuossa rytäkässä ja siellä takana roikkuu nyt johtojen varassa joku muovin palanen, joka estää tuon luukun kiinni laittamisen.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Huono tuuri kävi sinulla, no onneksi ilmeisesti ei käynyt autolle mitään pahempaa.
Täytyykin muistaa toi osuus, tosin nyt on joka puolella noita reikiä ja routahiettoja että ajo on yhtä kiemurtelua. Joku vielä luulee rattijupoksi. :wink:
One life, live it!

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Muljautin eilen nilkkani töissä. Sinnittelin duunipäivän kumminkin loppuun. Illalla katsoin, että hyvin on turvoksissa...
Aamulla turvotus oli jo laskenut ja lähdin töihin. Kahden tunnin jälkeen minut passitettiin kotiin huilimaan.
Ei tässä muuta, mutta jos tää ei maanantaihin mennessä (inssi) ole kunnossa niin... :bad-words:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Saakos inssin ajaa automaatilla? ;)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

saa,tai ennen on ainakin saanut ajaa.Paikallisessa koulussa oli meinaan automaatti.
Tuskinpa manuaalilla on pakko edes oppia ajamaan,jos rattaiden siirtely käsin tuntuu vanhanajan jäänteeltä näin 2000 luvulla :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Juu no jos jalka on rikki, niin kannattaa selvitellä, josko koululta löytyisi tomaatti!

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Löytyyhän sieltä. Kiva punainen Honda :)
En vaan kyllä arvaa lähteä inssiin automaatilla, kun en ole kertaakaan sitä kokeillut... Liekö siinä valossa sallittuakaan?

edit:
Ja tässä tapauksessa ei taida auttaakaan, kun oikea jalka on se mikä kärsi pahemmin.
Onnistuin nimittäin putoamaan töissä sellaiseen avohissiin. Astuin sisään tavallaan liian myöhään ja putosin niin, että molemmat nilkat pettivät. Oikea pahiten. Nyt sitten möllötän kotona hyvässä hoidossa kylmäpussi koipien päällä...
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Auts, se on jo vähän huonompi homma. Ja automaatti on kyllä helpompi ajaa. ;)

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Muistat pitää vaan vasemman jalan lattiassa jos tomaatilla ajat.

Tositarina vuosien takaa: Ystävättäreni oli inssiajossa pysähtynyt valoihin. Vihreän syttyessä kytkin ylös ja kaasua.Oho,auto lähtikin taaksepäin ja kopsahti takana olevan keulaan. Pientä selvittelyä ja ajo konttorille.Inssi marssii sisään ja gimma jää vetämään hermosavuja pihalle.15 min. kuluttua ajo-opettaja tulee ulos ja ilmoittaa: inssiajo hyväksytty."Siinä sun vakkari autossa kun on se pakki takana oikealla niin ethän sä voi tietää että tässä se on edessä vasemmalla"

Ja hyvä kuski tuli!
Ride on!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Luulisi,että jopa inssi olisi sen verran puuttunut,kun pakkia ruvetaan kytkemään,kun ei se niin heittämällä mene kuin ykkönen :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kun ajoin kuorma-autokortin, niiin autokoulun kuorkkiksessa oli repsikan puolella kojelaudassakin erikseen valo, joka kertoo että pakki on päällä.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Varmistin asian. Tämä tapahtui heinäkuun loppupuolella 1980 Haagan paloaseman kohdalla käännyttäessä Kauppalantielle. Valojen vaihtuessa nopea survaisu hermona eteenpäin,niin pakillehan se meni.Ei siinä inssi ehtinyt kun ihmetellä,kun kolahti.
Ride on!

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

KJS kirjoitti:Kun ajoin kuorma-autokortin, niiin autokoulun kuorkkiksessa oli repsikan puolella kojelaudassakin erikseen valo, joka kertoo että pakki on päällä.
Sama homma.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itse ajoin C-kortin 1990. Jäätiin yhteen eritasoliittymän nousuun kiinni. Piti sitten peruuttaa takaisin.
Issi ajon päätyttyä inssi totesi että "voit sammuttaa valot." Huomasin että eihän ne olleet päällä olleetkaan, tein kyllä käsi liikkeen "sammuttaakseni". Mutta läpi meni.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Rolfa Ameo
Viestit: 126
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155, Maserati V6
ex. 156
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

Ittellä jäi kans mieleen tilanne, kun C-korttia ajaessa inssi yritti ajatuttaa sellaista tienpätkää johon oli viikkoa aiemmin tullut kuorma-autolla-ajokielto. Inssi nauro vaan ja sano, et ei olis huomannu, vaikka olisin päästänyt tien läpi :)

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta? :shock:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Empä usko että ne sellaista voi tehdä, tai tekee, mutta aikanaan inssin Porissa, tuossa yksisuuntaisten luvatussa kaupungissa ajaneena, inssi ajatti paikkaan, josta ei päässyt kuin yhteen suuntaan, eikä antanut mitään ohjetta. Testasi näin, että onko kuski hereillä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

en usko että noin toimisi kukaan, seurauksena voi olla vaikka kolari tms.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Morre kirjoitti:Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta?
Ei missään nimessä.

Itse ajoin C-kortin MAN:lla, jossa oli 6-pykäläinen manuaalivaihteisto - oli helppoa. Helppous loppui siihen, kun ajoin ensi kertaa oikeaa kuorma-autoa, jossa oli aluevaihteisto. Nykyään kai onneksi kaikki autokoulun kuormurit ovat ainakin tältä osin oikeita kuorma-autoja?
Kirkinen kirjoitti:Kuka nyt Ooppelilla haluaa ajaa
Pitääkin kirjautua OCF:n puolelle..

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Cuore Sportivo kirjoitti:Nykyään kai onneksi kaikki autokoulun kuormurit ovat ainakin tältä osin oikeita kuorma-autoja?
Ei ne kyllä valitettavasti ole. Se auto jolla ajoin on edelleen samaisen koulun käytössä ja siinä on 6-lovinen manuaali.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla on vähän vanhempaa mallia toi kuormurikortti - silloin piti käyttää kytkimellä kaksoispoljentaa, eli kytkin, vapaalle, kytkin, uusi vaihde silmään.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

keskisormi nous audin kattoluukusta kun jouduin eräälle sekoilijalle tööttäämään (2 kertaa) herättääkseni häntä hieman liikenteessä,ei tiennyt kenen ajovuoro oli,ajeli keskel kahta kaistaa jonka jälkeen vedettyään vasemmalle kaistalle ja pyrin ohi omalta,eli oikealla kaistalla johon hänenki oisi pitänyt ryhmittäytyä tulikin sitten suoraan eteeni,liinat kii etten ois törmännyt kylkeen...jep...ratissa oli nainen...jolla oli mustaa kynsilakkaa...huoh! Ja vaikka itsekin edustan tätä kyseistä sukupuolta en nyt ihan kuitenkaan noin brutaalisti vedä päin vi...a...ja jos ajotaidot ovat noin kyseenalaiset en lähtis ehkä ihan heti ensimmäisenä parisataa heppaisella audilla stadiin ajelee...no meitä on moneen...onneks on vakuutukset kunnossa...toivottavasti myös muilla...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Carlo Coppa
Viestit: 736
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Morre kirjoitti:Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta? :shock:
Siihen aikaan kun minä olin autokoulussa komennot kuuluivat tyyliin: "Käännytään oikealle seuraavasta mahdollisesta risteyksestä." Eli jos kolmessa seuraavassa risteyksessä oli kielletty ajosuunta niin käännyttiin sitten neljännestä.

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Carlo Coppa kirjoitti:
Morre kirjoitti:Voiko inssi tahallaan pyytää toimimaan liikennesääntöjen vastaisesti testatakseen onko kuski ajantasalla/tietoinen asiasta? :shock:
Siihen aikaan kun minä olin autokoulussa komennot kuuluivat tyyliin: "Käännytään oikealle seuraavasta mahdollisesta risteyksestä." Eli jos kolmessa seuraavassa risteyksessä oli kielletty ajosuunta niin käännyttiin sitten neljännestä.
Joo. Tällaisia ohjeita on edelleen. Hassua sinänsä, kun jo sanamuodosta voi päätellä, että kannattaa olla tarkkana asian suhteen :)

Mä en oikein tiedä mikä inssissä jännittää. Mitään erityisiä ongelmakohtia ei ole...
Joskin... Miten kuuluu toimia, jos olen nelitasoristeyksessä ja olen ajamassa suoraan. Pohjoispäässä on heti risteyksen jälkeen suojatie. Jos siitä menee/on menossa yli jalankulkija, niin pysähdynkö ennen suojatietä (=keskelle risteystä) vai pyrinkö ylittämään risteyksen vasta kun jalankulkijoita ei näy?
Tajusikohan tuosta mitään :)

Kuva
Vähän tuohon tyyliin, mutta olen tulossa vastakkaisesta suunnasta kuin tuon kuvan punainen auto.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Huonot työkalut :crazyeyes:

Mistäköhän sitä näin sunnuntaina löytäisi Oulusta vääntämistä kestävän rengasraudan ja jatkovarren.. reissuun pitäisi päästä eikä nastoilla viitsisi rallata. Kerrassaan raivostuttavat pultit!

Avatar
Suski
Viestit: 169
Liittynyt: 27 Touko 2009, 13:42
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Suski »

Hohhoijaa. Kyllä meni taas hieman hermo liikenteessä (välillä Pukkila-Riihimäki) näihin sunnuntai ajelijoihin.. Ajetaa 78 100km alueella, eikä jotku uskalla mitenkää mennä rekasta ohi.. :roll:
Voi kun alinopeudestakin voitaisiin sakottaa..

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

^Eikö siitä voi?
Mä olen käsittänyt, että sakot voi heilahtaa siitäkin. Onhan sekin liikenneturvallisuuden vaarantamista.

Mulla on alinopeuteen taipumus kaupunkiajossa. Hirvittää mennä neljääkymppiä jossain Töölössä, missä jengi ylittää katua missä sattuu jne.
Maantiellä taas kaasujalka on paikoin turhan raskas... :oops:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä ainakin inssissä kannattaa odottaa ennen risteysaluetta, jos väistää pyöräilijöitä tai jalankulkijoita.
Kortti kun on taskussa niin voi vähän soveltaa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Maclane kirjoitti:Huonot työkalut :crazyeyes:

Mistäköhän sitä näin sunnuntaina löytäisi Oulusta vääntämistä kestävän rengasraudan ja jatkovarren.. reissuun pitäisi päästä eikä nastoilla viitsisi rallata. Kerrassaan raivostuttavat pultit!
Sait vissiin homman hoidettua ainakin FB:n mukaan? Putaalla ois ollu välttävät vehkeet ja kahvit ois voinu keittää :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jeQQ kirjoitti:Saakos inssin ajaa automaatilla? ;)
Eipä saa, vaikka tuolla muuta ehdotettiinkin. Jos on esimerkiksi jokin vamma jonka johdosta ei voi ajaa manuaalilla saa silloin ajaa automaatilla, mutta siitä tulee sitten merkintä ajokorttiin erikoisehdoista.

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Abarth kirjoitti:
#4
Posti toi kertausharjoituskutsun. Marraskuussa kuudeksi päiväksi Parolaan ja mikä parasta, vietän sielä kolmekymppisiäni
Älä joudu paniikkiin, tervetuloa vaan, lupaan varusta foorumilaisen kunnon rynsesterillä!

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Lupaatko kunnon Sergein kans? Saa näköjään hypätä Lohtajan junaan Sergei mukana.
Ei kasarmilla lenuuminen pahasta ole, mutta talvi-Lohtaja ei juuri houkuta varsinkaan kenttämajoituksena. :drinking:

Lukittu