Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja buctu »

Aquatica kirjoitti:^
Ja buctu ei unohda sitä, että ulkomailla toiminta on kuitenkin aavistuksen erilaista, mitä suomessa. Pääsääntöisesti yrityksen pitää noudattaa vientimaan lakeja ja säädöksiä, mutta harvoinpa niitä rankaistaan jos eivät näin tee. Valitettavasti.
Jos osat on tilattu ulkomailta kannattaa tutustua luottokorttinsa vakuutuksiin. Monella kortilla on extra vakuutus joka korvaa rikkoutuneen tuotteen ilman erillistä omavastuuta pääsääntöisesti viiden vuoden ajan ostopäivästä tuotteen takuun päättymisen jälkeen. Vaikka tuote on tilattu ulkomailta niin tuo takuukuitti on helppo löytää luottokortin ostotapahtumista.
"Too much ain't enough"

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tosta eibach takuusta vähän kommenttia: Euroopassa näyttäis takuu olevan 5v. Takuut aika yleisestikin koskee vain alkuperäistä ostajaa. Mikä on virhevastuun oletettu kestoikä sitten jouselle? onko ollut ylikuormaa? ratapäivää? Tuli vain mieleen siksi, että miksi kukaan ostaa sitten varaosia, kaiken pitäisi mennä virhevastuuseen?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... lle/takuu/

"Takuu pysyy omistajanvaihdoksessa

Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Aquatica kirjoitti:Pitääkö tässä nyt uusia sitten koko poikkituki + tappi, vai kuinka? Ja onko pitkittäisvarren puslan vaihdossa ideaa, vai pitääkö uusia koko varsi puslineen?
PowerFlex tekee noita puslia jotka kuulemma parantavat ajotuntumaa ja ovat kestävämpiä kuin orgit.
http://www.powerflex.co.uk/pdf/create.php?id=801
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^juu, mutta jos auto on ollut välillä vaikka autoliikkeen nimissä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pujazuba kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Pitääkö tässä nyt uusia sitten koko poikkituki + tappi, vai kuinka? Ja onko pitkittäisvarren puslan vaihdossa ideaa, vai pitääkö uusia koko varsi puslineen?
PowerFlex tekee noita puslia jotka kuulemma parantavat ajotuntumaa ja ovat kestävämpiä kuin orgit.
http://www.powerflex.co.uk/pdf/create.php?id=801
esim näin (kelaat vähän matkaa alas):
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... &start=550

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Finest »

Taitaa olla n 50% halvempi vaihtaa puslat.
http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... -bush.html
~puoli vuotta vanha muisti sanoo, että n.80€ olisi tukivarsi parin hinta uutena ~> 160€ kaikki 4 kpl

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

stoichiometric kirjoitti:Tuli vain mieleen siksi, että miksi kukaan ostaa sitten varaosia, kaiken pitäisi mennä virhevastuuseen?
Ei kaiken kuulu mennä virhevastuuseen, vaan siinä oli se taikasana oletettu käyttöikä. Oletettu käyttöikä ei ole ikuisesti. Kaikissa tuotteissa sitä oletettua käyttöikää ei ole valmiiksi määritelty, mutta itse itse palautin 156:n tukivarren motonettiin kun se puolitoistavuotiaana oli väljä. Takuu oli vuosi. Jousen oletettu käyttöikä lienee useita vuosia. Kännykkä taitaa olla niitä tuotteita joille on oikein määritelty aikakin, oletettu käyttöikä on kaksi vuotta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Joo auton takuu taitaa mennä eri tavalla. Mut tarviiko tarvikejousivalmistajalle mitään selitellä (jos ne särkyy)? Varmasti mielenkiintoinen ja opettava tapaus, jos koettaa saada uudet.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15036
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Finest kirjoitti:Taitaa olla n 50% halvempi vaihtaa puslat.
http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... -bush.html
~puoli vuotta vanha muisti sanoo, että n.80€ olisi tukivarsi parin hinta uutena ~> 160€ kaikki 4 kpl
Hmm..
Nuo on siis poikittaiset. Mutta mitenkäs pitkittäiset? Ja yksi tanko maksaisi peräti neljäkybää, kun vähän kaivaisi. 100eurolla irkkilinkkinä saisi: neljä poikkitankoa, pitkittäistankojen etupuslat + molemmat koiranluut...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Taas tulin kusetetuksi....

Ostin Dremeliin aidon Dremel teräsharjapään. Kesti ehkä 5min ja kaikki karvat oli lentäneet pois.... Yksi terä á 4,50€

Pari päivää sitten ostin Lidlistä setin jossa 8 erilaista teräsharjapäätä... Maksoi 2,50€ yhteensä.... Tänään päästelin yhdellä laikalla ~20min (samaa hommaa kuin tuolla dremel harjalla) ... harjakset eivät irronneet vaan "lyhenivät" tasaisesti, joten paskanirrotuskyky ei juurikaan heikennyt loppua kohden, kuten tuolla karvat irroittavalla dremelillä....

Eli kalliilla ei taas saanutkaan hyvää. :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15036
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo Lidl on täysin käsittämätön paikka noiden kamojensa suhteen, imo.

Nimimerkillä:
- Taskulamppu ~3eur. Toimii edelleen, kun ns. Pro-tason vataava (ale-ale-alehinnoin) hajosi parissa piävässä. Edes pattereita en ole joutunut vaihtamaan, monta vuotta ollut autossa...
- Pikkuräikkäsarja (räikkäruuvimeisseli sillä pienellä kannalla) - kestänyt myös akkukonetta. Harmi, kun se adapteri-istukka(mikälie) hävisi; koko setti taisi maksaa 4.99,- ja tuo adapteri oli suorempi kuin Stahlwillen 20euroa maksanut adapteri... (senkin luovutin johonkin, jollekin ketä ei harmittanut niin paljoa)
- Poranteräsarja. Tarkoitettu kevyelle metallille, kokeiltu myös rosteriin. Toimi, paremmin ainakin kuin anttilan 5euron terät. Ainiin, sarja oli sen 5eur ja sisälsi kai 10 terää?
- Keittiökoneita, kuten kahvinkeitin, vedenkeitin ja leivänpaahdin. Kaikki mallia "vähän isompi, kuin suomessa totuttu" ja kahvinkeittimestä puuttuu tasan kaikki äly. Mutta hyvää kahvia siitä tulee. Paahtimeen mahtuu vähän isompikin viipale. Vedenkeitin on nopea ja toimii. Taitaa appiporukoilla olla Silvercrestin (Lidl) mikro jo ties kuinka monetta vuotta käytössä, edelleen toimien. Eikä tasan ollut kallis!

Ja ties mitä pientä tilpehööriä ja muuta turhaa tuolta tullut haettua, käytännössä koskaan ei ole pettynyt edes ajatellen tuotteen olevan hieman arvokkaampi, mitä se hinta on ollut. Penkinpäälliset oli Bravaan hyvät, eikä maksaneet "mitään". Jatkojohtoja, mallia Todella Halpa hankittu kasa - kaikki just niinku pitääkin, halpa ja hyvä.
Akkuja (AA, AAA, 9V) hankittu kasa - sekä peräti kymmenen euroa maksanut laturi niille. Osalla akuista taitaa olla ikääkin jo pari vuotta ellei enemmänkin, edelleen murheitta toimii ja kuukausia ja taas kuukausia kestää mm. kaukosäätimissä virta. Nuo maksoi jonkun kolme-neljä euroa sarja (4kpl, pl. 9V joka oli per patteri mutta hieman halvempi).

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8681
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuossa Lidlin tuotteiden laadussa näkyy se, että kaupan kotimaassa kansalaiset eivät kelpuuta paskaa, vaikka se olisikin halpaa. Toisaalta, eivät ihan helpolla suostu nimellisesti paremmasta enempääkään maksamaan, joten niiden halvempien on oltava riittävän hyviä, jotta kauppa kävisi ollenkaan. Kansan mahti siis puhuu hyvin vahvasti.

Suomalaiset, valitettavasti välillä minäkin, taas hyväksyvät mitä tahansa paskaa, kunhan sen vain saa halvalla. Omalla kohdallani näin toimiessani olen toki tietoinen tekemästäni valinnasta, mutta takuun pitää silti pelata, mikäli siihen tarvetta ilmenee.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Alfissimo kirjoitti:Tuossa Lidlin tuotteiden laadussa näkyy se, että kaupan kotimaassa kansalaiset eivät kelpuuta paskaa, vaikka se olisikin halpaa. Toisaalta, eivät ihan helpolla suostu nimellisesti paremmasta enempääkään maksamaan, joten niiden halvempien on oltava riittävän hyviä, jotta kauppa kävisi ollenkaan. Kansan mahti siis puhuu hyvin vahvasti.

Suomalaiset, valitettavasti välillä minäkin, taas hyväksyvät mitä tahansa paskaa, kunhan sen vain saa halvalla. Omalla kohdallani näin toimiessani olen toki tietoinen tekemästäni valinnasta, mutta takuun pitää silti pelata, mikäli siihen tarvetta ilmenee.

Liiteristä tulee säännöllisesti haettua....paahtoleivät, muffinssit, leipäkinkku, juustot ja murukahvi.
On siellä paljon muutakin ihan kelpoa. Vituttaa fatserin pienenpienet paahtoleivät mistä ei reunat näy paahtimesta ja sormet palaa kun kaivaa ulos niitä. Muhvinssit taas on aivan huippua ja leipäkinkku pilkkahintaista ja hyvää...juustoista puhumattakaan.

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja buctu »

stoichiometric kirjoitti:Tosta eibach takuusta vähän kommenttia: Euroopassa näyttäis takuu olevan 5v. Takuut aika yleisestikin koskee vain alkuperäistä ostajaa. Mikä on virhevastuun oletettu kestoikä sitten jouselle? onko ollut ylikuormaa? ratapäivää? Tuli vain mieleen siksi, että miksi kukaan ostaa sitten varaosia, kaiken pitäisi mennä virhevastuuseen?
Korjataan hieman ja lainataan H Lauria; Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. On hyvä kysymys miksi ei vaadita myyjää vastaamaan tuotteen virheestä (myyjä vastaa aina takuusta, vaikka sen antaja olisi valmistaja tai maahantuoja). Tältäkin forumilta voi monesti lukea miten vaihdetaan alle 10tkm ajettuja tukivarsia uusiin, termostaatti 1-3 kuukauden käytön jälkeen jne. jne.
"Too much ain't enough"

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^^ Joo, on muuten tossa meidän lähilidlissä helvetin hyvät croisantit ja lihapiirakat.... yleensä vielä lämpösiä kun päivällä hakee :)

Minäkin hommasin joskus lidln poranteräsarjan.... täytyy kyllä myöntää että metallia kun niillä terillä vänksytti niin meinas äitiä tulla ikävä (toimi kuitenkin silloiseen tarkoitukseen, kun piti kylmähuoneen seinät purkaaporaamalla about 2000 alumiinistä vetoniittiä auki. Puuhun ne ovat toimineet mainiosti, vaikkakinyli puolet teristä alkaa olla jo hukassa :roll:

Yksi ehdottoman hyvä ostos jonka sieltä tein oli peräkärryyn verkko.... ei tarvii sohii miljoonalla liinalla kun sen heittää päälle. Eikä ole vielä mennyt miksikään vaikka jäteasemakeikkoja (naulaisia levyjä ja lautoja/metallia/risuja/sekajätettä) on kertynyt jo useita kymmeniä. K-raudan kuormaliinoja sensijaan on mennyt jo muutama samassa ajassa paskaksi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

buctu kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Tosta eibach takuusta vähän kommenttia: Euroopassa näyttäis takuu olevan 5v. Takuut aika yleisestikin koskee vain alkuperäistä ostajaa. Mikä on virhevastuun oletettu kestoikä sitten jouselle? onko ollut ylikuormaa? ratapäivää? Tuli vain mieleen siksi, että miksi kukaan ostaa sitten varaosia, kaiken pitäisi mennä virhevastuuseen?
Korjataan hieman ja lainataan H Lauria; Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan.(myyjä
Juu, en huomannu editoida viestiäni :oops:
Tuo kohta: "Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön" Kuitenkin muuttaa näitä takuu juttuja.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Sviddu, äsken tuli spostiin tarjous Iisalmen OK autosta. Pitäis vaihtaa alfa johonki versoon.
Tais mennä väärälle henkilölle :shock:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Menee hermot tän duunikoneen kanssa. Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata. Muttei siinä kaikki. Pitkän ajattelun jälkeen ja sopivan löydettyä ja syötettyä se lakkaakin toimimasta seuraavana päivänä. Tämä meininki toistuu joka kerta ja joskus enemmän kuin kerran!

Lisäksi kun ohjelmia, järjestelmiä, työpöytiä on monenlaisia ja jokaisella omat salasanasäännöt niin saman salasanan käyttö kaikissa asioiden helpottamiseksi muuttuukin painajaiseksi! :x
Kuva

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

Pujazuba kirjoitti:Menee hermot tän duunikoneen kanssa. Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata. Muttei siinä kaikki. Pitkän ajattelun jälkeen ja sopivan löydettyä ja syötettyä se lakkaakin toimimasta seuraavana päivänä. Tämä meininki toistuu joka kerta ja joskus enemmän kuin kerran!

Lisäksi kun ohjelmia, järjestelmiä, työpöytiä on monenlaisia ja jokaisella omat salasanasäännöt niin saman salasanan käyttö kaikissa asioiden helpottamiseksi muuttuukin painajaiseksi! :x
Kuulostaa ihan samalta kun International Business Machines oli työnantajana :silly:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Vode kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Menee hermot tän duunikoneen kanssa. Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata. Muttei siinä kaikki. Pitkän ajattelun jälkeen ja sopivan löydettyä ja syötettyä se lakkaakin toimimasta seuraavana päivänä. Tämä meininki toistuu joka kerta ja joskus enemmän kuin kerran!

Lisäksi kun ohjelmia, järjestelmiä, työpöytiä on monenlaisia ja jokaisella omat salasanasäännöt niin saman salasanan käyttö kaikissa asioiden helpottamiseksi muuttuukin painajaiseksi! :x
Kuulostaa ihan samalta kun International Business Machines oli työnantajana :silly:
Suomalaisen suuren sinisen (Nokia) hommissa oli yhtä tuskaa kun ovikooditkin vaihtui 2 viikon välein.
Jos ei muistanut koodia ekalla kerralla niin tuli muistutus vartio osastolta, ne vaihtoi herkästi toisen koodin.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Flunssa... Onneksi löi kerralla petiin, eikä "kiduttanut" usealla viikolla 60% kunnolla. Taidan mennä takaisin petiin huilaamaan...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pujazuba kirjoitti:Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata.
Toi on todella perseestä. Töissä sama juttu, muutaman viikon välein pitää salasana uusia, ja se systeemi ei hyväksy mitään edes etäisesti järjellistä salasanaa. Lyhyesti sanottuna on äärettömän vaikea keksiä mitään minkä voisi muistaa, eli salasanat on aina pakko kirjoittaa muistiin.

Vielä kun niitä järjettömyyksiäkään se ei tahdo hyväksyä, vaan on ihan normaalia että saa kokeilla kolmea, neljää salasanaa ennen kuin systeemi sen kelpuuttaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuomas K kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata.
Toi on todella perseestä. Töissä sama juttu, muutaman viikon välein pitää salasana uusia, ja se systeemi ei hyväksy mitään edes etäisesti järjellistä salasanaa. Lyhyesti sanottuna on äärettömän vaikea keksiä mitään minkä voisi muistaa, eli salasanat on aina pakko kirjoittaa muistiin.

Vielä kun niitä järjettömyyksiäkään se ei tahdo hyväksyä, vaan on ihan normaalia että saa kokeilla kolmea, neljää salasanaa ennen kuin systeemi sen kelpuuttaa.
Kyllä. Tänäänkin heti aamulla piti lähteä seikkaileen koneessa Courionin Password Reset viidakkoon ja kun lopulta salasana oli uusittu ja toimiva menin hammaslääkäriin ja palattuani ei se uusin salasanakaan toiminut enään. Takaisin ruutuun num. 1.
Ei sitä jaksa vaihtaa koko ajan. Mitä hyötyä kovassa salasanassa on jos sitä pitää tallentaa kännykän muistiin. :shock: Onneksi mul on tässä Lumiassa salasana-hovi jossa kaikkia salasanoja voi suojella luodinkestävällä nelinumeroisella luvulla! :lol:
Kuva

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vode »

Hirvein salasana-policy minkä kokenut oli se että piti kk välein vaihtaa salasana joka ei saanut sisältää edellisistä kahdeksasta salasanasta mitään kahden tai pidemmän merkin peräkkäistä merkkijonoa ja piti tietysti sisältää vähintään 1 iso, 1 pieni, 1 numero ja 1 erikoismerkki mutta se ei siltä saanut päättyä erikoismerkkiin ja oli vähintään 8 merkkiä pitkä. Eli jos edellisissa salasanassa oli "aa"-merkit niin uudessa salasanassa ei saanut olla missään kohtaa sitä seuraavaan kahdeksaan kuukauteen.

Liian tiukka policy iskee itseään jalkaan kun millään etäisesti järkevällä säännöllä ei saa enää generoitua uutta salasanaa vaan on katsottava mitä merkkejä voi uusissa salasanoissa edes käyttää ja pakko pitää itse listaa vanhoista salasanoista jotta uusia voi edes keksiä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Pujazuba kirjoitti:Menee hermot tän duunikoneen kanssa. Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata. Muttei siinä kaikki. Pitkän ajattelun jälkeen ja sopivan löydettyä ja syötettyä se lakkaakin toimimasta seuraavana päivänä. Tämä meininki toistuu joka kerta ja joskus enemmän kuin kerran!

Lisäksi kun ohjelmia, järjestelmiä, työpöytiä on monenlaisia ja jokaisella omat salasanasäännöt niin saman salasanan käyttö kaikissa asioiden helpottamiseksi muuttuukin painajaiseksi! :x

Näinhän se menee. Salasanan on oltava vähintään 20 merkkiä, se ei saa tarkoittaa mitään millään kielellä, se ei saa olla mikään luettelo tai peräkkäisten merkkien jono, siinä pitää olla numeroita sekä isoja ja pieniä kirjaimia sekä erikoismerkkejä eikä sitä kirjoittaa mihinkään muistiin ja se on vaihdettava kahden viikon välein ja joka ohjelmalla, koneella ja sovelluksella pitää olla omat salasanansa.

c22#rTQ2128wWarbniaat2s$9.

Muista tuo sitten joululoman jälkeen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Jönsson kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Menee hermot tän duunikoneen kanssa. Salasana pitää uusia joka x viikkoa ja uuden salasanan sääntöjä on niin paljon ettei naurata. Muttei siinä kaikki. Pitkän ajattelun jälkeen ja sopivan löydettyä ja syötettyä se lakkaakin toimimasta seuraavana päivänä. Tämä meininki toistuu joka kerta ja joskus enemmän kuin kerran!

Lisäksi kun ohjelmia, järjestelmiä, työpöytiä on monenlaisia ja jokaisella omat salasanasäännöt niin saman salasanan käyttö kaikissa asioiden helpottamiseksi muuttuukin painajaiseksi! :x

Näinhän se menee. Salasanan on oltava vähintään 20 merkkiä, se ei saa tarkoittaa mitään millään kielellä, se ei saa olla mikään luettelo tai peräkkäisten merkkien jono, siinä pitää olla numeroita sekä isoja ja pieniä kirjaimia sekä erikoismerkkejä eikä sitä kirjoittaa mihinkään muistiin ja se on vaihdettava kahden viikon välein ja joka ohjelmalla, koneella ja sovelluksella pitää olla omat salasanansa.

c22#rTQ2128wWarbniaat2s$9.

Muista tuo sitten joululoman jälkeen.
Kokeilisin tota mutta kun siinä on 22 wW ja aa niin tässä firmassa se ei passaa nimittäin toistuvat merkit eivät mene läpi. Sain sen selville kuusi viikkoa sitten kun viime kerralla tää hässäkkä oli päällä unisena aamuna niin annoin periksi kekseliäisyydestä ja yritin laittaa salasanaks 'Saatana!'. Ei saanut olla kahta a:ta peräkkäin! :mrgreen:
Kuva

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Et sitte koittanu savoksi :-D

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja buctu »

^^ Samantyylinen salasanaralli on meilläkin ja itse tulee käytettyä autojen malleja kirjoitettuna aina vokaalit numeroin, malli shift+ ja kone alt gr+ jne. Helpompi muistaa kuin joku täysin random! Esimerkiksi 4lf4R0m30!%&@.$jtdm = Alfa Romeo 156 2.4 jtdm. Työpöydällä digitaalisessa kuvakehyksessä sitten pyörii muistutuksena nuo salasanat. Konsernin It-tuki on hajautettu sektorille Kiina-Intia joten heidän palveluita pyrin välttämään. Odota vain kun teillekin tulee käytäntö, että palvelutilaukset maksaa käyttäjä jos vika ei ole järjestelmässä :evil: Unohtunut salasana on yhtäkuin €€€.
"Too much ain't enough"

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Laskuttaminen on turhaa, senkun tarjoilee hukkuneiden salasanojen tilalle vähintään 40-merkkisiä täysin arvottuja merkkijonoja, alkaa ihmiset kummasti paremmin muistamaan salasanansa :D.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1969
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Polforea kirjoitti:^Laskuttaminen on turhaa, senkun tarjoilee hukkuneiden salasanojen tilalle vähintään 40-merkkisiä täysin arvottuja merkkijonoja, alkaa ihmiset kummasti paremmin muistamaan salasanansa :D.
Sehän on näppärää printata ja teipata näytön kylkeen.
Eniten näissä erikoismerkki-numero-iso-ja-pieni-kirjain-ei-kahta-peräkkäin-salasanapoliitikoissa ärsyttää se, että ne tosiasiassa heikentävät tietoturvaa:
1) Mitä hankalampi salasana on muistaa, sen suurempi on kiusaus säilöä se näppäimistön alle "piilotetulla" Post-It-lapulla
2) Rainbow-taulukot ja sanakirjahyökkäykset menivät jo. Jos nyt oletetaan, että salasana ei ole jotain ihan triviaalia tyyliin oma nimi, salasanan hyvyyden määrittelee käytännössä vain sen entropia eli vaihtelumahdollisuuksien määrä. Suomeksi: salasanan pituus. Jos otetaan isot kirjaimet käyttöön pienten rinnalle, saadaan salasanan hyvyyteen 1 bitti lisää. Oikeasti vajaa, koska numeroista sun muista ei ole "isoja". Vaan lisääpä salasanan pituutta yhdellä merkillä, niin heti tuli melkein 7 bittiä lisää arvattavaa. Sama tiivistetysti: hyvä salasana on PITKÄ, mutta omistajalleen helppo muistettava. Numerot ja muut hassutukset voi unohtaa. Yhtä helposti se Cudalla pyörivä arvuutusrutiini kelaa läpi vaikka Unicode-merkistön, joten siinä ei yksi i-kirjaimen korvaaminen huutomerkillä tunnu missään.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Sehän on näppärää printata ja teipata näytön kylkeen.
Lähinnä se takaa, että a) käyttäjä vaihtaa salasanansa, vaikkei järjestelmä sitä vaatisi ja b) sama käyttäjä ei enää pyydä mua resetoimaan salasanaansa. Win-win, mä voin keskittyä mielenkiintoisempiin duuneihin :D.

Isola kirjoitti: 1) Mitä hankalampi salasana on muistaa, sen suurempi on kiusaus säilöä se näppäimistön alle "piilotetulla" Post-It-lapulla
Ylipäätään sitä suurempi pakko kirjoittaa se ylös. Tiheä vaihtosykli myös saa ihmiset tavoittelemaan mahdollisimman lyhyitä salasanoja mahdollisimman pienin muutoksin ja edelleen kirjoittamaan ne ylös. Liiallinen mystiikanpakotus ei tosiaan ole hyvästä.
Isola kirjoitti: 2) Rainbow-taulukot ja sanakirjahyökkäykset menivät jo. Jos nyt oletetaan, että salasana ei ole jotain ihan triviaalia tyyliin oma nimi, salasanan hyvyyden määrittelee käytännössä vain sen entropia eli vaihtelumahdollisuuksien määrä. Suomeksi: salasanan pituus. Jos otetaan isot kirjaimet käyttöön pienten rinnalle, saadaan salasanan hyvyyteen 1 bitti lisää. Oikeasti vajaa, koska numeroista sun muista ei ole "isoja". Vaan lisääpä salasanan pituutta yhdellä merkillä, niin heti tuli melkein 7 bittiä lisää arvattavaa. Sama tiivistetysti: hyvä salasana on PITKÄ, mutta omistajalleen helppo muistettava. Numerot ja muut hassutukset voi unohtaa. Yhtä helposti se Cudalla pyörivä arvuutusrutiini kelaa läpi vaikka Unicode-merkistön, joten siinä ei yksi i-kirjaimen korvaaminen huutomerkillä tunnu missään.
ObXkcd: http://xkcd.com/936/
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Bones »

onhan noita salasanan hallintaan tarkoitettuja kikkareita olemassa, ei tarvi muistella. ja löytyvät sentään yhdestä paikasta vs. lappuset..
nettisurffailussa on käytössä lastpass..
200 baria vaparissa..

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »


Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Väsyttää tämä kurkkukipu, yskä, nuha, tauti. Koko vuosi mennyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Shit. Tili tyhjä ja kun aloin toiselta tililtä siirtää rahaa ilmoitti nettipankki "ota uusi tunnuslukutaulukko käyttöön"....miten vi###sa kun ei mulla ole sellaista, minne lie pankki lähettänyt :roll: . No kiva siinä kylmäasemalla kun mittari näyttää nollaa ja kotiin 30km matkaa. Kotiin pääsin ja aloin pohtia että mitenkäs sitä huomenna...20km lähimmälle tankille ja tili edelleen tyhjä :crazyeyes: . Pihassa olisi kaksi autoa (bensa) joissa polttoainetta tankki täynnä, mutta molemmat seisonnassa, käyttöönotto vaatii pankkitunnarit (kun ei ole rek otteet täällä)...fak. Traktorin tankista kai se on lutkutettava letkulla 40 litraa naftaa aamulla :roll: . Että voi vituttaa kuin pientä oravaa. :drinking:

Avatar
Isola
Viestit: 1969
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

^Öö... luottokortilla? Ei se tietty siihen 20 km:iin auta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15036
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Onko kaikilla sellainen? Tunnen paljon ihmisiä. Silti tunnen varmuudella enemmän ihmisiä, jotka ovatj ättäneet luottokortit pois, kuin sellaisia, jotka ovat moisen hankkineet...

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Isola kirjoitti:^Öö... luottokortilla? Ei se tietty siihen 20 km:iin auta.
Ei ole luottokortteja...pankkikortti ainoastaan. Kenkälaatikkokin on toisessa kodissa 100km päässä....no nyt kun pulssi laskenut 180 tasolle niin muistin että tallissa oli 20 litran kannu naftaa...mutten muista onko kesäistä laatua :roll: . Että tänään ahistaa jollei purista!

Avatar
Polforea
Viestit: 11215
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jälkiviisaana on aina helppo huudella, mutta ei se mitään, teen sen silti. Yleensä kannattaa tankata ennen opiskelijavalon syttymistä, niin on pieni puskuri juuri tämänkaltaisiin tilanteisiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8681
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ja kun sitä valoa olosuhteiden pakosta melko paljon joutuu katselemaan, pidän itselläni kontissa 10l kannua täynnä ja mikäli se pitäisi tankkiin tyhjätä, niin se täytetään seuraavan kerran mittarilla ensin ja sitten autoon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Isola
Viestit: 1969
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kyllä se kesälaatu näillä keleillä menee täydestä. Jos haluat olla varma asiasta, jätä pönttö peräkonttiin yöksi. Jos - tai siis kun - se tulee aamulla kanisterista nätisti juoksevana ulos, niin kyllä se moottoriinkin asti pääsee.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, siis kaikilla foorumilaisilla ei olekaan vähintään sitä platinan väristä korttia. :shock:











:P

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

stoichiometric kirjoitti:Olenko nyt ymmärtänyt oikein, siis kaikilla foorumilaisilla ei olekaan vähintään sitä platinan väristä korttia. :shock: :P
Olet, ei minulla ole tarvetta muille kuin pankkikortille. En osta mitään jollei ole rahaakaan...just joo, sitten seistään asemalla nillittämässä :lol: .

No kaikki hyvin taas, ratkaisuksi löytyi tosiaan tallista naftaa ja laitoin vain 5L tankkiin ja kannun konttiin. Isäukolla sattui olemaan tili myös tapiola-pankissa ja lainarahat oli tilillä jo iltasella. Uudet tunnukset saan huomenna pankkiin joten korkoa ei lainalle ehdi montaa centtiä kasvaa :mrgreen: . Ukko perkele vielä vinoili että semmosta se on benarikuskin elämä, aina pa :lol: ....pitikin elämäni ensimmäistä kertaa pyytää lainaa ukolta, heti tuli penaltia.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

UupunutRomeo kirjoitti:heti tuli penaltia.
Ihan oikein :-D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^hehe :D

mulla on ittellä "bensatili" ja sille oma kortti, rahaa laitan kuukausittain sinne könttänä koko kuukauden naftat 280 e ja tankkaan siitä. koskaan pulaa naftast ja tankkaan aina täyteen asti :)

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

jkk kirjoitti:^hehe :D

mulla on ittellä "bensatili" ja sille oma kortti, rahaa laitan kuukausittain sinne könttänä koko kuukauden naftat 280 e ja tankkaan siitä. koskaan pulaa naftast ja tankkaan aina täyteen asti :)
Miulla oli aikanaan Teboilin luottokortti mutta keksivät jonkun 20mk / kk tilinhoitomaksun niin leikkasin kortin kahtia.
Visakin oli mutta pönötti varmaan pari vuotta lompakossa käyttämättä, leikkasin senkin kahtia kun en edes tunnuslukua enää muistanut. Mastercard tuli kotiin, piti ottaa se jotta sai jonkun elektroniikka ostoksen johonkin alennettuun hintaa...ikinä en edes lompakkoon pistänyt, leikkasin kahtia kun osui käsiin toimiston laatikosta.

Nyt on käyttötili (pankkikortti) jolle siirrän 500€/kk säästötililtä ja tarpeen vaatiessa, yleensä tuo 500€ riittää hyvin.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^nojuu, piti tarkentaa, ei mun bensajuttu oo mikää luottis vaa iha perus electron/pankkitili.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itse olen ollut tyytyväinen Amex Centurioniin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Lukittu