Alfa Gt vs. uusi Fiat Bravo sport?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Tänään kun Alfan huoltoon heitin niin oli Deltan pihassa musta Bravo sport 18" vanteilla,mustilla laseilla ym... 8) Täytyy sanoa että oli kyllä makeen näkönen ja pieni autokuume muuttui isommaksi..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Novitec jo tuunannutkin.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Laku kirjoitti:Ainakin se Bravon penkki oli ihan persiistä.
Omalla kohdalla auton penkit on lievä pakkomielle. Oman auton penkeistä täytyy löytyä hieman sivutukeakin.

Bongasin eilen kaksi nuova Bravoa paikallisen Deltan pihassa. Normi-Bravon etupenkit näytti mitäänsanomattomilta, mutta Sport-version penkit ainakin näytti siltä, että tukea löytyy sivusuunnassa sekä selälle että reisille. Muutenkin auto näytti sisätiloiltaan yllättävän hyvältä. Musta & punainen väritys ja hieno kojelauta. En siis edes istunut autossa, vaan tämä analyysi perustuu pelkkään visuaaliseen havainnointiin.

On aikoihin eletty: reilun 20 tonnin Fiatissa on sporttipenkit ja "urheiluauto" Alfa Romeossa (159/Brera/Spider) vailla sivutukea olevat lättänät. Onko Breraan edes tarjolla Ti-penkkejä?

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

155156 kirjoitti:
Laku kirjoitti:Ainakin se Bravon penkki oli ihan persiistä.
Omalla kohdalla auton penkit on lievä pakkomielle. Oman auton penkeistä täytyy löytyä hieman sivutukeakin.

Bongasin eilen kaksi nuova Bravoa paikallisen Deltan pihassa. Normi-Bravon etupenkit näytti mitäänsanomattomilta, mutta Sport-version penkit ainakin näytti siltä, että tukea löytyy sivusuunnassa sekä selälle että reisille. Muutenkin auto näytti sisätiloiltaan yllättävän hyvältä. Musta & punainen väritys ja hieno kojelauta. En siis edes istunut autossa, vaan tämä analyysi perustuu pelkkään visuaaliseen havainnointiin.

On aikoihin eletty: reilun 20 tonnin Fiatissa on sporttipenkit ja "urheiluauto" Alfa Romeossa (159/Brera/Spider) vailla sivutukea olevat lättänät. Onko Breraan edes tarjolla Ti-penkkejä?
En tajua miksi Alfa laittaa ns. sportteihinsa penkkejä jotka ovat ihan hanurista, esim. 916 GTV:n penkit on ihan ***kat. 405 Pösönkin penkeissä oli enemmän sivutukea.. :roll:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

155156 kirjoitti:
Bongasin eilen kaksi nuova Bravoa paikallisen Deltan pihassa. Normi-Bravon etupenkit näytti mitäänsanomattomilta, mutta Sport-version penkit ainakin näytti siltä, että tukea löytyy sivusuunnassa sekä selälle että reisille. Muutenkin auto näytti sisätiloiltaan yllättävän hyvältä. Musta & punainen väritys ja hieno kojelauta. En siis edes istunut autossa, vaan tämä analyysi perustuu pelkkään visuaaliseen havainnointiin.

Komian näkösethän noi bravon penkit oli niin muotoilultaan kun kankailtaankin, mutta eipä tuo nyt mikään ihmeellinen istua ollut, istuinosa todella kapea ja selkänoja todella leveä. Eli ei sovi pula-ajan Tarzaneille. :wink: Mutta muuten tyylikkään näkönen ja viimeistelyltään todella paljon parempi kuin vanha Bravo. 8)

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Ciancarlo kirjoitti:
TommiS kirjoitti: Punaista kuohuviiniä haettu Alkosta.
..ja aloit sitten heti juoda suruun. Ei vais, onnittelut ihan ok valinnasta. Tule nyt silti edes näyttämään viiattia miitinkissä joskus.
No totta hemmetissä. Italialaisilla on menty jo 15 vuotta, ja varmasti on vielä joskus Alfa alla, mutta kiitos kutsusta, tulen toki, jos ei buuata pois paikalta.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Palaan vielä tuhon otsikon aiheeseen Alfa vastaan Fiat: Kun ajoin Fiiatilla (sportti 17"), niin moottori vastasi kaasuun hämmästyttävän joustavasti ja ripeästi - autolla oli kiva ajaa. Moottori tuntui (mutu-mittarilla) paremmalta kuin Alfan neloskone ja harmittelin mielessäni, että Alfalla ei ole oikein vastaavaa tarjolla.
Joku kirjoittikin myös, että vaihdekeppi jäi vähän kauas ja kytkimen liikeratakin tuntui pitkältä, en saanut oikein hyvää ajoasentoa. Ohjaus oli Alfaan verrattuna tunnottomampi, vaikka se sport-asento vähän tilannetta paransi. Takapenkin polvitilaa oli yllättävän vähän. Nopeusmittarin asteikko jäi ratin taakse ja parhaiten näkyi nopeusalue jostain 140 eteen päin.
Mielestäni auto on tosi hyvä - Fiiatiksi. Alfan fiilistä ja luottoa ajamiseen se ei tuonut. Gt - Fiiat: 2 - 1.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

JustXL kirjoitti:Moottori tuntui (mutu-mittarilla) paremmalta kuin Alfan neloskone ja harmittelin mielessäni, että Alfalla ei ole oikein vastaavaa tarjolla.
Eikös nuo uusien Alfojen bensakoneet ole GM -pohjaisia. Siis 159, Brera jne... kiisselithän on fiatilta

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^ Tuossa GT:ssä lienee vielä vanha pata, ellei ole tekniikanvaihto :P

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kävin tänään tyypittään Bravon 150-heppasella T-Jet moottorilla - varustelu oli jotain Dynamicin ja Sportin väliltä (joku alkupään maahantuontimalli, joka ei ihan vastaa myöhempiä). Ihan miellyttävä kokemus. Auto oli pirteä, ihan hyvä ajaa ja kohtuu hiljanen. Kulkupuoli oli suunnilleen kuin 156 2.0 TS - ehkä vähä pirtsakampi. Penkit ei ollu kovin häävit lähinnä reisituen osalta (olen 186 ptkä).

Ihan käypä peli ja hauska. Hyvä mieli jäi. Voisin ajella ihan hyvillä mielin tommosella.
MP

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Heitin 20min lenksun tuolla Treen Deltan Bravo t-jet sportilla.
Aika räyhäkkä kone kyllä, pieni iskutilavuus ja turbo > jotenkin tuntui ajossa vielä suorituskykyisemmältä kuin numeroiden valossa olettaisi. Ajoin koko ajan sportnappi päällä enkä oikein keksi mitä virkaa koko napilla on (muuta kuin myyntikikka). Ohjauksen tunnottomuuteen ja kaasupolkimen tuntumaan en tuon testirupeaman aikana lämmennyt enkä hiilikuitujäjitelmä-kuosiin kojelaudassa tai mittareiden luettavuuteen.

Kivan näkönen kyllä mustana, 18" vanteilla ja punaisilla jarrusatuloilla... ja punaiset tikkaukset mustissa kankaissa on kivan näköiset sisällä.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Salon deltassa kävin katsomassa tuota turboa, ajoon ei saanut kuin dieselin. Diesel oli ihan hyvä ajaa, mutta ei mitään ostohalua synnyttänyt, bensaturbosta en sitten tiedä. Mielestäni keskikonsoli oli todella tyylikkään ja laadukkaan oloinen, sellainen kiiltävä pinta. Sportin konehuone aika mitäänsanomaton, mutta kaikin puolin teki tämä sport vaikutuksen vaikka ajaa en saanutkaan. Ihan eri tason vehje kuin stilo.

Mutta se on varma että ei gt:tä voita oli mikä moottori tahansa fiudessa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Kommenteissa on aika hyvin kiteytyny se mitä mieltä itekin olen, Gt kääntää katseita ja ah ne penkit :)
Hyvä että osa foorumilaisita syöksyi jo vaihtamaan niin voin viä miettiä mitä teen ja odotella sitten käyttökokemuksia bravosta :D

Lupasivat muuten Porin deltasta soittaa mulle vaihtotarjouksen kun odotellessa sellaista eivät suostuneet antamaan.. tosta on nyt viikko aikaa eikä ole kuulunut. Ilmeisesti mun en anneta edes harkita vaihtoa ;)
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Eilen ajelin pitkästä aikaa taas GT:llä, siinä on kyllä parhaat penkit mitä alfoissa on koskaan nähty, ja muutenkin pirun hyvä ajaa. Silkkaa hulluutta jos meinaa GT:n vaihtaa Bravoon!

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Niin, kyllähän tämän viestiketjun otsikkoon on loppujen lopuksi vain yksi oikea vastaus: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

155156 kirjoitti:Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ei vaan taida enää saada uutena.

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vittorio Jano kirjoitti:Ei vaan taida enää saada uutena.
Eipä ole näköjään Suomessa enää uutena myynnissä. Ulkomaassa vielä on.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei se ny niin ihmeellinen ole se JET Sport .

Edelleen siinäkin liian lyhyt penkki - ei tue kunnolla.
Koneesta huomaa, että on pieni - vinkuu ja vaihteita saa takoa tiuhaan tahtiin .

Tuntuu niinkun kulkis, muttei sitten kuitenkaan.

Laatuvaikutelma kyllä paranee koko ajan, mutta ottaisin ennen jopa 147:n 2.0 koneella.

Lisävarustelistalle joutuis merkkaan aika paljon.

Kyllä Alfa on silti Alfa , älkää ny hullutelko.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Laku kirjoitti:Ei se ny niin ihmeellinen ole se JET Sport .

Kyllä Alfa on silti Alfa , älkää ny hullutelko.
Tässä olet 100% oikeassa, mutta kun kaikkea ei voi saada :oops:
O Tempora O Mores

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Laku kirjoitti:...vinkuu ja vaihteita saa takoa tiuhaan tahtiin .

Tuntuu niinkun kulkis, muttei sitten kuitenkaan.

Kyllä Alfa on silti Alfa
Kyllä se taitaa kuitenkin ihan oikeesti kulkea sen mitä sille luvataan :lol:

...pieni kone ja turbo antaa toki oman vaikutelmansa, mutta suoritusarvoja verrattaessa taitaa olla perstuntuman kalibrointi pielessä (vrt. 159 2.2JTS) :wink:

...ja tuohon loppu kaneettiin ei löydy täältäkään vastaväitettä 8)

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Vaikka en turboa päässytkään ajamaan niin kyllä herätti mielenkiintoa. Ja eipä nämä viimeiset alfat koneeltaan kovin alfoja ole olleet, fiudessa sentään aidot omat moottorit.

Kyllä bravo t-jetin valitsisin ennen 159:ä, mutta gt:tä voittanutta ei ole.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ja kuka tietää... ketju vai hihna? vai jotain ihan muuta?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Pasi kirjoitti:Ja kuka tietää... ketju vai hihna? vai jotain ihan muuta?
Hihna, jos T-Jettiä meinasit.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin, T-jet toimi tänään sijaisautona GT:n huollon ajan. Mitään säväreitä Fiude ei tarjonnut, vaikka hieno auto onkin.

En kyllä välttämättä allekirjoita Mergyn vihlailua suorituskyvyn tykkiydestä GT JTS:n verrattuna. Auto potki hyvin 3000 - 4500 kierroksen alueella, mutta mielestäni muuten moottori oli oletusarvoihin nähden enemmän tai vähemmän hengetön. Sporttiasento oli tietysti päällä koko lenkin ajan. Ohjaus oli tosiaan Alfaan tottuneelle melko tunnoton, mutta muuten ajettavuudessa ei ollut moittimista. Penkit olivat GT:hen tottuneelle saunajakkarat; eipä tullut kovinkaan kotoisan turvallinen olo autoon istuessa.

Mitä ulkonäköön tulee, niin makuasioita. Ei Bravoa voi missään nimessä rumaksi haukkua, mutta eipä se todellakaan Alfan tapaan katse peilaavaan näyteikkunaan -reaktiota aiheuttanut, eikä sillä varmaan juurikaan katseita kerätä.

Btw, Luokassaan ihan pätevä laitos, luulisi menevän kaupaksi. En nyt kuitenkaan pitäisi Fiudea vaihtoehtona millekkään Alfalle.

E: Jotain hämminkiä koeajoautossa oli, käännyttäessä oikealle oikean puoleinen sumari vilkkui, ja vasemmalle käännyttäessä vasen sumari teki samaa. :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jotain hämminkiä koeajoautossa oli, käännyttäessä oikealle oikean puoleinen sumari vilkkui, ja vasemmalle käännyttäessä vasen sumari teki samaa. :mrgreen:
Eikös sportissa ole joku sumareihin kytketty kääntymisvalo. Näin taisin esitteestä lukea kun kävin kurkkimassa.

Autona tuo oli ihan näppärän oloinen laitos. Jos ei tartteisi vankkureita ja kahta turvajakkaraa kuskata, niin miksei perhettä voisi tuollaisellakin liikuttaa, siis olettaen, että olisi varaa ostaa moinen.
Jos olis varaa moinen summa ja tilatkin riittäisi, niin kyllä se perhe mieluummin kulkisi saman hintaisessa 166:ssa, ainakin mun mielestä :mrgreen: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfissimo kirjoitti: Eikös sportissa ole joku sumareihin kytketty kääntymisvalo.
On. Minäkin kyselin automyyjältä.

Eli kävin sitten testaamassa ahdetun Bravon sporttivarusteilla. Muutamia havaintoja TM:n toimittajan analyyttisyydellä.

Kiitämme
- Mainio moottori. Kolmen tonnin kohdalla hieno vääntö- ja tehopiikki. Kovilla kierroksilla tukkoisempaa. Luvattuja suoritusarvoja ei liene aihetta epäillä.
- Kiva sisusta hiilikuitujäljitelmiä lukuun ottamatta. Hyvännäköinen verhoilu ja erinomaisen tuntuinen ruori.
- Hinta kohdallaan.

Moitimme
- Moottorin vaisuhkot äänet.
- Ajoasentoa en saanut kohdilleen, istuimet tuntuivat huonommilta kuin Alfassa. Reisituki jäi olemattomaksi.
- Alusta olisi saanut olla jämäkämpi.
- Ohjaustunto ohuempi kuin Alfassa.

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

No nyt kyllä kävi selväksi, kun luin uutta tuulilasi lehteä, jossa oli testi Bravo T-Jetistä eihän se mikään ihmelaite ole, kiihtyvyys ja kulkupuoli ei lähelläkään sitä mitä luvataan. EI missään nimessä kannata GT-ALFAA vaihtaa tähän laitteeseen :twisted:

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

GT-Pappa kirjoitti:No nyt kyllä kävi selväksi, kun luin uutta tuulilasi lehteä, jossa oli testi Bravo T-Jetistä eihän se mikään ihmelaite ole, kiihtyvyys ja kulkupuoli ei lähelläkään sitä mitä luvataan. EI missään nimessä kannata GT-ALFAA vaihtaa tähän laitteeseen :twisted:
Noniin, selvisi tämäkin asia lopullisesti ja luotettavasta lähteestä. Tuulilasiin voi aina luottaa! :roll:

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tässä alkaa jo olemaan oma lehmä ojassa, joten en ehkä osaa olla tarpeeksi objektiivinen, mutta mielestäni artikkeli oli kuitenkin pääosin positiiviseen sävyyn kirjoitettu.
Kuten;
- Kaarrenopeudet pyrkivät kohoamaan. Tuore Italiaano ottaa mutkat yllättävän neutraalisti, ajoin jopa yliohjaavasti. Ja kun kaasupoljin vastaa nöyränä kuljettajan toiveisiin, matka sujuu joutuisasti
- Melua ei ole liikaa, ja myös korin viimeistely ja materiaalien käyttö vaikuttavat asiallisilta.
- Bravo ei ole täydellinen auto, mutta miellyttävän ja laadukkaan tuntuinen tuttavuus.

Verrokkiajoneuvona artikkelissa oli Golf GT TSI 170hv.
Golf 33840eur
Bravo 24900eur

Kiihtyvyysarvo 0-100 ei nyt varmaan sinäänsä kerro kuin osan arkipäivän ajotuntumasta. Bravo ei päässyt ilmoitettuun lukemaan. Kiihdytysarvot vastaavat hyvin pitkälle 147 2,0TS:n arvoja, kuten autojen samankaltaisella teho/painosuhteella odottaisikin. Ovatkohan Fiiun markkinamiehet lykänneet vähän bonuksia lukemaan.. Sen sijaan ohituskiihtyvyys kolmosella 80-120kmh /5,2 sek kertoo ehkä enemmän tositilanteesta, jossa mennään rekan ohi.

Sinänsä suora vertailu 25keur(Fiat) kontra 40keur(Alfa) maksavien autojen välillä ei ole ihan oikeudenmukainen. Olisi hämmentävää, jos saman konsernin halvempi tuote olisi joka suhteessa etevämpi. Jos näin kummallisesti kävisi, kävisi kyllä konsernin päällikkötasolla jo luultavasti kylmä pohjoistuuli 8)

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

>>Kaitsu kirjoitti:
GT-Pappa kirjoitti:No nyt kyllä kävi selväksi, kun luin uutta tuulilasi lehteä, jossa oli testi Bravo T-Jetistä eihän se mikään ihmelaite ole, kiihtyvyys ja kulkupuoli ei lähelläkään sitä mitä luvataan. EI missään nimessä kannata GT-ALFAA vaihtaa tähän laitteeseen :twisted:
Noniin, selvisi tämäkin asia lopullisesti ja luotettavasta lähteestä. Tuulilasiin voi aina luottaa! :roll:
Kyseessähän on sama lehti, joka aikoinaan kellotti Lancia Delta Integralelle 0-100 kiihtyvyydeksi yli 8 sekuntia. Ties vaikka olisi sama kuskikin taas puikoissa? :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

olette varmaan jo lukeneet ajovalonetin "asiantuntevan" koeajon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa....

http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html


:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

V6 kirjoitti:olette varmaan jo lukeneet ajovalonetin "asiantuntevan" koeajon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa....

http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html


:drinking:
Joopa joo, teknisten tietojen ja varustetaulukoiden listaa sekä asiantuntematonta kommentointia. Moniin muihin sivuston artikkeleihin verrattunakin tämä koeajoraportti on lähinnä kirjoitusasultaankin surkea.
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

%¤#tu mikä urpo

"Alfan omistaja on muotoilun, persoonallisuuden ja ajo-ominaisuuksien takia valmis hyväksymään monia muita puutteita. Myös Bravon omistajaa koetellaan monilla ominaisuuksilla, jotka kilpailijoissa on toteutettu paremmin. Kaiken lisäksi ajo-ominaisuudet ovat nykyautoksi poikkeuksellisen heikot."

'Hyväksymään monia muita puutteita' :mrgreen: mitähän ne mahtaa olla ja noista ajo-ominaisuuksista, empähän muista koeajoista moista ole lukenut.
O Tempora O Mores

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

niki kirjoitti:
V6 kirjoitti:olette varmaan jo lukeneet ajovalonetin "asiantuntevan" koeajon, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa....

http://www.ajovalo.net/Koeajot/Bravo.html


:drinking:
Joopa joo, teknisten tietojen ja varustetaulukoiden listaa sekä asiantuntematonta kommentointia. Moniin muihin sivuston artikkeleihin verrattunakin tämä koeajoraportti on lähinnä kirjoitusasultaankin surkea.

Jeremy Clarkson tuntui pitävän Bravosta, vaikkei sport-painikkeen toiminnasta mennytkään takuuseen:

"Maybe because it’s quite a porker, it really isn’t a fast car. So in desperation, you press a little button on the dash that says 'sport'.

Fiat says this changes the shape of the engine’s torque curve. Instead of getting a dribble, low down in the rev range, you get a torrent coming on stream at 3000rpm. Hmmm. Having experimented with this button on a number of occasions, I’ve decided that what it actually does is illuminate a little light on the dash. And that’s it."

(The Sunday Times 14.10.2007)

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Alfonso kirjoitti: 'Hyväksymään monia muita puutteita' :mrgreen: mitähän ne mahtaa olla ja noista ajo-ominaisuuksista, empähän muista koeajoista moista ole lukenut.
No, jos luet noita muita Ajovaloon kirjoitettuja italialaisten autojen koeajoja, niin homma valkenee. Artikkelin kirjoittajan käsitykset hyvistä ajo-ominaisuuksista ovat selvästikin erilaiset. Esim. Alfa GT:n ajo-ominaisuuksista en ole tavannut yhdenkään toisen toimittajan kirjoittavan: "Jotenkin ajo-ominaisuuksista jäi tusina-auton tuntu". Poikkeuksetta Ajovalon artikkeleissa ylistetään kaikkia VAG -konsernin virityksiä.

Eipä siinä mitään. Makuasioistahan tässä osittain on kyse. Pitää vaan tietää, mihin/kehen uskoa. Paras on heittää Tuulilasin, Tekniikan Maailman yms. testit roskiin ja vaivautua koeajolle itse tai sitten käyttää apuna foorumimme ex TM -toimittajan VJ:n kattavia ja puolueettomia raportteja. :mrgreen:

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

:shock: Elämäni ensimmäinen ei Alfa tuli hankittua. Sopii aika hyvin otsikkoon.Toivottavasti tää on tilapäistä...

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Alfonso ja Olli 79 hyshys.
Nyt mennään näillä...

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Auto Bildin tuoremmassa numerossa oleva Bravo T-Jet Sportin koeajo oli aika samoilla linjolla oman koeajokokemuksen kanssa.
MP

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Itse miettinyt samaa vaihtoa. Itselläni on GT JTS.
Muuten tyytyväinen autoon mutta sisämelu ärsyttävä ja radion herkkyys on onneton. Parempia penkkejä en ole tavannut missään.
Tulisi nyt se 149 niin ei tarvitsisi mitään Fiatteja miettiä.
Mutta joku ihme siinä uudessa Bravon pikku turbossa viehättää, en tiedä mikä.
Se kone ja 149 kiitos.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Kuva

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

No niin, tänään se sit tapahtui. Uskollisesti palvellut GT:ni jäi Deltan setien hoitoon ja mukaan lähti Fiiatit Punto dynamic 60 -06 ja upouusi Bravo t-jet sport.
Lisävarustusta Bravoon tuli mm. mp3-soitin, automaatti-ilmastointi (on muuten upee isolla lcd-näytöllä varustettuna), vakionopeuden säädin, tummennetut takalasit, 18"-tuuman kesänakit, täyskokoinen vara-rengas ja jotain muuta tauhkaa mattoja yms..

Ekat fiilikset hyvät, siusta on upea ja ajotuntuma siedettävä, vaikka ei GT:n tasolle pääsekään. Kulutuspuolelta tulen saamaan ens viikolla omat kokemukset kun huristelen Porista Hesaan, koitan muistaa kommentoida että pitääkö ne TM:n ja tuulilasin testit paikkaansa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

No nih. Sillälailla. Onnea.
Taisi sitten olla järjestysnumerolla foorumin neljäs, mikäli olen oikein laskenut.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Mergy kirjoitti:No niin, tänään se sit tapahtui. Uskollisesti palvellut GT:ni jäi Deltan setien hoitoon ja mukaan lähti Fiiatit Punto dynamic 60 -06 ja upouusi Bravo t-jet sport.
Lisävarustusta Bravoon tuli mm. mp3-soitin, automaatti-ilmastointi (on muuten upee isolla lcd-näytöllä varustettuna), vakionopeuden säädin, tummennetut takalasit, 18"-tuuman kesänakit, täyskokoinen vara-rengas ja jotain muuta tauhkaa mattoja yms..

Ekat fiilikset hyvät, siusta on upea ja ajotuntuma siedettävä, vaikka ei GT:n tasolle pääsekään. Kulutuspuolelta tulen saamaan ens viikolla omat kokemukset kun huristelen Porista Hesaan, koitan muistaa kommentoida että pitääkö ne TM:n ja tuulilasin testit paikkaansa.
Lisää kerettiläisiä... :lol: ei se ole Alfan veroinen mutta itse EN ole pettynyt hinta/laatu suhteeseen itsellä nyt 5100 km lasissa ja ihan tyytyväinen tähän asti, keskustelua on ollut v6/T-jet, mutta edelleenkin sanon samaa että ei FIIU Alfaa korvaa, ehkä se on kompromissi (ainakin meikäläiselle), tämän hetkisessä tilanteessa.
Ja kyllä tuo GT/Bravo vertailu ...rehellisesti...en edes laittaisi lähellekkään samaa viivaa..on ne niin eri vehkeitä...
Kumminkin ajelin 156silla 1.8 ja V6 7 vuotta yhteensä ja täytyy rehellisesti sanoa PARAS/KAUNEIN auto mitä olen ajellut oli 156/V6... :lol:
No totuuden nimessä jos joku väittää että tuo uusi Brovo on ruma niin :evil:
Kulutuksesta 4789 km 7,4 /100 KM
O Tempora O Mores

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Siis tuo uusi Bravo T-Jet on hemmetin hieno. Kelpaisi kyllä, mutta kuitenkin kun kattoo Gt:tä ja sitä vierekkäin niin en miettis kumman valitsisin. :P

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mergy kirjoitti:No niin, tänään se sit tapahtui.
Onneksi olkoon. Ostitko Porin Deltasta vai mistä?

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Mergy kirjoitti:No niin, tänään se sit tapahtui.
Onneksi olkoon. Ostitko Porin Deltasta vai mistä?
Juu, Porin Deltasta ostin, tulee varmaan meikäläisen ex-GT sinne kohta myyntiin.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Tuli käytyä koeajolla T-jet Dynamicin kanssa (sporttia kun ei ollut tarjolla). Suurelta osin positiivinen kokemus.

+ Moottori varsin puhdikas ja maantieajossa ohitukset sujuvat ripeästi, vaikkakin matalilla kierroksilla moottorin koon kyllä huomaa.
+ Sisustus ja ulkoasu todella asiallinen, eikä kokoonpanon laadusta ole pahaa sanottavaa
+ Hiljainenkin se on
+ hinta kohdallaan / hyvin varusteltu, lisävarusteiden hinnat pääosin kohtuullisia
+ Parempaa jousitusta ei tässä hintaluokassa löydy mistään
+ Vaihteet napsahtavat päälle kuin kiväärin lukko, kytkin toimii myös mallikkaasti.
+ Kiva ratti

Pientä kitinän aihettakin oli
- Ohjaustuntuma ainakin Dynamicissa turhan ohkainen, omassa pikkuvolvossakin mielestäni parempi. Varmaan Sportissa parempi ohjaustuntuma?
- Penkkien reisituki riittämätön
- Taakseen ei juuri mitään näe, mutta muotoilun takia on nähtävä pieniä uhrauksia.

Kaupat jää ainakin toistaiseksi tekemättä, koska hyvitykset vaihdokista oli taas vaihteeksi kaukana siitä, mitä olisin itse kuvitellut. Taitaa tosin olla sama tilanne vähän kaikkialla verouudistuksen jälkeen.

Itseäni kiinnostaisi tuon lisävarusteisen hifipaketin äänentoisto. Onko kokemusta?
Ammattina autokauppa

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

^Mun kiesissä on toi hifipaketti ja Blue&Me.

Tanakasti soi. Subbari on upotettu tavaratilan sisäseinään ja takana on myös 2-tie systeemi. Ulkomaanfoorumit tietävät kertoa, että järjestelmään sisältyy jonkin sortin prosessointi, joka "avartaa" äänikenttää.
Sinäänsä tuntuu myös ihan toimivalta, koska ääni ei paikallistu niin selvästi itse kaiuttimiin, vaan hiukan laajemmalle.

Parasta tossa on kyllä Blue&Me, joka soittaa muistitikulta mp3 ja wma-fileet, ja integroituu auton tietokoneen näyttöön kaikkine ID-tietoineen.
Ja puhelin pariutuu auton kaiuttimiin HF-bluetoothina.

Hyvä peli. Kaikin puolin.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Jatketaan tähän kun en viitsi uutta threadia perustaa:

Entäs 147 collection vs Bravo Sportti ? 156 saisi lähtee, kumpi tilalle ?

Vai vielä collectioneita on tarjolla, www-sivujen mukaan on mutta entäs oikeasti ?

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Ulkonäön puolesta 147 vie kyllä. Ajo-ominaisuuksista en tiedä. Heppoja taitaa olla samanverran mutta bravo taitaa olla nopeampi. Kumpikaan ei paha vaihtoehto. Silti ehkä alfa kuitenkin... :wink:

Vastaa Viestiin