Sivu 1/1

Mikä hyvä sisätilanlämmitin?

Lähetetty: 12 Loka 2007, 00:32
Kirjoittaja dimmu
Tilasin viime talveksi Biltemasta jonku 2 tehoisen lämmittimen 650/950W ja tais maksaa jotain 30€.
No sitä viime talven käytin ja kovemmilla 20-30 asteen pakkasilla lämmittimen sai laittaa saman tien työpaikan pihaan päästyään päälle ja 8h päästä autossa ei varmaan ollut kuin 5 astetta lämmintä.
Eli todella tehottomalta vaikutti, ja puolessa välissä talvea ropelli kitisi aina muutaman minuutin kun laitto päälle.

Onko suositella mitään esullista hinta/laatu suhteeltaan tehokasta ja hyvää puhallinta, jolla saa kohtuu nopeasti 0,5-1h auton mukavan lämpöiseksi.

Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?

Lähetetty: 12 Loka 2007, 00:54
Kirjoittaja Otsosmi
uudet defan terminit.
pirun pieniä ja tehokkaita. kalliimpi 1300w/2100w ~80e ja halvempi 1350w ~60

Jos nyt oikein muistan.

Re: Mikä hyvä sisätilanlämmitin?

Lähetetty: 12 Loka 2007, 01:08
Kirjoittaja PSS
dimmu kirjoitti: Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?
Mun SW:ssä ilmastointi (se uudempi digitaalinen kaksipuolinen automaatti-ilmastointi) alkaa yrittää puhaltaa käyttäjän edellisessä ajossa asettamalla teholla vasta kun moottori on lämmennyt n. 50 asteeseen. Fiksusti tehty juuri sanomasi syyn vuoksi. Ei tule kylmää ilmaa ekat 10 minuuttia silmille. On siinä sitten se automaattinamikka jolla huurutkin saa pois nopeasti. Kaikenkaikkiaan erinomainen ilmastointi mun mielestä.

PS. Se DEFA termini lutikka on hyvä, ainoastaa sijoitus on totaalinen ongelma.

Lähetetty: 12 Loka 2007, 07:32
Kirjoittaja gtvaj
eberi tai webasto, ei tarvi miettiä tuleeko automaatti-ilmastoinnista kylmaää vai kuumaa ja lasit taatusti sulana olis sitten +5 tai -40

kahdesta en luovu, cokis ja eberi :wink:

Lähetetty: 12 Loka 2007, 08:04
Kirjoittaja Pasi
Jep... Webasto lämmiittää minunkin biilin aamulla sub-trooppisiin lukemiin ... ja jopa duunista lähdettäessä... vaikka ei ole tolppaa :)

Lähetetty: 12 Loka 2007, 09:09
Kirjoittaja Pablo Honey
Mulla ei ole kyllä koskaan käynyt niin, että auton puhallin olisi huurruttanut lasit lämmityksen jälkeen. Puhaltimen voi pitää huoletta automaatilla. Ehkä noin voi käydä, jos lämmitys jää puolitiehen tai lämmitin on muuten vain liian heikkotehoinen. Itse käytän Defan 1200W lämmitintä, joka on tämän kokoiseen autoon ehkä juuri ja juuri riittävä. Sydäntalvella (jos sellainen tänne vielä saadaan) kaipaisi kyllä vielä lisää tehoa.

Lähetetty: 12 Loka 2007, 09:38
Kirjoittaja tonba
Itse myös miettinyt uutta puhallinta. Kotona saa taloyhtiön tolpasta sähköä vaikka 4kw puhaltimelle mutta töissä on ne wanhan ajan tolpat eli ei normaalille sisätila-lämppärille mahdollisuutta. Onko olemassa puhallinta joka toimii hyvin pienellä teholla mutta saa käännettyä myös tehokkaaksi. Normaalit 1-2 vaiheisten 1-teho on liikaa töissä :roll:

OT: Tietysti tässäkin tapauksessa webasto hakkaisi kaikki eikä tarvitsisi päätään raapia.

Lähetetty: 12 Loka 2007, 13:10
Kirjoittaja PSS
Webasto ei oikein mahdu v6 konehuoneeseen, muuten ottaisin sellaisen heti...

Lähetetty: 12 Loka 2007, 13:22
Kirjoittaja Garrett
PSS kirjoitti:Webasto ei oikein mahdu v6 konehuoneeseen, muuten ottaisin sellaisen heti...
Ei se konehuoneeseen tule. Ei muuta kuin auto pajalle, kättä taskuun ja ajelemaan lämpöisenä.

Lähetetty: 12 Loka 2007, 14:07
Kirjoittaja Maunu
Helpostihan se Webasto mahtuu v6:seen. Puskuri pois ja kuskinpuolelle roikkumaan.

Lähetetty: 12 Loka 2007, 15:00
Kirjoittaja gtvaj
jep, harvaampa mahtuu suoraan pannuhuoneeseen. Yleisin asennus paikka lokasuojan sisään tai puskurin taakse, jopa maastureissa loppuu nykyään tila helposti.
Omiin himmeleihin asentelin pajeroon pannuhuoneeseen 2 akun paikalle, kun se saksan tuonnista puuttuu, siinä oli hyvin tilaa. Audista heitin lyhdynpesijän säiliön roskiin ja tilalle sovittelin ton polttimen. Ei sitä lyhdynpesijää kummiskaan tarvitte, aina sen olen poistanut käytöstä muutenkin.
sitten vielä kaukosäätö palikka perään niin ei tarvii ulkona käydä nappia painelemassa. Aamulla kun silmät ristissä herää ja ulkona näyttää kurjalle niin kaukosäätimellä lämppäri päälle ja kahville. Lehden voi sitten kaapata postiluukusta mukaan, suoraan lämpöiseen autoon, senhän joutaa kummiskin työmaalla lukemaan :-D