Delta-Auto

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

dino kirjoitti:Aro tuo maahan autokeskuksen chrysler, jeep, nissan autot.
Eikös Nissan ole siirtynyt Nissan Nordic Europe Oy:lle? Eli Aro-yhtymällä voisi olla todella mielenkiintoa.

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Se on juuri noin. Tosin Aro-yhtymä on jatkanut Nissanin jälleenmyyjänä.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Entäs BMW (& Mini)? Tuoko Aro niitä maahan ja mahtuisisivatko AR & BMW edes samaan karsinaan? Minun puolestani BMW saisi tietty siirtyä Deltalle, ei olisi haitta eikä mikään, sopisi Kian ja Ladan jatkoksi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

BMW Suomi Oy hoitanee edelleen omien merkkien maahantuontia.

Avatar
Tommi
Viestit: 639
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Aamun Hesarin uutisointia vapaasti lainaten:

Deltan edustaja sanoo, että ei nuo Fiatin tuotteet olleet kovin tärkeä osa heidän bisnestään, joten ei ole iso asia menettää edustusta.

No ei todellakaan tuntuneet olevan tärkeä osa.
Oman rajoittuneen kokemukseni mukaan Deltan suhtautuminen Alfaan alkoi mennä pahasti alaspäin, kun rupesivat Kiaa kauppaamaan.
Bisneshän on toki bisnestä, mutta kun eivät näyttäneet edes siinä onnistuvan.

-tommi

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Tommi kirjoitti:Aamun Hesarin uutisointia vapaasti lainaten:

Deltan edustaja sanoo, että ei nuo Fiatin tuotteet olleet kovin tärkeä osa heidän bisnestään, joten ei ole iso asia menettää edustusta.

No ei todellakaan tuntuneet olevan tärkeä osa.
Oman rajoittuneen kokemukseni mukaan Deltan suhtautuminen Alfaan alkoi mennä pahasti alaspäin, kun rupesivat Kiaa kauppaamaan.
Bisneshän on toki bisnestä, mutta kun eivät näyttäneet edes siinä onnistuvan.

-tommi
Kommentti kuvaa hyvin ko. firman johdon asennetta liiketoimintaan ja asiakkaisiin.
Tulee mieleen oma 6 vuotias joka saatta kommentoida "Välii..." jos esim kumisaappaat on keittiön lattialla... :)
Tuolla asenteella kaikki vaikeudet on ihan itse hankittuja.
Toivottavasti menettävät Kiankin.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Heh, heh, :lol: niinpä eihän nuo Fiat-konsernin autot ole tosiaan olleet tärkeä osa heidän bisnestään.

Puntokin oli vuosia luokkansa myydympiä ja eiköhän esim. Ducatokin käynyt kohtuu hyvin kaupaksi.

Lukaisin tuon hesarin jutun ja meinas lentää kaffet näppikselle, miten joku voi väittää ettei tunnu missään jos menettää edustuksen automerkeistä joita myytiin viime vuonna noin 5000 kpl. Sitten vielä kuvittelee että jengi huollattaa Fiatinsa edelleen Deltassa.

Häviäjän osa ei ole helppo.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Myynti siirtyy, ok, mutta huolto huolettaa. Suomessa ei liene montaa Deltan huoltomiestä, jotka todella olisivat Alfoihin erikoistuneet. Nuo konalan kaverit on mainittu monesti. Fiatin huoltajia on taas jo enemmän.

Saattaa ollakin, että ainakin joitakin avainhenkilöitä siirtyy Aron leipiin luomaan Fiat Groupin huoltoketjua.

Enemmän kuin mitään muuta, toivon todella, että Deltan asenne ei siirry mukana!!! Huoltopalveluiden arviohan oli selkeä pohjanoteeraus Tuulilasin kyselyssä. Aro yhtymälle on erittäin tärkeätä valita oikeat asiakaspalvelulliset tyypit mukaan!

EDIT: Ettei Fiatin lähtö riipaise? Vilkaisu Deltan merkkikarttaan sanoo jotain ihan muuta: http://www.delta.fi/Etusivu/Uudetautot/ ... fault.aspx

Mitä jää jäljelle???

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

alfista kirjoitti:Myynti siirtyy, ok, mutta huolto huolettaa. Suomessa ei liene montaa Deltan huoltomiestä, jotka todella olisivat Alfoihin erikoistuneet. Nuo konalan kaverit on mainittu monesti. Fiatin huoltajia on taas jo enemmän.

Mitä jää jäljelle???
Fiatilla on muutama Deltan valtuuttama ulkopuolinen (merkki)huoltopiste ja ne tekevät huomattavasti parempaa (ja halvempaa) jälkeä kuin teltta koskaan on pystynyt. Toivottavasti alfallekin saadaan kunnolinen huolto järjestettyä, deltan huoltopalveluihin ja -tuloksiin en ole aikoihin enää oikein luottanut. Hirveät hinnat ja onneton tulos.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllähän nyt Ladan ja Kiianmyynti on suoranaista kultalaivan vuolemista. Kateeks käy.

Vähän sama asia, kun perustais maitokaupan ja möis pelkkää maitoa..

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tutkailin hieman tämän vuoden ensirekisteröintejä Fiat konsernin henkilöautojen osalta, tässä lukuja tammikuusta elokuuhun:

Alfa Romeo 15,7,15,8,6,2,3,3

Fiat 218,176,242,223,179,58,30,19

Lancia 7,2,7,0,0,0,0,2

Toi Fiatin pudotus Toukokuusta lähtien on ollut järkyttävää, samoin Alfan, Lancian myynti on ollut piperrystä koko vuoden. Eli eihän tuo ole ollut Deltalle merkittävää viimeiseen kolmeen kuukauteen.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Fiatin myynnin aleneminen on kyllä niin karmea, että ensimmäiseksi tulee selityksenä mieleen se, että ei ole ollut mitä myydä.

Ei kai muilla merkeillä myynnin lasku toukokuusta kesäkuuhun nyt sentään ole aivan 60-70 % luokkaa ollut?

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Laitetaanpa peliin vielä Kian luvut.

367,228,278,238,340,297,180,164

Eli toukokuusta elokuuhun rekisteröinnit ovat pudonneet puoleen.

Ja vertailun vuoksi Toyota:

1439,1124,1350,1100,1316,1671,1291,998

Kesäkuussa siis selkeä piikki vastaavasti Deltan edustamien merkkien rekisteröinti on laskenut
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jos maahantuoja-jälleenmyyjä -ketjua ajattelee loogisesti niin Kouvolan alueella Alfaa ja Fiatia (Lanciaa) tulisi edustamaan Auto-Prisma :)

Kyseinen SOK-lainen Osuuskauppa Ympäristö kun rakentaa ehkä Kouvolan suurinta autotaloa parhaillaan. Sinne tulee Fordin, Peugeotin, Nissanin ja Chryslerin myynti saman katon alle, ehkä siis myös Fiat-konsernin tuotteet, jos maahantuoja-spekulaatio toteutuu. Ei ollenkaan huono juttu.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

No siitähän se pudotus kesäkuusta lähtien tuli, ettei Delta saanut enää tilattua noita Alfoja jne? Ei ei ihme, että myytyjen autojen määrät putosivat kun hanat on kiinni... :silent:

Oisko tuo huoltokuvio sellainen, että Delta hoitaa toistaiseksi Fiat-konsernin autojen huollot, kunnes se uusi edustaja tulee ja sitten järjestetään huoltokin niille? Eli ihan asiakasturvan ja jatkuvuuden takia Delta jatkaa toistaiseksi huoltopuolta? En näe mitään järkeä siinä, että Delta jatkaisi myös tulevaisuudessa huolto, jos myynti on muualla. Samasta paikasta molemmat pitää saada ehdottomasti. Varsinkin kun Deltan huolto on mitä on, kuuleman mukaan.

No valoa alkaa näkyä tunnelin päässä näin potentiaalisen asiakkaan näkökulmasta, rahaa säästetään ja toivottavasti pian pääsee tekemään Alfasta kauppaa. Heti alko tapahtuun, kun täällä vähän valitti. Taitaa Fiat syynätä tarkkaan tätäkin foorumia! :mrgreen:

No, ehkä ei... :silly:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Täytyy kyllä sanoa että säälittävän pienet ovat myyntilukemat muutenkin alfan osalta. :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Alfaholisti kirjoitti:Tutkailin hieman tämän vuoden ensirekisteröintejä Fiat konsernin henkilöautojen osalta, tässä lukuja tammikuusta elokuuhun:

Lancia 7,2,7,0,0,0,0,2
Delta haki 200 uuden Lancian myyntiä tälle vuodelle, ei ihan linjassa myynnit siihen nähden.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

rim kirjoitti:Delta haki 200 uuden Lancian myyntiä tälle vuodelle, ei ihan linjassa myynnit siihen nähden.
Juu ei ole, viime vuonna rekisteröitiin muuten 33 Lanciaa joka on 25 autoa vähemmän kuin Porschen lukema.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Alfaholisti kirjoitti:Juu ei ole, viime vuonna rekisteröitiin muuten 33 Lanciaa joka on 25 autoa vähemmän kuin Porschen lukema.
Tuohan on tuleva keräilyharvinaisuus.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pasi kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa että säälittävän pienet ovat myyntilukemat muutenkin alfan osalta. :roll:
niinhän se on mutta kun myy vanhoja mallejakin, uusille olisi ehkä enemmän kysyntää kuten 1.7 tbi ja uusi dieseli ja mito jne.. mutta suomeen uutuudet ovat tulleet aina jostain ihmeen syystä vuoden viiveellä...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Kiva ettei alfoja tule liikaa 8)
Kimmo

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Verbaali kirjoitti: Oisko tuo huoltokuvio sellainen, että Delta hoitaa toistaiseksi Fiat-konsernin autojen huollot, kunnes se uusi edustaja tulee ja sitten järjestetään huoltokin niille? Eli ihan asiakasturvan ja jatkuvuuden takia Delta jatkaa toistaiseksi huoltopuolta? En näe mitään järkeä siinä, että Delta jatkaisi myös tulevaisuudessa huolto, jos myynti on muualla. Samasta paikasta molemmat pitää saada ehdottomasti. Varsinkin kun Deltan huolto on mitä on, kuuleman mukaan.
Ainakin takuukorjaukset ja autojen tapauksessa myös ns. merkkihuollot taitaa olla pakko hoitaa Suomen kuluttajasuojan (oisko jopa laki?) puitteissa jos ovat ne tavarat tänne tuoneet ja ihmiselle ne myyneet. Tuossa ei ymmärtääkseni merkkaa onko se maahantuonti heidän puoleltaan lopetettu vai ei.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tommi kirjoitti:Deltan edustaja sanoo, että ei nuo Fiatin tuotteet olleet kovin tärkeä osa heidän bisnestään, joten ei ole iso asia menettää edustusta.
Kun perehtyy Deltan omistuspohjaan ja tutkailee toimintaa, niin panee kyllä väkisinkin mietityttämään, onko koko homman perusidea ihan jokin muu kuin autojen myynti/huolto.

Fiat konsernin merkkejä ei ole vuosikausiin mainostettu/markkinoitu käytännössä yhtään, joten siihen peilaten myyntiluvut eivät yllätä. Jos Alfalla olisi käytössään esim. Audin mainosbudjetti saatettaisiin olla ihan toisenlaisissa lukemissa, ei toki missään top kympissä tietenkään.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Audin mainostukseen varmaan kannattaa panostaa myös siksi että se tukee perus volkkarien imagoa. Samalla tapaa voisi ajatella että Alfaa kannataisi käyttää myös Fiatin mainostukseen.. tai jos ei niin ei sitten.
Kimmo

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

kterkkila kirjoitti:Audin mainostukseen varmaan kannattaa panostaa myös siksi että se tukee perus volkkarien imagoa. Samalla tapaa voisi ajatella että Alfaa kannataisi käyttää myös Fiatin mainostukseen.. tai jos ei niin ei sitten.
nimenkinomaan. Konserni on tajuamaisillaan tämän isommassa kuviossa, uudet multiair koneet esitellään Alfassa ja sitten vasta Fiiussa.
Win/Win tilanne molemmille merkeille.
Alfa on brändinä älyttömän vahva, monet ajavat niillä tästä kaikesta huolimatta :wink:

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Jotenkin tässä on itsellä sellainen olo, että tulipa maahantuojaksi sitten Aro-yhtymä tai joku muu, niin ei tilanne ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.

Alfa Romeo on kuitenkin brändi, joka herättää ihmisissä tunteita, suuntaan tai toiseen, joten luulisi, että ihan perusasioiden oikein tekemisellä olisi mahdollisuus nostaa tuotteen myyntiä uudelle sataluvulle. Alfaltahan on vihdoin tulossa/tullut uusia tuotteita, joilla pitäisi olla eväitä menestyä nykyisessä vihreitä arvoja korostavassa ajassa. Esim. uudet Multiair-moottorit ovat täysin vertailukelpoisia VAG-konsernien moottorien kanssa.

Vielä kun tuleva Milano (toivottavasti) hinnoitellaan aggressiivisesti, niin Alfan tarjonta B- ja C-segmenteissä on varsin kohdallaan.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Uutta mallia pukkaa ja maahantuoja vaihtuu, tässähän on loooistava tilaisuus alottaa homma puhtaalta pöydältä.

Kun Alfa siirty Deltalle niin 155;n koulutus tilaisuus oli kuulemma vähän kostea...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Tällaista:

Vahvin ehdokas Fiatin uudeksi tuojaksi lienee Chrysler Finland, koska autovalmistajat ovat jo liitossa keskenään.

http://www.taloussanomat.fi/myynti/2009 ... 920147/135

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Lievää välinpitämättömyyttä kuvannevat nämäkin toisistaan poikkeavat kommentit jotka on annettu eli vara-TJ mainitsee tuossa lehdessä että: "Tämä tuli meille täytenä yllätyksenä. Käsittääkseni Fiatilla ei ole aiempina vuosina ollut mitään valittamista toiminnastamme."
Deltan omassa tiedotteessa todetaan puolestaan että: "[Fiat-konsernin maahan]tuontisopimukseen liittyviä neuvotteluita käytiin jonkin aikaa, joten tilanteeseen on luonnollisesti osattu varautua Deltassa." Joku saattaisi kuvailla koko puljun olevan lähinnä ns. Herran hallussa.

Samaisen tiedotteen mukaan oikeuden päätöstä päästä saneeraukseen odotetaan ensi viikolla.

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

juuuso kirjoitti:Jotenkin tässä on itsellä sellainen olo, että tulipa maahantuojaksi sitten Aro-yhtymä tai joku muu, niin ei tilanne ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.
Juu ei. Ja paikallistasolla parin Jeepsterin kokemuksella Autotalo Räpätin kouluarvosana on 7+ huollon ja osien suhteen. Asiakaspalvelusta antaisin 8,5 ja myyjien aktiivisuudesta 13,5. Suurin ongelma on, jos et sattumoisin muista tilatessasi huoltoon menevän autosi rekkaria, niin mikään ei suju: asiakkaan nimellä - ei, osoitteella - ei, auton tyypillä ja vuosimallilla - ei. :crazyeyes: :crazyeyes:

Tulipa uudeksi orgaaniksi mikä tahansa, niin toivottavasti se tapahtuu nopeasti. Ja opetteluun pitää varautua uuden orkesterin kanssa.

Nyt varaosien ja huoltotarvikkeiden saatavuus Deltan kautta alkaa muodostaa mittavan ongelman. Olen valmis osallistumaan rapido -viestin toimittamiseen meidän käyttäjien puolesta tehtaalle.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Bisci kirjoitti: Suurin ongelma on, jos et sattumoisin muista tilatessasi huoltoon menevän autosi rekkaria, niin mikään ei suju: asiakkaan nimellä - ei, osoitteella - ei, auton tyypillä ja vuosimallilla - ei. :crazyeyes: :crazyeyes:
Huoltotiskillä jonkun aikaa istuneena tullu todettua, että se rekkari on niin perkuleen tärkeä työkalu. Todennäkösyys, että asiakas löytyisi järjestelmästä oikealla nimellä, oikeaan autoon yhdistettynä on aika pieni ja monet huollonvarausjärjestelmät eivät edes saa tehtyä käytännössä mitään ilman tarkkaa ajoneuvotietoa kun niitä yhden nippelin verran erilaisia malleja tahtoo ihan löytyä. Mahdolliset kampanjat yms myös yleensä löytyy autokohtaisesti ja myös edellisessä huollossa on voitu jättää kommenttia seuraavaa huoltoa koskien...

[/OT]
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

^Juurikin näin.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Bisci kirjoitti:
juuuso kirjoitti:Jotenkin tässä on itsellä sellainen olo, että tulipa maahantuojaksi sitten Aro-yhtymä tai joku muu, niin ei tilanne ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.
Olen valmis osallistumaan rapido -viestin toimittamiseen meidän käyttäjien puolesta tehtaalle.
Kannatetaan lämpimästi eli tee se.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

motorhead kirjoitti: Ainakin takuukorjaukset ja autojen tapauksessa myös ns. merkkihuollot taitaa olla pakko hoitaa Suomen kuluttajasuojan (oisko jopa laki?) puitteissa jos ovat ne tavarat tänne tuoneet ja ihmiselle ne myyneet. Tuossa ei ymmärtääkseni merkkaa onko se maahantuonti heidän puoleltaan lopetettu vai ei.
Kävin aamusta Tampereen Deltassa takuukorjauksessa ja kyselin pidennetyistä takuuajoista. Tämän hetken tietojen mukaan Deltan myöntämät jatketut takuuajat säilyvät olemassa olevien ehtojen mukaisesti, vaikka Alfan maahantuonti loppuu. Tarkkaa tietoa asiasta ei kuitenkaan ole kellään muilla kuin "Helsingin herroilla", jos heilläkään. Toisaalta jos koko pulju keikahtaa nurin, pidennetyn takuun perään on tietysti turha kysellä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pientä spekulointia. Tilanne on selvästi ollut tiedossa jo pidemmän aikaa. Fiat yhtymä on todennäköisesti jo neuvotellut valmiin kuvion Chrysler Finland / Aro yhtymän kanssa. Luulen, että tässä odotellaan vain päivämäärää 1.1.2010.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuulin myös juttua että Fiat ja Alfa Romeo myynti/huolto siirtyisi Autokeskukselle.

Avatar
Jnzk
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Maalis 2009, 18:38

Viesti Kirjoittaja Jnzk »

rim kirjoitti:Kuinkahan käy tilauksessa olevien autojen, tuttavalla pitäisi olla Mito tulossa ...
Myyjä soitteli tänään. Tehtaalla jo valmiina olevat autot kuulemma vielä toimitetaan, muita todennäköisesti ei.

Verbaali
Viestit: 120
Liittynyt: 24 Elo 2009, 12:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Verbaali »

Kauppalehti uutisoi verkkosivuillaan että Fiatia ja Alfaa maahantuovan Delta Motor groupin ja sen kahden tytäryhtiön, Delta-Auton ja Delta-Motorin yrityssaneeraus on hyväksytty.

Tuossa taisi tulla parikin virhettä? Ensinnäkin Fiatin ja Alfan maahantuonti on heiltä pois jo, niinkuin täälläkin on todettu, ja toiseksi olikos siinä yrityssaneerauksessa/konkurssi uhkassa muut kuin Delta Motor, ainakin aiemmin Delta-Autossa sanottiin, että emoyhtiön konkurssi/saneeraus ei vaikuta heihin mitenkään? Vai imettiinkö DA:kin mukaan?

Vähän tarkemmin soisi tomittajienkin kirjoittelevan.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Deltan sivulla näyttää olevan asiasta tekstiä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

SiK
Viestit: 263
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Jep jep.

"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."

http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtais ... fault.aspx

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

SiK kirjoitti:"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."
:lol: Ei pysty kommentoimaan.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Nyt on kerrankin kirjoitettava positiivista kommenttia.

Tuosta mun Ypsilonista puuttui toinen hattuhyllyn kiinnnityskynsi ja tilasin sen kaksi viikkoa sitten huollon yhteydessä. Tänään puhelin soi ja huoltoneuvoja kertoi, että tuo osa olisi noudettavissa. Kysäisin että paljonkos tuolle muovinikaleelle tuli hintaa (ajattelin että kai ne tuosta ryöstää ainakin 10 euroa). Vastaus oli että ei maksa mitään, reaktioni oli :crazyeyes: .

Eli kiitoksia Vantaalle.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Epezi kirjoitti:
SiK kirjoitti:"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."
:lol: Ei pysty kommentoimaan.
Kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä millainen asiakastyytyväisyystutkimus tuon väitteen tueksi Deltalla on esittää :lol:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Epezi kirjoitti:
SiK kirjoitti:"Keskitymme jatkossa ydinliiketoimintaamme eli autojen myymiseen ja huoltamiseen sekä erinomaiseen asiakaspalveluun."
:lol: Ei pysty kommentoimaan.
Kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä millainen asiakastyytyväisyystutkimus tuon väitteen tueksi Deltalla on esittää :lol:
Pakko mainita esimerkki Toyota-yhtymän asiakaspalvelusta jonka huomasin tänään. yli 21 000 suomalaista Toyotaa kutsutaan ilmaiseen pohjalevyn lisäkorroosionestokäsittelyyn, työ-aika 4-8 tuntia per auto..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Alfaholisti kirjoitti:Tutkailin hieman tämän vuoden ensirekisteröintejä Fiat konsernin henkilöautojen osalta, tässä lukuja tammikuusta elokuuhun:

Alfa Romeo 15,7,15,8,6,2,3,3
Katselin Ottoautosta niin viimeisen vuoden aikana on tuontiautoista tehty veropäätöksiä 63 kappaletta. Delta on onnistunut myymään 59 alfaa tänä vuonna...hmm. Eihän noi tuontiautot tietysti uusia ole, mutta kyllähän se jotain suuntaa antaa merkin haluttavuudesta. Onko millään muulla merkillä vastaavaa suhdetta?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

deltan 59 kappaleesta kannattaa huomoida siis että viimeisinä kuukausina ei ole käytännössä myyty mitään kun eivät ole autoja saanet, lisäksi haluttavuus olis varmasti suurempi jos olisivat tuoneet näitä uusia tbi ja jtd malleja...hiukan huono ajankohta tehdä vertailua muihin...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Njoo...mutta tavallaan juuri tuo oli pointtina, että ongelmat myynnissä ovat nimenomaan Deltasta johtuvia. Jos olisi autoja tarjolla ja vieläpä viimeisimmät versiot niin Deltakin olisi myynyt autoja eri malliin ilman että olisi tarvinnut markkinoida. "Pienellä" panostuksella markkinointiin olisi tulos varmasti reilusti parempi. Kyllä Mito varmaan Suomessakin olisi tehnyt kauppansa, kun muualla kelpaa.

-nimim. Saattaisin ajaa nytkin Mitolla ja tilausaika olisi ollut jotain muuta kuin 4-5kk.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Kieltämättä olisi mielenkiintoista nähdä millainen asiakastyytyväisyystutkimus tuon väitteen tueksi Deltalla on esittää
Tuoreehkossa AB:n asiakastutkimuksessa Kia voitti jonkun naisten sarjan, eli Kia-kaupoissa oli naisasiakkaat huomoioitu parhaiten. Ei kai ihan mitätön meriitti?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ No tokihan tuon pohjalta voi jo henkseleitä paukutella :-D
Mikähän mahtoi olla Audin sijoitus samaisessa sarjassa?

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Ojasta allikkoon..

Nyt taas muistin miksi autokeskuskin on syvältä.

Kokeilkaapa soittaa varaosakysely. Ehkä mä oon vaan niin tampio, mutta edes puhelinnumeroa varaosiin ei löydy ja kaikki puhelinnumerot ovat maksullisia.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Vastaa Viestiin