Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Tässä siis tuo yllä mainitsemani audi.
Ilmeisesti joku kytkimen kiinnijuuttumisvika oli ollut kyseessä, arvailevat.
Liitteet
audi 29.5.2011.jpg
audi 29.5.2011.jpg (18.21 KiB) Katsottu 9465 kertaa

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Eipä ole Alfa käynyt joka pytyllä koko viikonloppuna... Tuli torstaina pestyä moottori... Mistähän on päässyt vettä ja minne? :roll:
mulla kävi 156 V6:n kanssa samoin, syynä oli imusarjan alla oleviin tulpankoloihin päässyt vesi...
Tuota vähän pelkäsinkin... Pitkää matkaa kun ajelee niin alkaa jo vähän paremmin käydä, mutta taas kaupunkiköröttelyssä alkaa käymään vajaalla tykistöllä..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Mandeprkl kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Eipä ole Alfa käynyt joka pytyllä koko viikonloppuna... Tuli torstaina pestyä moottori... Mistähän on päässyt vettä ja minne? :roll:
mulla kävi 156 V6:n kanssa samoin, syynä oli imusarjan alla oleviin tulpankoloihin päässyt vesi...
Tuota vähän pelkäsinkin... Pitkää matkaa kun ajelee niin alkaa jo vähän paremmin käydä, mutta taas kaupunkiköröttelyssä alkaa käymään vajaalla tykistöllä..
ei kauheasti kannata ajella, saattaa särkeä vaikka mitä kun ei käy kaikilla :roll:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ukkonen tuli päälle juuri kun olin keittämässä kahveja ennen työmatkalle lähtöä ja totesin legendaarisesti "Onneksi kahvit valuu jo, kohta menee sähköt" tjsp

Sitten meni sähköt :silent:

Kahvit ehti valua, mutta väläyksen ja jyrähdyksen voimakkuuden lisäksi eteisen suunnalta kuulunut kova räsäys kertoi että osui lähelle. Taskulampun valossa tutkittuna sähkötaulu sulakkeineen vaikutti ehjältä, eikä savua tai "sähkön" hajua tuntunut kuin aivan hivenen. Hyvä juttu! Sitten huomasin että adsl-modeemi/reititin on kuollut kuin kivi ja haisee hivenen. "No, se oli kolmas tai neljäs boxi", ajattelin, "Sitä paitsi A-link jota sai aina buutata pari kertaa viikkoon". Tämmöstä se on elämä, ei tule tylsää.

Illemmalla vaimo soitti ettei saa televisiota näkymään, vain ääni kuuluu. Tässä vaiheessa tiedoksi niille jotka ovat puhelimessa tekniikasta niukasti ymmärtävää neuvoneet että se ei ole ihan helppo homma. Varsinkaan jos on töissä työkalut levällään ja yrittää aivot savuten selvittää röntgen c-kaaren videosignaali häiriötä joka ei koskaan ole esillä kun on itse paikalla.

Ensimmäinen ajatus, ukkosesta huolimatta, oli että "Mitähän nappia se nyt on painanut" Tunnustan :-D Kun ongelma ei selvinnyt tavanomaisilla neuvoilla kahdella puhelulla ja tunnin jauhamisella, epämielyttävä ajatus siitä salamasta alkoi "ahistaa" aina vain enemmän. "Ei kai vai..."

Kotiin päästyäni, ja kaikki asetukset, kaapelit, signaalinlähteet jne läpi käytyäni oli selvää että jotain on vialla. Ilmeisesti luottamukseni laadukkaisiin salamasuojiin, suuriin puihin, ja naapurin 7m antenniin oli hieman liiallista. ADSL-boxi oli puhelinlangassa ilman suojaa->vahvistin nettiradion kuuntelua varten boxissa->videotykki vahvistimessa. Sekä vahvistimen että videotykin digitaalinen videosignaalin käsittely pimeänä :( Nyt ei oikein tiedä toivoakko että niistä ei tule kalua, vai että tulevat kuntoon. Sen verran kallista rautaa kyseessä että sapettaa jo etukäteen tapella vakuutusyhtiön kanssa korvauksista, varsinkin jos jälkikäteen ilmenee outoja sivuoireita. Pahimmillaan muissakin laitteissa...

Kyllä ne pistokkeet ja töpselit kannattaa nöyrästi irroittaa :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Wile E. Coyote kirjoitti:Ukkonen tuli päälle juuri kun olin keittämässä kahveja ennen työmatkalle lähtöä ja totesin legendaarisesti "Onneksi kahvit valuu jo, kohta menee sähköt" tjsp

Sitten meni sähköt :silent:

Ilmeisesti luottamukseni laadukkaisiin salamasuojiin, suuriin puihin, ja naapurin 7m antenniin oli hieman liiallista.

:( Nyt ei oikein tiedä toivoakko että niistä ei tule kalua, vai että tulevat kuntoon. Sen verran kallista rautaa kyseessä että sapettaa jo etukäteen tapella vakuutusyhtiön kanssa korvauksista, varsinkin jos jälkikäteen ilmenee outoja sivuoireita. Pahimmillaan muissakin laitteissa...

Kyllä ne pistokkeet ja töpselit kannattaa nöyrästi irroittaa :oops:
Kyllä ne kannattaa, vaan kun aina ei ole kotona irrottamassa eikä ehkä ole oikein realismia, että esimerkiksi töihin lähtiessä aamulla nykisi kaikki pistorasiat irti seinästä. Sitä varten on toki hyvä, jos on mahdollisimman hyvät ukkossuojaukset, mutta eiväthän ne välttämättä auta, jos ihan kohdalle osuu. Tuo vakuutusyhtiön kanssa "tappeleminen"..., kiinnostaa aavistuksen ammatillisesti... perustuuko se kokemukseen vai ennakkoluuloon? Tarkoitushan on, että kun täytät huolellisesti vahinkoilmoituksen ja kerrot ne tiedot, mitä vakuutusyhtiö tarvitsee, niin viimeistään parin viikon kuluttua on tilillä korvaus juuri niiden ehtojen mukaisesti, mistä olette vakuutusta tehtäessä sopineet.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti: mulla kävi 156 V6:n kanssa samoin, syynä oli imusarjan alla oleviin tulpankoloihin päässyt vesi...
Tuota vähän pelkäsinkin... Pitkää matkaa kun ajelee niin alkaa jo vähän paremmin käydä, mutta taas kaupunkiköröttelyssä alkaa käymään vajaalla tykistöllä..
ei kauheasti kannata ajella, saattaa särkeä vaikka mitä kun ei käy kaikilla :roll:
Toisen merkin kanssa kävi samoin, tosin sateella vesi pääsi tulpan juureen.
Jos vettä oli vähän, niin tasaisella saattoi mennä hyvin ja tärinässä varmaan sitten kasteli tulpan/piipun reilummin.
Mitään se ei hajoittanut, Kattikin oli autotallissa jemmassa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jako hampaan verran pielessä ainakin, 1+1=venynnyt jakoketju Kuva

Olivat vaihtaneet kampiakselin asentoanturin ja tarjoilivat jo ajoon, mutta ajattelin, että minun tuurilla on äkkiä lisää hampaita pielessä - kriittisissä määrin, joten päätin jättää korjaamolle. Saavat etsiä ajat ja osat kun minä fillaroin töihin 1-4 viikkoa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^
Näitä venyneitä 1.9 ja 2.2 JTS:n ketjuja on forumille jo sattunut melko monta. Mikä näitä Alfojen jakopäitä oikein vaivaa?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

juuuso kirjoitti:^
Näitä venyneitä 1.9 ja 2.2 JTS:n ketjuja on forumille jo sattunut melko monta. Mikä näitä Alfojen jakopäitä oikein vaivaa?
Vai onko vika kuljettajissa? Itse olen ajellut Alfoilla noin 500 000 km. ilman yhtään jakopäävikaa ja selvinnyt kolme tukivartta vaihtamalla (niistä kaksi 75:een, kun olivat niin lahoja, ettei katsastusmiehelle kelvannut).

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jönsson kirjoitti: Vai onko vika kuljettajissa?
Siis miten?

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Enää ei näköjään osata tehdä jakoketjujakaan kestämään. Noita jakoketjun pomppimisia/venymisiä on ollut useillakin eri merkeillä.

Mun mielestä jonkun muun paikan pitäisi lahota ennen jakoketjua, jos on käyttäjästä kiinni.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Aikamoinen hommahan tuossa tulppienkin vaihtamisessa voi olla... :silly:

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä se jakoketjun venyminen on ihan materiaali viasta johtuvaa. Ongelma on vaan siinä että niihin ei ole tullut mitään päivitystä, eli saatavilla on vain niitä samoja venyviä ketjuja.

Korjaamolla on sanonta "uusista" ketjukoneista (merkistä riippumatta) että ne on huoltovapaita, ei korjausvapaita :wink:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Itse on tullut seurattua (työstä johtuen) niin remmejä kuin ketjujakin paljon raskaammassa teollisuus käytössä muutamien vuosien ajan. Syy venymiseen/katkeamiseen ennen aikojaan ei ole missään muussa kuin suunnittelu virheessä. Oikeasti kestäviä vaihtoehtoja on markkinoilla pilvin pimein mutta jos koitetaan halvalla tehdä niin sitä saa mitä tilaa, merkkiin katsomatta... Ja artisti maksaa :drinking:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ja liian kestävää ei kannata tehdä,ellei tuotteen kate ole kunnossa :)

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

alfa164 kirjoitti:Ja liian kestävää ei kannata tehdä,ellei tuotteen kate ole kunnossa :)
Sehän se on tämän päivän trendi... mikään ei saa kestää liian kauan jotta saadaan CS myyntiä. itseä tämä asenne suoraan sanottuna vituttaa mutta virran mukana on kuljettava jos meinaa työpaikan pitää tulevaisuudessakin. Itsellä ei vain luonto meinaa antaa periksi tehdä "sutta jo syntyessään", kuten fiat aikoinaan autojaan mainosti. Petojen sukua, sukua, susi jo syntyessään tms. :drinking:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Eilen vaihtelin 159:in takasisälokarin.. Järkyttävä ero noiden pahvipalojen mitoissa vaikka onkin "Ricambi Originale". Ruuvinreiät pari senttiä vinossa ja uudesta lokarista puuttui massiivinen pala takaosasta joka peittää pakoputkea ym. alueella olevaa tekniikkaa.

Italialaista tarkkuutta ja käsityötä vissiin.. Virittelin sitten itse jämäpaloista reiät umpeen.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Jönsson kirjoitti:Sitä varten on toki hyvä, jos on mahdollisimman hyvät ukkossuojaukset, mutta eiväthän ne välttämättä auta, jos ihan kohdalle osuu.
Tosiaan, kun sen verran tulee virtaa että sulattaa talon kaapelitkin, niin ei auta suojauslaitteet. Tällöin olin sentään irrottanut töpselit, mutta seinän puhelinkaapelointi meni uusiksi ja muutama pistorasia. Ai niin, ja yksi sulakekin suli pohjastaan talon sulakekeskukseen. Kaikki muut sulakkeet vain hajosivat, osa mureni.

Pienempi virta meni toisen kerran komeasti UPS-laitteen läpi, ja kaikki hajosivat hiirtä myöten. Vierestä meni myös toinen kone kokonaan. Näin, miten näytöstä iski seinään puolen metrin valokaari. UPS-laite säilyi ehjänä, sen sulakekin, ja on edelleen käytössä :shock:

Jönsson kirjoitti:Tuo vakuutusyhtiön kanssa "tappeleminen"..., kiinnostaa aavistuksen ammatillisesti... perustuuko se kokemukseen vai ennakkoluuloon? Tarkoitushan on, että kun täytät huolellisesti vahinkoilmoituksen ja kerrot ne tiedot, mitä vakuutusyhtiö tarvitsee, niin viimeistään parin viikon kuluttua on tilillä korvaus juuri niiden ehtojen mukaisesti, mistä olette vakuutusta tehtäessä sopineet.
Tuossa on se kinkkinen juttu, että korvaavat ns. käyttöarvon mukaan. Muutaman vuoden vanhoista laitteista ei makseta enää mitään. Tappelin siitä aikani, että saisin edes sen, mitä vastaavat laitteet maksavat halvimmillaan. Ei, ei auttanut. Muun muassa hyviä yli neljä vuotta vanhoja isoja näyttöjä ei korvattu lainkaan. Eli taisin saada neljäsosan siitä, mitä vastaavat koneet ovat esim. Huuto.netissä. Ja laitteet kuskasin vielä tietokoneliikkkeeseen arvioitaviksi, että sain "virallisen" paperin vaurioista vakuutusyhtiölle.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Jönsson kirjoitti:Tuo vakuutusyhtiön kanssa "tappeleminen"..., kiinnostaa aavistuksen ammatillisesti... perustuuko se kokemukseen vai ennakkoluuloon? Tarkoitushan on, että kun täytät huolellisesti vahinkoilmoituksen ja kerrot ne tiedot, mitä vakuutusyhtiö tarvitsee, niin viimeistään parin viikon kuluttua on tilillä korvaus juuri niiden ehtojen mukaisesti, mistä olette vakuutusta tehtäessä sopineet.
Tuossa on se kinkkinen juttu, että korvaavat ns. käyttöarvon mukaan. Muutaman vuoden vanhoista laitteista ei makseta enää mitään. Tappelin siitä aikani, että saisin edes sen, mitä vastaavat laitteet maksavat halvimmillaan. Ei, ei auttanut. Muun muassa hyviä yli neljä vuotta vanhoja isoja näyttöjä ei korvattu lainkaan. Eli taisin saada neljäsosan siitä, mitä vastaavat koneet ovat esim. Huuto.netissä. Ja laitteet kuskasin vielä tietokoneliikkkeeseen arvioitaviksi, että sain "virallisen" paperin vaurioista vakuutusyhtiölle.[/quote]

Ottakaa Ifistä Laaja Plus turvan kotivakuutus; ei ikävähennyksiä alle viisi vuotta vanhoilla esineillä :crazyeyes:
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Vedin olohuoneeseen johtoa listojen alle lattiarempan päättymisen loppusoitoksi. Ois pitäny perehtyä aiheeseen paremmin, ja ilmeisesti eristää ne toisiltaan jotenkin. Nyt siellä kulkee cat5, cat6 ja rca piuhat ja subbarista kuuluu vaan huminaa. KEle! Se lista oli vielä niin tuskanen pistää kiinni. :axe:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Abarth kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Vai onko vika kuljettajissa?
Siis miten?
En minä vain tiedä. Jos tietäisin, en olisi kysynyt.
Viimeksi muokannut Jönsson, 31 Touko 2011, 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

ärrä kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Tuo vakuutusyhtiön kanssa "tappeleminen"..., kiinnostaa aavistuksen ammatillisesti... perustuuko se kokemukseen vai ennakkoluuloon? Tarkoitushan on, että kun täytät huolellisesti vahinkoilmoituksen ja kerrot ne tiedot, mitä vakuutusyhtiö tarvitsee, niin viimeistään parin viikon kuluttua on tilillä korvaus juuri niiden ehtojen mukaisesti, mistä olette vakuutusta tehtäessä sopineet.
Tuossa on se kinkkinen juttu, että korvaavat ns. käyttöarvon mukaan. Muutaman vuoden vanhoista laitteista ei makseta enää mitään. Tappelin siitä aikani, että saisin edes sen, mitä vastaavat laitteet maksavat halvimmillaan. Ei, ei auttanut. Muun muassa hyviä yli neljä vuotta vanhoja isoja näyttöjä ei korvattu lainkaan. Eli taisin saada neljäsosan siitä, mitä vastaavat koneet ovat esim. Huuto.netissä. Ja laitteet kuskasin vielä tietokoneliikkkeeseen arvioitaviksi, että sain "virallisen" paperin vaurioista vakuutusyhtiölle.
Käytäntö toki vähän yhtiöstä toiseen vaihtelee, mutta oikea termi on lienee joko käypä arvo tai päivänarvo, todennäköisesti jälkimmäinen. Irtaimiston päivänarvon määrittämisen pelisäännöt on kerrottu ehdoissa, joten ne on vakuutuksenottajalla tiedossa jo ennen vahinkoa. Usein systeeemi menee niin, että ensimmäisestä, toisesta tai... vuodesta ei tehdä ikävähennyksiä, jonka jälkeen vähennys X% jälleenhankinta-arvosta seuraavilta vuosilta. Prosentti vaihtelee sitten niin, että matkapuhelimissa ja tietokoneissa se on suurimmillaan ja huonekaluissa pienimmillään.

Esim. omassa vakuutuksessani homma menee näin: omaisuuden jälleenhankintakustannuksista tehdään vuotuinen vähennys kultakin esineen käyttöönottovuotta seuranneelta täydeltä kalenterivuodelta. Sitten on irtaimistoryhmiä ja prosentteja. puhelimet, pelit, tietokoneet: 20 %; televiso, radio, äänentoisto 8% jne.

Jos minulta tuhoutui Play Station vuodelta 2008 (500 e), Nokian Kommunikaattori vuodelta 2009 (800e) , Sonyn taulutelevisio vuodelta 2010 (2000 e) ja Harman Kardonin poppivehkeet vuodelta 2003 (4000 e) saisin kesäkuussa 2011 korvauksia seuraavasti:
PS: 300 e
Nokia: 640 e
Sony: 2000 e
H/K: 1760 e
Lisäksi vähennettäisiin omavastuu 150 e.

En tiedä, mitä esim. joku Pleikkari oikeasti maksaa uutena, mutta periaate tästä selviää. Luulen, että korvaus televisiosta, Pleikkarista ja Kommarista ylittää kyseisten tuotteiden markkina-arvon kevyesti. Harva maksaa kaksi vuotta vanhasta telkkarista uuden hintaa ja kolmevuotian älytietokone ei taida sekään kelvata enää kuin museoon. Tavallista arvokkaamman poppikoneen arvo on sitten vaikeampi tapaus. Voi olla, että senkin korvaus vastaa kohtalaisesti markkina-arvoa, mutta ilman ukkosvahinkoa se olisi jytissyt vielä 30 vuotta. Kieltämättä kiusallista, mutta pelisäännöt on tiedossa jo etukäteen.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Joo, ei tässä mitään hampaankolossa ole. Vielä. Soitin tänään vakuutusyhtiöön uudelleen päivittääkseni tilannetta. Jonotin 5min ja sain virkailijan jonka kanssa keskustelin 1min ja meni poikki. Soitin uudelleen ja jonotin 5min ja meni poikki. Soitin uudelleen ja hoidin asian kahdessa minuutissa.

-"ADSL/reititintä ei kannata korjata (iso ylläri :) )"
ja että
-"Olen matkalla paikalliseen putiikkiin ostamaan uutta vastaavaa koska en kestä olla tökkivän kännykkälaajakaistan varassa."
Sieltä sitten kysyttiin:
-"Mitä se maksaa?"
-"X euroa."
-"Asia selvä. Merkitään ylös ja soita kun tiedät lisää lopuista laitteista"

Epäilen vain että tuo buffalon boxi jää aika tasan itse maksettavaksi. Nuo muut koneet pitäisi mennä hyvällä käyttöarvolla suht omilleen -oma vastuu 150€. Jolloin kokonaislasku on parin sadan luokkaa. Mutta jos koneisiin jää vikoja kummittelemaan, tai jos digiboxi, levysoitin, tietokone, printteri, ps3, cd-soitin x2 , dvd-soitin, toinen vahvistin, jne alkaa oikutella niin mistäs tiedät/todistat miksi se hajosi...

Joku viisaampi voisi kertoa onko vika saunalahdessa (näin epäilen...) vai missä kun känny ja kone näyttää 460kbt/s mutta silti tuntuu turkasen hitaalta. Varsinkin "odotetaan vastausta osoitteesta www.blaablaablaa.com" tuli tutuksi. Toiset sivut kuitenkin avautuu hienosti. Känny siis piuhalla kiinni pc:ssä modeemina. Aiemmin tullut käytettyä kännyä virtuaalisena wlan-tukiasemana pclle ja silloin homma on pelittänyt. Nyt ei tullut kokeiltua.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vikojen määrä on vakio. Kun sain aikaiseksi kääntää Spiderin etuvakaajan droplinkit oikein päin ennen katsastusta niin vastapainoksi joku on ilmeisesti eilen talokaupan pihalla peruuttanut sen nokkaan.

No, epätäydellisyys kuuluu Alfa Romeon luonteeseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Wile E. Coyote kirjoitti:^Joo, ei tässä mitään hampaankolossa ole. Vielä. Soitin tänään vakuutusyhtiöön uudelleen päivittääkseni tilannetta. Jonotin 5min ja sain virkailijan jonka kanssa keskustelin 1min ja meni poikki. Soitin uudelleen ja jonotin 5min ja meni poikki. Soitin uudelleen ja hoidin asian kahdessa minuutissa.

... Mutta jos koneisiin jää vikoja kummittelemaan, tai jos digiboxi, levysoitin, tietokone, printteri, ps3, cd-soitin x2 , dvd-soitin, toinen vahvistin, jne alkaa oikutella niin mistäs tiedät/todistat miksi se hajosi...
Niitä kannattaa nyt kovasti käytellä, että selviää, ovatko kunnossa. Jos pitkän ajan päästä hajoavat tai muuten vikaa ilmenee, niin sitten voi olla vaikea linkittää, mutta jos esim. 2 kk:n päästä vasta huomaat, että hetkinen... onkos täällä toinen kanava pimeänä, niin en minä sitä epäile, etteikö siitä ole vedettävissä asiayhteyttä ukkosvahinkoon. Ei se korvauskäsittelijä mitään bonuspalkkaa siitä saa, että epää korvauksia.

5 min. on kyllä ikävän pitkä aika jonottaa. Sellaisiakin yhtiöitä on, joissa puhelimeen vastataan nopeammin.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

.....ups....
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 10 Kesä 2011, 12:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jönsson kirjoitti:
Abarth kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Vai onko vika kuljettajissa?
Siis miten?
En minä vain tiedä. Jos tietäisin, en olisi kysynyt.
Katastrofikuski, 60-80km ja ketju on jo pitkällään :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Jeejee. 156 jäi seisomaan kuukausi takaperin kun pyöränlaakeri jollotti ja oli väljä (johan sen vaihdosta olikin 4000km. Rikoin vielä abs-anturinkin tuolloin vaihtaessa...). Nyt sitten kun motivaatio oli jostain löytynyt, ja aloin irroittamaan olka-akselia irti jotta uuden laakerin saisi prässättyä paikoilleen, meni jarrua polkiessa vasen takajarruputki särki. Komea suihkulähde pyörän juuressa nyt. :evil: Tietääkös joku meneekö tuo jarruputki ihan konehuoneeseen asti, vai onko 156:ssa joku kuormantuntoventtiili? Ja meneekö putki tankin päältä vai onko sen vaihto lähes inhimillistä?
Tein itse - säästin

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^ Ole kuitenkin iloinen että meni puhki näin eikä liikenteessä. Korroosio, vai vaurio? Aika tuore auto kuitenkin...

Tsemppiä projektiin!
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^
Juu, ensivitutuksen jälkeen on aika huojentunut olo että meni puhki paikallaan polkiessa. :) Korroosio oli syönyt puhki. Kyllä se alkaa näköjään jossain näkyä kun autolla on ikää 13v ja ajettu yli 260tkm. Onneksi jarruputki on halpaa. Eikä mene edes tankin yli tuo putki. Toinen puoli menee jostain tankin etupuolelta/päältä. Lisäksi vielä jarruputkellä oli liitos kuskin jalkatilan kohdalla. :shock: En tiedä onko ihan tehtaalta asti ollut, mutta helpottaapa kummasti vaihtotyötä.
Tein itse - säästin

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ykkösellä ruopasi tyhjää etupyörä ja kakkosella ruopasi kytkin. Ei mun suunnitelmiin nyt sovi kytkinremppa. :evil:
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Kävin varaamassa ilmastoinninhuoltoon aikaa. Kylmäaineet vuotaa ja uusi letku ym kilkkeet & vaihto + uudet aineet sisään = 570 €. Niin ihanan kallista. Taitaa tulla ennätysvuosi alfan kulujen suhteen kun täräytetään kesän aikana vielä jakopää uusiksi. Renkaatkin ois pitäny uusille vanteille ostaa mutta valahti se budjetti toiselle firmalle.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kun tässä on ajannut filarilla päälle viikon töihin, niin on alkannut lupaava kierre...

Sisäkumi puhkesi perjantaina, no, kauppaan uutta hakemaan, tarjolla oli tietenkin "Fits all" mallia, ehkä yllätäen se myös sopi leveähköön renkaaseen. seuraavana päivänä töihin, laahauksien ja vaihteiden rahinoiden saattalemana, ulkokumi heittää yli 0,5 sivusuunnassa, ei hyvä kun etuvaihtaja ja lukko ei anna juurikaan tilaa.
Tänään sitten säätämään. Piti ihan opetella vaihteidensäätö, netin yleisin neuvo oli, "katso ohjekirja" - muuten hyvä, mutta en ole kyseistä opusta ikinään saannut.
Vaiheet tuli säädettyä takaa, oli helppo homma ja nyt menee kaikki pesään niinkuin kuuluukin, sitten eteen, lähti hyvin, mutta High ja low -stopparien ruuvit ei saa mitään aikasiksi. Ajellaan huomenna töihin vähemillä rahinoilla ja onneksi kaikilla vaihteilla.
Pitänee varmaan näyttää ammattiterapeutille...

Kun auto makaa korjaamolla, pitää suunnitelma B:tä vielä ruveta röpläämään, hyvinhän tämä menee.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Ei ole alfojen viikko tämä viikko...

MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE

tyhjäkäynti aaltoilee, missä vika?

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Gtvosen päivitys olis paikallaan ja KELA menee räppää 1300€ takaisinperintään vuosien takaa sotilasavustuksia. Palveluksen takia meni aikoinaan työsoppari ja auto remppaan hangen jäljiltä. Voiko tähän muuta sanoa kuin että Ittu!

Kiitos, nyt helpotti :)
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

^Mitäs helvettiä tuollainen nyt on? Muistaakseni mullekin maksettiin 1 x liikaa vuokraa.. :S

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Sen kerran stn kun juttuni pannaan lehteen niin eikö nimi ole väärin! On se vaan niinNIIN väärin!!!

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

^ Nimestä en tiedä :) , mutta hyvä juttu joka tapauksessa.
Yhdistelin autohistorian tuohon il Biscionen juttuun, josta kai puhumme.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

azorblade kirjoitti:^ Nimestä en tiedä :) , mutta hyvä juttu joka tapauksessa.
Yhdistelin autohistorian tuohon il Biscionen juttuun, josta kai puhumme.
Kiitos. Siitäpä juuri on kyse. Kirjoittelin sitten illalla toisen jutun, josko sen avulla saisi oikaisun. :)

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Itsellä on harvinaisempi sukunimi ja sen vääriin tulkintoihin on saanut tottua. Onneksi ovat joskus hauskoja.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla on ihan tavallinen ja melko yleinenkin sukunimi, mutta kyllä sekin useamman kerran in mennyt väärin.

Ja se avautuminen, ajanvaraus arvauskeksukseen, jonottaa saa ihan riitävän pitkään :evil:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Nelli kirjoitti:Mulla on ihan tavallinen ja melko yleinenkin sukunimi, mutta kyllä sekin useamman kerran in mennyt väärin.

Ja se avautuminen, ajanvaraus arvauskeksukseen, jonottaa saa ihan riitävän pitkään :evil:
Noh noh eipä haukuta terkkareita, ne kuitenkin tarjoavata palveluja yleensä kykyjensä äärirajoilla ja paremmin kuin muualla maailmassa (mielestäni jopa liikaa). Jonottaminen on ikävää, mutta ei se ole mukavaa siellä toisellakaan puolella ja tuskin kukaan tahallaan pitää ihmisiä jonossa, ainakaa terkkareissa, jossa jonotusaikoja mitataan, samoin kuin vastausprosentteja.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Auto on nyt kohta 2 viikkoa seissyt korjaamolla - minä oletin, että se odottaa osaa. **skat! ei odotellut osaa, vaan myyjäliikeeltä lupaa korjata... kun kyrsiminen hiukan laantuu, pitänee soittaa miten voi mennä kaksi viikkoa sanoa juu tai ei, jos se enään siinä kohtaa huvittaa
Kuva

Eihän sitä lupaa tullut, soittivat korjaamolta jossa tutkittu (! korjaamolta soittivat, ei myyjä...) ja kertoivat, että auto menee 300metrin päähän riippumattomalle korjaamolle ketjunvaihtoon myyjän toiveesta, ja nämä sitten laittoivat osat tilaukseen, Ööppelin ketjun korjaussarja, toivottavasti tulee hiukan nopeammin kuin alun perin luvattu 3vko italiasta...

Minun puolesta sitä autoa saa hinata vaikka ivaloon ja takaisin, kunhan tulisi inhimillisessä ajassa kuntoon
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Eikös tuommoisissa tapauksissa myyjäliike yleensä anna sijaisauton jos sitä vaatii, ainakin kun korjauksessa kestää kohtuuttoman pitkään? Tietty toi toiminta vaikuttaa jo muutenkin siltä et turha toivo. :?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

artjojy
Viestit: 367
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja artjojy »

156 JTS Alfa alkoi keittämään ja laski vedet alleen :(

Toivottavasti kansipahvi pysyi ehjänä ja vuoto jossain helposti korjattavassa letkussa :)

Ensimmäinen kerta konepelti pystyssä Alfan kanssa jää mieleen ja häpeän hetkeä tietenkin todistamassa iso liuta sukulaisia :oops:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

WWWVespa kirjoitti:Itsellä on harvinaisempi sukunimi ja sen vääriin tulkintoihin on saanut tottua. Onneksi ovat joskus hauskoja.
Tuttua, tuttua. Puhelimessa ymmärtää sekaannukset mutta oma on melkein poikkeuksestta väärin myös kasvotusten asioita hoitaessa ja jostain syystä myös monesti esim hotellivarauksissa vaikka se on niissä "mustaa valkoisella" Edes ilmailun puolelta tuttu victor-kilo-lima... ei auta. Monet sekoaa vielä pahemmin :roll:
Oleino kirjoitti:Juu, ensivitutuksen jälkeen on aika huojentunut olo että meni puhki paikallaan polkiessa. :) Korroosio oli syönyt puhki.
Aika yllättävää ja huolestuttavaakin :? Kai se täytyy omiakin tarkkailla "sillä silmällä" iän puolesta vaikkei kilometrejä olekaan tuollaisia lukemia.
Wile E. Coyote kirjoitti:Kävin äsken korjaajaa moikkaamassa ja varoitteli että ovat sen verran herkkää tavaraa että varaudu hankkimaan uusia laitteita...
Tänään saa kuulemma mennä hakemaan laitteet takaisin ja kysyä vakuutusyhtiöltä mitä haluaa että niille tehdään. Vienkö itse elektroniikka keräykseen vai tuleevatko hakemaan. En olisi uskonut että tuon hintaluokan laitteet menee verkonpainoksi, mutta toisaalta helpottavaa ettei tarvitse sitten myöhemmin miettiä mahdollisia outoja "ominaisuuksia" :drinking:

Lisäksi HPn verkkoprintteri haistattelee mulle jo kolmatta päivää. Toimin, en toimi, toimin...hämäsin vaan jäänkin jumiin hä hää! Siinähän resetoit läl läl läl läl lieruu :evil:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Wile E. Coyote kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Itsellä on harvinaisempi sukunimi ja sen vääriin tulkintoihin on saanut tottua. Onneksi ovat joskus hauskoja.
Tuttua, tuttua. Puhelimessa ymmärtää sekaannukset mutta oma on melkein poikkeuksestta väärin myös kasvotusten asioita hoitaessa ja jostain syystä myös monesti esim hotellivarauksissa vaikka se on niissä "mustaa valkoisella" Edes ilmailun puolelta tuttu victor-kilo-lima... ei auta. Monet sekoaa vielä pahemmin :roll:
Itellä ei ole mitenkään erikoinen nimi ja silti se tuottaa monille käsittämättömiä vaikeuksia. Milloin olen Jari, Jarkko, Jarmo tai muuta vastaavaa. Vaikka kuinka selkeästi koittaa sanoa, että se on Jarno N:llä. Onhan muutamat kurssitodistuksetkin kirjattu Jarmolle. Pappikin vielä varmisti sähköpostilla nimet ja silti siunaustodistuksessa olen vaiheeksi Jarmo.
:bad-words:

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Oon aina ihmetellyt,miksi ihmiset kuulevat Jarnon Jarmona... Sehän on vähä ku hauikkuis Jormaksi.. Eikun pataan seuraavaa. :axe:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Avaudun: ilma on nyt liian lämmin valkoihoiselle lihaa syövälle heteromiehelle. Kaiken lisäksi siirryn huomenna n. 80 vuoden päähän, semmoiseen puolen hehtaarin männikköön. Istutusputken kanssa voi tulla hiki.

Nimistä:"Mikäs lapsen nimi on? -Vilja Aro. "Jaahas, ja kumpi on etunimi?"
Noin siis Jorvin päivystyksessä. Hoitsu oli suomalainen.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

kun suku- ja etunimessä on kokonaista 9 kirjainta, menee joillekkin liian ytimekkääksi... näin mulla siis
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Lukittu